Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 1115 din 15 iulie 2004

privind elaborarea in parteneriat a Planului National de Dezvoltare

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 694 din  2 august 2004


SmartCity3


    In temeiul art. 108 din Constitutie, republicata,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Prezenta hotarare reglementeaza cadrul institutional si partenerial prin care institutiile si organismele publice si private stabilesc obiectivele nationale prioritare de dezvoltare pe termen mediu pentru realizarea coeziunii economice si sociale, precum si programarea financiara a masurilor prin care se realizeaza aceste obiective, in stransa corelare cu orientarile bugetare multianuale.
    Art. 2
    (1) Prin prezenta hotarare se stabilesc:
    a) rolul si atributiile ministerelor in cadrul structurilor parteneriale pentru elaborarea Planului National de Dezvoltare, denumit in continuare PND;
    b) rolul si atributiile organismelor regionale in cadrul structurilor parteneriale pentru elaborarea PND;
    c) rolul si atributiile altor institutii si organisme implicate in procesul de elaborare in parteneriat a PND;
    d) relatiile dintre partenerii implicati in procesul de elaborare a PND.
    (2) Prin prezenta hotarare se urmareste:
    a) crearea cadrului legal pentru indeplinirea cerintelor Uniunii Europene privind respectarea principiului parteneriatului in elaborarea PND;
    b) responsabilizarea institutiilor si organismelor implicate in procesul de elaborare a PND.
    (3) Principalele autoritati, institutii publice si organisme implicate in procesul de elaborare in parteneriat a PND sunt prevazute in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
    Art. 3
    (1) PND este documentul de planificare strategica si programare financiara multianuala al Romaniei, aprobat de Guvern, elaborat intr-un larg parteneriat, care are ca scop orientarea si stimularea dezvoltarii economice si sociale a tarii pentru atingerea obiectivului de realizare a coeziunii economice si sociale.
    (2) PND se elaboreaza pe baza Strategiei nationale de dezvoltare regionala si a strategiilor sectoriale de dezvoltare, realizand o programare a dezvoltarii economice si sociale a tarii, similara celei realizate de statele membre ale Uniunii Europene pentru Obiectivul 1 de interventie a Fondurilor structurale.
    (3) PND contine analiza situatiei economice si sociale a tarii, obiectivele prioritare de dezvoltare pe termen mediu, strategia pentru realizarea obiectivelor prioritare stabilite si programarea financiara multianuala a masurilor prin care se realizeaza aceste obiective, utilizand resurse financiare interne si externe.
    (4) PND este instrument de coordonare, monitorizare si evaluare a implementarii obiectivelor prioritare de dezvoltare, in conformitate cu politica de coeziune a Uniunii Europene.
    (5) PND fundamenteaza accesul Romaniei la fondurile de tip structural, alocate de Uniunea Europeana Romaniei in perioada de preaderare, precum si la instrumentele structurale, dupa aderare, reprezentand documentul pe baza caruia se negociaza Cadrul de Sprijin Comunitar cu Comisia Europeana.
    Art. 4
    In intelesul prezentei hotarari, urmatorii termeni se definesc astfel:
    a) parteneri - institutii si organizatii existente la nivel local, regional si central, guvernamentale si neguvernamentale, publice si private, reprezentanti ai mediului economic, precum si reprezentanti ai societatii civile, care coopereaza in procesul de elaborare a PND;
    b) parteneriat - asocierea larga si eficienta a partenerilor, prin relatii de coordonare, consultare, negociere, cooperare si colaborare, in scopul elaborarii PND;
    c) structuri parteneriale - structuri constituite la nivel regional si national sub forma de consilii, comitete, comisii, grupuri de lucru pentru elaborarea PND. Structurile parteneriale au un caracter sistematic si permanent, iar activitatea lor este reglementata prin regulamente proprii de functionare.
    Art. 5
    Crearea structurilor parteneriale pentru elaborarea PND urmareste:
    a) obtinerea consensului partenerilor asupra obiectivelor prioritare de dezvoltare incluse in PND, precum si asupra strategiei de atingere a acestor obiective;
    b) asigurarea transparentei intregului proces de elaborare a PND;
    c) responsabilizarea si implicarea cat mai larga a partenerilor in elaborarea PND.

    CAP. 2
    Structurile parteneriale nationale pentru elaborarea PND

    Art. 6
    (1) Pentru elaborarea in parteneriat a PND se constituie Comitetul interinstitutional pentru elaborarea PND, denumit in continuare CIP.
    (2) CIP reprezinta cadrul larg partenerial constituit pentru elaborarea PND si are rol consultativ.
    (3) CIP este coordonat de Ministerul Finantelor Publice, care asigura si secretariatul acestuia.
    (4) CIP isi stabileste propriul regulament de organizare si functionare, pe baza unei propuneri elaborate de Ministerul Finantelor Publice.
    (5) CIP are in componenta sa reprezentanti, la nivel de decizie, ai ministerelor, agentiilor pentru dezvoltare regionala, institutiilor publice centrale, institutelor de cercetare si institutiilor de invatamant superior, precum si reprezentanti ai partenerilor economici si sociali.
    (6) CIP isi desfasoara activitatea pe grupuri tematice, corespunzator problemelor care se analizeaza, si prin intalniri in plen, cu asigurarea reprezentarii echilibrate a institutiilor centrale si regionale, precum si a partenerilor economici si sociali.
    Art. 7
    CIP avizeaza:
    a) studiile si analizele economice si sociale elaborate in scopul fundamentarii strategiilor sectoriale si a strategiei nationale de dezvoltare regionala;
    b) propunerile de obiective prioritare nationale de dezvoltare formulate de institutiile responsabile, in vederea includerii acestora in PND;
    c) strategiile elaborate de ministere si de alte institutii guvernamentale pentru atingerea obiectivelor de dezvoltare ale PND;
    d) programarea financiara multianuala a obiectivelor prioritare de dezvoltare ale PND, elaborata de Ministerul Finantelor Publice pe baza propunerilor partenerilor, precum si propunerile de armonizare a alocarilor financiare;
    e) proiectul PND care va fi supus aprobarii Guvernului.

    CAP. 3
    Structurile parteneriale regionale pentru elaborarea PND

    Art. 8
    Consiliul pentru dezvoltare regionala, denumit in continuare CDR, constituit la nivelul fiecarei regiuni de dezvoltare conform Legii nr. 315/2004 privind dezvoltarea regionala in Romania, este un organ deliberativ, ale carui atributii includ aprobarea Planului de dezvoltare regionala, denumit in continuare PDR, care contribuie la fundamentarea PND.
    Art. 9
    (1) Pentru elaborarea in parteneriat a PDR se constituie, la nivelul fiecarei regiuni de dezvoltare, Comitetul regional pentru elaborarea PDR, denumit in continuare CRP.
    (2) CRP reprezinta cadrul larg partenerial al CDR pentru elaborarea PDR si are rol consultativ.
    (3) CRP este coordonat de agentia pentru dezvoltare regionala, care asigura si secretariatul acestuia.
    (4) CRP isi stabileste propriul regulament de organizare si functionare pe baza unui regulament-cadru elaborat de Ministerul Integrarii Europene, in colaborare cu Ministerul Administratiei si Internelor.
    (5) CRP are in componenta sa reprezentanti ai agentiei pentru dezvoltare regionala, ai prefecturilor, consiliilor judetene, serviciilor deconcentrate ale institutiilor publice centrale, ai institutelor de cercetari si institutiilor de invatamant superior, precum si reprezentanti ai partenerilor economici si sociali.
    (6) CRP isi desfasoara activitatea pe grupuri de lucru, constituite pe diferite criterii tematice, precum si prin intalniri in plen, la care vor participa reprezentanti ai grupurilor de lucru, astfel incat sa se asigure reprezentarea echilibrata a administratiei publice locale, centrale si a partenerilor publici si privati.
    (7) CRP avizeaza:
    a) studiile si analizele economice si sociale elaborate in scopul fundamentarii strategiei de dezvoltare a regiunii din PDR;
    b) propunerile de obiective prioritare de dezvoltare formulate de institutiile responsabile, in vederea includerii acestora in PDR;
    c) strategia pentru atingerea obiectivelor prioritare de dezvoltare din PDR;
    d) programarea financiara a obiectivelor prioritare de dezvoltare;
    e) proiectul PDR care va fi supus aprobarii CRP.

    CAP. 4
    Rolul si atributiile institutiilor si organismelor implicate in elaborarea in parteneriat a PND

    Art. 10
    Ministerul Finantelor Publice, denumit in continuare MFP, este autoritatea publica responsabila cu elaborarea proiectului PND, avand urmatoarele atributii:
    a) coordoneaza Comitetul interinstitutional pentru elaborarea PND, asigurand presedintia si secretariatul acestuia;
    b) asigura coordonarea metodologica generala si stabileste calendarul de lucru pentru elaborarea PND, pe care il face cunoscut partenerilor;
    c) asigura prezentarea in PND a situatiei economice si sociale a Romaniei pe baza analizelor sectoriale si regionale elaborate de ministere si formuleaza concluzii asupra problemelor majore identificate;
    d) organizeaza in cadrul CIP consultari si negocieri in vederea obtinerii acordului partenerilor asupra obiectivelor prioritare de dezvoltare care sa fie incluse in proiectul PND;
    e) formuleaza strategia pentru atingerea obiectivelor prioritare de dezvoltare avizate de catre CIP;
    f) asigura concordanta PND cu politicile si reglementarile Uniunii Europene, in special in ceea ce priveste protectia mediului, concurenta, achizitiile publice si egalitatea de sanse;
    g) colaboreaza cu Comisia Nationala de Prognoza la elaborarea studiului de impact macroeconomic al implementarii obiectivelor prioritare din PND;
    h) asigura programarea financiara multianuala a obiectivelor prioritare de dezvoltare ale PND si o supune spre aprobare CIP;
    i) asigura verificarea ex-ante a aditionalitatii pentru PND;
    j) elaboreaza proiectul final al PND, tinand seama de observatiile si comentariile partenerilor de dialog;
    k) asigura realizarea evaluarii ex-ante a PND de catre un evaluator independent;
    l) prezinta Guvernului, spre aprobare, proiectul final al PND;
    m) realizeaza strategia de informare si promovare a PND si coordoneaza procesul de punere in aplicare a acesteia.
    Art. 11
    (1) MFP elaboreaza bugetul de stat anual si orientarile bugetare pe termen mediu, pe baza proiectelor de buget ale ordonatorilor principali de credite, in stransa corelare cu obiectivele prioritare de dezvoltare cuprinse in PND.
    (2) MFP asigura cofinantarea publica corespunzatoare contributiei financiare a Uniunii Europene pentru realizarea obiectivelor prioritare de dezvoltare cuprinse in PND.
    Art. 12
    (1) Ministerele si ceilalti parteneri, prevazuti in anexa, care participa la elaborarea PND, elaboreaza analize detaliate asupra evolutiei si tendintelor care se manifesta in domeniile pe care le coordoneaza si identifica problemele majore ale acestora; transmit aceste analize MFP si grupurilor tematice ale CIP.
    (2) In functie de obiectivele prioritare de dezvoltare avizate de CIP, ministerele si institutiile responsabile elaboreaza strategii pentru atingerea acestor obiective, bazate pe o fundamentare riguroasa a resurselor financiare corespunzatoare.
    (3) In scopul elaborarii analizelor si strategiilor pentru PND, ministerele si institutiile responsabile isi organizeaza colective de lucru in componenta carora intra reprezentanti ai ministerelor si institutiilor publice, precum si ai altor parteneri relevanti.
    (4) Coordonatorii colectivelor de lucru, numiti de conducatorii institutiilor, reprezinta institutiile respective in CIP.
    Art. 13
    Ministerul Integrarii Europene, denumit in continuare MIE, este autoritatea publica responsabila cu elaborarea Strategiei nationale de dezvoltare regionala, avand urmatoarele atributii specifice:
    a) elaboreaza metodologia pentru fundamentarea Planurilor de Dezvoltare Regionala;
    b) elaboreaza, pe baza analizelor regionale din PDR, analiza economico-sociala care fundamenteaza strategia de dezvoltare regionala din PND;
    c) coordoneaza din punct de vedere metodologic grupurile de lucru constituite la nivel regional si organizeaza consultari in vederea obtinerii acordului partenerilor asupra obiectivelor prioritare de dezvoltare ale regiunilor, care vor fi luate in considerare la elaborarea strategiei de dezvoltare regionala din PND;
    d) propune, in colaborare cu agentiile de dezvoltare regionala, programarea financiara aferenta dezvoltarii regionale, pentru a fi integrata in PND.
    Art. 14
    Institutul National de Statistica colaboreaza cu MFP, cu celelalte ministere si cu agentiile pentru dezvoltare regionala la elaborarea studiilor si analizelor sectoriale si regionale cuprinse in PND, avand urmatoarele atributii:
    a) furnizeaza ministerelor, institutelor de cercetare-dezvoltare si agentiilor pentru dezvoltare regionala, prin directiile de specialitate, precum si prin birourile regionale si directiile judetene de statistica, pe baza de protocol, informatiile statistice necesare intocmirii studiilor si analizelor economice si sociale relevante pentru elaborarea PND, la nivel national si regional;
    b) adapteaza si imbunatateste, in concordanta cu metodologia Eurostat, sistemul existent al indicatorilor statistici economici si sociali, la nivel national, sectorial si regional, pentru a raspunde cerintelor privind fundamentarea PND.
    Art. 15
    Oficiul National al Registrului Comertului furnizeaza, prin directiile de specialitate si reprezentantele judetene, ministerelor si agentiilor pentru dezvoltare regionala, pe baza de protocol, date si informatii statistice necesare elaborarii studiilor si analizelor economice si sociale relevante pentru elaborarea PND, la nivel national, sectorial si regional.
    Art. 16
    Comisia Nationala de Prognoza realizeaza prognozele macroeconomice la nivel national, sectorial si regional necesare elaborarii PND, precum si, in colaborare cu Ministerul Finantelor Publice, studiul de impact macroeconomic al implementarii obiectivelor prioritare din PND.
    Art. 17
    Agentiile pentru dezvoltare regionala sunt parteneri responsabili cu elaborarea planurilor de dezvoltare regionala, iar in calitatea lor de organizatori si coordonatori ai structurilor parteneriale regionale au urmatoarele atributii:
    a) coordoneaza activitatea comitetelor regionale pentru elaborarea planurilor de dezvoltare regionala si asigura secretariatul acestora;
    b) organizeaza in cadrul CRP consultari si dezbateri asupra planurilor de dezvoltare regionala, in vederea realizarii consensului;
    c) reprezinta CRP la reuniunile in plen ale CIP;
    d) se consulta cu MIE si institutiile responsabile de elaborarea strategiilor sectoriale pe tot parcursul elaborarii planurilor de dezvoltare regionala, pentru punerea de acord asupra obiectivelor prioritare de dezvoltare regionala care vor fi integrate in PND;
    e) colaboreaza cu MIE la elaborarea bugetelor indicative multianuale care orienteaza programarea financiara a obiectivelor prioritare de dezvoltare si a masurilor, cuprinse in PDR;
    f) elaboreaza, tinand seama de observatiile si comentariile partenerilor de dialog, proiectele planurilor de dezvoltare regionala;
    g) transmit CDR, spre aprobare, proiectele PDR avizate de CRP;
    h) transmit MIE si institutiilor responsabile de elaborarea strategiilor sectoriale proiectele planurilor de dezvoltare regionala aprobate de CDR.

    CAP. 5
    Dispozitii finale

    Art. 18
    Cheltuielile pentru sustinerea activitatilor desfasurate in cadrul CIP se asigura din bugetul MFP.
    Art. 19
    Institutiile si organizatiile implicate in elaborarea PND asigura, pe tot parcursul procesului, mediatizarea activitatilor, precum si consultarea cetatenilor, in scopul implicarii largi a societatii civile in formularea strategiilor de dezvoltare.
    Art. 20
    Institutiile si organizatiile implicate in elaborarea PND pregatesc documentele in conformitate cu orientarile metodologice elaborate de MFP si le transmit acestuia, conform termenelor stabilite.
    Art. 21
    Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea Guvernului nr. 1.323/2002 privind elaborarea in parteneriat a Planului national de dezvoltare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 898 din 11 decembrie 2002.
    Art. 22
    Actele normative care reglementeaza organizarea si functionarea autoritatilor si institutiilor administratiei publice centrale implicate in elaborarea PND se completeaza cu prevederile prezentei hotarari.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         Ministrul finantelor publice,
                         Mihai Nicolae Tanasescu

                         Ministrul integrarii europene,
                         Alexandru Farcas

                         Ministru de stat,
                         ministrul administratiei si internelor,
                         Marian Florian Saniuta

    ANEXA 1

                AUTORITATILE, INSTITUTIILE PUBLICE SI ORGANISMELE
implicate in elaborarea in parteneriat a Planului National de Dezvoltare

    1. Autoritati si institutii ale administratiei publice centrale si serviciile lor deconcentrate (dupa caz):
    - Ministerul Finantelor Publice;
    - Ministerul Integrarii Europene;
    - Ministerul Afacerilor Externe;
    - Ministerul Administratiei si Internelor:
        - prefecturi;
    - Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei:
        - Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca, agentiile judetene pentru ocuparea fortei de munca si unitatile regionale de implementare a programelor;
        - Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Handicap;
        - Autoritatea Nationala pentru Protectia Copilului si Adoptie;
    - Ministerul Mediului si Gospodaririi Apelor:
        - Agentia Nationala pentru Protectia Mediului si agentiile judetene si regionale;
    - Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului:
        - Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania;
        - Compania Nationala de Cai Ferate "C.F.R." - S.A.;
        - Societatea Nationala de Transport Feroviar de Calatori "C.F.R. - Calatori" - S.A.;
        - Societatea Nationala de Transport Feroviar de Marfa "C.F.R. - Marfa" - S.A.;
        - Autoritatea Nationala pentru Turism;
    - Ministerul Economiei si Comertului;
    - Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale:
        - Agentia SAPARD si birourile regionale pentru implementarea Programului SAPARD;
    - Ministerul Educatiei si Cercetarii;
    - Ministerul Culturii si Cultelor;
    - Ministerul Sanatatii;
    - Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei;
    - Ministerul Justitiei:
        - Oficiul National al Registrului Comertului;
    - Secretariatul General al Guvernului:
        - Comisia Nationala de Prognoza;
        - Institutul National de Statistica;
            - birourile regionale de statistica;
            - directiile judetene de statistica;
    - Cancelaria Primului-Ministru:
        - Agentia Nationala pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie;
        - Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor;
        - Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului;
        - Autoritatea Nationala pentru Tineret;
        - Agentia Romana pentru Investitii Straine;
    - Comisia Antisaracie si Promovare a Incluziunii Sociale;

    2. Institutii publice centrale autonome:
    - Consiliul Concurentei;
    - Banca Nationala a Romaniei;
    - Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare;
    - Consiliul Economic si Social;

    3. Organisme regionale:
    - consiliile pentru dezvoltare regionala;
    - agentiile pentru dezvoltare regionala;

    4. Autoritati ale administratiei publice locale:
    - consilii judetene;
    - consilii locale;

    5. Parteneri economici si sociali:
    - asociatii patronale si profesionale;
    - sindicate;
    - banci;
    - agenti economici;
    - Camera de Comert si Industrie a Romaniei si a Municipiului Bucuresti:
        - camerele de comert judetene;
    - Federatia Autoritatilor Locale din Romania;
    - alte organizatii neguvernamentale;
    - mass-media.

    6. Institute de cercetari si institutii de invatamant superior:
    - Institutul National de Cercetari Economice al Academiei Romane;
      institute de cercetare dezvoltare;
      institutii de invatamant superior.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 1115/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1115 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu