Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 1323 din 20 noiembrie 2002

privind elaborarea in parteneriat a Planului national de dezvoltare

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 898 din 11 decembrie 2002


SmartCity3


    In temeiul art. 107 din Constitutie,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Prezenta hotarare reglementeaza cadrul institutional si partenerial prin care institutiile si organismele publice si private stabilesc obiectivele nationale prioritare de dezvoltare pe termen mediu - pentru realizarea coeziunii economice si sociale - si programarea financiara a masurilor prin care se realizeaza aceste obiective, in stransa corelare cu orientarile bugetare multianuale.
    Art. 2
    (1) Prin prezenta hotarare se stabilesc:
    a) rolul si atributiile ministerelor in cadrul structurilor parteneriale pentru elaborarea Planului national de dezvoltare, denumit in continuare PND;
    b) rolul si atributiile organismelor regionale in cadrul structurilor parteneriale pentru elaborarea PND;
    c) rolul si atributiile altor institutii si organisme implicate in procesul de elaborare in parteneriat a PND;
    d) relatiile dintre partenerii implicati in procesul de elaborare a PND.
    (2) Prin prezenta hotarare se urmareste:
    a) crearea cadrului legal pentru indeplinirea cerintelor Uniunii Europene privind respectarea principiului parteneriatului in elaborarea PND;
    b) responsabilizarea institutiilor si organismelor implicate in procesul de elaborare a PND.
    (3) Institutiile si organismele implicate in procesul de elaborare in parteneriat a PND sunt prevazute in anexa nr. 1 care face parte integranta din prezenta hotarare.
    Art. 3
    (1) PND este documentul de planificare strategica si programare financiara al Romaniei, aprobat de Guvern, elaborat intr-un larg parteneriat, care are ca scop sa orienteze si sa stimuleze dezvoltarea economica si sociala a tarii pentru atingerea obiectivului de realizare a coeziunii economice si sociale.
    (2) PND se elaboreaza pe baza planurilor de dezvoltare regionala, realizand o programare a dezvoltarii economice si sociale a tarii, similara celei realizate de statele membre ale Uniunii Europene pentru Obiectivul 1 de interventie a Fondurilor structurale.
    (3) PND contine analiza situatiei economice si sociale a tarii, obiectivele prioritare de dezvoltare pe termen mediu, strategia pentru realizarea obiectivelor prioritare stabilite si programarea financiara multianuala a masurilor prin care se realizeaza aceste obiective, utilizand resurse financiare interne si externe.
    (4) PND este instrument de coordonare, monitorizare si evaluare a implementarii obiectivelor prioritare de dezvoltare.
    (5) PND fundamenteaza accesul Romaniei la fondurile de tip structural, alocate de Uniunea Europeana Romaniei in perioada de preaderare, precum si la Fondurile structurale, dupa aderare.
    Art. 4
    (1) Obiectivele prioritare de dezvoltare stabilite in PND se realizeaza prin programe operationale sectoriale si Programul operational regional.
    (2) Programul operational contine un set consistent de prioritati de dezvoltare si masuri, care trebuie sa fie in concordanta cu obiectivele prioritare de dezvoltare ale PND, planul detaliat de finantare, precum si managementul programului.
    (3) Programele operationale sectoriale sunt programe operationale elaborate la nivel national, care contin prioritati de dezvoltare si masuri pentru domenii de importanta majora in dezvoltarea tarii, cum sunt: mediul, transportul, agricultura si dezvoltarea rurala, ocuparea si dezvoltarea resurselor umane etc.; programele operationale sectoriale se elaboreaza de catre ministerele in a caror sfera de competenta intra domeniile respective.
    (4) Programul operational regional este un program operational care contine prioritati de dezvoltare si masuri specifice regiunilor de dezvoltare - concordante cu prioritatile nationale de dezvoltare regionala -, identificate si agreate in cadrul celor 8 subprograme operationale regionale elaborate de agentiile pentru dezvoltare regionala.
    Art. 5
    In intelesul prezentei hotarari, urmatorii termeni se definesc astfel:
    a) parteneri - institutii si organizatii existente la nivel local, regional si central, guvernamentale si neguvernamentale, publice si private, reprezentanti ai sectorului economic de stat si privat, precum si reprezentanti ai societatii civile, care lucreaza impreuna in procesul de elaborare a PND;
    b) parteneriat - asocierea larga si eficienta a partenerilor, prin relatii de coordonare, consultare, negociere, cooperare si colaborare, in scopul elaborarii PND;
    c) structuri parteneriale - structuri constituite la nivel regional si national sub forma de consilii, comitete, comisii, grupuri de lucru pentru elaborarea PND. Structurile parteneriale au un caracter sistematic si permanent, iar activitatea lor este reglementata prin regulamente proprii de functionare intocmite pe baza unui regulament-cadru elaborat de Ministerul Dezvoltarii si Prognozei.
    Art. 6
    Crearea structurilor parteneriale prezentate in anexa nr. 2 la prezenta hotarare urmareste:
    a) obtinerea consensului partenerilor asupra obiectivelor prioritare de dezvoltare incluse in PND, precum si asupra strategiei de atingere a acestor obiective;
    b) asigurarea transparentei intregului proces de elaborare a PND;
    c) responsabilizarea si implicarea cat mai larga a partenerilor la elaborarea PND.

    CAP. 2
    Structurile parteneriale nationale pentru elaborarea PND

    Art. 7
    (1) Consiliul National pentru Dezvoltare Regionala, denumit in continuare CNDR, constituit conform art. 10 din Legea nr. 151/1998 privind dezvoltarea regionala in Romania, cu modificarile si completarile ulterioare, este un organ deliberativ, ale carui atributii includ avizarea PND inaintat de Ministerul Dezvoltarii si Prognozei.
    (2) CNDR decide pe parcursul procesului de elaborare a PND, la propunerea Comitetului interinstitutional pentru elaborarea PND, constituit conform art. 8 alin. (1), asupra urmatoarelor:
    a) obiectivele prioritare nationale de dezvoltare incluse in PND;
    b) strategia pentru atingerea obiectivelor de dezvoltare ale PND;
    c) programarea financiara a obiectivelor prioritare de dezvoltare;
    d) elementele de baza ale programelor operationale sectoriale, precum si ale Programului operational regional alcatuit din 8 subprograme operationale regionale;
    e) proiectul final al PND.
    (3) CNDR supune spre aprobare Guvernului Romaniei PND.
    Art. 8
    (1) Pentru elaborarea in parteneriat a PND se constituie Comitetul interinstitutional pentru elaborarea PND, denumit in continuare CIP.
    (2) CIP reprezinta cadrul larg partenerial al CNDR pentru elaborarea PND, avand rol consultativ.
    (3) CIP formuleaza recomandari si propuneri catre CNDR asupra continutului PND.
    (4) CIP este coordonat de Ministerul Dezvoltarii si Prognozei, organ executiv al CNDR.
    (5) Secretariatul CIP este asigurat de Ministerul Dezvoltarii si Prognozei.
    (6) CIP isi stabileste propriul regulament de organizare si functionare, care se avizeaza de catre Ministerul Dezvoltarii si Prognozei.
    (7) CIP are in componenta sa reprezentanti, la nivel de decizie, ai ministerelor, agentiilor pentru dezvoltare regionala, institutiilor publice centrale, institutelor de cercetare si institutiilor de invatamant superior, precum si reprezentanti ai partenerilor economici si sociali.
    (8) CIP isi desfasoara activitatea pe grupuri tematice, corespunzator problemelor care se analizeaza si prin intalniri in plen, cu asigurarea reprezentarii echilibrate a institutiilor centrale si regionale, precum si a partenerilor economici si sociali.
    Art. 9
    CIP are urmatoarele atributii:
    a) examineaza studiile si analizele economice si pe probleme sociale elaborate de Ministerul Dezvoltarii si Prognozei si agentiile pentru dezvoltare regionala, precum si concluziile acestora privind problemele majore identificate, formuland propuneri de obiective prioritare nationale de dezvoltare pentru a fi incluse in PND, in vederea prezentarii spre aprobare CNDR;
    b) examineaza strategiile elaborate de ministere si de catre agentiile pentru dezvoltare regionala pentru atingerea obiectivelor de dezvoltare ale PND si le supune spre aprobare CNDR;
    c) analizeaza programarea financiara a obiectivelor prioritare de dezvoltare ale PND elaborata de Ministerul Finantelor Publice pe baza propunerilor partenerilor si formuleaza propuneri de armonizare a alocarilor financiare, pe care le supune spre aprobare CNDR;
    d) examineaza programele operationale sectoriale, precum si Programul operational regional alcatuit din 8 subprograme operationale regionale, prin care se implementeaza prioritatile de dezvoltare ale PND, si le supune spre aprobare CNDR;
    e) propune CNDR, pentru aprobare, proiectul final al PND.

    CAP. 3
    Structuri parteneriale regionale pentru elaborarea PND

    Art. 10
    (1) Consiliul pentru dezvoltare regionala, denumit in continuare CDR, constituit la nivelul fiecarei regiuni de dezvoltare conform art. 5 din Legea nr. 151/1998, este un organ deliberativ, ale carui atributii includ aprobarea Planului de dezvoltare regionala, denumit in continuare PDR.
    (2) CDR decide la nivel regional, pe parcursul elaborarii PDR, la propunerea Comitetului regional pentru elaborarea PDR, constituit conform art. 11 alin. (5), asupra:
    a) obiectivelor prioritare de dezvoltare regionala ale PDR, concordante cu strategia nationala de dezvoltare regionala, pe care le propune CNDR pentru a fi incluse in PND;
    b) strategiei pentru atingerea obiectivelor prioritare de dezvoltare ale PDR;
    c) subprogramului operational regional prin care se implementeaza obiectivele prioritare de dezvoltare ale regiunii, pe care il supune aprobarii CDR pentru a fi inclus in Programul operational regional al PND;
    d) proiectului final al PDR.
    Art. 11
    (1) Pentru elaborarea in parteneriat a PDR se constituie, la nivelul fiecarei regiuni de dezvoltare, Comitetul regional pentru elaborarea PDR, denumit in continuare CRP.
    (2) CRP reprezinta cadrul larg partenerial al CDR pentru elaborarea PDR, avand rol consultativ.
    (3) CRP formuleaza recomandari si propuneri catre CDR asupra continutului PDR.
    (4) CRP este coordonat de agentia pentru dezvoltare regionala, care asigura si secretariatul acestuia.
    (5) CRP isi stabileste propriul regulament de organizare si functionare pe baza unui regulament-cadru elaborat de Ministerul Dezvoltarii si Prognozei.
    (6) CRP are in componenta sa reprezentanti ai agentiei pentru dezvoltare regionala, prefecturilor, consiliilor judetene, serviciilor descentralizate ale institutiilor publice centrale, reprezentanti ai institutelor de cercetari si institutiilor de invatamant superior, precum si reprezentanti ai partenerilor economici si sociali.
    (7) CRP isi desfasoara activitatea pe grupuri de lucru, constituite pe diferite criterii tematice, precum si prin intalniri in plen, la care vor participa reprezentanti ai grupurilor de lucru, astfel incat sa se asigure reprezentarea echilibrata a administratiei publice locale, centrale si a partenerilor publici si privati.
    (8) CRP are urmatoarele atributii:
    a) examineaza studiile si analizele economice si pe probleme sociale, precum si concluziile acestora privind problemele majore identificate, cu care se confrunta regiunea;
    b) formuleaza propuneri de obiective prioritare de dezvoltare regionala pentru a fi incluse in PDR si prezinta aceste propuneri CDR spre aprobare;
    c) examineaza strategia pentru atingerea obiectivelor prioritare de dezvoltare din PDR si o supune spre aprobare CDR;
    d) examineaza subprogramul operational regional prin care se implementeaza obiectivele prioritare de dezvoltare ale regiunii si il supune aprobarii CDR pentru a fi inclus in Programul operational regional al PND;
    e) aproba, prin consens, proiectul final al PDR.
    (9) Coordonatorul fiecarui CRP prezinta in CIP obiectivele prioritare de dezvoltare ale regiunii si subprogramul operational regional, prin care aceste obiective vor fi implementate, pentru a fi incluse in PND si, respectiv, in Programul operational regional.

    CAP. 4
    Rolul si atributiile institutiilor implicate in elaborarea in parteneriat a PND

    Art. 12
    Ministerul Dezvoltarii si Prognozei, denumit in continuare MDP, este institutia responsabila cu elaborarea proiectului PND, avand urmatoarele atributii:
    a) coordoneaza Comitetul interinstitutional pentru elaborarea PND si asigura secretariatul acestuia;
    b) coordoneaza elaborarea planurilor de dezvoltare regionala elaborate de agentiile pentru dezvoltare regionala;
    c) asigura prezentarea in PND a situatiei economice si sociale a Romaniei pe baza analizelor sectoriale si regionale elaborate de ministere si agentiile pentru dezvoltare regionala si formuleaza concluzii asupra problemelor majore identificate;
    d) organizeaza in cadrul CIP consultari si negocieri in vederea obtinerii acordului partenerilor asupra obiectivelor prioritare de dezvoltare care sa fie incluse in proiectul PND;
    e) elaboreaza strategia pentru atingerea obiectivelor prioritare de dezvoltare stabilite in CIP si aprobate de CNDR;
    f) stabileste calendarul de lucru pentru elaborarea PND si il face cunoscut partenerilor;
    g) realizeaza integrarea in PND a documentelor de programare PHARE, ISPA si SAPARD, in colaborare cu ministerele responsabile cu elaborarea acestor programe;
    h) realizeaza integrarea in PND a obiectivelor prioritare de dezvoltare regionala identificate in planurile de dezvoltare regionala;
    i) asigura, in colaborare cu Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei, corelarea PND cu planurile de amenajare a teritoriului;
    j) asigura, in colaborare cu Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale, corelarea masurilor din Planul national de actiune pentru ocuparea populatiei, denumit in continuare PNAO, cu prioritatile si masurile din PND;
    k) asigura realizarea evaluarii ex-ante a PND de catre un evaluator independent, care va fi inclusa in forma finala a documentului;
    l) organizeaza, pe parcursul elaborarii proiectului PND, consultari cu Ministerul Integrarii Europene asupra prioritatilor si masurilor incluse in PND pentru a asigura concordanta dintre acestea si prevederile din Parteneriatul de aderare (PA), Programul national pentru aderarea Romaniei la Uniunea Europeana (PNAR), precum si din alte documente programatice convenite de Romania cu Uniunea Europeana in procesul de pregatire a aderarii la Uniunea Europeana;
    m) elaboreaza proiectul PND, tinand seama de observatiile si comentariile partenerilor de dialog;
    n) transmite PND catre CNDR pentru avizare si ulterior il prezinta Guvernului spre aprobare.
    Art. 13
    (1) Ministerul Finantelor Publice, denumit in continuare MFP, este responsabil cu programarea financiara a obiectivelor prioritare de dezvoltare si a masurilor din PND, precum si cu realizarea tabelelor financiare multianuale ale acestui document. Programarea financiara se realizeaza cu consultarea partenerilor in CIP.
    (2) MFP elaboreaza bugetul de stat anual si bugetele orientative, pe termen mediu, pe baza proiectelor de buget ale ordonatorilor principali de credite, in stransa corelare cu obiectivele prioritare de dezvoltare cuprinse in PND. In scopul asigurarii unei bune fundamentari, de jos in sus, a planificarii bugetare, MFP colaboreaza cu MDP si cu agentiile pentru dezvoltare regionala, precum si cu ministerele care realizeaza planuri si programe operationale.
    (3) MFP asigura cofinantarea contributiei financiare a Comisiei Europene pentru realizarea obiectivelor prioritare de dezvoltare cuprinse in PND, in limita creditelor bugetare aprobate prin bugetul de stat.
    Art. 14
    (1) Ministerele si ceilalti parteneri, prevazuti in anexa nr. 1, care participa la elaborarea PND, elaboreaza analize detaliate asupra evolutiei si tendintelor care se manifesta in sectoarele pe care le coordoneaza si identifica problemele majore ale acestora; transmit aceste analize Ministerului Dezvoltarii si Prognozei si, dupa caz, grupurilor de lucru constituite conform alin. (3).
    (2) In functie de obiectivele prioritare de dezvoltare recomandate de CIP si aprobate de CNDR, ministerele isi intocmesc propriile strategii pentru atingerea acestor obiective, planuri si programe operationale sectoriale, in limitele fondurilor publice disponibile: nationale, fonduri alocate de Uniunea Europeana, precum si alte fonduri externe.
    (3) In scopul elaborarii planurilor si programelor sectoriale operationale, ministerele organizeaza grupuri de lucru in componenta carora intra reprezentanti ai ministerului responsabil, precum si ai altor ministere cu activitate conexa in implementarea programului operational sectorial, reprezentanti ai agentiilor pentru dezvoltare regionala.
    (4) Coordonatorii grupurilor de lucru, numiti de ministri, reprezinta ministerele respective in CIP.
    (5) Ministerele elaboreaza planuri si programe operationale sectoriale in limita bugetelor orientative multianuale.
    Art. 15
    Institutul National de Statistica colaboreaza cu MDP, cu celelalte ministere si cu agentiile pentru dezvoltare regionala la elaborarea studiilor si analizelor sectoriale si regionale cuprinse in PND, avand urmatoarele atributii:
    a) furnizeaza ministerelor, Institutului National de Cercetari Economice al Academiei Romane, institutelor nationale de cercetare-dezvoltare, agentiilor pentru dezvoltare regionala - prin directiile de specialitate, precum si prin birourile regionale si directiile judetene de statistica - informatiile statistice necesare elaborarii studiilor si analizelor economice si pe probleme sociale la nivel national si regional;
    b) adapteaza si imbunatateste sistemul existent al indicatorilor statistici economici si sociali, in concordanta cu metodologia Eurostat, pentru a raspunde cerintelor Comisiei Europene privind fundamentarea PND pe o baza statistica solida.
    Art. 16
    Institutul National de Cercetari Economice al Academiei Romane, prin institutele sale componente, cu finantare din fonduri publice, impreuna cu institutele nationale de cercetare-dezvoltare asigura, la cerere, elemente de fundamentare stiintifica, economica si sociala a PND, avand urmatoarele atributii:
    a) includ in programele anuale si multianuale de cercetare teme care raspund cerintelor de analiza si prognoza pentru elaborarea PND, pe baza consultarii cu ministerele si agentiile pentru dezvoltare regionala;
    b) participa la dezbaterea documentelor puse in discutie in cadrul structurilor parteneriale create la nivel national si regional.
    Art. 17
    Agentiile pentru dezvoltare regionala sunt parteneri responsabili cu elaborarea planurilor de dezvoltare regionala, iar in calitatea lor de organizatori si coordonatori ai structurilor parteneriale regionale au urmatoarele atributii:
    a) coordoneaza activitatea comitetelor regionale pentru elaborarea planurilor de dezvoltare regionala;
    b) organizeaza in cadrul CRP consultari si dezbateri asupra planurilor de dezvoltare regionala, in vederea realizarii consensului;
    c) reprezinta CRP in CIP, pe tot parcursul procesului de elaborare a PND;
    d) se consulta cu MDP si MFP prin organele sale teritoriale pe tot parcursul elaborarii planurilor de dezvoltare regionala, pentru punerea de acord asupra obiectivelor prioritare de dezvoltare regionala, pentru a fi integrate in PND;
    e) elaboreaza, tinand seama de observatiile si comentariile partenerilor de dialog, proiectele planurilor de dezvoltare regionala;
    f) transmit MDP proiectele planurilor de dezvoltare regionala aprobate de CDR, insotite de raportul intocmit de CRP asupra PDR;
    g) colaboreaza cu MDP, cu MFP si cu celelalte ministere la elaborarea bugetelor indicative multianuale care orienteaza programarea financiara a obiectivelor prioritare de dezvoltare si a masurilor, cuprinse in PND;
    h) asigura secretariatul comitetelor regionale pentru planurile de dezvoltare regionala;
    i) transmit consiliilor pentru dezvoltare regionala, spre aprobare, proiectele planurilor de dezvoltare regionala avizate in CRP, dupa care le inainteaza MDP.

    CAP. 5
    Dispozitii finale

    Art. 18
    PND pentru perioada 2004 - 2006 va fi finalizat pana la sfarsitul lunii noiembrie a anului 2003, iar PND 2007 - 2013, corespunzator urmatorului exercitiu financiar din Uniunea Europeana, va fi elaborat pana la mijlocul anului 2005, cu luarea in considerare a modificarilor ce vor interveni in acquisul comunitar.
    Art. 19
    MDP prevede in bugetul propriu cheltuielile pentru sustinerea activitatilor agentiilor pentru dezvoltare regionala, legate de elaborarea, in largi parteneriate, a planurilor de dezvoltare regionala.
    Art. 20
    Institutiile si organizatiile implicate in elaborarea PND asigura, pe tot parcursul procesului, mediatizarea activitatilor, precum si consultarea cetatenilor, in scopul implicarii largi a societatii civile in formularea strategiilor de dezvoltare.
    Art. 21
    Institutiile si organizatiile implicate in elaborarea PND pregatesc documentele in conformitate cu orientarile metodologice elaborate de MDP si le transmit acestuia, conform termenelor stabilite.
    Art. 22
    Actele normative care reglementeaza organizarea si functionarea institutiilor administratiei publice centrale implicate in elaborarea PND se completeaza cu prevederile prezentei hotarari.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         Ministrul dezvoltarii si prognozei,
                         Gheorghe Romeo Leonard Cazan

                         Ministrul administratiei publice,
                         Octav Cozmanca

                         Ministrul muncii si solidaritatii sociale,
                         Marian Sarbu

                         Ministrul finantelor publice,
                         Mihai Nicolae Tanasescu

    ANEXA 1

                          INSTITUTII SI ORGANISME
        implicate in elaborarea Planului national de dezvoltare

    1. Institutii ale administratiei publice centrale si serviciile lor descentralizate
    - Ministerul Dezvoltarii si Prognozei
    - Institutul National de Statistica
        - birourile regionale de statistica
        - directiile judetene de statistica
    - Ministerul Finantelor Publice
    - Ministerul Integrarii Europene
    - Ministerul Afacerilor Externe
    - Ministerul Administratiei Publice
        - prefecturi
    - Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale
    - Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca si agentiile judetene pentru ocuparea fortei de munca
    - Ministerul Apelor si Protectiei Mediului
    - Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei
        - Regia Autonoma "Administratia Nationala a Drumurilor din Romania"
        - Compania Nationala de Cai Ferate - "C.F.R." - S.A.
    - Ministerul pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii si Cooperatie
    - Ministerul Educatiei si Cercetarii
    - Ministerul Tineretului si Sportului
    - Ministerul Industriei si Resurselor
    - Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor
        - Agentia SAPARD si birourile regionale ale Agentiei SAPARD
    - Ministerul Turismului
    - Ministerul Culturii si Cultelor
    - Ministerul Sanatatii si Familiei
    - Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei
    - Ministerul Justitiei
    - Consiliul Concurentei
    - Consiliul Economic si Social
    - Agentia Romana pentru Investitii Straine
    - Departamentul pentru politici economice din subordinea primului-ministru
    - Autoritatea pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului
    2. Institutii publice centrale autonome si serviciile lor descentralizate
    - Banca Nationala a Romaniei
    - Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare
    3. Consiliul National pentru Dezvoltare Regionala
    4. Organizatii regionale
    - consiliile pentru dezvoltare regionala
    - agentiile pentru dezvoltare regionala
    5. Autoritati ale administratiei publice locale
    - consiliile judetene
    6. Parteneri economici si sociali
    - asociatii patronale si profesionale
    - sindicate
    - banci
    - firme private
    - agenti economici
    - Camera de Comert si Industrie a Romaniei si a Municipiului Bucuresti
    - camerele de comert judetene
    - alte organizatii neguvernamentale
    - mass-media
    7. Institute de cercetari si institutii de invatamant superior
    - Institutul National de Cercetari Economice al Academiei Romane
    - institute nationale de cercetare-dezvoltare
    - institutii de invatamant superior

    ANEXA 2*)

    *) Anexa nr. 2 este reprodusa in facsimil.

    STRUCTURILE PARTENERIALE PENTRU ELABORAREA PLANULUI NATIONAL DE DEZVOLTARE (PND)

    __________________             _____________________________
   |    MINISTER 1    |          /             CNDR              \
   |   coordonator    |\        (       - rol decizional -        )
   |__________________| \        \_______________________________/
    /GRUP DE LUCRU 1 \   \              /                \
   /  pentru Programul\   \------------/->  COMITETUL     \
  (     Operational    )              /INTERINSTITUTIONAL  \
   \    Sectorial 1   /              /PENTRU ELABORAREA PND \
    \________________/              /         (CIP)          \
            :                      /   - rol consultativ -    \
            :                     (     ___________________    )<------------
    ________:_________             \   |       MDP         |  /              |
   |    MINISTER n    |-------------\->|- coordonator CIP -| /               |
   |   coordonator    |              \ |___________________|/                |
   |__________________|               \                    /                 |
    /GRUP DE LUCRU n \        ---------\->             <- /--------          |
   /  pentru Programul\      /        --\->      ^       /         |         |
  (     Operational    )    /        |   \_______|______/          |         |
   \    Sectorial n   /    /         |           |                 |         |
    \________________/    /          |           |                 |         |
   ______________________/_          |           |                 |         |
  |          MFP           |         |         __|___________      |         |
  |- responsabil programare|         |        | INSTITUTE DE |     |         |
  |    financiara PND -    |         |        | CERCETARE SI | ____|_____    |
  |________________________| ________|_______ |INSTITUTII DE ||PARTENERI |   |
                            |ALTE INSTITUTII ||  INVATAMANT  ||ECONOMICI |   |
                            |PUBLICE CENTRALE||   SUPERIOR   ||SI SOCIALI|   |
                            |________________||______________||__________|   |
-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-|-.
                   _____________________________                             |
                 /             CDR               \                           |
                (       - rol decizional -        )                          |
                 \_______________________________/                           |
                         /               \                                   |
                        /    COMITETUL    \                                  |
                       /  REGIONAL PENTRU  \                                 |
                      /   ELABORAREA PND    \                                |
                     /        (CPR)          \                               |
                    /   - rol consultativ -   \                              |
                   (    ___________________    )<----------------------------
                    \  |       ADR         |  /
                     \ |- coordonator CPR -| /      ____________
                      \|___________________|/      | PARTENERI  |
                       \                   /       | ECONOMICI  |
                      --\->             <-/--------| SI SOCIALI |
     ____________    |  -\->     ^     <-/---      |____________|
    | PREFECTURI |___| |  \______|______/    |
    |____________|  ___|         |           |     _____________
                   |             |           |____|INSTITUTE DE |
                   |    _________|______________  |CERCETARE SI |
           ________|_  |SERVICII DESCENTRALIZATE| |INSTITUTII DE|
          | CONSILII | |   ALE INSTITUTIILOR    | |  INVATAMANT |
          | JUDETENE | |   PUBLICE CENTRALE     | |  SUPERIOR   |
          |__________| |________________________| |_____________|



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 1323/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1323 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu