HOTARARE Nr. 1323 din 20 noiembrie 2002
privind elaborarea in parteneriat a Planului national de dezvoltare
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 898 din 11 decembrie 2002
In temeiul art. 107 din Constitutie,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
Prezenta hotarare reglementeaza cadrul institutional si partenerial prin
care institutiile si organismele publice si private stabilesc obiectivele
nationale prioritare de dezvoltare pe termen mediu - pentru realizarea
coeziunii economice si sociale - si programarea financiara a masurilor prin
care se realizeaza aceste obiective, in stransa corelare cu orientarile bugetare
multianuale.
Art. 2
(1) Prin prezenta hotarare se stabilesc:
a) rolul si atributiile ministerelor in cadrul structurilor parteneriale
pentru elaborarea Planului national de dezvoltare, denumit in continuare PND;
b) rolul si atributiile organismelor regionale in cadrul structurilor
parteneriale pentru elaborarea PND;
c) rolul si atributiile altor institutii si organisme implicate in procesul
de elaborare in parteneriat a PND;
d) relatiile dintre partenerii implicati in procesul de elaborare a PND.
(2) Prin prezenta hotarare se urmareste:
a) crearea cadrului legal pentru indeplinirea cerintelor Uniunii Europene
privind respectarea principiului parteneriatului in elaborarea PND;
b) responsabilizarea institutiilor si organismelor implicate in procesul de
elaborare a PND.
(3) Institutiile si organismele implicate in procesul de elaborare in
parteneriat a PND sunt prevazute in anexa nr. 1 care face parte integranta din
prezenta hotarare.
Art. 3
(1) PND este documentul de planificare strategica si programare financiara
al Romaniei, aprobat de Guvern, elaborat intr-un larg parteneriat, care are ca
scop sa orienteze si sa stimuleze dezvoltarea economica si sociala a tarii
pentru atingerea obiectivului de realizare a coeziunii economice si sociale.
(2) PND se elaboreaza pe baza planurilor de dezvoltare regionala, realizand
o programare a dezvoltarii economice si sociale a tarii, similara celei
realizate de statele membre ale Uniunii Europene pentru Obiectivul 1 de interventie
a Fondurilor structurale.
(3) PND contine analiza situatiei economice si sociale a tarii, obiectivele
prioritare de dezvoltare pe termen mediu, strategia pentru realizarea
obiectivelor prioritare stabilite si programarea financiara multianuala a
masurilor prin care se realizeaza aceste obiective, utilizand resurse
financiare interne si externe.
(4) PND este instrument de coordonare, monitorizare si evaluare a
implementarii obiectivelor prioritare de dezvoltare.
(5) PND fundamenteaza accesul Romaniei la fondurile de tip structural,
alocate de Uniunea Europeana Romaniei in perioada de preaderare, precum si la
Fondurile structurale, dupa aderare.
Art. 4
(1) Obiectivele prioritare de dezvoltare stabilite in PND se realizeaza
prin programe operationale sectoriale si Programul operational regional.
(2) Programul operational contine un set consistent de prioritati de
dezvoltare si masuri, care trebuie sa fie in concordanta cu obiectivele
prioritare de dezvoltare ale PND, planul detaliat de finantare, precum si
managementul programului.
(3) Programele operationale sectoriale sunt programe operationale elaborate
la nivel national, care contin prioritati de dezvoltare si masuri pentru
domenii de importanta majora in dezvoltarea tarii, cum sunt: mediul,
transportul, agricultura si dezvoltarea rurala, ocuparea si dezvoltarea
resurselor umane etc.; programele operationale sectoriale se elaboreaza de
catre ministerele in a caror sfera de competenta intra domeniile respective.
(4) Programul operational regional este un program operational care contine
prioritati de dezvoltare si masuri specifice regiunilor de dezvoltare -
concordante cu prioritatile nationale de dezvoltare regionala -, identificate
si agreate in cadrul celor 8 subprograme operationale regionale elaborate de
agentiile pentru dezvoltare regionala.
Art. 5
In intelesul prezentei hotarari, urmatorii termeni se definesc astfel:
a) parteneri - institutii si organizatii existente la nivel local, regional
si central, guvernamentale si neguvernamentale, publice si private,
reprezentanti ai sectorului economic de stat si privat, precum si reprezentanti
ai societatii civile, care lucreaza impreuna in procesul de elaborare a PND;
b) parteneriat - asocierea larga si eficienta a partenerilor, prin relatii
de coordonare, consultare, negociere, cooperare si colaborare, in scopul
elaborarii PND;
c) structuri parteneriale - structuri constituite la nivel regional si
national sub forma de consilii, comitete, comisii, grupuri de lucru pentru
elaborarea PND. Structurile parteneriale au un caracter sistematic si
permanent, iar activitatea lor este reglementata prin regulamente proprii de
functionare intocmite pe baza unui regulament-cadru elaborat de Ministerul
Dezvoltarii si Prognozei.
Art. 6
Crearea structurilor parteneriale prezentate in anexa nr. 2 la prezenta
hotarare urmareste:
a) obtinerea consensului partenerilor asupra obiectivelor prioritare de
dezvoltare incluse in PND, precum si asupra strategiei de atingere a acestor
obiective;
b) asigurarea transparentei intregului proces de elaborare a PND;
c) responsabilizarea si implicarea cat mai larga a partenerilor la
elaborarea PND.
CAP. 2
Structurile parteneriale nationale pentru elaborarea PND
Art. 7
(1) Consiliul National pentru Dezvoltare Regionala, denumit in continuare
CNDR, constituit conform art. 10 din Legea nr. 151/1998 privind dezvoltarea
regionala in Romania, cu modificarile si completarile ulterioare, este un organ
deliberativ, ale carui atributii includ avizarea PND inaintat de Ministerul
Dezvoltarii si Prognozei.
(2) CNDR decide pe parcursul procesului de elaborare a PND, la propunerea
Comitetului interinstitutional pentru elaborarea PND, constituit conform art. 8
alin. (1), asupra urmatoarelor:
a) obiectivele prioritare nationale de dezvoltare incluse in PND;
b) strategia pentru atingerea obiectivelor de dezvoltare ale PND;
c) programarea financiara a obiectivelor prioritare de dezvoltare;
d) elementele de baza ale programelor operationale sectoriale, precum si
ale Programului operational regional alcatuit din 8 subprograme operationale
regionale;
e) proiectul final al PND.
(3) CNDR supune spre aprobare Guvernului Romaniei PND.
Art. 8
(1) Pentru elaborarea in parteneriat a PND se constituie Comitetul
interinstitutional pentru elaborarea PND, denumit in continuare CIP.
(2) CIP reprezinta cadrul larg partenerial al CNDR pentru elaborarea PND,
avand rol consultativ.
(3) CIP formuleaza recomandari si propuneri catre CNDR asupra continutului
PND.
(4) CIP este coordonat de Ministerul Dezvoltarii si Prognozei, organ
executiv al CNDR.
(5) Secretariatul CIP este asigurat de Ministerul Dezvoltarii si Prognozei.
(6) CIP isi stabileste propriul regulament de organizare si functionare,
care se avizeaza de catre Ministerul Dezvoltarii si Prognozei.
(7) CIP are in componenta sa reprezentanti, la nivel de decizie, ai
ministerelor, agentiilor pentru dezvoltare regionala, institutiilor publice
centrale, institutelor de cercetare si institutiilor de invatamant superior,
precum si reprezentanti ai partenerilor economici si sociali.
(8) CIP isi desfasoara activitatea pe grupuri tematice, corespunzator
problemelor care se analizeaza si prin intalniri in plen, cu asigurarea
reprezentarii echilibrate a institutiilor centrale si regionale, precum si a
partenerilor economici si sociali.
Art. 9
CIP are urmatoarele atributii:
a) examineaza studiile si analizele economice si pe probleme sociale
elaborate de Ministerul Dezvoltarii si Prognozei si agentiile pentru dezvoltare
regionala, precum si concluziile acestora privind problemele majore
identificate, formuland propuneri de obiective prioritare nationale de
dezvoltare pentru a fi incluse in PND, in vederea prezentarii spre aprobare
CNDR;
b) examineaza strategiile elaborate de ministere si de catre agentiile
pentru dezvoltare regionala pentru atingerea obiectivelor de dezvoltare ale PND
si le supune spre aprobare CNDR;
c) analizeaza programarea financiara a obiectivelor prioritare de
dezvoltare ale PND elaborata de Ministerul Finantelor Publice pe baza
propunerilor partenerilor si formuleaza propuneri de armonizare a alocarilor
financiare, pe care le supune spre aprobare CNDR;
d) examineaza programele operationale sectoriale, precum si Programul
operational regional alcatuit din 8 subprograme operationale regionale, prin
care se implementeaza prioritatile de dezvoltare ale PND, si le supune spre
aprobare CNDR;
e) propune CNDR, pentru aprobare, proiectul final al PND.
CAP. 3
Structuri parteneriale regionale pentru elaborarea PND
Art. 10
(1) Consiliul pentru dezvoltare regionala, denumit in continuare CDR,
constituit la nivelul fiecarei regiuni de dezvoltare conform art. 5 din Legea
nr. 151/1998, este un organ deliberativ, ale carui atributii includ aprobarea
Planului de dezvoltare regionala, denumit in continuare PDR.
(2) CDR decide la nivel regional, pe parcursul elaborarii PDR, la
propunerea Comitetului regional pentru elaborarea PDR, constituit conform art.
11 alin. (5), asupra:
a) obiectivelor prioritare de dezvoltare regionala ale PDR, concordante cu
strategia nationala de dezvoltare regionala, pe care le propune CNDR pentru a
fi incluse in PND;
b) strategiei pentru atingerea obiectivelor prioritare de dezvoltare ale
PDR;
c) subprogramului operational regional prin care se implementeaza
obiectivele prioritare de dezvoltare ale regiunii, pe care il supune aprobarii
CDR pentru a fi inclus in Programul operational regional al PND;
d) proiectului final al PDR.
Art. 11
(1) Pentru elaborarea in parteneriat a PDR se constituie, la nivelul
fiecarei regiuni de dezvoltare, Comitetul regional pentru elaborarea PDR,
denumit in continuare CRP.
(2) CRP reprezinta cadrul larg partenerial al CDR pentru elaborarea PDR,
avand rol consultativ.
(3) CRP formuleaza recomandari si propuneri catre CDR asupra continutului
PDR.
(4) CRP este coordonat de agentia pentru dezvoltare regionala, care asigura
si secretariatul acestuia.
(5) CRP isi stabileste propriul regulament de organizare si functionare pe
baza unui regulament-cadru elaborat de Ministerul Dezvoltarii si Prognozei.
(6) CRP are in componenta sa reprezentanti ai agentiei pentru dezvoltare
regionala, prefecturilor, consiliilor judetene, serviciilor descentralizate ale
institutiilor publice centrale, reprezentanti ai institutelor de cercetari si
institutiilor de invatamant superior, precum si reprezentanti ai partenerilor
economici si sociali.
(7) CRP isi desfasoara activitatea pe grupuri de lucru, constituite pe
diferite criterii tematice, precum si prin intalniri in plen, la care vor
participa reprezentanti ai grupurilor de lucru, astfel incat sa se asigure
reprezentarea echilibrata a administratiei publice locale, centrale si a
partenerilor publici si privati.
(8) CRP are urmatoarele atributii:
a) examineaza studiile si analizele economice si pe probleme sociale,
precum si concluziile acestora privind problemele majore identificate, cu care
se confrunta regiunea;
b) formuleaza propuneri de obiective prioritare de dezvoltare regionala
pentru a fi incluse in PDR si prezinta aceste propuneri CDR spre aprobare;
c) examineaza strategia pentru atingerea obiectivelor prioritare de
dezvoltare din PDR si o supune spre aprobare CDR;
d) examineaza subprogramul operational regional prin care se implementeaza
obiectivele prioritare de dezvoltare ale regiunii si il supune aprobarii CDR
pentru a fi inclus in Programul operational regional al PND;
e) aproba, prin consens, proiectul final al PDR.
(9) Coordonatorul fiecarui CRP prezinta in CIP obiectivele prioritare de
dezvoltare ale regiunii si subprogramul operational regional, prin care aceste
obiective vor fi implementate, pentru a fi incluse in PND si, respectiv, in
Programul operational regional.
CAP. 4
Rolul si atributiile institutiilor implicate in elaborarea in parteneriat a
PND
Art. 12
Ministerul Dezvoltarii si Prognozei, denumit in continuare MDP, este
institutia responsabila cu elaborarea proiectului PND, avand urmatoarele
atributii:
a) coordoneaza Comitetul interinstitutional pentru elaborarea PND si
asigura secretariatul acestuia;
b) coordoneaza elaborarea planurilor de dezvoltare regionala elaborate de
agentiile pentru dezvoltare regionala;
c) asigura prezentarea in PND a situatiei economice si sociale a Romaniei
pe baza analizelor sectoriale si regionale elaborate de ministere si agentiile
pentru dezvoltare regionala si formuleaza concluzii asupra problemelor majore
identificate;
d) organizeaza in cadrul CIP consultari si negocieri in vederea obtinerii
acordului partenerilor asupra obiectivelor prioritare de dezvoltare care sa fie
incluse in proiectul PND;
e) elaboreaza strategia pentru atingerea obiectivelor prioritare de
dezvoltare stabilite in CIP si aprobate de CNDR;
f) stabileste calendarul de lucru pentru elaborarea PND si il face cunoscut
partenerilor;
g) realizeaza integrarea in PND a documentelor de programare PHARE, ISPA si
SAPARD, in colaborare cu ministerele responsabile cu elaborarea acestor
programe;
h) realizeaza integrarea in PND a obiectivelor prioritare de dezvoltare
regionala identificate in planurile de dezvoltare regionala;
i) asigura, in colaborare cu Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor
si Locuintei, corelarea PND cu planurile de amenajare a teritoriului;
j) asigura, in colaborare cu Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale,
corelarea masurilor din Planul national de actiune pentru ocuparea populatiei,
denumit in continuare PNAO, cu prioritatile si masurile din PND;
k) asigura realizarea evaluarii ex-ante a PND de catre un evaluator
independent, care va fi inclusa in forma finala a documentului;
l) organizeaza, pe parcursul elaborarii proiectului PND, consultari cu
Ministerul Integrarii Europene asupra prioritatilor si masurilor incluse in PND
pentru a asigura concordanta dintre acestea si prevederile din Parteneriatul de
aderare (PA), Programul national pentru aderarea Romaniei la Uniunea Europeana
(PNAR), precum si din alte documente programatice convenite de Romania cu
Uniunea Europeana in procesul de pregatire a aderarii la Uniunea Europeana;
m) elaboreaza proiectul PND, tinand seama de observatiile si comentariile
partenerilor de dialog;
n) transmite PND catre CNDR pentru avizare si ulterior il prezinta
Guvernului spre aprobare.
Art. 13
(1) Ministerul Finantelor Publice, denumit in continuare MFP, este
responsabil cu programarea financiara a obiectivelor prioritare de dezvoltare
si a masurilor din PND, precum si cu realizarea tabelelor financiare
multianuale ale acestui document. Programarea financiara se realizeaza cu
consultarea partenerilor in CIP.
(2) MFP elaboreaza bugetul de stat anual si bugetele orientative, pe termen
mediu, pe baza proiectelor de buget ale ordonatorilor principali de credite, in
stransa corelare cu obiectivele prioritare de dezvoltare cuprinse in PND. In
scopul asigurarii unei bune fundamentari, de jos in sus, a planificarii
bugetare, MFP colaboreaza cu MDP si cu agentiile pentru dezvoltare regionala,
precum si cu ministerele care realizeaza planuri si programe operationale.
(3) MFP asigura cofinantarea contributiei financiare a Comisiei Europene
pentru realizarea obiectivelor prioritare de dezvoltare cuprinse in PND, in
limita creditelor bugetare aprobate prin bugetul de stat.
Art. 14
(1) Ministerele si ceilalti parteneri, prevazuti in anexa nr. 1, care
participa la elaborarea PND, elaboreaza analize detaliate asupra evolutiei si
tendintelor care se manifesta in sectoarele pe care le coordoneaza si
identifica problemele majore ale acestora; transmit aceste analize Ministerului
Dezvoltarii si Prognozei si, dupa caz, grupurilor de lucru constituite conform
alin. (3).
(2) In functie de obiectivele prioritare de dezvoltare recomandate de CIP
si aprobate de CNDR, ministerele isi intocmesc propriile strategii pentru
atingerea acestor obiective, planuri si programe operationale sectoriale, in
limitele fondurilor publice disponibile: nationale, fonduri alocate de Uniunea
Europeana, precum si alte fonduri externe.
(3) In scopul elaborarii planurilor si programelor sectoriale operationale,
ministerele organizeaza grupuri de lucru in componenta carora intra reprezentanti
ai ministerului responsabil, precum si ai altor ministere cu activitate conexa
in implementarea programului operational sectorial, reprezentanti ai agentiilor
pentru dezvoltare regionala.
(4) Coordonatorii grupurilor de lucru, numiti de ministri, reprezinta
ministerele respective in CIP.
(5) Ministerele elaboreaza planuri si programe operationale sectoriale in
limita bugetelor orientative multianuale.
Art. 15
Institutul National de Statistica colaboreaza cu MDP, cu celelalte ministere
si cu agentiile pentru dezvoltare regionala la elaborarea studiilor si
analizelor sectoriale si regionale cuprinse in PND, avand urmatoarele
atributii:
a) furnizeaza ministerelor, Institutului National de Cercetari Economice al
Academiei Romane, institutelor nationale de cercetare-dezvoltare, agentiilor
pentru dezvoltare regionala - prin directiile de specialitate, precum si prin
birourile regionale si directiile judetene de statistica - informatiile
statistice necesare elaborarii studiilor si analizelor economice si pe probleme
sociale la nivel national si regional;
b) adapteaza si imbunatateste sistemul existent al indicatorilor statistici
economici si sociali, in concordanta cu metodologia Eurostat, pentru a raspunde
cerintelor Comisiei Europene privind fundamentarea PND pe o baza statistica
solida.
Art. 16
Institutul National de Cercetari Economice al Academiei Romane, prin
institutele sale componente, cu finantare din fonduri publice, impreuna cu
institutele nationale de cercetare-dezvoltare asigura, la cerere, elemente de
fundamentare stiintifica, economica si sociala a PND, avand urmatoarele
atributii:
a) includ in programele anuale si multianuale de cercetare teme care
raspund cerintelor de analiza si prognoza pentru elaborarea PND, pe baza
consultarii cu ministerele si agentiile pentru dezvoltare regionala;
b) participa la dezbaterea documentelor puse in discutie in cadrul
structurilor parteneriale create la nivel national si regional.
Art. 17
Agentiile pentru dezvoltare regionala sunt parteneri responsabili cu
elaborarea planurilor de dezvoltare regionala, iar in calitatea lor de
organizatori si coordonatori ai structurilor parteneriale regionale au
urmatoarele atributii:
a) coordoneaza activitatea comitetelor regionale pentru elaborarea
planurilor de dezvoltare regionala;
b) organizeaza in cadrul CRP consultari si dezbateri asupra planurilor de
dezvoltare regionala, in vederea realizarii consensului;
c) reprezinta CRP in CIP, pe tot parcursul procesului de elaborare a PND;
d) se consulta cu MDP si MFP prin organele sale teritoriale pe tot
parcursul elaborarii planurilor de dezvoltare regionala, pentru punerea de
acord asupra obiectivelor prioritare de dezvoltare regionala, pentru a fi
integrate in PND;
e) elaboreaza, tinand seama de observatiile si comentariile partenerilor de
dialog, proiectele planurilor de dezvoltare regionala;
f) transmit MDP proiectele planurilor de dezvoltare regionala aprobate de
CDR, insotite de raportul intocmit de CRP asupra PDR;
g) colaboreaza cu MDP, cu MFP si cu celelalte ministere la elaborarea
bugetelor indicative multianuale care orienteaza programarea financiara a
obiectivelor prioritare de dezvoltare si a masurilor, cuprinse in PND;
h) asigura secretariatul comitetelor regionale pentru planurile de
dezvoltare regionala;
i) transmit consiliilor pentru dezvoltare regionala, spre aprobare,
proiectele planurilor de dezvoltare regionala avizate in CRP, dupa care le
inainteaza MDP.
CAP. 5
Dispozitii finale
Art. 18
PND pentru perioada 2004 - 2006 va fi finalizat pana la sfarsitul lunii
noiembrie a anului 2003, iar PND 2007 - 2013, corespunzator urmatorului
exercitiu financiar din Uniunea Europeana, va fi elaborat pana la mijlocul
anului 2005, cu luarea in considerare a modificarilor ce vor interveni in
acquisul comunitar.
Art. 19
MDP prevede in bugetul propriu cheltuielile pentru sustinerea activitatilor
agentiilor pentru dezvoltare regionala, legate de elaborarea, in largi parteneriate,
a planurilor de dezvoltare regionala.
Art. 20
Institutiile si organizatiile implicate in elaborarea PND asigura, pe tot
parcursul procesului, mediatizarea activitatilor, precum si consultarea
cetatenilor, in scopul implicarii largi a societatii civile in formularea
strategiilor de dezvoltare.
Art. 21
Institutiile si organizatiile implicate in elaborarea PND pregatesc
documentele in conformitate cu orientarile metodologice elaborate de MDP si le
transmit acestuia, conform termenelor stabilite.
Art. 22
Actele normative care reglementeaza organizarea si functionarea
institutiilor administratiei publice centrale implicate in elaborarea PND se
completeaza cu prevederile prezentei hotarari.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
Ministrul dezvoltarii si prognozei,
Gheorghe Romeo Leonard Cazan
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmanca
Ministrul muncii si solidaritatii sociale,
Marian Sarbu
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu
ANEXA 1
INSTITUTII SI ORGANISME
implicate in elaborarea Planului national de dezvoltare
1. Institutii ale administratiei publice centrale si serviciile lor
descentralizate
- Ministerul Dezvoltarii si Prognozei
- Institutul National de Statistica
- birourile regionale de statistica
- directiile judetene de statistica
- Ministerul Finantelor Publice
- Ministerul Integrarii Europene
- Ministerul Afacerilor Externe
- Ministerul Administratiei Publice
- prefecturi
- Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale
- Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca si agentiile judetene
pentru ocuparea fortei de munca
- Ministerul Apelor si Protectiei Mediului
- Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei
- Regia Autonoma "Administratia Nationala a Drumurilor din
Romania"
- Compania Nationala de Cai Ferate - "C.F.R." - S.A.
- Ministerul pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii si Cooperatie
- Ministerul Educatiei si Cercetarii
- Ministerul Tineretului si Sportului
- Ministerul Industriei si Resurselor
- Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor
- Agentia SAPARD si birourile regionale ale Agentiei SAPARD
- Ministerul Turismului
- Ministerul Culturii si Cultelor
- Ministerul Sanatatii si Familiei
- Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei
- Ministerul Justitiei
- Consiliul Concurentei
- Consiliul Economic si Social
- Agentia Romana pentru Investitii Straine
- Departamentul pentru politici economice din subordinea primului-ministru
- Autoritatea pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului
2. Institutii publice centrale autonome si serviciile lor descentralizate
- Banca Nationala a Romaniei
- Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare
3. Consiliul National pentru Dezvoltare Regionala
4. Organizatii regionale
- consiliile pentru dezvoltare regionala
- agentiile pentru dezvoltare regionala
5. Autoritati ale administratiei publice locale
- consiliile judetene
6. Parteneri economici si sociali
- asociatii patronale si profesionale
- sindicate
- banci
- firme private
- agenti economici
- Camera de Comert si Industrie a Romaniei si a Municipiului Bucuresti
- camerele de comert judetene
- alte organizatii neguvernamentale
- mass-media
7. Institute de cercetari si institutii de invatamant superior
- Institutul National de Cercetari Economice al Academiei Romane
- institute nationale de cercetare-dezvoltare
- institutii de invatamant superior
ANEXA 2*)
*) Anexa nr. 2 este reprodusa in facsimil.
STRUCTURILE PARTENERIALE PENTRU ELABORAREA PLANULUI NATIONAL DE DEZVOLTARE
(PND)
__________________ _____________________________
| MINISTER 1 | / CNDR \
| coordonator |\ ( - rol decizional - )
|__________________| \ \_______________________________/
/GRUP DE LUCRU 1 \ \ / \
/ pentru Programul\ \------------/-> COMITETUL \
( Operational ) /INTERINSTITUTIONAL \
\ Sectorial 1 / /PENTRU ELABORAREA PND \
\________________/ / (CIP) \
: / - rol consultativ - \
: ( ___________________
)<------------
________:_________ \ | MDP | / |
| MINISTER n |-------------\->|- coordonator CIP -| /
|
| coordonator | \ |___________________|/ |
|__________________| \ / |
/GRUP DE LUCRU n \ ---------\-> <-
/-------- |
/ pentru Programul\ / --\-> ^ / |
|
( Operational ) / | \_______|______/ | |
\ Sectorial n / / | | | |
\________________/ / | | | |
______________________/_ | | | |
| MFP | | __|___________ | |
|- responsabil programare| | | INSTITUTE DE | | |
| financiara PND - | | | CERCETARE SI | ____|_____ |
|________________________| ________|_______ |INSTITUTII DE ||PARTENERI | |
|ALTE INSTITUTII || INVATAMANT ||ECONOMICI | |
|PUBLICE CENTRALE|| SUPERIOR ||SI SOCIALI| |
|________________||______________||__________| |
-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-|-.
_____________________________ |
/ CDR \ |
( - rol decizional - ) |
\_______________________________/ |
/ \ |
/ COMITETUL \ |
/ REGIONAL PENTRU \ |
/ ELABORAREA PND \ |
/ (CPR) \ |
/ - rol consultativ - \ |
( ___________________
)<----------------------------
\ | ADR | /
\ |- coordonator CPR -| / ____________
\|___________________|/ | PARTENERI |
\ / | ECONOMICI |
--\-> <-/--------| SI SOCIALI |
____________ | -\-> ^ <-/--- |____________|
| PREFECTURI |___| | \______|______/ |
|____________| ___| | | _____________
| | |____|INSTITUTE DE |
| _________|______________ |CERCETARE SI |
________|_ |SERVICII DESCENTRALIZATE| |INSTITUTII DE|
| CONSILII | | ALE INSTITUTIILOR | | INVATAMANT |
| JUDETENE | | PUBLICE CENTRALE | | SUPERIOR |
|__________| |________________________| |_____________|