Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 1258 din 18 octombrie 2005

privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare al Agentiei Romane de Asigurare a Calitatii in Invatamantul Preuniversitar (ARACIP)

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 966 din  1 noiembrie 2005


SmartCity3


    In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 38 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calitatii educatiei,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    Art. 1
    Se aproba Regulamentul de organizare si functionare al Agentiei Romane de Asigurare a Calitatii in Invatamantul Preuniversitar, denumita in continuare ARACIP, institutie publica, de interes national, aflata in coordonarea Ministerului Educatiei si Cercetarii, cu personalitate juridica, cu sediul in municipiul Bucuresti, str. Spiru Haret nr. 12, sectorul 1, prevazut in anexa nr. 1.
    Art. 2
    Se aproba organigrama ARACIP, prevazuta in anexa nr. 2.
    Art. 3
    Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta hotarare.

                  PRIM-MINISTRU
             CALIN POPESCU-TARICEANU

                       Contrasemneaza:
                       Ministrul educatiei si cercetarii,
                       Mircea Miclea

                       Ministrul muncii,
                       solidaritatii sociale si familiei,
                       Gheorghe Barbu

                       Ministrul finantelor publice,
                       Sebastian Teodor Gheorghe Vladescu

    ANEXA 1

                                REGULAMENT
de organizare si functionare al Agentiei Romane de Asigurare a Calitatii in Invatamantul Preuniversitar

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Agentia Romana de Asigurare a Calitatii in Invatamantul Preuniversitar, denumita in continuare ARACIP, este institutie publica de interes national, cu personalitate juridica si buget propriu de venituri si cheltuieli, in coordonarea Ministerului Educatiei si Cercetarii, cu sediul in municipiul Bucuresti, str. Spiru Haret nr. 12, sectorul 1.
    Art. 2
    Obiectivul ARACIP este de a efectua evaluarea externa a calitatii educatiei realizate de institutiile de invatamant preuniversitar si de alte organizatii furnizoare de programe de formare profesionala continua specifice invatamantului preuniversitar, cu scopul de:
    a) a atesta capacitatea organizatiilor furnizoare de educatie de a satisface asteptarile beneficiarilor si standardele de calitate, prin activitati de evaluare si acreditare;
    b) a asigura protectia beneficiarilor directi si indirecti de programe de studiu de nivelul invatamantului preuniversitar prin producerea si diseminarea de informatii sistematice, coerente si credibile, public accesibile, despre calitatea educatiei;
    c) a contribui la dezvoltarea unei culturi institutionale a calitatii in invatamantul preuniversitar;
    d) a propune Ministerului Educatiei si Cercetarii politici si strategii de permanenta ameliorare a calitatii invatamantului preuniversitar, in stransa corelare cu invatamantul superior.

    CAP. 2
    Structura organizatorica a ARACIP

    Art. 3
    (1) ARACIP este condusa de un presedinte ajutat de un vicepresedinte si dispune de un aparat propriu, format din experti si personal administrativ, angajati pe baza de concurs.
    (2) Numarul maxim de posturi ale aparatului propriu al ARACIP este de 50, din care 45 sunt posturi de executie si 5 de conducere, fara a depasi numarul de posturi alocate unitatilor din subordinea si coordonarea Ministerului Educatiei si Cercetarii.
    (3) Structura organizatorica a ARACIP este prevazuta in anexa nr. 2 la hotarare.
    Art. 4
    (1) ARACIP are urmatoarea structura organizatorica:
    a) Consiliul ARACIP;
    b) Biroul executiv;
    c) Departamentul de acreditare;
    d) Departamentul de asigurare a calitatii;
    e) Serviciul economic si administrativ;
    f) compartimentele functionale ale ARACIP.
    (2) In functie de activitatile derulate, in cadrul ARACIP se pot constitui si alte departamente speciale.
    (3) La nivelul ARACIP, in vederea verificarii si sustinerii deciziei ARACIP, Biroul executiv poate constitui si se poate consulta cu o comisie consultativa, constituita conform prevederilor art. 16.
    Art. 5
    (1) Consiliul ARACIP reprezinta organul colectiv de decizie al ARACIP.
    (2) Biroul executiv al ARACIP constituie organul care asigura conducerea operativa a ARACIP.
    (3) Departamentele, Serviciul economic si administrativ, respectiv compartimentele ARACIP, sunt structuri organizate in cadrul ARACIP, care desfasoara activitati specifice, conform cu atributiile stabilite prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 75/2005.
    Art. 6
    (1) Presedintele si vicepresedintele ARACIP sunt numiti prin ordin al ministrului educatiei si cercetarii, pe baza de concurs desfasurat conform legii, si fac parte din aparatul propriu al ARACIP.
    (2) Conducatorii departamentelor, respectiv al Serviciului economic si administrativ, organizate in cadrul ARACIP, sunt numiti de catre presedintele ARACIP, pe baza de concurs desfasurat conform legii.
    Art. 7
    (1) Presedintele ARACIP este asimilat ca functie cu directorul general din cadrul Ministerului Educatiei si Cercetarii.
    (2) Vicepresedintele ARACIP este asimilat ca functie cu directorul general adjunct din cadrul Ministerului Educatiei si Cercetarii.
    (3) Conducatorii departamentelor din cadrul ARACIP sunt asimilati cu functia de director in Ministerul Educatiei si Cercetarii.
    Art. 8
    Personalul din cadrul ARACIP este remunerat conform legislatiei referitoare la salarizarea personalului din ministere si din alte organe centrale de specialitate.
    Art. 9
    (1) In vederea indeplinirii obiectivelor sale, ARACIP foloseste colaboratori externi, experti in evaluare si acreditare, inscrisi in registrul propriu al expertilor in evaluare si acreditare, precum si expertii din aparatul propriu al ARACIP.
    (2) Colaboratorii externi ai ARACIP sunt remunerati in functie de activitatile derulate, in conformitate cu prevederile legale in vigoare.
    Art. 10
    Din structurile prevazute la art. 4 alin. (1) lit. a), c), d) si e), precum si la art. 9 alin. (1) face parte si cate un reprezentant al invatamantului in limbile minoritatilor nationale.

    CAP. 3
    Functionarea ARACIP

    Art. 11
    (1) Consiliul ARACIP este alcatuit din 15 membri, dupa cum urmeaza:
    a) presedintele ARACIP;
    b) vicepresedintele ARACIP;
    c) conducatorii departamentelor organizate in cadrul ARACIP, respectiv al Serviciului economic si administrativ;
    d) un consilier juridic din structura organizatorica a ARACIP;
    e) 9 experti din cadrul departamentelor ARACIP.
    (2) Persoanele care ocupa functiile nominalizate la alin. (1) lit. a), b) si c) fac parte de drept din Consiliul ARACIP. Ceilalti membri ai Consiliului ARACIP sunt numiti in urma selectiei desfasurate in baza unor criterii stabilite prin decizie a presedintelui ARACIP, pe o perioada de 3 ani.
    (3) Consiliul ARACIP este condus de presedintele ARACIP, iar in lipsa acestuia, de vicepresedintele ARACIP.
    (4) Consiliul ARACIP se intruneste in sedinta ordinara, lunar, respectiv in sedinta extraordinara, ori de cate ori este cazul, la cererea presedintelui ARACIP sau a doua treimi din numarul membrilor sai. Sedintele ordinare ale Consiliului ARACIP sunt statutar constituite in cazul intrunirii a cel putin doua treimi din totalul membrilor.
    (5) In indeplinirea atributiilor sale, Consiliul ARACIP adopta hotarari prin votul majoritatii membrilor sai. Hotararile Consiliului ARACIP se fac publice pe site-ul ARACIP.
    (6) Consiliul ARACIP indeplineste urmatoarele atributii principale:
    a) analizeaza si aproba proiectul de strategie institutionala;
    b) analizeaza si aproba standardele, standardele de referinta, indicatorii de performanta, pentru evaluarea si asigurarea calitatii in invatamantul preuniversitar, precum si standardele de acreditare, specifice fiecarei etape a procesului de acreditare; la stabilirea standardelor pentru evaluarea si asigurarea calitatii in invatamantul preuniversitar se va tine seama de natura specifica a invatamantului in limbile minoritatilor nationale;
    c) analizeaza si aproba metodologia de evaluare institutionala si de acreditare a organizatiilor furnizoare de educatie;
    d) analizeaza periodic si aproba propunerea privind cuantumul taxelor de autorizare, de acreditare, respectiv de evaluare periodica;
    e) analizeaza si aproba Codul de etica profesionala al expertilor in evaluare si acreditare;
    f) analizeaza si aproba rapoartele de autorizare, de acreditare, respectiv de evaluare externa a calitatii, intocmite de membrii comisiilor de experti, in urma avizarii Biroului executiv al ARACIP; rapoartele de autorizare, de acreditare si de evaluare externa a calitatii se publica pe site-ul ARACIP;
    g) propune acordarea/neacordarea/ridicarea autorizatiei de functionare provizorie, respectiv a acreditarii pentru institutiile de invatamant preuniversitar, pentru fiecare nivel de invatamant, program de studiu, respectiv calificare profesionala, dupa caz;
    h) analizeaza si aproba manualele de evaluare interna a calitatii;
    i) analizeaza si aproba publicarea ghidurilor de bune practici;
    j) inainteaza Ministerului Educatiei si Cercetarii spre aprobare, prin ordin, bugetul anual de venituri si cheltuieli, situatia financiara anuala si contul de executie bugetara ale ARACIP;
    k) analizeaza si aproba contractele institutionale incheiate cu Ministerul Educatiei si Cercetarii, pentru evaluarea calitatii educatiei in invatamantul preuniversitar;
    l) analizeaza si aproba metodologiile-cadru de cofinantare a unor proiecte nationale si internationale la care ARACIP participa in calitate de promotor, partener sau asociat;
    m) analizeaza propunerile venite din partea comisiei consultative organizate la nivelul ARACIP, pe marginea proiectelor de acte normative initiate de ARACIP si supuse dezbaterii acestei comisii;
    n) propune Ministerului Educatiei si Cercetarii masuri de asigurare si imbunatatire a calitatii in invatamantul preuniversitar, pe baza rapoartelor intocmite de departamentele ARACIP.
    (7) Membrii Consiliului ARACIP, cu exceptia presedintelui si a vicepresedintelui ARACIP, pot fi revocati din functie prin decizie a presedintelui ARACIP, in urmatoarele situatii:
    a) prin absenta nejustificata de la doua sedinte consecutive sau de la trei sedinte intr-un an calendaristic;
    b) daca se afla in imposibilitatea de a-si indeplini atributiile, din diverse motive, pe o perioada mai mare de 90 de zile;
    c) la savarsirea oricaror fapte de natura sa atraga raspunderea disciplinara sau penala, cu repercusiuni asupra prestigiului Ministerului Educatiei si Cercetarii si/sau al ARACIP, dupa caz.
    (8) Presedintele si vicepresedintele ARACIP pot fi revocati din functie, in situatiile prevazute la alin. (7), prin ordin al ministrului educatiei si cercetarii.
    Art. 12
    (1) Biroul executiv al ARACIP este alcatuit din 5 membri, respectiv din presedintele, vicepresedintele si conducatorii departamentelor, respectiv al Serviciului economic si administrativ, organizate in cadrul ARACIP.
    (2) Biroul executiv se intruneste in sedinta ordinara, de regula saptamanal, respectiv in sedinta extraordinara, ori de cate ori este cazul, la convocarea presedintelui, a vicepresedintelui ARACIP sau a conducerii Ministerului Educatiei si Cercetarii.
    (3) Biroul executiv al ARACIP indeplineste urmatoarele atributii principale:
    a) asigura conducerea operativa a ARACIP;
    b) coordoneaza ducerea la indeplinire a hotararilor Consiliului ARACIP;
    c) proiecteaza, organizeaza, coordoneaza, controleaza si evalueaza activitatea ARACIP;
    d) aproba graficul de desfasurare a vizitelor de evaluare, precum si componenta comisiilor de experti, desemnate in acest scop;
    e) aproba raportul anual cu privire la activitatea ARACIP, care se publica pe site-ul ARACIP;
    f) aproba incadrarea, promovarea si eliberarea din functie a personalului din aparatul propriu al ARACIP, in conditiile legii, precum si aplicarea, daca este cazul, de sanctiuni disciplinare;
    g) aproba programul de pregatire profesionala pentru personalul din aparatul propriu al ARACIP;
    h) avizeaza si propune spre aprobare Consiliului ARACIP proiectul de buget de venituri si cheltuieli al ARACIP;
    i) aproba participarea ARACIP, in calitate de promotor, partener sau asociat, la proiecte nationale si internationale;
    j) evalueaza periodic activitatea desfasurata de colaboratorii externi ai ARACIP;
    k) elaboreaza proiectul de strategie institutionala a ARACIP;
    l) analizeaza si avizeaza rapoartele de autorizare, de acreditare, respectiv de evaluare externa a calitatii, intocmite de comisiile de experti in evaluare si acreditare, validate de expertii din departamentele ARACIP;
    m) inainteaza Ministerului Educatiei si Cercetarii spre aprobare, prin ordin, propunerea ARACIP de acordare/neacordare/ridicare a autorizatiei de functionare provizorie, respectiv a acreditarii pentru institutiile de invatamant preuniversitar, pentru fiecare nivel de invatamant, program de studiu, respectiv calificare profesionala, dupa caz;
    n) inainteaza Ministerului Educatiei si Cercetarii, in vederea promovarii prin hotarare a Guvernului, standardele, standardele de referinta, indicatorii de performanta, pentru evaluarea si asigurarea calitatii in invatamantul preuniversitar, precum si standardele de acreditare specifice fiecarei etape a procesului de acreditare;
    o) inainteaza Ministerului Educatiei si Cercetarii, in vederea promovarii prin hotarare a Guvernului, metodologia de evaluare institutionala si de acreditare a organizatiilor furnizoare de educatie;
    p) inainteaza Ministerului Educatiei si Cercetarii, in vederea promovarii prin hotarare a Guvernului, propunerea privind cuantumul taxelor de autorizare, de acreditare, respectiv de evaluare periodica;
    q) inainteaza Ministerului Educatiei si Cercetarii, in vederea promovarii prin ordin, Codul de etica profesionala a expertilor in evaluare si acreditare;
    r) inainteaza Ministerului Educatiei si Cercetarii, in vederea promovarii prin ordin, manualele de evaluare interna a calitatii, in urma aprobarii Consiliului ARACIP;
    s) informeaza Ministerul Educatiei si Cercetarii in legatura cu concluziile si rezultatele activitatii de evaluare a calitatii realizate la unitatile de invatamant preuniversitar;
    t) informeaza Ministerul Educatiei si Cercetarii referitor la situatiile in care organizatiile furnizoare de educatie nu mai indeplinesc standardele de calitate.
    Art. 13
    In vederea exercitarii atributiilor prevazute in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 75/2005, departamentele de acreditare si de asigurare a calitatii desfasoara, in principal, urmatoarele activitati:
    a) elaboreaza si reactualizeaza periodic standardele, standardele de referinta si indicatorii de performanta, pentru evaluarea si asigurarea calitatii in invatamantul preuniversitar, precum si standardele de acreditare specifice fiecarei etape a procesului de acreditare;
    b) elaboreaza metodologia de evaluare institutionala si de acreditare a organizatiilor furnizoare de educatie din invatamantul preuniversitar, care se aproba prin hotarare a Guvernului;
    c) elaboreaza Codul de etica profesionala al expertilor in evaluare si acreditare;
    d) elaboreaza manuale de evaluare interna a calitatii si ghiduri de bune practici;
    e) elaboreaza analize de sistem asupra calitatii invatamantului preuniversitar, precum si recomandari de imbunatatire continua a calitatii invatamantului preuniversitar;
    f) elaboreaza raportul anual cu privire la propria activitate;
    g) participa, prin expertii din aparatul propriu al ARACIP, la vizitele de evaluare si acreditare;
    h) primesc, inregistreaza si expertizeaza rapoartele de evaluare interna depuse de organizatiile interesate in furnizarea de educatie, respectiv de inspectoratele scolare judetene/al municipiului Bucuresti, in vederea obtinerii autorizatiei de functionare provizorie, respectiv a acreditarii;
    i) primesc, inregistreaza si verifica rapoartele anuale de evaluare a calitatii intocmite de comisiile de calitate din institutiile de invatamant preuniversitar de stat si particular autorizate sa functioneze provizoriu/acreditate privind respectarea standardelor, a standardelor de referinta, precum si a standardelor proprii, specifice unitatii de invatamant preuniversitar respective;
    j) primesc, inregistreaza, verifica si valideaza rapoartele intocmite de comisiile de experti in evaluare si acreditare pentru a stabili respectarea metodologiei de evaluare externa;
    k) primesc de la inspectoratele scolare judetene si analizeaza rapoartele si situatiile anuale privind starea invatamantului preuniversitar de la nivelul judetului respectiv, pe baza carora realizeaza analize de sistem;
    l) indeplinesc hotararile Consiliului ARACIP in domeniul propriu de competenta.
    Art. 14
    Serviciul economic si administrativ din cadrul ARACIP este organizat pe compartimente care desfasoara activitati specifice, stabilite de Biroul executiv al ARACIP.
    Art. 15
    (1) Colaboratorii externi ai ARACIP, experti in evaluare si acreditare, inscrisi in registrul propriu al expertilor in evaluare si acreditare, au urmatoarele atributii:
    a) realizeaza activitatile de evaluare a organizatiilor interesate in furnizarea de educatie;
    b) inainteaza departamentelor din cadrul ARACIP rapoartele de autorizare, de acreditare, respectiv de evaluare externa a calitatii, intocmite cu ocazia desfasurarii vizitelor in teren;
    c) propun masuri de ameliorare a instrumentelor de lucru utilizate in activitatile de evaluare si acreditare, in vederea eficientizarii activitatii ARACIP.
    (2) Poate fi desemnat in calitate de colaborator extern, expert in evaluare si acreditare, orice cadru didactic care indeplineste criteriile stabilite prin ordin al ministrului educatiei si cercetarii si care nu este angajat in administratia centrala a Ministerului Educatiei si Cercetarii, respectiv a inspectoratelor scolare judetene/al municipiului Bucuresti.
    (3) Colaboratorii externi ai ARACIP au obligatia de a participa la activitati si programe de formare profesionala in domeniul evaluarii institutionale si al acreditarii.
    Art. 16
    (1) Comisia consultativa care se poate constitui la nivelul ARACIP este formata din 9 - 15 membri, cadre didactice din invatamantul preuniversitar de stat si particular, precum si cercetatori, cadre didactice din invatamantul superior, cu expertiza in invatamantul preuniversitar, numiti prin ordin al ministrului educatiei si cercetarii, la propunerea organizatiilor reprezentative din domeniu sau din proprie initiativa. Din comisia consultativa pot face parte si reprezentanti ai invatamantului in limbile minoritatilor nationale, respectiv reprezentanti ai parintilor.
    (2) Componenta comisiei consultative se reinnoieste periodic, la propunerea presedintelui ARACIP, pe baza unor criterii si a unei metodologii specifice.
    (3) Comisia consultativa se intruneste de regula la cererea presedintelui ARACIP, a ministrului educatiei si cercetarii sau ori de cate ori este cazul, la propunerea a doua treimi din numarul membrilor sai sau la propunerea a doua treimi din numarul membrilor Consiliului ARACIP.
    (4) Comisia consultativa are rolul de a dezbate proiectele de acte normative elaborate de ARACIP si de a inainta Consiliului ARACIP propunerile pe marginea proiectelor dezbatute.
    (5) In exercitarea atributiilor sale, comisia consultativa emite un aviz consultativ si face propuneri si recomandari pe marginea proiectelor dezbatute.

    CAP. 4
    Atributiile presedintelui, vicepresedintelui si ale conducatorilor departamentelor ARACIP

    Art. 17
    (1) Presedintele ARACIP asigura conducerea executiva a ARACIP.
    (2) In indeplinirea atributiilor sale, presedintele ARACIP emite hotarari.
    (3) Presedintele ARACIP are urmatoarele atributii principale:
    a) reprezinta ARACIP in justitie, in raporturile cu Ministerul Educatiei si Cercetarii, cu celelalte autoritati publice, cu persoanele fizice sau juridice din tara si din strainatate, cu orice institutie, organism interesat in domeniul de activitate al ARACIP;
    b) exercita functia de ordonator de credite, in conditiile prevazute de lege;
    c) numeste conducatorii departamentelor ARACIP, in conditiile legii;
    d) aproba statul de functii al ARACIP;
    e) stabileste conditiile privind angajarea personalului ARACIP;
    f) aproba evaluarea anuala a performantelor profesionale ale personalului din cadrul aparatului propriu al ARACIP;
    g) indeplineste orice alte atributii stabilite in sarcina sa de Ministerul Educatiei si Cercetarii.
    Art. 18
    Vicepresedintele ARACIP are urmatoarele atributii principale:
    a) organizeaza sedintele Consiliului ARACIP;
    b) coordoneaza si raspunde de activitatea aparatului propriu al ARACIP;
    c) raspunde de organizarea bazei de date referitoare la activitatea ARACIP;
    d) raspunde de organizarea arhivei ARACIP;
    e) organizeaza impreuna cu secretarul general al Agentiei Romane de Asigurare a Calitatii in Invatamantul Superior (ARACIS) consultari bianuale intre cele doua agentii;
    f) asigura publicarea pe site-ul ARACIP a proceselor-verbale incheiate cu ocazia desfasurarii sedintelor ordinare, respectiv a sedintelor extraordinare ale Consiliului ARACIP, a rapoartelor de autorizare, de acreditare, respectiv de evaluare externa a calitatii, intocmite de membrii comisiilor de experti, precum si a raportului anual cu privire la activitatea ARACIP;
    g) asigura publicarea si diseminarea manualelor, analizelor, precum si a ghidurilor de bune practici;
    h) indeplineste, in lipsa presedintelui ARACIP, toate atributiile stabilite in sarcina acestuia;
    i) indeplineste alte atributii, stabilite de presedintele ARACIP, in conditiile legii.
    Art. 19
    (1) In vederea organizarii si coordonarii activitatii ARACIP, conducatorii departamentelor din cadrul ARACIP au urmatoarele atributii principale:
    a) coordoneaza activitatea departamentului corespunzator;
    b) intocmesc aprecierile profesionale pentru personalul din subordine;
    c) realizeaza analize privind nevoile de formare profesionala pentru personalul din subordine;
    d) controleaza indeplinirea sarcinilor de serviciu de catre personalul din subordine;
    e) propun persoanele desemnate pentru a face parte din Consiliul ARACIP.
    (2) Conducatorii departamentelor de acreditare si de asigurare a calitatii din cadrul ARACIP au urmatoarele atributii specifice:
    a) coordoneaza si participa la elaborarea si actualizarea standardelor, standardelor de referinta, a indicatorilor de performanta, pentru evaluarea si asigurarea calitatii in invatamantul preuniversitar, precum si a standardelor de acreditare specifice fiecarei etape a procesului de acreditare;
    b) coordoneaza si participa la elaborarea metodologiei de evaluare institutionala si de acreditare a organizatiilor furnizoare de educatie din invatamantul preuniversitar;
    c) coordoneaza elaborarea de manuale de evaluare interna a calitatii, de ghiduri de bune practici, de analize de sistem, precum si de recomandari de imbunatatire continua a calitatii in invatamantul preuniversitar.
    (3) Conducatorul Serviciului economic si administrativ al ARACIP indeplineste urmatoarele atributii specifice:
    a) organizeaza si coordoneaza activitatea compartimentelor din structura sa;
    b) raspunde de elaborarea metodologiilor si a altor acte normative referitoare la domeniul financiar;
    c) raspunde de intocmirea proiectului de buget de venituri si cheltuieli al ARACIP si il propune spre avizare Biroului executiv al ARACIP;
    d) raspunde de organizarea evidentei financiar-contabile a ARACIP;
    e) raspunde de executia bugetului propriu al ARACIP.
    Art. 20
    (1) ARACIP colaboreaza cu directiile de specialitate din cadrul Ministerului Educatiei si Cercetarii, precum si cu inspectoratele scolare in vederea realizarii activitatii de monitorizare si control al calitatii.
    (2) In vederea exercitarii atributiilor sale, ARACIP poate solicita inspectoratelor scolare urmatoarele:
    a) informari privind monitorizarea, consilierea si indrumarea unitatilor de invatamant preuniversitar din reteaua invatamantului preuniversitar de pe raza judetului respectiv;
    b) informari privind controlul anual al unitatilor de invatamant preuniversitar din reteaua invatamantului preuniversitar de pe raza judetului respectiv, pe baza standardelor, standardelor de referinta, precum si a standardelor proprii, specifice unitatii de invatamant preuniversitar respective, si propun masuri ameliorative;
    c) sinteze anuale ale rapoartelor de autoevaluare ale unitatilor de invatamant preuniversitar si ale activitatilor de inspectie scolara si de evaluare institutionala, pe care le inainteaza atat directiilor de specialitate din cadrul Ministerului Educatiei si Cercetarii, cat si ARACIP;
    d) graficul anual de efectuare a inspectiei scolare si a evaluarii institutionale in unitatile de invatamant preuniversitar;
    e) orice alte propuneri si informari specifice domeniului de activitate al ARACIP.
    Art. 21
    Organizatiile furnizoare de educatie, interesate in organizarea si desfasurarea de activitati de invatamant de nivel preuniversitar, corespunzatoare unui sistem educational din alta tara, se vor supune procesului de evaluare externa si de acreditare, in conformitate cu prevederile corespunzatoare din metodologia de evaluare institutionala si de acreditare.
    Art. 22
    ARACIP colaboreaza cu agentii si organisme similare din alte tari in vederea dezvoltarii si aplicarii unor masuri cat mai eficiente de imbunatatire a calitatii programelor de invatamant preuniversitar.
    Art. 23
    (1) ARACIP poate sa incheie contracte, acorduri sau conventii cu agentii si organisme similare din strainatate, in vederea colaborarii si cooperarii pe plan international in domeniul sau de activitate, in conditiile legii.
    (2) ARACIP poate contribui, din bugetul propriu, cu o cota-parte la cofinantarea unor proiecte nationale si internationale la care participa ca promotor, partener sau asociat.
    Art. 24
    (1) Veniturile proprii ale ARACIP vor fi utilizate integral pentru:
    a) plata cheltuielilor de personal;
    b) plata cheltuielilor materiale si a serviciilor;
    c) plata cheltuielilor de capital;
    d) plata taxelor si a cotizatiilor la organisme internationale;
    e) cofinantarea proiectelor nationale si internationale.
    (2) Excedentul anual rezultat din executia bugetului ARACIP se reporteaza in anul urmator, cu aceeasi destinatie, si se cuprinde in bugetul de venituri si cheltuieli.

    CAP. 5
    Dispozitii tranzitorii si finale

    Art. 25
    Conducerea interimara a ARACIP este asigurata de un presedinte si un vicepresedinte, numiti pe o perioada determinata, pana la organizarea concursului, prin ordin al ministrului educatiei si cercetarii.
    Art. 26
    (1) Pana la constituirea Consiliului ARACIP, timp de cel mult 6 luni de la intrarea in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 75/2005, rolul de organ colectiv decizional il indeplineste un consiliu interimar, format din presedintele si vicepresedintele ARACIP, precum si dintr-un numar de 10 membri, cadre didactice din invatamantul preuniversitar de stat si particular si cercetatori, cadre didactice din invatamantul superior, cu expertiza in invatamantul preuniversitar, numiti prin ordin al ministrului educatiei si cercetarii. Din componenta Consiliului interimar al ARACIP pot face parte si membri ai Comisiei Nationale de Evaluare si Acreditare a Invatamantului Preuniversitar, cu respectarea conditiilor prevazute de prezentul regulament.
    (2) Cei 10 membri ai Consiliului interimar al ARACIP sunt salarizati in functie de activitatea desfasurata, in regim de colaboratori externi, in conformitate cu prevederile legale in vigoare.
    Art. 27
    Conform prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 75/2005, ARACIP preia patrimoniul, toate drepturile si obligatiile, infrastructura logistica, personalul, baza de date si functiile Comisiei Nationale de Evaluare si Acreditare a Invatamantului Preuniversitar, pe baza de protocol de predare-preluare.
    Art. 28
    (1) Pe perioada interimatului, presedintele si vicepresedintele ARACIP indeplinesc urmatoarele atributii principale:
    a) realizeaza activitatile de preluare si de incadrare a personalului, mentionate la art. 26;
    b) asigura organizarea si coordonarea activitatii ARACIP;
    c) propun Ministerului Educatiei si Cercetarii spre aprobare, prin ordin, posturile din structura organizatorica a ARACIP;
    d) organizeaza concursul pentru ocuparea posturilor cuprinse in organigrama ARACIP;
    e) stabilesc atributiile de serviciu pentru personalul din cadrul ARACIP, in conformitate cu fisele postului corespunzatoare;
    f) conduc, coordoneaza si raspund de activitatea Consiliului interimar al ARACIP;
    g) indeplinesc alte atributii, stabilite de ministrul educatiei si cercetarii, in conditiile legii.
    (2) Principalele atributii ale Consiliului interimar al ARACIP sunt:
    a) sa elaboreze si sa inainteze Ministerului Educatiei si Cercetarii spre aprobare, prin ordin, criteriile si metodologia de selectie si de formare a expertilor inscrisi in Registrul propriu al expertilor in evaluare si acreditare;
    b) sa participe la constituirea Registrului expertilor in evaluare si acreditare al ARACIP;
    c) sa elaboreze metodologia de evaluare externa si asigurare a calitatii, in colaborare cu personalul ARACIP;
    d) sa elaboreze standardele, standardele de referinta, indicatorii de performanta, precum si standardele de acreditare, specifice fiecarei etape a procesului de acreditare, in colaborare cu personalul ARACIP;
    e) sa desemneze o persoana care sa deruleze activitatile de deschidere a contului de disponibil al ARACIP;
    f) sa indeplineasca orice alte atributii stabilite in sarcina sa de presedintele ARACIP, respectiv de ministrul educatiei si cercetarii, in conditiile legii.

    ANEXA 2

    Numarul maxim de posturi al aparatului propriu al ARACIP este 50,
    din care 45 sunt posturi de executie si 5 de conducere

                             ORGANIGRAMA ARACIP

................................................................................
:        ___________________________                                           :
:       |   Consiliul ARACIP        |                                          :
:       |   conducere decizionala   |                                          :
:       |___________________________|                                          :
:               |  |_ _ _ _ _ _ _ _ _ __ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _                 :
:  _____________|_________________               _ _ _ _ _ _ _|_ _ _ _ _ _ _   :
: |   Biroul executiv al ARACIP   |             | Comisia consultativa       | :
: |   conducere operativa         |- - - - - - -| organ colectiv consultativ | :
: |_______________________________|             |_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ | :
:               |                                                              |
:               |   __________________________________________________         :
:               |__| *) Departamentul de acreditare                   |        :
:               |  |__________________________________________________|        :
:               |   __________________________________________________         :
:               |__| *) Departamentul de asigurare a calitatii        |        :
:               |  |__________________________________________________|        :
:               |   __________________________________________________         :
:               |__| Serviciul economic si administrativ              |        :
:               |  |__________________________________________________|        :
:               |   __________________________________________________         :
:               |__| Compartimentul juridic                           |        :
:               |  |__________________________________________________|        :
:               |   __________________________________________________         :
:               |__| Compartimentul resurse umane                     |        :
:               |  |__________________________________________________|        :
:               |   __________________________________________________         :
:               |__| Compartimentul audit intern                      |        :
:               |  |__________________________________________________|        :
:               |   __________________________________________________         :
:               |__| Compartimentul comunicare si relatii cu publicul |        :
:                  |__________________________________________________|        :
:                                                                              :
:    ____________________________________                                      :
:   | *) organizate la nivel de directie |                                     :
:   |____________________________________|                                     :
:                                                                              :
:..............................................................................:
     _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
    | Colaboratori externi, experti in domeniu, inscrisi in registrul  |
    | propriu al expertilor in evaluare si acreditare                  |
    |_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ |

                                           


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 1258/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1258 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu