Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECRET Nr

DECRET   Nr. 192 din 10 octombrie 1974

pentru ratificarea Conventiei privind infiintarea Uniunii economice internationale in domeniul fibrelor chimice "Interchimfibre"

ACT EMIS DE: CONSILIUL DE STAT AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMANIA

ACT PUBLICAT IN: BULETINUL OFICIAL  NR. 124 din 17 octombrie 1974


SmartCity3


    Consiliul de Stat al Republicii Socialiste Romania decreteaza:

    ARTICOL UNIC
    Se ratifica Conventia privind infiintarea Uniunii economice internationale in domeniul fibrelor chimice "Interchimfibre", semnata la Sofia la 21 iunie 1974.

                       CONVENTIE
privind infiintarea Uniunii economice internationale in domeniul fibrelor chimice "Interchimfibre"*

    Guvernele Republicii Populare Bulgaria, Republicii Populare Ungare, Republicii Democrate Germane, Republicii Populare Polone, Republicii Socialiste Romaniei, Uniunii Republicilor Sovietice Socialiste si Republicii Socialiste Cehoslovace,
    pornind de la interesele largirii si adancirii in continuare a colaborarii economice si tehnico-stiintifice si unirii eforturilor in domeniul fibrelor chimice,
    calauzindu-se dupa principiile fixate in Programul complex al adancirii si perfectionarii in continuare a colaborarii si dezvoltarii integrarii economice socialiste a tarilor membre ale C.A.E.R.,
    si guvernul Republicii Socialiste Federative Iugoslavia, calauzindu-se dupa dorinta de a realiza in acest domeniu o colaborare reciproc avantajoasa,
    au hotarat sa incheie prezenta conventie:

    Art. 1
    1. Prin prezenta conventie, partile contractante infiinteaza Uniunea economica internationala in domeniul fibrelor chimice "Interchimfibre", denumita in continuare uniune.
    2. Sediul uniunii se afla in orasul Bucuresti, Republica Socialista Romania.
    Art. 2
    1. Activitatea uniunii va fi indreptata, in primul rand, spre realizarea actiunilor corespunzatoare din Programul complex al adancirii si perfectionarii in continuare a colaborarii si dezvoltarii integrarii economice socialiste a tarilor membre ale C.A.E.R. si spre dezvoltarea acestei colaborari intre tarile membre ale C.A.E.R. si R.S.F.I.
    2. Scopul principal al uniunii il constituie satisfacerea cat mai deplina a necesarului tarilor participante la prezenta conventie in fibre chimice, care sa corespunda celor mai bune sortimente pe plan mondial.
    3. Pentru atingerea acestui scop, uniunea poate desfasura, organiza si coordona activitatea de cercetare stiintifica, experimentala, proiectare, de productie de comert si service in domeniul fibrelor chimice, nemijlocit sau prin filialele sale, si, de asemenea, contribuie la extinderea comertului cu alte tari si realizeaza coordonarea in domeniul aprovizionarii cu materii prime si utilaje.
    4. In activitatea sa uniunea tine seama de recomandarile  si hotararile organelor corespunzatoare ale C.A.E.R. in probleme referitoare la activitatea uniunii  si prezinta, la solicitarea acestor organe ale C.A.E.R. sau din proprie initiativa, informari despre activitatea sa.
    Relatiile uniunii cu organele corespunzatoare ale C.A.E.R. se vor stabili pe baza intelegerii dintre acestea.
    Art. 3
    1. Uniunea este persoana juridica a tarii in care isi are sediul si isi desfasoara activitatea in conformitate cu legislatia acestei tari, daca nu se prevede altfel in prezenta conventie si in statutul uniunii, care constituie parte integranta a prezentei conventii, conform anexei nr. 1.
    Uniunea are dreptul sa incheie acorduri (contracte), sa inchirieze, sa achizitioneze si sa instraineze bunuri si, de asemenea, sa se prezinte in instante si arbitraj.
    2. In scopul realizarii activitatii economice, uniunea, pe baza patrimoniului ce-i apartine, poate sa deschida pe teritoriile tarilor partilor contractante si ale altor tari, cu acordul acestora, sectii, intreprinderi, organizatii de cercetare stiintifica, proiectare, service si alte organizatii economice, denumite in continuare filiale.
    Filialelor pe care le creeaza uniunea, in calitate de persoane juridice, li se vor aplica in mod corespunzator prevederile pct. 1 din art. 3.
    3. Pe teritoriile tarilor partilor contractante se recunoaste capacitatea juridica a uniunii si a filialelor sale, necesara pentru realizarea functiilor ce le revin.
    4. Problemele activitatii uniunii si a filialelor sale, nereglementate prin prezenta conventie si statutul uniunii, vor fi reglementate, in cazurile necesare, in mod expres, de catre partile contractante.
    Art. 4
    1. Partile contractante ale prezentei conventii si membrii uniunii nu se bucura de drepturi aparte asupra bunurilor din patrimoniul uniunii conform statutului sau si nu au dreptul sa dispuna de bunurile din patrimoniu in afara de organele uniunii.
    2. Uniunea poarta raspunderea civila pentru obligatiile asumate in limitele patrimoniului sau.
    Componenta patrimoniului uniunii se stabileste in conformitate cu legislatia tarii in care aceasta isi are sediul. Sursele patrimoniului uniunii se stabilesc prin statutul uniunii.
    Uniunea nu poarta raspunderea civila pentru obligatiile partilor contractante si ale membrilor uniunii.
    Partile contractante si membrii uniunii nu raspund pentru obligatiile asumate de uniune.
    3. In cazul punerii sub urmarire a bunurilor din patrimoniul uniunii, aflat pe teritoriile tarilor partilor contractante participante la prezenta conventie, urmeaza a fi aplicate prevederile legislatiei tarii in care se afla bunurile din patrimoniu, referitoare la limitele urmaririi bunurilor organizatiilor sale economice de stat.
    4. Prevederile prezentului articol se vor aplica in mod corespunzator si filialelor uniunii, care se bucura de personalitate juridica.
    Art. 5
    1. Membrii uniunii pot fi intreprinderile, trusturile, centralele industriale si de productie, combinatele, institutele de cercetare stiintifica, organizatiile de proiectare si alte organizatii economice din tarile partilor contractante, care actioneaza in circuitul economic in numele lor si pe proprie raspundere, in conformitate cu legislatia nationala a tarilor partilor contractante.
    2. Prezenta conventie nu afecteaza situatia juridica existenta a organizatiilor economice care sunt membre ale uniunii. Aceste organizatii economice isi pastreaza in intregime independenta lor patrimoniala, organizatorica si juridica.
    3. Membrii fondatori ai uniunii sunt organizatiile economice mentionate in anexa nr. 2 la prezenta conventie.
    4. Modalitatea modificarii componentei membrilor uniunii se stabileste prin statutul uniunii.
    Art. 6
    1. Partile contractante vor acorda uniunii sprijinul necesar si vor contribui la activitatea ei prevazuta prin prezenta conventie si statutul uniunii.
    2. Partile contractante vor intreprinde, in conformitate cu legislatia lor, masurile economice, organizatorice si juridice necesare in scopul indeplinirii de catre membrii uniunii din tarile lor a hotararilor consiliului uniunii.
    Art. 7
    Relatiile de productie si economice dintre membrii uniunii, care decurg din planurile de activitate ale uniunii si din hotararile consiliului uniunii, se realizeaza pe baza de acorduri.
    Art. 8
    1. Livrarile reciproce de produse din nomenclatorul uniunii intre tarile partilor contractante si serviciile pe care le acorda uniunea, precum si livrarile acestor produse in terte tari, se realizeaza de care organizatiile tarilor contractante la conventie, imputernicite sa efectueze operatiuni de comert exterior.
    Pe masura acumularii experientei, activitatea de comert exterior, in volumul necesar pentru indeplinirea sarcinilor si functiilor uniunii, poate fi realizata si de insasi uniunea, referitor la produsele proprii, in conditiile care vor fi stabilite de catre partile contractante.
    2. Livrarile reciproce de produse din nomenclatorul uniunii intre tarile participante la prezenta conventie, precum si serviciile pe care le acorda uniunea organizatiilor economice ale tarilor mentionate, si serviciile pe care le acorda organizatiile economice ale tarilor uniunii se efectueaza la preturile stabilite pe baza principiilor si metodologiei formarii preturilor in vigoare in cadrul C.A.E.R. si a recomandarilor organelor C.A.E.R., precum si pe baza acordurilor comerciale bilaterale dintre tarile membre ale C.A.E.R. si R.S.F.I. si se realizeaza in valuta folosita la decontarile dintre partile contractante.
    3. Exportul de produse ale uniunii in terte tari, nemembre ale C.A.E.R., se efectueaza la preturile pietelor mondiale principale.
    Art. 9
    1. Activitatea uniunii se realizeaza pe baza principiilor gestiunii economice proprii, a caror modalitate si conditii de aplicare se stabilesc de catre consiliul uniunii.
    2. In scopul realizarii de catre uniune a activitatii economice, in uniune se constituie un fond statutar, marimea si modalitatea stabilirii cotelor - parti urmand a fi stabilite si aprobate de catre partile contractante pe baza fundamentarii tehnico-economice elaborate de consiliul uniunii.
    Prima cota de participare la fondul statutar al uniunii se efectueaza de catre membrii uniunii dupa 30 de zile de la intrarea in vigoare a conventiei, in parti egale din partea fiecarei tari participante la conventie. Suma integrala a primei cote de participare se stabileste in cuantum de 0,5 milioane ruble transferabile.
    In cazul achitarii integrale a cotelor la fondul statutar se va efectua recalcularea, tinandu-se seama de varsamintele in avans.
    3. Plata cotelor de participare la fondul statutar al uniunii se efectueaza de catre membrii uniunii, in modul prevazut in statutul uniunii.
    4. Fondul statutar al uniunii poate fi majorat in cazul aderarii la prezenta conventie a altor tari.
    Cuantumul cotelor de participare ale tarilor care au aderat la prezenta conventie se stabileste de comun acord cu acestea.
    5. In perioada de organizare - pana la trecerea uniunii la gestiune economica proprie - pentru acoperirea cheltuielilor curente pentru intretinerea aparatului, membrii uniunii vor depune, peste cotele prevazute la pct. 2 din prezentul articol, varsaminte suplimentare in parti egale. Marimea acestor varsaminte si modalitatea de plata a acestora vor fi stabilite prin planurile financiare ale uniunii. Durata perioadei de organizare se stabileste de catre consiliul uniunii cu acordul reprezentantilor imputerniciti ai tuturor membrilor uniunii.
    Art. 10
    1. Organul de conducere al uniunii este consiliul uniunii, format din reprezentantii imputerniciti ai membrilor uniunii.
    Reprezentantii imputerniciti ai membrilor uniunii - organizatiile economice dintr-o tara - dispun in consiliu de un singur vot deliberativ.
    2. Conducerea activitatii operative a uniunii se realizeaza de catre directorul general pe baza principiului conducerii unice, in cadrul competentei si al drepturilor sale stabilite in statutul uniunii si in hotararile consiliului uniunii. Directorul general este numit de catre consiliul uniunii la propunerea membrilor (membrului) uniunii din tara in care isi are sediul uniunea.
    3. Adjunctii directorului general sunt numiti de consiliul uniunii din randul cetatenilor tarilor ale caror organizatii economice sunt membre ale uniunii.
    4. Conducerile filialelor sunt numite de catre consiliul uniunii la propunerea membrilor (membrului) uniunii din tarile unde isi au sediul filialele.
    5. Pentru controlul activitatii financiare si economice a uniunii se creeaza comisia de revizie, numita de catre consiliul uniunii din reprezentantii membrilor  uniunii.
    6. Prin hotarare a consiliului uniunii pot fi create si alte organe ale uniunii.
    Art. 11
    1. Uniunea isi realizeaza activitatea pe baza planurilor anuale, cincinale si de perspectiva.
    Elaborarea planurilor mentionate se realizeaza pe baza propunerilor membrilor uniunii pe calea planificarii comune, in scopul optimizarii lor, in vederea folosirii cat mai eficiente a capacitatilor de productie existente si a celor nou create pentru satisfacerea necesarului tarilor participante la prezenta conventie cu produse din nomenclatorul uniunii.
    2. Planurile de activitate ale uniunii, mentionate la pct. 1 din prezentul articol, se aproba de consiliul uniunii, dupa corelarea planurilor mentionate cu planurile economice ale tarilor ale caror organizatii economice sunt membre ale uniunii.
    3. De planurile activitatii economice ale uniunii, aprobate de consiliul uniunii, se tine seama in planurile economice si bugetele de stat ale tarilor, in conformitate cu legislatia lor nationala.
    4. Aprovizionarea tehnico-materiala a uniunii si a filialelor sale se realizeaza de tarile in care isi au sediul uniunea si filialele sale, in conformitate cu legislatia lor nationala. Uniunea si filialele sale se includ in sistemul de aprovizionare tehnico-materiala a tarilor in care isi au sediul. Totodata, aprovizionarea acestora se realizeaza in modul si in conditiile in vigoare pentru organizatiile economice de stat din tara in care isi au sediul uniunea si filialele sale.
    Art. 12
    1. Uniunea isi plaseaza mijloacele sale in valute nationale, ruble transferabile si valute convertibile in conturi si depozite la bancile nationale ale tarilor participante la prezenta conventie, la Banca Internationala de Colaborare Economica (B.I.C.E.) si Banca Internationala de Investitii (B.I.I).
    2. Mijloacele filialelor uniunii se depun la bancile tarilor in care acestea isi au sediul.
    3. Uniunea si filialele sale pot primi credite de la bancile respective din tarile in care isi au sediul, de la Banca Internationala de Colaborare Economica (B.I.C.E.) si de la Banca Internationala de Investitii (B.I.I.), in conformitate cu documentele normative ale acestor banci.
    4. Decontarile uniunii si filialelor sale pentru marfuri si servicii se efectueaza prin bancile nationale, precum si prin B.I.C.E.
    5. Decontarile uniunii si filialelor sale cu organizatiile care se afla pe teritoriul tarii in care acestea isi au sediul, inclusiv cu membrii uniunii, se efectueaza in valuta tarii in care isi au sediul uniunea sau filialele sale, in modalitatea stabilita de legislatia tarii respective.
    6. Decontarile uniunii si filialelor sale pentru marfuri si servicii cu organizatiile, inclusiv cu membrii uniunii, care se afla in alte tari participante la prezenta conventie, se efectueaza in ruble transferabile sau in valuta folosita la decontarile dintre tarile partilor contractante.
    7. Decontarile uniunii si filialelor sale pentru marfuri si servicii cu organizatiile (firmele) tarilor care nu sunt participante la prezenta conventie pot fi efectuate in alte valute, inclusiv in valuta liber convertibila.
    Art. 13
    Protectia juridica in tarile participante la prezenta conventie a rezultatelor tehnico-stiintifice, obtinute in uniune sau in filiale sale, transmiterea rezultatelor mentionate acestor tari pentru a fi folosite pe teritoriul lor, inclusiv documentatia tehnica si alte rezultate ale lucrarilor de cercetare stiintifica si proiectare, precum si transmiterea si folosirea experientei tehnico - productive (know-how), acumulate in uniune si in filialele sale, se efectueaza in conformitate cu conventiile in vigoare intre partile contractante si cu recomandarile organelor C.A.E.R. in aceste probleme, acceptate de ele.
    Art. 14
    1. Pe teritoriile tarilor participante la prezenta conventie, uniunea si filialele sale se bucura de toate facilitatile si avantajele care se acorda organizatiilor economice de stat corespunzatoare.
    2. Bunurile din patrimoniul uniunii si filialelor sale nu pot fi sechestrate, instrainate, divizate sau confiscate pe cale administrativa.
    3. In perioada primilor 3 ani de activitate, uniunea si filialele sale sunt scutite, in tarile participante la prezenta conventie, de toate impozitele si taxele de stat si locale, inclusiv asupra beneficiului, cu exceptia platilor pentru serviciile comunale si alte servicii de acest gen.
    Dupa aceasta perioada, problema perceperii impozitelor si a taxelor asupra activitatii uniunii si filialelor sale, inclusiv asupra beneficiului, va fi convenita in mod special intre partile contractante.
    4. Beneficiul ce revine membrilor uniunii ca urmare a repartizarii acestuia nu este impozabil in tara in care isi au sediul uniunea si filialele sale care se gasesc pe teritoriile partilor contractante si poate fi folosit pentru cumpararea de marfuri din aceste tari sau poate fi transferat in mod liber in tara de sediu a membrului respectiv al uniunii.
    Art. 15
    Partile contractante au cazut de acord ca in relatiile legate de infiintarea si activitatea uniunii, a sectiilor si filialelor sale (intreprinderi si organizatii comune cu gestiune economica proprie), recalcularea valutelor nationale in ruble transferabile si a rublelor transferabile in valute nationale se va efectua pe baza conventiilor dintre organele competente din tarile interesate participante la prezenta conventie.
    Art. 16
    1. Lucratorii si functionarii uniunii si filialelor sale aflate pe teritoriile partilor contractante, care nu sunt cetateni ai tarilor de sediu, precum si membrii familiilor lor, sunt scutiti de:
    a) indatoririle personale stabilite prin legislatia tarii de sediu a uniunii sau filialelor sale;
    b) perceperea taxelor vamale pentru obiectele de uz personal aduse si scoase la sosirea la locul de munca in uniune sau filiala, sau la plecarea in tarile unde isi au domiciliul stabil dupa terminarea activitatii in uniune sau filialele sale.
    2. Lucratorilor si functionarilor uniunii si filialelor sale, care nu sunt cetateni ai tarilor unde isi au sediul acestea, li se acorda dreptul de a transfera in tarile in care isi au domiciliul stabil economiile lor in limita salariului primit de la uniune, in conformitate cu regulile valutare ale tarii unde isi au sediul uniunea sau filialele.
    3. Conditiile de munca ale lucratorilor uniunii si filialelor sale sunt stabilite de legislatia tarii unde isi au sediul, de prezenta conventie, precum si prin regulamentul privind personalul uniunii, aprobat de consiliul uniunii.
    4. Lucratorilor si functionarilor uniunii si filialelor sale, care nu sunt cetateni ai tarii unde isi au sediul uniunea sau filialele sale, precum si membrilor familiilor lor, li se asigura locuinte, servicii comunale si asistenta medicala in conditiile in vigoare pentru cetatenii tarii lor de resedinta.
    Art. 17
    Uniunea intretine legaturi cu organele corespunzatoare ale Consiliului de Ajutor Economic Reciproc si, de asemenea, poate stabili legaturi de lucru cu organizatiile economice internationale si alte organizatii in problemele care decurg din activitatea uniunii.
    Art. 18
    Prevederile prezentei conventii nu afecteaza drepturile, obligatiile partilor contractante decurgand din alte conventii internationale incheiate de acestea, inclusiv din conventiile privind productia si livrarile de fibre chimice.
    Art. 19
    Limbile oficiale ale uniunii sunt limbile tarilor ale caror organizatii economice sunt membre ale uniunii.
    Limba de lucru a uniunii este limba rusa.
    In relatiile uniunii si filialelor ei cu organele, organizatiile si persoanele oficiale ale tarilor unde isi au sediul uniunea sau filialele sale se foloseste limba de stat a acestei tari.
    Art. 20
    Cu acordul tuturor partilor contractante, la prezenta conventie pot adera guvernele altor tari care impartasesc scopurile, principiile acesteia si care isi asuma, obligatiile ce decurg din prezenta conventie.
    Guvernul care doreste sa adere la prezenta conventie comunica despre aceasta in scris depozitarului, indicand organizatiile economice care se propun in calitate de membre ale uniunii.
    Conditiile unei asemenea aderari se stabilesc de catre partile contractante de comun acord cu guvernul tarii care a depus cererea de aderare.
    Aderarea la conventie se considera perfectata la data primirii de catre depozitar a acordului ultimei parti contractante.
    Art. 21
    Fiecare parte contractanta poate renunta la participarea la prezenta conventie, instiintand despre aceasta depozitarul, cu cel putin 18 luni inainte, si se considera ca s-a retras dupa expirarea termenului mentionat.
    In cursul acestei perioade trebuie reglementate relatiile intre uniune si membrii care se retrag din aceasta, in ceea ce priveste obligatiile lor reciproce. Membrii care se retrag din uniune au dreptul la o compensatie financiara corespunzatoare, pornind de la marimea cotelor lor de participare la crearea uniunii si filialelor sale si in conformitate cu statutul uniunii.
    Renunta de a participa la prezenta conventie nu absolva partea care se retrage, precum si organele si organizatiile acesteia, de obligatiile asumate prin acorduri (contracte) incheiate pe baza prezentei conventii.
    Art. 22
    Uniunea poate fi lichidata cu acordul tuturor partilor contractante, care stabilesc modalitatea si termenele lichidarii uniunii, cu respectarea prevederilor prevazute in prezenta conventie si statut.
    Art. 23
    Prezenta conventie este incheiata pe termen nelimitat.
    Art. 24
    Prezenta conventie poate fi modificata sau completata cu acordul tuturor partilor contractante. Modificarile si completarile la conventie intra in vigoare in conformitate cu modalitatea prevazuta la pct. 1 al art. 25.
    Art. 25.
    1. Prezenta conventie urmeaza a fi aprobata in conformitate cu legislatia in vigoare in tarile ale caror guverne au semnat prezenta conventie si intra in vigoare in ziua primirii de catre depozitar a ultimului document privind aprobarea conventiei, fapt despre care depozitarul va instiinta toate partile contractante.
    2. Conventia intra temporar in vigoare dupa 60 de zile de la data semnarii, daca la aceasta data ea nu va intra in vigoare conform primului alineat din prezentul articol.
    Art. 26
    Prezenta conventie va fi predata spre pastrare guvernului Republicii Socialiste Romania care va indeplini functiile de depozitar al acestei conventii.
    Depozitarul transmite copii legalizate de pe aceasta conventie tuturor partilor contractante.
    Intocmita la Sofia la 21 iunie 1974, intr-un singur exemplar in limba rusa.

    ANEXA 1

               STATUTUL
Uniunii economice internationale in domeniul fibrelor chimice "Interchimfibre"
    Uniunea economica internationala in domeniul fibrelor chimice "Interchimfibre", denumita in continuare uniune, a fost infiintata prin conventia incheiata intre guvernele Republicii Populare Bulgaria, Republicii Populare Ungare, Republicii Democrate Germane, Republicii Populare Polone, Republicii Socialiste Romania, Uniunii Republicilor Sovietice Socialiste, Republicii Socialiste Cehoslovace si Republicii Socialiste Federative Iugoslavia, la 21 iunie 1974, denumita in continuare conventie.
    Art. 1
    1. Uniunea isi realizeaza activitatea pe baza conventiei si prezentului statut, in conformitate cu sarcinile si scopurile stabilite prin conventie.
    2. Uniunea este persoana juridica a tarii unde isi are sediul. Situatia juridica a uniunii si filialelor sale se stabileste prin art. 3 si 4 din conventie.
    3. Uniunea are sigiliul sau, al carui model se aproba de catre consiliul uniunii.
    4. Sediul uniunii este in orasul Bucuresti, Republica Socialista Romania.
    ART 2.
    1. Activitatea uniunii va fi indreptata, in primul rand, spre realizarea actiunilor corespunzatoare din Programul complex al adancirii si perfectionarii in continuare a colaborarii si dezvoltarii integrarii economice socialiste a tarilor membre ale C.A.E.R. si spre dezvoltarea acestei colaborari intre tarile membre ale C.A.E.R. si R.S.F.I.
    2. Scopul principal al uniunii il constituie satisfacerea cat mai deplina a necesarului tarilor participante la conventie in fibre chimice, care sa corespunda celor mai bune sortimente pe plan mondial.
    Art. 3
    Pentru atingerea scopurilor mentionate la art. 2 din prezentul statut, uniunea:
    1. poate desfasura, organiza si coordona activitatea de cercetare stiintifica, experimentala, de proiectare, de productie, de comert si service in domeniul fibrelor chimice, nemijlocit sau prin filialele sale, si, de asemenea, contribuie la extinderea comertului cu alte tari si realizeaza coordonarea in domeniul aprovizionarii cu materii prime si utilaje;
    2. elaboreaza prognoze ale dezvoltarii stiintei si tehnicii, precum si productiei si necesarului in fibre chimice ale tarilor participante la conventie si prognoze privind necesarul de materii prime, materiale auxiliare si utilaje, necesare pentru acestea;
    3. studiaza tendintele pietei mondiale in domeniul tehnologiei de fabricare a fibrelor chimice, materii prime, materiale auxiliare si utilaje, necesare pentru fabricarea lor, precum si tendintele consumului de produse obtinute din fibre chimice;
    4. elaboreaza planurile de activitate ale uniunii;
    5. realizeaza, pe baza propunerilor membrilor uniunii, planificarea comuna a productiei de fibre chimice;
    6. organizeaza productia de fibre chimice in intreprinderile uniunii si filialelor sale; elaboreaza propuneri privind fabricarea fibrelor chimice in tarile participante la prezenta conventie, tinand seama de specializare si cooperare; elaboreaza fundamentari tehnico-economice pentru realizarea actiunilor de specializare si cooperare in fabricarea fibrelor chimice;
    7. coordoneaza si realizeaza lucrari de cercetare stiintifica experimentale si de proiectare in domeniul fibrelor chimice;
    8. coordoneaza lucrarile si realizeaza masuri privind imbunatatirea calitatii fibrelor  chimice, inclusiv tinand seama de crearea si introducerea celor mai noi tehnologii, in tarile ale caror organizatii economice sunt membre ale uniunii;
    9. coordoneaza lucrarile comune ale membrilor uniunii si elaboreaza propuneri privind cresterea eficientei folosirii capacitatilor de productie existente la membrii uniunii, precum si cu privire la dezvoltarea acestora prin reconstruire si constructii noi, inclusiv cu eforturi comune;
    10. desfasoara actiuni privind crearea in comun de noi capacitati in domeniul fibrelor chimice, inclusiv cu participarea organizatiilor de constructii si montaj din tarile interesate si, de asemenea, organizeaza si acorda asistenta tehnica la punerea in functiune a noilor obiective;
    11. organizeaza schimbul de documentatii tehnice, de realizari si informari tehnico-stiintifice in domeniul fibrelor chimice;
    12. elaboreaza standarde unitare, conditii tehnice si metode de incercare a fibrelor chimice si coordoneaza lucrarile privind introducerea acestora;
    13. elaboreaza propuneri privind coordonarea livrarilor de produse intre tarile participante la conventie si in terte tari;
    14. elaboreaza propuneri privind coordonarea actiunilor membrilor uniunii la cumpararea si vanzarea de licente si know-how pentru fabricarea fibrelor chimice;
    15. elaboreaza si realizeaza masuri privind pregatirea si cresterea calificarii cadrelor de specialisti;
    16. participa la expozitii, targuri, simpozioane si alte actiuni.
    Art. 4
    1. Membrii fondatori ai uniunii sunt organizatiile economice ale partilor contractante mentionate in anexa nr. 2 la conventie.
    2. Membrii uniunii pot fi organizatiile economice din alte tari, ale caror guverne au aderat la conventie in conformitate cu conditiile prevazute la art. 20 din conventie.
    3. Inlocuirea unui membru al uniunii cu altul se face de catre organele competente ale tarii respective, participante la conventie, fapt despre care se incunostinteaza in scris depozitarul, consiliul uniunii si directorul general, cu mentionarea succesorului de drept. Calitatea de membru al succesorului de drept se dobandeste din momentul primirii de catre depozitarul conventiei a incunostintarii mentionate.
    Problemele retragerii membrilor uniunii, fara a fi inlocuiti, se solutioneaza conform art. 21 din conventie.
    Majorarea numarului de membri ai uniunii din partea unei tari se realizeaza de catre organele competente ale tarii respective, fapt despre care se incunostinteaza depozitarul, consiliul uniunii si directorul general al uniunii. Calitatea de membru al noii organizatii se dobandeste din momentul primirii de catre depozitar a incunostintarii mentionate.
    4. Relatiile de productie si economice dintre membrii uniunii care decurg din planurile de activitate ale uniunii si din hotararile consiliului uniunii se realizeaza pe baza de acorduri.
    Art. 5
    1. Activitatea uniunii se realizeaza pe baza principiilor gestiunii economice proprii, a caror modalitate si conditii de aplicare se stabilesc de catre consiliul uniunii.
    2. In scopul realizarii de catre uniune a activitatii economice, in uniune se constituie un fond statutar, marimea si modalitatea stabilirii cotelor - parti urmand a fi stabilite si aprobate de catre partile contractante pe baza fundamentarii tehnico-economice elaborate de catre consiliul uniunii.
    Prima cota de participare la fondul statutar al uniunii se efectueaza de catre membrii uniunii in parti egale din partea fiecarei parti participante la conventie, dupa 30 de zile de la intrarea in vigoare a conventiei. Suma integrala a primei cote de participare se stabileste in cuantum de 0,5 milioane ruble transferabile.
    In cazul achitarii integrale a cotelor la fondul statutar se va efectua recalcularea, tinandu-se seama de varsamintele in avans.
    3. Plata cotelor de participare la fondul statutar al uniunii se efectueaza de catre membrii uniunii pe etape, care se stabilesc de catre consiliul uniunii. Consiliul uniunii stabileste, de asemenea, marimea cotelor de participare care se depun in etapele mentionate.
    4. In contul cotelor de participare ale membrilor uniunii, cu acordul consiliului uniunii, pot fi depuse valori materiale si marfuri (cladiri, constructii, utilaje, materiale si alte valori) si mijloace banesti in ruble transferabile, valuta liber convertibila si in valuta tarii unde isi au sediul uniunea si filialele sale.
    5. Valorile materiale si marfurile depuse de membrii uniunii in contul cotelor de participare se livreaza la preturile stabilite in ruble transferabile, pe baza principiilor in vigoare in cadrul C.A.E.R. si a metodologiei formarii preturilor si recomandarilor organelor C.A.E.R., acceptate de partile contractante, precum si pe baza acordurilor comerciale bilaterale in vigoare intre tarile membre ale C.A.E.R. si R.S.F.I.
    6. Recalculare valorii bunurilor materiale si a marfurilor in ruble transferabile, pentru care nu este posibila stabilirea preturilor in conformitate cu principiile mentionate la pct. 5 din prezentul articol, si a mijloacelor banesti in valuta nationala a tarii in care isi au sediul uniunea si filialele sale, se efectueaza in conformitate cu art. 15 din prezenta conventie.
    7. Pana la trecerea uniunii la gestiune economica proprie uniunea lucreaza pe baza de finantare de la buget.
    Art. 6
    1. Componenta patrimoniului uniunii si filialelor sale, inclusiv activul si pasivul, se stabileste in conformitate cu legislatia tarii in care acestea isi au sediul.
    In componenta patrimoniului intra, in special, valorile materiale si mijloacele banesti (fondurile fixe si circulante, drepturi obligationale, drepturi de proprietate industriala (pentru inventii, marci de fabrica, denumirea firmei, mostre industriale etc.), drepturi de autor si alte drepturi, precum si obligatiile al caror obiect il constituie lucrurile, numerarul sau alte valori economice.
    2. Sursele patrimoniului uniunii si filialelor sale sunt:
    a) cotele de participare ale membrilor uniunii;
    b) incasarile din activitatea economica proprie a uniunii;
    c) varsamintele suplimentare ale membrilor uniunii;
    d) alte surse in conformitate cu conventia si prezentul statut.
    3. Uniunea si filialele sale au dreptul, in numele lor sa achizitioneze, sa inchirieze, sa posede, sa foloseasca, sa dispuna si sa instraineze bunurile din patrimoniul lor in conformitate cu destinatia acestora si obiectul activitatii lor, stabilit in conventie si prezentul statut si, de asemenea, pot in numele lor sa obtina si sa exercite alte drepturi patrimoniale, inclusiv dreptul asupra unor bunuri nemateriale (drepturi de proprietate industriala) etc.
    Achizitionarea, incheierea, posedarea, folosirea, dispunerea si instrainarea bunurilor din patrimoniu se realizeaza de catre uniune si filialele sale, cu respectarea legislatiei tarii in care se afla bunurile din patrimoniu, daca nu se prevede altfel in conventie si prezentul statut.
    In cadrul realizarii protectiei drepturilor patrimoniale, uniunea si filialele sale se bucura de avantajele si facilitatile prevazute in conventie.
    4. In cadrul uniunii pot fi constituite un fond de rezerva si alte fonduri. Componenta, destinatia, marimea, sursele de constituire si modalitatea folosirii acestor fonduri se stabilesc de catre consiliul uniunii.
    5. Uniunea si filialele sale calculeaza amortizarea si realizeaza asigurarea obligatorie a bunurilor din patrimoniul lor in conformitate cu regulile prevazute pentru organizatiile economice de stat corespunzatoare din tara in care acestea isi au sediul.
    6. Bunurile din patrimoniul uniunii si filialelor sale sunt luate in evidenta in bilantul in valuta tarii in care acestea isi au sediul.
    7. Tarile participante la conventie si membrii uniunii nu se bucura de drepturi aparte asupra bunurilor din patrimoniul uniunii si filialelor sale si nu au dreptul sa dispuna de acest patrimoniu in afara organelor uniunii.
    Art. 7
    1. Activitatea financiara a uniunii se realizeaza in conformitate cu planurile ei financiare, intocmite pe fiecare an calendaristic.
    2. Planul financiar al uniunii si filialelor sale se intocmeste in valuta tarii unde acestea isi au sediul.
    In planurile financiare, in caz de necesitate, se prevad cheltuieli in valuta liber convertibila si in ruble transferabile.
    3. Sumele in ruble transferabile si in valuta liber convertibila, incasate in urma activitatii economice a uniunii sau a filialelor sale, se trec integral in conturile valutare ale uniunii sau filialelor sale la bancile tarii in care acestea isi au sediul si, de asemenea, la B.I.C.E. si/sau B.I.I., pe baza de intelegere.
    O parte din aceste incasari in cuantumul stabilit de consiliul uniunii poate fi folosita pentru cumparari de utilaje, aparate, materiale, documentatie tehnica, licente, precum si pentru alte cheltuieli in afara tarii de sediu a uniunii si filialelor sale.
    Incasarile ramase la sfarsitul anului, raportate in valuta liber convertibila, pot fi repartizate intre membrii uniunii pe baza hotararii consiliului uniunii proportional cu cotele lor de participare, cu compensarea corespunzatoare in ruble transferabile.
    4. Evidenta contabila si sistemul darilor de seama ale uniunii si filialelor sale se realizeaza in valuta  tarii de sediu.
    5. Rezultatele financiare ale activitatii economice  a uniunii se stabilesc pe baza darii de seama contabile anuale.
    Art. 8
    1. Beneficiul uniunii, obtinut ca urmare a activitatii sale economice, cu exceptia acelei parti care, potrivit hotararii consiliului uniunii, este destinata pentru dezvoltarea in continuare a uniunii, pentru constituirea fondurilor corespunzatoare si alte scopuri, se repartizeaza intre membrii uniunii proportional cu cotele lor de participare.
    2. Eventualele pierderi ale uniunii, potrivit rezultatelor anului economic, se acopera pe seama fondului de rezerva, iar in cazul in care acesta este insuficient - pe seama altor fonduri speciale ale uniunii, in modul stabilit de consiliul uniunii.
    In cazul in care aceste fonduri sunt insuficiente, membrii uniunii pot efectua varsaminte suplimentare proportional cu cota lor de participare.
    Art. 9
    1. Cheltuielile pentru intretinerea participantilor la consfatuirile si sedintele legate de realizarea sarcinilor uniunii le suporta membrii uniunii, care trimit reprezentantii lor la aceste consfatuiri si sedinte.
    2. Cheltuielile legate de punerea la dispozitie a incaperilor, precum si a mijloacelor tehnice necesare desfasurarii consfatuirilor si sedintelor, le suporta membrii uniunii - organizatiile economice ale tarii pe teritoriul careia au loc aceste consfatuiri si sedinte, cu exceptia cazurilor cand asemenea consfatuiri si sedinte se desfasoara in cladirea uniunii sau a filialelor sale.
    3. Cheltuielile legate de trimiterea lucratorilor uniunii, precum si a lucratorilor tarilor, invitati de uniune sunt suportate integral de uniune.
    Art. 10
    1. Uniunea isi desfasoara activitatea pe baza de planuri anuale, cincinale si de perspectiva.
    Elaborarea planurilor mentionate se realizeaza pe baza propunerilor membrilor uniunii, pe calea planificarii comune, in scopul optimizarii lor in vederea folosirii cat mai eficiente a capacitatilor de productie existente si celor care se vor construi pentru satisfacerea necesarului tarilor participante la conventie cu produse din nomenclatorul uniunii.
    2. Planurile de activitate ale uniunii, mentionate la pct. 1 al prezentului articol, se aproba de consiliul uniunii dupa corelarea planurilor mentionate cu planurile economice ale tarilor ale caror organizatii economice sunt membre ale uniunii.
    3. De planurile activitatii economice ale uniunii, aprobate de consiliul uniunii, se tine seama in planurile economice si bugetele de stat ale tarilor, in conformitate cu legislatia lor nationala.
    4. Aprovizionarea tehnico-materiala a uniunii si a filialelor sale se realizeaza de tarile in care isi au sediul uniunea si filialele sale, in conformitate cu legislatia lor nationala. Uniunea si filialele sale se includ in sistemul de aprovizionare tehnico-materiala a tarilor in care isi au sediul. Totodata, aprovizionarea acestora se realizeaza in modul si conditiile in vigoare pentru organizatiile economice de stat din tara in care isi au sediul uniunea si filialele sale.
    5. Planificarea activitatii uniunii se realizeaza in conformitate cu modalitatea aprobata de consiliul uniunii.
    Art. 11
    1. Uniunea plaseaza mijloacele sale in valute nationale, ruble transferabile si valute liber convertibile in conturi si depozite la bancile nationale ale tarilor participante la conventie, la Banca Internationala de Colaborare Economica (B.I.C.E.) si la Banca Internationala de Investitii (B.I.I.).
    2. Mijloacele filialelor uniunii se depun la bancile tarilor in care acestea isi au sediul.
    3. Uniunea si filialele sale pot primi credite de la bancile respective din tarile in care isi au sediul, de la Banca Internationala pentru Colaborare Economica (B.I.C.E.) si de la Banca Internationala de Investitii (B.I.I.), in conformitate cu documentele normative ale acestor banci.
    4. Decontarile uniunii pentru marfuri si servicii se efectueaza prin bancile nationale, precum si prin B.I.C.E.
    5. Decontarile uniunii si filialelor sale cu organizatiile care se afla pe teritoriul tarii in care acestea isi au sediul, inclusiv cu membrii uniunii, se efectueaza in valuta si la preturile tarii unde isi au sediul uniunea sau filialele sale, in modalitatea stabilita de legislatia tarii respective.
    6. Decontarile uniunii si filialelor sale pentru marfuri si servicii cu organizatiile, inclusiv cu membrii uniunii, care se afla in alte tari participante la conventie, se efectueaza in ruble transferabile sau in valuta folosita la decontarile dintre tarile partilor contractante.
    7. Decontarile uniunii si filialelor sale pentru marfuri si servicii cu organizatiile (firmele) tarilor care nu sunt participante la conventie pot fi efectuate in alte valute, inclusiv in valuta liber convertibila.
    Art. 12
    Organele uniunii sunt:
   consiliul uniunii;
   directorul general;
   comisia de revizie.
    Art. 13
    1. Organul de conducere al uniunii este consiliul uniunii, format din reprezentantii imputerniciti ai membrilor uniunii.
    Reprezentantii imputerniciti ai membrilor uniunii - organizatiile economice dintr-o tara - dispun in consiliu de un singur vot deliberativ.
    2. Consiliul uniunii se intruneste in sedinta ordinara cel putin de doua ori pe an, de regula in tara unde isi are sediul uniunea.
    Sedintele extraordinare ale consiliului uniunii pot fi convocate la cererea oricarui membru al uniunii sau a directorului general al uniunii, cu acordul reprezentantilor membrilor uniunii reprezentand cel putin 1/3 din votul in consiliul uniunii.
    3. Presedintele consiliului uniunii se alege periodic dintre reprezentantii imputerniciti ai membrilor uniunii in ordinea denumirii tarilor participante dupa alfabetul rus, pe termen de 4 ani. Primul presedinte va fi reprezentantul membrului uniunii din partea Republicii Socialiste Romania.
    Art. 14
    Consiliul uniunii:
    1. stabileste directiile generale ale activitatii uniunii in conformitate cu scopurile, sarcinile si functiile sale prevazute in conventie si prezentul statut;
    2. aproba planurile de activitate ale uniunii si filialelor sale, inclusiv planul economic si financiar precum si darile de seama privind indeplinirea acestor planuri, bilanturile contabile, repartizarea beneficiilor, structura si statele de functiuni;
    3. aproba repartizarea posturilor de conducere ale lucratorilor si specialistilor uniunii intre tarile participante la conventie;
    4. stabileste destinatia, marimea, termenele si conditiile constituirii si folosirii fondurilor uniunii;
    5. adopta hotarari cu privire la volumul incasarilor in ruble transferabile si in valuta liber convertibila care se folosesc de uniune in scopurile mentionate la pct. 2 si 3 ale art. 7 din prezentul statut, precum si la problemele eventualelor pierderi, mentionate la pct. 2 art. 8 din prezentul statut;
    6. solutioneaza problemele referitoare la infiintarea si lichidarea filialelor uniunii pe teritoriile tarilor, in modul si in conformitate cu legislatia tarii in care se afla sediul acestora;
    7. elaboreaza propuneri privind specializarea si cooperarea in fabricarea fibrelor chimice;
    8. adopta hotarari privind coordonarea si realizarea lucrarilor de cercetare stiintifica, experimentala, proiectare si alte lucrari in domeniul fibrelor chimice, inclusiv al lucrarilor in comun;
    9. elaboreaza propuneri privind transmiterea rezultatelor lucrarilor de cercetare stiintifica, experimentale, proiectare si ale altor lucrari pe care le coordoneaza sau le realizeaza uniunea, catre organizatiile care nu au participat la aceste lucrari;
    10. aproba regulamentul privind personalul uniunii;
    11. creeaza organele necesare pentru indeplinirea sarcinilor si functiilor uniunii;
    12. numeste si elibereaza din functie pe directorul general si adjunctii directorului general, pe conducatorii filialelor si alte cadre de conducere ale uniunii;
    13. aproba regulamentul de functionare a comisiei de revizie, numeste presedintele si membrii acesteia, asculta darile de seama  ale comisiei de revizie si adopta hotarari asupra lor;
    14. aproba regulile de procedura ale activitatii sale;
    15. adopta hotarari cu privire la obtinerea de catre uniune a creditelor pe termen lung si a altor credite;
    16. stabileste marimea compensatiei banesti pentru membrii care se retrag din uniune;
    17. stabileste nomenclatorul de produse ale uniunii;
    18. pregateste, in caz de necesitate, propuneri cu privire la introducerea de modificari in conventie si in statutul uniunii;
    19. examineaza si solutioneaza in cadrul competentei sale alte probleme care decurg din conventie si prezentul statut, necesare atingerii scopurilor si indeplinirii sarcinilor uniunii.
    Art. 15
    1. Consiliul uniunii adopta hotarari in unanimitate in problemele expuse la pct. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, si 18 ale art. 14 din prezentul statut.
    2. In celelalte probleme pe care le examineaza consiliul uniunii, hotararile se adopta cu majoritatea calificata de voturi, nu mai putin de 2/3 din voturile reprezentantilor imputerniciti ai membrilor uniunii. Hotararile adoptate in acest mod privesc numai pe acei membri ai uniunii ai caror reprezentanti imputerniciti au votat pentru adoptarea lor. Astfel de hotarari ale consiliului uniunii nu sunt obligatorii pentru acei membri ai uniunii care si-au declarat dezacordul cu acestea, comunicand despre acest lucru. In cazul cointeresarii lor, acesti membrii ai uniunii pot insa adera ulterior la hotararile adoptate. Daca aceasta aderare necesita o modificare partiala a hotararilor adoptate anterior, atunci aceste modificari se accepta cu acordul tuturor membrilor uniunii participanti la problema respectiva.
    3. Problemele referitoare la colaborarea numai pentru unii membrii ai uniunii se solutioneaza cu acordul reprezentantilor imputerniciti ai acestor membrii in consiliul uniunii.
    Art. 16
    1. Conducerea activitatii operative a uniunii se realizeaza de catre directorul general si adjunctii directorului general.
    2. Directorul general este numit de consiliul uniunii la propunerea membrilor (membrului) uniunii din tara in care isi are sediul uniunea, pe termen de 5 ani.
    3. Directorul general realizeaza conducerea directa a activitatii uniunii pe baza principiului conducerii unice, in limita competentei sale, si poarta raspunderea pentru aceasta activitate.
    4. In activitatea lor directorul general si adjunctii acestuia se calauzesc dupa conventie, prezentul statut si hotararile consiliului uniunii. Directorul general raspunde de activitatea sa in fata consiliului uniunii.
    5. Directorul general reprezinta uniunea in fata altor organizatii, institutii si intreprinderi in toate problemele activitatii uniunii, in cadrul competentelor si drepturilor stabilite in statut si in hotararile consiliului uniunii.
    6. Directorul general are adjuncti al caror numar il stabileste consiliul uniunii.
    7. Adjunctii directorului general sunt numiti de consiliul uniunii dintre cetatenii tarilor participante la conventie, pe termen de 4 ani, prin rotatie.
    8. Se admite numirea directorului general si a adjunctilor acestuia pe o noua perioada.
    9. Eliberarea din functie, inainte de termen, a directorului general si a adjunctilor acestuia se face de catre consiliul uniunii.
    Art. 17
    Directorul general al uniunii:
    1. infaptuieste conducerea operativa a intregii activitati a uniunii, in conformitate cu planurile uniunii si cu hotararile consiliului uniunii;
    2. dispune de mijloacele financiare si de bunurile din patrimoniul uniunii;
    3. prezinta spre aprobare consiliului uniunii proiectele planurilor uniunii, precum si darile de seama privind indeplinirea acestor planuri;
    4. incheie, in numele uniunii, acordurile (contractele) necesare realizarii planurilor uniunii si asigura indeplinirea lor;
    5. realizeaza pregatirea materialelor necesare si a propunerii lor in vederea examinarii de consiliul uniunii;
    6. reprezinta uniunea in instantele de judecata si de arbitraj;
    7. indeplineste alte functii care decurg din conventie, din prezentul statut si din hotararile consiliului uniunii;
    8. adjunctii directorului general conduc sectoarele de activitate ale uniunii incredintate lor si in caz de necesitate, indeplinesc functiile directorului general in cadrul drepturilor si obligatiilor acestuia.
    Art. 18
    Directorul general al uniunii are dreptul:
    1. sa numeasca lucratori ai uniunii, conform statelor de functiuni si regulamentului privind personalul uniunii; sa le stabileasca salariul in limitele salariilor tarifare prevazute in statul de functiuni si sa elibereze din functie in conformitate cu Regulamentul privind personalul uniunii;
    2. sa adopte hotarari si sa emita ordine si dispozitii in problemele operative ale activitatii uniunii si filialelor sale;
    3. sa acorde in numele uniunii imputernicirile necesare pentru incheierea de conventii, acorduri (contracte) si pentru prezentarea in instantele de judecata si arbitraj;
    4. sa intre in legatura cu persoane oficiale, cu organizatiile tarilor participante la conventie, cu organizatiile economice internationale si cu organizatiile economice interstatale, in scopul realizarii sarcinilor si functiilor uniunii, al obtinerii si difuzarii documentelor si informatiilor necesare indeplinirii acestor sarcini si functii;
    5. sa controleze indeplinirea  hotararilor consiliului uniunii, pe baza informarilor primite de la membrii uniunii, conform intelegerii cu acestea;
    6. sa invite specialisti pentru activitatea temporara in cadrul uniunii, cu acordul organelor competente ale tarilor participante la uniune, in vederea indeplinirii diferitelor lucrari in care este interesata uniunea.
    Art. 19
    1. Controlul asupra activitatii economice financiare a uniunii se efectueaza de catre comisia de revizie, numita de catre consiliul uniunii pe termen de 2 ani.
    2. Comisia de revizie se formeaza si functioneaza in conformitate cu regulamentul aprobat de consiliul uniunii.
    3. Presedintele si membrii comisiei de revizie nu pot ocupa nici un fel de functii in uniune.
    4. Comisia de revizie raspunde in fata consiliului uniunii.
    5. Directorul general al uniunii pune la dispozitia comisiei de revizie toate materialele si documentele necesare efectuarii reviziilor si asigura conditiile pentru efectuarea acestora.
    Art. 20
    1. Cadrele de conducere si specialisti ai uniunii si ai filialelor sale sunt numiti din randul cetatenilor tarilor participante la conventie, trimisi de membrii uniunii in conformitate cu statul de functiuni si repartizarea functiilor, aprobate de consiliul uniunii.
    2. Cadrele de conducere si specialistii trimisi trebuie sa corespunda, din punctul de vedere al calificarii si al experientei in munca, functiei pentru care sunt numiti si sa cunoasca limba de lucru a uniunii.
    3. Ceilalti lucratori ai uniunii si ai filialelor sale sunt primiti din randul cetatenilor tarii participante la conventie, pe teritoriul careia uniunea sau filiala sa isi are sediul, sau din randul cetatenilor care au domiciliul stabil in aceasta tara. Exceptii se admit cu acordul consiliului uniunii.
    Aceste prevederi nu se refera la conventiile incheiate pentru o anumita perioada privind indeplinirea pentru uniune sau filialele sale a diferitelor lucrari, fara includerea lucratorului in statul de functiuni.
    Art. 21
    Membrii uniunii au drepturi egale in ce priveste:
    - participarea la activitatea economica si la conducerea uniunii;
    - reprezentarea in toate organele colective ale uniunii;
    - prezentarea de propuneri in problemele activitatii uniunii, pentru a fi examinate de consiliul uniunii si de alte organe ale uniunii si alte drepturi decurgand din conventie si prezentul statut.
    Art. 22
    Membrii uniunii sunt obligati:
    - sa indeplineasca obligatiile asumate in conformitate cu conventia, cu prezentul statut, cu acordurile incheiate cu uniunea si cu planurile de lucru ale uniunii;
    - sa depuna cotele de participare si varsamintele suplimentare;
    - sa prezinte uniunii informatiile necesare pentru elaborarea diferitelor probleme referitoare la activitatea uniunii.
    Art. 23
    1. Membrii uniunii care nu au depus cota lor de participare, in marimea si termenele stabilite, sau nu au efectuat in mod corespunzator livrarilor in contul cotei lor de participare, platesc uniunii o penalitate in cuantumul stabilit de consiliul uniunii.
    2. Membrul uniunii care nu isi achita datoria  in ce priveste depunerea cotei de participare, inclusiv plata penalitatii, in termen de o luna de la data scadenta pentru achitarea varsamintelor, poate fi lipsit temporar, pana la stingerea acestei datorii, de dreptul de a participa la rezultatele financiare ale activitatii uniunii, in baza hotararii consiliului uniunii.
    Art. 24
    1. Problemele legate de litigiile dintre membrii uniunii, care au caracter patrimonial, decurgand din relatiile calitatii lor de membru, se examineaza de consiliul uniunii, in cazul in care i se adreseaza partile interesate.
    2. Litigiile cu caracter patrimonial, care apar intre uniune si membrii sai, precum si intre membrii uniunii, in probleme legate de indeplinirea de catre acestia a obligatiilor contractuale reciproce, se examineaza pe cale arbitrala in instante de arbitraj pentru comert exterior din tara in care isi are sediul paratul, sau cu acordul partilor - in instanta de arbitraj pentru comert exterior din oricare alta tara a carei organizatie economica este membra a uniunii.
    Litigiile legate de interpretarea conventiei si a altor documente constitutive ale uniunii se solutioneaza pe baza intelegerii dintre guvernele statelor respective.
    Art. 25
    1. Prezentul statut constituie parte integranta a conventiei si se considera intrat in vigoare odata cu conventia.
    2. Statutul poate fi modificat cu acordul tuturor partilor contractante.
    Art. 26
    1. Uniunea poate fi lichidata in baza unei hotarari unanime a tuturor partilor contractante.
    2. Daca uniunea isi inceteaza activitatea, consiliul uniunii numeste lichidatorii.
    3. Odata cu numirea lichidatorilor mandatul directorului general inceteaza. Lichidatorii pot exercita drepturile de organ executiv, insa numai in scopul lichidarii uniunii.
    4. Lichidatorii sunt obligati sa incheie operatiunile curente ale uniunii, sa asigure transformarea in bani a bunurilor din patrimoniul uniunii si satisfacerea pretentiilor creditorilor.
    5. Dupa incheierea lichidarii, lichidatorii prezinta consiliului uniunii o dare de seama finala.
    Art. 27
    1. In cazul lichidarii uniunii in conformitate cu art. 26 al prezentului statut, bunurile din patrimoniul uniunii se valorifica in tara in care isi are sediul uniunea, in tarile ale caror organizatii au fost membre ale uniunii si in terte tari.
    2. Evaluarea bunurilor din patrimoniul uniunii se efectueaza tinandu-se seama de uzura fizica si morala.
    3. Mijloacele banesti obtinute ca urmare a valorificarii bunurilor din patrimoniul uniunii lichidate, precum si fondurile sale banesti, se repartizeaza intre tarile participante la conventie, dupa satisfacerea pretentiilor creditorilor, proportional cu contributiile lor.

    ANEXA 2

                LISTA
organizatiilor economice - membrii initiali ai uniunii

         Republica Populara Bulgaria
         Uniunea economica de stat
         "Industria chimica grea", orasul Sofia.

         Republica Populara Ungara
         Uzina maghiara de viscoza,
         orasul Nyergesujfalu.

         Republica Democrata Germana
         Intreprinderea populara
         Combinatul de fibre chimice
         "Willhelm Pieck", orasul Schwartz.

         Republica Populara Polona
         Uniunea industriala de fibre
         chimice "Nemitex", orasul Lodz.

         Republica Socialista Romania
         Centrala industriala de fibre
         chimice, orasul Savinesti.
         Intreprinderea de comert exterior
         "Fibrex", orasul Savinesti.

         Uniunea Republicilor Sovietice Socialiste
         Uniunea industriala unionala de
         stat cu gospodarire chibzuita
         pentru fibre chimice "Soiuzhimvolokno"
         a Ministerului Industriei Chimice,
         orasul Moscova.

         Republica Socialista Cehoslovaca
         Uniunea intreprinderilor industriei
         chimice, Directia generala "Slovhemia",
         orasul Bratislava.
         Organizatia concern pentru industria
         chimica si prelucrarea petrolului
         "Memopetrol", orasul Praga.
         Societatea pe actiuni pentru comert
         exterior "Tentrotex", orasul Praga.

         Republica Socialista Federativa Iugoslavia
         Organizatia economica "Viscoza", orasul Loznicza.
         Organizatia economica "Intel", orasul Bania Luka.
         Organizatia economica "Progres", orasul Priezren.
         Organizatia economica "Okis", orasul Skoplije.
         Organizatia economica "Iugotextil", orasul Liubliana.
         Organizatia economica "Julon", orasul Liubliana.

                                        


SmartCity5

COMENTARII la Decretul 192/1974

Momentan nu exista niciun comentariu la Decretul 192 din 1974
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decretul 192/1974
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu