Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Decizia Nr.864 din 18.10.2012

referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 36/2012 privind unele măsuri de reorganizare şi pentru modificarea Legii nr. 202/1998 privind organizarea Monitorului Oficial al României
ACT EMIS DE: Curtea Constitutionala
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 853 din 18 decembrie 2012



SmartCity1


Augustin Zegrean - preşedinte
Aspazia Cojocaru - judecător
Acsinte Gaspar - judecător
Petre Lăzăroiu - judecător
Mircea Ştefan Minea - judecător
Ion Predescu - judecător
Puskás Valentin Zoltán - judecător
Tudorel Toader - judecător
Claudia-Margareta Krupenschi - magistrat-asistent

Cu participarea reprezentantului Ministerului Public, procuror Liviu-Daniel Arcer.Pe rol se află soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 36/2012 privind unele măsuri de reorganizare şi pentru modificarea Legii nr. 202/1998 privind organizarea Monitorului Oficial al României, excepţie ridicată direct de Avocatul Poporului şi care formează obiectul Dosarului nr. 1.176D/2012 al Curţii Constituţionale.La apelul nominal se constată lipsa autorului excepţiei, faţă de care procedura de citare a fost legal îndeplinită.Cauza fiind în stare de judecată, preşedintele Curţii acordă cuvântul reprezentantului Ministerului Public. Acesta arată că, faţă de actul normativ examinat, Avocatul Poporului a formulat critici de neconstituţionalitate extrinsecă, prin raportare la prevederile art. 115 alin. (4) din Constituţie, care prevăd condiţiile în care Guvernul poate adopta ordonanţe de urgenţă, şi anume numai în situaţii extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată, având obligaţia de a motiva urgenţa în cuprinsul acestora. Invocând jurisprudenţa în materie a Curţii Constituţionale, respectiv Decizia nr. 109 din 9 februarie 2010, reprezentantul Ministerului Public apreciază că Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2012 nu îndeplineşte exigenţa urgenţei, impusă de textul fundamental menţionat, astfel că, pentru acest motiv, solicită admiterea excepţiei de neconstituţionalitate.CURTEA,având în vedere actele şi lucrările dosarului, constată următoarele:Prin Adresa nr. 7.192 din 2 iulie 2012, înregistrată la Curtea Constituţională cu nr. 4.492 din 3 iulie 2012, în temeiul art. 146 lit. d) teza a doua din Constituţie şi al art. 32 din Legea nr. 47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale, Avocatul Poporului a sesizat direct Curtea Constituţională cu excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 36/2012 privind unele măsuri de reorganizare şi pentru modificarea Legii nr. 202/1998 privind organizarea Monitorului Oficial al României.În motivarea excepţiei de neconstituţionalitate Avocatul Poporului susţine că actul normativ criticat contravine prevederilor art. 115 alin. (4) şi (6) din Constituţie. Din Nota de fundamentare a Guvernului rezultă că adoptarea ordonanţei de urgenţă este necesară pentru organizarea şi funcţionarea Regiei Autonome „Monitorul Oficial“, prin trecerea acesteia în subordinea Secretariatului General al Guvernului, astfel că neadoptarea măsurilor de rigoare poate conduce la disfuncţionalităţi majore în activitatea de editare, cu consecinţe deosebit de negative asupra întregii societăţi. În opinia autorului excepţiei, „niciunul dintre argumentele invocate nu reprezintă situaţii extraordinare şi ca urmare nu se poate astfel devoala vreo urgenţă în adoptarea ordonanţei de urgenţă criticate. Toate aceste măsuri puteau fi adoptate în mod democratic pe baza procedurii obişnuite legislative care se desfăşoară în cadrul Parlamentului României“.Potrivit prevederilor art. 30 alin. (1) şi ale art. 33 din Legea nr. 47/1992, actul de sesizare a fost comunicat preşedinţilor celor două Camere ale Parlamentului şi Guvernului, pentru a-şi exprima punctele de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate.Preşedintele Senatului a transmis punctul său de vedere prin care susţine că sesizarea de neconstituţionalitate este neîntemeiată, Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2012 fiind constituţională. Se arată, în acest sens, că acest act normativ îndeplineşte condiţiile impuse de art. 115 alin. (4) din Constituţie, astfel cum acestea au fost dezvoltate în jurisprudenţa în materie a Curţii Constituţionale (a se vedea deciziile nr. 253 din 17 iunie 1997, nr. 114 din 20 iulie 1999, nr. 255 din 11 mai 2005, nr. 421 din 9 mai 2007, nr. 1.008 din 7 iulie 2009, nr. 188 din 2 martie 2010 şi nr. 919 din 6 iulie 2011). Scopul reglementării criticate este cel al punerii de acord a activităţii desfăşurate de Regia Autonomă „Monitorul Oficial“ cu rolul constituţional al executivului şi, în mod special, al Guvernului. Sunt avute în vedere dispoziţiile art. 74 din Constituţie, potrivit cărora Guvernul are drept de iniţiativă legislativă, ale art. 115, care permit Guvernului să emită ordonanţe în baza unei legi de abilitare, precum şi ordonanţe de urgenţă, respectiv ale art. 116, care configurează structura administraţiei publice centrale de specialitate şi potrivit cărora ministerele şi, după caz, alte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale se organizează în subordinea Guvernului. Toate aceste prevederi constituţionale pun în evidenţă amploarea deosebită a activităţii de legiferare, lato sensu, realizată de structurile puterii executive din România.Astfel cum rezultă şi din Nota de fundamentare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 36/2012, exista o situaţie extraordinară, cu vădit caracter anormal şi excesiv, constând în aceea că Monitorul Oficial al României era organizat şi funcţiona numai în subordinea Camerei Deputaţilor - şi nu sub autoritatea Parlamentului - ipoteză legislativă care nu este impusă de nicio dispoziţie constituţională. Urgenţa reglementării rezidă în necesitatea punerii de acord a realităţii cu o situaţie obiectivă, anume aceea că Guvernul emite cel mai mare număr de acte cu caracter normativ, ceea ce a impus şi trecerea Regiei Autonome „Monitorul Oficial“ sub autoritatea acestuia. Totodată, se poate observa că modificările şi completările aduse Legii nr. 202/1998 prin ordonanţa de urgenţă criticată au fost generate de necesitatea racordării de urgenţă a legislaţiei la realitate - aspect care s-a constituit într-o situaţie extraordinară - a cărei reglementare nu mai putea fi ignorată de Guvern şi nici amânată până la adoptarea unei legi pe calea unei proceduri obişnuite. Constituindu-se în existenţa unei stări de fapt obiective, cuantificabile, independente de voinţa actualului Guvern, aceste disfuncţionalităţi nu mai puteau fi perpetuate, motiv pentru care s-a impus adoptarea unei soluţii legislative imediate, de natură să evite grave atingeri aduse interesului public.Preşedintele Camerei Deputaţilor, potrivit punctului său de vedere transmis la dosarul cauzei, consideră că excepţia de neconstituţionalitate este neîntemeiată. Se arată că Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2012 a fost adoptată în temeiul delegării legislative constituţionale, respectiv art. 115 alin. (4), scopul reglementării fiind cuprins atât în preambulul ordonanţei, cât şi în expunerea de motive ce însoţeşte proiectul de lege pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 36/2012. Motivele ce definesc situaţia extraordinară şi urgenţa ce au impus adoptarea acesteia vizează interesul public şi determină, prin urmare, adoptarea de soluţii imediate în vederea evitării unei grave atingeri aduse interesului public.Guvernul, prin punctul său de vedere, susţine următoarele:Cât priveşte criticile de neconstituţionalitate extrinsecă, relevate de autorul sesizării prin raportare la art. 115 alin. (4) din Constituţie, apreciază că sunt neîntemeiate, deoarece preambulul Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 36/2012 cuprinde elemente de text şi argumente care sunt de natură să susţină fiecare dintre caracteristicile „situaţiei extraordinare“, drept criteriu de constituţionalitate extrinsecă prevăzut expres de norma fundamentală invocată, astfel cum au fost conturate în jurisprudenţa constantă a Curţii Constituţionale (deciziile nr. 255 din 11 mai 2005, nr. 1.008 din 7 iulie 2009, nr. 109 din 9 februarie 2010 şi nr. 430 din 3 mai 2012). Cu toate acestea, aprecierea de la caz la caz a întrunirii elementelor caracteristice ale situaţiei extraordinare în cadrul preambulului unei ordonanţe de urgenţă revine Curţii Constituţionale.Referitor la pretinsa încălcare a dispoziţiilor art. 115 alin. (6) din Constituţie, care vizează aspecte de neconstituţionalitate intrinsecă, invocate de autorul excepţiei, însă fără a se motiva în ce mod operează încălcarea, Guvernul apreciază că, în această privinţă, excepţia de neconstituţionalitate este inadmisibilă, prin raportare la art. 10 din Legea nr. 47/1992, care impune condiţia esenţială ca orice excepţie de neconstituţionalitate să fie motivată.În final, se subliniază faptul că în niciun stat membru al Uniunii Europene Parlamentul nu are atribuţiile unui minister de resort, adică nu are în subordine regii autonome sau societăţi comerciale.CURTEA,examinând excepţia de neconstituţionalitate formulată direct de Avocatul Poporului, punctele de vedere ale preşedintelui Senatului, preşedintelui Camerei Deputaţilor şi Guvernului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, dispoziţiile legale criticate, raportate la prevederile Constituţiei, precum şi Legea nr. 47/1992, reţine următoarele:Curtea Constituţională a fost legal sesizată şi este competentă, potrivit dispoziţiilor art. 146 lit. d) teza a doua din Constituţie, precum şi ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 şi 32 din Legea nr. 47/1992, să soluţioneze excepţia de neconstituţionalitate.Obiectul excepţiei de neconstituţionalitate îl constituie prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 36/2012 privind unele măsuri de reorganizare şi pentru modificarea Legii nr. 202/1998 privind organizarea Monitorului Oficial al României, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 436 din 30 iunie 2012.Normele constituţionale invocate în motivarea excepţiei sunt cele ale art. 115 alin. (4), potrivit cărora: „Guvernul poate adopta ordonanţe de urgenţă numai în situaţii extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată, având obligaţia de a motiva urgenţa în cuprinsul acestora.“Examinând excepţia de neconstituţionalitate şi criticile de neconstituţionalitate formulate, Curtea Constituţională constată că aceasta urmează a fi respinsă ca inadmisibilă, pentru următoarele considerente:Autorul excepţiei - în speţă, Avocatul Poporului - invocă, în susţinerea neconstituţionalităţii Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 36/2012, dispoziţiile art. 115 alin. (4) şi (6) din Constituţie, fără a formula însă şi argumente în favoarea acestei teze, care să releve raportul de contrarietate dintre actul normativ atacat şi textul fundamental indicat. Susţinerile prezentate se reduc, în realitate, la reluarea dispoziţiilor cuprinse în art. 115 alin. (4) din Constituţie, la redarea, în esenţă, a motivelor prezentate de Guvern în cuprinsul Notei de fundamentare ce însoţeşte ordonanţa de urgenţă supusă controlului, urmată, apoi, de afirmaţia potrivit căreia argumentele invocate nu prezintă situaţii extraordinare, care să impună reglementarea de urgenţă, fiind sugerată posibilitatea legiferării în procedura obişnuită care se desfăşoară în cadrul Parlamentului.Curtea mai observă şi că în cuprinsul sesizării nu se regăsesc argumente care să susţină încălcarea alin. (6) al art. 115 din Legea fundamentală, invocate în partea introductivă a sesizării; de altfel, în finalul acesteia, autorul sesizării solicită constatarea neconstituţionalităţii Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 36/2012 numai în raport cu alin. (4) al art. 115 din Constituţie, creându-se astfel aparenţa că fie renunţă la al doilea temei invocat, fie a omis, din varii motive, să-l menţioneze şi pe acesta.În consecinţă, Curtea constată că sesizarea formulată, astfel cum a fost redactată, nu cuprinde o motivare minimă, ceea ce înseamnă că acesteia îi lipseşte un element determinant pentru a fi calificată ca fiind o veritabilă excepţie de neconstituţionalitate; această constatare are caracter dirimant, astfel încât Curtea Constituţională nu poate exercita controlul de constituţionalitate asupra actului normativ criticat. Pe de altă parte, Curtea Constituţională nu se poate substitui autorului sesizării în demersul acestuia de a prezenta o argumentaţie pertinentă, necesară pentru reflectarea pretinsei stări de neconstituţionalitate a actului normativ examinat, susceptibilă a susţine şi a conduce la pronunţarea soluţiei solicitate, respectiv constatarea neconstituţionalităţii acelui act normativ.Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) teza a doua şi al art. 147 alin. (4) din Constituţie, precum şi al art. 1-3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d), ale art. 29 şi art. 32 din Legea nr. 47/1992,CURTEA CONSTITUŢIONALĂÎn numele legiiDECIDE:Respinge, ca inadmisibilă, excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 36/2012 privind unele măsuri de reorganizare şi pentru modificarea Legii nr. 202/1998 privind organizarea Monitorului Oficial al României, excepţie ridicată direct de Avocatul Poporului.Definitivă şi general obligatorie.Pronunţată în şedinţa publică din data de 18 octombrie 2012.PREŞEDINTELE CURŢII CONSTITUŢIONALE,AUGUSTIN ZEGREANMagistrat-asistent,Claudia-Margareta Krupenschi


SmartCity5

COMENTARII la Decizia 864/2012

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 864 din 2012
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decizia 220 2018
    Buongiorno E-mail: giovannidinatale1954@­gmail.­com Offerte individuali in denaro da 2.000 a 5.200.000, con un tasso di interesse è rimborsabile del 3% in un periodo compreso tra 2 e 30 anni. Condizioni ragionevoli se la mia offerta ti interessa contattami di più rapidamente per discutere le modalità e documenti da fornire. giovannidinatale1954@­gmail.­com
ANONIM a comentat Decizia 220 2018
    Buongiorno E-mail: giovannidinatale1954@­gmail.­com Offerte individuali in denaro da 2.000 a 5.200.000, con un tasso di interesse è rimborsabile del 3% in un periodo compreso tra 2 e 30 anni. Condizioni ragionevoli se la mia offerta ti interessa contattami di più rapidamente per discutere le modalità e documenti da fornire. giovannidinatale1954@­gmail.­com
ANONIM a comentat Decretul 358 1948
    What type of loan do you need? Personal loan Car loan Refinancing Mortgage Business capital (start or expand your business) Have you lost hope and think that there is no way out, but your financial problems are still not gone? Do not hesitate to contact us for possible business cooperation. Contact us (WhatsApp) number +918131851434 contact email id : sumitihomelend@gmail.com Mr. Damian Sumiti
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 864/2012
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu