Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 82*) din 20 septembrie 1995

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 58 din 19 martie 1996


SmartCity3


    *) A se vedea si Decizia Curtii Constitutionale nr. 4 din 16 ianuarie 1996 din Monitorul Oficial nr. 58 din 19 martie 1996, pagina 5.

    Mihai Constantinescu - presedinte
    Antonie Iorgovan     - judecator
    Victor Dan Zlatescu  - judecator
    Ioan Griga           - procuror
    Florentina Geangu    - magistrat-asistent

    Pe rol solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 50 lit. d) din Decretul nr. 244/1978 privind regimul metalelor pretioase si pietrelor pretioase, invocata de inculpatul Medvedev Valeri-Valentinovici in Dosarul nr. 1.829/1994 al Curtii Supreme de Justitie - Sectia penala.
    Presedintele declara sedinta deschisa.
    Magistratul-asistent face apelul partilor. Raspund: Medvedev Valeri - Valentinovici, asistat de avocat Popescu Victor, si Banca Nationala a Romaniei, prin consilier juridic Ceana Niculina.
    Procedura este completa.
    Neformulandu-se alta cerere, presedintele completului de judecata considera cauza in stare de judecata si da cuvantul partilor in fond.
    Aparatorul inculpatului sustine ca, prin prevederile art. 50 lit. d) din Decretul nr. 244/1978, sunt incalcate dispozitiile art. 23 alin. (9) din Constitutie potrivit carora nici o pedeapsa nu poate fi stabilita sau aplicata decat in conditiile si in temeiul legii. Totodata, arata ca textul atacat incalca si prevederile art. 41 si ale art. 135 din Constitutie, precum si ale Conventiei pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, ratificata de Romania prin Legea nr. 30/1994. De asemenea, invedereaza ca infractiunea prevazuta la art. 50 lit. d) din Decretul nr. 244/1978 este lipsita de pedeapsa ca urmare a abrogarii art. 37 din Decretul nr. 210/1960 - prin Decretul-lege nr. 9 din 31 decembrie 1989 - si deci dezincriminata. Astfel fiind, textul atacat ca neconstitutional vine in contradictie atat cu dispozitiile legii fundamentale, cat si cu cele ale art. 2 din Codul penal, care consacra principiul legalitatii incriminarii. Totodata, considera ca, fata de procedura abrogarii exprese, o dispozitie nu poate sa supravietuiasca dupa abrogare (cum este cazul sanctiunii prevazute de art. 37 din Decretul nr. 210/1960) prin incorporarea acesteia in continutul normei de trimitere (art. 67 din Decretul nr. 244/1978), intrucat o asemenea tehnica legislativa nu este prevazuta de lege, asa cum nu este admisa nici abrogarea, tacita sau implicita, a unei legi sau a unei dispozitii legale. In final, apreciaza ca, desi Curtea Constitutionala a analizat constitutionalitatea art. 50 lit. c) din Decretul nr. 244/1978, ratiunile care au stat la baza controlului de constitutionalitate nu sunt aplicabile si pentru prevederile de la lit. d) a aceluiasi articol. Tinand seama de cele aratate, solicita admiterea exceptiei si declararea ca neconstitutional a art. 50 lit. d) din Decretul nr. 244/1978.
    Reprezentantul Bancii Nationale a Romaniei pune concluzii de respingere a exceptiei si arata ca abrogarea art. 37 din Decretul nr. 210/1960 nu a avut consecinte privind aplicabilitatea art. 50 lit. d) din Decretul nr. 244/1978, intrucat abrogarea priveste numai mijloacele de plata straine.
    Procurorul, avand cuvantul, arata ca din compararea textului atacat cu textele constitutionale considerate a fi incalcate rezulta urmatoarele: prin raportare la art. 23 alin. (9) din Constitutie, se motiveaza ca infractiunea prevazuta de art. 50 lit. d) este neconstitutionala, deoarece este lipsita de pedeapsa ca urmare a abrogarii art. 37 din Decretul nr. 210/1960, teze care se bazeaza numai pe elemente de tehnica legislativa. Din interpretarea rationala si deci stiintifica a textelor rezulta ca acestea sunt diferite. Astfel, art. 50 lit. d) incrimineaza fapta de a ascunde de la controlul vamal metale si pietre pretioase, pe cand art. 37 incrimina efectuarea operatiunilor cu mijloace de plata straine, care in 1989 nu mai corespundea realitatilor sociale, ceea ce a determinat abrogarea sa. Totodata, este de observat ca ratiunea art. 50 lit. d) este aceea de a proteja statul contra unui comportament fraudulos al celor ce trec frontiera. Astfel fiind, aceasta ratiune nu a putut disparea si, ca atare, argumentul care se refera doar la aspectul ca prin abrogarea art. 37 nu mai exista pedeapsa nu poate fi primit. Cat priveste art. 41 si art. 135 din Constitutie, se constata ca acestea nu au nici o legatura cu exceptia invocata. in concluzie, solicita respingerea exceptiei ca neintemeiata.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, retine urmatoarele:
    Prin incheierea din 28 martie 1995, pronuntata in Dosarul nr. 1.829/1994, Curtea Suprema de Justitie - Sectia penala a sesizat Curtea Constitutionala cu solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 50 lit. d) din Decretul nr. 244/1978, invocata de inculpatul Medvedev Valeri-Valentinovici.
    In motivarea exceptiei se sustine ca prin prevederile art. 50 lit. d) din Decretul nr. 244/1978 - care stabileste ca fapta de "ascundere, in scopul sustragerii de la controlul vamal, a metalelor pretioase sub orice forma, precum si a pietrelor pretioase si semipretioase, naturale, daca valoarea lor depaseste 1.000 lei" constituie infractiune si se pedepseste conform legii - sunt incalcate dispozitiile art. 23 alin. (9), ale art. 41 si ale art. 135 din Constitutie. Astfel, infractiunea prevazuta la art. 50 lit. d) din Decretul nr. 244/1978 este lipsita de pedeapsa ca urmare a abrogarii art. 37 din Decretul nr. 210/1960 - prin Decretul-lege nr. 9/1989 si deci dezincriminata.
    In indeplinirea obligatiei prevazute la art. 23 alin. (5) din Legea nr. 47/1992, instanta si-a exprimat intr-un mod indirect punctul de vedere, mentionand ca, potrivit practicii Curtii Supreme de Justitie, abrogarea art. 37 din Decretul nr. 210/1960 nu a avut consecinte privind aplicabilitatea art. 50 si a art. 67 din Decretul nr. 244/1978, ele referindu-se la fapte penale total diferite, iar pedepsele prevazute in articolul abrogat se aplica cu caracter de dispozitii proprii ale art. 67 din Decretul nr. 244/1978, formand, impreuna cu prevederile art. 50 din acelasi decret, o norma unica, de sine statatoare.
    In temeiul art. 24 alin. (3) din Legea nr. 47/1992, s-a solicitat Camerei Deputatilor, Senatului si Guvernului punctele lor de vedere.
    Guvernul, in punctul sau de vedere, considera exceptia nefondata pentru urmatoarele motive:
    - sustinerea ca o data cu abrogarea art. 37 din Decretul nr. 210/1960 au fost implicit dezincriminate si infractiunile prevazute de art. 50 lit. a)-e) din Decretul nr. 244/1978 este inexacta, deoarece cele doua articole au continut diferit, incriminand fapte diferite, astfel ca nu se incalca prevederile art. 23 alin. (9) din Constitutie, potrivit carora nici o pedeapsa nu poate fi stabilita sau aplicata decat in temeiul legii;
    - dispozitiile art. 50 alin. (1) lit. d) din Decretul nr. 244/1978 nu incalca prevederile art. 41 sau ale art. 135 din Constitutie, deoarece, in speta, nu este pus in discutie dreptul de proprietate.
    Camera Deputatilor si Senatul nu au comunicat punctele lor de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctul de vedere al Guvernului, raportul judecatorului-raportor si avand in vedere sustinerile partilor, precum si dispozitiile art. 50 lit. d) din Decretul nr. 244/1978, ale art. 37 din Decretul nr. 210/1960, ale Decretului-lege nr. 9/1989, ale art. 23 alin. (9), art. 41, art. 135 si art. 144 lit. c) din Constitutie si prevederile Legii nr. 47/1992, retine:
    Curtea Constitutionala este competenta sa se pronunte asupra exceptiei de neconstitutionalitate, invocata de inculpatul Medvedev Valeri-Valentinovici, desi dispozitiile legale invocate a fi neconstitutionale sunt anterioare intrarii in vigoare a Constitutiei, deoarece instanta de judecata a apreciat ca textele nu sunt neconstitutionale si deci, in raport cu art. 150 alin. (1) din Constitutie, a considerat ca au ramas in vigoare, iar in baza lor s-au stabilit, dupa intrarea in vigoare a Constitutiei, raporturi juridice, astfel cum prevede art. 26 alin. (3) din Legea nr. 47/1992.
    Cu privire la textele ce se pretinde a fi neconstitutionale, Curtea retine ca exceptia este neintemeiata. Intr-adevar, potrivit art. 50 lit. d) din Decretul nr. 244/1978 constituie infractiune ascunderea, in scopul sustragerii de la controlul vamal, a metalelor pretioase sub orice forme, precum si a pietrelor pretioase si semipretioase, naturale, daca valoarea lor depaseste 1.000 lei.
    Articolul mentionat nu stabileste o pedeapsa anume pentru aceasta infractiune, ci foloseste exprimarea "se pedepsesc potrivit legii penale".
    Legea penala, in vigoare la acea data, era Decretul nr. 210/1960 privind regimul mijloacelor de plata straine, metalelor pretioase si pietrelor pretioase, care, in art. 37, stabilea pedeapsa inchisorii pentru fapta de a nu preda, ceda sau declara mijloacele de plata straine si metalele pretioase, in cazurile si la termenele prevazute de lege, ori de a efectua operatiuni interzise cu aceste valori.
    Prin art. 67 din Decretul nr. 244/1978 se arata in mod expres ca infractiunile prevazute in art. 50 lit. a)-d) se sanctioneaza cu pedeapsa prevazuta in art. 37 alin. 1 din Decretul nr. 210/1960.
    Ulterior, prin Decretul-lege nr. 9 din 31 decembrie 1989, art. 37 din Decretul nr. 210/1960 a fost abrogat.
    Din aceasta imprejurare, in sustinerea exceptiei formulate se afirma ca, prin abrogarea textului mentionat, fapta prevazuta in art. 50 lit. d) din Decretul nr. 244/1978 ar fi fost ea insasi dezincriminata, deoarece a ramas fara sanctiune legala, ceea ce ar contraveni principiului legalitatii pedepsei, nulla poena sine lege, consfintit de art. 23 alin. (9) din Constitutia Romaniei.
    O astfel de interpretare pune in discutie tehnica trimiterilor legislative.
    Trimiterea de la un text de lege la altul, in cadrul unui anumit act normativ sau la un alt act normativ, este un procedeu frecvent utilizat in scopul realizarii economiei de mijloace. Pentru a nu se repeta de fiecare data, legiuitorul poate face trimitere la o alta prevedere legala, in care sunt stabilite expres anumite prescriptii normative.
    Efectul dispozitiei de trimitere consta in incorporarea ideala a prevederilor la care se face trimiterea in continutul normei care face trimitere. Se produce astfel o implinire a continutului ideal al normei care face trimiterea cu prescriptiile celuilalt text.
    Daca nu s-ar fi cautat economia de mijloace, legiuitorul ar fi incadrat, evident, acest text in forma scrisa a textului care face trimitere. Rezulta din aceasta ca textul aplicabil este in toate cazurile cel care face trimitere, iar nu cel de-al doilea, care poate sa nu aiba nici o contingenta cu materia reglementata in primul text. Astfel se explica de ce, de regula, abrogarea celui de-al doilea text nu are nici o influenta asupra celui dintai.
    Exista si exceptii de la aceasta regula. Ele se intalnesc atunci cand cel de-al doilea text are o legatura substantiala cu primul, iar nu una doar formala, ceea ce face ca abrogarea textului la care se trimite sa influenteze aplicarea textului care face trimitere. Tot astfel, in cazul modificarii celui de-al doilea text, in care, intr-o buna tehnica legislativa, legiuitorul trebuie sa precizeze daca trimiterea va opera la forma modificata sau nu.
    Speta insa nu se incadreaza in aceste exceptii, ceea ce permite a se retine ca abrogarea art. 37 din Decretul nr. 210/1960, care a insemnat dezincriminarea faptelor prevazute de acel text, nu are nici o influenta asupra art. 50 lit. d) din Decretul nr. 244/1978, care isi continua aplicarea.
    De altfel, este de remarcat ca toate instantele judecatoresti au aplicat in mod constant, incepand de la 31 decembrie 1989 si pana in prezent, acest articol. Abrogarea sa ar avea semnificatia unei dezincriminari si a faptelor prevazute de acesta, cu toate consecintele pe care legea penala le-ar deduce.
    Daca s-ar fi dorit abrogarea art. 50, legiuitorul ar fi putut sa o faca expres prin Decretul-lege nr. 9 din 31 decembrie 1989.
    Se poate trage concluzia ca fapta prevazuta de art. 50 lit. d) din Decretul nr. 244/1978 nu este lipsita de sanctiune, motiv pentru care prevederile art. 23 alin. (9) din Constitutie nu au fost incalcate.
    In exceptia formulata s-a mai sustinut, intr-o alta ordine de idei, ca dispozitiile art. 50 lit. d) din Decretul nr. 244/1978 ar incalca dispozitiile art. 41 si 135 din Constitutie care fundamenteaza regimul proprietatii in Romania, precum si ale Conventiei pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale.
    O astfel de afirmatie nu poate fi retinuta. Supunerea bunurilor controlului vamal nu este de natura sa afecteze nici unul dintre atributele dreptului de proprietate, asa incat incriminarea ascunderii bunurilor la un astfel de control nu aduce nici o atingere dreptului de proprietate garantat de Constitutie.
    Pentru motivele aratate, in temeiul art. 144 lit. c) din Constitutie, precum si al art. 13 alin. (1) lit. A.c) si al din art. 25 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, cu majoritate de voturi,

    CURTEA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 50 lit. d) din Decretul nr. 244/1978, invocata de inculpatul Medvedev Valeri-Valentinovici in Dosarul nr. 1.829/1994 al Curtii Supreme de Justitie - Sectia penala.
    Cu recurs in termen de 10 zile de la comunicare.
    Pronuntata in sedinta publica din 20 septembrie 1995.

        PRESEDINTE,
        dr. Mihai Constantinescu

                Magistrat-asistent,
                Florentina Geangu


                      OPINIE SEPARATA
    Consider ca exceptia ar fi trebuit admisa pentru urmatoarele motive:

    Norma de trimitere incorporeaza, in sens material, norma la care face trimitere in norma pentru care face trimiterea. Aceasta este insasi ratiunea sa, si anume ca aplicarea normei la care face trimitere si a normei pentru care face trimiterea sa se faca ca si cum ar fi o dispozitie legala unitara. Norma de trimitere constituie, de aceea, un simplu artificiu legislativ pentru realizarea acestui scop.
    In sens formal si organic, insa, norma de trimitere, aceea la care acea norma face trimitere si aceea pentru care face trimiterea raman, fiecare, diferite si autonome. Este insasi vointa expresa a legiuitorului care, utilizand tehnica normei de trimitere, implicit le-a conceput ca separate. Ele alcatuiesc o constructie juridica unitara, definind o unica prevedere legala, numai in procesul de aplicare, deci in substanta lor, sub aspect material, nu si sub aspect strict legislativ, al vointei declarate a legiuitorului. De aceea modificarea expresa a acestei vointe, fie in sensul abrogarii uneia dintre cele trei norme avute in vedere, fie in sensul modificarii lor, nu poate sa nu aiba, intr-un regim de legalitate, consecinte corespunzatoare asupra constructiei juridice initiale, rezultate din conexiunile impuse de norma de trimitere. In fond, aceste conexiuni sunt urmarea structurii triunghiulare - norma de trimitere, norma la care se face trimiterea si norma pentru care se face trimiterea - a dispozitiilor legale din care ele rezulta si nu invers. De aceea, a nu tine seama de abrogarea sau modificarea acestor dispozitii ar insemna ca interpretarea legii sa se faca impotriva a insesi continutului si literei legii si deci ca interpretul sa nu se mai intemeieze pe vointa legiuitorului ci, exclusiv, pe propria sa vointa. invocarea scopurilor sau motivelor ce ar fi condus pe legiuitor la adoptarea unei masuri nu poate justifica o asemenea interpretare, deoarece ratiunea legii poate lumina intelesul ei, dar nu poate conduce pe interpret la confectionarea unei norme de drept, cu atat mai mult cand aceasta este contrara vointei exprese a legiuitorului. De altfel, de principiu, art. 4 din Codul civil interzice judecatorului de a se pronunta pe cale de dispozitii generale si regulamentare, intrucat astfel el ar nesocoti competenta constitutionala a autoritatii legiuitoare. Incalcarea acestei interdictii este neconstitutionala, fiind contrara principiului separatiei puterilor in stat, prevederilor art. 123 alin. (1) din Constitutie potrivit caruia justitia se infaptuieste in numele legii si de art. 58 alin. (1), conform caruia Parlamentul este unica autoritate legiuitoare a tarii.
    In legatura cu exceptia invocata, este incontestabil ca art. 37 din Decretul nr. 210/1960 a fost expres abrogat prin Decretul-lege nr. 9/1989. Identificarea Decretului nr. 210/1960 in actul abrogator este corecta, intrucat prin art. 68 din Decretul nr. 244/1978 toate prevederile sale referitoare la pietrele si metalele pretioase, inclusiv deci din titlu, fusesera expres abrogate. Prevederile art. 37 constituiau insa norma la care face trimitere art. 67 din Decretul nr. 244/1978 pentru sanctionarea infractiunii prevazute de art. 50 lit. d) din acelasi decret. De aceea, ca urmare a abrogarii exprese a art. 37 din Decretul nr. 210/1960 rezulta ca infractiunea prevazuta de art. 50 lit. d) din Decretul nr. 244/1978 ramanand fara sanctiune, fapta a fost implicit dezincriminata, potrivit principiului "nulla poena sine lege", consacrat, pe plan constitutional, prin prevederile art. 23 alin. (9) din Constitutie.
    Legiuitorul ar putea face trimitere la o norma abrogata. Este un procedeu de tehnica legislativa singular si nerecomandabil, deoarece astfel norma de trimitere are ca efect nu numai asigurarea conexiunii legislative exprese si obligatorii dintre doua norme distincte, ceea ce reprezinta functionalitatea sa normala, ci si repunerea in vigoare a normei anterior abrogate. Aceasta din urma consecinta este rezultatul vointei exprese a legiuitorului si corespunde principiului potrivit caruia legea trebuie interpretata in sensul aplicarii sale si nu al inaplicabilitatii. In ipoteza avuta in vedere, insa, norma a fost abrogata ulterior instituirii normei de trimitere, nu anterior, ca in ipoteza la care ne-am referit mai sus. In cazul in care legiuitorul face trimitere la o norma abrogata, asa cum s-a aratat, aceasta norma este repusa in vigoare, ceea ce constituie un act de legiferare. In cazul in care insa, dupa instituirea normei la care se face trimitere - ca in speta de fata -, ea este expres abrogata, nu se mai poate considera ca totusi ar fi ramas in vigoare in cadrul relatiei sale cu norma pentru care se face trimiterea, deoarece incorporarea ei in aceasta din urma norma este numai atat timp cat a fost in vigoare, nu dupa abrogarea sa. O norma poate fi incorporata in alta norma cu conditia sa existe, si nu impotriva vointei exprese a legiuitorului de a o abroga. Altminteri ar insemna ca o norma sa supravietuiasca propriei sale abrogari, ceea ce este contrar actului de legiferare pe care li constituie dispozitia legala care a abrogat-o. Daca Decretul-lege nr. 9/1989, ce reprezinta actul de abrogare, ar fi vrut sa-i mentina efectele sanctionatoare pentru infractiunea prevazuta la art. 50 lit. d) din Decretul nr. 244/1978, ar fi facut-o in mod expres, printr-o precizare corespunzatoare. Acolo unde insa legea nu distinge, nici interpretul nu poate sa distinga si a interpreta un act de abrogare impotriva vointei exprese si neconditionate a legiuitorului inseamna a refuza abrogarii toate consecintele sale si deci nu numai a adauga la lege, interpretul indeplinind astfel functia de legislator pozitiv, ci si a adauga consecinte contrare legii, interpretul situandu-se astfel in afara principiului legalitatii incriminarii consacrat de art. 23 alin. (9) din Constitutie.
    Distinctia dintre caracterul formal sau substantial al legaturii dintre norma pentru care se face trimiterea si norma la care se face trimiterea este inaplicabila in solutionarea exceptiei de fata. Prevederile art. 50 lit. d) din Decretul nr. 244/1978, definind fapta incriminata, reprezinta ipoteza normei penale, iar prevederile art. 37 din Decretul nr. 210/1960, in prezent expres abrogate, reglementau pedeapsa. Or, avand in vedere structura normei penale, legatura dintre ipoteza si sanctiune nu poate fi conceputa ca avand un caracter formal, cu atat mai mult cu cat inainte de Decretul nr. 244/1978 obiectul de reglementare a acestuia era cuprins in Decretul nr. 210/1960. Deci din acest ultim punct de vedere rezulta ca nici conexiunile dintre aceste doua reglementari nu pot fi concepute ca avand un simplu caracter formal.
    Pentru motivele aratate, consider ca infractiunea prevazuta de art. 50 lit. d) din Decretul nr. 244/1978 este, in prezent, dezincriminata, ca urmare a abrogarii exprese a art. 37 din Decretul nr. 210/1960 care reglementa pedeapsa aplicabila pentru savarsirea ei.

               Judecator,
               dr. Mihai Constantinescu




SmartCity5

COMENTARII la Decizia 82/1995

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 82 din 1995
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu