Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 80 din 20 mai 1999

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 17 alin. 1 si 3 si ale art. 18 alin. 2 din Codul de procedura penala

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 333 din 14 iulie 1999


SmartCity3


    Ioan Muraru       - presedinte
    Costica Bulai     - judecator
    Constantin Doldur - judecator
    Kozsokar Gabor    - judecator
    Nicolae Popa      - judecator
    Lucian Stangu     - judecator
    Ion Bonini        - procuror
    Florentina Geangu - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 17 alin. 1 si 3 si ale art. 18 alin. 2 din Codul de procedura penala, ridicata de Silvius Ion Becherescu in Dosarul nr. 2.597/1998 al Judecatoriei Constanta.
    La apelul nominal raspunde Silvius Ion Becherescu, lipsind Consiliul Local Eforie Sud, fata de care procedura de citare este legal indeplinita.
    Cauza fiind in stare de judecata, autorul exceptiei depune la dosar concluzii scrise si solicita admiterea exceptiei de neconstitutionalitate.
    De asemenea, reprezentantul Ministerului Public, avand in vedere jurisprudenta Curtii Constitutionale, si anume deciziile nr. 177/1998 si nr. 5/1999, solicita admiterea, in parte, a exceptiei de neconstitutionalitate invocate, sustinand ca, in cazul in care persoana vatamata este o unitate administrativ-teritoriala, pornirea din oficiu a actiunii civile de catre procuror incalca dispozitiile art. 119 si 120 din Constitutie, referitoare la principiul autonomiei administratiei publice locale si al autonomiei consiliilor locale si a primarului, precum si prevederile art. 41 alin. (2) din legea fundamentala privind principiul ocrotirii in mod egal a proprietatii private, indiferent de titular.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, constata urmatoarele:
    Judecatoria Constanta, prin Incheierea din 26 februarie 1999, pronuntata in Dosarul nr. 2.597/1998, a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 17 alin. 1 si 3 si ale art. 18 alin. 2 din Codul de procedura penala, ridicata de Silvius Ion Becherescu.
    Obiectul procesului penal in care s-a ridicat exceptia de neconstitutionalitate il constituie infractiunea de neglijenta in serviciu, prevazuta si pedepsita de art. 249 alin. 1 din Codul penal, imputata lui Silvius Ion Becherescu pentru faptul ca in calitate de primar al orasului Eforie a pus in executare doua hotarari ale consiliului local referitoare la schimbul de terenuri din domeniul privat al orasului cu terenuri din proprietatea unor persoane fizice.
    Autorul exceptiei de neconstitutionalitate sustine ca dispozitiile legale criticate - impunand pornirea si exercitarea actiunii civile in cadrul procesului penal si din oficiu, cand persoana vatamata este o unitate dintre cele la care se refera art. 145 din Codul penal, obligand instanta sa se pronunte din oficiu asupra repararii pagubei, chiar daca unitatea pagubita nu este constituita parte civila, precum si pe procuror, cand participa la judecata, sa sustina interesele civile ale unitatii respective, chiar daca aceasta nu s-a constituit parte civila - incalca principiile inscrise la art. 119 si la art. 120 alin. (2) din Constitutie.
    In opinia autorului exceptiei, de vreme ce, potrivit prevederilor art. 119 din Constitutie, "Administratia publica din unitatile administrativ-teritoriale se intemeiaza pe principiul autonomiei locale si pe cel al descentralizarii serviciilor publice", iar conform art. 120 alin. (2) din Constitutie, "Consiliile locale si primarii functioneaza, in conditiile legii, ca autoritati administrative autonome si rezolva treburile publice din comune si din orase", singurele in masura sa decida daca pretind sau nu despagubiri civile pentru eventuale pagube suferite in urma savarsirii unei infractiuni si daca formuleaza asemenea pretentii prin actiune civila exercitata in cadrul procesului penal ori pe calea unei actiuni civile separate sunt aceste autoritati ale administratiei publice locale. Autorul exceptiei mai sustine si faptul ca, potrivit prevederilor art. 100 din Legea administratiei publice locale nr. 69/1991, nelegalitatea unei hotarari a consiliului local o poate aprecia doar prefectul, atacand-o in contencios administrativ.
    Instanta, exprimandu-si opinia asupra exceptiei in conformitate cu prevederile art. 23 alin. (4) din Legea nr. 47/1992, republicata, arata ca aceasta este "... nefondata, intrucat prevederile art. 17 si 18 din Codul de procedura penala sunt norme imperative prin care s-a urmarit sa se creeze un regim favorabil in ceea ce priveste repararea prejudiciilor" pentru partile vatamate mentionate in aceste texte legale.
    Potrivit art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, au fost solicitate punctele de vedere ale presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernului asupra exceptiei de neconstitutionalitate.
    In punctul de vedere transmis de presedintele Camerei Deputatilor se apreciaza ca dispozitiile art. 17 alin. 1 si 3 si ale art. 18 alin. 2 din Codul de procedura penala sunt constitutionale. In motivarea acestui punct de vedere se fac referiri doar la dreptul procurorului de a sustine actiunea civila. Se arata, in aceasta ordine de idei, ca, "chiar si in calitate de persoana juridica de drept civil, consiliile locale raman autoritati publice alese de cetateni si se afla in serviciul acestora, solutionand treburile publice din comune si orase". In felul acesta, notiunea de "public", existenta in textul constitutional, se caracterizeaza, cu necesitate, printr-o sfera de cuprindere mai larga decat cea rezultata din continutul expresiei "persoana juridica de drept public". Conform prevederilor art. 130 alin. (1) din Constitutie, "in activitatea judiciara, Ministerul Public reprezinta interesele generale ale societatii si apara ordinea de drept, precum si drepturile si libertatile cetatenilor", iar "problematica actiunii civile, in legatura cu interesele patrimoniale ale comunei, orasului si judetului, priveste, neindoielnic, ordinea de drept, ceea ce permite interventia procurorului".
    Guvernul, in punctul sau de vedere, arata ca exceptia ridicata este neintemeiata. Dupa ce se retine ca "autonomia locala implica si dreptul organelor administratiei publice locale de a adopta, in mod independent, fara nici un amestec al altor organe, actele juridice necesare in vederea realizarii atributiilor ce le revin, potrivit legii", se invoca dreptul instantelor judecatoresti, legal sesizate, de a se pronunta cu privire la incalcarea legii penale, inclusiv asupra aspectelor civile legate de fapta penala, considerandu-se ca "prin aceasta ele nu aduc nici o atingere sub nici o forma principiului autonomiei locale, ci, prin intreaga activitate desfasurata in scopul infaptuirii actului de justitie, contribuie la consolidarea statului de drept". In acelasi punct de vedere se mai sustine ca "in procesul civil roman, disponibilitatea nu este, insa, exclusiva, legea recunoscand legitimare procesuala civila si altor persoane si organe". Se exemplifica dreptul procurorului, al autoritatii tutelare si chiar al sindicatelor de a promova anumite actiuni civile, precum si obligatia instantei de a se pronunta din oficiu, in cadrul procesului de divort, cu privire la incredintarea minorilor si la stabilirea contributiei parintilor la intretinerea acestora.
    Presedintele Senatului nu a comunicat punctul sau de vedere.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctele de vedere ale presedintelui Camerei Deputatilor si Guvernului, raportul intocmit la judecatorul-raportor, notele scrise, depuse de autorul exceptiei, concluziile acestuia si ale procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si Legea nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Potrivit art. 144 lit. c) din Constitutie si art. 23 din Legea nr. 47/1992, republicata, Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Exceptia de neconstitutionalitate se refera la urmatoarele dispozitii din Codul de procedura penala:
    Art. 17 alin. 1: "Actiunea civila se porneste si se exercita si din oficiu, cand persoana vatamata este o unitate din cele la care se refera art. 145 din Codul penal.";
    alin. 3: "In cazul aratat in alin. 1, instanta este obligata sa se pronunte din oficiu asupra repararii pagubei, chiar daca unitatea pagubita nu este constituita parte civila."
    Art. 18 alin. 2: "Cand persoana vatamata este o unitate dintre cele la care se refera art. 145 din Codul penal sau o persoana lipsita de capacitatea de exercitiu ori cu capacitate de exercitiu restransa, procurorul, cand participa la judecata, este obligat sa sustina interesele civile ale acesteia, chiar daca nu este constituita parte civila."
    Examinand exceptia, Curtea Constitutionala constata ca pornirea si exercitarea actiunii civile de catre procuror sau de catre instanta din oficiu, in cazul in care partea vatamata este o unitate administrativ-teritoriala, in lipsa solicitarii autoritatii administratiei publice locale respective sau chiar contrar vointei explicite a acesteia, incalca principiul autonomiei administratiei publice locale, consacrat in art. 119 din Constitutie, precum si principiul autonomiei consiliului local si a primarului, ca autoritati administrative autonome, reprezentand totodata o subrogare nejustificata in atributiile exclusive ale acestor autoritati.
    Dupa cum s-a aratat si in punctul de vedere al Guvernului, instanta judecatoreasca, in cadrul solutionarii procesului penal, este indreptatita sa se pronunte si asupra aspectelor civile legate de fapta penala, daca "a fost legal sesizata". Sesizarea legala pentru exercitarea actiunii civile poate fi facuta, potrivit principiului constitutional mai sus mentionat, numai de catre persoana indreptatita sa pretinda despagubiri pentru paguba suferita, singura exceptie putand viza doar persoana lipsita de capacitate de exercitiu si de reprezentant legal.
    In ceea ce priveste referirea autorului exceptiei la prefect, ca singurul in drept sa controleze legalitatea hotararilor consiliilor locale, Curtea constata ca aceasta nu poate fi retinuta, intrucat, potrivit prevederilor art. 123 alin. (4) din Constitutie si ale art. 100 din Legea nr. 69/1991, posibilitatea atacarii in fata instantei de contencios administrativ a actelor consiliului judetean, ale celui local sau ale primarului, considerate ilegale, reprezinta un drept, dar nu exclusiv, in cadrul atributiilor prefectului. Orice act al unui organ al administratiei publice poate fi atacat in contencios administrativ de persoana lezata in drepturile sale prin actul respectiv (art. 48 din Constitutie).
    Autorul exceptiei de neconstitutionalitate a invocat incalcarea, prin dispozitiile legale criticate, doar a prevederilor art. 119 si ale art. 120 alin. (2) din Constitutie, intrucat in speta se punea problema drepturilor autoritatii publice locale. Curtea constata insa ca dispozitiile art. 17 alin. 1 si 3 si ale art. 18 alin. 2 din Codul de procedura penala sunt neconstitutionale si sub un alt aspect, respectiv pentru incalcarea principiului consacrat in art. 41 alin. (2) din Constitutie, potrivit caruia "Proprietatea privata este ocrotita in mod egal de lege, indiferent de titular".
    Curtea Constitutionala, avand de solutionat exceptii de neconstitutionalitate referitoare la conditiile cerute de Codul penal pentru punerea in miscare a actiunii penale, in cazul unor infractiuni contra patrimoniului, a statuat ca stabilirea de conditii diferentiate - din oficiu sau doar la plangerea prealabila a persoanei vatamate -, in functie de titularul proprietatii private, inseamna o ocrotire discriminatorie a acestei proprietati si, prin urmare, dispozitiile legale respective sunt neconstitutionale. Asemenea solutii s-au pronuntat in cazul infractiunii de abuz de incredere, prevazuta la art. 213 din Codul penal (Decizia nr. 177 din 15 decembrie 1998, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 77 din 24 februarie 1999), si de gestiune frauduloasa, prevazuta la art. 214 din Codul penal (Decizia nr. 5 din 4 februarie 1999, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 95 din 5 martie 1999).
    Fata de cele aratate Curtea Constitutionala constata ca, prin dispozitiile art. 17 alin. 1 si 3 si ale art. 18 alin. 2 din Codul de procedura penala, se face o diferentiere neconstitutionala intre protectia proprietatii private a statului si protectia proprietatii private a altor subiecte de drept, atunci cand se precizeaza ca "Actiunea civila se porneste si se exercita din oficiu, cand persoana vatamata este o unitate dintre cele la care se refera art. 145 din Codul penal"; "instanta este obligata sa se pronunte din oficiu asupra repararii pagubei, chiar daca unitatea pagubita nu este constituita parte civila"; "cand persoana vatamata este o unitate dintre acelea la care se refera art. 145 din Codul penal, ... procurorul, cand participa la judecata, este obligat sa sustina interesele civile ale acesteia, chiar daca nu este constituita parte civila". Aceste dispozitii contravin art. 41 alin. (2) din Constitutie, care asigura o egala ocrotire a proprietatii apartinand persoanelor fizice ori juridice de drept privat si a proprietatii private a statului. Asa fiind, in privinta exercitarii din oficiu sau a sustinerii actiunii civile de catre procuror, cand persoana vatamata este o unitate dintre cele la care se refera art. 145 din Codul penal, statul nu poate beneficia de o ocrotire judiciara diferita de aceea a persoanelor fizice sau persoanelor juridice de drept privat.
    In consecinta, in cauza, atat exercitarea actiunii civile, cat si sustinerea acesteia in fata instantei judecatoresti sunt de competenta autoritatii administratiei publice locale prejudiciate.

    Pentru considerentele expuse, in temeiul art. 144 lit. c) din Constitutie, precum si al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23 si 25 din Legea nr. 47/1992, republicata,

    CURTEA
    In numele legii
    DECIDE:

    1. Admite exceptia de neconstitutionalitate ridicata de Silvius Ion Becherescu in Dosarul nr. 2.597/1998 al Judecatoriei Constanta si constata ca dispozitiile art. 17 alin. 1 si 2 din Codul de procedura penala sunt neconstitutionale.
    2. Admite exceptia de neconstitutionalitate ridicata de acelasi autor si constata ca dispozitia "cand persoana vatamata este o unitate dintre cele la care se refera art. 145 din Codul penal, ... procurorul, cand participa la judecata, este obligat sa sustina interesele civile ale acesteia, chiar daca nu este constituita parte civila" din art. 18 alin. 2 din Codul de procedura penala este neconstitutionala.
    Decizia se comunica celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernului.
    Definitiva si obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 20 mai 1999.

                       PRESEDINTE,
              prof. univ. dr. Ioan Muraru

                              Magistrat asistent,
                              Florentina Geangu



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 80/1999

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 80 din 1999
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decizia 45 2020
    ATENȚIE SUNTI NEVOIE DE ÎMPRUMUT PERSONAL / ÎMPRUMUT DE INVESTIȚIE / FINANȚARE PENTRU AFACERI ??? Email: goodnewsloancompany7@gmail.com Serviciile noastre includ următoarele de mai jos ______________________________________________________ * Împrumuturi personale * Împrumuturi pentru camioane și mașini * Credite pentru consolidarea datoriilor * Împrumuturi pentru studenți * Împrumuturi pentru casă și hotel * împrumuturi pentru căsătorie și sărbătoare * Împrumuturi pentru agricultură și fermă * Împrumuturi de pornire a afacerilor sau împrumuturi de extindere a afacerilor. Oferim toate tipurile de împrumuturi Suntem consultanți financiari care se ocupă de finanțele internaționale pentru orice cantitate de instrumente bancare. Avem accesul / contactele pentru a ridica de la 10 mii dolari la 700 milioane dolari. Am readus la viață industriile aflate în dificultate și ne-am întors idei de afaceri bune, oferind fonduri pentru demararea lor. Avem o rețea de investitori care sunt dispuși să ofere fonduri pentru orice persoană și organizații pentru a începe activitatea și operațiunile. Compania noastră a înregistrat o serie de progrese în furnizarea de servicii financiare de primă calitate clienților noștri, în special în domeniul sindicalizării împrumuturilor și al furnizării de capital pentru persoane fizice și companii. Oferim împrumuturi pentru sectorul public și individual care au nevoie de asistență financiară cu o dobândă scăzută de 2%. Credit acceptabil, Termenii și condițiile sunt foarte simpli și atenți, suntem un grup de profesioniști cu împrumut energetic și cu experiență, cu cunoștințe minuțioase ale piețelor financiare, ne angajăm să oferim clienților și furnizorilor noastre forme simple și competitive de soluții financiare pentru toți utilizatori de afaceri. Cred că s-ar putea să vă intereseze să inițiați o afacere nouă care are nevoie de finanțare sau să extindă sfera afacerilor dvs. deja existente, investitorii noștri sunt, de asemenea, interesați de finanțare / parteneriat și gata să investească o sumă mare în comercianții care sunt gata să dovedească expertiza lor în noua industrie, cu compania noastră de împrumuturi de încredere și alte BANE TOP PRIME AAA precum Bank of America, HSBC, Lloyds, Wells Fargo, The Best Banks for SBA Credit și multe altele. Nu veți regreta nimic în această tranzacție de împrumut, deoarece vă voi face fericit prin e-mail {goodnewsloancompany7@gmail.com} obținerea unui împrumut de la această companie este 100% contact garantat și garantat prin e-mail goodnewsloancompany7@gmail.com Salutari Goodnewsloancompany Contact telefonic: +1 (860)866-4085 E-mail: goodnewsloancompany7@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 62 2019
    O zi buna Ai nevoie de un împrumut pentru toate scopurile? Aveți o problemă financiară? Bridge Finance este garantat prin furnizarea de servicii financiare clienților la o rată a dobânzii favorabilă. Împrumuturile noastre sunt simple și rapide. Contactați-ne astăzi pentru a obține împrumutul de care aveți nevoie. Putem asorta orice împrumut cu o rată a dobânzii de 2% la bugetul dvs. Dacă sunteți interesat, vă rugăm să contactați acum (adrianbay0008@gmail.com)
ANONIM a comentat Hotărârea 9 2002
    Obținerea unui împrumut legitim au fost întotdeauna o problemă uriașă Pentru atât de mulți clienți care au nevoi financiare. Problema creditului necorespunzător și a garanțiilor sunt ceva de care clienții sunt întotdeauna îngrijorați atunci când solicită un împrumut de la un creditor legitim. Dar MIDLAND CREDIT FIRM a făcut această diferență în industria creditelor. MIDLAND CREDIT FIRM a fost acreditat de consiliul organizației de creditare pentru a acorda împrumuturi clienților locali și internaționali cu o dobândă de 3%. Ni s-a oferit privilegiul de a vă satisface nevoile financiare. Problema creditului nu ar trebui să te împiedice să obții împrumutul de care ai nevoie. Serviciile noastre includ următoarele: - * Împrumuturi pentru investitori *Consolidarea datoriilor * Ipoteca a doua * Împrumuturi de afaceri *Imprumuturi personale * Împrumuturi internaționale Fără securitate socială și fără cec de credit, 100% garanție. Tot ce trebuie să faceți este să ne anunțați exact ce doriți și cu siguranță vom face ca visul dvs. să devină realitate. MIDLAND CREDIT FIRM spune DA atunci când băncile dvs. spun NU. În sfârșit, finanțăm o firmă de împrumuturi la scară mică, intermediari, instituții financiare la scară mică pentru că avem capital nelimitat. Pentru detalii suplimentare despre cumpărarea unui împrumut de la noi: Răspundeți imediat la acest e-mail: midland.credit2@gmail.com Nume companie: MIDLAND CREDIT HOME Email companie midland.credit2@gmail.com ID companie NMLS: 315276. Site-ul companiei: midlandcreditonline.com Motto: Investiția pentru generații.
ANONIM a comentat Legea 428 2006
    Obținerea unui împrumut legitim au fost întotdeauna o problemă uriașă Pentru atât de mulți clienți care au nevoi financiare. Problema creditului necorespunzător și a garanțiilor sunt ceva de care clienții sunt întotdeauna îngrijorați atunci când solicită un împrumut de la un creditor legitim. Dar MIDLAND CREDIT FIRM a făcut această diferență în industria creditelor. MIDLAND CREDIT FIRM a fost acreditat de consiliul organizației de creditare pentru a acorda împrumuturi clienților locali și internaționali cu o dobândă de 3%. Ni s-a oferit privilegiul de a vă satisface nevoile financiare. Problema creditului nu ar trebui să te împiedice să obții împrumutul de care ai nevoie. Serviciile noastre includ următoarele: - * Împrumuturi pentru investitori *Consolidarea datoriilor * Ipoteca a doua * Împrumuturi de afaceri *Imprumuturi personale * Împrumuturi internaționale Fără securitate socială și fără cec de credit, 100% garanție. Tot ce trebuie să faceți este să ne anunțați exact ce doriți și cu siguranță vom face ca visul dvs. să devină realitate. MIDLAND CREDIT FIRM spune DA atunci când băncile dvs. spun NU. În sfârșit, finanțăm o firmă de împrumuturi la scară mică, intermediari, instituții financiare la scară mică pentru că avem capital nelimitat. Pentru detalii suplimentare despre cumpărarea unui împrumut de la noi: Răspundeți imediat la acest e-mail: midland.credit2@gmail.com Nume companie: MIDLAND CREDIT HOME Email companie midland.credit2@gmail.com ID companie NMLS: 315276. Site-ul companiei: midlandcreditonline.com Motto: Investiția pentru generații.
ANONIM a comentat Legea 253 2010
    We are Ireland based major/Direct providers of Fresh Cut BG, SBLC, POF, MTN, Bonds and CDs and this financial instruments are specifically for lease and sale.We are one of the leading Financial instrument providers with offices all over Europe. we always deliver on time and precision as Set forth in the agreement. You are at liberty to engage our leased facilities into trade programs, project financing, Credit line enhancement, Corporate Loans (Business Start-up Loans or Business Expansion Loans), Equipment Procurement Loans (Industrial Equipment, Air crafts, Ships, etc.) as well as other financial instruments issued from AAA Rated bank such as HSBC Bank Hong Kong, HSBC Bank London, Deutsche Bank AG Frankfurt, Barclays Bank , Standard Chartered Bank and others on lease at the lowest available rates depending on the face value of the instrument needed, Our Terms and Conditions are reasonable. DESCRIPTION OF INSTRUMENTS: 1. Instrument: Bank Guarantee (BG)/SBLC (Appendix A) 2. Total Face Value: 10M MIN to 50B MAX USD or Euro 3. Issuing Bank: HSBC, Deutsche Bank Frankfurt, UBS or any Top 25 . 4. Age: One Year, One Day 5. Leasing Price: 4+ 2% 6. Sale Price: 32+2% 7. Delivery by SWIFT . 8. Payment: MT103-23 9. Hard Copy: Bonded Courier within 7 banking days. If you have need for Corporate loans, International project funding, etc. or if you have a client that requires funding for his project or business, We are also affiliated with lenders who specialize on funding against financial instruments, such as BG, SBLC, POF or MTN, we fund 100% of the face value of the financial instrument. Inquiries from agents/ brokers/ intermediaries are also welcomed; do get back to us if you are interested in any of our services and for quality service. Name : Finn Walsh E-mail : everydayfinancedesignated@gmail.com Skype id : everydayfinancedesignated@gmail.com
ANONIM a comentat OUG 157 2001
    Stimate Domn / Ma, Fericirea zilei! Sunt Jeannie Tucker, creditor privat care acordă împrumuturi persoanelor fizice, companiilor și instituțiilor guvernamentale cu o dobândă scăzută de 3%. Știu că există o mulțime de familii care trăiesc cu plata pentru a verifica plata și alte care nu pot avea grijă de obligațiile lor financiare și din acest motiv, sunt aici pentru restaurare financiară. Ofer o gamă largă de servicii financiare, care include: Planificare de afaceri, Finanțe comerciale și de dezvoltare, Proprietăți și credite ipotecare, Împrumuturi de consolidare a creanțelor, Împrumuturi pentru afaceri, împrumuturi private, Refinanțare la domiciliu, Împrumuturi hoteliere, împrumuturi pentru studenți etc. Răspundeți imediat prin e-mail de mai jos pentru mai multe informatii. E-mail: (jeannietuckerfinancialservice@gmail.com)
ANONIM a comentat Legea 4 1966
    DO YOU THINK OF GETTING A LOAN?? APPLY TODAY FOR AFFORDABLE 100% LEGITIMATE HOME/REAL ESTATE/PERSONAL/BUSINESS LOANS Email for immediate response: (dr.bradleylouisloans@gmail.com) Text/Call (917) 383-2689 DO YOU NEED A LOAN? Are Financially down, Cry no more, Financial problem is nothing to cry about, it something we will have to fight against in one Love, Understanding, Trust and Unity. So our faith as Legitimate Financial Consultants is putting an end to the financial hardship. We are investors providing financial services and we specialize in both start up projects,Home Finance and existing businesses needing funding or Loan for expansion. We are committed to helping businesses develop and succeed.Do you have a low credit score and you are finding it hard to obtain capital loan from local banks and other financial institutes? Do you need an urgent loan to buy a house? If Yes worry no more for we are out here to help the less financial privileges get the loan they need to get back on their feet no matter your credit score, you can say goodbye to all your financial crisis and difficulties. We offer loans ranging from ($5,000.00.USD To $500,000,000.00.USD) At a low and affordable interest rate of 2%, without collateral and without credit check. Bradley Louis Loans holds all of the information about how to obtain money quickly and painlessly (dr.bradleylouisloans@gmail.com) Text/Call (917) 383-2689 Need emergency funds? Apply now and get your cash approval. we offer the following financial services: *Personal loans, *Debt consolidation loans, *Venture capital, *Business loans, *Education loans, *Home loans *Car Loans *Hotel Loans And many more. Are you looking for genuine loan? contacting the right company for legitimate loan lender have always been a huge problem to clients who have financial problem and in need of solution to it at an affordable interest rate? Are you in any financial mess or do you need funds to start up your own home project and real estate development? Do you need a loan to start a nice small or large scale and medium business? contact us today (dr.bradleylouisloans@gmail.com) Text/Call (917) 383-2689 Look forward to your response, Dr. Bradley Louis Text/Call (917) 383-2689
ANONIM a comentat Decretul 931 2017
    Stimate domn / ma, Fericirea zilei! Sunt Jeannie Tucker, un creditor privat care acordă împrumuturi persoanelor fizice, companiilor și instituțiilor guvernamentale. Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția de noi case, construcții, împrumuturi imobiliare, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bine ați venit în viitor! Finanțarea a fost ușoară cu noi. Contactați-ne deoarece oferim serviciul nostru financiar la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pe termen lung și scurt de împrumut. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumuturi prin: jeannietuckerfinancialservice@gmail.com Toate cele bune Jeannie Tucker
ANONIM a comentat Decretul 82 2020
    Stimate domn / ma, Fericirea zilei! Sunt Jeannie Tucker, un creditor privat care acordă împrumuturi persoanelor fizice, companiilor și instituțiilor guvernamentale. Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția de noi case, construcții, împrumuturi imobiliare, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bine ați venit în viitor! Finanțarea a fost ușoară cu noi. Contactați-ne deoarece oferim serviciul nostru financiar la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pe termen lung și scurt de împrumut. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumuturi prin: jeannietuckerfinancialservice@gmail.com Toate cele bune Jeannie Tucker
ANONIM a comentat OUG 123 2002
    Atenție: Doamnelor / domnilor, Aveți nevoie de un împrumut pentru a vă rezolva sarcina financiară sau pentru a investi? Dacă da! Contactați-ne azi pentru asistență de împrumut. Notă: Oferim un împrumut pe termen scurt și pe termen lung la o rată a dobânzii de 3%. Puteți împrumuta de la minimum 2000 și maximum 200.000.000. Vă rugăm să ne contactați pentru mai multe informații: midland.credit2@gmail.com Cu stimă, Kumah James (directorul împrumutului).
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 80/1999
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu