DECIZIE Nr.
480 din 7 iulie 2010
privind stabilirea
procedurii de solutionare a litigiilor ce intra în competenta Autoritatii
Nationale pentru Administrare si Reglementare în Comunicatii
ACT EMIS DE:
AUTORIATEA NATIONALA PENTRU ADMINISTRARE SI REGLEMENTARE IN COMUNICATII
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 497 din 19 iulie 2010
In temeiul prevederilor art. 3 lit. g), art. 10 alin.
(1) pct. 12, art. 11 alin. (1) şi ale art. 12 alin. (1) şi (3) din Ordonanţa de
urgenţă a Guvernului nr. 22/2009 privind înfiinţarea Autorităţii Naţionale
pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii, aprobată prin Legea nr.
113/2010, ale art. 36 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.
79/2002 privind cadrul general de reglementare a comunicaţiilor, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 591/2002, cu modificările şi completările
ulterioare, precum şi ale art. 35 din Legea nr. 304/2003 pentru serviciul
universal şi drepturile utilizatorilor cu privire la reţelele şi serviciile de
comunicaţii electronice, republicată,
preşedintele Autorităţii Naţionale pentru
Administrare şi Reglementare în Comunicaţii emite
prezenta decizie.
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - (1) Prezenta decizie reglementează procedura
administrativ-jurisdicţională de soluţionare a litigiilor dintre furnizorii de
reţele sau de servicii de comunicaţii electronice, precum şi procedura de
soluţionare a litigiilor dintre utilizatorii finali şi furnizorii de servicii
de comunicaţii electronice, ce intră în competenţa Autorităţii Naţionale pentru
Administrare şi Reglementare în Comunicaţii, denumită în continuare ANCOM.
(2) ANCOM este competentă să soluţioneze:
a) litigiile dintre furnizorii de reţele sau de
servicii de comunicaţii electronice în legătură cu obligaţiile impuse acestora
prin dispoziţiile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 79/2002 privind cadrul
general de reglementare a comunicaţiilor, aprobată cu modificări şi completări
prin Legea nr. 591/2002, cu modificările şi completările ulterioare, ale
legislaţiei speciale din domeniul comunicaţiilor electronice ori ale
regulamentelor comunitare din domeniul comunicaţiilor electronice sau impuse de
către ANCOM în conformitate cu aceste dispoziţii;
b) litigiile dintre utilizatorii finali şi furnizorii
de servicii de comunicaţii electronice nerezolvate pe cale amiabilă, ocazionate
de aplicarea prevederilor Legii nr. 304/2003 pentru serviciul universal şi
drepturile utilizatorilor cu privire la reţelele şi serviciile de comunicaţii
electronice, republicată.
(3) Litigiile menţionate la alin. (2) lit. a) vor fi
soluţionate prin intermediul procedurii administrativ-jurisdicţionale prevăzute
la cap. II, iar litigiile menţionate la alin. (2) lit. b), prin intermediul
procedurii prevăzute la cap. III.
Art. 2. -In înţelesul prezentei decizii, următorii
termeni se definesc astfel:
a) reclamant - persoana care iniţiază una dintre
procedurile stabilite la cap. II sau III;
b) pârât - persoana împotriva căreia se iniţiază
una dintre procedurile stabilite la cap. II sau III.
Art. 3. -In desfăşurarea activităţii de soluţionare a
litigiilor prevăzute de prezenta decizie vor fi respectate principiile
dreptului la apărare, egalităţii, celerităţii, contradictorialităţii şi rolului
activ.
CAPITOLUL II
Dispoziţii privind soluţionarea litigiilor dintre
furnizorii de reţele sau de servicii de comunicaţii electronice
SECŢIUNEA 1
Declanşarea procedurii
Art. 4. - (1) Partea interesată se va adresa ANCOM
printr-o cerere scrisă, în condiţiile art. 5, denumită în continuare sesizare.
(2) Sesizarea se transmite ANCOM în două exemplare, în
conformitate cu prevederile art. 24.
Art. 5. - (1) In mod obligatoriu, sesizarea va cuprinde
informaţii referitoare la:
a) părţile litigiului şi datele de identificare a
acestora, iar în cazul în care reclamantul este reprezentat, numele
reprezentantului şi înscrisul care îi atestă calitatea de reprezentant;
b) obiectul litigiului - se vor menţiona obligaţiile
impuse prin dispoziţiile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 79/2002,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 591/2002, cu modificările
şi completările ulterioare, ale legislaţiei speciale ori ale regulamentelor
comunitare din domeniul comunicaţiilor electronice sau impuse de către ANCOM în
conformitate cu aceste dispoziţii, în legătură cu care a apărut litigiul;
c) motivarea în fapt - reclamantul trebuie să
furnizeze cât mai multe detalii, inclusiv documente relevante privind
eforturile depuse de părţi pentru soluţionarea pe cale amiabilă a litigiului
(copii de pe corespondenţă, note ale întâlnirilor dintre părţi, proiecte de
contracte/acte adiţionale etc);
d) motivarea în drept - dispoziţiile legale pe care
se întemeiază;
e) modul în care reclamantul este afectat de litigiu;
f) soluţia sau măsurile propuse pentru soluţionarea
litigiului;
g) precizarea dacă o cerere cu acelaşi obiect, aceeaşi
cauză şi între aceleaşi părţi a fost înaintată unei instanţe judecătoreşti;
h) semnătura părţii sau a reprezentantului şi ştampila,
după caz.
(2) Sesizarea se va realiza în mod obligatoriu conform
formularului-tip prevăzut în anexa nr. 1, care face parte integrantă din
prezenta decizie.
Art. 6. - (1) In cazul în care sesizarea nu este
realizată în conformitate cu prevederile art. 5, reclamantului i se va pune în
vedere să aducă precizări sau să completeze cererea într-un termen scurt.
(2) Neîndeplinirea în termenul stabilit a obligaţiei
prevăzute la alin. (1) va atrage respingerea sesizării, prin răspuns motivat,
fără a se mai parcurge fazele următoare ale procedurii.
(3) In cazul în care s-au adus precizări sau completări
cererii în termenul stabilit potrivit alin. (1), termenul prevăzut la art. 19
alin. (1) începe să curgă de la data comunicării acestora.
SECŢIUNEA a 2-a
Desfăşurarea procedurii
Art. 7. - (1) In cazul în care sesizarea îndeplineşte
condiţiile prevăzute la art. 5, precum şi în cazul în care au fost aduse
precizări sau completări cererii în conformitate cu prevederile art. 6 alin.
(1), preşedintele ANCOM va desemna o comisie care va fi responsabilă cu
soluţionarea litigiului, denumită în continuare Comisia. Aceasta va fi
formată dintr-un preşedinte şi unul sau mai mulţi membri, în funcţie de
obiectul şi de complexitatea litigiului.
(2) Comisia este împuternicită să îndeplinească toate
actele de procedură necesare soluţionării cauzei. Actele de procedură se
avizează de preşedintele Comisiei.
Art. 8. - (1) Comisia va transmite pârâtului o copie de
pe sesizare şi de pe celelalte documente furnizate de către reclamant,
punându-i-se în vedere că termenul maxim pentru transmiterea răspunsului este
de 15 zile de la data comunicării, sub sancţiunea decăderii din dreptul de a
mai propune probe, cu excepţia acelora a căror necesitate ar rezulta din
dezbateri şi pe care pârâtul nu le putea prevedea, şi de a mai invoca excepţii,
în afara celor de ordine publică.
(2) Răspunsul la sesizare trebuie să conţină punctul
de vedere al pârâtului asupra fiecăruia dintre capetele de cerere din sesizarea
reclamantului, soluţia sau măsurile propuse pentru soluţionarea litigiului,
motivarea în fapt şi în drept, precum şi documentaţia relevantă aferentă.
(3) In împrejurări excepţionale, pârâtului i se poate
pune în vedere să răspundă într-un termen mai scurt. Asemenea împrejurări pot
include, fără a se limita la acestea, situaţiile în care Comisia consideră că
reclamantul ar suferi grave prejudicii până la soluţionarea pe fond a
litigiului.
(4) Răspunsul la sesizare se transmite ANCOM în
conformitate cu prevederile art. 24, în două exemplare, din care unul urmează a
fi comunicat de către Comisie reclamantului.
Art. 9. - (1) După îndeplinirea formalităţilor
prevăzute la art. 8 alin. (4) sau, în cazul în care pârâtul nu a depus răspuns
la sesizare, după expirarea termenului prevăzut la art. 8 alin. (1) ori
stabilit în condiţiile art. 8 alin. (3), Comisia va invita părţile în faţa sa,
comunicându-le data întâlnirii cu cel puţin 5 zile înainte de termenul stabilit.
(2) In funcţie de complexitatea cazului, părţile pot fi
invitate la întâlniri ulterioare de către Comisie.
(3) După fiecare întâlnire, Comisia va redacta un
proces-verbal al întâlnirii, semnat de membrii acesteia, care va fi comunicat
părţilor.
Art. 10. - (1) Comisia poate pune în vedere părţilor să
depună concluzii scrise sau note scrise ale susţinerilor lor verbale. Comisia
poate limita obiectul concluziilor sau al notelor la anumite subiecte.
(2) Părţile pot depune concluzii sau note scrise din
propria iniţiativă.
Art. 11. - (1) Fiecare dintre părţi poate solicita o
singură dată amânarea întâlnirii pentru motivul imposibilităţii de a se
prezenta în ziua sau la ora stabilită de Comisie. Solicitarea se va face în
scris şi va fi transmisă Comisiei, inclusiv prin fax, cu cel puţin două zile
înainte de data stabilită.
(2) In acest caz, Comisia se va întruni de urgenţă şi
va stabili un nou termen, care urmează a fi comunicat ambelor părţi.
Art. 12. - (1) In cazul în care apreciază că pot
soluţiona litigiul pe cale amiabilă, părţile, de comun acord, pot solicita
Comisiei, o singură dată, suspendarea litigiului, în vederea continuării
negocierilor.
(2) In toate cazurile de suspendare a litigiului, dacă,
în termen de două luni de la data suspendării, părţile nu solicită reluarea
dezbaterilor, Comisia va constata perimarea sesizării.
Art. 13.- (1) In temeiul art. 51 alin. (1)şi alin. (2)
lit. h) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 79/2002, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 591/2002, cu modificările şi
completările ulerioare, Comisia poate solicita părţilor informaţii
suplimentare, dacă le consideră necesare pentru soluţionarea cauzei.
(2) Părţile au obligaţia de a pune la dispoziţie
informaţiile în termenul şi în condiţiile indicate de Comisie, sub sancţiunea
prevăzută la art. 56 alin. (1) lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului
nr. 79/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 591/2002, cu
modificările şi completările ulerioare.
Art. 14. -In cazul în care litigiul este de natură să
afecteze drepturile sau interesele legitime ale altor persoane, Comisia le va
identifica şi va comunica acestora un rezumat al litigiului, precizând data
până la care pot să îşi exprime punctele de vedere. Comisia este obligată să
analizeze aceste puncte de vedere în soluţionarea litigiului, precum şi să le
comunice, de îndată, părţilor.
Art. 15. -In urma analizării tuturor informaţiilor şi
în urma audierii punctelor de vedere exprimate în cauză, în cazul în care
litigiul este soluţionat pe fond, Comisia redactează o soluţie preliminară care
se comunică părţilor.
Art. 16. - (1) In termen de 10 zile de la data
comunicării soluţiei preliminare, oricare dintre părţi poate adresa Comisiei o
cerere motivată în vederea reanalizării acesteia.
(2) In cazul în care a fost formulată o cerere de
reanalizare în termenul prevăzut la alin. (1), Comisia o va comunica şi
celeilalte părţi, aceasta putând formula observaţii în termen de 5 zile de la
data comunicării.
(3) Dacă apreciază necesar, Comisia va convoca părţile
pentru a-şi expune punctele de vedere asupra aspectelor invocate.
Art. 17. - (1) Atunci când consideră că are toate
informaţiile necesare pentru a soluţiona cauza, Comisia va începe deliberarea
asupra soluţiei litigiului.
(2) In urma deliberării, Comisia prezintă preşedintelui
ANCOM spre aprobare un raport conţinând propunerile pentru soluţionarea
litigiului.
Art. 18. - (1) In vederea soluţionării litigiului,
preşedintele ANCOM emite o decizie care va cuprinde în mod obligatoriu:
a) denumirea şi sediul, respectiv numele şi domiciliul
părţilor;
b) obiectul litigiului;
c) componenţa Comisiei şi desfăşurarea procedurii;
d) susţinerile părţilor;
e) motivarea în fapt şi în drept pe care se întemeiază;
f) măsurile dispuse şi modalităţile de aducere la
îndeplinire a acestora;
g) căile de atac împotriva acesteia.
(2) Decizia este obligatorie pentru părţi, se
comunică acestora şi se publică pe pagina de internet a ANCOM, cu respectarea,
dacă este cazul, a regimului şi gradului de confidenţialitate invocat de către
părţi.
(3) In cazul în care sesizarea se perimează sau
reclamantul îşi retrage sesizarea, preşedintele ANCOM emite o decizie prin care
ia act de perimare sau de renunţarea la procedura de soluţionare a litigiului.
(4) Deciziile emise conform prezentului articol
constituie acte administrativ-jurisdicţionale şi pot fi atacate la Curtea de
Apel Bucureşti în termen de 30 de zile de la comunicare, fără parcurgerea
procedurii prealabile prevăzute la art. 7 din Legea contenciosului
administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 19. - (1) Decizia prin care preşedintele ANCOM
soluţionează litigiul va fi emisă în termen de 4 luni de la data sesizării
ANCOM ori, după caz, de la data prevăzută la art. 6 alin. (3) sau la art. 21
alin. (2).
(2) In situaţii excepţionale, în funcţie de
complexitatea litigiului sau de impactul acestuia asupra pieţei comunicaţiilor
electronice, acest termen poate fi prelungit prin decizie a preşedintelui
ANCOM.
(3) In cazul în care litigiul este suspendat, termenul
prevăzut la alin. (1) se suspendă de drept.
SECŢIUNEA a 3-a
Măsuri cu caracter provizoriu
Art. 20. - (1) In situaţii excepţionale, când o parte
poate suferi grave prejudicii care, în lipsa unor măsuri cu caracter
provizoriu, nu ar putea fi reparate în mod corespunzător în ipoteza unei
soluţionări pe fond a litigiului favorabile părţii care solicită dispunerea
unor asemenea măsuri, preşedintele ANCOM, prin decizie, poate dispune măsuri cu
caracter provizoriu, în vederea evitării producerii prejudiciilor sau limitării
întinderii acestora.
(2) Cererea privind dispunerea de măsuri provizorii
introdusă de una dintre părţi va fi comunicată de urgenţă de către Comisie
celeilalte părţi.
(3) Prevederile art. 7-14, 17 şi 18 se aplică în mod
corespunzător.
Art. 21. - (1) Decizia de soluţionare a cererii privind
dispunerea de măsuri provizorii va fi emisă în termen de cel mult 30 de zile de
la data introducerii cererii.
(2) In cazul în care prin sesizare a fost solicitată şi
dispunerea de măsuri cu caracter provizoriu, Comisia va demara mai întâi
procedura de soluţionare a acestei solicitări, iar decizia de soluţionare a
cererii privind dispunerea de măsuri provizorii va fi emisă în termenul
prevăzut la alin. (1). In acest caz, termenul prevăzut la art. 19 alin. (1) va
curge de la data comunicării acestei decizii.
SECŢIUNEA a 4-a
Dispoziţii speciale
Art. 22. - (1) Părţile îşi pot exercita drepturile
personal, pot fi asistate sau reprezentate.
(2) Reprezentanţii părţilor trebuie să prezinte
înscrisurile care le atestă calitatea de reprezentant.
Art. 23. - (1) In cadrul desfăşurării procedurii de
soluţionare a litigiului, părţile pot solicita Comisiei tratarea anumitor
informaţii sau documente, marcate corespunzător, ca fiind confidenţiale.
(2) In acest caz, partea va transmite şi o variantă
neconfidenţială a informaţiilor respective, care urmează a fi comunicată
celeilalte părţi.
(3) Având în vedere principiul dreptului la apărare,
precum şi relevanţa informaţiilor sau documentelor marcate ca fiind
confidenţiale pentru buna soluţionare a litigiului, Comisia poate solicita o
justificare a caracterului confidenţial invocat. După analiza acesteia, Comisia
va stabili caracterul de confidenţialitate a documentelor transmise şi va
informa partea în cauză înainte de a le comunica părţii adverse.
Art. 24. - (1) Comunicarea actelor în cadrul procedurii
de soluţionare a litigiilor este considerată efectuată dacă are loc prin
intermediul unui serviciu de trimitere cu confirmare de primire, prin depunere
la registratură sau prin fax însoţit de transmiterea în original a
documentului.
(2) Actele de procedură efectuate de către părţi se
consideră comunicate la data transmiterii lor, dacă transmiterea este realizată
în cadrul programului de lucru cu publicul, disponibil pe pagina de internet a
ANCOM.
(3) Este considerată dată a transmiterii:
a) data confirmării primirii, în cazul transmiterii
prin intermediul unui serviciu de trimitere cu confirmare de primire;
b) data înscrierii în registrul general de
intrare-ieşire a corespondenţei al ANCOM, în cazul depunerii la registratură;
c) data primirii documentelor, în cazul transmiterii
acestora prin fax.
CAPITOLUL III
Dispoziţii privind soluţionarea litigiilor dintre
utilizatorii finali şi furnizorii de servicii de comunicaţii electronice
Art. 25. - (1) Utilizatorii finali se pot adresa ANCOM
în vederea soluţionării litigiilor ocazionate de aplicarea Legii nr. 304/2003,
republicată, şi nerezolvate pe cale amiabilă cu furnizorii de servicii de
comunicaţii electronice.
(2) Sesizarea va cuprinde, în mod obligatoriu,
informaţii privitoare la:
a) părţile litigiului şi datele de identificare a
acestora, iar în cazul în care reclamantul este reprezentat, numele
reprezentantului şi înscrisul care îi atestă calitatea de reprezentant;
b) obiectul litigiului;
c) motivarea în fapt - reclamantul trebuie să
furnizeze cât mai multe detalii, o copie de pe contractul încheiat cu
furnizorul, precum şi orice alte documente relevante;
d) dovada încercării de soluţionare pe cale amiabilă a
litigiului cu furnizorul respectiv (corespondenţa purtată cu furnizorul, alte
documente sau informaţii relevante);
e) soluţia sau măsurile propuse de către reclamant
pentru soluţionarea litigiului;
f) semnătura părţii sau a reprezentantului şi ştampila,
după caz.
(3) In cazul în care sesizarea nu îndeplineşte
cerinţele prevăzute la alin. (2), se va pune în vedere reclamantului să
completeze într-un termen scurt cererea cu documentele şi informaţiile
relevante, necesare bunei soluţionări a litigiului. Netransmiterea
informaţiilor solicitate în termenul stabilit va atrage respingerea sesizării,
prin răspuns motivat, fără a se mai parcurge fazele următoare ale procedurii.
(4) Sesizările întocmite în condiţiile alin. (2) se pot
transmite ANCOM prin depunere la registratură, prin poştă, fax sau poştă
electronică.
(5) Formularul-tip prevăzut în anexa nr. 2, care face
parte integrantă din prezenta decizie, are caracter facultativ în ceea ce
priveşte sesizările introduse de utilizatorii finali.
Art. 26. - (1) Procedura de soluţionare a litigiilor
dintre utilizatorii finali şi furnizorii de servicii de comunicaţii electronice
este o procedură scrisă.
(2) In vederea stabilirii cu exactitate a situaţiei de
fapt şi a normelor juridice aplicabile, persoanele din cadrul ANCOM
responsabile cu soluţionarea sesizărilor solicită părţilor, în scris,
informaţiile pe care le consideră necesare, precum şi poziţia acestora cu
privire la aspectele aflate în discuţie.
(3) Dacă este cazul, în vederea verificării respectării
de către furnizorul în cauză a obligaţiilor care îi incumbă în temeiul
legislaţiei din domeniul comunicaţiilor electronice, ANCOM poate demara acţiuni
de control.
Art. 27. - (1) Personalul responsabil din cadrul ANCOM
poate convoca părţile la întâlniri, separat sau împreună, numărul acestora
depinzând de complexitatea cazului.
(2) Discuţiile vor fi consemnate într-o minută a
întâlnirii, care va fi comunicată părţilor.
Art. 28. - (1) Părţile îşi pot exercita drepturile
personal, pot fi asistate sau reprezentate.
(2) Părţile au obligaţia de a depune toate diligentele
în vederea soluţionării litigiului pe cale amiabilă şi de a colabora în acest
sens cu personalul ANCOM responsabil cu soluţionarea sesizării.
(3) ANCOM poate solicita, după caz, punctul de vedere
al organismelor ce reprezintă interesele utilizatorilor finali, precum şi al
altor entităţi relevante din domeniul protecţiei consumatorilor.
Art. 29. - (1) In cazul în care, în termen de 60 de
zile de la primirea unei sesizări, litigiul instrumentat de ANCOM nu poate fi
soluţionat pe cale amiabilă, ANCOM va transmite părţilor propunerea sa de
soluţionare a litigiului, motivată în mod corespunzător.
(2) Această propunere va avea în vedere susţinerile şi
documentele depuse de părţi şi are caracter de recomandare.
CAPITOLUL IV
Dispoziţii finale
Art. 30. - Procedurile de soluţionare a litigiilor
stabilite prin prezenta decizie sunt facultative şi gratuite.
Art. 31. - Dosarul litigiului se păstrează de către
ANCOM şi va cuprinde toate documentele primite sau comunicate de ANCOM în
cursul procedurilor stabilite prin prezenta decizie, având ataşate şi dovezile
de comunicare, după caz.
Art. 32. - (1) Termenele prevăzute în prezenta decizie
se calculează conform prevederilor art. 101 din Codul de procedură civilă.
(2) Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial
al României, Partea I, şi intră în vigoare la 3 zile de la data publicării.
(3) La data intrării în vigoare a prezentei decizii,
Decizia preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Comunicaţii nr.
1.331/2003/EN privind stabilirea procedurii de soluţionare a litigiilor ce
intră în competenţa Autorităţii Naţionale de Reglementare în Comunicaţii,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 789 din 10 noiembrie
2003, se abrogă.
Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Administrare
şi Reglementare în Comunicaţii,
Marius Cătălin Marinescu
ANEXA Nr. 1
FORMULAR-TIP
SESIZARE
1. Datele de identificare a reclamantului
a) Numele şi domiciliul/Denumirea şi sediul
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
b) Codul de identificare fiscală/Codul unic de
inregistrare/CNP
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
c) Reprezentat de
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
d) Număr de telefon; fax; adresă de e-mail
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
2. Datele de identificare a pârâtului
a) Numele şi domiciliul/Denumirea şi sediul
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
b) Număr de telefon; fax; adresă de e-mail
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
3. Obiectul litigiului
4. Motivarea în fapt a pretenţiilor reclamantului
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
5. Motivarea în drept a pretenţiilor reclamantului
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
6. Modul în care reclamantul este afectat de litigiu
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
7. Soluţia sau măsurile propuse de reclamant pentru
soluţionarea litigiului
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
8. Alte informaţii considerate necesare pentru buna
soluţionare a litigiului
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
9. Precizaţi dacă o cerere cu acelaşi obiect, aceeaşi
cauză şi între aceleaşi părţi a fost înaintată unei instanţe judecătoreşti:
a) da;
b) nu.
Semnătura şi ştampila
ANEXA Nr. 2
FORMULAR-TIP
SESIZARE
1. Datele de identificare a reclamantului
a) Numele şi domiciliul/Denumirea şi sediul
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
b) CNP/Codul de identificare fiscală/Codul unic de
înregistrare
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
c) Reprezentat de
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
d) Număr de telefon; fax; adresă de e-mail
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
2. Datele de identificare a pârâtului
a) Numele şi domiciliul/Denumirea şi sediul
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
b) Număr de telefon; fax; adresă de e-mail
3. Obiectul litigiului
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
4. Motivarea în fapt a pretenţiilor reclamantului
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
5. Soluţia sau măsurile propuse de reclamant pentru
soluţionarea litigiului
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
6. Alte informaţii considerate necesare pentru buna
soluţionare a litigiului
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
Semnătura şi ştampila*)
*) Nu se aplică în cazul persoanelor fizice.