Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 345 din 21 septembrie 2004

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 5 din Legea fondului cinegetic si a protectiei vanatului nr. 103/1996, republicata

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 967 din 21 octombrie 2004


SmartCity3


    Ioan Vida             - presedinte
    Nicolae Cochinescu    - judecator
    Constantin Doldur     - judecator
    Acsinte Gaspar        - judecator
    Kozsokar Gabor        - judecator
    Petre Ninosu          - judecator
    Ion Predescu          - judecator
    Serban Viorel Stanoiu - judecator
    Aurelia Popa          - procuror
    Gabriela Dragomirescu - magistrat-asistent sef

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a prevederilor art. 5 din Legea fondului cinegetic si a protectiei vanatului nr. 103/1996, republicata, exceptie ridicata de Gheorghe Borlesteanu in Dosarul nr. 6.150/2003 al Tribunalului Satu Mare.
    La apelul nominal se constata lipsa partilor, fata de care procedura de citare a fost legal indeplinita.
    Magistratul-asistent informeaza ca dosarul este la al doilea termen de judecata, precum si in legatura cu cererea formulata de autorul exceptiei pentru acordarea unui nou termen, datorita imposibilitatii, din motive medicale, de a se prezenta la aceasta data in fata Curtii Constitutionale.
    Curtea, deliberand, constata ca nu sunt indeplinite cerintele art. 156 alin. (1) din Codul de procedura civila si respinge cererea formulata.
    Cauza fiind in stare de judecata, s-a dat cuvantul reprezentantului Ministerului Public, care pune concluzii de respingere a exceptiei, intrucat apreciaza ca prevederile de lege criticate nu contravin dispozitiilor constitutionale invocate ca fiind incalcate.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, constata urmatoarele:
    Prin Incheierea din 8 aprilie 2004, pronuntata in Dosarul nr. 6.150/2003, Tribunalul Satu Mare a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 5 din Legea fondului cinegetic si a protectiei vanatului nr. 103/1996, republicata, exceptie ridicata de Gheorghe Borlesteanu intr-o cauza avand ca obiect anularea dispozitiei de retragere a permisului de port-arma.
    In motivarea exceptiei se sustine, in esenta, ca textul de lege criticat stabileste obligativitatea afilierii organizatiilor vanatoresti la Asociatia Generala a Vanatorilor si Pescarilor Sportivi din Romania, desi acestea se constituie pe principiul liberei asocieri a vanatorilor, ceea ce contravine dispozitiilor constitutionale ale art. 40 referitoare la dreptul de asociere.
    Tribunalul Satu Mare apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate ridicata este intemeiata, intrucat "obligatia asociatiilor vanatoresti recunoscute legal de a se afilia la AGVPS, obligatie prevazuta de art. 5 din Legea nr. 103/1996, republicata, contravine dispozitiilor art. 40 alin. (1) din Constitutia Romaniei, republicata, in conformitate cu care cetatenii se pot asocia liberi in partide politice, in sindicate, in patronate si in alte forme de asociere".
    Potrivit prevederilor art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate. De asemenea, in conformitate cu dispozitiile art. 18^1 din Legea nr. 35/1997, cu modificarile ulterioare, s-a solicitat punctul de vedere al institutiei Avocatul Poporului.
    Guvernul apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate ridicata este neintemeiata. In acest sens, arata ca prevederile de lege criticate "nu afecteaza prin continutul lor libertatea de asociere", ci au "semnificatia unei posibilitati pentru organizatiile vanatoresti, constituite pe principiul liberei asocieri a vanatorilor (cum se prevede expres chiar in cuprinsul dispozitiilor contestate), si nicidecum semnificatia unei obligatii". Mai arata ca dispozitiile legale privind modalitatea de eliberare a permiselor de vanatoare "nu pot incalca dreptul constitutional la libera asociere, acestea neavand incidenta asupra constituirii organizatiilor vanatoresti".
    Avocatul Poporului apreciaza ca art. 5 din Legea nr. 103/1996, republicata, este constitutional. In acest sens, arata ca scopul obligatiei afilierii prevazute de textul de lege criticat il constituie reprezentarea la nivel national si international a organizatiilor vanatoresti, ceea ce nu ingradeste exercitarea dreptului de asociere consacrat de art. 40 alin. (1) din Constitutie. Se mai arata ca stabilirea unei asemenea obligatii vizeaza si apararea unui interes general, ocrotirea vanatului Romaniei, astfel cum rezulta din art. 2 al legii.
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului si Avocatului Poporului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, concluziile reprezentantului Ministerului Public, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, republicata, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala este competenta, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, republicata, precum si celor ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, republicata, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate cu care a fost sesizata.
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie prevederile art. 5 din Legea fondului cinegetic si a protectiei vanatului nr. 103/1996, republicata, al carui continut este urmatorul:
    "(1) Organizatiile vanatoresti, constituite pe principiul liberei asocieri a vanatorilor, sunt organizatii nonprofit, au personalitate juridica, patrimoniu distinct si sunt afiliate, in scopul reprezentarii la nivel national si international, la Asociatia Generala a Vanatorilor si Pescarilor Sportivi din Romania.
    (2) Asociatia Generala a Vanatorilor si Pescarilor Sportivi din Romania, persoana juridica de utilitate publica, asigura indeplinirea atributiilor stabilite de autoritatea publica centrala care raspunde de silvicultura, in scopul gestionarii durabile a vanatului din fondurile de vanatoare atribuite in gestiune organizatiilor afiliate, potrivit prezentei legi.
    (3) Afilierea organizatiilor vanatoresti la Asociatia Generala a Vanatorilor si Pescarilor Sportivi din Romania se face potrivit legii si statutului acesteia."
    In opinia autorului exceptiei de neconstitutionalitate, aceste dispozitii de lege contravin art. 40 din Constitutie, republicata, potrivit caruia:
    "(1) Cetatenii se pot asocia liber in partide politice, in sindicate, in patronate si in alte forme de asociere.
    (2) Partidele sau organizatiile care, prin scopurile ori prin activitatea lor, militeaza impotriva pluralismului politic, a principiilor statului de drept ori a suveranitatii, a integritatii sau a independentei Romaniei sunt neconstitutionale.
    (3) Nu pot face parte din partide politice judecatorii Curtii Constitutionale, avocatii poporului, magistratii, membrii activi ai armatei, politistii si alte categorii de functionari publici stabilite prin lege organica.
    (4) Asociatiile cu caracter secret sunt interzise."
    Examinand exceptia de neconstitutionalitate ridicata, Curtea retine urmatoarele: dispozitiile art. 5 din Legea nr. 103/1996 au mai fost supuse controlului de constitutionalitate intr-o cauza in care, ca si in prezentul dosar, se sustinea, printre alte texte, si incalcarea art. 37 alin. (1) [devenit art. 40 alin. (1)] din Constitutie, cu o motivare asemanatoare celei de fata. Prin Decizia nr. 156 din 12 octombrie 1999, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 10 din 12 ianuarie 2000, Curtea Constitutionala, respingand exceptia de neconstitutionalitate ridicata, a retinut ca aceste dispozitii "nu afecteaza prin continutul lor libertatea de asociere" si, de asemenea, nici instituirea de catre legiuitor "a unei organizatii neguvernamentale reprezentative nu aduce atingere dreptului constitutional la libera asociere". S-a mai retinut ca "reprezentarea organizatiilor vanatoresti la nivel national si international reprezinta [...] o masura necesara pentru functionarea sistemului constituit din ansamblul acestor organizatii in raporturile cu alte structuri [...]". In legatura cu criticile referitoare la afilierea organizatiilor vanatoresti, prin aceeasi decizie, s-a retinut ca aceasta are "semnificatia unei posibilitati [...] si nicidecum semnificatia unei obligatii", asa cum se sustine si in aceasta cauza.
    Ulterior pronuntarii deciziei mentionate, art. 5 din legea criticata a fost modificat prin art. I pct. 5 din Legea nr. 654/2001 pentru modificarea si completarea Legii fondului cinegetic si a protectiei vanatului nr. 103/1996, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 749 din 23 noiembrie 2001, iar art. 37 alin. (1) din Constitutie a devenit, ca urmare a republicarii, art. 40 alin. (1).
    Curtea constata insa ca, desi modificat, si in actuala redactare art. 5 din Legea nr. 103/1996 mentine solutia legislativa anterioara, astfel ca cele statuate de Curtea Constitutionala prin decizia citata isi mentin valabilitatea si in cauza de fata, intrucat nu au intervenit elemente noi care sa justifice schimbarea acestei jurisprudente.

    Fata de cele de mai sus, in temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, republicata, precum si al art. 1 - 3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) si al art. 29 din Legea nr. 47/1992, republicata,

    CURTEA CONSTITUTIONALA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 5 din Legea fondului cinegetic si a protectiei vanatului nr. 103/1996, republicata, exceptie ridicata de Gheorghe Borlesteanu in Dosarul nr. 6.150/2003 al Tribunalului Satu Mare.
    Definitiva si obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 21 septembrie 2004.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. IOAN VIDA

                              Magistrat asistent sef,
                              Gabriela Dragomirescu



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 345/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 345 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 345/2004
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu