DECIZIE Nr.
3442 din 19 decembrie 2007
privind conditiile si
procedura de desemnare a furnizorilor de serviciu universal in domeniul
serviciilor postale
ACT EMIS DE:
AUTORITATEA NATIONALA PENTRU REGLEMENTARE IN COMUNICATII SI TEHNOLOGIA
INFORMATIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 893 din 28 decembrie 2007
In temeiul prevederilor art. 6
alin. (1) pct. 15 şi ale art. 7 alin. (1), (3) şi (5) din Ordonanţa de urgenţă
a Guvernului nr. 134/2006 privind înfiinţarea Autorităţii Naţionale pentru
Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei, precum şi ale art. 6
alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 31/2002 privind serviciile poştale,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 642/2002, cu modificările
şi completările ulterioare,
având în vedere Ordinul ministrului comunicaţiilor şi
tehnologiei informaţiei nr. 225/2003 pentru aprobarea Documentului de politică
şi strategie privind implementarea serviciului universal în sectorul
serviciilor poştale,
preşedintele Autorităţii Naţionale pentru
Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei emite prezenta decizie.
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - (1) Prezenta decizie stabileşte condiţiile şi
procedura de desemnare a furnizorilor de servicii poştale ca furnizori de
serviciu universal, cu respectarea Ordonanţei Guvernului nr. 31/2002 privind
serviciile poştale, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
642/2002, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Ordonanţa
Guvernului nr. 31/2002.
(2) In cuprinsul prezentei decizii sunt aplicabile
definiţiile relevante prevăzute la art. 2 din Ordonanţa Guvernului nr. 31/2002
şi la pct. 1.1 din anexa nr. 1 la Decizia preşedintelui Autorităţii Naţionale
pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei nr. 2.858/2007
privind regimul de autorizare generală pentru furnizarea serviciilor poştale.
Art. 2. - Poate fi desemnat ca furnizor de serviciu
universal numai un furnizor de servicii poştale autorizat să furnizeze
serviciile incluse în sfera serviciului universal pentru care urmează a fi
desemnat, în condiţiile regimului de autorizare generală, care asigură
îndeplinirea condiţiilor prevăzute în Ordonanţa Guvernului nr. 31/2002.
Art. 3. - (1) Desemnarea unui furnizor de servicii
poştale ca furnizor de serviciu universal în domeniul serviciilor poştale se
realizează de către Autoritatea Naţională pentru Reglementare în Comunicaţii şi
Tehnologia Informaţiei, denumită în continuare ANRCTI,
la cerere sau din oficiu, pentru unul ori mai
multe servicii incluse în sfera serviciului universal, aşa cum acestea sunt
definite în Ordonanţa Guvernului nr. 31/2002 şi în legislaţia secundară a
ANRCTI.
(2) Furnizorii de serviciu universal se desemnează
pentru o perioadă de cel mult 5 ani.
(3) In aplicarea prevederilor prezentei decizii, ANRCTI
va urmări atingerea obiectivelor prevăzute la art. 49 alin. (1) din Ordonanţa
Guvernului nr. 31/2002 şi va acţiona în vederea limitării posibilelor efecte
negative determinate de furnizarea serviciilor din sfera serviciului universal
asupra concurenţei, precum şi a asigurării protecţiei intereselor
utilizatorilor, cu respectarea prevederilor Ordinului ministrului
comunicaţiilor şi tehnologiei informaţiei nr. 225/2003
pentru aprobarea Documentului de politică şi strategie
privind implementarea serviciului universal în sectorul serviciilor poştale.
CAPITOLUL II
Desemnarea la cerere
Art. 4. - (1) Orice furnizor de servicii poştale
incluse în sfera serviciului universal, care intenţionează să fie desemnat ca
furnizor de serviciu universal, va transmite, la sediul central sau la
structurile teritoriale ale ANRCTI, o cerere cu privire la această intenţie,
având formatul prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta
decizie.
(2) Termenul în care furnizorii de servicii poştale
pot transmite cererea prevăzută la alin. (1) este de 30 de zile de la data la
care ANRCTI publică un anunţ, pe propria pagină de internet şi în cel puţin un
cotidian de mare tiraj, cu privire la intenţia de a desemna unul sau mai mulţi
furnizori de servicii poştale incluse în sfera serviciului universal ca
furnizori de serviciu universal.
(3) Anunţul prevăzut la alin. (2) va cuprinde cel puţin
serviciile incluse în sfera serviciului universal pentru care se intenţionează
desemnarea furnizorilor de serviciu universal şi perioada de desemnare.
(4) Cererea se transmite împreună
cu celelalte documente necesare numai în unul dintre următoarele moduri:
a) prin depunere, personal sau de către un
reprezentant al solicitantului, sub luare de semnătură;
b) printr-un serviciu poştal;
c) ca înscris în formă electronică, căruia i s-a
încorporat, ataşat sau i s-a asociat logic o semnătură electronică extinsă,
bazată pe un certificat calificat nesuspendat ori nerevocat la momentul
respectiv şi generată cu ajutorul unui dispozitiv securizat de creare a
semnăturii electronice.
(5) Este considerată dată a
transmiterii, după caz, data înscrierii în registrul general de intrare-ieşire
a corespondenţei al ANRCTI, data confirmării primirii documentelor la sediul
central al ANRCTI printr-un serviciu poştal cu confirmare de primire sau data
confirmării primirii înscrisului în formă electronică.
Art. 5. - (1) Cererea de desemnare ca furnizor de
serviciu universal va cuprinde următoarele informaţii:
a) datele de identificare ale solicitantului;
b) serviciile incluse în sfera serviciului universal pentru care se solicită desemnarea.
(2) La cererea de desemnare ca furnizor de serviciu
universal vor fi anexate următoarele informaţii şi documente, care fac parte
integrantă din aceasta:
a) certificat constatator emis de Oficiul Naţional al
Registrului Comerţului privind inexistenţa unei proceduri de dizolvare voluntară, judiciară sau ca urmare a
aplicării procedurilor de insolvenţă;
b) copii ale situaţiilor financiare anuale pentru
ultimii 3 ani sau pentru toată perioada scursă de la înfiinţare, în cazul în
care aceasta este mai mică de 3 ani, depuse la organele competente la care se
înregistrează, potrivit legislaţiei în vigoare;
c) o descriere detaliată a mijloacelor tehnologice,
materiale şi umane pe baza cărora solicitantul garantează, pentru furnizarea
serviciilor poştale incluse în sfera serviciului universal pentru care solicită
desemnarea, respectarea obligaţiilor prevăzute la art. 7-10 din Ordonanţa
Guvernului nr. 31/2002;
d) o descriere detaliată a cerinţelor de calitate a
căror îndeplinire este garantată de solicitant, precum şi o descriere a
tehnologiilor folosite şi a măsurilor necesare pentru îndeplinirea acestor
cerinţe;
e) propunerea financiară împreună cu justificarea
eventualelor pierderi determinate de furnizarea serviciilor poştale incluse în
sfera serviciului universal pentru care solicită desemnarea, precum şi măsurile
propuse de solicitant în vederea acoperirii acestora;
f) o listă cu amplasamentul tuturor punctelor de acces
şi de contact ale reţelei poştale operate de solicitant sau de alţi furnizori
de servicii poştale cu care solicitantul a încheiat contracte în acest scop,
pentru care acesta garantează că vor fi utilizate în vederea furnizării
serviciilor poştale incluse în sfera serviciului universal pentru care solicită
desemnarea.
(3) Informaţiile prevăzute la alin. (2) lit. d) vor
cuprinde, spre exemplu, normele de distribuire a trimiterilor poştale care fac
obiectul serviciilor poştale incluse în sfera serviciului universal pentru care
se solicită desemnarea, numărul anual de reclamaţii întemeiate privind trimiterile
poştale, reclamate ca nepredate, predate deteriorate sau spoliate, care fac
obiectul furnizării serviciilor poştale incluse în sfera serviciului universal
pentru care se solicită desemnarea, şi numărul anual de sesizări întemeiate
referitoare la atitudinea salariaţilor furnizorului faţă de utilizatorii
serviciilor poştale din sfera serviciului universal pentru care se solicită
desemnarea.
Art. 6. - (1) In termen de 15 zile de la data
publicării anunţului prevăzut la art. 4 alin. (2), preşedintele ANRCTI va
stabili, prin decizie, o comisie de evaluare a cererilor de desemnare ca
furnizor de serviciu universal.
(2) Comisia de evaluare prevăzută la alin. (1) va fi
formată din specialişti în domeniile economic, tehnic şi juridic şi va avea ca
atribuţii:
a) verificarea îndeplinirii condiţiilor de formă ale
cererilor de desemnare ca furnizor de serviciu universal, prevăzute la art. 5;
b) verificarea îndeplinirii condiţiilor de
eligibilitate şi a capacităţii solicitantului de a respecta obligaţiile privind
furnizarea serviciilor incluse în sfera serviciului universal, prevăzute de
Ordonanţa Guvernului nr. 31/2002, precum şi a propunerii financiare a
solicitantului;
c) redactarea proiectului deciziei de desemnare a
furnizorului de serviciu universal.
(3) Comisia de evaluare poate cere solicitanţilor
orice documente, informaţii suplimentare sau clarificări, necesare pentru
soluţionarea cererilor, indicând şi termenul în care acestea trebuie depuse.
Art. 7. -In vederea stabilirii
cererii câştigătoare, comisia de evaluare va lua în considerare următoarele:
a) gradul de acoperire a teritoriului naţional
garantat de solicitanţi, inclusiv densitatea punctelor de acces şi de contact
ale reţelelor poştale operate de aceştia sau de alţi furnizori de servicii
poştale cu care solicitanţii au încheiat contracte în acest scop;
b) experienţa anterioară în furnizarea serviciilor
poştale incluse în sfera serviciului universal pentru care s-a solicitat
desemnarea sau a altor servicii poştale;
c) capacitatea tehnică, economică şi financiară a
solicitanţilor;
d) capacitatea de a asigura un nivel uniform al
tarifelor pentru serviciile din sfera serviciului universal pe întreg
teritoriul ţării;
e) costul net asociat furnizării serviciilor poştale
din sfera serviciului universal pentru care se solicită desemnarea;
f) alte date relevante prezentate de solicitanţi.
Art. 8. - Comisia de evaluare poate respinge o cerere
de desemnare ca furnizor de serviciu universal în următoarele cazuri:
a) cererea de desemnare ca
furnizor de serviciu universal nu îndeplineşte condiţiile de formă prevăzute la
art. 5;
b) cererea de desemnare ca furnizor de serviciu
universal nu a fost depusă în termenul prevăzut la art. 4 alin. (2);
c) documentele, informaţiile suplimentare sau
clarificările solicitate de comisia de evaluare în scopul soluţionării
cererilor de desemnare ca furnizor de serviciu universal nu au fost depuse în
termenul indicat de comisia de evaluare potrivit art. 6 alin. (3);
d) solicitantul nu îndeplineşte
condiţiile de eligibilitate sau nu face dovada capacităţii de a respecta
obligaţiile privind furnizarea serviciilor incluse în sfera serviciului
universal, prevăzute de Ordonanţa Guvernului nr. 31/2002.
Art. 9. - (1) Termenul de soluţionare a cererilor de
desemnare ca furnizor de serviciu universal este de 120 de zile de la data
publicării anunţului prevăzut la art. 4 alin. (2).
(2) In cazul în care, potrivit dispoziţiilor art. 6
alin. (3), unui solicitant îi sunt cerute documente, informaţii suplimentare
sau clarificări, termenul prevăzut la alin. (1) se suspendă până la primirea
acestora sau până la expirarea termenului de depunere stabilit de comisia de
evaluare.
CAPITOLUL III
Desemnarea din oficiu
Art. 10. -ANRCTI va putea desemna din oficiu furnizorii de serviciu universal în următoarele cazuri:
a) dacă niciun furnizor de servicii poştale incluse în
sfera serviciului universal nu a depus cerere de desemnare ca furnizor de
serviciu universal în termenul prevăzut la art. 4 alin. (2);
b) dacă niciunul dintre furnizorii de servicii poştale
incluse în sfera serviciului universal care au depus cerere de desemnare ca
furnizor de serviciu universal în termenul prevăzut la art. 4 alin. (2) nu a
fost desemnat ca furnizor de serviciu universal după parcurgerea procedurii
prevăzute la cap. II;
c) dacă, după parcurgerea procedurii prevăzute la cap.
II, nu au fost desemnaţi furnizori de serviciu universal pentru toate
serviciile poştale incluse în sfera serviciului universal pentru care ANRCTI
intenţiona să desemneze furnizori de serviciu universal.
Art. 11. - (1) Desemnarea din oficiu se realizează prin
decizie a preşedintelui ANRCTI, pe baza propunerilor comisiei de evaluare
prevăzute la art. 6, cu respectarea procedurii de consultare prevăzute la art.
50 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 79/2002 privind cadrul general de
reglementare a comunicaţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea
nr. 591/2002, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) Comisia de evaluare propune desemnarea unui furnizor de serviciu universal pe baza unuia sau a mai
multora dintre criteriile prevăzute la art. 7, precum şi, dacă este cazul, pe
baza altor criterii relevante, cu respectarea principiilor eficienţei,
obiectivitătii, transparenţei şi nediscriminării.
(3) Propunerile comisiei de evaluare vor conţine
furnizorul de servicii poştale incluse în sfera serviciului universal propus a
fi desemnat ca furnizor de serviciu universal, serviciile incluse în sfera
serviciului universal pentru care se propune desemnarea, motivele pentru care este
necesară desemnarea din oficiu, precum şi celelalte date ce urmează a fi
incluse în decizia de desemnare.
CAPITOLUL IV
Decizia de desemnare ca furnizor de serviciu
universal
Art. 12. - (1) Decizia de desemnare ca furnizor de serviciu universal conferă furnizorului de servicii poştale
drepturi şi obligaţii specifice, suplimentare faţă de cele prevăzute în
autorizaţia generală.
(2) Decizia de desemnare a furnizorului de serviciu
universal va conţine cel puţin următoarele:
a) serviciile pentru care a fost desemnat ca furnizor
de serviciu universal;
b) perioada de desemnare;
c) dreptul de acces cu prioritate la punctele de
frontieră şi la organele vamale;
d) dreptul de a instala, întreţine, înlocui şi muta,
cu titlu gratuit, cutii poştale pe imobilele aflate în proprietatea publică a
statului sau a unităţilor administrativ-teritoriale;
e) dreptul de a acţiona în relaţiile internaţionale în
calitate de furnizor de serviciu universal şi de a încheia acorduri
operaţionale în această calitate;
f) dreptul de a utiliza formularele internaţionale
specifice, prevăzute în acordurile internaţionale la care România este parte;
g) dreptul de a beneficia de sumele sau de avantajele de orice altă natură care i se cuvin în temeiul
oricărui mecanism de compensare a costurilor implicate de prestarea serviciilor
poştale din sfera serviciului universal, în condiţiile stabilite de lege şi de
ANRCTI;
h) obligaţia de a asigura cel puţin o colectare de la
fiecare punct de acces şi cel puţin o livrare la locuinţa fiecărei persoane
fizice şi la sediul fiecărei persoane juridice, în fiecare zi lucrătoare, dar
nu mai puţin de 5 zile pe săptămână, în fiecare localitate în care prestează
serviciile din sfera serviciului universal pe care are obligaţia să le
furnizeze, cu excepţia cazurilor sau a condiţiilor geografice considerate
excepţionale de ANRCTI ori a cazurilor în care ANRCTI stabileşte ca livrarea să
se facă la anumite instalaţii corespunzătoare, în condiţii determinate;
i) obligaţiile de respectare a cerinţelor esenţiale, de
nediscriminare, de furnizare în mod neîntrerupt a serviciilor pentru care a
fost desemnat, cu excepţia cazurilor de forţă majoră, şi de dezvoltare;
j) obligaţia de publicare a
informaţiilor privind caracteristicile serviciilor poştale incluse în sfera
serviciului universal pentru care a fost desemnat;
k) obligaţia de a asigura utilizatorilor accesul la
reţeaua poştală publică pe care o operează în condiţii de transparenţă,
obiectivitate şi nediscriminare, precum şi, după caz, obligaţia de a asigura
altor furnizori de servicii poştale accesul la reţeaua poştală publică pe care
o operează;
l) obligaţia de a practica,
pentru serviciile incluse în sfera serviciului universal pentru care a fost
desemnat ca furnizor de serviciu universal, tarife accesibile, transparente,
nediscriminatorii şi fundamentate în funcţie de costuri;
m) obligaţia de a supune aprobării ANRCTI tarifele
practicate pentru serviciile poştale din sfera serviciului universal pentru
care a fost desemnat ca furnizor de serviciu universal, precum şi de a le
publica;
n) obligaţia respectării principiilor prevăzute de
Ordonanţa Guvernului nr. 31/2002 la încheierea acordurilor privind cheltuielile
terminale pentru trimiterile poştale intracomunitare expediate de pe teritoriul
unui stat membru al Uniunii Europene către o adresă aflată pe teritoriul
României;
o) obligaţii privind ţinerea evidenţei contabile
separate;
p) obligaţii privind regulile aplicabile serviciilor
poştale din sfera serviciului universal pentru care a fost desemnat ca furnizor
de serviciu universal;
q) standardele de calitate pe care furnizorul de
serviciu universal este obligat să le respecte;
r) obligaţii privind supunerea spre avizarea de către
ANRCTI a contractului-cadru în temeiul căruia se desfăşoară relaţiile
furnizorului de serviciu universal cu utilizatorii;
s) alte drepturi şi obligaţii relevante în ceea ce
priveşte furnizarea serviciilor poştale incluse în sfera serviciului universal pentru care a fost desemnat ca furnizor de serviciu
universal.
CAPITOLUL V
Dispoziţii speciale
Art. 13. - Calitatea de furnizor de serviciu universal
poate fi retrasă, prin decizie a preşedintelui ANRCTI, în următoarele cazuri:
a) dacă furnizorul de serviciu universal se face
vinovat de nerespectarea, în mod grav şi repetat, a obligaţiilor, condiţiilor,
standardelor, regulilor, procedurilor şi termenelor prevăzute în decizia de
desemnare;
b) dacă furnizorului de serviciu universal i s-a retras
dreptul de a furniza servicii poştale incluse în sfera serviciului universal în
condiţiile prevăzute de autorizaţia generală.
Art. 14. - (1) Calitatea de furnizor de serviciu
universal încetează în următoarele cazuri:
a) ca urmare a încetării existenţei furnizorului de
serviciu universal, cu excepţia cazurilor de fuziune sau divizare în care
activitatea de furnizare de servicii poştale incluse în sfera serviciului
universal pentru care furnizorul de serviciu universal a fost desemnat se
transmite altor persoane;
b) ca urmare a declanşării împotriva furnizorului de
serviciu universal a procedurii insolvenţei, în condiţiile Legii nr. 85/2006
privind procedura insolvenţei, cu modificările ulterioare;
c) la expirarea perioadei pentru care a fost desemnat;
d) ca urmare a retragerii
acestei calităţi de către ANRCTI în condiţiile prevăzute la art. 13.
(2) In cazurile de fuziune sau divizare, prevăzute la
alin. (1) lit. a), persoana care preia activitatea de furnizare de servicii
poştale incluse în sfera serviciului universal pentru care furnizorul de
serviciu universal a fost desemnat va fi ţinută de obligaţiile şi va avea
drepturile stabilite prin decizia de desemnare a furnizorului de serviciu
universal.
Art. 15. - (1) Prezenta decizie se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la 3 zile de la data publicării.
(2) La data intrării în vigoare a prezentei decizii,
Decizia preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Comunicaţii nr.
1.351/2003 privind condiţiile şi procedura de desemnare a furnizorilor de
serviciu universal în domeniul serviciilor poştale, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 885 din 12 decembrie 2003, se abrogă.
p. Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru
Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei,
Alexandrina-Luminiţa Hîrţan
ANEXĂ
CERERE*
de desemnare ca furnizor de serviciu universal
A. Date necesare identificării solicitantului şi
comunicării eficiente cu acesta:
Denumirea/Numele solicitantului:
|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
|
Sediul/Domiciliul solicitantului:
Strada: |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
Nr.|__|__|__| Bl.|__|__|__|__| Sc. |__|__|
Apt.|__|__|__|__|
|
Localitatea:
|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
|
Judet/Sector: |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
Telefon: |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__| Fax:
|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
|
E-mail:
|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
Pagina de Internet |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
|
Solicitantul este înregistrat în registrul comerţului:
Judeţ/Sector:
|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__| Cod
unic de înregistrare: |__|__|__|__|__|__|__|__|
|
Reprezentantul solicitantului - date de identificare şi date de
contact:
Nume:
|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__| Prenume:
|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
CNP: |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
Strada: |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
Nr. |__|__|__| Bl. |__|__|__|__| Sc. |__|__| Apt.
|__|__|__|__|
Localitatea: |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
Judet/Sector: |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__| Telefon:
|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__| Fax: |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
E-mail: |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
|
Adresa de corespondenţă a solicitantului:
Strada: |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__| Nr.
|__|__|__| Bl. |__|__|__|__| Sc. |__|__| Apt.
|__|__|__|__|
Localitatea:
|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
Judet/Sector: |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
Telefon: |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__| Fax:
|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
|
Persoana de contact a solicitantului:
Nume:
|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__| Prenume:
|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
Telefon: |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__| Fax:
|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__| E-mail:
|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
|
*) Formularul cererii este reprodus în facsimil.
B. Descrierea serviciilor poştale pe care solicitantul
intenţionează să le furnizeze în calitate de furnizor
de serviciu universal:
|_| B.1. colectarea, sortarea, transportul şi livrarea
trimiterilor poştale interne şi internaţionale în greutate de până la 2 kg:
|_| B.1.1. trimiteri de corespondenţă:
|_| B.1.1.1. interne
|_| B.1.1.2. internaţionale
|_| B.1.2. imprimate:
|_| B.1.2.1.
interne
|_| B.1.2.2. internaţionale
|_| B.1.3. trimiteri de publicitate prin poştă:
|_| B.1.3.1.
interne
|_| B.1.3.2. internaţionale
|_| B.2. colectarea, sortarea, transportul şi livrarea
coletelor poştale în greutate de până la 10 kg:
|_| B.2.1.
interne
|_| B.2.2. internaţionale
|_| B.3. distribuirea coletelor poştale cu limite de
greutate între 10 şi 20 kg expediate din afara teritoriului României către o
adresă aflată pe teritoriul acesteia
|_| B.4. serviciul de trimitere recomandată, având ca obiect:
|_| B.4.1. trimiteri poştale în greutate de până la 2
kg:
|_| B.4.1.1.
interne
|_| B.4.1.2. internaţionale
|_| B.4.2. colete poştale în greutate de până la 10
kg:
|_| B.4.2.1.
interne
|_| B.4.2.2. internaţionale
|_| B.4.3. colete poştale cu limite de greutate între 10 şi 20 kg
expediate din afara teritoriului României către o adresă aflată pe teritoriul
acesteia
|_| B.5. serviciul de trimitere cu valoare declarată,
având ca obiect:
|_| B.5.1. trimiteri poştale în greutate de până la 2
kg:
|_| B.5.1.1.
interne
|_| B.5.1.2. internaţionale
|_| B.5.2. colete poştale în greutate de până la 10
kg:
|_| B.5.2.1.
interne
|_| B.5.2.2. internaţionale
|_| B.5.3. colete poştale cu limite de greutate între
10 şi 20 kg expediate din afara teritoriului României către o adresă aflată pe
teritoriul acesteia
C. La prezenta cerere de
desemnare sunt anexate următoarele informaţii si documente:
|_| certificat constatator emis de Oficiul Naţional al
Registrului Comerţului privind inexistenţa unei proceduri de dizolvare
voluntară, judiciară sau ca urmare a aplicării procedurilor de insolvenţă;
|_| copii ale situaţiilor financiare anuale pentru
ultimii 3 ani sau pentru toată perioada scursă de la înfiinţare, în cazul în
care aceasta este mai mică de 3 ani, depuse la organele competente la care se
înregistrează, potrivit legislaţiei în vigoare;
|_| o descriere detaliată a mijloacelor tehnologice,
materiale şi umane pe baza cărora se garantează, pentru furnizarea serviciilor
poştale incluse în sfera serviciului universal pentru care se solicită
desemnarea, respectarea obligaţiilor prevăzute la art. 7-10 din Ordonanţa
Guvernului nr. 31/2002 privind serviciile poştale, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 642/2002, cu modificările şi completările ulterioare;
|_| o descriere detaliată a cerinţelor de calitate a
căror îndeplinire este garantată, precum şi o descriere a tehnologiilor
folosite şi a măsurilor necesare pentru îndeplinirea acestor cerinţe (de
exemplu, normele de distribuire a trimiterilor poştale care fac obiectul
serviciilor poştale incluse în sfera serviciului universal pentru care se
solicită desemnarea, numărul anual de reclamaţii întemeiate privind trimiterile
poştale, reclamate ca nepredate, predate deteriorate sau spoliate, care fac
obiectul furnizării serviciilor poştale incluse în sfera serviciului universal
pentru care se solicită desemnarea, numărul anual de sesizări întemeiate
referitoare la atitudinea salariaţilor furnizorului faţă de utilizatorii
serviciilor poştale din sfera serviciului universal pentru care se solicită
desemnarea etc);
|_| propunerea financiară împreună cu justificarea
eventualelor pierderi determinate de furnizarea serviciilor poştale incluse în
sfera serviciului universal pentru care solicită desemnarea, precum şi măsurile
propuse în vederea acoperirii acestora;
|_| o listă cu amplasamentul tuturor punctelor de acces
şi de contact ale reţelei poştale proprii sau operate de alţi furnizori de servicii
poştale cu care au fost încheiate contracte în acest scop, pentru care se
garantează că vor fi utilizate în vederea furnizării serviciilor poştale
incluse în sfera serviciului universal pentru care solicită desemnarea.
D. Subsemnatul, ..............................,
reprezentant al solicitantului, declar pe propria
răspundere, cunoscând prevederile art. 292 din Codul penal, privind
infracţiunea de fals în declaraţii, că toate datele şi informaţiile cuprinse în
prezenta cerere şi în documentele anexate sunt corecte şi complete.
Semnătura reprezentantului şi ştampila solicitantului
...............................................................................