Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 334 din 27 noiembrie 2001

referitoare la exceptiile de neconstitutionalitate a dispozitiilor articolului unic al Legii nr. 323/2001 prin care s-au modificat dispozitiile art. 20 alin. (5) si (6) si ale art. 21 alin. (6) din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 privind statutul si regimul refugiatilor in Romania

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 57 din 28 ianuarie 2002


SmartCity3


    Nicolae Popa          - presedinte
    Costica Bulai         - judecator
    Nicolae Cochinescu    - judecator
    Constantin Doldur     - judecator
    Kozsokar Gabor        - judecator
    Petre Ninosu          - judecator
    Lucian Stangu         - judecator
    Serban Viorel Stanoiu - judecator
    Ioan Vida             - judecator
    Gabriela Ghita        - procuror
    Doina Suliman         - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiilor de neconstitutionalitate a dispozitiilor articolului unic al Legii nr. 323/2001 prin care s-au modificat dispozitiile art. 20 alin. (5) si (6) si ale art. 21 alin. (6) din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 privind statutul si regimul refugiatilor in Romania, exceptii ridicate de Hu Li Hua si Xie Liyan din China in dosarele nr. 7.087/2001 si nr. 6.995/2001 ale Judecatoriei Sectorului 6 Bucuresti.
    La apelul nominal lipsesc partile, fata de care procedura de citare este legal indeplinita.
    Curtea, avand in vedere ca exceptiile de neconstitutionalitate ridicate in dosarele nr. 316C/2001 si nr. 317C/2001 au un continut identic, pune in discutie, din oficiu, problema conexarii cauzelor.
    Reprezentantul Ministerului Public considera legala si necesara conexarea dosarelor.
    Curtea, in temeiul dispozitiilor art. 16 din Legea nr. 47/1992, republicata, coroborate cu cele ale art. 164 din Codul de procedura civila, dispune conexarea Dosarului nr. 317C/2001 la Dosarul nr. 316C/2001 care este primul inregistrat.
    Reprezentantul Ministerului Public, considerand ca dispozitiile legale criticate contravin prevederilor art. 13 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, coroborate cu cele ale art. 6 din aceeasi conventie, solicita admiterea exceptiilor de neconstitutionalitate ridicate.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarelor, constata urmatoarele:
    Prin incheierile din 5 iulie 2001, pronuntate in dosarele nr. 6.995/2001 si nr. 7.087/2001, Judecatoria Sectorului 6 Bucuresti a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptiile de neconstitutionalitate a dispozitiilor articolului unic al Legii nr. 323/2001 prin care s-au modificat dispozitiile art. 20 alin. (5) si (6) si ale art. 21 alin. (6) din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 privind statutul si regimul refugiatilor in Romania, exceptii ridicate de Hu Li Hua si Xie Liyan din China.
    In motivarea exceptiilor de neconstitutionalitate se sustine ca dispozitiile de lege criticate contravin prevederilor constitutionale ale art. 24 coroborate cu cele ale art. 16, deoarece, in cadrul procedurii accelerate de rezolvare a cererilor pentru acordarea statutului de refugiat, impotriva hotararii pronuntate de instanta de judecata nu se poate exercita nici o cale de atac, ceea ce creeaza o discriminare fata de solicitantii carora li se examineaza cererile pe calea procedurii ordinare.
    Judecatoria Sectorului 6 Bucuresti, exprimandu-si opinia, apreciaza ca exceptiile sunt neintemeiate. Se arata, in esenta, ca "deoarece, in anumite situatii expres prevazute de lege si care nu pot fi extinse prin analogie, legea poate exclude folosirea cailor de atac".
    Potrivit prevederilor art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, incheierile de sesizare au fost comunicate presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiilor de neconstitutionalitate ridicate.
    Guvernul, in punctul sau de vedere, considera ca exceptiile de neconstitutionalitate sunt neintemeiate. Se arata ca legiuitorul poate institui, in considerarea unor situatii deosebite, reguli speciale de procedura".
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere.

    CURTEA,
examinand incheierile de sesizare, punctul de vedere al Guvernului, rapoartele intocmite de judecatorul-raportor, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 144 lit. c) din Constitutie, precum si ale art. 1 alin. (1), ale art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992, republicata, sa solutioneze exceptiile de neconstitutionalitate ridicate.
    Obiectul exceptiilor de neconstitutionalitate il constituie dispozitiile articolului unic al Legii nr. 323/2001 pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 102/2000 privind statutul si regimul refugiatilor in Romania, lege publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 342 din 27 iunie 2001.
    Aceste text de lege are urmatoarea redactare:
    "ARTICOL UNIC
    Se aproba Ordonanta Guvernului nr. 102 din 31 august 2000 privind statutul si regimul refugiatilor in Romania, adoptata in temeiul art. 1 lit. G pct. 2 din Legea nr. 125/2000 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante si publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 436 din 3 septembrie 2000, cu urmatoarele modificari:
    1. Alineatul (5) al articolului 20 va avea urmatorul cuprins:
    <<(5) Hotararea instantei este definitiva si irevocabila.>>
    2. Alineatul (6) al articolului 20 se abroga.
    3. Alineatul (6) al articolului 21 va avea urmatorul cuprins:
    <<(6) In cazul prevazut la alin. (5) lit. a) hotararea instantei este definitiva si irevocabila.>>"
    In sustinerea neconstitutionalitatii acestor texte de lege se invoca incalcarea art. 24 din Constitutie privind dreptul la aparare, precum si a principiului fundamental al egalitatii in drepturi, in sensul ca dispozitiile legale criticate nu permit exercitarea unei cai de atac impotriva hotararilor judecatoresti pronuntate in cadrul procedurii accelerate de rezolvare a cererilor pentru acordarea statutului de refugiat.
    Examinand exceptiile de neconstitutionalitate, Curtea constata ca modificarile aduse art. 20 alin. (5) si art. 21 alin. (6) din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 prin pct. 1 si 3 ale articolului unic din Legea nr. 323/2001 nu au nici o legatura cu dreptul la aparare si nu ingradesc in nici un fel exercitarea acestui drept. Faptul ca hotararea instantei de judecata este definitiva si irevocabila nu inseamna ca autorii exceptiilor sunt lipsiti de dreptul la aparare. Pe intreaga durata a procedurii accelerate petentii se bucura, potrivit art. 13 din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000, de dreptul de a fi asistati sau reprezentati de un avocat, de dreptul de a li se asigura in mod gratuit un interpret, de a fi consiliati si asistati de un reprezentant al organizatiilor neguvernamentale, de a fi informati cu privire la drepturile si obligatiile pe care le au.
    Totodata, potrivit prevederilor constitutionale ale art. 128, impotriva hotararilor judecatoresti caile de atac pot fi exercitate de partea interesata si de Ministerul Public numai in conditiile legii, legiuitorul putand institui, in considerarea unor situatii deosebite (asa cum de altfel este situatia refugiatilor in Romania), reguli speciale de procedura si modalitati de exercitare a drepturilor procesuale. In acest sens este jurisprudenta Curtii Constitutionale, concretizata in numeroase decizii, ca de exemplu Decizia nr. 261/2000, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 174 din 5 aprilie 2001.
    In ceea ce priveste pct. 2 al aceluiasi articol de lege, prin care se abroga dispozitiile art. 20 alin. (6) din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000, se constata ca acesta nu poate constitui obiect al controlului de constitutionalitate prin exceptie, deoarece, potrivit art. 58 alin. (1) din Constitutie, abrogarea dispozitiilor legale este atributul exclusiv al legiuitorului, iar Curtea Constitutionala nu se poate substitui acestuia pentru mentinerea in vigoare a acestor dispozitii.

    Pentru considerentele expuse, in temeiul art. 144 lit. c) si al art. 145 alin. (2) din Constitutie, precum si al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23 alin. (3) si al art. 25 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata,

    CURTEA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge exceptiile de neconstitutionalitate a dispozitiilor articolului unic al Legii nr. 323/2001 prin care s-au modificat dispozitiile art. 20 alin. (5) si (6) si ale art. 21 alin. (6) din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 privind statutul si regimul refugiatilor in Romania, exceptii ridicate de Hu Li Hua si Xie Liyan din China in dosarele nr. 7.087/2001 si nr. 6.995/2001 ale Judecatoriei Sectorului 6 Bucuresti.
    Definitiva si obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 27 noiembrie 2001.

         PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
             prof. univ. dr. NICOLAE POPA

                              Magistrat asistent,
                              Doina Suliman



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 334/2001

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 334 din 2001
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 334/2001
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu