Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Decizia Nr.160 din 23.02.2015

privind stabilirea unor măsuri adresate utilizatorilor finali cu dizabilităţi
ACT EMIS DE: Autoritatea Nationala Pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 143 din 26 februarie 2015



SmartCity1

În temeiul art. 4 alin. (2) lit. b), art. 6 alin. (2) lit. e), art. 11 alin. (1) şi art. 12 alin. (1) şi (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 22/2009 privind înfiinţarea Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii, aprobată prin Legea nr. 113/2010, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 60 alin. (8) lit. f) şi ale art. 63 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 111/2011 privind comunicaţiile electronice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 140/2012, cu modificările şi completările ulterioare,preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii emite prezenta decizie: Capitolul IDispoziţii generale Articolul 1Prezenta decizie reglementează modalităţile de asigurare a accesului şi a posibilităţii utilizatorilor finali cu dizabilităţi de a beneficia de servicii de comunicaţii electronice destinate publicului adaptate nevoilor lor şi în condiţii echivalente celor de care beneficiază ceilalţi utilizatori finali, stabilind, totodată, măsuri menite să încurajeze punerea la dispoziţia acestora a unor echipamente terminale de comunicaţii electronice care oferă servicii şi funcţii adaptate nevoilor lor specifice, precum şi posibilitatea de a alege furnizorii de servicii de comunicaţii electronice destinate publicului şi serviciile oferite de aceştia în condiţii echivalente cu cele disponibile pentru majoritatea utilizatorilor finali. Articolul 2 (1) Orice utilizator final cu dizabilităţi are dreptul de a beneficia de servicii de comunicaţii electronice destinate publicului cel puţin în condiţiile stabilite de prezenta decizie.(2) Serviciile care fac obiectul prezentei decizii sunt:a)accesul la serviciile de telefonie destinate publicului la punct fix, precum şi accesul şi conectarea la reţelele publice de telefonie la punct fix; b)accesul la serviciile de telefonie destinate publicului la puncte mobile, precum şi accesul şi conectarea la reţelele publice de telefonie la puncte mobile; c)servicii de acces la internet, cu excepţia celor furnizate prin intermediul hotspoturilor publice. (3) Prevederile prezentei decizii nu se aplică serviciilor de comunicaţii electronice destinate publicului furnizate prin intermediul reţelelor publice cu acces prin satelit.(4) Furnizorii de servicii de telefonie destinate publicului care asignează numere de telefon abonaţilor, precum şi furnizorii de servicii de acces la internet destinate publicului au obligaţia implementării măsurilor prevăzute prin prezenta decizie, cu excepţia celor care furnizează servicii de comunicaţii electronice destinate exclusiv persoanelor juridice. Articolul 3(1) În înţelesul prezentei decizii, următorii termeni se definesc astfel:a)echipament terminal specific de comunicaţii electronice - un produs sau o parte componentă relevantă din acesta, care permite comunicaţia, este conectat direct ori indirect, prin orice mijloace, la interfeţele reţelelor publice de comunicaţii electronice şi poate fi folosit pentru facilitarea accesului utilizatorilor finali cu dizabilităţi la reţelele publice de comunicaţii electronice, respectiv la serviciile de comunicaţii electronice destinate publicului; b)punct de lucru - orice sediu principal sau secundar al furnizorului de servicii de comunicaţii electronice destinate publicului sau al partenerilor autorizaţi ai acestuia accesibil publicului în scopul vânzării produselor şi serviciilor de comunicaţii electronice pe bază de abonament. (2) În cuprinsul prezentei decizii sunt, de asemenea, aplicabile definiţiile relevante prevăzute la art. 4 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 111/2011 privind comunicaţiile electronice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 140/2012, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi la art. 2 alin. (1) şi art. 5 din Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. Articolul 4 (1) Prevederile prezentei decizii nu aduc atingere obligaţiilor ce pot fi impuse de Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) în sarcina furnizorilor de reţele sau de servicii de comunicaţii electronice desemnaţi ca având putere semnificativă pe piaţă, în conformitate cu legislaţia specială din domeniul comunicaţiilor electronice.(2) Obligaţiile impuse furnizorilor în conformitate cu prezenta decizie sunt suplimentare faţă de cele stabilite prin regimul de autorizare generală. Capitolul IIMăsuri adresate utilizatorilor finali cu dizabilităţi ce beneficiază de servicii de comunicaţii electronice destinate publicului Articolul 5 (1) Furnizorii prevăzuţi la art. 2 alin. (4) au obligaţia de a asigura persoanelor cu dizabilităţi, cu titlu gratuit, posibilitatea testării la punctele proprii de lucru a echipamentelor terminale care pot răspunde nevoilor acestora, anterior achiziţionării, în scopul verificării compatibilităţii acestora cu necesităţile specifice ale solicitantului, explicând acestuia funcţiile şi modul în care acestea pot răspunde nevoilor sale ori posibilitatea returnării echipamentelor achiziţionate, într-un termen stabilit anterior de către furnizor şi comunicat solicitanţilor.(2) La solicitarea persoanei cu dizabilităţi, furnizorii pun la dispoziţie materiale informative în format tipărit, în care sunt prezentate, în mod clar, funcţiile şi modul în care echipamentele terminale pot răspunde nevoilor acesteia. Articolul 6 (1) Furnizorii prevăzuţi la art. 2 alin. (4) au obligaţia de a pune la dispoziţia utilizatorilor finali cu dizabilităţi o secţiune dedicată acestora, accesibilă la un click distanţă şi cu o denumire sugestivă de pe ecranul principal al propriei pagini de internet.(2) Secţiunea dedicată utilizatorilor finali cu dizabilităţi menţionată la alin. (1) va cuprinde informaţii complete, corecte, uşor accesibile, relevante, actualizate, inteligibile şi care să permită parcurgerea cu uşurinţă a acestora referitoare cel puţin la:a)oferta de servicii de comunicaţii electronice adresate persoanelor cu dizabilităţi, precum şi eventuale alte servicii sau facilităţi de care pot beneficia acestea; b)oferta proprie de echipamente terminale specifice de comunicaţii electronice; c)eventuale condiţii sau formalităţi pe care utilizatorii finali cu dizabilităţi trebuie să le îndeplinească pentru a beneficia de oferta de produse şi servicii adaptate lor; d)condiţiile contractuale de prestare a serviciilor sau alte materiale informative de interes pentru persoanele cu dizabilităţi. (3) Furnizorii prevăzuţi la art. 2 alin. (4) au obligaţia de a oferi, la cerere, în formă tipărită sau, dacă se solicită astfel, în formă electronică, informaţiile menţionate la alin. (2). Articolul 7În vederea asigurării utilizatorilor finali cu dizabilităţi a unui nivel de informare echivalent celui de care beneficiază ceilalţi utilizatori finali, furnizorii prevăzuţi la art. 2 alin. (4) vor asigura următoarele facilităţi suplimentare: a)posibilitatea utilizatorului final cu dizabilităţi de a adresa eventuale solicitări sau reclamaţii inclusiv prin intermediul unei persoane desemnate de acesta în acest scop, dacă solicitantul a desemnat o astfel de persoană, atât telefonic, cât şi prin intermediul poştei electronice; b)accesul cu prioritate al utilizatorilor finali cu dizabilităţi în ceea ce priveşte rezolvarea cazurilor privind instalarea şi configurarea serviciilor şi echipamentelor terminale, privind eventuale deranjamente ale serviciilor de telefonie şi acces la internet contractate, dar şi în cazul mutării serviciilor, în cazul în care aceste servicii sunt disponibile şi celorlalţi utilizatori finali; c)accesul la serviciul de relaţii cu clienţii prin modalităţi specifice adaptate necesităţilor tuturor categoriilor de utilizatori finali cu dizabilităţi, inclusiv prin intermediul SMS pentru utilizatorii cu dizabilităţi auditive, în aceleaşi condiţii comerciale oferite majorităţii utilizatorilor finali; d)transmiterea gratuită, la cerere, a condiţiilor contractuale de prestare a serviciilor, a facturilor nedetaliate, a informaţiilor de la art. 6 alin. (2) sau a oricăror materiale informative, prin poştă electronică, dacă se solicită astfel, într-un format care este compatibil cu majoritatea programelor de citire a documentelor, culoarea fonturilor utilizate trebuind să fie în contrast cu cea a fondului; e)asigurarea de către furnizorii de servicii de telefonie la puncte mobile a posibilităţii utilizatorilor finali cu dizabilităţi vizuale de a interoga serviciul de control al costurilor prin transmiterea unui mesaj audio, ca alternativă la furnizarea acestui serviciu prin SMS, în aceleaşi condiţii comerciale oferite celorlalţi abonaţi. Articolul 8Furnizorii de servicii de comunicaţii electronice au obligaţia de a asigura pachete de servicii de comunicaţii electronice care să ofere accesul şi posibilitatea utilizatorilor finali cu dizabilităţi vizuale, auditive şi/sau de vorbire de a beneficia de servicii de comunicaţii electronice destinate publicului adaptate nevoilor lor şi în condiţii echivalente celor de care beneficiază ceilalţi utilizatori finali. Articolul 9Fără a aduce atingere obligaţiilor prevăzute la art. 5, 6, şi 7, furnizorii de servicii de comunicaţii electronice la punct fix au obligaţia de a asigura utilizatorilor finali cu dizabilităţi accesul şi conectarea la reţeaua publică de comunicaţii electronice şi accesul la serviciile de comunicaţii electronice destinate publicului, în limitele ariei de acoperire în care furnizează servicii de comunicaţii electronice şi în aceleaşi condiţii tehnice oferite celorlalţi utilizatori finali, cel puţin pachetele de servicii descrise mai jos, cu respectarea următoarelor condiţii minime: a)pentru utilizatorii finali cu dizabilităţi auditive şi/sau de vorbire, pachete care să conţină cel puţin trafic lunar nelimitat la internet fix, la o viteză maximă de transfer a datelor pentru descărcare de cel puţin 30 Mbps sau, acolo unde nu este tehnic posibil, viteza maximă oferită comercial utilizatorilor persoane fizice, contra unui tarif recomandat de maximum 7 euro/lună, inclusiv TVA; b)pentru utilizatorii finali cu dizabilităţi vizuale, pachete care să conţină cel puţin 350 de minute lunare naţionale contra unui tarif recomandat de maximum 3 euro/lună, inclusiv TVA, şi, la cererea utilizatorului, trafic lunar nelimitat la internet fix contra unui tarif recomandat de maximum 7 euro/lună, inclusiv TVA, tariful total recomandat al pachetului fiind de maximum 10 euro/lună, inclusiv TVA. Articolul 10Fără a aduce atingere obligaţiilor prevăzute la art. 5, 6 şi 7, furnizorii de servicii de comunicaţii electronice la puncte mobile au obligaţia de a asigura utilizatorilor finali cu dizabilităţi accesul şi conectarea la reţeaua publică de comunicaţii electronice şi accesul la serviciile de comunicaţii electronice destinate publicului în limitele ariei de acoperire în care furnizează servicii de comunicaţii electronice şi în aceleaşi condiţii tehnice oferite celorlalţi utilizatori, cel puţin prin intermediul pachetelor de servicii descrise mai jos, cu respectarea următoarelor condiţii minime: a)pentru utilizatorii finali cu dizabilităţi auditive şi/sau de vorbire, pachete care să conţină cel puţin posibilitatea utilizării unui număr nelimitat de SMS-uri lunar, utilizabile în reţeaua proprie, precum şi minimum 150 SMS-uri naţionale lunar contra unui tarif recomandat de maximum 4 euro/lună, inclusiv TVA, şi, la cererea utilizatorului, trafic naţional lunar la internet mobil de minimum 300 MB, la o viteză maximă de transfer al datelor pentru descărcare de cel puţin 2 Mbps, contra unui tarif recomandat de maximum 2 euro/lună, inclusiv TVA, tariful total recomandat al pachetului fiind de maximum 6 euro/lună, inclusiv TVA; b)pentru utilizatorii finali cu dizabilităţi vizuale, pachete care să conţină cel puţin 300 de minute naţionale lunar contra unui tarif recomandat de maximum 2 euro/lună, inclusiv TVA, şi, la cererea utilizatorului, trafic naţional lunar la internet mobil de minimum 300 MB, la o viteză maximă de transfer al datelor pentru descărcare de cel puţin 2 Mbps, contra unui tarif recomandat de maximum 2 euro/lună, inclusiv TVA, tariful total recomandat al pachetului fiind de maximum 4 euro/lună, inclusiv TVA. Articolul 11Pentru a beneficia de facilităţile individuale prevăzute la art. 8, 9 şi 10, utilizatorii finali cu dizabilităţi ori reprezentanţii legali ai acestora, în cazul persoanelor lipsite de capacitate de exerciţiu, trebuie să prezinte furnizorului, în original, certificatul de încadrare în gradul şi tipul de handicap emis în condiţiile legii. Articolul 12Un furnizor de servicii de comunicaţii electronice are dreptul de a refuza solicitările multiple ale unui utilizator final cu dizabilităţi având ca obiect contractarea pachetelor de servicii prevăzute la art. 9 şi 10 pe perioada derulării unui contract similar, încheiat între aceleaşi părţi. Capitolul IIIDispoziţii finale Articolul 13(1) Furnizorii prevăzuţi la art. 2 alin. (4) au obligaţia implementării dispoziţiilor prevăzute la art. 7 lit. ) a), b) şi d) în termen de 6 luni de la data intrării în vigoare a prezentei decizii.(2) Furnizorii prevăzuţi la art. 2 alin. (4) au obligaţia implementării dispoziţiilor prevăzute la art. 6, la art. 7 lit. c) şi e), precum şi cele prevăzute la art. 8, 9 şi 10 în termen de 8 luni de la data intrării în vigoare a prezentei decizii. Articolul 14Condiţiile prevăzute la art. 9 şi 10 vor fi revizuite de către ANCOM după 12 luni de la data implementării acestor dispoziţii, ţinând cont de caracteristicile serviciilor de comunicaţii electronice. Articolul 15Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la 3 zile de la publicare. Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii, Marius Cătălin Marinescu


SmartCity5

COMENTARII la Decizia 160/2015

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 160 din 2015
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 160/2015
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu