Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 157 din 21 septembrie 2000

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 362 alin. 1 lit. c) si ale art. 385^2 din Codul de procedura penala

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 653 din 13 decembrie 2000


SmartCity3


    Lucian Mihai           - presedinte
    Costica Bulai          - judecator
    Constantin Doldur      - judecator
    Kozsokar Gabor         - judecator
    Ioan Muraru            - judecator
    Nicolae Popa           - judecator
    Lucian Stangu          - judecator
    Florin Bucur Vasilescu - judecator
    Romul Petru Vonica     - judecator
    Iuliana Nedelcu        - procuror
    Laurentiu Cristescu    - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 362 alin. 1 lit. c) si ale art. 385^2 din Codul de procedura penala, exceptie ridicata de Georgiana Raluca Tomescu, prin mama sa Mimi Tomescu, in Dosarul nr. 656/2000 al Tribunalului Vaslui.
    La apelul nominal raspunde Dumitru-Daniel Olaru, personal si asistat de avocat Marian Priceputu, lipsind autorul exceptiei, fata de care procedura de citare a fost legal indeplinita.
    Aparatorul lui Dumitru-Daniel Olaru arata ca exceptia este neintemeiata, deoarece prevederile legale criticate nu aduc atingere dispozitiilor constitutionale invocate. Partea interesata poate declara apel in cauzele in care procesul penal a fost declansat in urma formularii unei plangeri prealabile. Procurorul pune in miscare actiunea penala in virtutea dispozitiilor art. 130 din Constitutie. Se mai arata ca prevederile legale criticate nu sunt in dezacord cu dispozitiile art. 16, 21, 125 si 128 din Constitutie, nici cu cele ale art. 6 si 14 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, asa cum sustine autorul exceptiei, deoarece la situatii deosebite se impune tratament diferit, dupa cum la situatii egale se impune tratament egal. Se mai arata ca legislatia penala romana asigura un proces echitabil, asa cum cer prevederile art. 6 din conventia amintita, precum si nediscriminarea prevazuta la art. 14 din conventie. Sub acest aspect Curtea Constitutionala, prin Decizia nr. 73 din 4 iunie 1996, a statuat ca "Egalitatea partilor in procesul civil nu poate fi redusa numai la exercitarea cailor de atac". In fine, se arata ca textele criticate sunt constitutionale si se solicita respingerea exceptiei.
    Reprezentantul Ministerului Public sustine ca tragerea la raspundere in dreptul penal roman se realizeaza pe baza principiilor legalitatii si oficialitatii procesului penal. Legislatia penala romana stabileste rolul persoanei vatamate in procesul penal in ceea ce priveste reparatiile la care aceasta are dreptul, in timp ce instructia penala se realizeaza din oficiu. Se mai arata ca dispozitiile constitutionale invocate de autorul exceptiei nu sunt incalcate prin prevederile criticate, deoarece din continutul acestora nu reiese ca ele ar duce la restrangerea unor drepturi. In consecinta, se considera exceptia ca fiind nefondata si se solicita respingerea acesteia.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, retine urmatoarele:
    Prin Incheierea din 3 mai 2000, pronuntata in Dosarul nr. 656/2000, Tribunalul Vaslui a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 362 alin. 1 lit. c) si ale art. 385^2 din Codul de procedura penala, exceptie ridicata de Georgiana Raluca Tomescu, prin mama sa Mimi Tomescu, ca reprezentant legal in dosarul acelei instante.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate se sustine ca dispozitiile art. 362 alin. 1 lit. c) din Codul de procedura penala, privitoare la apel, si, in mod corespunzator, cele ale art. 385^2 din Codul de procedura penala, privitoare la recurs, care prevad ca partea vatamata poate declara apel, respectiv recurs numai in cauzele in care actiunea penala se pune in miscare la plangerea prealabila si numai in ce priveste latura penala, contravin dispozitiilor constitutionale privind egalitatea in drepturi (art. 16), precum si celor referitoare la restrangerea exercitiului unor drepturi sau al unor libertati (art. 49). De asemenea, dispozitiile criticate reprezinta o restrangere a dreptului partii vatamate de a exercita caile de atac ale apelului si recursului, ceea ce conduce implicit la o inegalitate de tratament juridic pentru partea vatamata fata de celelalte parti din procesul penal, respectiv fata de stat si de inculpat. Se arata ca partea vatamata este considerata un subiect procesual secundar, alaturat subiectului principal, respectiv statului. Or, in literatura de specialitate se considera ca partea vatamata trebuie sa aiba dreptul de a participa la desfasurarea procesului penal, aceasta participare raspunzand unui interes legitim, in sensul art. 21 din Constitutie. Datorita faptului ca partea vatamata nu are posibilitatea de a exercita caile de atac ale apelului si recursului, ea este pusa in situatie de inferioritate in raport cu celelalte parti. Se mai arata ca dispozitiile criticate contravin si prevederilor art. 6 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, referitoare la dreptul la un proces echitabil. De asemenea, intrucat restrangerea drepturilor partii vatamate nu este prevazuta printre cazurile aratate la art. 49 din Constitutie, dispozitiile legale criticate contravin si acestor prevederi. Autorul exceptiei considera ca singura posibilitate pe care o are partea vatamata in ceea ce priveste latura penala este sa se adreseze procurorului pentru ca acesta sa declare apel sau recurs impotriva hotararii pe care o considera nedreapta, iar procurorul procedeaza asa cum considera el ca este legal. Or, partea vatamata trebuie sa aiba dreptul de a folosi caile de atac si pe latura penala, fara sa depinda de procuror in legatura cu realizarea unui interes legitim.
    Tribunalul Vaslui, exprimandu-si opinia asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate, apreciaza ca aceasta este intemeiata si ca dispozitiile art. 362 alin. 1 lit. c) si ale art. 385^2 din Codul de procedura penala sunt constitutionale numai in masura in care nu limiteaza dreptul persoanei vatamate de a exercita caile de atac ale apelului si recursului doar la ipoteza prevazuta in text. Aceste dispozitii legale restrang posibilitatea partii vatamate de a exercita caile de atac, ajungandu-se la inegalitatea de tratament juridic al acestei parti in raport cu celelalte parti din proces. Dispozitiile art. 21 din Constitutie permit oricarei persoane accesul la justitie pentru apararea intereselor sale legitime. Este subinteles ca accesul liber la justitie permite depunerea oricaror cereri a caror rezolvare este de competenta instantelor judecatoresti. Caracterul legitim sau nelegitim al pretentiilor formulate in actiunea in justitie va rezulta numai in urma judecarii pricinii respective si va fi constatat prin hotarare judecatoreasca. Folosind expresia "interese legitime", textul constitutional nu pune conditia admisibilitatii actiunii in justitie, ci obliga justitia sa ocroteasca numai interesele legitime. Instanta mai precizeaza ca, daca in faza judecatii in prima instanta, partea vatamata are aceleasi drepturi ca si inculpatul, constand in propunerea si administrarea de probe, in schimb, in caile de atac partii vatamate i se restrange dreptul de a solicita verificarea temeiniciei si a egalitatii hotararii pronuntate in ceea ce priveste latura penala.
    Potrivit art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei ridicate.
    Guvernul, in punctul sau de vedere, arata ca exceptia este neintemeiata. In cauzele in care actiunea penala se pune in miscare din oficiu, cum este cazul in speta, unde, fiind vorba de infractiunea de raport sexual cu o minora, pentru care punerea in miscare a actiunii penale si trimiterea in judecata constituie atributul procurorului, persoana vatamata nu are dreptul sa decida nici declansarea procesului penal, nici incetarea acestuia si, in mod firesc, nici continuarea procesului penal prin promovarea cailor de atac ale apelului si recursului. In aceste cauze isi gaseste aplicarea principiul oficialitatii, care constituie regula in dreptul procesual penal roman. Nu se poate sustine ca imposibilitatea legala a promovarii apelului sau recursului de catre partea vatamata ar fi de natura sa aduca prejudicii acesteia. Potrivit art. 130 din Constitutie, reflectat in art. 2 alin. 3 din Legea nr. 92/1992 pentru organizarea judecatoreasca, Ministerul Public reprezinta in activitatea judiciara interesele generale ale societatii si apara ordinea de drept, precum si drepturile si libertatile cetatenilor. In virtutea principiului impartialitatii, care, alaturi de principiile legalitatii si controlului ierarhic, sta la baza organizarii Ministerului Public, procurorul trebuie sa manifeste in activitatea sa obiectivitate si echidistanta, sa aiba in toate cauzele aceleasi criterii de desfasurare a activitatii sale. Procurorul trebuie sa se constituie intr-un garant al respectarii si aplicarii juste a legii. Atunci cand procurorul constata ca legea nu a fost respectata sau a fost gresit aplicata, el va folosi calea de atac a apelului sau a recursului, dupa caz, pentru restabilirea legalitatii. In concluzie, se arata ca situatia in care actiunea penala se pune in miscare din oficiu apare ca profund diferita de aceea in care actiunea penala se pune in miscare la plangerea prealabila, motiv pentru care se impune un tratament juridic diferentiat. Principiul egalitatii, consacrat in art. 16 din Constitutie, nu trebuie sa atraga aplicarea aceluiasi regim juridic unor situatii diferite. Se citeaza in acest sens deciziile Curtii Constitutionale nr. 70 din 15 decembrie 1993, nr. 74 din 13 iulie 1994 si nr. 139 din 19 noiembrie 1996. In ceea ce priveste neconcordanta cu prevederile art. 6 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, se arata ca art. 362 alin. 1 lit. c) si art. 385^2 din Codul de procedura penala nu contravin art. 16 din Constitutie si, pe cale de consecinta, nu contravin nici dispozitiilor art. 6 din conventie.
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra exceptiei.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctul de vedere al Guvernului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, sustinerile autorului exceptiei, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie dispozitiile art. 362 alin. 1 lit. c) si cele ale art. 385^2 din Codul de procedura penala, care au urmatorul cuprins:
    Art. 362
    "Pot face apel: [...] c) partea vatamata, in cauzele in care actiunea penala se pune in miscare la plangerea prealabila, dar numai in ce priveste latura penala;"
    Art. 385^2
    "Pot face recurs persoanele aratate in art. 362, care se aplica in mod corespunzator."
    Textele constitutionale invocate de autor sunt urmatoarele:
    Art. 16 alin. (1) si (2)
    "Cetatenii sunt egali in fata legii si a autoritatilor publice, fara privilegii si fara discriminari.
    (2) Nimeni nu este mai presus de lege.";
    Art. 21
    "(1) Orice persoana se poate adresa justitiei pentru apararea drepturilor, a libertatilor si a intereselor sale legitime.
    (2) Nici o lege nu poate ingradi exercitarea acestui drept.";
    Art. 49
    "(1) Exercitiul unor drepturi sau al unor libertati poate fi restrans numai prin lege si numai daca se impune, dupa caz, pentru: apararea sigurantei nationale, a ordinii, a sanatatii ori a moralei publice, a drepturilor si a libertatilor cetatenilor; desfasurarea instructiei penale; prevenirea consecintelor unei calamitati naturale ori ale unui sinistru deosebit de grav.
    (2) Restrangerea trebuie sa fie proportionala cu situatia care a determinat-o si nu poate atinge existenta dreptului sau a libertatii."
    Textul art. 6 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, referitor la dreptul la un proces echitabil, este urmatorul:
    "1. Orice persoana are dreptul la judecarea in mod echitabil, in mod public si intr-un termen rezonabil a cauzei sale, de catre o instanta independenta si impartiala, instituita de lege, care va hotari fie asupra incalcarii drepturilor si obligatiilor sale cu caracter civil, fie asupra temeiniciei oricarei acuzatii in materie penala indreptate impotriva sa. Hotararea trebuie sa fie pronuntata in mod public, dar accesul in sala de sedinta poate fi interzis presei si publicului pe intreaga durata a procesului sau a unei parti a acestuia in interesul moralitatii, al ordinii publice, al securitatii nationale intr-o societate democratica, atunci cand interesele minorilor sau protectia vietii private a partilor la proces o impun, sau in masura considerata absolut necesara de catre instanta atunci cand, in imprejurari speciale, publicitatea ar fi de natura sa aduca atingere intereselor justitiei.
    2. Orice persoana acuzata de o infractiune este prezumata nevinovata pana ce vinovatia sa va fi legal stabilita.
    3. Orice acuzat are, in special, dreptul:
    a) sa fie informat, in termenul cel mai scurt, intr-o limba pe care o intelege si in mod amanuntit, asupra naturii si cauzei acuzatiei aduse impotriva sa;
    b) sa dispuna de timpul si de inlesnirile necesare pregatirii apararii sale;
    c) sa se apere el insusi sau sa fie asistat de un aparator ales de el si, daca nu dispune de mijloacele necesare pentru a plati un aparator, sa poata fi asistat in mod gratuit de un avocat din oficiu, atunci cand interesele justitiei o cer;
    d) sa intrebe sau sa solicite audierea martorilor acuzarii si sa obtina citarea si audierea martorilor apararii in aceleasi conditii ca si martorii acuzarii;
    e) sa fie asistat in mod gratuit de un interpret, daca nu intelege sau nu vorbeste limba folosita la audiere."
    Examinand exceptia de neconstitutionalitate, Curtea Constitutionala constata ca aceasta este neintemeiata si, in consecinta, urmeaza sa fie respinsa.
    Art. 362 din Codul de procedura penala stabileste persoanele care pot face apel impotriva sentintelor penale pronuntate in prima instanta, printre acestea, la alin. 1 lit. c), numarandu-se partea vatamata, dar numai in ceea ce priveste latura penala in cauzele in care actiunea penala se pune in miscare la plangerea prealabila. Prevederile art. 362 se aplica "in mod corespunzator" si in ceea ce priveste recursul, asa cum se arata in art. 385^2 din Codul de procedura penala.
    In aplicarea prevederilor art. 130 din Constitutie privind rolul Ministerului Public, procurorul este titularul actiunii publice in procesul penal, ca reprezentant al intereselor generale ale societatii. In acest context interdictia partii vatamate de a ataca latura civila a cauzei nu duce la o limitare a accesului acesteia la justitie. Instanta de control judiciar sesizata de partea vatamata nu poate fi impiedicata sa constate, atunci cand este cazul, ca inculpatul a fost gresit achitat pentru motivul ca fapta imputata nu exista sau ca aceasta nu a fost savarsita de el. Aceasta constatare produce efecte numai asupra actiunii penale, care poate fi admisa, cea civila ramanand insa definitiva. Cu toate astea, contrarietatea de hotarari poate fi insa inlaturata prin exercitarea cailor extraordinare de atac.
    Curtea mai retine ca, in ceea ce priveste drepturile procesuale ale partii vatamate in procesul penal roman, Codul de procedura penala in vigoare face distinctie intre situatiile speciale in care actiunea penala se pune in miscare la plangerea prealabila a persoanei vatamate, cand, cu foarte rare exceptii, nu numai lipsa plangerii prealabile sau retragerea acesteia, dar si impacarea partilor inlatura raspunderea penala, pe de o parte, si situatiile obisnuite, cand actiunea penala se pune in miscare si se exercita din oficiu, pe de alta parte. In aceste conditii dreptul partii vatamate de a declara apel sau recurs in ceea ce priveste latura penala a cauzei, drept prevazut la art. 362 alin. 1 lit. c) in ceea ce priveste apelul si la art. 385^2 in ceea ce priveste recursul, apare ca o completare a dreptului ei de a dispune cu privire la punerea in miscare si exercitare a actiunii penale. Spre deosebire de aceasta situatie, in cauzele in care actiunea penala se pune in miscare din oficiu, persoana vatamata nu are dreptul sa decida nici declansarea, nici incetarea procesului penal si, in consecinta, nici continuarea acestuia prin promovarea caii de atac a apelului [art. 362 alin. 1 lit. c) din Codul de procedura penala] sau a recursului (art. 385^2 din Codul de procedura penala). In aceste cauze isi gaseste aplicare principiul oficialitatii inscris la art. 2 din Codul de procedura penala, care constituie regula in procesul penal roman. Faptul ca in cazul dat partea vatamata nu poate declara apel sau recurs nu este de natura sa ii aduca prejudicii. Potrivit prevederilor art. 130 din Constitutie, referitoare la rolul Ministerului Public, care isi gasesc exprimare in art. 2 alin. 3 din Legea nr. 92/1992 pentru organizarea judecatoreasca, Ministerul Public reprezinta in activitatea judiciara interesele generale ale societatii si apara ordinea de drept, drepturile si libertatile cetatenilor. In virtutea principiilor impartialitatii, legalitatii si controlului ierarhic, care stau la baza organizarii Ministerului Public, procurorul trebuie sa manifeste in activitatea sa obiectivitate si echidistanta. El se constituie intr-un garant al aplicarii corecte a legii, iar atunci cand constata ca legea a fost gresit aplicata, foloseste calea de atac a apelului sau a recursului, dupa caz, pentru restabilirea legalitatii.
    Curtea constata ca, desi in cele doua situatii drepturile procesuale ale partii vatamate sunt diferite, aceasta nu constituie o incalcare a principiului egalitatii in drepturi, prevazut la art. 16 din Constitutie, deoarece acest principiu nu trebuie sa atraga aplicarea aceluiasi regim juridic unor situatii diferite. In acest sens s-a pronuntat Curtea Constitutionala, in mod constant, in jurisprudenta sa. Mentionam in acest sens Decizia nr. 256 din 17 iunie 1997, in care Curtea a subliniat ca principiul egalitatii nu se opune ca o lege sa stabileasca reguli diferite in raport cu persoane care se afla in situatii diferite. Or, situatia in care punerea in miscare a actiunii penale se face din oficiu, asa cum este cazul in speta, apare ca total diferita de aceea in care punerea in miscare a actiunii penale se face la plangerea prealabila a persoanei vatamate, fapt pentru care se impune un tratament juridic diferentiat.
    Intrucat posibilitatea legala a promovarii apelului sau recursului de catre partea vatamata nu este de natura sa ii aduca prejudicii, avand in vedere ca sarcina apararii intereselor sale revine Ministerului Public, ca titular al actiunii penale, nu se poate sustine ca dispozitiile legale criticate ar contraveni prevederilor art. 6 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, referitoare la dreptul la un proces echitabil.
    Curtea mai constata ca, in cauzele in care functioneaza principiul oficialitatii in procesul penal (art. 2 din Codul de procedura penala), Ministerul Public, in baza atributiilor stabilite prin art. 130 din Constitutie, este titularul actiunii publice, fiind singurul in masura sa dispuna, in conditiile legii si in numele societatii, in ceea ce priveste folosirea cailor de atac impotriva hotararilor judecatoresti cu privire la latura penala. Asa cum, in cauzele in care actiunea penala se pune in miscare la plangerea prealabila a persoanei vatamate, procurorul nu poate dispune punerea in miscare si exercitarea actiunii penale impotriva vointei persoanei vatamate, tot asa, in cazurile in care functioneaza principiul oficialitatii, persoana vatamata, cand participa in proces in calitate de parte vatamata, desi are anumite drepturi procesuale, nu poate dispune asupra actiunii penale si nici asupra continuarii procesului penal prin folosirea cailor de atac impotriva hotararii judecatoresti pronuntate in cauza. Altfel, partea vatamata s-ar substitui Ministerului Public, singurul imputernicit prin Constitutie sa reprezinte interesele societatii in procesul penal.
    Pentru argumentele mai sus aratate nu poate fi retinuta nici critica potrivit careia dispozitiile art. 362 alin. 1 lit. c) din Codul de procedura penala contravin art. 49 din Constitutie.
    De altfel, asupra constitutionalitatii prevederilor art. 362 din Codul de procedura penala Curtea Constitutionala s-a pronuntat, cu opinia separata a patru judecatori, si prin Decizia nr. 45 din 14 martie 2000, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 370 din 9 august 2000.

    Pentru considerentele expuse, in temeiul art. 144 lit. c) si al art. 145 alin. (2) din Constitutie, precum si al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23 alin. (3) si al art. 25 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, cu majoritate de voturi,

    CURTEA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 362 alin. 1 lit. c) si ale art. 385^2 din Codul de procedura penala, exceptie ridicata de Georgiana Raluca Tomescu, prin mama sa Mimi Tomescu, in Dosarul nr. 656/2000 al Tribunalului Vaslui.
    Definitiva si obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 21 septembrie 2000.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
                       LUCIAN MIHAI

                              Magistrat-asistent,
                              Laurentiu Cristescu

    Intrucat magistratul-asistent Laurentiu Cristescu se afla in incapacitate temporara de munca, in locul sau semneaza, in temeiul art. 261 din Codul de procedura civila,

                              Magistrat-asistent sef,
                              Claudia Miu

                                     *

                               OPINIE SEPARATA
    Consideram ca dispozitiile art. 362 alin. 1 lit. c), precum si cele ale art. 385^2 din Codul de procedura penala sunt neconstitutionale, iar solutia care se impunea in speta era aceea de admitere a exceptiei de neconstitutionalitate.
    La aceasta concluzie se ajunge, intrucat, in privinta dispozitiilor art. 362 alin. 1 lit. c) din Codul de procedura penala, sunt aplicabile - in mod direct (astfel cum, de altfel, se precizeaza in cuprinsul deciziei pronuntate in prezenta speta cu votul majoritatii membrilor Curtii) - argumentele pe care le-am infatisat in opinia separata formulata la Decizia nr. 45 din 14 martie 2000, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 370 din 9 august 2000.
    Prezenta opinie separata are ca unic scop precizarea ca aceleasi argumente conduc - deopotriva - si la concluzia neconstitutionalitatii dispozitiilor art. 385^2 din Codul de procedura penala.
    Raman, de asemenea, pe deplin aplicabile consideratiile expuse in anterioara opinie separata cu privire la obligativitatea oricarei decizii a Curtii Constitutionale, indiferent de eventuala existenta a unor opinii separate, asa cum este aceea formulata in prezenta cauza.

                              Lucian Mihai
                              Romul Petru Vonica
                              Ioan Muraru
                              Kozsokar Gabor



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 157/2000

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 157 din 2000
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 157/2000
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu