DECIZIE Nr.
154 din 3 martie 2009
privind identificarea
pietelor relevante ale serviciilor de transmisie in format analogic prin
intermediul sistemelor radioelectrice terestre a serviciilor publice de
programe de televiziune si radiodifuziune
ACT EMIS DE:
AUTORITATEA NATIONALA PENTRU COMUNICATII
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 149 din 10 martie 2009
In temeiul dispoziţiilor art. 6 alin. (2) pct. 17 şi
ale art. 8 alin. (1), (3) şi (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.
106/2008 privind înfiinţarea Autorităţii Naţionale pentru Comunicaţii, cu
modificările ulterioare, precum şi ale art. 32 alin. (2) din Ordonanţa de
urgenţă a Guvernului nr. 79/2002 privind cadrul general de reglementare a
comunicaţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 591/2002,
cu modificările şi completările ulterioare,
preşedintele Autorităţii Naţionale pentru
Comunicaţii emite prezenta decizie.
Art. 1. - Se identifică pieţele relevante din sectorul
comunicaţiilor electronice ale serviciilor de transmisie în format analogic
prin intermediul sistemelor radioelectrice terestre a serviciilor publice de
programe de televiziune şi radiodifuziune, prevăzute în anexa care face parte
integrantă din prezenta decizie, ale căror caracteristici pot justifica
impunerea unor obligaţii specifice în sarcina furnizorilor de reţele şi de
servicii de comunicaţii electronice cu putere semnificativă pe piaţă.
Art. 2. - Pe pieţele identificate în conformitate cu
dispoziţiile art. 1, Autoritatea Naţională pentru Comunicaţii realizează periodic analize de piaţă, în scopul
determinării situaţiei concurenţiale şi al impunerii, menţinerii, modificării
sau retragerii obligaţiilor specifice prevăzute în cap. II din Ordonanţa Guvernului nr. 34/2002
privind accesul la reţelele publice de comunicaţii electronice şi la
infrastructura asociată, precum şi interconectarea acestora, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 527/2002, cu modificările şi
completările ulterioare.
Art. 3. - Prezenta decizie se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Comunicaţii,
Dorin-Liviu Nistoran
ANEXA
PIEŢELE RELEVANTE
din sectorul comunicaţiilor electronice ale
serviciilor de transmisie în format analogic prin intermediul sistemelor radioelectrice terestre a serviciilor
publice de programe de televiziune şi radiodifuziune
I. a) Piaţa relevantă
a produsului
Piaţa serviciilor de transmisie în format analogic prin
intermediul sistemelor radioelectrice terestre a serviciilor publice de
programe de televiziune
Piaţa cuprinde transmisia iniţială în format analogic prin intermediul sistemelor radioelectrice terestre a serviciilor
publice de programe de televiziune la nivel naţional
şi local, transportul acestor servicii de programe prin reţelele de comunicaţii
electronice şi transmiterea finală, în integralitate şi fără nicio modificare,
a serviciilor publice de programe de televiziune în vederea recepţionării de
către utilizatorii finali.
Piaţa identificată este o piaţă de gros, supusă
prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 34/2002 privind accesul la reţelele
publice de comunicaţii electronice şi la infrastructura asociată, precum şi
interconectarea acestora, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
527/2002, cu modificările şi completările ulterioare.
b) Piaţa geografică
relevantă
Piaţa naţională determinată de teritoriul României
II. a) Piaţa relevantă a
produsului
Piaţa serviciilor de transmisie în format analogic prin
intermediul sistemelor radioelectrice terestre a serviciilor publice de
programe de radiodifuziune în banda de frecvenţe FM
Piaţa cuprinde transmisia iniţială în format analogic
prin intermediul sistemelor radioelectrice terestre a serviciilor publice de
programe de radiodifuziune în banda de frecvenţe FM, la nivel local şi
naţional, transportul acestor servicii de programe prin reţelele de comunicaţii
electronice şi transmiterea finală, în integralitate şi fără nicio modificare, a serviciilor publice de
programe de radiodifuziune în banda de frecvenţe FM, în vederea recepţionării
de către utilizatorii finali.
Piaţa identificată este o piaţă de gros, supusă
prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 34/2002, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 527/2002, cu modificările şi completările ulterioare.
b) Piaţa geografică
relevantă
Piaţa naţională determinată de teritoriul României
III. a) Piaţa relevantă a
produsului
Piaţa serviciilor de transmisie în format analogic prin
intermediul sistemelor radioelectrice terestre a serviciilor publice de
programe de radiodifuziune în banda de frecvenţe AM
Piaţa cuprinde transmisia iniţială în format analogic
prin intermediul sistemelor radioelectrice terestre a serviciilor publice de
programe de radiodifuziune în banda de frecvenţe AM, la nivel local şi
naţional, transportul acestor servicii de programe prin reţelele de comunicaţii
electronice şi transmiterea finală, în integralitate şi fără nicio modificare,
a serviciilor publice de programe de radiodifuziune în banda de frecvenţe AM,
în vederea recepţionării de către utilizatorii finali.
Piaţa identificată este o piaţă de gros, supusă
prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 34/2002, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 527/2002, cu modificările şi completările ulterioare.
b) Piaţa geografică
relevantă
Piaţa naţională determinată de teritoriul României.