REGULAMENT Nr.
4 din 16 iunie 2006
pentru modificarea si
completarea Statutului Fondului de garantare a depozitelor in sistemul bancar
si a unor reglementari emise de acesta
ACT EMIS DE:
FONDUL DE GARANTARE A DEPOZITELOR IN SISTEMUL BANCAR
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 874 din 25 octombrie 2006
In aplicarea dispoziţiilor Ordonanţei de urgenţă a
Guvernului nr. 23/2006 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului
nr. 39/1996 privind înfiinţarea şi funcţionarea Fondului de garantare a
depozitelor în sistemul bancar, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 278 din 28 martie 2006, aprobată cu modificări şi completări prin
Legea nr. 280/2006, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.
600 din 11 iulie 2006, şi în temeiul art. 461 din Ordonanţa Guvernului nr. 39/1996 privind înfiinţarea şi
funcţionarea Fondului de garantare a depozitelor în sistemul bancar,
republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 141 din 25 februarie
2002, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare ordonanţa,
Fondul de garantare a depozitelor în sistemul bancar,
denumit în continuare Fondul, emite
prezentul regulament.
Art. I. - Statutul Fondului de
garantare a depozitelor în sistemul bancar, aprobat prin Ordinul preşedintelui
Consiliului de administraţie al Fondului de garantare a depozitelor în sistemul
bancar nr. 1/2004, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 844
din 15 septembrie 2004, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică
şi se completează după cum urmează:
1. La articolul 4, liniuţa
a şaptea va avea următorul cuprins:
„- propunerile cu privire la efectuarea împrumuturilor
Fondului, inclusiv cele de tipul liniilor de credit stand-by, precum şi
emiterea de titluri de valoare de către acesta;".
2. La articolul 4 se
adaugă o nouă liniuţă, liniuţa a zecea, cu următorul cuprins:
„- stabilirea anuală a gradului-ţintă de acoperire a
expunerii Fondului în vederea determinării necesarului optim de resurse
financiare ale acestuia, precum şi stabilirea cotei contribuţiei anuale a
instituţiilor de credit."
3. Articolul 5 va avea
următorul cuprins:
„Art. 5. - Organele de administrare şi de conducere
executivă ale Fondului sunt:
a) Consiliul de administraţie al Fondului;
b) directorul şi directorul economic ai
Fondului."
4. Alineatul (5) al articolului 7 va avea următorul cuprins:
„(5) Şedinţele vor avea loc la sediul Fondului sau în
orice alt loc unde s-a convenit. La şedinţele Consiliului de administraţie al
Fondului participă, în calitate de invitat, directorul, iar în lipsa acestuia,
directorul economic sau un alt înlocuitor desemnat de conducerea
executivă."
5. La articolul 8 litera
b), punctele 1, 2, 6 şi 11 vor avea următorul cuprins:
„1. numirea şi eliberarea din funcţie a membrilor
conducerii executive;
2. propuneri cu privire la modalităţile, plafoanele maxime, termenele şi condiţiile de plasare
stabilite în cadrul strategiei anuale privind expunerea Fondului;
...................................................................................................................................................
6. propunerile din rapoartele întocmite, conform
prevederilor legale, în calitatea Fondului de lichidator, rapoartele întocmite, dacă este cazul, în calitatea Fondului de
administrator special ori interimar, materiale care conţin soluţii şi propuneri
care necesită aprobarea consiliului de administraţie şi care ţin atât de
calităţile menţionate, cât şi de cea de creditor la instituţii de credit în
faliment, alte materiale ce ţin de aplicarea reglementărilor Fondului, de buna
desfăşurare a activităţii acestuia;
...................................................................................................................................................
11. cota de constituire a fondului anual de participare
la profit;".
6. După punctul 11 al
literei b) a articolului 8 se introduc două noi puncte, punctele 12 şi 13, cu
următorul cuprins:
„12. reglementările interne ale Fondului, precum şi
reglementări emise în aplicarea procedurilor de lichidare, în cazul
instituţiilor de credit la care Fondul are calitatea de
lichidator;
13. alte informări şi rapoarte solicitate privind
activitatea Fondului;".
7. La articolul 9 alineatul
(1), litera e) va avea următorul cuprins:
,,e) face propuneri de numire în funcţie a membrilor
conducerii executive;".
8. La articolul 10, literele b1) şi e) vor avea următorul cuprins:
,,b1) asigură
plasarea resurselor financiare ale Fondului, urmărind minimizarea riscului şi
lichiditatea plasamentelor, ca obiective principale, precum şi randamentul
plasamentului, ca obiectiv complementar, potrivit strategiei anuale aprobate de
Consiliul de administraţie al Băncii Naţionale a României, precum şi potrivit
hotărârilor Consiliului de administraţie al Fondului, care va fi informat lunar
asupra aplicării strategiei anuale;
....................................................................................................................................................
e) monitorizează şi supraveghează activitatea Fondului
de administrare şi lichidare la instituţii de credit, precum şi cea de plată a
compensaţiilor deponenţilor garantaţi; dispune asupra măsurilor de luat în
activitatea Fondului în situaţiile enumerate; monitorizează activitatea
lichidatorilor la instituţiile de credit în faliment în cazurile în care Fondul are numai calitatea de creditor;".
9. Articolul 11 va avea
următorul cuprins:
„Art. 11. - Numirea şi eliberarea din funcţie a
membrilor conducerii executive se aprobă de către Consiliul de administraţie al
Fondului, la propunerea preşedintelui acestuia."
10. Articolul 14 va avea
următorul cuprins:
„Art. 14. - Activitatea Fondului, în calitate de
administrator special, administrator interimar ori de lichidator al
instituţiilor de credit, desemnat într-o astfel de calitate conform legii, se
va desfăşura în conformitate cu prevederile legislaţiei aplicabile în acest
domeniu şi ale reglementărilor proprii elaborate de conducerea executivă a Fondului."
11. Articolul 16 va avea
următorul cuprins:
„Art. 16. - Stabilirea salariilor de încadrare, precum
şi a indemnizaţiilor de conducere pentru membrii conducerii executive se aprobă
prin decizie a preşedintelui Consiliului de administraţie al Fondului."
12. La articolul 17,
alineatele (2) şi (6) vor avea următorul cuprins:
„(2) Resursele financiare ale Fondului vor fi utilizate pentru plata compensaţiilor, restituirea
creditelor angajate şi a
dobânzilor şi comisioanelor aferente, plata comisionului de neutilizare a
liniilor de credit, alte plăţi datorate, inclusiv pentru acoperirea
cheltuielilor curente ale Fondului.
..................................................................................................................................................
(6) Conducerea executivă a Fondului informează lunar
Consiliul de administraţie cu privire la investirea resurselor financiare
disponibile ale Fondului, stabilite luând în considerare atât încasările de
contribuţii de la instituţiile de credit, plasamentele care ajung la scadenţă,
dobânzile aferente acestor plasamente, recuperările din creanţele Fondului la
instituţiile de credit în faliment, remuneraţia ca lichidator,
disponibilităţile din contul curent, cât şi plăţile de compensaţii, rambursarea
de credite (dacă este cazul), efectuarea investiţiilor aprobate, acoperirea
celorlalte cheltuieli ale Fondului, inclusiv a
cheltuielilor curente ale acestuia."
13. Alineatul (2) al
articolului 22 va avea următorul cuprins:
„(2) Raportul anual de activitate împreună cu
situaţiile financiare anuale, aprobate de Consiliul de administraţie al Băncii
Naţionale a României, precum şi raportul auditorului financiar vor fi făcute
publice."
14. La articolul 23,
alineatele (3) şi (4) vor avea următorul cuprins:
„(3) Reglementările interne ale Fondului - regulamente,
norme, ordine şi circulare de uz intern, precum şi reglementările emise în
aplicarea procedurilor de lichidare în cazul instituţiilor de credit la care
Fondul are calitatea de lichidator se aprobă de Consiliul de administraţie al
Fondului şi vor fi semnate de directorul acestuia.
(4) Reglementările elaborate de Fond, mai puţin cele
prevăzute la alin. (3), se publică în Monitorul Oficial al României, Partea
I."
15. In cuprinsul Statutului
Fondului de garantare a depozitelor în sistemul bancar, sintagma „directorul
general" se înlocuieşte cu termenul „directorul".
Art. II. - Regulamentul
nr. 2/2004 privind stabilirea, declararea şi plata de către instituţiile de
credit a contribuţiilor anuale, anuale majorate şi speciale la Fondul de
garantare a depozitelor în sistemul bancar, publicat în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 844 din 15 septembrie 2004, cu modificările şi
completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. La articolul 4,
alineatele (1), (3) şi (4) vor avea următorul cuprins:
„(1) Baza de calcul a contribuţiei anuale, anuale
majorate ori speciale a unei instituţii de credit o reprezintă soldul total în
echivalent lei, stabilit pentru data de 31 decembrie a fiecărui an de
raportare, anul precedent anului de plată a contribuţiei, reprezentând
totalitatea depozitelor din categoria celor garantate în condiţiile stabilite
de lege, în lei şi în valută convertibilă, aflate în evidenţa instituţiilor de
credit participante la constituirea resurselor financiare ale Fondului.
(3) Echivalentul în lei al depozitelor în valută
convertibilă se calculează prin utilizarea cursurilor de schimb valutar pentru
valutele respective, cursuri comunicate de Banca Naţională a României pentru
data de 31 decembrie a anului de raportare.
(4) Potrivit art. 4 alin. (3) din ordonanţă, la
deschiderea conturilor, categoriile de persoane juridice ale căror depozite nu figurează în Lista
depozitelor negarantate cuprinsă în anexa nr. 1, cu excepţia microintreprinderilor, întreprinderilor mici şi
mijlocii, vor declara pe propria răspundere încadrarea depozitelor, conform
legii, în categoria garantate sau negarantate. In acest scop, titularii de
conturi menţionaţi vor depune la ghişeul instituţiei de credit o declaraţie pe
propria răspundere, conform modelului din anexa nr. 2 «Declaraţie a
deponentului privind încadrarea depozitelor»."
2. După alineatul (4) al
articolului 4 se introduce un nou alineat, alineatul (41), cu următorul cuprins:
„(41) Depozitele microintreprinderilor, întreprinderilor mici şi mijlocii se încadrează,
conform legii, în categoria depozitelor garantate. In vederea includerii
depozitelor microîntreprinderilor, întreprinderilor mici şi mijlocii în
categoria celor garantate, aceste întreprinderi vor completa, la deschiderea
conturilor, o declaraţie pe propria răspundere, conform modelului din anexa nr. 21 «Declaraţie
privind încadrarea întreprinderii în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii».
Microîntreprinderile şi întreprinderile mici şi mijlocii care au deja conturi
deschise la instituţiile de credit vor depune această declaraţie până cel
târziu la data de 15 decembrie 2006."
3. Alineatul (7) al
articolului 4 va avea următorul cuprins:
„(7) Titularii de conturi din evidenţa instituţiilor de
credit menţionaţi la alin. (4) şi (41) la care au apărut modificări ce au dus la schimbarea încadrării
în categoria garantat/negarantat, respectiv în categoria întreprinderilor mici
şi mijlocii, au obligaţia ca, în termen de 30 de zile de la modificare, să
prezinte instituţiei de credit o declaraţie rectificativă, potrivit modelului
prezentat în anexa nr. 2, respectiv anexa nr. 21, completată corespunzător noii situaţii de încadrare."
4. La articolul 5,
alineatele (1), (2), (3), (4), (5), (7) şi (8) vor avea următorul cuprins:
„Art. 5. - (1) Cuantumul contribuţiei anuale care
trebuie plătite Fondului, conform legii, se determină de către fiecare
instituţie de credit participantă la Fond prin formularul «Declaraţie privind
calculul şi plata contribuţiei anuale, anuale majorate sau speciale la Fondul
de garantare a depozitelor în sistemul bancar pe anul...», cuprinsă în anexa
nr. 3, prin aplicarea asupra bazei de calcul a contribuţiei a următoarelor cote
pentru contribuţia anuală:
a) 0,2% în anul 2006;
b) 0,1% în anul 2007;
c) începând cu anul 2008, cota contribuţiei anuale va
fi stabilită de către Fond pentru fiecare an de plată, cu aprobarea Băncii
Naţionale a României, în baza reglementărilor emise de Fond în acest sens. Cota
contribuţiei anuale, care nu poate depăşi nivelul maxim de 0,5%, va fi
comunicată instituţiilor de credit până cel târziu la sfârşitul lunii februarie
a anului de plată.
(2) Declaraţia menţionată la alin. (1) va fi remisă
Fondului până la data de 15 martie a fiecărui an, cu toate rubricile
completate, mai puţin pct. 7 şi 8.
(3) In scopul urmăririi în cursul anului, de către
Fond, a evoluţiei situaţiei depozitelor persoanelor fizice şi ale persoanelor
juridice, în baza prevederilor art. 40 din ordonanţă, instituţiile de credit,
inclusiv cele pentru care nu există obligaţia participării la constituirea
resurselor financiare ale Fondului, vor comunica trimestrial Fondului, până la data de 15 a primei luni din
trimestrul următor pentru trimestrul anterior, situaţia depozitelor, potrivit
modelului prezentat în anexa nr. 5.
(4) In situaţia în care rezultă că o instituţie de
credit s-a angajat, potrivit normelor emise de Fond şi reglementărilor
prudenţiale stabilite de Banca Naţională a României, în politici riscante şi
nesănătoase, Consiliul de administraţie al Fondului va propune Consiliului de
administraţie al Băncii Naţionale a României majorarea contribuţiei anuale
pentru respectiva instituţie de credit, stabilită în conformitate cu normele
emise de Fond. In situaţia suspendării plăţii contribuţiilor anuale conform
prevederilor art. 14 alin. (1), Fondul este îndreptăţit să stabilească pentru
aceste instituţii de credit, în conformitate cu normele sale, contribuţii
anuale majorate corespunzătoare.
(5) In cazul în care Consiliul de administraţie al
Băncii Naţionale a României va hotărî majorarea contribuţiei anuale, Fondul va
comunica instituţiilor de credit în cauză cota majorată până cel târziu la
sfârşitul lunii februarie a anului de plată.
(7) Pentru o instituţie de credit nou-autorizată în
cursul anului de raportare, contribuţia anuală pe care trebuie să o plătească
se va stabili prin înmulţirea cotei de 1/365 din contribuţia determinată
conform prevederilor alin. (1) cu numărul de zile ce au trecut de la data
obţinerii autorizaţiei de funcţionare de la Banca Naţională a României până la
sfârşitul anului de raportare.
(8) In cazul în care o instituţie de credit intră în
faliment în cursul anului de raportare, baza de calcul a contribuţiilor
datorate, după caz, se determină pentru ultima zi a trimestrului precedent
celui în care a intrat în faliment. Contribuţia anuală care trebuie plătită se
calculează prin înmulţirea cotei de 1/365 din contribuţia determinată, în
condiţiile acestui alineat, cu numărul de zile de la începutul anului până la
data deschiderii procedurii falimentului. Contribuţiile datorate şi neachitate
Fondului de către instituţiile de credit intrate în faliment se recuperează de
către acesta din averea instituţiilor de credit în faliment."
5. Articolul 6 va avea
următorul cuprins:
„Art. 6. - Fiecare instituţie
de credit este obligată să plătească contribuţia sa anuală, inclusiv
contribuţia majorată, până cel târziu la data de 30 aprilie a anului următor
anului de raportare."
6. Alineatul (1) al
articolului 14 va avea următorul cuprins:
„Art. 14. - (1) In situaţia în
care Fondul a acumulat un nivel de resurse proprii considerat adecvat faţă de
totalul depozitelor garantate, aflate în evidenţa instituţiilor de credit
participante la constituirea resurselor financiare ale Fondului, Consiliul de
administraţie al Băncii Naţionale a României poate decide, la propunerea
Consiliului de administraţie al Fondului, suspendarea plăţii contribuţiilor
anuale."
7. In anexa nr. 1 „Lista
depozitelor negarantate", punctul 3 va avea următorul cuprins:
„3. Depozite ale instituţiilor
de credit, inclusiv cele provenind din fondurile proprii ale acestora, cu
excepţia depozitelor instituţiilor de credit în faliment."
8. Punctul 11 din anexa
nr. 1 „Lista depozitelor negarantate" se abrogă.
9. După anexa nr. 2 se
introduce o nouă anexă, anexa nr. 21, cu următorul cuprins:
„ANEXA Nr. 21)
DECLARAŢIE
privind încadrarea întreprinderii în categoria
întreprinderilor mici şi mijlocii
I. Date de identificare a
întreprinderii
Denumirea întreprinderii
........................................................................................................
Adresa sediului social
..............................................................................................................
Cod unic de înregistrare
...........................................................................................................
Numele şi funcţia ......................................................................................................................
(preşedintele
consiliului de administraţie, director general sau echivalent)
II. Date utilizate pentru a se stabili categoria
întreprinderii1)
Exerciţiul financiar de referinţă2)
|
Numărul mediu anual de salariaţi
|
Cifra de afaceri anuală netă
(mii lei/mii euro)
|
Active totale
(mii lei/mii euro)
|
|
|
|
|
|
|
In situaţia în care intervin modificări privind
încadrarea în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii, mă oblig ca, în
termen de 30 de zile de la modificare, să depun Declaraţia rectificativă
completată corespunzător.
|_| Declaraţie rectificativă,
care o înlocuieşte pe cea din data de .......................................
Declar pe propria răspundere că datele din această
declaraţie sunt conforme cu realitatea şi că întreprinderea:
|_| este inclusă în categoria
întreprinderilor mici şi mijlocii
|_| nu este inclusă în
categoria întreprinderilor mici şi mijlocii
Data întocmirii
.........................................
Semnătura autorizată3) ...........................
1) Datele sunt
determinate în conformitate cu prevederile Legii nr.
346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi
mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare.
2) Datele cu privire
la numărul mediu anual de salariaţi, cifra de afaceri anuală netă şi activele
totale sunt cele realizate în ultimul exerciţiu financiar, raportate în
situaţiile financiare anuale aprobate de acţionari sau asociaţi. In cazul
întreprinderilor nou-înfiinţate, datele cu privire la numărul mediu anual de
salariaţi, cifra de afaceri anuală netă şi activele totale se determină şi se
declară pe propria răspundere.
3) Semnătura
persoanei menţionate la pct. I."
10. Anexa nr. 5 va avea
următorul cuprins:
,,ANEXA Nr. 5
Instituţia de credit .....................
SITUAŢIA DEPOZITELOR
la data de.................(zz/ll/aaaa)
Nr. crt.
|
Indicatori
|
Depozite
|
In cadrul
plafonului de
garantare1)
|
Peste plafonul de garantare1)
|
Total
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4 = 2+3
|
1.
|
Număr titulari de depozite garantate - total,
|
|
|
|
|
din care:
|
|
|
|
|
- persoane fizice
|
|
|
|
|
- persoane juridice
|
|
|
|
2.
|
Număr titulari de depozite - total,
|
|
|
|
|
din care:
|
|
|
|
|
- persoane fizice
|
|
|
|
|
- persoane juridice
|
|
|
|
3.
|
Suma depozitelor garantate constituite de persoane fizice - total
(lei),
|
|
|
|
|
din care:
|
|
|
|
|
- în lei
|
|
|
|
|
- în valută (în echivalent lei)2)
|
|
|
|
4.
|
Suma depozitelor garantate constituite de persoane juridice -
total (lei),
|
|
|
|
|
din care:
|
|
|
|
|
- în lei
|
|
|
|
|
- în valută (în echivalent lei)2)
|
|
|
|
5.
|
Total depozite garantate (rd. 3 + rd. 4),
|
|
|
|
|
din care:
|
|
|
|
|
- în lei
|
|
|
|
|
- în valută (în echivalent lei)2)
|
|
|
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4 = 2+3
|
6.
|
Suma depozitelor constituite de persoane fizice - total (lei)
|
|
|
|
|
din care:
|
|
|
|
|
- în lei
|
|
|
|
|
- în valută (în echivalent lei)2)
|
|
|
|
7.
|
Suma depozitelor constituite de persoane juridice -- total (lei),
|
|
|
|
|
din care:
|
|
|
|
|
- în lei
|
|
|
|
|
- în valută (în echivalent lei)2)
|
|
|
|
8.
|
Total depozite (rd. 6 + rd. 7),
|
|
|
|
|
din care:
|
|
|
|
|
- în lei
|
|
|
|
|
- în valută (în echivalent lei)2)
|
|
|
|
Conducătorul instituţiei de credit,
...............................................................................
(numele, prenumele, funcţia, semnătura şi ştampila)
Conducătorul compartimentului financiar-contabil,
...............................................................................
(numele, prenumele, funcţia şi semnătura)
1) Pentru trimestrul
IV al anului de raportare se va utiliza plafonul de garantare valabil în anul
următor.
2) Se vor utiliza
cursurile de schimb comunicate de Banca Naţională a României pentru ultima zi a
trimestrului de raportare."
Art. III. - Regulamentul
nr. 3/2004 privind plata compensaţiilor de către Fondul de garantare a
depozitelor în sistemul bancar, publicat în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 844 din 15 septembrie 2004, se modifică şi se completează după
cum urmează:
1. In anexa nr. 1 „Lista
depozitelor negarantate", punctul 3 va avea următorul cuprins:
„3. Depozite ale instituţiilor de credit, inclusiv cele
provenind din fondurile proprii ale acestora, cu excepţia depozitelor
instituţiilor de credit în faliment."
2. Punctul 11 din anexa
nr. 1 „Lista depozitelor negarantate" se abrogă.
3. In cuprinsul anexelor
nr. 5A şi 5B, sintagma „director general" se înlocuieşte cu termenul
„director".
Art. IV. - Regulamentul
nr. 4/2004 privind informaţiile care trebuie furnizate de instituţiile de
credit deponenţilor cu privire la schema de garantare a depozitelor în sistemul
bancar, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 844 din 15
septembrie 2004, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se
completează după cum urmează:
- anexa nr. 2 „Lista
depozitelor garantate" va avea următorul cuprins:
„ANEXA Nr. 2
LISTA DEPOZITELOR NEGARANTATE
1. Depozite plasate de către persoanele aflate în
relaţii speciale cu instituţia de credit, respectiv: administratorii, inclusiv
conducătorii, directorii din centrală, cenzorii, auditorii financiari,
acţionarii semnificativi ai instituţiei de credit, precum şi deponenţii cu
statut similar în cadrul altor societăţi din acelaşi grup, familiile
persoanelor fizice de mai sus - soţii, precum şi rudele şi afinii de gradul
întâi, persoanele terţe care acţionează în numele deponenţilor menţionaţi,
precum şi depozitele plasate de societăţile din acelaşi grup;
2. Depozite ale persoanelor fizice şi juridice,
inclusiv entităţi fără personalitate juridică, care au obţinut, pe bază
individuală, rate de dobândă şi concesii financiare*) care au
contribuit la agravarea situaţiei financiare a instituţiei de credit;
3. Depozite ale instituţiilor de credit, inclusiv
cele provenind din fondurile proprii ale acestora, cu excepţia depozitelor
instituţiilor de credit în faliment;
4. Depozite ale instituţiilor
financiare;
5. Depozite ale societăţilor de
asigurare-reasigurare, inclusiv intermediarii în asigurări;
6. Depozite ale organismelor de plasament colectiv,
precum fonduri mutuale, societăţi de investiţii;
7. Depozite ale fondurilor de pensii;
8. Depozite ale autorităţilor publice centrale şi
locale;
9. Depozite ale regiilor autonome, companiilor
naţionale, societăţilor naţionale, societăţilor comerciale, altele decât
microîntreprinderile, întreprinderile mici şi mijlocii, încadrate ca atare potrivit prevederilor legale;
10. Depozite nenominative;
11. Datorii de natură obligatară, precum şi obligaţii
care izvorăsc din accepte proprii şi bilete la ordin emise de instituţia de
credit;
12. Depozite rezultate din tranzacţii pentru care au
fost pronunţate hotărâri judecătoreşti definitive de condamnare pentru
infracţiunea de spălare de bani.
*) Se referă la rate
de dobândă şi avantaje financiare care depăşesc nivelurile practicate de
instituţia de credit pentru depozitele de aceeaşi natură, aceleaşi monede,
aceeaşi categorie, aceeaşi durată şi aceeaşi sumă."
Art. V. - Statutul Fondului de
garantare a depozitelor în sistemul bancar, aprobat prin Ordinul preşedintelui
Consiliului de administraţie al Fondului de garantare a depozitelor în sistemul
bancar nr. 1/2004, Regulamentul nr. 2/2004 privind stabilirea, declararea şi
plata de către instituţiile de credit a contribuţiilor anuale, anuale majorate
şi speciale la Fondul de garantare a depozitelor în sistemul bancar,
Regulamentul nr. 3/2004 privind plata compensaţiilor de către Fondul de
garantare a depozitelor în sistemul bancar şi Regulamentul nr. 4/2004 privind
informaţiile care trebuie furnizate de instituţiile de credit deponenţilor cu
privire la schema de garantare a depozitelor în sistemul bancar, cu
modificările şi completările ulterioare, precum şi cu cele aduse prin prezentul
regulament, vor fi republicate în Monitorul Oficial al României, Partea I,
dându-se textelor o nouă numerotare.
Preşedintele Consiliului de administraţie al Fondului de garantare a depozitelor în sistemul bancar,
Niculae Vulpescu