Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Regulament Nr.2128 din 18.11.2010

privind organizarea şi desfăşurarea concursurilor sau examenelor pentru ocuparea posturilor vacante ori temporar vacante corespunzătoare funcţiilor contractuale din aparatul propriu al Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, precum şi din cadrul unităţilor care funcţionează în subordinea acestuia
ACT EMIS DE: Ministerul Economiei,Comertului si Mediului de Afaceri
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 798 din 29 noiembrie 2010



SmartCity1

Capitolul IDispoziţii generale Articolul 1Prezentul regulament stabileşte modalitatea de organizare şi desfăşurare a concursurilor sau examenelor pentru ocuparea posturilor vacante ori temporar vacante corespunzătoare funcţiilor contractuale din cadrul aparatului propriu al Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, precum şi din cadrul unităţilor care funcţionează în subordinea ministerului. Articolul 2(1) Angajarea personalului contractual în cadrul aparatului propriu al Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, precum şi din cadrul unităţilor care funcţionează în subordinea ministerului pe funcţii vacante sau temporar vacante, se face prin concurs ori examen, în urma căruia candidaţii declaraţi admişi încheie, în condiţiile legii, contracte individuale de muncă pe durată nedeterminată sau determinată.(2) Sunt exceptate de la prevederile prezentului regulament persoanele care ocupă funcţii de demnitate publică şi persoanele care urmează să fie încadrate la cabinetele demnitarilor. Articolul 3Ocuparea unei funcţii contractuale vacante sau temporar vacante se face prin examen în una dintre următoarele situaţii: a)s-a înscris un singur candidat; b)numai un singur candidat se prezintă la susţinerea probelor. Articolul 4Posturile vacante/temporar vacante prevăzute în statul de funcţii al ministerului vor fi scoase la concurs, luânduse în considerare următoarele criterii: a)necesarul de personal identificat în mod obiectiv în urma analizei gradului încărcării cu sarcini a personalului; b)alocaţiile bugetare aprobate pentru cheltuielile de personal pentru anul în curs. Articolul 5Concursul de ocupare a funcţiilor contractuale vacante sau temporar vacante este organizat, în condiţiile legii, după cum urmează: a)de către minister - pentru personalul din aparatul propriu şi pentru funcţiile de conducere de director general/director al unităţilor aflate în subordinea Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri. Excepţie fac conducătorii instituţiilor publice care sunt numiţi prin decizie a primului-ministru; b)de către autorităţile în al căror stat de funcţii se află posturile - pentru posturile vacante sau temporar vacante, altele decât cele prevăzute la lit. a). Articolul 6(1) Exercitarea cu caracter temporar a unei funcţii contractuale de conducere temporar vacante se realizează prin promovarea unui salariat din cadrul autorităţii sau instituţiei care îndeplineşte condiţiile specifice pentru ocuparea funcţiei respective, prin act administrativ al conducătorului unităţii.(2) În condiţiile în care nu există posibilitatea ocupării unei funcţii contractuale temporar vacante de conducere de către un salariat din cadrul instituţiei, ocuparea acesteia se face prin concurs sau examen. Capitolul IIPublicitatea concursului Articolul 7(1) Anunţul privind posturile vacante sau temporar vacante corespunzătoare funcţiilor contractuale, data, locul susţinerii concursului, probele stabilite, tematica şi bibliografia se vor afişa cu cel puţin 20 de zile la sediul instituţiei.(2) În acelaşi termen, concursul va fi anunţat într-un cotidian de largă circulaţie central sau local şi, după caz, pe pagina de internet a instituţiei. Articolul 8(1) Anunţul prevăzut la art. 7 conţine următoarele elemente:a)denumirea funcţiei contractuale vacante sau temporar vacante pentru care se organizează concursul, cu specificarea gradului sau a treptei profesionale, precum şi cu încadrarea acesteia în structura organizatorică a instituţiei; b)condiţiile de participare la concurs, respectiv condiţiile prevăzute de lege pentru ocuparea posturilor vacante sau temporar vacante corespunzătoare funcţiilor contractuale şi alte condiţii specifice prevăzute în fişa postului; c)documentele solicitate candidaţilor pentru constituirea dosarului propriu de înscriere la concurs; d)locul şi data până la care se pot depune dosarele de înscriere, cu precizarea datelor de contact; e)bibliografia şi tematica concursului; f)locul, data şi ora desfăşurării concursului< g)tipul probelor de concurs. (2) Anunţul publicat în presa scrisă va conţine numai elementele prevăzute la alin. (1) lit. a), d) şi f). Capitolul IIISuspendarea şi amânarea concursului sau examenului Articolul 9(1) În cazul în care, de la data anunţării concursului şi până la afişarea rezultatelor finale ale acestuia, conducătorul instituţiei în a cărei structură organizatorică se găseşte funcţia pentru care se organizează concursul este sesizat cu privire la nerespectarea prevederilor legale privind organizarea şi desfăşurarea concursului, se va proceda la verificarea celor sesizate, de către conducerea instituţiei sau de către persoane nominalizate de către aceasta. În situaţia în care se constată că nu au fost respectate prevederile legale sau când aspectele sesizate nu pot fi cercetate cu încadrarea în termenele procedurale prevăzute în prezentul ordin, desfăşurarea concursului va fi suspendată.(2) Sesizarea poate fi făcută de către membrii comisiei de concurs ori ai comisiei de soluţionare a contestaţiilor, de către candidaţi sau de orice persoană interesată. Articolul 10(1) În cazul în care, din motive obiective, nu se pot respecta data şi ora desfăşurării concursului:a)concursul se amână pentru o perioadă de maximum 15 zile calendaristice; b)se reia procedura de organizare şi desfăşurare a acestuia, dacă amânarea nu poate fi dispusă conform lit. a). (2) În situaţia constatării necesităţii amânării concursului, instituţia organizatoare are obligaţia:a)publicării modificării respective prin mijloacele prevăzute la art. 7; b)informării candidaţilor ale căror dosare au fost înregistrate. Capitolul IVCriterii generale şi specifice pentru ocuparea posturilor vacante sau temporar vacante Articolul 11(1) În vederea participării la concursul sau examenul pentru ocuparea unei funcţii contractuale vacante ori temporar vacante, candidaţii trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele criterii generale:a)să aibă cetăţenia română şi domiciliul stabil în România; b)să nu aibă antecedente penale, cu excepţia cazului în care a intervenit reabilitarea; c)să aibă o stare de sănătate corespunzătoare exercitării funcţiei, certificată conform legii; d)să aibă capacitate deplină de exerciţiu; e)să cunoască limba română, scris şi vorbit; f)să nu fie incompatibili cu ocuparea postului respectiv, potrivit legii; g)să îndeplinească condiţiile de studii prevăzute de lege pentru funcţia contractuală vacantă sau temporar vacantă; h)să îndeplinească condiţiile specifice pentru ocuparea funcţiei contractuale vacante sau temporar vacante, prevăzute în fişa postului. (2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1) lit. a), în anumite domenii de activitate, conducerea unităţii organizatoare poate decide, de la caz la caz, angajarea unor specialişti, cetăţeni ai altor state decât cele membre ale Uniunii Europene, cu respectarea prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 102/2005 privind libera circulaţie pe teritoriul României a cetăţenilor statelor membre ale Uniunii Europene şi Spaţiului Economic European, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 260/2005, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 56/2007 privind încadrarea în muncă şi detaşarea străinilor pe teritoriul României, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 134/2008. Articolul 12Criteriile specifice, elaborate de şeful ierarhic sau de coordonatorul compartimentului în care există funcţia contractuală vacantă ori temporar vacantă, pe baza cerinţelor cuprinse în fişa postului şi aprobate de conducătorul autorităţii sau instituţiei, vizează următoarele: a)studii de specialitate; b)perfecţionări/specializări; c)vechimea în muncă/vechimea în specialitatea studiilor; d)cunoştinţe de limbi străine; e)cunoştinţe de operare pe calculator; f)abilităţi şi aptitudini corespunzătoare specificului postului. Articolul 13(1) Nivelul studiilor pentru funcţiile vacante sau temporar vacante se stabileşte de către angajator, în concordanţă cu prevederile legii, dintre cele prezentate mai jos:a)studii superioare de lungă durată sau studii universitare de licenţă, absolvite cu diplomă de licenţă ori echivalentă; b)studii superioare de scurtă durată, absolvite cu diplomă; c)studii liceale, finalizate cu diplomă de bacalaureat; d)studii gimnaziale. (2) În cazul în care candidaţii au absolvit instituţii de învăţământ din străinătate, aceştia vor face dovada recunoaşterii diplomelor respective de către statul român. Articolul 14(1) Condiţiile minime de vechime pentru participarea la concursul organizat în vederea ocupării funcţiilor contractuale vacante ori temporar vacante pentru care sunt necesare studii superioare de lungă durată sau studii universitare de licenţă se stabilesc după cum urmează:a)minimum 6 luni, în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea funcţiilor contractuale de grad imediat superior celui de debutant; b)minimum 3 ani, în specialitatea studiilor necesare, pentru fiecare dintre gradele superioare celui prevăzut la lit. a). (2) Condiţiile minime de vechime în muncă pentru participarea la concursul organizat în vederea ocupării funcţiilor contractuale vacante sau temporar vacante pentru care sunt necesare studii superioare de scurtă durată se stabilesc după cum urmează:a)minimum 6 luni, în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea funcţiilor contractuale de grad imediat superior celui de debutant; b)minimum 3 ani, în specialitatea studiilor necesare, pentru fiecare dintre gradele superioare celui prevăzut la lit. a). (3) Condiţiile minime de vechime în muncă pentru participarea la concursul organizat în vederea ocupării funcţiilor contractuale vacante sau temporar vacante pentru care sunt necesare studii liceale/gimnaziale se stabilesc după cum urmează:a)minimum 6 luni, în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea funcţiilor contractuale de grad imediat superior celui de debutant; b)minimum 3 ani, în specialitatea studiilor necesare, pentru fiecare dintre gradele superioare celui prevăzut la lit. a). (4) Condiţiile minime de vechime în muncă, respectiv în specialitatea studiilor, necesare pentru ocuparea funcţiilor contractuale de conducere vacante sau temporar vacante, sunt următoarele:a)director general, director general adjunct, director, director adjunct, contabil-şef, inginer-şef - minimum 3 ani vechime în specialitate; b)şef serviciu, şef serviciu contencios, şef secţie - minimum 2 ani vechime în specialitate; c)şef birou, şef laborator, şef oficiu - minimum 2 ani vechime în specialitate; d)şef formaţie muncitori, şef atelier - minimum 2 ani vechime în muncă. Capitolul VOrganizarea şi desfăşurarea concursului sau examenului Secţiunea 1Comisiile de concurs sau examen Articolul 15(1) În vederea organizării şi desfăşurării concursurilor pentru ocuparea funcţiilor contractuale vacante sau temporar vacante, cu minimum 10 zile înainte de prima probă a concursului, prin act administrativ al conducătorului instituţiei organizatoare a concursului, se constituie comisia de concurs, respectiv comisia de soluţionare a contestaţiilor.(2) Pentru concursurile organizate în vederea ocupării funcţiilor contractuale de conducere, comisiile de concurs sunt alcătuite din 5 membri.(3) Pentru concursurile organizate în vederea ocupării funcţiilor contractuale de execuţie, comisiile de concurs sunt alcătuite din 3 membri.(4) Membrii comisiilor de concurs prevăzute la alin. (2) şi (3), precum şi secretarii acestora trebuie să îndeplinească următoarele cerinţe:a)au probitate morală şi profesională; b)nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare, conform legii; c)nu au calitatea de soţ, soţie, rudă sau afin până la gradul al patrulea inclusiv cu oricare dintre candidaţi; d)membrul în comisie/secretarul comisiei, soţul sau soţia, după caz, nu are relaţii ori interese cu caracter patrimonial cu oricare dintre candidaţi. (5) Cel puţin unul dintre membrii fiecărei comisii trebuie să aibă pregătire sau experienţă în domeniul funcţiei contractuale pentru care se organizează concurs ori examen.(6) În cazul în care în unitatea organizatoare nu există specialişti în domeniul de activitate al funcţiei contractuale, din comisii pot face parte persoane încadrate în unităţi similare.(7) Din comisia de concurs face parte în mod obligatoriu şeful compartimentului în care se află funcţia contractuală vacantă sau temporar vacantă pentru care se organizează concurs ori o persoană desemnată de acesta.(8) Calitatea de membru în comisia de concurs este incompatibilă cu aceea de membru în comisia de soluţionare a contestaţiilor.(9) Comisia de concurs, respectiv comisia de soluţionare a contestaţiilor are un secretar, numit prin actul administrativ de numire a comisiei.(10) Secretariatul comisiei de concurs şi secretariatul comisiei de soluţionare a contestaţiilor se asigură, de regulă, de către persoane din cadrul compartimentelor de resurse umane sau de către persoane cu atribuţii în acest domeniu, prevăzute în fişa postului, din cadrul instituţiei organizatoare a concursului. Articolul 16(1) Comisia de concurs are următoarele atribuţii:a)întocmeşte bibliografia şi, după caz, tematica de concurs; b)verifică dosarele candidaţilor înscrişi; c)stabileşte tipul probelor şi durata acestora; d)stabileşte criteriile profesionale individuale, în raport cu cerinţele postului, având în vedere principalele criterii prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul regulament; e)având în vedere cerinţele înscrise în fişa postului scos la concurs, cu cel mult 24 de ore înainte de susţinerea fiecărei probe elaborează subiectele/temele şi baremele de notare pentru fiecare probă de concurs sau examen; f)acordă note pentru fiecare probă; g)semnează procesele-verbale întocmite de secretarul comisiei, după fiecare etapă de concurs, precum şi procesul-verbal final al concursului. (2) În funcţie de gradul de dificultate şi de complexitate al subiectelor, comisia de concurs stabileşte durata fiecărei probe, fără a depăşi limita maximă de 3 ore. Articolul 17(1) Comisiile de soluţionare a contestaţiilor sunt formate dintr-un număr de 5 membri, pentru funcţiile contractuale de conducere, respectiv dintr-un număr de 3 membri, pentru funcţiile contractuale de execuţie, dintre care cel puţin un specialist în domeniul de activitate aferent postului scos la concurs.(2) Comisia de soluţionare a contestaţiilor are următoarele atribuţii:a)soluţionează contestaţiile cu privire la rezultatul selecţiei dosarelor de înscriere formulate de candidaţi; b)soluţionează contestaţiile cu privire la rezultatele probelor concursului/examenului, pe baza baremelor stabilite de către comisia de concurs. Articolul 18Secretarul comisiei de concurs are următoarele atribuţii: a)constituie şi gestionează dosarul de concurs; b)asigură publicitatea concursului, în conformitate cu art. 7 şi 10; c)primeşte dosarele de înscriere la concurs sau examen ale candidaţilor, pe care le pune la dispoziţia comisiei de concurs; d)verifică conformitatea fotocopiilor prezentate cu documentele originale, menţionând pe acestea, sub semnătură, expresia „conform cu originalul“; e)redactează şi semnează, alături de comisia de concurs, întreaga documentaţie privind activitatea specifică a acesteia; f)asigură îndeplinirea condiţiilor pentru desfăşurarea optimă a concursului/examenului - spaţii corespunzătoare, papetărie, birotică şi alte elemente de logistică necesare, multiplicarea subiectelor, supravegherea candidaţilor; g)informează candidaţii în legătură cu desfăşurarea concursului/examenului; h)redactează şi semnează, alături de comisia de concurs, întreaga documentaţie privind activitatea specifică a acesteia; i)transmite documentaţia pentru a fi întocmite actele necesare încadrării candidatului admis. Articolul 19Secretarul comisiei de soluţionare a contestaţiilor are următoarele atribuţii: a)primeşte contestaţiile depuse în termenul legal, pe care le prezintă comisiei de soluţionare a contestaţiilor; b)întocmeşte procesul-verbal care conţine hotărârea comisiei de soluţionare a contestaţiilor, pe care o transmite comisiei de concurs; c)afişează rezultatul contestaţiei depuse. Articolul 20(1) Membrii comisiilor de concurs şi de soluţionare a contestaţiilor şi secretarii acestor comisii, înainte de exercitarea acestei calităţi, vor da o declaraţie despre luarea la cunoştinţă a situaţiilor de incompatibilitate sau de conflict de interese prevăzute la art. 15 alin. (4).(2) În cazul în care se constată că unul dintre membri/secretari nu îndeplineşte/nu respectă condiţiile prevăzute la art. 15 alin. (4), conducătorul instituţiei va dispune măsuri de înlocuire a acestuia. Articolul 21Membrii comisiilor de concurs şi de soluţionare a contestaţiilor, precum şi secretarii acestora au obligaţia de a păstra în deplină securitate documentele şi de a asigura confidenţialitatea subiectelor stabilite pentru probele de concurs sau examen. Articolul 22Divulgarea subiectelor, a grilelor de corectare, a planului de interviu, în întregime sau în părţi componente ale acestora, atrage pentru cei vinovaţi măsuri disciplinare ori penale, după caz, stabilite conform prevederilor legale în vigoare, precum şi anularea concursului. Secţiunea a 2-aDocumentaţia pentru concurs sau examen Articolul 23Pentru fiecare concurs de ocupare a posturilor vacante sau temporar vacante corespunzătoare funcţiilor contractuale se întocmeşte un dosar de concurs, compus din următoarele documente: a)documentele prin care au fost constituite comisia de concurs şi comisia de soluţionare a contestaţiilor; b)copia anunţului publicat într-un cotidian de largă circulaţie şi a celui afişat la sediul instituţiei, precum şi, eventual, a celui postat pe pagina de internet a instituţiei; c)lucrările scrise ale candidaţilor; d)procesele-verbale ale comisiei de concurs şi, după caz, ale comisiei de soluţionare a contestaţiilor şi anexele aferente; e)fişele de notare ale comisiei de concurs şi, după caz, ale comisiei de soluţionare a contestaţiilor; f)contestaţiile, acolo unde este cazul. Articolul 24(1) În vederea participării la concurs, fiecare candidat are obligaţia de a depune, în termenul comunicat prin anunţul de concurs, actele necesare pentru constituirea dosarului de înscriere la concurs, după cum urmează:a)formularul de înscriere; b)actul de identitate, în copie; c)documentele care atestă nivelul şi specializarea studiilor impuse de cerinţele postului, în copie; d)copia carnetului de muncă sau, după caz, adeverinţa care să ateste activitatea desfăşurată, vechimea în muncă, în meserie şi/sau în specialitate; e)certificatul de cazier judiciar; f)adeverinţă care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată în condiţiile legii. (2) Copiile de pe actele prevăzute la alin. (1) se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică pentru conformitatea cu originalul de către secretarul comisiei de concurs, sau în copii legalizate.(3) Candidaţii care au altă cetăţenie decât cea română fac dovada îndeplinirii condiţiilor de participare la concurs/examen prin documente originale însoţite de traducerile autorizate în limba română; în cazul documentelor de studii obţinute în alte state, se va prezenta documentul care atestă echivalarea studiilor eliberat de autorităţile abilitate. Secţiunea a 3-aDispoziţii generale privind desfăşurarea concursului sau examenului Articolul 25(1) Concursurile pentru ocuparea posturilor vacante sau temporar vacante corespunzătoare funcţiilor contractuale constau în 3 etape succesive, după cum urmează:a)etapa I - selecţia dosarelor de înscriere; b)etapa a II-a - proba scrisă; c)etapa a III-a - proba interviului. (2) În cadrul etapei a II-a se verifică cunoştinţele teoretice ale candidaţilor, în funcţie de cerinţele generale ale postului pentru care se candidează.(3) Se pot prezenta la etapa următoare numai candidaţii declaraţi admişi la etapa anterioară acesteia.(4) Desfăşurarea etapelor de concurs se planifică în zilele lucrătoare, la un interval de minimum 48 de ore între ele, dar nu mai mult de 72 de ore.(5) Fiecare etapă a concursului/examenului pentru ocuparea unei funcţii contractuale vacante sau temporar vacante se finalizează cu un proces-verbal, contrasemnat de către toţi membrii comisiei de concurs şi de secretarul acesteia. Secţiunea a 4-aSelecţia dosarelor de înscriere la concurs sau examen Articolul 26(1) În vederea participării la concurs, în termen de 10 zile de la data publicării anunţului, candidaţii depun la secretariatul comisiei de concurs dosarul de concurs.(2) În termen de maximum 24 de ore de la data expirării termenului de depunere a dosarelor, comisia de concurs are obligaţia de a selecta dosarele, pe baza îndeplinirii condiţiilor de participare la concurs.(3) Rezultatul selectării dosarelor de înscriere se afişează de către secretarul comisiei de concurs, cu menţiunea „admis“ sau „respins“, însoţită de motivul respingerii dosarului, la sediul instituţiei organizatoare a concursului, în termenul menţionat la alin. (2).(4) Contestaţiile cu privire la rezultatul selecţiei dosarelor de înscriere se depun la secretarul comisiei de soluţionare a contestaţiilor, în maximum 24 de ore de la afişarea rezultatelor selecţiei dosarelor de către comisia de concurs.(5) Contestaţiile cu privire la rezultatele selecţiei dosarelor se soluţionează şi se afişează la sediul instituţiei organizatoare a concursului, în termen de maximum 24 de ore de la expirarea termenului de depunere.(6) Dacă termenele prevăzute la alin. (1)-(5) expiră într-o zi nelucrătoare, acestea sunt prelungite până în prima zi lucrătoare următoare. Secţiunea a 5-aProba scrisă din cadrul concursului/examenului Articolul 27(1) În cadrul probei scrise, comisia de concurs elaborează subiectele şi baremele de notare, ţinând cont de următoarele cerinţe:a)să fie formulate clar, precis şi în strictă concordanţă cu bibliografia şi, eventual, cu tematica afişate; b)să poată fi rezolvate în timpul alocat probei respective; c)să aibă un grad de dificultate care să permită abordarea şi soluţionarea acestora. (2) Proba scrisă poate consta în redactarea unei lucrări şi/sau în rezolvarea unor teste tip grilă. Articolul 28(1) Comisia de concurs stabileşte subiectele şi alcătuieşte seturile de subiecte pentru proba scrisă în ziua în care aceasta se desfăşoară.(2) În cazul în care proba scrisă constă în rezolvarea unor teste tip grilă, întrebările pot fi formulate cu cel mult două zile înainte de desfăşurarea acesteia.(3) În cadrul probei scrise, seturile de subiecte se semnează de către toţi membrii comisiei de concurs şi se închid în plicuri sigilate purtând ştampila Direcţiei resurse umane, în cazul concursurilor organizate pentru ocuparea funcţiilor contractuale vacante sau temporar vacante din cadrul aparatului propriu al Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, ori a instituţiei aflate în subordinea ministerului, în cazul concursurilor organizate de către aceasta.(4) Comisia de concurs stabileşte punctajul maxim pentru fiecare subiect, care se comunică candidaţilor odată cu subiectele.(5) Până la ora stabilită pentru terminarea probei scrise a concursului, membrii comisiei de concurs au obligaţia de a stabili baremul detaliat de corectare a subiectelor. Articolul 29(1) Durata probei scrise se stabileşte de către comisia de concurs, în funcţie de gradul de dificultate şi complexitate al subiectelor, dar nu poate depăşi 3 ore.(2) La ora stabilită pentru începerea probei scrise, comisia de concurs prezintă candidaţilor seturile de subiecte şi invită un candidat să extragă un plic cu subiectele de concurs.(3) Din momentul comunicării subiectelor este interzis accesul în sala de concurs al candidaţilor care întârzie sau al oricărei persoane, în afara membrilor comisiei de concurs, precum şi a persoanelor care asigură secretariatul comisiei de concurs şi supravegherea desfăşurării probei.(4) Pe toată perioada derulării probei scrise, candidaţilor le este interzisă deţinerea sau folosirea vreunei surse de consultare. Nerespectarea acestei dispoziţii atrage eliminarea candidatului respectiv din concurs, iar comisia de concurs înscrie menţiunea „anulat“ pe lucrare şi consemnează cele întâmplate într-un proces-verbal. Secţiunea a 6-aProba interviului din cadrul concursului/examenului Articolul 30(1) În cadrul probei interviului, comisia va stabili planul de interviu şi criteriile de evaluare.(2) În situaţia în care în cadrul probei interviului se prevede şi o probă practică, aceasta se proiectează astfel încât să se aprecieze cât mai corect potenţialul de utilizare în context profesional a acelor abilităţi personale care sunt indispensabile realizării postului.(3) În funcţie de atribuţiile funcţiei contractuale scoase la concurs, proba practică poate consta în demonstrarea abilităţilor de lucru la calculator sau de utilizare a unor programe informatice ori a cunoaşterii unei limbi străine de circulaţie internaţională.(4) În afara subiectelor pe teme profesionale, interviul poate aborda şi alte elemente relevante privitoare la activitatea, rezultatele obţinute în muncă, comportamentul în situaţii-limită ale candidatului şi proiecte profesionale de viitor, în situaţia în care va ocupa funcţia contractuală pentru care candidează.(5) Data şi ora susţinerii interviului se afişează odată cu rezultatele de la proba scrisă.(6) Prin excepţie de la prevederile art. 25 alin. (4), preşedintele comisiei de concurs poate aproba reducerea termenului prevăzut pentru susţinerea interviului, la solicitarea candidaţilor şi cu acordul membrilor comisiei de concurs, cu îndeplinirea cumulativă a următoarelor condiţii:a)toţi candidaţii au luat cunoştinţă de rezultatul probei scrise; b)niciunul dintre candidaţi nu intenţionează să conteste rezultatul obţinut la proba scrisă. (7) Fiecare membru al comisiei de concurs va adresa întrebări candidatului. Nu se pot adresa întrebări referitoare la apartenenţa la o anumită rasă, naţionalitate, etnie, religie, categorie socială ori categorie defavorizată, referitoare la vârstă, sex sau orientare sexuală, respectiv la convingerile candidatului.(8) Întrebările şi răspunsurile la interviu se consemnează de către secretarul comisiei de concurs în anexa la procesul-verbal al probei şi se semnează de către membrii comisiei de concurs şi de candidat. Secţiunea a 7-aNotarea probelor şi comunicarea rezultatelor Articolul 31(1) Membrii comisiei de concurs/de examen notează fiecare probă a concursului/examenului cu note de la 1 la 10.(2) Notarea probelor concursului/examenului se face în termen de minimum 24 de ore între ele, dar nu mai mult de 48 de ore.(3) Nota finală reprezintă media aritmetică a notelor obţinute la probele concursului/examenului.(4) În cadrul probei scrise, anterior începerii corectării, fiecare lucrare va fi sigilată şi numerotată, cu excepţia cazului în care există un singur candidat pentru ocuparea funcţiei contractuale vacante sau temporar vacante.(5) Punctajele se acordă de către fiecare membru al comisiei de concurs/de examen şi se notează în borderoul de notare.(6) În situaţia în care în urma corectării unei lucrări se constată diferenţe mai mari de un punct între notele acordate de membrii comisiei de concurs, lucrarea respectivă se recorectează de către toţi membrii acesteia. Articolul 32Sunt declaraţi admişi în urma participării la fiecare probă a concursului/examenului candidaţii care au obţinut: a)minimum nota 5, în cazul concursurilor organizate pentru ocuparea posturilor vacante sau temporar vacante corespunzătoare funcţiilor contractuale de execuţie; b)minimum nota 7, în cazul concursurilor organizate pentru ocuparea posturilor vacante corespunzătoare funcţiilor contractuale de conducere. Articolul 33(1) Notele finale se afişează la sediul instituţiei organizatoare, în termen de cel mult 3 zile calendaristice de la finalizarea ultimei probe sau a contestaţiilor, după caz. Acestea vor fi înscrise în ordine descrescătoare.(2) Comunicarea rezultatelor la fiecare probă a concursului, inclusiv a rezultatelor finale ale concursului, se face prin menţionarea notei finale a fiecărui candidat şi a sintagmei „admis“/„respins“, prin afişare la locul de desfăşurare a concursului.(3) Este declarat admis la concursul pentru ocuparea unei funcţii contractuale vacante sau temporar vacante candidatul care a obţinut nota cea mai mare dintre candidaţii care au concurat pentru acelaşi post, cu condiţia ca toţi să fi obţinut nota minimă necesară, potrivit art. 31.(4) În cazul în care există candidaţi care au obţinut aceeaşi notă finală, va fi declarat admis candidatul care a obţinut nota cea mai mare la proba scrisă. Dacă şi în această situaţie egalitatea se menţine, candidaţii în cauză vor fi invitaţi la un nou interviu, în urma căruia comisia de concurs va decide asupra candidatului câştigător. Secţiunea a 8-aSoluţionarea contestaţiilor Articolul 34(1) Candidaţii nemulţumiţi de rezultatele obţinute la probele concursului pot depune contestaţie la secretariatul comisiei de soluţionare a contestaţiilor, în termen de 24 de ore de la afişarea rezultatelor.(2) Candidaţii pot contesta numai notele obţinute la propriile lucrări.(3) Contestaţiile se soluţionează în termen de maximum 24 de ore de la expirarea termenului de depunere a acestora. Articolul 35Comisia de soluţionare a contestaţiilor admite contestaţia şi va modifica nota finală în situaţia în care: a)candidatul îndeplineşte condiţiile pentru a participa la concurs, în situaţia contestaţiilor formulate faţă de rezultatul selecţiei dosarelor; b)constată că notele nu au fost acordate cu respectarea baremului şi răspunsurilor din lucrarea scrisă, a planului de interviu sau se constată neconcordanţe între întrebările formulate de către membrii comisiei de concurs şi răspunsurile consemnate ale candidaţilor, în cazul probei de interviu; c)constată că există o diferenţă mai mare de un punct la proba scrisă între punctajele acordate de comisia de concurs şi comisia de soluţionare a contestaţiilor; d)constată că, în urma recorectării probei scrise sau reanalizării probei interviului, candidatul declarat iniţial respins obţine cel puţin nota minimă pentru promovarea probei contestate. Articolul 36Comisia de soluţionare a contestaţiilor respinge contestaţia în situaţia în care: a)candidatul nu îndeplineşte condiţiile pentru a participa la concurs; b)constată că notele au fost acordate cu respectarea baremului şi răspunsurilor din lucrarea scrisă, a planului de interviu şi nu se constată neconcordanţe între întrebările formulate de către membrii comisiei de concurs şi răspunsurile consemnate ale candidaţilor, în cazul probei de interviu; c)constată că există o diferenţă mai mare de un punct la proba scrisă între punctajele acordate de comisia de concurs şi comisia de soluţionare a contestaţiilor. Articolul 37(1) Hotărârile comisiei de soluţionare a contestaţiilor se consemnează într-un proces-verbal întocmit de secretarul comisiei şi semnat de membrii acesteia.(2) Rezultatele la contestaţii se comunică candidaţilor, prin afişare la sediul unităţii organizatoare. Articolul 38În cazul respingerii contestaţiei, candidatul se poate adresa instanţei de contencios administrativ, în condiţiile legii. Secţiunea a 9-aNumirea personalului contractual Articolul 39După expirarea termenului de depunere a contestaţiilor sau, după caz, după rezolvarea contestaţiilor se întocmeşte tabelul care va cuprinde clasificarea finală a candidaţilor în ordinea descrescătoare a notelor finale. În dreptul fiecărui candidat se înscriu nota finală obţinută şi menţiunea: „admis“, „respins“, „neprezentat“, „eliminat din concurs/examen“, după caz. Articolul 40(1) Candidaţii declaraţi admişi sunt numiţi, în condiţiile legii, în funcţiile contractuale vacante sau temporar vacante de conducere ori de execuţie, prin act administrativ al conducătorului instituţiei, urmând să fie încheiat contract individual de muncă pe durată nedeterminată sau determinată.(2) Candidatul declarat „admis“ la concurs se prezintă la post în termen de maximum 15 zile lucrătoare de la data afişării rezultatului final al concursului.(3) Prin excepţie de la prevederile alin. (2), în cazul în care candidatul nu poate respecta termenul menţionat, acesta înaintează în scris, în termen de 3 zile lucrătoare de la afişarea rezultatului concursului, o cerere motivată, în care prezintă motivele întârzierii, dar nu mai mult de 30 de zile calendaristice de la data afişării rezultatului final al concursului.(4) În cazul neprezentării la post în termenul stabilit a candidatului declarat admis, conducătorul instituţiei organizatoare va comunica în scris candidatului care a obţinut nota finală imediat inferioară şi care îndeplineşte condiţiile pentru a fi declarat admis posibilitatea de a ocupa postul respectiv; în această situaţie termenul de prezentare la post este de maximum 15 zile lucrătoare de la data comunicării.(5) Candidaţii declaraţi respinşi la concurs nu pot ocupa, în baza notei finale obţinute la respectivul concurs, alte posturi vacante în cadrul instituţiei organizatoare. ANEXĂla regulament PRINCIPALELE CRITERII DE EVALUARE a performanţelor individuale în cazul ocupării prin concurs sau examen a posturilor vacante ori temporar vacante corespunzătoare funcţiilor contractuale I. Pentru funcţiile contractuale de conducere: 1. cunoştinţe teoretice necesare; 2. capacitatea de organizare, planificare, coordonare; 3. responsabilitate în luarea deciziilor; 4. capacitate de analiză şi sinteză. II. Pentru funcţiile contractuale de execuţie: 1. cunoştinţe teoretice necesare şi/sau abilităţi practice necesare; 2. aptitudini şi calităţi necesare exercitării funcţiei, care vor fi stabilite de către comisia de concurs în funcţie de specificul postului; 3. experienţa profesională necesară exercitării funcţiei. NOTĂ: În funcţie de specificul postului, comisia de concurs poate stabili şi alte criterii.


SmartCity5

COMENTARII la Regulament 2128/2010

Momentan nu exista niciun comentariu la Regulament 2128 din 2010
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Regulament 2128/2010
Ordin 173 2011
pentru completarea Regulamentului privind organizarea si desfasurarea concursurilor sau examenelor pentru ocuparea posturilor vacante ori temporar vacante corespunzatoare functiilor contractuale din aparatul propriu al Ministerului Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri, precum si din cadrul unitatilor care functioneaza în subordinea acestuia, aprobat prin Ordinul ministrului economiei, comertului si mediului de afaceri nr. 2.128/2010
Ordin 2128 2010
pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea si desfasurarea concursurilor sau examenelor pentru ocuparea posturilor vacante ori temporar vacante corespunzatoare functiilor contractuale din aparatul propriu al Ministerului Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri, precum si din cadrul unitatilor care functioneaza în subordinea acestuia
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu