Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

REGULAMENT din 25 mai 2005

REGULAMENT    din 25 mai 2005

privind ajutorul de stat pentru productia cinematografica si de televiziune

ACT EMIS DE: CONSILIUL CONCURENTEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 491 din 10 iunie 2005


SmartCity3


    In temeiul art. 28 alin. (1) din Legea concurentei nr. 21/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, si al art. 22 alin. (1) din Legea nr. 143/1999 privind ajutorul de stat, cu modificarile si completarile ulterioare,

    Consiliul Concurentei adopta prezentul regulament.

    Introducere

    Productiile audiovizuale si cele cinematografice, in special, joaca un rol important in promovarea culturii si pentru buna functionare a democratiei, datorita influentei pe care acestea o au asupra societatii.
    In ceea ce priveste domeniul audiovizual la nivel comunitar, in anul 1998 au fost stabilite criteriile de analiza a ajutoarelor de stat acordate sub forma de schema, acestea ramanand valabile pana in prezent.
    Necesitatea de a elabora criterii de analiza a ajutoarelor de stat acordate in favoarea productiilor care contribuie la promovarea culturii rezulta din natura dubla a acestora. Pe de o parte, acestea sunt bunuri economice, care pot oferi posibilitatea crearii de locuri de munca si cresterii bunastarii economice, iar pe de alta parte, acestea sunt bunuri culturale cu influente reale asupra societatii in ansamblul sau.
    Conform Legii nr. 143/1999 privind ajutorul de stat, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare lege, ajutoarele de stat sunt considerate incompatibile cu mediul concurential normal. Totusi, potrivit dispozitiilor art. 14 alin. (1) lit. h) din lege, Consiliul Concurentei poate autoriza ajutoare de stat pentru promovarea culturii si conservarea patrimoniului cultural in cazul in care asemenea masuri nu afecteaza mediul concurential si aplicarea corespunzatoare a acordurilor internationale la care Romania este parte.
    In general, productiile cinematografice si de televiziune au o durata de exploatare ridicata, putand fi oferite prin diverse canale de distributie. In conditiile in care pot demonstra aportul lor la promovarea pe scara larga a culturii, ajutoarele de stat pentru productia cinematografica si de televiziune pot fi considerate compatibile cu mediul concurential. Astfel de ajutoare de stat trebuie sa sustina creatia unui produs audiovizual si nu dezvoltarea unei activitati industriale.

    Scop

    Art. 1
    Prezentul regulament stabileste criteriile de analiza a ajutoarelor de stat acordate in domeniul productiei cinematografice si de televiziune.

    Compatibilitatea ajutoarelor de stat acordate in domeniul productiei cinematografice si de televiziune cu prevederile Legii nr. 143/1999

    Art. 2
    Ajutoarele de stat destinate productiei cinematografice si de televiziune pot fi autorizate daca sunt indeplinite cumulativ conditiile prevazute la art. 3 si 4.
    Art. 3
    Ajutoarele de stat destinate productiei cinematografice si de televiziune trebuie sa respecte principiul liberei concurente, al libertatii de stabilire a persoanelor, al liberei circulatii a marfurilor si a serviciilor si al nediscriminarii in ceea ce priveste nationalitatea beneficiarilor.
    Art. 4
    (1) In cadrul analizei ajutoarelor de stat notificate, Consiliul Concurentei va urmari indeplinirea conditiilor specifice prevazute la alin. (2) - (5).
    (2) Ajutorul de stat trebuie sa fie destinat realizarii unor productii cinematografice si de televiziune, care sunt cuprinse in categoria de produse culturale, conform criteriilor stabilite de legislatia in cauza.
    (3) Producatorii trebuie sa fie liberi sa aloce cel putin 20% din bugetul filmului sau al productiei de televiziune pentru a fi cheltuit in alte state membre ale Uniunii Europene sau semnatare ale Acordului Central-European pentru Comert Liber, fara ca aceasta sa aiba drept consecinta reducerea sumei ajutorului de stat. Aceasta conditie este indeplinita daca beneficiarilor nu li se impune sa cheltuiasca pe teritoriul Romaniei mai mult de 80% din bugetul filmului sau productiei de televiziune, pentru care este acordat ajutorul de stat.
    (4) Intensitatea ajutorului de stat nu trebuie sa depaseasca 50% din bugetul productiei. Aceasta limita poate fi depasita in cazul filmelor "dificile" si cu buget redus. Criteriile in functie de care un film este definit ca fiind "dificil" sau cu buget redus vor fi stabilite de Centrul National al Cinematografiei.
    (5) Este interzisa acordarea de ajutoare de stat suplimentare destinate activitatilor specifice productiei cinematografice (de exemplu, postproductie), pentru a garanta ca ajutorul de stat sa aiba un efect de incintare neutra, astfel incat efectul de atragere a acestor activitati specifice sa fie evitat.
    Art. 5
    (1) Toate categoriile de costuri care compun bugetul total al unei productii cinematografice sau de televiziune reprezinta costuri eligibile, iar producatorii trebuie sa fie liberi sa aleaga categoriile de cheltuieli care sa fie efectuate pe teritoriul statelor membre ale Uniunii Europene sau semnatare ale Acordului Central-European pentru Comert Liber.
    (2) Intreprinderile care activeaza in domeniul productiei cinematografice si de programe de televiziune pot beneficia si de ajutoare de stat orizontale (cum ar fi: ajutorul de stat pentru intreprinderi mici si mijlocii, ajutorul de stat regional, ajutorul de stat pentru ocuparea fortei de munca, ajutorul de stat pentru instruirea angajatilor, ajutorul de stat pentru cercetare-dezvoltare), in conformitate cu prevederile reglementarilor specifice in domeniul ajutorului de stat. In acest caz, cumulul ajutoarelor de stat, raportate la aceleasi costuri eligibile, nu poate depasi intensitatea maxima prevazuta la art. 4 alin. (4).
    Art. 6
    Fondurile alocate direct producatorilor din cadrul programelor comunitare sau din alte fonduri supranationale nu reprezinta ajutor de stat in masura in care statul nu dispune de putere discretionara asupra acestora.
    Art. 7
    In vederea notificarii ajutoarelor de stat conform prezentului regulament se vor completa formularul de notificare a ajutorului de stat, prevazut in anexa nr. 1 la Regulamentul privind forma, continutul si alte detalii ale notificarii unui ajutor de stat, pus in aplicare prin Ordinul Consiliului Concurentei nr. 528/2004, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 82 din 25 ianuarie 2005, si formularul prevazut in anexa care face parte integranta din prezentul regulament, referitor la informatiile suplimentare privind ajutorul de stat pentru productii cinematografice si de televiziune.

    Prevederi finale

    Art. 8
    (1) Prezentul regulament transpune in legislatia romaneasca pct. 2.3 din Comunicarea Comisiei catre Consiliu, Parlamentul European, Comitetul Economic si Social si Comitetul Regiunilor privind anumite aspecte juridice legate de productiile cinematografice si alte productii audiovizuale, publicata in Jurnalul Oficial al Comunitatilor Europene (JOCE) nr. C 43 din 16 februarie 2002 si partea III.9 din anexa nr. 1 la Regulamentul Comisiei nr. 794/2004 din 21 aprilie 2004 referitor la punerea in aplicare a Regulamentului Consiliului (EC) nr. 659/1999 din 22 martie 1999 privind regulile de punere in aplicare a art. 93 din Tratatul CE, publicat in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 140 din 30 aprilie 2004.
    (2) Anexa face parte integranta din prezentul regulament.
    (3) Prezentul regulament va fi pus in aplicare prin ordin al presedintelui Consiliului Concurentei si va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

    ANEXA 1
    la regulament

                                  FORMULAR
pentru informatii suplimentare privind ajutorul de stat pentru productii cinematografice si de televiziune

    1. Ajutorul de stat
    1.1. Descrieti cat mai precis scopul acordarii ajutorului de stat si obiectivul acestuia, pentru fiecare masura in parte, daca este cazul.
    1.2. Precizati daca ajutorul de stat este destinat sustinerii directe a unui produs cultural (de cinema sau de televiziune).
    1.3. Mentionati prevederile care garanteaza ca rezultatul productiei pentru care se acorda ajutorul de stat este un produs cultural:
    ..........................................................................
    ..........................................................................
    1.4. Are ajutorul de stat ca efect sustinerea investitiilor intr-un sector industrial?

    2. Conditii de eligibilitate
    2.1. Indicati conditiile de eligibilitate pentru ajutorul de stat propus a se acorda:
    ..........................................................................
    ..........................................................................
    2.2. Beneficiarii:
    2.2.1. Se face distinctie, in cadrul schemei, intre diferite categorii de beneficiari (cum ar fi persoane fizice sau juridice, producatori dependenti ori independenti etc.)*)?
    ..........................................................................
    ..........................................................................
    2.2.2. Se face distinctie, in cadrul schemei, intre diferite categorii de beneficiari in functie de nationalitate sau de locul de resedinta*)?
    ..........................................................................
    ..........................................................................
    2.2.3. In cazul stabilirii pe teritoriul Romaniei, precizati daca beneficiarii sunt obligati sa respecte orice alte conditii in afara de aceea de a fi reprezentat de o agentie permanenta*).
    2.2.4. In cazul in care ajutorul are o componenta fiscala, precizati daca beneficiarul are alte obligatii sau trebuie sa indeplineasca si alte conditii decat aceea de a inregistra venituri care sunt impozabile pe teritoriul Romaniei.

    3. Principiul teritorializarii
    3.1. Indicati daca exista orice fel de obligatie de alocare a ajutorului de stat pe teritoriul Romaniei sau intr-o regiune a acesteia.
    3.2. Este necesara respectarea unui procent minim de acoperire teritoriala pentru a fi eligibil pentru a primi ajutor de stat?
    3.3. Acoperirea teritoriala este calculata in functie de bugetul total al productiei sau in functie de valoarea ajutorului de stat care se va acorda?
    3.4. Se aplica principiul teritorializarii anumitor categorii de cheltuieli din bugetul productiei?
    3.5. Este variabila valoarea absoluta a ajutorului in functie de cheltuielile care se fac pe teritoriul Romaniei?
    3.6. Este intensitatea ajutorului direct proportionala cu gradul efectiv de acoperire teritoriala?
    3.7. Este ajutorul de stat proportional cu gradul de acoperire teritoriala?

    4. Costurile eligibile
    4.1. Mentionati care sunt categoriile de costuri care pot fi luate in considerare pentru determinarea valorii ajutorului de stat.
    4.2. Au toate costurile eligibile o legatura directa cu productia cinematografica sau de televiziune?

    5. Intensitatea ajutorului
    5.1. Indicati daca schema prevede posibilitatea atingerii unei intensitati a ajutorului de stat mai mare de 50% din bugetul productiei in cazul filmelor "dificile" sau cu buget redus.
    In cazul ajutorului de stat individual se va preciza daca filmul face parte din categoria filmelor "dificile" sau cu buget redus.
    5.2. Daca da, indicati care sunt aceste categorii de filme.
    5.3. Mentionati daca ajutorul de stat poate fi cumulat cu ajutoare acordate in cadrul altor scheme de ajutor de stat sau cu alte tipuri de ajutor si, daca este cazul, ce prevederi limiteaza un asemenea cumul pentru ca pragul maxim al intensitatii ajutorului de stat acordat pentru acelasi produs cultural sa nu fie depasit.

    6. Compatibilitatea
    Justificati compatibilitatea ajutorului de stat cu prevederile prezentului regulament.

    7. Alte informatii
    Mentionati orice alte informatii pe care le considerati necesare pentru evaluarea masurilor in cauza, in conformitate cu prevederile prezentului regulament.
           
    *) Se va completa doar in cazul ajutoarelor de stat sub forma de schema.



SmartCity5

COMENTARII la Regulament 0/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Regulament 0 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Regulament 0/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu