Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Regulament Nr.- din 07.10.2011

de organizare şi funcţionare a unităţilor care oferă activitate extraşcolară
ACT EMIS DE: Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului și Sportului
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 792 din 08 noiembrie 2011



SmartCity1


Dispoziţii generale Articolul 1Prezentul regulament reglementează organizarea şi desfăşurarea activităţilor educative extraşcolare/de tip nonformal, în unităţi de învăţământ/unităţi de stat sau private, care oferă/furnizează educaţie nonformală, prin activităţi educative extraşcolare, în conformitate cu prevederile Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011. Articolul 2Educaţia nonformală reprezintă parte integrantă a sistemului naţional de educaţie, alături de educaţia formală. Articolul 3Educaţia nonformală se organizează şi se desfăşoară în conformitate cu idealul educaţional şi cu principiile prevăzute de Legea nr. 1/2011. Articolul 4Educaţia nonformală are ca scop dezvoltarea şi diversificarea competenţelor-cheie şi formarea competenţelor specifice în funcţie de domeniul şi profilul activităţii extraşcolare. Articolul 5În România, antepreşcolarii, preşcolarii şi elevii beneficiază de educaţie nonformală prin activităţi educative extraşcolare, realizate în cadrul unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat sau private, în palate şi cluburi ale copiilor, în tabere şcolare, în baze sportive, turistice şi de agrement sau în alte unităţi acreditate în acest domeniu, indiferent de condiţia socială şi materială, de sex, de rasă, de naţionalitate, de apartenenţa religioasă, fără restricţii care ar putea constitui discriminare ori segregare. Articolul 6Activitatea educativă extraşcolară se desfăşoară, în afara orelor de curs, în spaţii aparţinând unităţilor de învăţământ, în palatele şi cluburile copiilor, în tabere şcolare, în baze sportive, turistice şi de agrement şi în alte locaţii educaţionale, culturale, ştiinţifice, sportive. Articolul 7
(1) În sistemul de învăţământ de stat activităţile educative extraşcolare se desfăşoară, conform legii, în unităţi de învăţământ preuniversitar de stat, abilitate în domeniul educaţiei nonformale, pe toată durata anului şcolar şi a vacanţelor şcolare.
(2) Suspendarea activităţilor educative în aceste unităţi de învăţământ poate fi făcută numai în situaţii obiective, pe o perioadă determinată, la propunerea conducerii unităţilor, cu avizul inspectoratului şcolar judeţean/Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti, iar în cazul Palatului Naţional al Copiilor din Bucureşti, cu avizul Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului.
Articolul 8Respectarea prezentului regulament este obligatorie pentru personalul de conducere, îndrumare şi control din Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, din inspectoratele şcolare judeţene, din Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti, pentru personalul de conducere, îndrumare, didactic de predare şi instruire practică, didactic auxiliar, nedidactic din unităţile de învăţământ, pentru copiii care beneficiază de activităţile educative din unităţile care oferă activităţi extraşcolare, pentru părinţii acestora şi pentru partenerii implicaţi în activităţile educative. Articolul 9Organizarea şi funcţionarea unităţilor de învăţământ/unităţi care oferă/furnizează educaţie nonformală, prin activităţi educative extraşcolare, sunt reglementate după cum urmează: a)pentru palatele şi cluburile copiilor, conform anexei nr. 1, care face parte integrantă din prezentul regulament, şi prin alte metodologii emise de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului; b)pentru alte instituţii acreditate în domeniul educaţiei nonformale, conform anexei nr. 2, care face parte integrantă din prezentul regulament, prin regulamente şi metodologii proprii, cu respectarea prevederilor Legii nr. 1/2011 şi a altor prevederi legale în vigoare. Articolul 10Managementul resurselor umane în cadrul unităţilor de învăţământ care oferă/furnizează educaţie nonformală, prin activităţi educative extraşcolare, este reglementat după cum urmează: a)pentru palatele şi cluburile copiilor, conform anexei nr. 1 şi prin alte acte normative în vigoare emise de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, specifice acestui tip de unităţi de învăţământ; b)pentru alte instituţii acreditate în domeniul educaţiei nonformale, conform anexei nr. 2, prin regulamente şi metodologii proprii, cu respectarea prevederilor Legii nr. 1/2011 şi a altor prevederi legale în vigoare. Articolul 11Evaluarea internă şi externă a unităţilor care oferă/furnizează educaţie nonformală, prin activităţi educative extraşcolare, sunt reglementate după cum urmează: a)pentru palatele şi cluburile copiilor, conform anexei nr. 1 şi prin alte acte normative în vigoare emise de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, specifice acestui tip de unităţi de învăţământ; b)pentru alte instituţii acreditate în domeniul educaţiei nonformale, conform anexei nr. 2, prin regulamente şi metodologii proprii, cu respectarea prevederilor Legii nr. 1/2011 şi a altor prevederi legale în vigoare. Articolul 12Acreditarea unităţilor de învăţământ/unităţilor de stat sau private nou-înfiinţate, care oferă/furnizează educaţie nonformală, prin activităţi educative extraşcolare, se realizează conform procedurilor legale în vigoare, cu respectarea specificului fiecărui tip de unitate de învăţământ/instituţie. Articolul 13Finanţarea unităţilor de învăţământ/unităţilor de stat sau private, care oferă/furnizează educaţie nonformală, prin activităţi educative extraşcolare, este reglementată după cum urmează: a)pentru palatele şi cluburile copiilor, conform anexei nr. 1 şi prin alte acte normative în vigoare emise de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, specifice acestui tip de unităţi de învăţământ; b)pentru alte instituţii acreditate în domeniul educaţiei nonformale, conform anexei nr. 2, prin regulamente şi metodologii proprii, cu respectarea prevederilor Legii nr. 1/2011 şi a altor prevederi legale în vigoare. ANEXA Nr. 1la regulament REGULAMENT privind organizarea şi funcţionarea palatelor şi cluburilor copiilor Capitolul IOrganizarea activităţii Articolul 1
(1) Palatele şi cluburile copiilor sunt unităţi de învăţământ de stat specializate în activităţi extraşcolare, în cadrul cărora se desfăşoară acţiuni instructiv-educative specifice, prin care se aprofundează şi se diversifică cunoştinţe, se formează, se dezvoltă şi se exersează competenţe potrivit vocaţiei şi opţiunii copiilor şi se valorifică timpul liber al copiilor prin implicarea lor în proiecte educative.
(2) Palatul Naţional al Copiilor din Bucureşti, palatele şi cluburile copiilor sunt unităţi de învăţământ de stat cu personalitate juridică.
Articolul 2
(1) Denumirile oficiale ale acestor unităţi de învăţământ sunt: Palatul Copiilor, Clubul Copiilor şi Palatul Naţional al Copiilor din Bucureşti.
(2) Denumirea palatul copiilor se atribuie unităţii de învăţământ specializate în activităţi extraşcolare situate în oraşul reşedinţă de judeţ.
(3) Denumirea clubul copiilor se atribuie unităţilor de învăţământ specializate în activităţi extraşcolare situate în alte localităţi decât oraşul reşedinţă de judeţ şi în sectoarele municipiului Bucureşti.
(4) Denumirea Palatul Naţional al Copiilor din Bucureşti se atribuie unităţii de învăţământ specializate în activităţi extraşcolare situate în municipiul Bucureşti.
Articolul 3
(1) Palatele copiilor se înfiinţează cu aprobarea Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, la propunerea inspectoratelor şcolare judeţene, şi sunt asimilate unităţilor de învăţământ liceal.
(2) Cluburile copiilor se înfiinţează cu aprobarea Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, la propunerea inspectoratelor şcolare judeţene, şi sunt asimilate unităţilor de învăţământ gimnazial.
(3) La nivelul municipiului Bucureşti funcţionează câte un club al copiilor în fiecare sector.
(4) Pot funcţiona cluburi ale copiilor în localităţile în care numărul copiilor cuprinşi într-o formă de învăţământ - preşcolar, primar, gimnazial, liceal - este de cel puţin 1.000.
(5) În localităţile în care numărul copiilor şcolarizaţi este mai mic de 1.000, Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului poate înfiinţa filiale ale palatului/clubului copiilor, la solicitarea comunităţii locale şi la propunerea inspectoratului şcolar judeţean, pe baza unui studiu de impact.
(6) Orice modificare a structurii palatelor, cluburilor şi filialelor poate fi făcută numai cu aprobarea Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, la propunerea consiliului de administraţie al palatului/clubului copiilor şi cu avizul inspectoratului şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti.
(7) Un club al copiilor se constituie ca unitate de învăţământ cu personalitate juridică cu minimum 300 de copii înscrişi şi având minimum 7 norme didactice.
(8) Filiala se constituie din una până la 6 norme didactice.
(9) La nivel judeţean, palatul, cluburile copiilor şi filialele sunt subordonate inspectoratului şcolar judeţean.
(10) La nivelul municipiului Bucureşti, cluburile copiilor sunt subordonate Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti.
(11) Palatul Naţional al Copiilor din Bucureşti este subordonat direct Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, prin direcţia generală care coordonează activitatea educativă extraşcolară/Direcţia generală educaţie şi învăţare pe tot parcursul vieţii.
(12) Arondarea unui club al copiilor care îşi pierde personalitatea juridică la palatul copiilor sau la alt club al copiilor din judeţul respectiv se realizează la propunerea consiliului de administraţie al palatului copiilor, cu avizul inspectoratului şcolar judeţean şi cu aprobarea Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului.
(13) La nivelul municipiului Bucureşti, arondarea unui club al copiilor care îşi pierde personalitatea juridică la un alt club al copiilor se realizează la propunerea consiliului de administraţie al Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti şi cu aprobarea Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului.
(14) Palatul Naţional al Copiilor din Bucureşti, palatele şi cluburile copiilor, unităţile de învăţământ preuniversitar şi alte unităţi acreditate în furnizarea de activităţi extraşcolare se pot asocia, prin parteneriate contractuale, în consorţii şcolare, conform prevederilor legale în vigoare.
Articolul 4Palatul Naţional al Copiilor din Bucureşti, palatele şi cluburile copiilor au următoarele competenţe: a)asigură educaţia nonformală a antepreşcolarilor, preşcolarilor şi elevilor; b)atestă competenţele de comunicare, lingvistice, artistice, tehnice, sportive, digitale, civice, antreprenoriale dobândite de copiii care au frecventat cercurile de profil din cadrul acestor unităţi de învăţământ, în baza reglementărilor prevăzute la art. 13; c)organizează activităţi extraşcolare la nivel local, judeţean, regional, naţional şi internaţional; d)pot sprijini programe tip „Şcoala după şcoală“ organizate în unităţi de învăţământ, în calitate de furnizori de educaţie nonformală; e)oferă consultanţă, consiliere şi asistenţă în domeniul educaţiei nonformale/activităţi extraşcolare; f)desfăşoară activităţi de mentorat în domeniul educaţiei nonformale; g)organizează cursuri de formare, simpozioane, ateliere de lucru în diverse domenii ale educaţiei nonformale; h)elaborează suporturi de cursuri de formare, materiale didactice auxiliare, ghiduri metodologice, studii de cercetare, programe şcolare etc. în domeniul educaţiei nonformale; i)colaborează cu instituţii guvernamentale şi neguvernamentale acreditate în furnizarea programelor de formare cu credite transferabile, în diverse domenii ale educaţiei nonformale; j)modifică profilul şi denumirea cercurilor, cu avizul inspectoratului şcolar judeţean/Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti/Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului şi cu respectarea altor prevederi legale în vigoare; k)palatul copiilor coordonează, monitorizează şi evaluează activitatea cluburilor copiilor la nivel judeţean; l)Palatul Naţional al Copiilor din Bucureşti coordonează activitatea educativă de specialitate a cluburilor copiilor din municipiul Bucureşti. Articolul 5
(1) Activitatea din palatele şi cluburile copiilor debutează odată cu începerea anului şcolar.
(2) Structura anului şcolar în palatele şi cluburile copiilor este similară celei din unităţile de învăţământ de tip formal.
(3) În perioada vacanţelor şcolare, în Palatul Naţional al Copiilor din Bucureşti, în palatele şi cluburile copiilor se desfăşoară activităţi educative prevăzute în calendarul Clubului de vacanţă stabilit de fiecare palat şi club al copiilor în parte.
Articolul 6Elevii şi copiii au acces liber şi gratuit la activităţile organizate în palatele şi cluburile copiilor. Pentru unele activităţi se pot percepe taxe, în condiţiile legii. Articolul 7Vârsta elevilor şi copiilor care frecventează activităţile organizate în palatele şi cluburile copiilor este cuprinsă, de regulă, între 3 şi 19 ani, în funcţie de profilul cercului şi de competenţele care urmează să fie formate. Articolul 8În cazul în care numărul copiilor înscrişi la un cerc din palatele sau cluburile copiilor depăşeşte capacitatea de funcţionare în bune condiţii a activităţii din cadrul respectivului cerc, consiliul de administraţie al palatului sau clubului copiilor poate decide, la propunerea conducătorului de cerc, organizarea unor teste de aptitudini pentru departajarea celor înscrişi. Articolul 9
(1) Activităţile din palatele şi cluburile copiilor se desfăşoară în cercuri, structurate pe catedre de specialitate/comisii metodice de tip: cultural, artistic, civic, tehnic, aplicativ, ştiinţific, sportiv şi turistic.
(2) Activitatea didactică se desfăşoară în săli de cercuri, ateliere, cabinete, laboratoare, săli de sport, baze sportive, parcuri şcoală, cartodromuri, poligoane, grădini botanice, sere, pârtii de schi, ateliere deschise, tabere etc.
(3) În cadrul cercurilor, activitatea este structurată pe grupe de începători, de avansaţi şi de performanţă, în funcţie de nivelul pregătirii elevilor şi de competenţele ce urmează a fi formate.
(4) Grupele de performanţă se constituie cu aprobarea consiliului de administraţie al unităţii respective pentru elevii care în cadrul activităţii organizate în cercurile din palatele şi cluburilor copiilor ating un nivel ridicat de competenţe, obţinând rezultate de excepţie la nivel naţional sau internaţional.
(5) Grupele de performanţă se pot constitui numai după minimum un an de activitate, pe baza unui portofoliu de rezultate care să confirme solicitarea înfiinţării unei astfel de grupe.
(6) Fiecare cerc poate să aibă maximum o grupă de performanţă.
Articolul 10Activitatea din cercurile palatelor şi cluburilor copiilor este proiectată, astfel încât să evite paralelismul şi/sau suprapunerile cu conţinutul tematic al programelor specifice educaţiei formale. Articolul 11
(1) Activitatea fiecărui cerc se desfăşoară pe baza unei planificări calendaristice, aprobate de către directorul palatului/clubului copiilor.
(2) Portofoliul cadrului didactic coordonator al cercului conţine:a)oferta educaţională a cercului; b)planificarea calendaristică; c)documente de proiectare didactică; d)setul de competenţe formate prin activitatea desfăşurată în cadrul cercului, specifice fiecărui nivel de grupă; e)modalităţi de evaluare a activităţii didactice desfăşurate în cadrul cercului; f)măsuri de optimizare şi dezvoltare a ofertei educaţionale a cercului; g)proiectul de dotări şi achiziţii pe termen mediu şi lung; h)portofoliul de studii al elevului, care cuprinde modulele de studiu parcurse şi competenţele specifice acestora, formate pe parcursul frecventării activităţii cercului. Acest portofoliu ce conţine şi documentele care certifică rezultatele obţinute de elev reprezintă parte a portofoliului elevului întocmit la unitatea de învăţământ pe care o frecventează.
(3) Programele de studiu conţinând modulele de studiu vor fi elaborate separat pentru grupele de iniţiere/de avansaţi/de performanţă, axându-se pe competenţele specifice care urmează a fi formate, dezvoltate sau diversificate.
(4) Programele de studiu elaborate de cadrele didactice coordonatori de cerc vor fi aprobate şi avizate de consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ.
(5) În cazul Palatului Naţional al Copiilor din Bucureşti, acestea vor fi aprobate şi avizate de către consiliul de administraţie şi de direcţia generală care coordonează activitatea educativă din Palatul Naţional al Copiilor din Bucureşti/Direcţia generală educaţie şi învăţare pe tot parcursul vieţii din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului.
(6) Tipurile şi nivelurile de competenţe specifice, formate şi dezvoltate la fiecare cerc în parte, vor fi stabilite de cadrul didactic coordonator al cercului, în funcţie de vârsta copiilor şi durata pregătirii lor, pe baza proiectării didactice pe o perioadă de minimum 3 ani.
Articolul 12Palatele şi cluburile copiilor eliberează, la cerere, certificate de competenţă elevilor şi copiilor care au frecventat activitatea unui cerc, cel puţin 3 ani consecutiv, pe baza rezultatelor obţinute şi conform nivelului competenţelor formate.
Capitolul IIConducerea palatelor şi cluburilor copiilor Articolul 13Conducerea palatelor şi cluburilor copiilor, ca unităţi de învăţământ preuniversitar specializate în educaţie nonformală, este asigurată în conformitate cu prevederile Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011. Secţiunea 1Consiliul de administraţie Articolul 14
(1) Consiliul de administraţie este organ de conducere. În exercitarea atribuţiilor ce îi revin, consiliul de administraţie şi directorii colaborează cu Consiliul profesoral, cu comitetul de părinţi/asociaţiile de părinţi, cu reprezentanţii minorităţilor naţionale, unde este cazul, şi cu autorităţile administraţiei locale.
(2) Consiliul de administraţie al Palatului Naţional al Copiilor din Bucureşti este format din 13 membri, după cum urmează: 6 cadre didactice, inclusiv directorul şi directorul adjunct, 1 reprezentant din cadrul Direcţiei generale de specialitate din Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului care coordonează activitatea Palatului Naţional al Copiilor din Bucureşti/Direcţia generală educaţie şi învăţare pe tot parcursul vieţii, 2 reprezentanţi ai Consiliului General al Municipiului Bucureşti, 3 reprezentanţi ai părinţilor şi 1 reprezentant al comunităţii locale.
(3) Consiliul de administraţie al palatului copiilor este format din 9 membri, după cum urmează: 4 cadre didactice, inclusiv directorul şi directorul adjunct, 1 reprezentant al inspectoratului şcolar judeţean - responsabil cu coordonarea activităţii educative extraşcolare, 1 reprezentant al comunităţii locale, 1 reprezentant al consiliului judeţean/local şi 2 reprezentanţi ai părinţilor.
(4) Consiliul de administraţie al clubului copiilor este format din 7 membri, după cum urmează: 3 cadre didactice, inclusiv directorul, 1 reprezentant al consiliului local, 1 reprezentant al comunităţii locale şi 2 reprezentanţi ai părinţilor.
(5) Personalul didactic care face parte din consiliul de administraţie este ales de consiliul profesoral, la propunerea directorului sau a celorlalţi membri ai acestuia, dintre cadrele didactice care au calităţi manageriale şi performanţe profesionale deosebite.
(6) În cazul în care în palatul şi în clubul copiilor activează cadre didactice aparţinând minorităţilor naţionale, fiecare minoritate va avea câte un reprezentant, cadru didactic, în consiliul de administraţie.
(7) La şedinţele consiliului de administraţie participă, fără drept de vot, cu statut de observator/observatori, liderul sindical/liderii sindicali din palatul/clubul copiilor. Punctul de vedere al acestora se menţionează în procesul-verbal al şedinţei.
(8) Preşedintele consiliului de administraţie este ales, activează şi îşi îndeplineşte atribuţiile conform prevederilor Legii nr. 1/2011.
(9) Membrii consiliului de administraţie coordonează şi răspund de domenii de activitate pe baza delegării de sarcini stabilite de directorul consiliului, prin decizie.
(10) Consiliul de administraţie se întruneşte lunar, pe baza unei tematici stabilite la începutul fiecărui semestru sau ori de câte ori este necesar, la solicitarea directorului palatului/clubului copiilor sau a două treimi dintre membri şi este legal constituit în prezenţa a cel puţin două treimi din numărul membrilor săi.
(11) Preşedintele consiliului de administraţie invită în scris, cu 48 de ore înainte de data şedinţei, membrii consiliului de administraţie.
(12) Preşedintele consiliului de administraţie numeşte, prin decizie, secretarul consiliului de administraţie, din rândul membrilor consiliului, care are atribuţia de a redacta lizibil şi inteligibil procesele-verbale ale şedinţelor consiliului de administraţie.
(13) Hotărârile consiliului de administraţie se adoptă cu majoritatea simplă a voturilor celor prezenţi, mai puţin cele prevăzute la alin. (16).
(14) Deciziile privind bugetul şi patrimoniul palatului/clubului copiilor/Palatului Naţional al Copiilor din Bucureşti se iau cu majoritatea voturilor din totalul membrilor consiliului de administraţie.
(15) Hotărârile consiliului de administraţie care vizează personalul din unitate, cum ar fi: procedurile pentru ocuparea posturilor, a funcţiilor de conducere, acordarea gradaţiei de merit, restrângerea de activitate, acordarea calificativelor, aplicarea de sancţiuni şi altele asemenea, se iau prin vot secret. Membrii consiliului de administraţie care se află în conflict de interese nu participă la vot.
(16) Hotărârile consiliului de administraţie privind angajarea, motivarea, evaluarea, recompensarea, răspunderea disciplinară şi disponibilizarea personalului didactic se adoptă cu votul a două treimi din totalul membrilor.
(17) La sfârşitul fiecărei şedinţe a consiliului de administraţie, toţi membrii şi invitaţii, dacă este cazul, au obligaţia să semneze procesul-verbal încheiat cu această ocazie. Preşedintele consiliului de administraţie răspunde de acest lucru.
(18) Procesele-verbale se scriu în Registrul de procese-verbale al consiliului de administraţie, care se înregistrează în unitatea de învăţământ pentru a deveni documente oficiale. Pe ultima foaie a acestuia preşedintele scrie numărul paginilor şi al registrului, ştampilează şi semnează, pentru autentificare.
(19) Registrul de procese-verbale al consiliului de administraţie este însoţit, în mod obligatoriu, de dosarul care conţine anexele proceselor-verbale: rapoarte, programe, informări, tabele, liste, solicitări, memorii, sesizări etc. Cele două documente oficiale, registrul şi dosarul, se păstrează în biroul directorului.
Articolul 15Pe lângă atribuţiile prevăzute în Legea nr. 1/2011 şi în metodologia de organizare şi funcţionare a consiliului de administraţie în unităţile de învăţământ preuniversitar elaborată de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, consiliul de administraţie mai îndeplineşte şi următoarele atribuţii: a)aprobă programele de studiu ale cercurilor, conţinând modulele de studiu şi competenţele aferente, elaborate separat pentru grupele de iniţiere/de avansaţi/de performanţă, la propunerea consiliului profesoral al palatului/clubului copiilor; b)aprobă regulamentul de ordine interioară al palatului/clubului copiilor, după ce a fost dezbătut în consiliul profesoral; c)avizează proiectele de state de funcţii şi de buget ale palatului/clubului copiilor; d)acordă calificativele anuale pentru întregul personal salariat, pe baza propunerilor rezultate din raportul anual privind starea şi calitatea învăţământului din palatul/clubul copiilor, a analizei realizate de către şefii catedrelor de specialitate/comisiilor metodice/altor compartimente existente la nivelul palatului/clubului copiilor; e)hotărăşte strategia de realizare şi de gestionare a resurselor financiare extrabugetare, conform legislaţiei în vigoare; f)aprobă comisiile de concurs şi validează rezultatul concursurilor pentru ocuparea posturilor didactice de titulari sau suplinitori, a posturilor didactice auxiliare şi a celor nedidactice; g)organizează şi elaborează tematica de concurs pentru susţinerea probei practice; proba practică se desfăşoară în cadrul Palatului Naţional al Copiilor din Bucureşti/palatului copiilor/clubului copiilor; h)validează raportul anual privind starea şi calitatea învăţământului din palatul/clubul copiilor şi stabileşte măsuri corective şi de îmbunătăţire, conform normelor legale în vigoare; i)stabileşte acordarea de premii, din resurse extrabugetare, conform legislaţiei în vigoare.
Secţiunea a 2-aDirectorul palatului/clubului copiilor Articolul 16
(1) Directorul exercită conducerea executivă a palatului/clubului copiilor, în conformitate cu atribuţiile conferite de lege, cu hotărârile consiliului de administraţie al palatului/clubului copiilor, precum şi cu alte reglementări legale.
(2) Directorul/directorul adjunct al Palatului Naţional al Copiilor din Bucureşti este degrevat de un procent din norma didactică, conform legislaţiei în vigoare.
(3) Directorul/directorul adjunct al palatului copiilor este degrevat de un procent din norma didactică, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
(4) Directorul clubului copiilor este degrevat de un procent din norma didactică, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
(5) La nivelul filialei, consiliul profesoral al unităţii de învăţământ la care este arondată filiala numeşte câte un coordonator desemnat dintre cadrele didactice titulare ale respectivei filiale, prin hotărârea consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ la care este arondată. Coordonatorul filialei poate fi remunerat din fonduri extrabugetare, în condiţiile legii.
(6) La Palatul Naţional al Copiilor din Bucureşti se prevăd două posturi de director adjunct.
(7) Palatele copiilor, care au minimum 25 norme didactice, didactice auxiliare şi nedidactice, inclusiv cu filialele arondate, au dreptul la un post de director adjunct.
(8) Directorii palatelor şi cluburilor copiilor au catedra rezervată în condiţiile stabilite de Statutul personalului didactic, pentru cadrele didactice trecute în funcţii de conducere.
(9) Directorul palatului/clubului copiilor este subordonat inspectoratului şcolar judeţean/Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti, reprezentat prin inspectorul şcolar general. Fişa postului şi fişa de evaluare a directorului sunt elaborate de inspectoratul şcolar judeţean/Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti/Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului.
(10) Directorul palatului/clubului copiilor reprezintă palatul/clubul copiilor/filiala în relaţiile cu terţe persoane fizice şi juridice, în limitele competenţelor prevăzute de lege.
(11) Directorul palatului/clubului copiilor trebuie să manifeste loialitate faţă de palatul/clubul copiilor, credibilitate şi responsabilitate în deciziile sale, încredere în capacităţile angajaţilor, să încurajeze şi să îşi susţină colegii în vederea motivării pentru formarea continuă şi pentru crearea, în palatul/clubul copiilor/filială, a unui climat optim desfăşurării procesului de învăţământ.
(12) Directorul palatului/clubului copiilor/Palatului Naţional al Copiilor din Bucureşti coordonează, direct, compartimentul financiar-contabil. Personalul compartimentului financiar-contabil este subordonat directorului palatului/clubului copiilor/Palatului Naţional al Copiilor din Bucureşti şi îşi desfăşoară activitatea conform atribuţiilor stabilite de acesta, prin fişa postului.
(13) Vizitarea palatului/clubului copiilor şi asistenţa la activităţi, efectuate de persoane din afara palatului/clubului copiilor, se fac numai cu aprobarea directorului, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
Articolul 17
(1) Drepturile şi obligaţiile directorului palatului/clubului copiilor sunt cele prevăzute de lege, de prezentul regulament, precum şi de regulamentul intern.
(2) Perioada concediului anual de odihnă al directorului palatului/clubului copiilor se aprobă de către inspectorul şcolar general.
Articolul 18Pe lângă atribuţiile prevăzute în Legea nr. 1/2011, directorul palatului/clubului copiilor/Palatului Naţional al Copiilor din Bucureşti mai îndeplineşte şi următoarele: a)este preşedintele consiliului profesoral şi membru/preşedinte al consiliului de administraţie; b)prezintă rapoarte de evaluare semestriale şi anuale în faţa consiliului profesoral şi consiliului de administraţie; c)în cazul în care hotărârile acestor organisme încalcă prevederile legale, directorul are dreptul să interzică aplicarea lor şi este obligat să informeze în acest sens, în termen de 3 zile, inspectorul şcolar general, respectiv Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului; d)directorul palatului/clubului copiilor este ordonatorul de credite al palatului/clubului copiilor; e)elaborează şi propune consiliului de administraţie regulamentul intern al palatului/clubului copiilor spre aprobare; f)elaborează planul managerial, coordonează elaborarea proiectului de dezvoltare al palatului/clubului copiilor, prin care stabileşte politica educaţională a acestuia; g)este direct responsabil de calitatea educaţiei furnizate de palatul/clubul copiilor; h)lansează proiecte de parteneriat educaţional la nivel local, naţional, internaţional; i)în baza propunerilor consiliului profesoral, numeşte şefii catedrelor de specialitate/comisiilor metodice, ai compartimentelor funcţionale, precum şi ai altor colective şi comisii prevăzute în metodologiile emise de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului; j)poate propune, spre aprobarea consiliului profesoral, cadre didactice care să facă parte din consiliul de administraţie şi solicită comitetului de părinţi/asociaţiilor de părinţi, consiliului judeţean/consiliului local, desemnarea reprezentanţilor lor în consiliul de administraţie al palatului/clubului copiilor; k)elaborează fişa postului şi fişa de evaluare pentru directorul adjunct, responsabilii filialelor, şefii catedrelor de specialitate/comisiilor metodice, şefii compartimentelor funcţionale, precum şi pentru cei ai altor colective şi comisii prevăzute în metodologiile emise de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului; l)întocmeşte fişele posturilor şi fişele de evaluare pentru personalul din subordine, conform legislaţiei în vigoare; m)elaborează proceduri interne de lucru, care se aprobă în consiliul de administraţie al palatului/clubului copiilor; n)îndeplineşte atribuţiile stabilite prin alte metodologii aprobate de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului; o)încheie contracte individuale de muncă cu personalul angajat şi aprobă concediile de odihnă ale personalului didactic, didactic auxiliar şi nedidactic, cu aprobarea consiliului de administraţie; p)numeşte şi eliberează din funcţie personalul didactic auxiliar şi nedidactic, conform legislaţiei în vigoare; q)poate propune consiliului de administraţie angajarea de personal plătit din venituri extrabugetare proprii, în vederea îmbunătăţirii activităţii desfăşurate în cadrul palatului/clubului copiilor; r)aprobă trecerea personalului salariat de la o treaptă profesională la alta, în condiţiile prevăzute de legislaţia în vigoare; s)propune consiliului de administraţie spre aprobare şi aplică sancţiuni pentru abaterile disciplinare săvârşite de personalul unităţii de învăţământ, conform prevederilor legale în vigoare; ş)răspunde de respectarea condiţiilor şi a exigenţelor privind normele de igienă şcolară, de protecţie a muncii, de protecţie civilă; t)elaborează proiectul de buget, de venituri şi cheltuieli, pe care îl supune aprobării consiliului de administraţie al palatului copiilor/clubului copiilor; ţ)Directorul Palatului Naţional al Copiilor din Bucureşti/al palatului/al clubului copiilor răspunde în faţa consiliului profesoral, a consiliului de administraţie şi a organelor de îndrumare, evaluare şi control de la nivelul Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului/inspectoratului şcolar judeţean/Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti pentru activitatea proprie, conform fişei postului elaborate de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului; u)Consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar judeţean/Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti evaluează activitatea directorului palatului/clubului copiilor şi îi acordă calificativul anual, pe baza fişei de evaluare elaborate de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului; v)În cazul Palatului Naţional al Copiilor din Bucureşti, Direcţia generală care coordonează activitatea educativă a Palatului Naţional al Copiilor/Direcţia generală educaţie şi învăţare pe tot parcursul vieţii, din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, evaluează activitatea directorului şi îi acordă calificativul anual. w)Directorul beneficiază de indemnizaţie de conducere, conform reglementărilor legale în vigoare. Articolul 19Directorul palatului copiilor îndrumă şi coordonează activitatea educativă a cluburilor copiilor la nivel judeţean. Articolul 20
(1) Directorul adjunct îşi desfăşoară activitatea în subordinea directorului, care îi elaborează fişa postului şi fişa de evaluare, în concordanţă cu atribuţiile stabilite prin prezentul regulament şi prin regulamentul intern.
(2) Fişa postului directorului adjunct şi cea de evaluare aferentă sunt validate de consiliul de administraţie.
(3) Directorul adjunct îndeplineşte atribuţiile delegate de director pe o perioadă determinată.
(4) Directorul adjunct răspunde în faţa directorului, a consiliului profesoral, a consiliului de administraţie şi a organelor de îndrumare, evaluare şi control de la nivelul inspectoratului şcolar judeţean/Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti pentru activitatea proprie, conform fişei postului.
(5) Consiliul de administraţie al Palatului Naţional al Copiilor din Bucureşti/al palatului copiilor evaluează activitatea directorului adjunct, pe baza fişei de evaluare prevăzute la alin. (1), şi îi acordă calificativul anual.
(6) Directorul adjunct beneficiază de indemnizaţie de conducere, conform reglementărilor legale în vigoare.
Secţiunea a 3-aConsiliul profesoral Articolul 21
(1) Consiliul profesoral este constituit şi funcţionează conform prevederilor Legii nr. 1/2011.
(2) Consiliul profesoral are rol de decizie în domeniul instructiv-educativ.
(3) Şedinţele consiliului profesoral al palatului/clubului copiilor se desfăşoară, legal, în prezenţa a două treimi din numărul total al membrilor.
(4) Hotărârile se iau prin vot deschis sau secret, în funcţie de opţiunea membrilor, cu cel puţin jumătate plus unu din numărul total al acestora şi sunt obligatorii pentru întregul personal salariat al palatului/clubului copiilor;
(5) Personalul didactic auxiliar al palatului/clubului copiilor poate fi invitat la şedinţele consiliului profesoral.
(6) La şedinţele consiliului profesoral, directorul palatului/clubului copiilor poate invita, în funcţie de tematica dezbătută, reprezentanţii desemnaţi ai comitetului de părinţi/asociaţiilor de părinţi, ai autorităţilor locale şi ai partenerilor sociali.
(7) Participarea la şedinţele consiliului profesoral este obligatorie pentru toate cadrele didactice din unitatea de învăţământ. Absenţa nemotivată de la aceste şedinţe se consideră abatere disciplinară şi se sancţionează conform prevederilor regulamentului intern.
(8) Directorul palatului/clubului copiilor numeşte, prin decizie, secretarul consiliului profesoral, care are atribuţia de a redacta lizibil şi inteligibil procesele-verbale ale şedinţelor consiliului profesoral.
Articolul 22Pe lângă atribuţiile prevăzute în Legea nr. 1/2011, consiliul profesoral al palatului/clubului copiilor mai îndeplineşte şi următoarele atribuţii: a)coordonează, monitorizează şi asigură calitatea actului didactic; b)aprobă componenţa nominală a catedrelor de specialitate din palatul/clubul copiilor; c)alege, prin vot secret, cadrele didactice membre ale Comisiei pentru evaluarea şi asigurarea calităţii; d)formulează aprecieri sintetice privind activitatea personalului didactic, care solicită acordarea gradaţiei de merit sau a altor distincţii şi premii, potrivit legii, pe baza raportului de autoevaluare a activităţii desfăşurate de acesta; e)analizează şi dezbate Raportul de evaluare internă privind calitatea educaţiei şi Raportul general privind starea şi calitatea învăţământului din palatul/clubul copiilor; f)dezbate, avizează şi propune spre aprobare consiliului de administraţie planul de dezvoltare al palatului/clubului copiilor; g)dezbate şi avizează regulamentul intern al palatului/clubului copiilor în şedinţa la care participă cel puţin două treimi din personalul salariat din palatul/clubul copiilor; h)dezbate şi aprobă rapoartele de activitate, planul anual şi planurile semestriale de activitate, precum şi eventualele completări sau modificări ale acestora; i)dezbate, la solicitarea Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, a inspectoratului şcolar judeţean/Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti sau din propria iniţiativă, proiecte de legi sau de acte normative, care reglementează activitatea instructiv-educativă şi transmite inspectoratului şcolar propunerile de modificare sau de completare; j)dezbate problemele legate de conţinutul sau de organizarea activităţii instructiv-educative din palatul/clubul copiilor; k)numeşte comisiile de cercetare a faptelor care constituie abateri disciplinare săvârşite de personalul salariat al unităţii de învăţământ, conform legislaţiei în vigoare; l)aprobă participarea unităţii de învăţământ la programe şi proiecte educative naţionale şi internaţionale; m)aprobă afilierea palatului/clubului copiilor la organizaţii internaţionale omoloage sau de profil, cu respectarea prevederilor legislaţiei în vigoare.
Secţiunea a 4-aCatedrele de specialitate/Comisiile metodice Articolul 23
(1) În cadrul palatelor/cluburilor copiilor, catedrele de specialitate/comisiile metodice se constituie conform art. 9, alin. (1).
(2) O catedră de specialitate/comisie metodică se formează, în cadrul aceleiaşi unităţi de învăţământ, din cel puţin 4 cadre didactice.
(3) Catedrele de specialitate/comisiile metodice se subordonează directorului palatului/clubului copiilor.
(4) Şedinţele fiecărei catedre de specialitate/comisii metodice se ţin lunar, după o tematică aprobată anual de directorul palatului/clubului copiilor.
Articolul 24Catedra de specialitate/comisia metodică are următoarele atribuţii: a)elaborează propuneri pentru oferta educaţională a palatului/clubului copiilor şi strategia de implementare a acesteia; b)analizează periodic performanţele elevilor; c)elaborează, implementează, evaluează şi ameliorează standardele de calitate specifice; d)elaborează seturile de competenţe specifice, care urmează a fi formate la fiecare cerc în parte, conform propunerilor cadrelor didactice coordonatoare de cerc; e)organizează schimburi de experienţă sau alte activităţi comune cu catedrele de specialitate/comisiile metodice similare din judeţ, din ţară sau din afara ţării; f)contribuie la formarea continuă/perfecţionarea şi dezvoltarea profesională a personalului didactic, prin organizarea activităţilor metodico-ştiinţifice, conform normelor metodologice în vigoare. Articolul 25Coordonatorul catedrei de specialitate/comisiei metodice răspunde în faţa directorului şi are următoarele atribuţii: a)elaborează şi actualizează portofoliul comisiei, care conţine: planul de dezvoltare al catedrei de specialitate/comisiei metodice, planul de activitate anual şi semestriale ale catedrei de specialitate/comisiei metodice, planul de activităţi al catedrei/comisiei metodice pe perioada vacanţelor şcolare, fişa profesională a fiecărui membru al catedrei de specialitate/comisiei metodice; b)stabileşte atribuţiile fiecărui membru al catedrei de specialitate; c)efectuează asistenţe la ore, conform planului de activitate al catedrei sau la solicitarea directorului; d)consiliază cadrele didactice în procesul de proiectare şi performanţă didactică; e)evaluează activitatea membrilor şi propune calificative; f)identifică nevoile de formare ale cadrelor didactice din comisie şi recomandă participarea lor la cursuri de formare; g)organizează şedinţele catedrei/comisiei metodice lunar, după o tematică elaborată la nivelul catedrei şi aprobată de directorul unităţii de învăţământ preuniversitar sau ori de câte ori directorul ori membrii catedrei/comisiei metodice consideră că este necesar; h)elaborează informări/rapoarte semestriale şi anuale asupra activităţii catedrei.
Capitolul IIIRecrutarea şi selecţia resurselor umane din palate şi cluburi ale copiilor Articolul 26
(1) Personalul din palatele şi cluburile copiilor este format din personal didactic, personal didactic auxiliar şi personal administrativ sau nedidactic.
(2) În palatele şi cluburile copiilor poate funcţiona personal didactic asociat şi personal didactic pensionat.
(3) Personalul didactic, didactic auxiliar şi asociat sunt definite conform Legii nr. 1/2011.
(4) Formarea iniţială şi continuă a personalului didactic, didactic auxiliar şi asociat se realizează în conformitate cu prevederile Legii nr. 1/2011 şi cu prevederile altor norme metodologice în vigoare.
(5) Personalul nedidactic îşi desfăşoară activitatea în baza prevederilor Legii nr. 1/2011.
(6) Numărul normelor personalului didactic auxiliar se stabileşte de către consiliul de administraţie al palatului/clubului copiilor, conform normelor în vigoare, şi se aprobă prin statul de funcţii.
Articolul 27
(1) Activitatea didactică din cercurile organizate în cadrul palatelor şi cluburilor copiilor este condusă de personal didactic şi personal didactic auxiliar, conform prevederilor Legii nr. 1/2011.
(2) Personalul didactic titular din palatele şi cluburile copiilor al cărui nivel de studii nu este conform prevederilor Legii nr. 1/2011 este obligat să-şi echivaleze studiile conform prevederilor Legii nr. 1/2011 sau să şi le completeze în termen de 4 ani de la intrarea în vigoare a Legii nr. 1/2011.
(3) Neîndeplinirea prevederilor menţionate la alin. (2) atrage încetarea contractului individual de muncă.
Articolul 28
(1) La palatul/clubul copiilor, norma didactică se poate constitui atât din grupe în profilul cercului, cât şi din grupe cu alt profil.
(2) Grupele cu alt profil pot fi maximum 3 şi se constituie cu aprobarea consiliului de administraţie al palatului/clubului copiilor.
(3) O grupă poate funcţiona cu minimum 10 elevi. La cercurile la care instruirea copiilor se face individual şi la grupele de performanţă, grupa are minimum 4 copii.
Articolul 29
(1) Un cerc cu normă întreagă la care instruirea copiilor se realizează colectiv are minimum 90 de copii, norma didactică fiind de 18 ore/săptămână. Un cerc cu norma întreagă condus de un maistru instructor/maistru coregraf/antrenor/institutor are minimum 120 de copii, norma didactică fiind de 24 ore/săptămână.
(2) În cercurile la care instruirea copiilor se realizează individual, numărul copiilor însumat pentru toate grupele este de minimum 36.
Articolul 30
(1) Activitatea cu o grupă de copii se desfăşoară 100 de minute/săptămână, programate în aceeaşi zi.
(2) Cu grupele de performanţă se pot desfăşura în cadrul cercului 200 de minute pe săptămână, programate în două zile.
Articolul 31
(1) Posturile didactice vacante şi rezervate din palatele/cluburile copiilor se ocupă prin concurs organizat la nivelul palatului/clubului copiilor.
(2) Ocuparea posturilor didactice vacante şi rezervate din palatele şi cluburile copiilor se realizează în conformitate cu prevederile Legii nr. 1/2011 şi ale art. 33.
(3) Directorul poate transfera, temporar sau definitiv, o normă didactică de la palatul copiilor la clubul copiilor şi invers, cu aprobarea consiliului de administraţie şi cu avizul inspectoratului şcolar judeţean/Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti.
(4) Directorul răspunde de selecţia şi angajarea personalului didactic şi didactic auxiliar din palatele şi cluburile copiilor, conform art. 18 lit. p).
(5) Angajarea personalului didactic, didactic auxiliar, asociat şi cel pensionat în palatele/cluburile copiilor se realizează prin încheierea contractului individual de muncă de către directorul unităţii, cu aprobarea consiliului de administraţie.
(6) Directorul, cu aprobarea consiliului de administraţie, poate angaja, pe o perioadă determinată, cadre didactice asociate şi pensionare care să desfăşoare activitate extraşcolară, în regim plata cu ora, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
Articolul 32Concursul de ocupare a posturilor la palatele şi cluburile copiilor constă în: a)susţinerea unei probe practice, eliminatorii, specifice profilului cercului, în cazul angajării personalului didactic cu contract individual de muncă; b)susţinerea unei probe scrise din didactica specialităţii, în cazul angajării personalului didactic cu contract individual de muncă; c)prezentarea unui curriculum vitae, susţinerea unui interviu şi a unei probe practice specifice profilului cercului la angajarea în regim de plată cu ora a personalului didactic asociat şi a personalului didactic pensionat. Articolul 33
(1) Concursurile pentru ocuparea posturilor didactice în palatele şi cluburile copiilor au caracter deschis. La concurs se poate prezenta orice persoană care îndeplineşte condiţiile prevăzute de legislaţia în vigoare.
(2) Angajarea personalului didactic din palatele şi cluburile copiilor se face prin încheierea contractului individual de muncă de către directorul unităţii.
Articolul 34
(1) Organizarea şi desfăşurarea concursului de ocupare a posturilor didactic auxiliare şi administrative din palatele şi cluburile copiilor sunt coordonate de director. Consiliul de administraţie al palatului/clubului copiilor aprobă comisiile de concurs şi validează rezultatele concursului.
(2) Angajarea, prin încheierea contractului individual de muncă, a personalului didactic auxiliar şi administrativ în palatele/cluburile copiilor se face de către directorul unităţii.
Articolul 35Personalul încadrat în învăţământul preuniversitar, în unităţi care realizează activităţi extraşcolare, pe funcţiile didactice şi didactice auxiliare, beneficiază, potrivit Legii nr. 1/2011, de dreptul de a participa la oricare dintre formele de organizare a perfecţionării/formării continue prevăzute de legislaţia în vigoare. Articolul 36
(1) Pentru cadrele didactice din palatele şi cluburile copiilor, programul de formare continuă organizat o dată la 5 ani poate fi realizat şi de către Palatul Naţional al Copiilor din Bucureşti, acreditat ca centru naţional de perfecţionare pentru personalul didactic şi didactic auxiliar din palatele şi cluburile copiilor.
(2) În cadrul Palatului Naţional al Copiilor din Bucureşti se înfiinţează Departamentul de formare a personalului didactic şi didactic auxiliar din palatele şi cluburile copiilor.
(3) Departamentul de formare a personalului didactic şi didactic auxiliar din cadrul Palatului Naţional al Copiilor din Bucureşti asigură şi servicii de mentorat în domeniul educaţiei nonformale.
(4) Regulamentul de ordine interioară al Palatului Naţional al Copiilor din Bucureşti reglementează organizarea şi funcţionarea Departamentului de formare a personalului didactic şi didactic auxiliar din palatele şi cluburile copiilor.
(5) Directorul Palatului Naţional al Copiilor din Bucureşti numeşte, prin decizie, coordonatorul Departamentului de formare a personalului didactic şi didactic auxiliar din palatele şi cluburile copiilor, la propunerea consiliului profesoral, cu avizul consiliului de administraţie.
(6) Palatele copiilor pot organiza programe de perfecţionare/formare a personalului didactic pentru acele domenii de activitate în care au performanţe deosebite, dispun de resursele umane şi logistice necesare şi au programul acreditat.
Articolul 37
(1) Personalul didactic din palatele şi cluburile copiilor beneficiază de toate drepturile prevăzute de Legea nr. 1/2011 şi de alte acte normative care reglementează drepturile acestuia.
(2) Personalul didactic din palatele şi cluburile copiilor are obligaţii şi răspunderi în conformitate cu prevederile Legii nr. 1/2011 şi cu alte acte normative care le reglementează.
Capitolul IVEvaluarea activităţii din palatele şi cluburile copiilor Articolul 38
(1) Evaluarea activităţii educative din palatele şi cluburile copiilor vizează gradul de dezvoltare şi diversificare a setului de competenţe-cheie, prin activităţi educative extraşcolare.
(2) Evaluarea activităţii didactice din palatele şi cluburile copiilor se realizează, prin procedurile specifice inspecţiei şcolare reglementate prin prevederile legale în vigoare, prin procedurile menţionate în prezentul regulament şi prin proceduri interne stabilite prin regulamentul intern.
Articolul 39Evaluarea activităţii educative desfăşurate în cadrul cercurilor se poate realiza şi prin participarea la manifestări educaţionale consacrate, spectacole şi serbări, expoziţii, simpozioane, concerte, turnee, tabere de profil şi concursuri organizate la nivel regional, naţional şi internaţional. Articolul 40
(1) Evaluarea activităţii copiilor care frecventează cercurile din palatele şi cluburile copiilor se realizează pe baza unui portofoliu individual de studii care cuprinde: fişa modulelor de studii parcurse, totalitatea diplomelor, certificatelor şi înscrisurilor obţinute în urma evaluării competenţelor dobândite sau a participării la activităţi de profil.
(2) Rezultatele evaluării anuale a activităţii desfăşurate de copii în palatele şi cluburile copiilor sunt înscrise în documente specifice.
(3) Palatele/cluburile copiilor eliberează, la cerere, un certificat de competenţele conform art. 13.
(4) Certificatul, împreună cu documentele care stau la baza emiterii acestuia, fac parte din portofoliul elevului, existent la unitatea de învăţământ la care este şcolarizat.
Articolul 41
(1) Evaluarea activităţii didactice curente desfăşurate de cadrele didactice coordonatoare ale cercurilor din palatele şi cluburile copiilor se finalizează prin acordarea unui calificativ anual.
(2) Evaluarea activităţii personalului didactic şi didactic auxiliar din palatele şi cluburile copiilor se validează în Consiliul profesoral şi se aprobă de către consiliul de administraţie al palatului/clubului copiilor, pe baza metodologiei elaborate de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului.
Articolul 42Evaluarea activităţii directorului din palatele şi cluburile copiilor se realizează pe baza metodologiei elaborate de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului. Articolul 43Evaluarea personalului administrativ sau nedidactic din palatele şi cluburile copiilor se validează în consiliul profesoral şi se aprobă de către consiliul de administraţie.
Capitolul VEvaluarea şi acreditarea palatelor şi cluburilor copiilor Articolul 44
(1) Evaluarea instituţională a palatelor/cluburilor copiilor se realizează de către inspectoratele şcolare, în conformitate cu documentele normative elaborate de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului.
(2) Evaluarea instituţională a Palatului Naţional al Copiilor din Bucureşti se realizează de către Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, prin Direcţia generală care coordonează Palatul Naţional al Copiilor din Bucureşti/Direcţia generală educaţie şi învăţare pe tot parcursul vieţii, din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului.
Articolul 45
(1) Anual, Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului realizează o clasificare a palatelor şi cluburilor copiilor pe cele 5 niveluri: „Excelent“, „Foarte bun“, Bun“, „Satisfăcător“ şi „Nesatisfăcător“, în baza prevederilor legislative în vigoare, specifice acestui tip de unităţi de învăţământ.
(2) Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului premiază, anual, palatele şi cluburile copiilor pe baza calificativelor „Excelenţă în incluziune“ sau „Excelenţă în performanţă“, în limita bugetului alocat.
(3) Palatele şi cluburile copiilor care obţin calificativul „Satisfăcător“ sau „Nesatisfăcător“ se supun monitorizării şi evaluării inspectoratelor şcolare cărora le sunt subordonate/Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, în vederea creşterii performanţelor educaţionale.
Articolul 46Palatul Naţional al Copiilor, palatele şi cluburile copiilor şi filialele existente sunt unităţi de învăţământ acreditate. Articolul 47
(1) Evaluarea internă a calităţii educaţiei furnizate în Palatul Naţional al Copiilor din Bucureşti/palatele/cluburile copiilor se realizează conform legislaţiei în vigoare, specifice acestui tip de unităţi de învăţământ.
(2) Evaluarea internă se realizează potrivit legislaţiei în domeniul asigurării calităţii în învăţământul preuniversitar.
(3) În conformitate cu prevederile legale, la nivelul fiecărui palat/club al copiilor se înfiinţează Comisia pentru evaluarea şi asigurarea calităţii (CEAC), care funcţionează în baza propriei strategii şi a propriului regulament de funcţionare aprobate de consiliul de administraţie.
(4) Componenţa, atribuţiile şi responsabilităţile comisiei pentru evaluarea şi asigurarea calităţii sunt realizate în conformitate cu prevederile legale.
(5) Activitatea membrilor comisiei pentru evaluarea şi asigurarea calităţii poate fi remunerată, cu respectarea legislaţiei în vigoare.
Articolul 48
(1) Evaluarea externă a Palatului Naţional al Copiilor din Bucureşti, a palatelor şi cluburile copiilor se realizează conform legislaţiei în vigoare, specifice acestui tip de unităţi de învăţământ.
(2) Evaluarea externă a Palatului Naţional al Copiilor din Bucureşti, a palatelor şi cluburile copiilor are la bază raportul de evaluare internă.
Capitolul VIFinanţarea şi baza materială Articolul 49
(1) Palatele/cluburile copiilor sunt finanţate de la bugetul de stat prin Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, prin intermediul inspectoratelor şcolare judeţene/Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti, în conformitate cu prevederile Legii nr. 1/2011.
(2) Palatul Naţional al Copiilor din Bucureşti este finanţat direct de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului.
(3) Pentru anul şcolar 2011-2012, normarea personalului didactic, didactic auxiliar şi nedidactic se va face cu încadrarea în numărul de posturi aprobate pentru palatul/clubul copiilor/Palatul Naţional al Copiilor din Bucureşti, în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 4.711/2010*) privind reglementarea unor măsuri financiare în domeniul cheltuielilor de personal din sectorul bugetar.
(4) Palatele/cluburile copiilor/Palatul Naţional al Copiilor din Bucureşti pot fi finanţate şi de către autorităţile administraţiei publice locale şi judeţene.
(5) Consiliile judeţene/consiliile locale, Consiliul General al Municipiului Bucureşti/consiliile locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti pot finanţa activităţile desfăşurate de Palatul Naţional al Copiilor din Bucureşti, de palatele şi cluburile copiilor, prin hotărâri proprii.
Articolul 50
(1) Palatele şi cluburile copiilor pot dispune de centre bugetare proprii.
(2) În cazul în care, la nivel judeţean, nu există decât un centru bugetar destinat palatului şi cluburilor copiilor, centrul bugetar va funcţiona în cadrul palatului copiilor.
(3) În cazul prevăzut la alin. (2), palatul copiilor este centru bugetar pentru toate cluburile copiilor din judeţul respectiv.
(4) În cazul prevăzut la alin. (2), la nivelul municipiului Bucureşti, Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti decide stabilirea centrului bugetar în cadrul unui club al copiilor, cu respectarea prevederilor legale în vigoare şi cu informarea scrisă a Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului.
(5) Palatul Naţional al Copiilor din Bucureşti dispune de centru bugetar propriu.
(6) Directorul şi consiliul de administraţie al palatului/clubului copiilor răspund de încadrarea în bugetul alocat conform legii.
(7) Bugetul de venituri şi cheltuieli, care se întocmeşte, anual, de fiecare centru bugetar, conform legislaţiei în vigoare, se aprobă şi se execută în condiţiile legii.
Articolul 51
(1) Palatul Naţional al Copiilor din Bucureşti/palatele/cluburile copiilor pot realiza venituri proprii extrabugetare din activităţi specifice, conform legii: donaţii, sponsorizări, închirieri, activităţi tip plata cu ora sau din alte surse legal constituite.
(2) Veniturile proprii extrabugetare nu diminuează finanţarea de bază, complementară sau suplimentară şi sunt utilizate conform deciziei Consiliului de administraţie al Palatului Naţional al Copiilor din Bucureşti/palatelor/cluburilor copiilor, indiferent dacă este vorba de investiţii, achiziţii de mijloace fixe sau obiecte de inventar.
(3) La sfârşitul anului bugetar, sumele necheltuite din venituri proprii extrabugetare rămân în contul palatului/clubului copiilor/Palatului Naţional al Copiilor din Bucureşti care le-a realizat şi se reportează pentru bugetul anului următor.
Articolul 52
(1) Finanţarea proiectelor educative, a competiţiilor, a concursurilor şi festivalurilor naţionale şi internaţionale, precum şi a campionatelor naţionale şcolare este asigurată de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, în urma evaluării proiectelor depuse, conform unui regulament specific.
(2) Manifestările educative menţionate la alin. (1) pot fi finanţate şi de autorităţile publice locale şi judeţene.
(3) Proiectele, concursurile, festivalurile, manifestările şi evenimentele educaţionale extraşcolare regionale şi judeţene sunt finanţate, integral, de către autorităţile administraţiei publice locale şi judeţene.
Articolul 53
(1) Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului finanţează anual, prin Calendarul proiectelor educative aprobat de ministrul educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului/secretarul de stat pentru învăţământ preuniversitar, proiecte, competiţii naţionale şi internaţionale organizate de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, Palatul Naţional al Copiilor din Bucureşti, palate/cluburi ale copiilor şi alte unităţi de învăţământ.
(2) Excelenţa în predare este recompensată financiar prin programul naţional de stimulare a excelenţei didactice.
Articolul 54Palatul Naţional al Copiilor din Bucureşti, palatele/cluburile copiilor pot avea în patrimoniu terenuri agricole, staţiuni ştiinţifice experimentale, sere, baze şi complexuri cultural-sportive, parcuri-şcoală de circulaţie, cartodromuri, sate de vacanţă, cabane turistice, mijloace auto, spaţii de cazare, pensiuni, cantine, săli de sport, bazine de înot, pârtii de schi, centre de agrement, tabere şcolare etc. Articolul 55
(1) Baza materială a palatului/clubului copiilor/Palatului Naţional al Copiilor din Bucureşti este gestionată şi administrată conform prevederilor Legii nr. 1/2011.
(2) Schimbarea destinaţiei bazei materiale a palatului/clubului copiilor/Palatului Naţional al Copiilor din Bucureşti se realizează conform prevederilor Legii nr. 1/2011.
Articolul 56Mutarea Palatului Naţional al Copiilor din Bucureşti/palatelor/cluburilor copiilor în alte sedii atribuite legal se va face numai dacă în noile sedii sunt puse la dispoziţie condiţii cel puţin similare, ca spaţiu şi funcţionalitate, cu cele în care Palatul Naţional al Copiilor din Bucureşti/palatul/clubul *) Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 4.711/2010 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I. copiilor şi-a desfăşurat anterior activitatea şi numai după obţinerea acordului Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului privind această mutare. Articolul 57În incinta palatelor copiilor poate funcţiona Consiliul Judeţean al Elevilor/Consiliul Elevilor din Municipiul Bucureşti, în cazul în care baza materială şi logistică permit, conform prevederilor ordinului ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Consiliului naţional al elevilor.
ANEXA Nr. 2 la regulament ORGANIZAREA activităţii educative extraşcolare în alte unităţi şi instituţii de stat sau private acreditate în domeniul educaţiei nonformale Articolul 1
(1) Activitatea educativă extraşcolară organizată şi desfăşurată în alte unităţi/instituţii de stat sau private acreditate care oferă educaţie nonformală poate fi de tip: cultural, civic, artistic, civic, tehnic, aplicativ, ştiinţific, sportiv, turistic, antreprenorial şi de voluntariat.
(2) Activitatea educativă extraşcolară organizată şi desfăşurată în alte unităţi/instituţii de stat sau private acreditate care oferă educaţie nonformală poate consta în: proiecte şi programe educative, concursuri, festivaluri, expoziţii, campanii, schimburi culturale de elevi, excursii, serbări, expediţii, şcoli, tabere şi caravane tematice, dezbateri, sesiuni de formare, simpozioane, vizite de studiu, ateliere deschise etc.
(3) Activitatea educativă extraşcolară se poate desfăşura în baze sportive, de divertisment şi de agrement, tabere, locaţii educaţionale culturale, sportive, turistice cu această destinaţie.
Articolul 2
(1) Conducerea unităţilor şi instituţiilor de stat sau private acreditate în care se desfăşoară activităţi educative extraşcolare, exceptând palatele şi cluburile copiilor şi unităţile de învăţământ preuniversitar, numeşte, prin decizie, un coordonator al activităţii educative extraşcolare din unitatea/instituţia respectivă.
(2) Responsabilul cu activitatea educativă extraşcolară din unităţile de stat sau private acreditate în care se desfăşoară activităţi extraşcolare, exceptând palatele şi cluburile copiilor şi unităţile de învăţământ preuniversitar, are următoarele atribuţii:a)planifică şi coordonează toată activitatea educativă extraşcolară din unitate/instituţie; b)colaborează şi îndrumă cadrele didactice care însoţesc elevii ce desfăşoară activitate educativă extraşcolară; c)răspunde întru totul de activităţile organizate şi desfăşurate de copii şi elevi sub îndrumarea lui; d)îndeplineşte alte atribuţii stabilite în fişa postului de către conducerea unităţii/instituţiei.
Articolul 3Portofoliul coordonatorului cu activitatea educativă extraşcolară din unităţile şi instituţiile de stat sau private acreditate în care se desfăşoară activităţi educative extraşcolare, exceptând palatele şi cluburile copiilor şi unităţile de învăţământ preuniversitar, conţine minimum următoarele documente: a)planuri/programe de dezvoltare educativă extraşcolară; b)planificarea anuală a activităţilor educative extraşcolare; c)documente care reglementează activitatea educativă extraşcolară în unităţile şi instituţiile de stat sau private acreditate, exceptând palatele şi cluburile copiilor şi unităţile de învăţământ preuniversitar; d)evidenţa şcolilor participante şi a elevilor; e)rapoarte de evaluare a activităţii educative extraşcolare; f)studiu asupra activităţii educative extraşcolare desfăşurate. Articolul 4Organizarea activităţii educative extraşcolare în cadrul unităţilor şi instituţiilor de stat sau private acreditate care oferă educaţie nonformală este reglementată prin proceduri proprii, elaborate de autorităţile competente în domeniu, cu respectarea prevederilor Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011 şi ale altor acte normative în vigoare. Articolul 5Evaluarea activităţii educative extraşcolare desfăşurate de copii în unităţile şi instituţiile de stat sau private acreditate în care se desfăşoară activităţi educative extraşcolare este realizată de către conducerea unităţii/autorităţii cu competenţe în domeniu, iar rezultatele sunt înregistrate în documente specifice de evidenţă. Articolul 6Evaluarea personalului ce funcţionează în cadrul unor astfel de unităţi/instituţii de stat sau private acreditate se realizează, anual, prin intermediul fişei de evaluare elaborate pe baza fişei postului, în conformitate cu procedurile proprii şi metodologiile specifice emise în baza prevederilor legale în vigoare. Articolul 7Evaluarea activităţii educative extraşcolare derulate la nivelul unităţii/instituţiei de stat sau private acreditate este inclusă în raportul anual privind calitatea educaţiei în respectiva unitate/instituţie. Articolul 8Evaluarea activităţii educative extraşcolare la nivelul unităţii/instituţiei de stat sau private acreditate este parte a evaluării instituţionale a respectivei unităţi/instituţii. Articolul 9Unităţile şi instituţiile de stat sau private acreditate în care se desfăşoară activităţi educative extraşcolare sunt obligate să angajeze personal didactic calificat în desfăşurarea activităţii educative extraşcolare cu copiii şi elevii, conform prevederilor Legii nr. 1/2011. Articolul 10Recrutarea, selecţia şi ocuparea posturilor în aceste unităţi şi instituţii de stat sau private acreditate se realizează conform procedurilor proprii şi metodologiilor specifice elaborate în baza prevederilor legale în vigoare. Articolul 11Activitatea de recrutare şi selecţie a personalului din aceste unităţi şi instituţii de stat sau private acreditate care desfăşoară activitate educativă extraşcolară reprezintă sarcina consiliului de administraţie şi a conducerii unităţii/instituţiei respective. Articolul 12Personalul didactic calificat în desfăşurarea activităţii educative extraşcolare cu preşcolarii şi elevii din unităţile şi instituţiile de stat sau private acreditate care desfăşoară activitate educativă extraşcolară beneficiază, potrivit Legii nr. 1/2011, de dreptul de a participa la oricare dintre formele de organizare a perfecţionării/formării continue prevăzute de legislaţia în vigoare. Articolul 13Finanţarea unităţilor şi instituţiilor de stat sau private acreditate care desfăşoară activitate educativă extraşcolară se realizează în conformitate cu procedurile proprii şi metodologiile specifice elaborate în baza prevederilor legale în vigoare. Articolul 14Unităţile şi instituţiile de stat sau private acreditate în care se desfăşoară activităţi educative extraşcolare pot obţine venituri proprii din activităţi specifice, conform prevederilor legale în vigoare. Articolul 15Unităţile şi instituţiile de stat sau private acreditate în care se desfăşoară activităţi educative extraşcolare pot pune la dispoziţia unităţilor de învăţământ preuniversitar, a palatelor şi cluburilor copiilor, baza materială, în baza unui parteneriat sau a unui contract de închiriere. Articolul 16Acreditarea unităţilor şi instituţiilor de stat sau private care desfăşoară activităţi educative extraşcolare se realizează în conformitate cu normele legale emise de Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar.


SmartCity5

COMENTARII la Regulament -/2011

Momentan nu exista niciun comentariu la Regulament - din 2011
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu