E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Vreau reclama pe legex.ro!
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
A fost modificat de:
Articolul 23 din actul Ordonanţa 21 2002 in legatura cu Ordin 163 2004
Articolul 23 din actul Ordonanţa 21 2002 in legatura cu Ordin 378 2002
Ordonanţa 21 2002 aprobat de Legea 515 2002
Articolul 2 din actul Ordonanţa 21 2002 modificat de Legea 515 2002
Articolul 7 din actul Ordonanţa 21 2002 modificat de Legea 515 2002
Articolul 8 din actul Ordonanţa 21 2002 modificat de Legea 515 2002
Articolul 10 din actul Ordonanţa 21 2002 modificat de Legea 515 2002
Articolul 11 din actul Ordonanţa 21 2002 modificat de Legea 515 2002
Articolul 12 din actul Ordonanţa 21 2002 modificat de Legea 515 2002
Articolul 19 din actul Ordonanţa 21 2002 modificat de Legea 515 2002
Articolul 20 din actul Ordonanţa 21 2002 modificat de Legea 515 2002
Articolul 21 din actul Ordonanţa 21 2002 modificat de Legea 515 2002
Articolul 22 din actul Ordonanţa 21 2002 articole noi... Legea 515 2002
Articolul 23 din actul Ordonanţa 21 2002 modificat de Legea 515 2002
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Produse Tradiţionale Sibiu
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA Nr

ORDONANTA   Nr. 21 din 30 ianuarie 2002

privind gospodarirea localitatilor urbane si rurale

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 86 din  1 februarie 2002




    In temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia Romaniei si ale art. 1 pct. IV.1 din Legea nr. 751/2001 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta.

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    (1) Prezenta ordonanta stabileste obligatiile si raspunderile care revin autoritatilor administratiei publice locale, institutiilor publice, agentilor economici si cetatenilor pentru buna gospodarire a localitatilor, pentru instaurarea unui climat de ordine si curatenie pe teritoriul acestora.
    (2) Asigurarea si pastrarea curateniei si ordinii pe teritoriul localitatilor, buna gospodarire a acestora si respectarea normelor de igiena constituie o obligatie fundamentala a autoritatilor administratiei publice locale, a institutiilor publice, agentilor economici si a altor persoane juridice, precum si a cetatenilor.
    Art. 2
    (1) Activitatile edilitar-gospodaresti reprezinta ansamblul actiunilor de utilitate si interes local, desfasurate din initiativa si sub organizarea autoritatilor administratiei publice locale, prin care se asigura buna gospodarire, pastrarea curateniei, respectarea normelor de igiena, precum si infrumusetarea localitatilor urbane si rurale de pe intreg cuprinsul tarii.
    (2) Organizarea, derularea si participarea la activitatile edilitar-gospodaresti constituie o obligatie permanenta a consiliilor locale, a consiliilor judetene si a primarilor, a autoritatilor si institutiilor publice, a agentilor economici, cu sau fara personalitate juridica, precum si a cetatenilor.
    Art. 3
    Consiliile judetene si consiliile locale, precum si primarii raspund de organizarea, conducerea, indrumarea, coordonarea si controlul intregii activitati de gospodarire si infrumusetare a localitatilor, de pastrarea ordinii si curateniei in orasele si comunele tarii.
    Art. 4
    In indeplinirea atributiilor ce le revin potrivit prezentei ordonante consiliile judetene si consiliile locale, precum si primarii vor adopta si vor dispune masurile ce se impun pentru asigurarea participarii cetatenilor, a institutiilor publice si agentilor economici, cu sau fara personalitate juridica, la realizarea actiunilor de infaptuire si pastrare a curateniei in interiorul localitatilor si in afara acestora, la efectuarea la timp a activitatilor gospodaresti.
    Art. 5
    Autoritatile si institutiile publice, precum si agentii economici au obligatia sa efectueze lucrarile de intretinere si curatenie a cladirilor aflate in proprietatea sau in folosinta lor, a anexelor acestora, a incintelor, imprejmuirilor, precum si a oricaror alte spatii utilizate de acestea.
    Art. 6
    Cetatenii au obligatia sa asigure ingrijirea locuintelor aflate in proprietatea sau in folosinta lor, a anexelor gospodaresti, curtilor, imprejmuirilor si sa pastreze ordinea si curatenia pe strazi, drumuri, in piete, parcuri si gradini, in celelalte locuri publice, precum si in mijloacele de transport in comun.

    CAP. 2
    Obligatiile si raspunderile autoritatilor administratiei publice

    SECTIUNEA 1
    Obligatiile si raspunderile consiliilor judetene

    Art. 7
    (1) In aplicarea prevederilor prezentei ordonante consiliile judetene sunt obligate sa acorde asistenta tehnica, sprijin si indrumare autoritatilor administratiei publice locale pentru:
    a) luarea masurilor necesare in vederea protectiei sanatatii publice;
    b) conservarea si protectia mediului;
    c) mentinerea in stare corespunzatoare a spatiilor verzi si a locurilor de agrement din jurul localitatilor si din interiorul acestora; extinderea obiectivelor similare existente, precum si realizarea altora noi;
    d) intocmirea, aprobarea si respectarea documentatiilor de amenajarea teritoriului si de urbanism, precum si a normelor privind executarea constructiilor;
    e) construirea, intretinerea, repararea si modernizarea drumurilor comunale, a strazilor si trotuarelor, a santurilor si podetelor;
    f) amenajarea si curatarea cursurilor de apa, a baltilor si a malurilor acestora;
    g) infiintarea, organizarea si asigurarea bunei functionari a unor servicii de transport public local de calatori, eficiente si nepoluante;
    h) infiintarea, organizarea si asigurarea bunei functionari a serviciilor publice de salubritate, precum si pentru efectuarea unor actiuni de dezinfectie si dezinsectie a localitatilor;
    i) amenajarea unor locuri speciale de depozitare si colectare a gunoaielor si deseurilor menajere.
    (2) Consiliilor judetene le revine obligatia de a stabili si de a pune in executare lucrarile necesare de modernizare si de intretinere a drumurilor judetene si a infrastructurii aferente acestora, precum si a altor obiective de interes judetean.

    SECTIUNEA a 2-a
    Obligatiile si raspunderile consiliilor locale si ale primarilor

    Art. 8
    Consiliile locale, Consiliul General al Municipiului Bucuresti si consiliile locale ale sectoarelor acestuia, precum si primarii au obligatia sa asigure:
    a) masurile necesare pentru protectia sanatatii publice, cu sprijinul si sub supravegherea organelor de specialitate ale statului;
    b) masuri corespunzatoare pentru conservarea si protectia mediului;
    c) prevenirea poluarii accidentale a mediului sau a surselor si cursurilor de apa, prin depozitarea necontrolata a deseurilor de catre agentii economici sau de catre cetateni;
    d) realizarea unor sisteme moderne de colectare, depozitare, transport si prelucrare a deseurilor si gunoaielor; amenajarea unor locuri speciale de depozitare in fiecare localitate;
    e) respectarea prevederilor legale si a documentatiilor de amenajarea teritoriului si urbanism aprobate, precum si a normelor privind executarea constructiilor;
    f) curatenia strazilor, pietelor si a celorlalte locuri publice, indepartarea zapezii, a ghetii de pe strazi si trotuare, colectarea si depozitarea reziduurilor menajere si stradale, sortarea si valorificarea resurselor materiale refolosibile;
    g) repararea si intretinerea strazilor, a drumurilor comunale, podurilor, podetelor, curatarea si amenajarea santurilor, modernizarea drumurilor existente si realizarea unor drumuri comunale noi;
    h) finalizarea constructiilor incepute;
    i) intretinerea in buna stare a constructiilor existente, repararea si zugravirea periodica a acestora;
    j) organizarea de actiuni pentru salubrizarea si igienizarea localitatilor;
    k) intretinerea digurilor si a malurilor, a cursurilor de apa, executarea lucrarilor de protectie si intretinere a albiilor, efectuarea altor lucrari de protectie contra inundatiilor, asigurarea scurgerii apelor, asanarea terenurilor insalubre si prevenirea poluarii apelor;
    l) repararea, intretinerea si modernizarea retelei de distributie a apei;
    m) canalizarea si epurarea apelor uzate si pluviale;
    n) buna organizare si functionare a transportului in comun, pastrarea curateniei si aspectului corespunzator al vehiculelor, intarirea ordinii si disciplinei;
    o) respectarea stricta a normelor igienico-sanitare in pietele agroalimentare, in targuri si oboare;
    p) amenajarea, potrivit planului urbanistic general, si intretinerea spatiilor verzi, a parcurilor, gradinilor publice, a terenurilor de sport si de joaca pentru copii, a celorlalte locuri publice de agrement;
    r) pastrarea curateniei si respectarea normelor igienico-sanitare in cinematografe, teatre, sali de sport, stadioane si in celelalte unitati de cultura si sport aflate in proprietatea unitatii administrativ-teritoriale sau in administrarea consiliului local;
    s) pastrarea, conservarea, repararea si restaurarea, in conditiile legii, a monumentelor de pe teritoriul comunei sau orasului.

    CAP. 3
    Obligatiile si raspunderile institutiilor publice, ale agentilor economici, ale altor persoane juridice, precum si ale cetatenilor

    SECTIUNEA 1
    Obligatiile institutiilor publice, ale agentilor economici si ale celorlalte persoane juridice

    Art. 9
    Institutiilor publice, agentilor economici si celorlalte persoane juridice le revin urmatoarele obligatii:
    a) sa intretina in stare corespunzatoare imobilele in care isi desfasoara activitatea, prin efectuarea lucrarilor de reparatii, amenajari si a altor lucrari specifice;
    b) sa asigure repararea, spalarea geamurilor si a vitrinelor, inlocuirea celor sparte, intretinerea firmelor si a fatadelor imobilelor in care isi desfasoara activitatea, inclusiv spalarea, curatarea si zugravirea periodica a acestora;
    c) sa asigure curatenia la locurile de depozitare a materialelor in curtile interioare si pe celelalte terenuri pe care le detin, precum si pe caile de acces;
    d) sa asigure igiena in imobilele si incintele detinute sub orice forma, prin activitati de curatare, dezinsectie si deratizare;
    e) sa depoziteze corespunzator reziduurile menajere, industriale, agricole, precum si materialele refolosibile;
    f) sa efectueze si sa mentina curatenia trotuarelor, a partii carosabile a strazii sau a drumului, a locurilor de parcare pe care le folosesc si sa indeparteze zapada si gheata de pe trotuarele din dreptul imobilelor si incintelor in care isi desfasoara activitatea, potrivit normelor stabilite de consiliile locale;
    g) sa respecte masurile stabilite de consiliile locale si judetene pentru asigurarea igienei publice si curateniei in localitati;
    h) sa asigure curatarea mijloacelor de transport si a utilajelor la intrarea acestora pe drumurile publice.

    SECTIUNEA a 2-a
    Obligatiile cetatenilor

    Art. 10
    In aplicarea prevederilor prezentei ordonante cetatenilor le revin urmatoarele obligatii:
    a) intretinerea si curatenia locuintelor pe care le detin in proprietate sau cu chirie, a anexelor gospodaresti, a curtilor si imprejmuirilor acestora;
    b) curatarea fatadelor locuintelor si a altor constructii amplasate la frontul strazii, tencuirea si zugravirea periodica a acestora, potrivit masurilor stabilite de consiliile locale;
    c) finalizarea constructiilor incepute, pe baza autorizatiilor eliberate de primari, in conditiile si in termenele stabilite de acestea;
    d) repararea si intretinerea instalatiilor aferente imobilelor;
    e) mentinerea curateniei pe trotuare, pe partea carosabila a strazii sau a drumului, pe portiunea din dreptul gospodariei si a locurilor de parcare pe care le folosesc;
    f) indepartarea zapezii si a ghetii de pe trotuarele din dreptul imobilelor in care locuiesc sau pe care le folosesc in alte scopuri;
    g) pastrarea curateniei pe arterele de circulatie, in piete, targuri si oboare, in parcuri, locuri de joaca pentru copii si in alte locuri publice;
    h) respectarea masurilor stabilite de consiliile locale si judetene pentru asigurarea igienei publice si a curateniei in localitati;
    i) depozitarea reziduurilor menajere si a gunoaielor numai in locurile special amenajate de autoritatile administratiei publice locale;
    j) curatarea mijloacelor de transport la intrarea acestora pe drumurile publice.
    Art. 11
    Asociatiile de proprietari pot prelua, potrivit prevederilor legale, unele dintre obligatiile ce revin cetatenilor, potrivit prevederilor prezentei ordonante, si sa raspunda pentru realizarea acestora in fata autoritatilor administratiei publice locale.

    CAP. 4
    Alte dispozitii

    Art. 12
    (1) Consiliile locale pot stabili ca unele dintre obiectivele vizand buna gospodarire, intretinere, curatenie si infrumusetare a localitatilor sa fie realizate, integral sau partial, prin contributia directa a cetatenilor.
    (2) Obiectivele prevazute la alin. (1) se stabilesc de consiliile locale, prin hotarare adoptata cu votul a cel putin doua treimi din numarul consilierilor in functie, si ele pot consta in:
    a) amenajarea si repararea de strazi si trotuare;
    b) saparea si amenajarea santurilor si rigolelor;
    c) realizarea de podete;
    d) curatarea cursurilor de apa, a lacurilor si baltilor, precum si a malurilor acestora;
    e) amenajarea de locuri speciale pentru depozitarea reziduurilor menajere si a gunoaielor;
    f) curatarea si amenajarea locurilor virane;
    g) curatenia in parcuri, amenajarea de alei, inclusiv confectionarea si instalarea de banci.
    Art. 13
    Obiectivele stabilite de consiliile locale potrivit art. 12 se supun aprobarii locuitorilor prin referendum local, organizat in conditiile legii, impreuna cu modalitatile de efectuare a contributiei cetatenilor si cu intinderea acesteia.
    Art. 14
    Pentru finantarea obiectivelor aprobate prin referendum consiliile locale pot stabili taxe locale speciale, potrivit reglementarilor legale in vigoare, sau, cu acceptul scris al cetatenilor, pot hotari efectuarea unui numar de zile-munca, pe care solicitantii le vor executa potrivit programarii stabilite de comun acord cu primarul sau cu imputernicitul acestuia.
    Art. 15
    Prestarea activitatilor fizice prevazute la art. 14 se face cu respectarea regimului normal de lucru si a normelor de securitate si igiena a muncii.
    Art. 16
    (1) Pentru realizarea lucrarilor aprobate prin referendum, in conditiile art. 13, primarul va consulta si institutiile publice si agentii economici care isi desfasoara activitatea pe teritoriul localitatii in care urmeaza sa se execute lucrarile respective.
    (2) Modalitatile de participare a institutiilor publice si a agentilor economici la realizarea lucrarilor aprobate se stabilesc pe baza negocierilor directe dintre conducatorul acestora si primar, in functie de specificul activitatii desfasurate si de cel al obiectivului de realizat.
    Art. 17
    (1) Sumele stabilite si incasate potrivit prezentei ordonante se pastreaza in conturi separate si pot fi folosite numai pentru realizarea obiectivelor pentru a caror finantare au fost incasate.
    (2) Sumele si materialele ramase dupa realizarea obiectivului vor fi folosite numai pentru executarea altor lucrari similare, potrivit hotararii consiliului local sau, dupa caz, a consiliului judetean.
    Art. 18
    (1) Detalierea obligatiilor si responsabilitatilor concrete care revin institutiilor publice, agentilor economici, celorlalte persoane juridice, precum si cetatenilor, potrivit prevederilor prezentei ordonante, se face prin hotarari ale consiliului local, la propunerea primarului.
    (2) Hotararile vor fi adoptate in termen de cel mult 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante.

    CAP. 5
    Sanctiuni

    Art. 19
    Nesocotirea sau neindeplinirea obligatiilor si responsabilitatilor stabilite prin prezenta ordonanta atrage raspunderea disciplinara, civila, contraventionala sau penala, dupa caz, a persoanelor vinovate si se sanctioneaza potrivit legii.
    Art. 20
    Constituie contraventie urmatoarele fapte savarsite de primar:
    a) neelaborarea si nesupunerea spre aprobare consiliului local a masurilor necesare in vederea indeplinirii obligatiilor si responsabilitatilor prevazute la art. 8 lit. a) - e), h), k), o) si s); refuzul de a aplica masurile hotarate de consiliul local in aceste domenii sau nesocotirea acestora, desi au fost stabilite sursele de finantare, iar fondurile necesare au fost asigurate;
    b) neorganizarea actiunilor de control avand ca obiect modul de executare a constructiilor si de respectare a autorizatiilor de construire, precum si a obligatiilor privitoare la pastrarea curateniei in piete, oboare, targuri si in celelalte locuri publice, la indepartarea zapezii si ghetii de pe trotuare;
    c) neluarea masurilor necesare pentru finalizarea constructiilor incepute;
    d) lipsa de preocupare pentru pastrarea, conservarea, repararea si restaurarea monumentelor de orice natura de pe teritoriul comunei sau orasului;
    e) neelaborarea si nesupunerea spre aprobare consiliului local de catre primar a proiectelor de hotarari prevazute la art. 18.
    Art. 21
    Contraventiile prevazute la art. 20 se sanctioneaza dupa cum urmeaza:
    a) cu amenda de la 5.000.000 lei la 10.000.000 lei, contraventiile prevazute la lit. c) si d);
    b) cu amenda de la 10.000.000 lei la 25.000.000 lei, contraventiile prevazute la lit. b);
    c) cu amenda de la 25.000.000 lei la 35.000.000 lei, contraventiile prevazute la lit. a) si e).
    Art. 22
    Amenzile prevazute la art. 21 se aplica primarului si sunt suportate de acesta.
    Art. 23
    Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor se fac de catre prefect sau de persoanele imputernicite de acesta prin ordin, de persoanele imputernicite de ministrul administratiei publice, precum si de persoanele imputernicite de ministrul apelor si protectiei mediului.
    Art. 24
    Consiliile locale si consiliile judetene vor stabili, prin hotarari adoptate in conditiile Legii administratiei publice locale nr. 215/2001 si ale Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, faptele savarsite de institutiile publice, agentii economici, alte persoane juridice, precum si de cetateni, care constituie contraventii in domeniul bunei gospodariri a localitatilor urbane si rurale, si sanctiunile ce se pot aplica pentru acestea.
    Art. 25
    Prezenta ordonanta intra in vigoare la 30 de zile de la data publicarii ei in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         Ministrul administratiei publice,
                         Octav Cozmanca

                         Ministrul apelor si protectiei mediului,
                         Petru Lificiu



COMENTARII la Ordonanţa 21/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordonanţa 21 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 1992
    Sint Excelenta Sa Nick de Theodoreanu, arhiduce si viconte,actualmente mosier de Brustuloasa si politician.
ANONIM a comentat Ordin 70 2014
    dacă aveți nevoie de asistență financiară sau ai nevoie de un împrumut pentru a achita facturile sau rezolva orice fel de datorii, contactati-ma acum prin e-mail: johnlutherloanfirm1@outlook.com si vei primi împrumut în regulă ceea ce privește
ANONIM a comentat Legea 112 2014
    dacă aveți nevoie de asistență financiară sau ai nevoie de un împrumut pentru a achita facturile sau rezolva orice fel de datorii, contactati-ma acum prin e-mail: johnlutherloanfirm1@outlook.com si vei primi împrumut în regulă ceea ce privește
ANONIM a comentat Ordin 1073 2014
    dacă aveți nevoie de asistență financiară sau ai nevoie de un împrumut pentru a achita facturile sau rezolva orice fel de datorii, contactati-ma acum prin e-mail: johnlutherloanfirm1@outlook.com si vei primi împrumut în regulă ceea ce privește
ANONIM a comentat Decizia 296 2013
    Bine ati venit la (FRED FINANCIAL LOAN COMPANY) Un serviciu personalizat pentru toate nevoile dvs. financiare. Am Furnizor Liberal Investment Company oferă credite la rată scăzută a dobânzii de 3%, oferim împrumuturi like_ (1) Credite personale (2) Credite de consolidare a datoriei (3) Capital de Risc (4) Credite pentru afaceri (5) Învățământul de împrumut (6) Home Loan Credite pentru orice motiv și nevoile imediate !. cu o perioadă maximă de mai mulți ani ca un debitor poate plăti înapoi. Ai fost refuzat de banca dumneavoastră? Nu aveți rău de credit? Ai facturi neplătite? Ești în datorii? Ai nevoie pentru a configura o afacere? Nu vă faceți griji pentru că suntem aici pentru a oferi împrumuturi cu dobândă redusă. Împrumuturi noastre variază de la 30.000 USD 900 dolari, 000,000.00 ... De asemenea, oferim împrumuturi din Statele Unite și de lire sterline Dolari euro și alte monede !! Acest mic ... umple și trimite înapoi la e-mail meu fred.lavinton@financier.com 1 Numele Dvs. complet: _______ Adresa 2 Contact: _______ 3 Țara de reședință: ______ 4 Suma de împrumut Obligatoriu: ________ 5 Durata: _____ 6 Gen: _____ 7 Ocupatia: ________ 8 Venitul lunar: _______ 9 Data nasterii: ________ Numărul 10.Telephone: _________ In-Service, e-mail pentru a companiei noastre din nou fred.lavinton@financier.com Dl Bravo
ANONIM a comentat Ordin 2572 2014
     Obținerea unui împrumut a devenit o decizie financiară dificilă pentru a face din cauza provocărilor pe care le implică mai ales atunci când trebuie să ia în considerare garanțiile ridicat cerut de către organismele financiare care oferă pentru a ajuta sau de mare interes procent atunci când te gândești de a plăti înapoi. Ești ca atare?Vestea bună este că sunt acum, oferind toate tipurile de credite de astăzi, la dobândă de 3%, cu nici o garanție și aprobare ușor. Împrumut noastră variază de la 1000 la 1.000.000.000.000 de euro și este sigur și securizat. ne puteti contacta astăzi la collinspay@outlook.com pentru informații privind modul de aplicare și de a fi siguri, veți obține împrumutul va căuta ca satisfactia ta este prioritatea noastră cea mai mare.
ANONIM a comentat Hotărârea 470 2014
    cum pot afla cum se completeaza Anexa 1 ? un exemplu are cineva? Va multumesc anticipat.
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Ai nevoie de un împrumut rapid și ușor? Eu sunt Domnul Jonna, CEO al Jonna companie de împrumut financiar, am să-ți spun că acest lucru este o firmă de creditare, care oferă împrumuturi la o rată a dobânzii de 2%, la persoanele / organizațiile de afaceri care au nevoie de bani. Vreau să știți că suma de împrumut va fi acordat la tine. Va oferim toate tipurile de împrumuturi persoanelor minte grave, care au nevoie de asistență financiară. Pentru a obține procedurile de împrumut a început, trimite-ne urmatoarele detalii: -email: jonnafinance@outlook.com
ANONIM a comentat Ordin 1142 2014
    Ești în orice fel de dificultăți financiare? Ai nevoie de un împrumut pentru de consolidare a datoriei, constructii, credit imobiliar, refinanța, personal scop de afaceri sau bani de urgență? Ești un om de afaceri sau femeile care sunt de planificare pentru a extinde afacerea lui sau a ei, noi oferim împrumut de toate tipurile. Daca sunteti interesati contactati-ne azi prin danielbryan220@gmail.com cu informațiile de mai jos. NUMELE COMPLET: ȚARA: Suma de împrumut NECESARE: Durata de împrumut: Venitul lunar: TELEFON: Multumesc, dl Daniel
ANONIM a comentat Legea 22 1969
    ESTE PERFECT VALABILA
Business Directory Directories Codul fiscal actualizat 2012 Coduri postale Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu