E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
nu a modificat niciun act
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA Nr

ORDONANTA   Nr. 15 din 21 iulie 1995

pentru ratificarea Acordului de imprumut dintre Romania si Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare privind Proiectul de dezvoltare a utilitatilor municipale, in valoare de 28 milioane dolari S.U.A., semnat la Londra la 9 aprilie 1995

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 168 din  1 august 1995


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 107 alin. (1) si (3) din Constitutia Romaniei, precum si ale art. 1 lit. i) din Legea nr. 81/1995 cu privire la abilitarea Guvernului de a emite ordonante,

    Guvernul Romaniei emite urmatoarea ordonanta:

    Art. 1
    Se ratifica Acordul de imprumut dintre Romania si Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare privind Proiectul de dezvoltare a utilitatilor municipale, in valoare de 28 milioane dolari S.U.A., semnat la Londra la 9 aprilie 1995.
    Art. 2
    Finantarea Proiectului de dezvoltare a utilitatilor municipale se va asigura, pe intreaga perioada de executie a acestuia, in raport cu valoarea totala, intr-o proportie de 50% din imprumutul Bancii Europene pentru Reconstructie si Dezvoltare, de 45% din fonduri de la bugetul de stat si respectiv de 5% din alocatii de la bugetele consiliilor locale sau de la bugetele consiliilor judetene, incluse in proiect.
    Sumele de la bugetul de stat cu aceasta destinatie vor fi prevazute anual prin anexele la Legea bugetului de stat, ca pozitie distincta si globala, pe seama transferurilor de la bugetul de stat catre bugetele locale, pentru investitii.
    Art. 3
    Ministerul Finantelor va plati comisionul initial, prevazut in sectiunea 2.03. a acordului de imprumut care face obiectul prezentei ordonante, din sumele aprobate prin Legea bugetului de stat pe anul 1995, rezervate sub forma transferurilor de la bugetul de stat in vederea participarii la finantarea Proiectului de dezvoltare a utilitatilor municipale.
    Art. 4
    Obiectivele de investitii privind "contorizarea apei la consumatori", cuprinse in Proiectul de dezvoltare a utilitatilor municipale, se vor finanta din sursele prevazute la art. 2 din prezenta ordonanta.
    Art. 5
    Regiile autonome beneficiare ale imprumutului Bancii Europene pentru Reconstructie si Dezvoltare vor deschide si vor alimenta anual, pana la rambursarea integrala a imprumutului extern si a celorlalte obligatii care decurg din acesta, un cont de rezerva, care va fi utilizat pentru dezvoltarea, intretinerea si inlocuirea mijloacelor fixe, precum si pentru acoperirea serviciului datoriei externe aferente imprumutului acordat de Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare.
    Regiile autonome vor alimenta contul de rezerva cu sume cel putin egale cu cele provenind din amortizare, vanzarea si valorificarea mijloacelor fixe si din partea din profitul net care, potrivit legii, este destinata intretinerii, inlocuirii si dezvoltarii mijloacelor fixe.
    Consiliile locale si consiliile judetene incluse in Proiectul de dezvoltare a utilitatilor municipale vor alimenta contul de rezerva cu sume provenite din alocatii de la bugetele locale sau judetene, dupa caz, de valoare cel putin egala cu varsamintele din profitul net efectuate si cu impozitul pe profit platit de regiile autonome catre bugetele locale sau judetene.
    Art. 6
    Consiliile locale si consiliile judetene incluse in Proiectul de dezvoltare a utilitatilor municipale vor garanta imprumutul subsidiar acordat regiilor autonome de catre Ministerul Finantelor, avand obligatia ca anual, de la data intrarii in vigoare a acordului de imprumut la care se face referire in art. 1 al prezentei ordonante si pana la data terminarii acestuia, sa prevada in bugetul propriu, la capitolul "Cheltuieli", ca pozitie distincta, fondul privind garantarea rambursarii ratelor scadente la imprumutul subsidiar, precum si a platii dobanzilor si comisioanelor aferente acestuia, intr-un cuantum de 10% din echivalentul in lei al obligatiilor de plata anuale ale regiilor autonome fata de Ministerul Finantelor, asumate prin acordurile de imprumut subsidiar si de garantie. Soldul respectivului fond, neutilizat la finele anului, se reporteaza cu aceeasi destinatie in anul urmator, intr-un cont distinct, deschis la Trezoreria statului, purtator de dobanda. Dupa rambursarea integrala a imprumutului subsidiar si dupa plata comisioanelor si dobanzilor aferente, acest sold se preia ca venit, in anul urmator, la bugetul local sau judetean din care s-a constituit.
    Art. 7
    Se autorizeaza Guvernul Romaniei, prin Ministerul Finantelor, ca, de comun acord cu Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare, sa introduca, pe parcursul utilizarii imprumutului, in raport cu conditiile concrete de derulare a acordului de imprumut, amendamente la continutul acestuia, care privesc realocari de fonduri, modificari in structura imprumutului pe categorii, componente si beneficiari, modificari de termene, precum si orice alte modificari care nu sunt de natura sa sporeasca obligatiile financiare ale Romaniei fata de Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare sau sa determine noi conditionalitati economice fata de cele convenite initial intre parti.
    Guvernul va raporta periodic Parlamentului in legatura cu aceste amendamente, in cadrul Raportului privind datoria publica externa a Romaniei.

                 PRIM-MINISTRU
               NICOLAE VACAROIU

                       Contrasemneaza:
                       Ministru de stat,
                       ministrul finantelor,
                       Florin Georgescu


                        ACORD DE IMPRUMUT
    (Proiectul de dezvoltare a utilitatilor municipale)
intre Romania si Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare

    Acord, datat 9 aprilie 1995, intre Romania (Imprumutatul) si Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare (Banca)

                             PREAMBUL
    Avand in vedere ca Banca a fost infiintata pentru a asigura finantarea unor proiecte specifice care sa sprijine tranzitia spre economia de piata libera si sa promoveze initiativa antreprenoriala si privata in tarile Europei Centrale si de Est angajate spre, si aplicand principiile democratiei multipartite, pluralismului si economiei de piata,
    avand in vedere ca Imprumutatul intentioneaza sa implementeze proiectul descris in anexa nr. 1 la acest acord de imprumut (proiectul), care este destinat sa sprijine consolidarea asigurarii serviciilor municipale, finantarea investitiilor prioritare in infrastructura urbana si promovarea viabilitatii financiare si a eficientei economice a infrastructurii urbane,
    avand in vedere ca proiectul va fi realizat de catre partile locale (asa cum sunt definite mai jos) cu sprijinul Imprumutatului si, ca parte a acestei asistente, Imprumutatul va pune la dispozitia partilor locale sumele unui imprumut, asa cum se stabileste in acest acord,
    avand in vedere ca Imprumutatul a cerut sprijin Bancii in finantarea unei parti a acestui proiect,
    avand in vedere ca UE PHARE a oferit un credit nerambursabil pentru asistenta tehnica in finantarea serviciilor consultantilor la care se face referire in sectiunea 3.04 a) de mai jos (creditul nerambursabil UE PHARE),
    avand in vedere ca Banca a convenit pe baza, inter alia, a celor de mai sus, sa acorde Imprumutatului un imprumut in valoare de douazeci si opt milioane dolari ($ 28.000.000) (imprumutul) in termenii si in conditiile stabilite in acest acord de imprumut,
    Partile convin, prin prezentul acord, urmatoarele:

    Art. 1
    Termenii si conditiile standard; definitii; titluri

    Sectiunea 1.01
    Incorporarea termenilor si a conditiilor standard
    Toate prevederile termenilor si ale conditiilor standard ale Bancii, datate septembrie 1994, sunt incorporate in textul prezentului acord de imprumut si sunt aplicabile acestuia, cu aceeasi validitate si efect ca si in cazul in care ar fi fost descrise in detaliu in textul lui, sub rezerva, totusi, a urmatoarelor modificari (aceste prevederi, asa cum au fost modificate, se vor numi, in cele ce urmeaza, termenii si conditiile standard):
    a) sectiunea 9.02 b) se anuleaza; si
    b) sectiunea 9.03 c) se anuleaza.

    Sectiunea 1.02
    Definitii
    Ori de cate ori sunt utilizati in acest acord de imprumut sau in anexele la acesta, cu exceptia cazurilor cand se stipuleaza altfel, termenii definiti in preambul au acele intelesuri definite in preambul, termenii definiti in termenii si conditiile standard au intelesurile definite in termenii si conditiile standard, iar urmatorii termeni au urmatoarele intelesuri:
    - reprezentantul autorizat al Imprumutatului inseamna ministrul finantelor al Imprumutatului;
    - municipiu inseamna oricare dintre municipiile Timisoara, Craiova si Targu Mures, iar municipii inseamna aceste municipii in mod colectiv;
    - judet inseamna judetul Iasi sau judetul Brasov, iar judete inseamna aceste judete in mod colectiv;
    - dolar sau $ inseamna moneda oficiala a Statelor Unite ale Americii;
    - UE PHARE inseamna programul de finantare a asistentei tehnice realizat de Comunitatile Europene in conformitate cu Reglementarile Consiliului (EEC) nr. 3.906 din decembrie 1989, asa cum vor fi periodic modificate sau adaugate;
    - lei inseamna moneda oficiala a Romaniei;
    - partile locale inseamna judetele, municipiile si regiile autonome impreuna, iar parte locala inseamna oricare dintre aceste parti;
    - M.F. inseamna Ministerul Finantelor al Imprumutatului;
    - M.L.P. inseamna Ministerul Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului al Imprumutatului;
    - rezervele II D inseamna conturile rezervelor care vor fi create in conformitate cu prevederile paragrafului II f) din anexa nr. 4 a fiecarui acord de proiect, iar rezerva II D inseamna fiecare dintre aceste fonduri;
    - programele de imbunatatire a performantelor si veniturilor inseamna programele de imbunatatire a performantelor si veniturilor, asa cum sunt definite in acordurile de proiect, iar programul de imbunatatire a performantelor si veniturilor inseamna oricare dintre aceste programe;
    - U.M.F.P. inseamna unitatea de management si finantare a proiectului, infiintata si operand in subordinea Imprumutatului corespunzator sectiunii 3.03;
    - CP inseamna un conducator de proiect numit si operand ca parte a oricareia dintre regiile autonome, corespunzator sectiunii 2.09 a respectivului acord de proiect;
    - asistentii CP inseamna persoanele, altele decat CP, la care se face referire in sectiunea 2.09 a respectivului acord de proiect;
    - acorduri de proiect inseamna acordurile dintre Banca, pe de o parte, si fiecare dintre urmatoarele parti, de cealalta parte:
    (i) judetul Iasi si Regia Autonoma Judeteana de Gospodarie Comunala Apa-Canal Iasi (R.A.J.A.C.);
    (ii) municipiul Timisoara si Regia Autonoma Apa si Canal (Aquatim);
    (iii) municipiul Craiova si Regia Autonoma Apa Canal si Termoficare Craiova (R.A.A.C.T.);
    (iv) judetul Brasov si Regia Autonoma de Apa Brasov (R.A.A.B.); si
    (v) municipiul Targu Mures si Regia Autonoma pentru Gospodarie Comunala si Locativa (R.A.G.C.L.), asa cum aceste acorduri pot fi modificate periodic, iar acesti termeni includ toate anexele la aceste acorduri de proiect, iar acord de proiect inseamna oricare dintre aceste acorduri;
    - regia autonoma inseamna R.A.J.A.C., Aquatim, R.A.A.C.T., R.A.A.B. si R.A.G.C.L., iar regii autonome inseamna toate aceste entitati impreuna;
    - cont special inseamna contul special la care se face referire in sectiunea 2.03 si in anexa nr. 3;
    - acordurile de imprumut subsidiar si de garantie inseamna acordurile care urmeaza sa fie incheiate intre Imprumutat si partile locale, corespunzator sectiunii 3.01 a), asa cum acestea pot fi modificate periodic;
    - pagina 3.750 a Telerate inseamna pagina de afisaj a ratelor interbancare oferite la Londra (denumite uzual LIBOR) de principalele banci pentru depozitele in valuta imprumutului, cunoscute ca pagina 3.750 a Serviciului Telerate (sau orice alta pagina care va inlocui pagina Telerate 3.750) in scopul de a afisa ratele LIBOR pentru depozitele in valuta imprumutului.

    Sectiunea 1.03
    Titluri
    Titlurile articolelor si sectiunilor, cat si cuprinsul, sunt inserate numai pentru a usura referinta si nu vor fi utilizate pentru interpretarea acestui acord de imprumut.
    Art. 2
    Principalii termeni ai imprumutului

    Sectiunea 2.01
    Suma imprumutului si valuta imprumutului
    Banca este de acord sa imprumute Imprumutatului, in termenii si in conditiile stabilite sau la care se face referire in acest acord de imprumut, o suma de douazeci si opt de milioane dolari ($ 28.000.000).

    Sectiunea 2.02
    Alti termeni financiari ai imprumutului
    a) Suma minima a tragerii
    Suma minima a tragerii, la care se face referire in sectiunea 3.01 b) a termenilor si conditiilor standard, va fi de $ 100.000.
    b) Suma minima care poate fi platita in avans
    Suma minima care poate fi platita in avans, la care se face referire in sectiunea 3.07 d) a termenilor si conditiilor standard, va fi de $ 1.000.000.
    c) Suma minima care poate fi anulata
    Suma minima care poate fi anulata, la care se face referire in sectiunea 3.08 a) a termenilor si conditiilor standard, va fi de $ 1.000.000.
    d) Datele de plata a dobanzii si de restituire a imprumutului
    Datele de plata a dobanzii vor fi 31 mai si 30 noiembrie ale fiecarui an. Datele de restituire a imprumutului vor coincide cu datele de plata a dobanzii, incepand cu 31 mai 1998. Imprumutatul va restitui imprumutul corespunzator schemei de amortizare prezentata mai jos:
---------------------------------------------------------
Data platii datorate             Suma datorata, in dolari
---------------------------------------------------------
31 mai 1998                               1.167.000
30 noiembrie 1998                         1.167.000
31 mai 1999                               1.167.000
30 noiembrie 1999                         1.167.000
31 mai 2000                               1.167.000
30 noiembrie 2000                         1.167.000
31 mai 2001                               1.167.000
30 noiembrie 2001                         1.167.000
31 mai 2002                               1.167.000
30 noiembrie 2002                         1.167.000
31 mai 2003                               1.167.000
30 noiembrie 2003                         1.167.000
31 mai 2004                               1.167.000
30 noiembrie 2004                         1.167.000
31 mai 2005                               1.167.000
30 noiembrie 2005                         1.167.000
31 mai 2006                               1.167.000
30 noiembrie 2006                         1.167.000
31 mai 2007                               1.167.000
30 noiembrie 2007                         1.167.000
31 mai 2008                               1.167.000
30 noiembrie 2008                         1.167.000
31 mai 2009                               1.167.000
30 noiembrie 2009                         1.159.000
---------------------------------------------------
     TOTAL:                              28.000.000
---------------------------------------------------
    e) Ultima data de disponibilizare
    Ultima data de disponibilizare, la care se face referire in sectiunea 3.01 a) a termenilor si conditiilor standard, va fi 20 mai 1998.
    f) Comision de angajament
    Rata comisionului de angajament la care se face referire in sectiunea 3.05 a) a termenilor si conditiilor standard va fi jumatate de procent (0,5%) anual.
    g) Rata dobanzii
    Imprumutul este supus unei rate variabile a dobanzii. Pentru scopurile sectiunii 3.04 b) a termenilor si conditiilor standard, rata dobanzii relevanta pe piata va fi rata oferita care apare pe pagina Telerate 3.750 la ora 11:00 a.m., ora Londrei, la data relevanta de determinare a dobanzii pentru o luna, doua luni, trei luni, patru luni, cinci luni sau sase luni, oricare dintre aceste perioade este mai apropiata de durata perioadei relevante a dobanzii (sau, daca doua perioade sunt egal apropiate de durata perioadei relevante a dobanzii, media celor doua perioade).

    Sectiunea 2.03
    Tragerile si contul special
    a) Suma pusa la dispozitie poate fi trasa periodic, in concordanta cu prevederile anexei nr. 2 la acest acord, pentru cheltuieli efectuate (sau, daca Banca va fi de acord, care urmeaza sa fie efectuate) pentru plata unui cost rezonabil al bunurilor, lucrarilor si serviciilor cerute pentru proiect si care vor fi finantate din sumele Imprumutului, si pentru comisionul initial.
    Imprumutatul a optat sa nu plateasca comisionul initial din suma pusa la dispozitie si va plati acest comision initial din propriile sale resurse.
    b) Pentru scopurile proiectului, Imprumutatul va deschide si va mentine un cont special de depozit, la o banca comerciala acceptabila pentru Banca, in dolari, in termeni si conditii satisfacatoare pentru banca, inclusiv privind protectia corespunzatoare impotriva compensarii, sechestrarii sau confiscarii sumelor aflate in cont. Daca Imprumutatul doreste sa faca trageri pentru a depozita sume in, si pentru a efectua plati directe din contul special (in loc sa efectueze trageri conform subparagrafului a) de mai sus), astfel de trageri se vor efectua conform prevederilor anexei nr. 3 la acest acord.

    Sectiunea 2.04
    Reprezentantul autorizat pentru scopul tragerilor
    Ministrul finantelor al Imprumutatului este desemnat ca reprezentant autorizat al Imprumutatului in scopul realizarii oricaror actiuni permise sau cerute in conformitate cu prevederile sectiunii 2.03 a acestui acord si sectiunilor 3.01 si 3.02 ale termenilor si conditiilor standard.

    Art. 3
    Executarea proiectului

    Sectiunea 3.01
    Clauzele proiectului
    In plus fata de intelegerile generale stabilite in art. IV al termenilor si conditiilor standard, Imprumutatul, daca Banca nu convine altfel:
    a) va reimprumuta sumele imprumutului catre partile locale, conform acordurilor de imprumut subsidiar si de garantie care se vor incheia intre Imprumutat, pe de o parte, si urmatoarele parti, de cealalta parte:
    (1) judetul Iasi si R.A.J.A.C.;
    (2) municipiul Timisoara si Aquatim;
    (3) municipiul Craiova si R.A.A.C.T.;
    (4) judetul Brasov si R.A.A.B.; si
    (5) municipiul Targu Mures si R.A.G.C.L.;
si ale caror termeni si conditii vor fi aprobate, in prealabil, de catre Banca si vor include termenii si conditiile specificate in anexa nr. 4;
    b) va exercita drepturile sale in cadrul fiecarui acord de imprumut subsidiar si de garantie in asa fel incat sa protejeze interesele Imprumutatului si ale Bancii, sa respecte prevederile acestui acord de imprumut si sa indeplineasca scopurile imprumutului si, daca Banca nu va conveni altfel, Imprumutatul nu va delega, amenda, abroga sau renunta la oricare acord de imprumut subsidiar si de garantie sau la oricare dintre prevederile acestora;
    c) va determina pe fiecare dintre partile locale sa indeplineasca, in conformitate cu prevederile respectivului acord de proiect, toate obligatiile acelei parti locale, specificate in respectivul acord de proiect, va actiona sau va determina sa se actioneze asa cum este necesar pentru a asigura fonduri pentru acele aspecte ale proiectului a caror responsabilitate de finantare este a Imprumutatului, inclusiv - mai ales - asigurarea tuturor transferurilor gratuite de fonduri catre municipii si consilii judetene, asa cum se va cere conform scopurilor proiectului; si
    d) va intreprinde sau va determina sa se intreprinda toate actiunile, inclusiv asigurarea de fonduri, terenuri, facilitati, servicii si alte resurse, necesare sau corespunzatoare, astfel incat sa dea posibilitatea partilor locale sa-si indeplineasca obligatiile care le revin, asa cum sunt specificate in acordurile de proiect.

    Sectiunea 3.02
    Achizitionarea
    Pentru scopurile sectiunii 4.03 a termenilor si conditiilor standard, prevederile anexei nr. 5 la acest acord vor guverna, daca Banca nu va conveni altfel, achizitionarea de bunuri, lucrari si servicii necesare pentru proiect si care vor fi finantate din sumele imprumutului.

    Sectiunea 3.03
    Unitatea de management si finantare a proiectului
    In scopul de a coordona, conduce, urmari si evalua toate aspectele implementarii proiectului, inclusiv achizitionarea de bunuri, lucrari civile si servicii pentru proiect, Imprumutatul va infiinta si, daca nu se convine altfel cu Banca, va mentine in activitate, pe intreaga durata de executie a proiectului, o unitate de management si finantare a proiectului ca parte a M.F. (U.M.F.P.) cu resurse corespunzatoare si personal calificat in mod corespunzator, cu experienta si pregatire satisfacatoare pentru Banca, si pe baza unor termeni de referinta acceptabili Bancii.

    Sectiunea 3.04
    Consultantii
    a) Imprumutatul confirma ca Banca a pus la dispozitia Imprumutatului si partilor locale servicii de consultanta finantate printr-un credit nerambursabil UE PHARE, cu scopul de a furniza Imprumutatului si partilor locale informatii generale privind pregatirea si implementarea proiectelor si modul in care operatiunile regiilor autonome pot deveni mai eficiente.
    b) Imprumutatul va coopera cu consultantii la care se fac referire in paragraful a) de mai sus si va asigura, fara a cere nici un fel de plata, tuturor acestor consultanti, toate facilitatile si sprijinul necesar pentru desfasurarea activitatilor lor, incluzand birouri si facilitati de fotocopiere, servicii de secretariat si traducere, transport, precum si toate documentele, materialele si alte informatii care ar putea fi relevante pentru activitatea lor.

    Sectiunea 3.05
    Frecventa de raportare si cerintele de inaintare a rapoartelor
    a) Rapoartele periodice asupra proiectului, la care se face referire in sectiunea 4.04 a) (iv) a termenilor si conditiilor standard, vor fi inaintate trimestrial, in maximum treizeci (30) de zile de la sfarsitul perioadei asupra careia se raporteaza, pana la terminarea proiectului. Aceste rapoarte vor avea urmatoarele trasaturi caracteristice:
    Raportul de progres va include:
    (1) Informatii generale:
    A) progresul fizic realizat in implementarea proiectului pana la data raportarii si pe intreaga perioada a raportarii (inclusiv programul de lucrari, cuprinzand lucrarile de constructii civile si livrarile de bunuri, precum si tragerile din imprumut efectuate in precedentele 3 (trei) luni;
    B) programul de lucrari efectuate si motivele pentru care exista abateri fata de programul de implementare a proiectului;
    C) programul de lucrari pentru urmatoarele 3 (trei) luni;
    D) schimbarile care se asteapta a interveni in datele de terminare a proiectului;
    E) utilizarea sumelor imprumuturilor subsidiare si utilizarea fondurilor gratuite la care se face referire in sectiunea 3.01 c);
    F) schimbarile in ceea ce priveste personalul-cheie al partilor locale, U.M.F.P., cat si in ceea ce priveste consultantii si contractorii;
    G) aspecte care ar putea influenta costul proiectului; si
    H) orice activitate de dezvoltare care ar putea afecta viabilitatea economica a proiectului sau a unei parti a acestuia in oricare dintre municipii sau judete, dupa cum va fi cazul.
    (2) Situatiile financiare care prezinta detaliile efectuarii cheltuielilor pentru diverse componente ale proiectului si tragerile din imprumut, alaturi de o situatie care sa arate:
    A) estimarile de cost initiale;
    B) estimarile de cost revizuite, daca exista, si motivele pentru care apar modificari;
    C) estimarile initiale de cheltuieli, pana la data situatiei;
    D) motivele pentru care exista variatii la lit. C) de mai sus fata de cheltuielile efective; si
    E) cheltuielile estimate pentru urmatoarele trimestre ale anului respectiv.
    (3) O scurta prezentare privind stadiul indeplinirii fiecarei clauze din acordul de imprumut si din fiecare acord de proiect.

    Art. 4
    Clauze financiare

    Sectiunea 4.01
    Inregistrarile financiare si raportarile
    a) Imprumutatul va mentine proceduri, inregistrari si conturi adecvate pentru a reflecta, corespunzator standardelor contabile international acceptate, resursele si cheltuielile operatiunilor referitoare la proiect ale departamentelor si agentiilor Imprumutatului care sunt responsabile pentru executia proiectului sau a fiecarei parti a acestuia (inclusiv costurile si beneficiile care vor fi obtinute din proiect).
    b) Imprumutatul:
    (i) va avea inregistrarile, conturile si declaratiile financiare la care se face referire in paragraful a) al acestei sectiuni, inclusiv inregistrarile si conturile referitoare la contul special, pregatite si expertizate, pentru fiecare an fiscal, in concordanta cu principiile si standardele de expertiza contabila recunoscute international, aplicate consecvent de catre experti independenti, acceptati de Banca;
    (ii) va furniza Bancii, imediat ce sunt disponibile, dar nu mai tarziu de 6 (sase) luni dupa sfarsitul fiecarui an fiscal, rapoartele de expertiza contabila ale expertilor mai sus mentionati, cu un asemenea grad de amploare si detaliu dupa cum va solicita Banca in mod rezonabil; si
    (iii) va furniza Bancii orice alte informatii referitoare la respectivele inregistrari, conturi si situatii financiare, ca si la expertiza lor contabila, asa cum va solicita Banca, periodic, in mod rezonabil.

    Art. 5
    Suspendarea; accelerarea scadentei; anularea

    Sectiunea 5.01
    Suspendarea si accelerarea scadentei
    Urmatoarele prevederi sunt specificate ca evenimente suplimentare pentru suspendarea drepturilor Imprumutatului de a efectua trageri din imprumut, in scopul sectiunii 7.01 a) (xiii) a termenilor si conditiilor standard si ca evenimente suplimentare pentru accelerarea scadentei, in scopul sectiunii 7.06 f) a termenilor si conditiilor standard:
    a) cadrul legislativ si de reglementare aplicabil oricareia dintre partile locale va fi fost modificat sau se va fi luat orice alta masura, de catre Imprumutat, care va avea ca efect modificarea capacitatii oricareia dintre partile locale de a se angaja sau de a realiza proiectul, precum si de a-si indeplini obligatiile prevazute in sectiunea 3.04 a acordului de proiect respectiv sau oricare alte obligatii asumate in cadrul acordului de proiect respectiv;
    b) oricare dintre partile locale nu va reusi sa-si indeplineasca obligatiile din acordul de imprumut subsidiar si de garantie respectiv; sau
    c) oricare dintre partile locale nu va reusi sa-si indeplineasca obligatiile din acordul de proiect respectiv,
    prevazandu-se ca, totusi, daca s-a produs oricare dintre evenimentele specificate in paragrafele b) si c) de mai sus, Banca va lua in considerare o astfel de suspendare sau accelerare numai pentru acea parte din imprumut referitoare la partea din proiect care trebuie realizata de acea parte locala care nu si-a indeplinit obligatiile, cu conditia ca cele de mai inainte nu vor fi interpretare ca limitand, in nici un fel, compensatiile aflate la dispozitia Bancii.

    Sectiunea 5.02
    Anularea
    Daca, in orice moment, Banca decide ca o plata din, sau orice utilizare a contului special, a fost facuta necorespunzator fata de cerintele din anexa nr. 3 si stabileste suma din imprumut care a fost necorespunzator utilizata, Banca poate, informand in scris Imprumutatul, sa anuleze dreptul Imprumutatului de a efectua trageri pentru suma respectiva. Dupa respectiva informare, suma in cauza din imprumut va fi anulata.

    Art. 6
    Intrarea in efectivitate

    Sectiunea 6.01
    Conditii premergatoare intrarii in efectivitate
    Urmatoarele prevederi sunt specificate ca fiind conditii suplimentare pentru intrarea in efectivitate a acestui acord de imprumut, pentru scopurile sectiunii 9.02 c) a termenilor si conditiilor standard:
    a) cel putin doua (2) acorduri de proiect au fost corespunzator autorizate, semnate si inmanate si fiecare dintre aceste acorduri obliga in mod legal partile locale respective si sunt aplicabile in conformitate cu prevederile lor;
    b) cel putin doua (2) acorduri de imprumut subsidiar si de garantie au fost corespunzator autorizate, semnate si inmanate, in numele Imprumutatului si al partilor locale la care se face referire in paragraful a) de mai sus, si fiecare dintre aceste acorduri obliga in mod legal partile locale respective si sunt aplicabile in conformitate cu prevederile lor;
    c) U.M.F.P. a fost corespunzator infiintata, conform sectiunii 3.03, iar CP si asistentii CP au fost oficial numiti in cadrul regiilor autonome care sunt parti ale acordurilor de imprumut subsidiar si de garantie, precum si ale acordurilor de proiect la care se face referire in sectiunea 6.01 a) si b) conform sectiunii 2.09 din respectivele acorduri de proiect; si
    d) toate cerintele legale, de reglementare, institutionale si alte cerinte oficiale, au fost pe deplin satisfacute si toate aprobarile sau avizele pentru constituirea rezervei II D au fost obtinute.

    Sectiunea 6.02
    Aviz juridic
    Pentru scopurile sectiunii 9.03 a termenilor si conditiilor standard, avizul sau avizele expertilor juridici trebuie date de catre ministrul justitiei al Imprumutatului (exceptie fac avizul sau avizele juridice la care se face referire in paragraful b) de mai jos, care pot fi emise, ca alternativa, de secretarul de stat - sef al departamentului juridic din M.F., iar urmatoarele prevederi sunt specificate ca fiind probleme suplimentare, necesar a fi incluse in avizul sau avizele care vor fi furnizate Bancii:
    a) acordurile de proiect la care se face referire in sectiunea 6.01 a) au fost corespunzator autorizate sau ratificate, sunt obligatorii din punct de vedere legal pentru respectivele parti locale si sunt aplicabile in conformitate cu prevederile lor;
    b) acordurile de imprumut subsidiar si de garantie la care se face referire in sectiunea 6.01 b) au fost corespunzator autorizate sau ratificate de catre Imprumutat si de partile locale respective, sunt obligatorii din punct de vedere legal pentru Imprumutat si pentru partile locale respective si sunt aplicabile in conformitate cu prevederile lor.

    Sectiunea 6.03
    Incetarea din cauza neintrarii in efectivitate
    Data de 11 iulie 1995 este specificata pentru intrarea in efectivitate a acordului de imprumut, pentru scopurile sectiunii 9.04 a termenilor si conditiilor standard.

    Art. 7
    Diverse

    Sectiunea 7.01
    Informarile
    Urmatoarele adrese sunt specificate pentru scopurile sectiunii 10.01 a termenilor si conditiilor standard:

    Pentru Imprumutat:
    Ministerul Finantelor
    In atentia: directorului general al Directiei generale a relatiilor financiare cu organismele internationale
    Strada Apolodor nr. 17
    Sector 5, Bucuresti
    Romania
    Telefax: 401-3126792
             401-3121630
    Telex:         11239 MIFIN

    Pentru Banca:
    European Bank for Reconstruction and Development
    Attention: Operation Administration Unit
    One Exchange Square
    Londra EC2A 2EH
    England
    Telephone: (44-71) 338 6000
    Telefax:   (44-71) 338 6100
    Telex:             881 2161

    Sectiunea 7.02
    Taxe si costuri
    Imprumutatul va suporta orice taxe si costuri profesionale, bancare, de transfer si schimb aparute in pregatire, executarea si inregistrarea acestui acord si a oricarui document legat de acest acord.
    Drept care, partile la prezentul acord, actionand prin reprezentantii lor corespunzator autorizati, au convenit ca acest acord de imprumut sa fie semnat in patru exemplare si inmanat la Londra, Anglia, in ziua si anul inscrise mai sus.

         ROMANIA
         de catre:
         Dan Mogos, secretar de stat
         Semnatar autorizat

         BANCA EUROPEANA PENTRU
         RECONSTRUCTIE SI DEZVOLTARE
         de catre:
         Jaques de Larosiere - presedinte
         Semnatar autorizat


    ANEXA 1

                         DESCRIEREA PROIECTULUI

    1. Scopul proiectului este de a sprijini Imprumutatul in:
    a) consolidarea si rationalizarea utilitatilor locale si asigurarea serviciilor municipale;
    b) finantarea investitiilor prioritare in infrastructura urbana din cinci (5) municipii;
    c) stabilirea mecanismelor de finantare care vor promova sistemul de acoperire a costurilor in asigurarea serviciilor locale si implicarea financiara a Imprumutatului si a partilor locale in asigurarea si dezvoltarea acestor servicii;
    d) punerea bazelor implicarii sectorului privat in asigurarea serviciilor si managementului utilitatilor; si
    e) dezvoltarea unui sistem descentralizat de finantare a infrastructurii urbane, care va promova viabilitatea financiara si eficienta economica.
    2. Proiectul consta in urmatoarele parti, asa cum sunt descrise in anexa nr. 1 a fiecarui acord de proiect, si care pot fi modificate periodic, daca Banca si Imprumutatul convin astfel:

    Partea 1: Programul de investitii pentru judetul Brasov, incluzand urmatoarele parti:
    Partea 1.1. - Reabilitarea retelei de distributie a apei;
    Partea 1.2. - Instalarea de contoare pe retea;
    Partea 1.3. - Instalarea de contoare la consumatori;
    Partea 1.4. - Modernizarea si finalizarea lucrarilor la statiile de epurare;
    Partea 1.5. - Construirea unui canal colector;
    Partea 1.6. - Inlocuirea pompelor de la Sanpetru.

    Partea a 2-a: Programul de investitii pentru municipiul Timisoara, incluzand urmatoarele parti:
    Partea 2.1. - Reabilitarea retelei de distributie a apei;
    Partea 2.2. - Inlocuirea pompelor;
    Partea 2.3. - Instalarea de contoare la consumatori;
    Partea 2.4. - Reabilitarea statiei de epurare si achizitionarea de echipament pentru laborator.

    Partea a 3-a: Programul de investitii pentru judetul Iasi, incluzand urmatoarele parti:
    Partea 3.1. - Reabilitarea retelei de distributie a apei;
    Partea 3.2. - Instalarea de contoare la consumatori;
    Partea 3.3. - Imbunatatirea functionarii statiei de tratare a apei Chirita;
    Partea 3.4. - Inlocuirea pompelor de pe Raul Prut;
    Partea 3.5. - Cresterea capacitatii sursei de alimentare cu apa de la Timisesti;
    Partea 3.6. - Modernizarea statiei de tratare a apelor pluviale;
    Partea 3.7. - Reabilitarea retelei de canalizare.

    Partea a 4-a: Programul de investitii in municipiul Craiova, incluzand urmatoarele parti:
    Partea 4.1. - Reabilitarea retelei de distributie a apei si contorizarea pe retea;
    Partea 4.2. - Instalarea de contoare la consumatori.

    Partea a 5-a: Programul de investitii in municipiul Targu Mures, incluzand urmatoarele parti:
    Partea 5.1. - Reabilitarea retelei de distributie a apei;
    Partea 5.2. - Instalarea de contoare la consumatori;
    Partea 5.3. - Inlocuirea pompelor si instalarea de contoare pe retea;
    Partea 5.4. - Construirea unui rezervor de apa de 10.000 mc;
    Partea 5.5. - Finalizarea lucrarilor la statia de epurare;
    Partea 5.6. - Reabilitarea retelei de canalizare.

    3. Proiectul se estimeaza sa fie finalizat pana la 31 decembrie 1997.

    ANEXA 2
                    CATEGORII SI TRAGERI
    1. Pentru scopurile acestei anexe, urmatorii termeni vor avea urmatoarele intelesuri:
    a) cheltuieli externe inseamna cheltuielile efectuate in valuta oricarei tari, alta decat tara membra, pentru bunuri, lucrari sau servicii; si
    b) cheltuieli locale inseamna cheltuielile efectuate in valuta tarii membre pentru bunuri, lucrari civile sau servicii livrate de pe teritoriul tarii membre.
    2. Tabelul anexat la prezenta anexa detaliaza categoriile de articole care vor fi finantate din sumele imprumutului, alocarea sumelor din imprumut pe fiecare categorie si procentul de cheltuieli pe articolele care vor fi astfel finantate in cadrul fiecarei categorii.
    3. Indiferent de prevederile paragrafului 2 de mai sus, nici o tragere nu se va face pentru:
    a) plata unor cheltuieli care s-au efectuat inainte de data acestui acord de imprumut;
    b) cheltuieli ale oricareia dintre partile locale, efectuate pana la data semnarii de catre partile locale a acordului de proiect la care ele sunt parti si inainte ca Banca sa primeasca un exemplar legal autorizat al acordului de imprumut subsidiar si de garantie incheiat cu respectivele parti locale, insotit de o traducere autorizata a acestuia, impreuna cu:
    (1) avizul sau avizele juridice emise de ministrul justitiei al Imprumutatului, satisfacatoare pentru Banca, aratand ca respectivul acord de proiect si acord de imprumut subsidiar si de garantie au fost corespunzator autorizate sau ratificate de catre si semnate si inmanate in numele respectivelor parti locale si al Imprumutatului (in cazul acordurilor de imprumut subsidiar si de garantie) si sunt obligatorii din punct de vedere legal pentru partile la acestea, in conformitate cu prevederile lor; si
    (2) evidentele satisfacatoare pentru Banca, pentru a confirma ca: (i) rezerva II D pentru fiecare regie a fost in mod corespunzator constituita, in concordanta cu prevederile paragrafului II f) al anexei nr. 4 la acordul de proiect respectiv; si (ii) CP si asistentii CP au fost numiti de respectiva regie autonoma, conform acordului de proiect respectiv;
    c) cheltuieli ale oricarei parti locale intr-un an fiscal dat, cu exceptia cazului in care Banca nu a primit evidente satisfacatoare in sensul ca fondurile gratuite la care se face referire in sectiunea 3.01 c) au fost disponibilizate in bugetul de stat al Imprumutatului pentru acel an fiscal; sau
    d) cheltuieli in cadrul categoriei 3 descrisa in tabel, afara de cazul in care Bancii i s-au transmis facturi specificand separat cheltuielile externe de cheltuielile locale.

                                  TABEL
 -------------------------------------------------------------------------
|                                 |   Suma din   |            %           |
|                                 |   imprumut   |    din cheltuielile    |
|          Categoria              |  alocata in  |       de finantat      |
|                                 |    valuta    |                        |
|                                 | Imprumutului |                        |
|                                 |      ($)     |                        |
|---------------------------------|--------------|------------------------|
|(1) Bunuri                       |              |                        |
|A. Bunuri pentru partea 1 a      |    2.840.000 | 100% din valoarea      |
|   proiectului                   |              | contractului, exclusiv |
|B. Bunuri pentru partea a 2-a    |    1.476.000 | toate sumele           |
|   a proiectului                 |              | reprezentand taxele    |
|C. Bunuri pentru partea a 3-a    |    3.127.000 | vamale si impozitele   |
|   a proiectului                 |              | indirecte              |
|D. Bunuri pentru partea a 4-a    |      594.000 |                        |
|   a proiectului                 |              |                        |
|E. Bunuri pentru partea a 5-a    |      852.000 |                        |
|   a proiectului                 |              |                        |
|                                 |              |                        |
|   TOTAL CATEGORIA (1)           |    8.889.000 |                        |
|---------------------------------|--------------|------------------------|
|(2) Lucrari civile (altele       |              |                        |
|    decat cele la care se        |              |                        |
|    refera categoria (3).        |              |                        |
|A. Lucrari civile pentru partea  |    1.769.300 | 100% din valoarea      |
|   1 a proiectului               |              | contractului, exclusiv |
|B. Lucrari civile pentru partea  |      970.300 | toate sumele           |
|   a 2-a a proiectului           |              | reprezentand taxele    |
|C. Lucrari civile pentru partea  |    2.253.000 | vamale si impozitele   |
|   a 3-a a proiectului           |              | indirecte              |
|D. Lucrari civile pentru partea  |       55.400 |                        |
|   a 4-a a proiectului           |              |                        |
|E. Lucrari civile pentru partea  |    1.176.000 |                        |
|   a 5-a a proiectului           |              |                        |
|                                 |              |                        |
|   TOTAL CATEGORIA (2)           |    6.224.000 |                        |
|---------------------------------|--------------|------------------------|
|(3) Lucrari civile pentru partile|              |                        |
|    1.1, 2.1, 3.1, 4.1 si        |              |                        |
|    5.1 ale proiectului          |              |                        |
|A. Lucrari civile pentru partea  |    4.609.000 | 100% din valoarea      |
|   1.1 a proiectului             |              | contractului, exclusiv |
|B. Lucrari civile pentru partea  |    3.509.000 | toate sumele           |
|   2.1 a proiectului             |              | reprezentand taxele    |
|C. Lucrari civile pentru partea  |    2.113.000 | vamale si impozitele   |
|   3.1 a proiectului             |              | indirecte              |
|D. Lucrari civile pentru partea  |    1.381.000 |                        |
|   4.1 a proiectului             |              |                        |
|E. Lucrari civile pentru partea  |    1.275.000 |                        |
|   5.1 a proiectului             |              |                        |
|                                 |              |                        |
|   TOTAL CATEGORIA (3)           |   12.887.000 |                        |
|---------------------------------|--------------|------------------------|
|     TOTAL                       |   28.000.000 |                        |
|---------------------------------|---------------------------------------|

    ANEXA 3

                       CONTUL SPECIAL
    1. Pentru scopurile acestei anexe, urmatorii termeni vor avea urmatoarele intelesuri:
    - categorie eligibila inseamna categoriile (1), (2) si (3) prezentate in tabelul mentionat in paragraful 2 al anexei nr. 2 la acest acord;
    - cheltuieli eligibile inseamna cheltuielile efectuate pentru un cost rezonabil al bunurilor, lucrarilor, civile si serviciilor cerute pentru proiect si care vor fi finantate din sumele imprumutului alocate periodic pentru categoriile eligibile, in concordanta cu prevederile anexei nr. 2 la acest acord; si
    - soldul maxim al contului special inseamna o suma egala cu $ 2.800.000;
    - Suma minima a tragerii din contul special inseamna o suma egala cu $ 100.000.
    2. Platile din contul special se vor face exclusiv pentru cheltuieli eligibile, in concordanta cu prevederile acestei anexe.
    3. Dupa ce Banca a primit evidente satisfacatoare despre deschiderea corespunzatoare a contului special, in concordanta cu termenii si conditiile acceptabile pentru Banca, inclusiv protectia adecvata impotriva compensarii, sechestrarii sau confiscarii sumelor aflate in cont, Imprumutatul poate trage din suma disponibila si depozitata in contul special o suma initiala care nu trebuie sa depaseasca soldul maxim al contului special si nici nu trebuie sa fie mai mica decat suma minima a tragerii din contul special.
    4. Dupa aceea, Imprumutatul poate trage sume aditionale din suma disponibila si poate depozita aceste sume in contul special, cu conditia respectarii limitelor specificate in paragraful 6 de mai jos si satisfacand urmatoarele conditii pentru fiecare cerere de tragere:
    a) Imprumutatul va fi trimis Bancii extrasul de cont, documentele si orice alte dovezi cerute de Banca, pentru a demonstra ca sumele utilizate din contul special au fost folosite corespunzator;
    b) dupa efectuarea tragerii solicitate din suma disponibila si depozitarea sumei tragerii in contul special, soldul contului special nu trebuie sa depaseasca soldul maxim al contului special;
    c) cu exceptia cazurilor cu care, in mod periodic, Banca poate fi de acord, suma solicitata a fi trasa din suma disponibila, pentru a fi depozitata in contul special, nu trebuie sa fie mai mica decat suma maxima a tragerii din contul special.
    5. Fara a prejudicia cerintele paragrafului 4 a) de mai sus, Imprumutatul va furniza, ori de cate ori Banca va cere in mod rezonabil, un raport asupra soldului si altor detalii cu privire la contul special, inclusiv extrasele de cont si orice alte documente si dovezi pe care Banca le poate cere pentru a se arata ca platile efectuate din contul special au fost facute conform cerintelor stabilite in aceasta anexa.
    6. Indiferent de prevederile paragrafului 4 al acestei anexe, Imprumutatul nu va trage sume din suma disponibila pentru a le depozita in contul special, daca Banca nu va conveni altfel:
    a) daca, la un moment dat, Banca va fi decis ca orice trageri ulterioare din suma disponibila trebuie efectuate conform prevederilor sectiunii 2.03 a) a acestui acord; sau
    b) cand suma disponibila alocata categoriilor eligibile va fi egala cu dublul soldului maxim al contului special.
    Ulterior, tragerile din suma disponibila alocata categoriilor eligibile vor urma procedurile specifice pe care Banca le va comunica, in scris, Imprumutatului. Asemenea trageri ulterioare se vor efectua numai dupa ce, si in masura in care, Banca va fi asigurata ca sumele ramase in depozit in contul special la data respectivei comunicari urmeaza a fi utilizate pentru efectuarea de plati privind cheltuieli eligibile.
    7.a) Daca Banca va fi decis, in orice moment, ca o plata din, sau o utilizare a contului special:
    (i) a fost facuta pentru o cheltuiala sau intr-o suma care nu este considerata eligibila conform paragrafului 2 din aceasta anexa; sau
    (ii) nu a fost justificata printr-o dovada furnizata Bancii;
    b) atunci Banca va putea cere Imprumutatului:
    (i) sa furnizeze acea dovada suplimentara pe care Banca o poate solicita; sau
    (ii) sa depoziteze in contul special (sau, daca Banca va cere astfel, sa restituie Bancii) o suma egala cu suma platii respective sau cu partea acesteia care nu poate fi considerata eligibila sau justificata.
    In cazul in care Banca stabileste existenta cazurilor a) (i) sau (ii) de mai sus, nici o tragere ulterioara nu se va mai efectua din suma disponibila pentru depozitarea in contul special (daca Banca nu va conveni altfel) pana in momentul in care Imprumutatul (x) a depozitat in contul special sau a restituit Bancii o suma egala cu suma platii respective (sau a partii acesteia), care a fost determinata ca nefiind eligibila sau justificata, sau (y) a furnizat dovezi suplimentare, care sa satisfaca Banca, in sensul ca sumele anterior platite din contul special au fost utilizate corespunzator.
    8.a) Daca Banca va fi stabilit, in orice moment, ca o suma ramasa neutilizata in contul special nu va mai fi necesara pentru plata in continuare a unor cheltuieli eligibile, atunci Imprumutatul va plati Bancii, in avans, cu promptitudine, dupa ce Banca il va informa, suma ramasa neutilizata. De asemenea, daca Banca va solicita Imprumutatului sa restituie Bancii o suma corespunzator paragrafului 7 b) (ii), atunci Imprumutatul va plati in avans Bancii, cu promptitudine, dupa ce Banca ii va comunica in scris, suma respectiva. In aceste scopuri, cerinta ca platile in avans din imprumut sa se efectueze la datele de plata a dobanzii este anulata, sub rezerva paragrafului 8 c) de mai jos.
    b) Imprumutatul, pe baza comunicarii prealabile, trimisa catre Banca in conformitate cu sectiunea 3.07 a) a termenilor si conditiilor standard, poate plati in avans, la oricare dintre datele de plata ale dobanzii, toate sau numai o parte din fondurile depozitate in contul special.
    c) Orice plata in avans a unor sume identificate in subparagrafele a) si b) de mai sus se va efectua in concordanta cu sectiunea 3.07 a termenilor si conditiilor standard, cu conditia ca, totusi astfel de plati in avans sa nu fie subiectul sumei minime de plata in avans specificata in sectiunea 2.02 b) a acestui acord, si ca, pentru orice alte plati in avans care nu se fac la datele de plata a dobanzii, Imprumutatul va plati costurile tranzactiei, asa cum vor fi ele evaluate de Banca si comunicate Imprumutatului. In plus, platile in avans identificate in subparagrafele a) si b) de mai sus vor fi aplicate de catre Banca, asa cum se stipuleaza in sectiunea 3.07 d) (ii) a termenilor si conditiilor standard.

    ANEXA 4

    TERMENII SI CONDITIILE ACORDURILOR DE IMPRUMUT SUBSIDIARE SI DE GARANTIE

    Fiecare acord de imprumut subsidiar si de garantie va include termeni si conditii satisfacatoare pentru Banca, inclusiv urmatoarele:

    Imprumutul subsidiar
    (1) Identificarea partilor proiectului care vor fi finantate prin intermediul imprumutului subsidiar si al fondurilor ce vor fi asigurate prin bugetul de stat si prin bugetele locale.
    (2) Suma imprumutului subsidiar, care va fi determinata dupa cum urmeaza:

    Municipiul                        Echivalent dolari

    Brasov                               9.218.500
    Timisoara                            5.955.000
    Iasi                                 7.493.000
    Craiova                              2.030.000
    Targu Mures                          3.303.500
    TOTAL:                              28.000.000

    (3) Imprumutul subsidiar va fi acordat respectivei regii autonome, care va fi raspunzatoare pentru rambursarea imprumutului, plata dobanzilor si a tuturor celorlalte sume platibile conform acordului de imprumut subsidiar si de garantie, iar consiliile locale si consiliile judetene, dupa cum va fi cazul, vor garanta ca debitori principali, si nu numai ca garanti, plata tuturor acestor sume.
    (4) Perioada de rambursare a imprumutului subsidiar (care nu va depasi perioada de rambursare a imprumutului), inclusiv perioada de gratie (care nu va depasi perioada de gratie a imprumutului).
    (5) Imprumutul subsidiar va fi stabilit in dolari si rambursabil in lei (platile locale isi vor asuma riscurile derivand din fluctuatia cursului de schimb intre dolar si leu).
    (6) Rata dobanzii aplicabila imprumutului subsidiar va fi rata dobanzii aplicabila imprumutului, conform sectiunii 2.05. a acestui acord.
    (7) Regiile autonome vor plati un comision de angajament, comisionul initial si acele speze si taxe ce vor fi aplicate imprumutului subsidiar, care vor fi proportional echivalente comisioanelor, spezelor si taxelor platibile de Imprumutat in conformitate cu prezentul acord.

    Tragerile
    (8) Aranjamentele pentru tragerile din imprumutul subsidiar.
    (9) Anularea partilor neutilizate din imprumutul subsidiar.
    (10) Suma totala a imprumutului subsidiar va fi disponibila, pentru a fi trasa, incepand cu data intrarii in efectivitate, pana la ultima data de disponibilizare.
    (11) Sumele imprumutului subsidiar vor fi utilizate exclusiv pentru finantarea platilor pentru bunurile, lucrarile civile si serviciile achizitionate in concordanta cu prevederile acestui acord si ale respectivului acord de proiect.

    Alte prevederi
    (12) Planul de finantare pentru partea din proiect ce urmeaza sa fie executata in respectivul municipiu sau judet, dupa cum va fi cazul (reflectand costul estimat pentru fiecare componenta a acelei parti a proiectului si modul de finantare din sumele imprumutului subsidiar, transferurile bugetare de la Imprumutat si fondurile cu care va contribui respectivul municipiu sau judet, dupa cum este cazul).
    (13) Neonorarea obligatiei de plata a dobanzii.
    (14) Evidente si conturi.
    (15) Cerinte de raportare (dupa cum se va conveni intre Imprumutat si partile locale).
    (16) Dreptul de inspectie din partea Imprumutatului si a Bancii.
    (17) Cazuri de neindeplinire a obligatiilor si remedierea lor.
    (18) Data intrarii in efectivitate a acordului de imprumut subsidiar si de garantie.

    ANEXA 5

                         ACHIZITII
    Pentru scopurile sectiunii 4.03 a conditiilor si termenilor standard, urmatoarele prevederi se vor aplica, exceptand cazul in care Banca va conveni altfel, achizitiilor de bunuri si lucrari civile necesare realizarii proiectului si care vor fi finantate din sumele imprumutului:
    a) Bunurile si lucrarile civile vor fi achizitionate prin licitatie internationala deschisa, cu exceptia urmatoarelor:
    (i) contractele de bunuri ale caror costuri sunt estimate a fi mai mici decat echivalentul a 200.000 ECU, intr-o suma totala care nu va depasi echivalentul urmatoarelor sume (toate aceste sume, excluzand taxele vamale si impozitele indirecte) aferente fiecarei parti a proiectului, vor fi achizitionate prin <<cumparari>>, urmand o procedura conform careia in procesul de licitatie vor fi inclusi minimum doi furnizori straini:
    Partea 1 a proiectului               438.400 $
    Partea a 2-a a proiectului           402.200 $
    Partea a 3-a a proiectului            71.600 $
    Partea a 4-a a proiectului            51.100 $
    Partea a 5-a a proiectului           269.400 $
    (ii) contractele pentru lucrari civile ale caror costuri sunt estimate a fi mai mici decat echivalentul a 5.000.000 ECU pe contract, intr-o suma totala care nu va depasi echivalentul urmatoarelor sume (toate aceste sume excluzand taxele vamale si impozitele indirecte) referitoare la fiecare parte a proiectului, pot fi achizitionate urmand procedurile de licitatie locale, acceptabile pentru Banca:
    Partea 1 a proiectului             4.745.000 $
    Partea a 2-a a proiectului         7.430.000 $
    Partea a 3-a a proiectului         8.325.000 $
    Partea a 4-a a proiectului         2.455.000 $
    Partea a 5-a a proiectului         4.390.000 $
    b) Pentru scopurile paragrafului a) de mai sus, procedurile privind licitatiile internationale deschise si <<cumpararile>> sunt descrise in capitolul 3 al Regulilor si procedurilor de achizitionare ale B.E.R.D.
    c) Toate contractele vor face obiectul procedurilor de aprobare descrise in anexa nr. 1 la Regulile si procedurile de achizitionare ale B.E.R.D.
    d) Urmatoarele contracte vor face obiectul unei aprobari anterioare:
    (i) primul contract incheiat pentru lucrari civile, referitor la partile 1.1., 2.1., 3.1., 4.1. sau 5.1. ale proiectului;
    (ii) primul contract incheiat pentru lucrari civile, altul decat contractele la care se face referire la punctul (i) de mai sus.

                     CUPRINS
    ARTICOLUL I      - Termenii si conditiile standard; definitii; titluri
    Sectiunea 1.01.  - Incorporarea termenilor si conditiilor standard
    Sectiunea 1.02.  - Definitii
    Sectiunea 1.03.  - Titluri
    ARTICOLUL II     - Principalii termeni ai imprumutului
    Sectiunea 2.01.  - Suma imprumutului si valuta imprumutului
    Sectiunea 2.02.  - Alti termeni financiari ai imprumutului
    Sectiunea 2.03.  - Tragerile si contul special
    Sectiunea 2.04.  - Reprezentantul autorizat pentru scopul tragerilor
    ARTICOLUL III    - Executarea proiectului
    Sectiunea 3.01.  - Clauzele proiectului
    Sectiunea 3.02.  - Achizitionarea
    Sectiunea 3.03.  - Unitatea de management si finantare a proiectului
    Sectiunea 3.04.  - Consultantii
    Sectiunea 3.05.  - Frecventa de raportare si cerintele de inaintare a
                       rapoartelor
    ARTICOLUL IV     - Clauze financiare
    Sectiunea 4.01.  - Inregistrarile financiare si raportarile
    ARTICOLUL V      - Suspendarea; accelerarea scadentei; anularea
    Sectiunea 5.01.  - Suspendarea si accelerarea scadentei
    Sectiunea 5.02.  - Anularea
    ARTICOLUL VI     - Intrarea in efectivitate
    Sectiunea 6.01.  - Conditii premergatoare intrarii in efectivitate
    Sectiunea 6.02.  - Aviz juridic
    Sectiunea 6.03.  - Incetarea din cauza neintrarii in efectivitate
    ARTICOLUL VII    - Diverse
    Sectiunea 7.01.  - Informarile
    Sectiunea 7.02.  - Taxe si costuri
    ANEXA Nr. 1      - DESCRIEREA PROIECTULUI
    ANEXA Nr. 2      - CATEGORII SI TRAGERI; TABEL
    ANEXA Nr. 3      - CONTUL SPECIAL
    ANEXA Nr. 4      - TERMENII SI CONDITIILE ACORDURILOR DE IMPRUMUT
                       SUBSIDIARE SI DE GARANTIE
    ANEXA Nr. 5        ACHIZITII



SmartCity5

COMENTARII la Ordonanţa 15/1995

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordonanţa 15 din 1995
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordonanţa 15/1995
Hotărârea 36 2002
pentru aprobarea unor amendamente convenite intre Guvernul Romaniei si Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare la Acordul de imprumut dintre Romania si Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare privind Proiectul de dezvoltare a utilitatilor municipale, in valoare de 28 milioane dolari S.U.A., semnat la Londra la 9 aprilie 1995
Hotărârea 1358 2000
pentru aprobarea unor amendamente convenite intre Guvernul Romaniei si Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare la Acordul de imprumut dintre Romania si Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare privind Proiectul de dezvoltare a utilitatilor municipale, semnat la Londra la 9 aprilie 1995
Hotărârea 1019 1999
pentru aprobarea unui amendament la Acordul de imprumut dintre Romania si Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare privind Proiectul de dezvoltare a utilitatilor municipale, in valoare de 28 milioane dolari S.U.A., semnat la Londra la 9 aprilie 1995
Hotărârea 996 1998
pentru aprobarea amendamentelor convenite cu Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare la Acordul de imprumut dintre Romania si Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare privind Proiectul de dezvoltare a utilitatilor municipale, in valoare de 28 milioane dolari S.U.A., semnat la Londra la 9 aprilie 1995
Hotărârea 279 1998
privind aprobarea unui amendament la Acordul de imprumut dintre Romania si Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare
Legea 121 1995
pentru aprobarea unor ordonante ale Guvernului
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu