Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA Nr

ORDONANTA   Nr. 45 din 16 august 1999

pentru ratificarea Addendei la memorandumurile de finantare PHARE privind Programul de combatere a efectelor dezastrelor cauzate de inundatii, incheiata la Bucuresti la 24 decembrie 1998 intre Comisia Europeana si Guvernul Romaniei

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 394 din 19 august 1999


SmartCity3


    In temeiul art. 107 alin. (1) si (3) din Constitutia Romaniei si al art. 1 lit. C pct. 17 din Legea nr. 140/1999 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,

    Guvernul Romaniei emite urmatoarea ordonanta:

    ARTICOL UNIC
    Se ratifica Addenda la memorandumurile de finantare PHARE privind Programul de combatere a efectelor dezastrelor cauzate de inundatii, incheiata la Bucuresti la 24 decembrie 1998 intre Comisia Europeana si Guvernul Romaniei.

             p. PRIM-MINISTRU,
                VICTOR BABIUC

                       Contrasemneaza:
                       Ministru delegat pe langa
                       primul-ministru pentru
                       integrare europeana,
                       Alexandru I. Herlea

                       p. Ministrul afacerilor externe,
                       Mihai Rasvan Ungureanu,
                       secretar de stat

                       p. Ministrul apelor, padurilor
                       si protectiei mediului,
                       Anton Vlad,
                       secretar de stat

                       p. Ministrul transporturilor,
                       Aleodor Francu,
                       secretar de stat

                       Ministrul lucrarilor publice
                       si amenajarii teritoriului,
                       Nicolae Noica

                       p. Ministrul industriei si
                       comertului,
                       Nicolae Staiculescu,
                       secretar de stat

                       Presedintele
                       Agentiei Nationale pentru
                       Stiinta, Tehnologie si Inovare,
                       Szabolcs Lanyi

                       Presedintele
                       Agentiei Nationale pentru
                       Comunicatii si Informatica,
                       Sergiu Stelian Iliescu

                       p. Secretar de stat,
                       seful Departamentului pentru
                       Administratie Publica Locala,
                       Ioan Onisei

                       Ministrul finantelor,
                       Decebal Traian Remes

                               ADDENDA*)
                    la memorandumurile de finantare

    *) Traducere.

    In cadrul asistentei financiare PHARE acordate Romaniei, addenda de mai jos a fost alcatuita dupa cum urmeaza:

    Art. 1
    Natura si obiectul
    Comunitatea va realoca fondurile in cadrul alocarilor prevazute in urmatoarele memorandumuri de finantare:
 ___________________________________________________________________________
|  Numarul  |Data semnarii |    Titlul     |Alocarea|Sume       |Alocatia   |
|Programului|Memorandumului|  Programului  |initiala|realocate  |revizuita, |
|           | de finantare |               | (MECU) |pentru     |excluzand  |
|           |              |               |        |Programul  |Programul  |
|           |              |               |        |   de      |    de     |
|           |              |               |        |combatere  |combatere  |
|           |              |               |        |a efectelor|a efectelor|
|           |              |               |        |dezastrelor|dezastrelor|
|           |              |               |        |cauzate de |cauzate de |
|           |              |               |        |inundatii  |inundatii  |
|           |              |               |        |     II    |     II    |
|           |              |               |        |   (MECU)  |   (MECU)  |
|___________|______________|_______________|________|___________|___________|
|  RO 9502  |  3 mai 1996  |Telecomunicatii|  12,0  |    3,450  |   8,55    |
|           |              |si posta       |        |           |           |
|  RO 9504  |29 martie 1996|Energie        |  21,0  |    2,825  |  18,175   |
|           |              |conventionala  |        |           |           |
|  RO 9602  |22 octombrie  |Transferul     |   8,0  |    2,730  |   5,27    |
|           |1996          |de tehnologie  |        |           |           |
|           |              |si managementul|        |           |           |
|           |              |calitatii      |        |           |           |
|___________|______________|_______________|________|___________|___________|
|    TOTAL:                                |   41,0 |   9,005   |   31,995  |
|__________________________________________|________|___________|___________|

    Art. 2
    Angajamentul Comunitatii
    Modificarea memorandumurilor de finantare initiale este descrisa in anexe, care fac parte integranta din prezenta addenda.
    Art. 3
    Toti ceilalti termeni si conditiile acestor memorandumuri de finantare raman neschimbate.
    Art. 4
    Numarul de exemplare
    Prezenta addenda la memorandumurile de finantare este redactata in dublu exemplar in limba engleza.
    Art. 5
    Intrarea in vigoare
    Prezenta addenda la memorandumurile de finantare va intra in vigoare la data semnarii de catre ambele parti.
    Incheiata la Bucuresti la 24 decembrie 1998.

                         Pentru Beneficiar,
                         Alexandru I. Herlea,
                         ministru delegat pe langa
                         primul-ministru pentru
                         integrare europeana

                         Pentru Comunitate,
                         Fokion Fotiadis,
                         seful Delegatiei Comisiei
                         Europene in Romania

    Anexe: - Acordul exprimat de catre responsabilii cu autorizarea programelor
             (RAP)
           - Dispozitii speciale

               ACORDUL EXPRIMAT DE CATRE RESPONSABILII CU AUTORIZAREA
                                PROGRAMELOR (RAP)

    Gabriel Grecu,                       RAP-adjunct pentru
    directorul Directiei de strategie    Programul RO 9502
    pentru telecomunicatii               Telecomunicatii si posta

    Nicolae Staiculescu,                 RAP pentru
    secretar de stat                     Programul RO 9504
                                         Energie conventionala

    Mihai Pusca                          RAP pentru
                                         Programul RO 9602
                                         Transferul de tehnologie si
                                         managementul calitatii

                          DISPOZITII SPECIALE

    1. Al II-lea program de combatere a efectelor dezastrelor cauzate de inundatii
    1.1. Obiective
    Obiectivul celui de-al II-lea program de combatere a efectelor dezastrelor cauzate de inundatii este de a contribui la restabilirea infrastructurii economice si sociale din regiunile afectate de inundatii, ajutand astfel Romania in continuarea procesului de transformare economica si sociala. Programul va asigura un raspuns rapid al Uniunii Europene catre Romania.
    1.2. Descrierea programului
    Programul va finanta, in principal, lucrari de mica amploare in regiunile din Romania afectate de inundatii, si anume:
    - reconstructia lucrarilor de aparare impotriva inundatiilor (consolidarea malurilor raurilor, diguri etc.);
    - reabilitarea infrastructurii de transport (cai ferate, sosele, poduri etc.);
    - reconstructia unor structuri destinate serviciilor publice (retele de distributie a gazului, retele de alimentare cu apa si canalizare, retele de telecomunicatii, scoli, spitale etc.).
    In plus, acolo unde este necesar, un numar limitat de proiecte de amploare mai mare privind infrastructura ar putea fi finantat impreuna cu supervizarea proiectelor respective.
    Regiunile eligibile in cadrul acestui program sunt cele afectate de inundatiile din vara anului 1998 si vor fi selectionate de Guvernul Romaniei, de comun acord cu Comisia Europeana.
    Programul va mai finanta si activitatile de urmarire si monitorizare detaliata a programului, inclusiv controlul financiar si evaluarea impactului programului. Acestor activitati li se va aloca un buget de 0,35 MECU.

    2. Profilul financiar
    Fondurile celui de-al II-lea program de combatere a efectelor dezastrelor cauzate de inundatii vor fi de 9,005 MECU si vor fi obtinute prin realocarea unor sume de la un numar de programe PHARE existente, dupa cum este prezentat in tabelul de mai jos:
______________________________________________________________________________
                                          Analiza      Analiza     Analiza
                                             in        la data       dupa
                                         memorandumul  de 15 iulie realocarea
                                         de finantare  1998 (ECU)     la
                                          initial                  programul
           Program                         (ECU)                      de
                                                                   combatere
                                                                   a efectelor
                                                                   dezastrelor
                                                                   II (ECU)
______________________________________________________________________________
    RO 9502                 Telecomunicatii si posta

    - 00 Rezerva                            400.000      197.872            0
    - 01 Ministerul Telecomunicatiilor    3.150.000    3.753.000    2.297.000
    - 02 Activitati UMP                     700.000      600.000      479.000
    - 03 Romtelecom                       2.750.000    1.532.528    1.022.000
    - 04 Radiocomunicatii                   900.000      900.000      896.000
    - 05 Posta Romana                     4.000.000    2.916.600    1.756.000
    - 06 Control, monitorizare, evaluare    100.000      100.000      100.000
    - 07 Combaterea dezastrelor               -        2.000.000    2.000.000
    - 08 Combaterea dezastrelor II            -            -        3.450.000
_____________________________________________________________________________
    TOTAL:                               12.000.000   12.000.000   12.000.000
_____________________________________________________________________________

    RO 9504                 Energie conventionala

    - 01 Cooperare tehnica               10.500.000    8.824.956    6.099.956
       01 - 01 Transparenta preturilor      500.000      450.000      450.000
       01 - 02 Eficienta energiei         1.900.000    1.175.000      700.000
       01 - 03 Energie si mediu           1.400.000      899.956      899.956
       01 - 04 Siguranta aprovizionarii   1.700.000    2.200.000    1.900.000
       01 - 05 Retelele energetice
               europene                   1.500.000    1.300.000      700.000
       01 - 06 Schema de finantare
               B.E.R.D.                   2.500.000    2.350.000    1.000.000
       01 - 07 Proiect P.N.U.D./GEF       1.000.000      450.000      450.000
    - 02 Asistenta pentru infrastructura  9.500.000    9.500.000    9.500.000
    - 03 Management                         900.000      575.044      475.044
    - 04 Control si evaluare                100.000      100.000      100.000
    - 05 Combaterea dezastrelor               -        2.000.000    2.000.000
    - 06 Combaterea dezastrelor II            -            -        2.820.000
______________________________________________________________________________
    TOTAL:                               21.000.000   21.000.000   21.000.000
______________________________________________________________________________

    RO 9602      Transferul de tehnologie si managementul calitatii

    - 00 Rezerva                            400.000      230.000      100.000
    - 01 Asistenta tehnica                  345.000      628.000      628.000
    - 02 Asistenta societatilor
         industriale                      4.600.000    4.447.000    3.037.000
    - 03 Echipamente pentru cercetare     1.000.000    1.000.000      285.000
    - 04 Echipament industrial            1.000.000    1.000.000      525.000
    - 05 Programe educationale              360.000      360.000      360.000
    - 06 Evaluarea calitatii                250.000      250.000      250.000
    - 07 UMP - costuri directe               45.000       85.000       85.000
    - 08 Combaterea dezastrelor                 -           -       2.730.000
       08 - 01 Monitorizare, evaluare,
               control                          -           -         350.000
       08 - 02 Lucrari                          -           -       2.380.000
______________________________________________________________________________
    TOTAL:                                8.000.000    8.000.000    8.000.000
______________________________________________________________________________

    3. Organizarea institutionala
    Legislatia romana prevede existenta unei Comisii Guvernamentale de Aparare Impotriva Dezastrelor. Aceasta este prezidata de primul-ministru si este compusa din ministri din toate ministerele implicate. Legislatia prevede, de asemenea, si existenta unui Secretariat tehnic permanent, prezidat de un reprezentant al protectiei civile. Comisia si secretariatul coordoneaza munca a 9 comisii de specialitate (cu secretariate tehnice permanente) pentru diferitele tipuri de dezastre (si anume: inundatii, cutremure, accidente nucleare, explozii, comunicatii, epidemii, accidente radioactive, de telecomunicatii). Comisia nationala specializata in apararea impotriva dezastrelor este prezidata de ministrul apelor, padurilor si protectiei mediului. Un grup de lucru restrans din cadrul Secretariatului tehnic permanent al comisiei guvernamentale a fost desemnat in mod special de catre primul-ministru drept Comitet de coordonare a acestui program (la fel ca si in cazul programului pentru 1997); acesta se compune din reprezentanti ai urmatoarelor institutii: Ministerul Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului, Departamentul pentru Integrare Europeana, Departamentul pentru Administratie Publica Locala, Ministerul Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului, protectia civila; comitetul se intruneste saptamanal; un reprezentant al Comisiei Europene va fi invitat sa participe ca observator la toate sedintele Comitetului de coordonare. Aceeasi structura duala (Comisia Guvernamentala de Aparare Impotriva Dezastrelor si comisiile de specialitate) este reprodusa si la nivel judetean, unde comisiile judetene sunt prezidate de prefecti.
    Autoritatile locale inainteaza cererile de proiect la nivel judetean. Comisiile judetene asigura selectia proiectelor, iar prefectii inainteaza propunerile de la nivel judetean catre Comitetul de coordonare. Pe baza acestora Comitetul de coordonare pregateste o propunere pentru alocarea fondurilor pentru proiecte. Propunerea va include, in particular, identificarea judetelor care vor fi finantate si identificarea tuturor proiectelor cu o previziune de buget indicativa, bazata pe o analiza de prefezabilitate pentru fiecare proiect. Fisele de proiect (modelul, in anexa nr. 1) si o declaratie a Autoritatii locale de implementare (modelul, in anexa nr. 2) vor fi anexate la propunerea de alocare. Criteriile de acceptare a activitatilor propuse sunt descrise in anexa nr. 3; proiectele care nu se conformeaza acestor criterii nu sunt eligibile pentru finantare.
    Suma totala a acestei propuneri de alocare poate depasi suma programului cu pana la 30%, iar proiectele vor fi ordonate in functie de prioritate, astfel incat proiectele sa poata fi automat calificate pentru finantare, in cazul in care raman fonduri disponibile dupa elaborarea documentatiei amanuntite sau dupa licitatie. Propunerea va fi trimisa Delegatiei CE pentru andosare.
    Proiectele de fezabilitate si apoi documentele de licitatie cu specificatii tehnice sunt elaborate de autoritatile locale de implementare si aprobate de autoritatile romane relevante, conform legislatiei romane. Autoritatile locale de implementare predau Comitetului de coordonare si Ministerului Finantelor proiecte pentru finantare pe baza studiilor de fezabilitate aprobate si in limita alocatiilor maxime de finantare a proiectelor.
    Comitetul de coordonare va superviza implementarea programului. Pe baza costurilor estimate de studiile de fezabilitate si in cazul nerespectarii termenelor limita stabilite de comisiile judetene sau de autoritatile locale de implementare, Comitetul de coordonare va propune realocarea fondurilor, care vor trebui andosate de catre Delegatia CE, daca suma este diferita de evaluarea aprobata pentru plafonul de finantare a fiecarui proiect. Ministerul Finantelor va distribui alocatia proiectului in conformitate cu aceasta.
    Procedurile de implementare, mecanismele de finantare si responsabilitatile pentru implementarea programului sunt descrise mai jos.

    4. Organizarea implementarii
    4.1. Generalitati
    Programul de combatere a efectelor dezastrelor cauzate de inundatii va fi gestionat in Sistemul de implementare descentralizat (SID), cu exceptia monitorizarii, controlului financiar si a componentelor de evaluare, care vor fi contractate direct de catre Comisia Europeana.
    Un responsabil cu autorizarea programului (RAP) va fi numit pentru acest program.
    Ministrul delegat pe langa primul-ministru pentru integrare europeana va fi mandatat de Guvern drept singura autoritate cu drept de semnatura pentru addenda la memorandumurile de finantare corespunzatoare programelor aratate mai sus.
    Programul va fi gestionat de Ministerul Finantelor prin Unitatea de management a proiectului (UMP) existenta, care va colabora cu experti din ministerele implicate, pe baza directivelor stabilite de Comitetul de coordonare.
    S-ar putea intrevedea ca UMP din cadrul Ministerului Finantelor sa fie incorporata in cadrul noului Oficiu de plati si contractare PHARE, care este infiintat in cadrul aceluiasi minister.
    Ministerul Finantelor/UMP va gestiona fondurile primite pentru program in conformitate cu Manualul pentru Sistemul de implementare descentralizat (SID) al PHARE si cu Manualul pentru reglementarile de contractare si de achizitie al PHARE, cu exceptia prevederilor de mai jos.
    Pentru acest program nu va fi elaborat un plan strategic.
    Pentru acest program va fi deschis separat un cont bancar in ECU, cu dobanda, gestionat de RAP intr-un sistem de contabilitate separat. Dobanda din acest cont va fi raportata cu regularitate Comisiei Europene si va trebui returnata acesteia. Totusi dobanzile pot fi reinvestite in cadrul programului, daca acest lucru este autorizat de Comisie.
    Dupa semnarea addendei la memorandumurile de finantare corespunzatoare, dupa depunerea unei cereri scrise a RAP si deschiderea unui cont bancar, va fi efectuat un avans de 20% din programul bugetului.
    Alte transferuri vor fi facute in functie de soldul bancar necesar, dupa trimiterea de catre RAP a unei cereri scrise, impreuna cu un calendar lunar al conventiilor, semnate sau care trebuie semnate, privind contractele pentru lucrari care trebuie licitate sau semnate si o contabilizare a cheltuielilor efectuate sau prevazute pentru urmatoarele 6 luni.
    4.2. Conventii de alocare si reglementari specifice de achizitie
    Conventiile privind finantarea proiectelor, elaborate in conformitate cu un format standard aprobat de Comisia Europeana, vor fi semnate intre RAP si reprezentantii autoritatilor locale de implementare, dupa ce lista proiectelor selectate a fost andosata de Delegatia CE si dupa aprobarea conventiei de catre presedintele din judetul respectiv. Studiul de fezabilitate aprobat - inclusiv obiectivele, amplasarea, descrierea cuantificata, estimarea costurilor, organizarea supervizarii si calendarul de implementare a proiectului - va fi anexat la fiecare conventie. Conventia va specifica faptul ca Autoritatea locala de implementare a deschis un cont bancar separat, este responsabila pentru licitarea si contractarea lucrarilor si ca raporteaza catre Ministerul Finantelor/UMP.
    Legile romane cu privire la achizitia publica se vor aplica in cazul tuturor proiectelor, insa proiectele trebuie sa respecte si urmatoarele conditii:
    - toate proiectele cu o valoare totala estimata de peste 50.000 ECU trebuie acordate, respectandu-se procedura de licitatie deschisa;
    - Ministerul Finantelor/UMP va asigura aparitia unor anunturi in presa locala si nationala privind fiecare licitatie, inclusiv intr-un ziar roman, intr-o limba comunitara, si va trimite la timp aceste anunturi ambasadelor din Bucuresti ale statelor membre;
    - in Jurnalul Oficial al UE va fi publicata o nota de informare generala cu privire la toate proiectele propuse;
    - regulile PHARE de eligibilitate si cele privind locul de origine trebuie respectate, neaplicandu-se nici un fel de discriminare cu privire la nationalitate;
    - pentru proiectele de peste 300.000 ECU:
    - Ministerul Finantelor/UMP va contracta separat supervizarea lucrarilor;
    - pentru contractele de lucrari autoritatile locale de implementare vor respecta reglementarile internationale de contractare, dupa modelele FIDIC de contracte pentru lucrari, si vor preda documentele de licitatie, rapoartele de evaluare si contractele prin Ministerul Finantelor/UMP pentru aprobare de catre Delegatia CE.
    4.3. Termene limita
    Termenul limita pentru contractare este stabilit pentru 31 decembrie 1999. Totusi:
    - pana la data de 28 februarie 1999 trebuie semnate conventii in valoare de 8 MECU (aproximativ 80% din suma programului). Daca pana la 28 februarie 1999 sunt semnate conventii pentru mai putin de 8 MECU, diferenta de pana la 8 MECU va fi anulata;
    - toate conventiile trebuie semnate pana la 30 aprilie 1999. Daca suma conventiilor semnate pana la 30 aprilie 1999 este mai mica decat bugetul prevazut pentru conventii, atunci restul va fi anulat;
    - toate contractele pentru lucrari, dupa cum se specifica in conventii, trebuie semnate de autoritatile locale de implementare si de contractori si inregistrate de UMP pana la data de 31 mai 1999. In cazul in care contractele pentru lucrari nu sunt semnate pana la 31 mai 1999, conventiile lor vor fi anulate si fondurile respective vor fi rambursate si anulate.
    Termenul limita pentru plati este stabilit pentru 31 decembrie 2000. Totusi:
    - la contractele pentru lucrari privind proiectele sub 300.000 ECU, termenul de plata este stabilit pentru 28 februarie 2000.

    5. Controlul financiar, monitorizarea si evaluarea
    Conturile si operatiunile financiare ale UMP pot fi verificate la intervale regulate de un expert contabil extern, contractat de catre Comisie si finantat de prezentul program, fara a prejudicia responsabilitatile Comisiei si ale Curtii de Conturi a Uniunii Europene, dupa cum se precizeaza in Conditiile generale privind memorandumul de finantare, anexate la acordul-cadru. Un expert contabil va fi contractat si de UMP pentru controlul ulterior atat al operatiunilor si al conturilor UMP, cat si al conturilor autoritatilor locale de implementare.
    Serviciile Comisiei:
    a) vor monitoriza implementarea programului pe baza unor rapoarte regulate trimise de UMP; si
    b) vor contracta consultanti independenti pentru a urmari evolutia programului si a componentelor sale si pentru o evaluare ulterioara dupa terminarea programului.
    Pentru a facilita aceste activitati va fi definit un set detaliat de indicatori ai gradului de realizare, in conformitate cu obiectivele programului. Acesta include rapoarte, trimise la fiecare doua saptamani de UMP catre Comitetul de coordonare si catre Delegatia CE, despre:
    - sumele lunare ale conventiilor semnate;
    - sumele lunare ale lucrarilor licitate;
    - sumele lunare ale contractelor semnate;
    - sumele lunare platite contractorilor.

    6. Conditii speciale
    6.1. Guvernul Romaniei va asigura terminarea cu succes a programului. Programul actual nu va suporta costuri de gestionare. In acest scop, Guvernul Romaniei va asigura, prin hotarari, care trebuie luate inaintea semnarii memorandumului de finantare, ca:
    1. UMP sa aiba un numar minim de personal permanent, specializat pe acest program si finantat de autoritatile romane, dupa cum urmeaza:
    - pe langa personalul prevazut pentru Programul de combatere a efectelor dezastrelor cauzate de inundatiile din 1997:
    - sef UMP;
    - contabil-sef;
    - coordonatorul inginerilor de supervizare;
    - coordonatorul inginerului proiectant;
    - expertul in contractare (contracte pentru lucrari);
    - coordonatorii relatiilor cu judetele;
    - contabil;
    - secretara/translator (2);
    - personal suplimentar:
    - un director adjunct responsabil cu programul de combatere a dezastrelor II;
    - un expert in contractare;
    - 5 ingineri
    si urmatoarele facilitati minime finantate de autoritatile romane:
    - pe langa facilitatile prevazute pentru Programul de combatere a efectelor dezastrelor cauzate de inundatiile din 1997:
    - 3 camere;
    - 5 computere si imprimante;
    - un copiator;
    - un fax;
    - doua linii telefonice destinate exclusiv acestui program;
    - facilitati aditionale:
    - doua camere complet echipate.
    2. Comitetul de coordonare va numi, pe langa oficialitatile nominalizate, o persoana de contact care sa lucreze permanent, cu experienta profesionala adecvata si cu o buna cunoastere a unei limbi comunitare. In plus, un secretar de stat din cadrul Departamentului pentru Integrare Europeana va fi responsabil cu buna cooperare dintre Comitetul de coordonare si celelalte autoritati romane implicate si va participa, direct sau prin intermediul unui delegat nominalizat, la intalnirile comitetului. Comitetul de coordonare va avea la dispozitie doua secretare, un birou adecvat, cel putin doua computere, o conexiune e-mail si doua linii telefonice.
    Un buget de cel putin 0,5 MECU, alocat in lei din resurse nationale pentru activitati legate de combaterea efectelor dezastrelor, in principal pentru planificarea si pregatirea proiectului, va fi pus la dispozitie Comitetului de coordonare pentru pregatirea si implementarea programului. Inainte de semnarea memorandumului de finantare se va face un transfer intr-un cont special. Comitetul de coordonare va putea folosi aceste fonduri fara alte aprobari.
    3. Autoritatile locale si centrale implicate in pregatirea si aprobarea proiectelor vor avea personalul si facilitatile necesare acestui program.
    6.2. Guvernul Romaniei isi asuma responsabilitatea de a informa prefectii, presedintii consiliilor judetene si primarii din judetele implicate cu privire la acest program, cel putin prin comunicarea traducerii propunerii de fata, inaintea semnarii Addendei la memorandumurile de finantare (dupa cum este aratat in propunerea de fata).
    6.3. Va fi asigurata o publicitate maxima pentru proiectele finantate prin alocatii UE PHARE, iar sursa de finantare va fi mentionata in mod clar.
    Dupa cum este specificat in conventia standard anexata, autoritatile locale de implementare trebuie sa publice in presa locala semnarea, obiectivul, fondurile, durata, beneficiarul si finantatorul conventiei. Toate contractele pentru lucrari vor avea o placa dupa modelul din anexa la conventie, care trebuie platita din bugetul programului, de la data inceperii lucrarilor pana la cel putin 3 ani de la terminarea proiectului. Agentia locala de implementare trebuie sa asigure repararea acesteia.
    6.4. Guvernul Romaniei isi asuma complet responsabilitatea pentru alocarea bugetului intre judete si pentru selectia finala a proiectelor intre autoritatile locale de implementare, in conformitate cu mai sus mentionatele proceduri de selectie si criterii de acceptare a proiectelor.
    Lista anexelor:
    1. Model de fisa de proiect
    2. Model de declaratie
    3. Criterii de acceptare a proiectelor.

    ANEXA 1

                        MODEL DE FISA DE PROIECT

    Proiectul nr. ..........................................
                   (numere consecutive incepand cu FL98/001)
    Judetul:
    Localitatea:
    Functia:
    Autoritatea locala de implementare:
    Persoana de contact (nume, adresa, telefon, fax):
    Amplasarea proiectului (pentru a se identifica in mod clar locul
    lucrarilor):
    Descrierea distrugerilor (maximum trei randuri):
    Descrierea lucrarilor (maximum cinci randuri):
    Durata estimata a lucrarilor (luni, dupa semnarea contractului):
    Valoarea estimata a lucrarilor (ECU):
    Data:

         .....................
         (semnatura autorului)

    ANEXA 2

                          MODEL DE DECLARATIE

    Subsemnatul ................... declar ca am luat cunostinta de mecanismul
                 (nume si functie)
si procedurile de finantare a Programului de combatere a efectelor dezastrelor cauzate de inundatiile din 1998, finantat de Programul PHARE al Comisiei Europene.
    Cu referire la proiectul numit ..............., numarul .................,
                                       (nume)
pentru care ..................................................................
                    (numele Autoritatii locale de implementare)
va fi responsabila in cazul in care conventia de finantare va fi semnata cu Ministerul Finantelor, declar urmatoarele:
    Lucrarile prevazute in studiul de prefezabilitate inaintat protectiei civile
vor fi executate de catre ...................................................,
                              (numele Autoritatii locale de implementare)
in concordanta cu procedurile stabilite in memorandumul de finantare.
 ..........................................................................
                  (numele Autoritatii locale de implementare)
va acoperi toate diferentele dintre costul lucrarilor si bugetul alocat, pentru a asigura terminarea corecta si la timp a lucrarilor.
    ..........................................................................
                  (numele Autoritatii locale de implementare)
va asigura executia la timp a lucrarilor, tinand seama de termenele fixate in memorandumul de finantare.

    Locul si data ..............

                              ....................
                                   (semnatura)

    ANEXA 3

                    CRITERII DE ACCEPTARE A PROIECTELOR

    In cadrul Programului de combatere a efectelor dezastrelor cauzate de inundatiile din 1998 vor putea fi finantate numai lucrarile incluse in categoriile enumerate mai jos:
    a) reabilitarea strazilor si a podurilor (nationale, judetene sau municipale);
    b) reabilitarea infrastructurii de protectie de pe malurile raurilor (lucrari hidrotehnice);
    c) reabilitarea infrastructurii publice a apei (distributie, colectare, deversare) si a retelelor de distributie a gazelor;
    d) reabilitarea cladirilor publice (scoli, spitale, biserici etc.);
    e) reabilitarea retelelor electrice si de telecomunicatii, la nivel local.
    Prin reabilitare se intelege toate lucrarile necesare pentru reparatia daunelor si, eventual, lucrari de constructie a unor protectii impotriva unor viitoare distrugeri, in cazul in care exista riscul concret de producere a unor fenomene similare (fundatii, diguri etc.).
    Datorita duratei limitate a programului si a naturii sale urgente, va fi posibila doar finantarea activitatilor ce trebuie incheiate pana la 31 decembrie 1999.
    Nu va fi posibila finantarea unor lucrari cu o valoare mai mica de 50.000 ECU.
    In definirea cerintelor tehnice ale actiunilor propuse, o durata de functionare de 10 ani trebuie sa fie unul dintre criteriile de acceptare.

    Criterii de selectie a actiunilor
    Selectia proiectelor se va face nu numai pe baza criteriilor enumerate mai sus, care sunt criterii necesare, nu si criterii suficiente. Selectia proiectelor se va mai concentra si asupra impactului social si beneficiilor proiectului insusi.



SmartCity5

COMENTARII la Ordonanţa 45/1999

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordonanţa 45 din 1999
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu