Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA Nr

ORDONANTA   Nr. 38 din 30 ianuarie 2000    * Republicata

privind implementarea standardelor internationale pentru siguranta navelor, prevenirea poluarii si asigurarea conditiilor de munca si viata la bordul navelor maritime sub pavilion strain care utilizeaza porturile sau instalatiile romanesti din largul marii, care opereaza pe sau deasupra platoului continental romanesc

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 717 din  2 octombrie 2002


SmartCity3


    *) Republicata in temeiul art. II din Legea nr. 224 din 23 aprilie 2002, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 312 din 13 mai 2002, dandu-se textelor o noua numerotare.
    Ordonanta Guvernului nr. 38 din 30 ianuarie 2000 a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 41 din 31 ianuarie 2000.

    Art. 1
    Obiectul prezentei ordonante il constituie:
    a) implementarea standardelor internationale pentru siguranta navelor, prevenirea poluarii si asigurarea conditiilor de munca si viata la bordul navelor maritime sub pavilion strain care utilizeaza porturile romanesti sau instalatiile romanesti din largul marii, care opereaza pe sau deasupra platoului continental romanesc in scopul reducerii cazurilor de operare a navelor maritime substandard;
    b) instituirea controlului navelor maritime sub pavilion strain, denumit controlul statului portului - PSC, in conformitate cu reglementarile europene si internationale privind procedurile armonizate de inspectie si retinere a navelor.
    Art. 2
    Activitatea de control al statului portului - PSC constituie o obligatie a Guvernului Romaniei, care deriva din Conventia internationala SOLAS 74 si se organizeaza in cadrul Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei.
    Art. 3
    In sensul prezentei ordonante, termenii utilizati au urmatoarele semnificatii:
    1. ape nationale - ape nationale navigabile ale Romaniei, astfel cum sunt definite prin Ordonanta Guvernului nr. 42/1997 privind navigatia civila;
    2. autoritate competenta - Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei, in calitate de organ de specialitate al administratiei publice centrale si avand rol de autoritate de stat in domeniul transporturilor maritime;
    3. certificate statutare - certificate prevazute de conventiile aplicabile, eliberate de autoritatea competenta a statului de pavilion sau de societatea de clasificare imputernicita in acest sens de autoritatea competenta, care contin date concrete si corecte, indeplinesc prevederile conventiilor si carora le corespund particularitatile navei, echipajul si echipamentele acesteia;
    4. conventii aplicabile:
    a) Conventia internationala din 1974 pentru ocrotirea vietii omenesti pe mare, incheiata la Londra la 1 noiembrie 1974 (SOLAS 74), la care Romania a aderat prin Decretul Consiliului de Stat nr. 80/1979;
    b) Conventia internationala din 1973 pentru prevenirea poluarii de catre nave, modificata prin Protocolul din 1978, incheiat la Londra la 17 februarie 1978 (MARPOL 73/78), la care Romania a aderat prin Legea nr. 6/1993;
    c) Conventia internationala din 1966 asupra liniilor de incarcare, incheiata la Londra la 5 aprilie 1966 (LL 66), la care Romania a aderat prin Decretul Consiliului de Stat nr. 80/1971;
    d) Conventia internationala privind standardele de pregatire a navigatorilor, brevetare/atestare si efectuare a serviciului de cart, adoptata la Londra la 7 iulie 1978 (STCW 78), la care Romania a aderat prin Legea nr. 107/1992;
    e) Conventia referitoare la Regulamentul international din 1972 pentru prevenirea abordajelor pe mare, incheiata la Londra la 20 octombrie 1972, la care Romania a aderat prin Decretul Consiliului de Stat nr. 239/1974;
    f) Conventia internationala asupra masurarii tonajului navelor, incheiata la Londra la 23 iunie 1969 (TONNAGE 69), la care Romania a aderat prin Decretul Consiliului de Stat nr. 23/1976;
    g) Conventia nr. 147/1976 privind standardele minime la bordul navelor comerciale, adoptata la Conferinta Generala a Organizatiei Internationale a Muncii la Geneva la 29 octombrie 1976 (ILO 147), ratificata de Romania prin Ordonanta Guvernului nr. 56/1999;
    h) protocoalele si amendamentele la conventiile prevazute la lit. a) - g), la care Romania este parte, precum si codurile de aplicare obligatorie prevazute de aceste conventii;
    5. deficienta - o stare care nu este conforma cu cerintele unei conventii;
    6. inspectie - verificarea la bordul unei nave a valabilitatii certificatelor statutare a documentelor necesare, a starii navei, a echipamentelor sale si a echipajului acesteia, precum si a conditiilor de viata si de munca ale echipajului;
    7. inspectie detaliata - inspectie in care nava, echipamentele si echipajul acesteia, in totalitate sau in parte, in conditiile prevazute la art. 7 alin. (3), fac obiectul unei inspectii mai amanuntite, care include constructia si echipamentele navei, echipajul, conditiile de viata si de munca ale acestuia, precum si conformitatea cu procedurile operationale la bord;
    8. inspector PSC - persoana fizica autorizata de Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei sa efectueze inspectii in cadrul controlului statului portului - PSC si care isi angajeaza raspunderea in fata autoritatii competente;
    9. instalatii romanesti din largul marii - instalatii fixe sau mobile care opereaza pe sau deasupra platoului continental romanesc;
    10. nava - orice nava maritima careia i se aplica una sau mai multe conventii aplicabile si care arboreaza pavilionul unei tari straine;
    11. nava substandard - nava ale carei corp, masini, echipamente sau siguranta operationala sunt in mod substantial sub standardele cerute prin conventiile aplicabile sau al carei echipaj nu este in conformitate cu documentul privind echipajul minim de siguranta la bord;
    12. societate de clasificare - o societate imputernicita de autoritatea competenta a statului de pavilion sa elibereze certificatele statutare, prevazute de conventiile aplicabile, navelor care arboreaza pavilionul sau;
    13. retinere - masura luata de autoritatea competenta atunci cand starea navei sau a echipajului acesteia nu corespunde in mod substantial prevederilor conventiilor aplicabile, indiferent daca aceasta masura afecteaza sau nu programul normal al navei;
    14. stoparea operatiunilor - interdictia pentru o nava de a opera datorita deficientelor constatate care, in parte sau in totalitate, ar imprima un caracter de periculozitate pentru nava, pentru porturi sau pentru instalatiile romanesti din largul marii.
    Art. 4
    (1) Prevederile prezentei ordonante se aplica oricarei nave, inclusiv echipajului acesteia, care:
    a) face escala intr-un port romanesc sau la instalatii romanesti din largul marii;
    b) ancoreaza intr-un port romanesc sau la instalatii romanesti din largul marii.
    (2) In cazul navelor cu un tonaj brut mai mic de 500, autoritatea competenta va aplica acele cerinte ale conventiilor care sunt aplicabile si, in masura in care una dintre conventii nu este aplicabila, va lua toate masurile necesare pentru a asigura ca respectiva nava nu pune in pericol siguranta, sanatatea sau mediul.
    (3) La efectuarea inspectiei unei nave care arboreaza pavilionul unui stat care nu este membru al uneia dintre conventiile aplicabile autoritatea competenta trebuie sa se asigure ca tratamentul aplicat unei astfel de nave si echipamentului sau nu este mai favorabil decat cel aplicat unei nave care arboreaza pavilionul unui stat membru la acea conventie aplicabila.
    (4) Navele de pescuit, navele militare, navele auxiliare, navele construite din lemn, navele guvernamentale exploatate in scopuri necomerciale, precum si navele de agrement care nu sunt angajate in comert nu fac obiectul prevederilor acestei ordonante.
    Art. 5
    Dotarile necesare desfasurarii activitatii de control al statului portului - PSC se vor finanta de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei.
    Art. 6
    (1) Anual autoritatea competenta va asigura controlul a minimum 25% din numarul total de nave sub pavilion strain care intra in porturile romanesti.
    (2) Inspectiile la nave vor fi efectuate ca urmare a:
    a) initiativei autoritatii competente;
    b) cererii sau informatiei asupra navei, furnizata de un alt stat parte la una dintre conventii; sau
    c) informatiei asupra navei, furnizata de un membru al echipajului, de un organism profesional, o asociatie, un sindicat sau de orice alta entitate care are interese in ceea ce priveste siguranta navei, a echipajului si a pasagerilor sai sau protectia mediului marin.
    Art. 7
    (1) Inspectorii PSC vor efectua inspectii care vor consta intr-o vizita la bordul navei in vederea verificarii validitatii certificatelor statutare si a altor documente care trebuie sa existe la bordul navei in original, in conformitate cu prevederile conventiilor aplicabile, a starii navei, a echipamentului si echipajului sau, precum si a conditiilor de viata si de munca ale echipajului.
    (2) Daca certificatele statutare si documentele prevazute la alin. (1) sunt valabile si inspectorul PSC este satisfacut de starea generala a navei, inclusiv de cea a compartimentului masinilor si de conditiile de munca si viata ale echipajului si pasagerilor, inspectia se va limita la deficientele raportate sau observate, in cazul existentei acestora.
    (3) Atunci cand inspectorul PSC are motive intemeiate de a crede, in baza observatiilor facute la bord, ca starea navei, a echipamentului sau a echipajului acesteia nu indeplineste in mod substantial cerintele unei conventii aplicabile, va fi efectuata o inspectie detaliata.
    (4) Motive intemeiate exista atunci cand inspectorul PSC descopera probe care, in baza judecatii sale profesionale, justifica o inspectie detaliata a navei, a echipamentului sau a echipajului acesteia.
    Art. 8
    (1) La terminarea inspectiei sau a inspectiei detaliate inspectorul PSC trebuie sa transmita comandantului navei un document care va contine rezultatele inspectiei si detalii asupra oricaror decizii luate de inspectorul PSC, precum si orice actiuni de remediere care trebuie luate de comandantul, proprietarul sau de operatorul navei.
    (2) In cazul existentei unor deficiente care necesita retinerea navei, documentul care se transmite comandantului navei, in conformitate cu alin. (1), va include mentiunea ca masura retinerii navei va fi publicata in conformitate cu prevederile art. 15.
    Art. 9
    (1) Autoritatea competenta trebuie sa se asigure ca toate deficientele confirmate sau descoperite in timpul inspectiei sunt remediate in conformitate cu prevederile conventiilor aplicabile.
    (2) In cazul unor deficiente care pun in pericol, in mod obiectiv, siguranta, sanatatea sau mediul, autoritatea competenta, prin nota scrisa, va lua masura retinerii navei sau a stoparii operatiunilor. Nota scrisa privind retinerea navei sau stoparea operatiunilor va fi comunicata imediat comandantului navei si reprezentantului proprietarului ori, dupa caz, operatorului navei in Romania. Nota scrisa privind retinerea navei sau stoparea operatiunilor va fi retrasa numai atunci cand pericolul este inlaturat ori atunci cand autoritatea competenta hotaraste ca nava poate pleca sau ca operatiunile pot fi terminate fara nici un risc pentru siguranta si sanatatea pasagerilor ori a echipajului, fara a prezenta un pericol pentru alte nave sau un pericol de poluare a mediului marin.
    (3) In circumstante exceptionale, atunci cand starea generala a unei nave este in mod evident substandard, autoritatea competenta poate suspenda inspectia acesteia pana cand comandantul, proprietarul sau operatorul navei ori reprezentantii acestora au luat masurile necesare in vederea conformarii cu prevederile corespunzatoare ale conventiilor aplicabile.
    (4) In cazul in care autoritatea competenta a luat masura retinerii navei, aceasta va informa imediat, prin nota scrisa, administratia statului de pavilion si consulul sau, in absenta acestuia, urmatorul reprezentant diplomatic al statului de pavilion despre toate circumstantele in care a fost emisa nota de retinere a navei. Acolo unde este necesar va fi informata si societatea de clasificare responsabila de eliberarea certificatelor statutare ale navei.
    (5) Prevederile prezentei ordonante nu vor aduce atingere nici unor prevederi aditionale ale conventiilor aplicabile cu privire la procedurile de notificare si de raportare referitoare la controlul statului portului - PSC.
    (6) In exercitarea controlului statului portului - PSC, conform prevederilor prezentei ordonante, autoritatea competenta va face tot posibilul pentru a evita retinerea sau intarzierea nejustificata a unei nave. Daca o nava este retinuta sau intarziata in mod nejustificat, proprietarul ori operatorul acesteia are dreptul la despagubire pentru orice pierdere sau prejudiciu suferit. In toate aceste cazuri proba retinerii sau intarzierii nejustificate a navei este in sarcina reclamantului.
    (7) Autoritatea care a luat masura retinerii navei sau stoparea operatiunilor este direct raspunzatoare daca aceasta masura se dovedeste ca a fost luata in mod nejustificat.
    (8) In cazul in care comandantul, proprietarul sau agentul unei nave notifica autoritatii competente, inainte sau imediat dupa intrarea navei in port, orice deficiente ale navei care intra sub incidenta conventiilor aplicabile, a caror remediere urmeaza sa fie facuta inainte de plecarea navei din port, retinerea acesteia va fi hotarata numai daca deficientele care o justifica au fost descoperite dupa ce comandantul a anuntat ca nava este pregatita pentru inspectie. Aceeasi procedura va fi aplicata atunci cand autoritatea competenta primeste notificarea ca nava este programata in vederea efectuarii inspectiilor de clasa sau a celor conforme prevederilor legislatiei statului pavilionului.
    Art. 10
    (1) Proprietarul sau operatorul unei nave ori reprezentantii acestora in Romania au dreptul de a contesta nota de retinere a navei data de autoritatea competenta. Contestatia nu determina suspendarea masurii de retinere.
    (2) Contestarea notei de retinere se face in conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 29/1990, cu modificarile si completarile ulterioare.
    (3) O data cu emiterea notei de retinere autoritatea competenta va informa comandantul navei despre dreptul sau de a face contestatie.
    Art. 11
    (1) Atunci cand deficientele prevazute la art. 9 alin. (2) nu pot fi remediate in portul in care se exercita controlul statului portului - PSC, autoritatea competenta poate permite navei respective sa plece spre cel mai apropiat santier de reparatii disponibil, numai daca sunt respectate conditiile specifice determinate de acesta in vederea asigurarii plecarii navei intr-o stare care nu prezinta nici un risc pentru siguranta si sanatatea pasagerilor sau a echipajului si nici un pericol pentru alte nave sau nici un pericol de poluare a mediului marin.
    (2) In conditiile prevazute la alin. (1), atunci cand portul spre care se indreapta nava in vederea remedierii deficientelor se afla intr-un alt stat, autoritatea competenta va informa in scris autoritatea competenta a acelui stat, partile prevazute la art. 9 alin. (4) si orice alta autoritate implicata, cu privire la starea navei, in scopul asigurarii tuturor conditiilor pentru plecarea acesteia.
    (3) In cazul existentei unui acord international privind controlul statului portului - PSC, la care Romania este parte, autoritatea competenta va lua masuri pentru a asigura ca navelor prevazute la alin. (1) care pleaca:
    a) fara sa se fi conformat conditiilor determinate de autoritatea competenta a unuia dintre statele membre ale acestui acord; sau
    b) care refuza sa se conformeze cerintelor conventiilor aplicabile, neindreptandu-se spre santierul de reparatii indicat, li se va refuza accesul in toate porturile romanesti pana cand proprietarul sau operatorul nu va furniza autoritatii competente proba indeplinirii in totalitate a cerintelor conventiilor aplicabile. In aceste circumstante autoritatea competenta va informa imediat toate autoritatile competente ale celorlalte state membre ale acordului.
    (4) In cazuri de forta majora accesul navelor prevazute la alin. (3) poate fi permis in scopul reducerii pericolului pentru viata omeneasca sau a riscului de poluare. Autoritatea competenta va efectua in mod obligatoriu inspectia acestor nave.
    Art. 12
    (1) Inspectiile vor fi efectuate de inspectori PSC, autorizati in acest sens de autoritatea competenta.
    (2) Inspectorul PSC poate fi asistat de specialisti avand calificarea si experienta corespunzatoare, atunci cand expertiza profesionala necesara nu poate fi asigurata de autoritatea competenta.
    (3) Inspectorii PSC si persoanele care ii asista in conformitate cu prevederile alin. (2) nu trebuie sa aiba nici un interes comercial in portul in care se efectueaza inspectia sau cu privire la nava inspectata. Inspectorii PSC nu vor fi angajati si nici nu vor desfasura activitati pentru organizatii neguvernamentale care elibereaza certificate statutare sau de clasa ori care efectueaza inspectii necesare in vederea eliberarii acestor certificate pentru nave.
    (4) Fiecare inspector PSC va detine in timpul exercitarii atributiilor sale o legitimatie speciala, eliberata de Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei, care atesta faptul ca inspectorul PSC este autorizat sa efectueze inspectii in cadrul controlului statului portului - PSC.
    (5) Inspectorii PSC vor urma cursuri de pregatire speciala pentru a aprofunda cunostintele necesare privind prevederile conventiilor aplicabile si efectuarea inspectiilor. De asemenea, inspectorii PSC vor participa la seminarii periodice pentru actualizarea cunostintelor.
    Art. 13
    (1) Pilotii angajati in vederea intrarii, iesirii sau efectuarii de manevre in port vor informa imediat autoritatea competenta despre orice deficiente constatate in timpul desfasurarii activitatilor specifice, care ar pune in pericol siguranta navigatiei sau ar reprezenta un pericol de poluare a mediului marin.
    (2) Obligatia prevazuta la alin. (1) revine si administratiei portului.
    Art. 14
    (1) Administratiile porturilor, celelalte organe portuare si societatile comerciale care isi desfasoara activitatea in porturi vor furniza, la solicitarea autoritatii competente, informatiile necesare in vederea efectuarii activitatii de control al statului portului - PSC si vor coopera cu aceasta, daca este cazul, in vederea clarificarii aspectelor legate de retinerea navelor sau de stoparea operatiunilor.
    (2) Autoritatea competenta va coopera si va mentine schimbul de informatii cu autoritatile competente ale altor state, in conformitate cu prevederile prezentei ordonante si cu acordurile privind controlul statului portului - PSC la care Romania este parte.
    (3) Autoritatea competenta va informa Organizatia Maritima Internationala, respectiv Biroul International al Muncii, despre retinerile navelor si despre toate circumstantele in care au fost luate masurile de retinere, in conformitate cu cerintele specifice ale fiecarei conventii.
    Art. 15
    (1) Autoritatea competenta va publica un buletin in fiecare trimestru al anului, care va cuprinde informatiile privind navele retinute pe perioada celor 3 luni premergatoare, precum si navele care au fost retinute de cel putin doua ori in ultimele 24 de luni.
    (2) Informatiile publicate vor include:
    a) numele navei;
    b) numele proprietarului sau al operatorului navei;
    c) numarul dat de Organizatia Maritima Internationala;
    d) statul pavilionului;
    e) societatea de clasificare, imputernicita in acest sens de autoritatea competenta care a eliberat navei certificatele statutare, in conformitate cu prevederile conventiilor aplicabile, in numele statului de pavilion;
    f) motivele retinerii;
    g) portul si data la care s-a facut retinerea.
    Art. 16
    (1) Daca in urma efectuarii inspectiilor prevazute la art. 7 alin. (1) si (3) se confirma sau se descopera deficiente care reclama retinerea navei, in conformitate cu prevederile uneia dintre conventiile aplicabile, contravaloarea prestatiilor legate de efectuarea inspectiilor pentru anularea masurii de retinere a navei va fi suportata de proprietarul sau de operatorul navei ori de reprezentantul acestuia in portul in care s-a facut inspectia.
    (2) Contravaloarea prestatiilor legate de efectuarea inspectiilor prevazute la art. 11 alin. (4) va fi suportata de proprietarul sau de operatorul navei.
    (3) Retinerea navei nu va inceta decat in urma efectuarii in totalitate a platii sau in schimbul unei garantii suficiente de rambursare a contravalorii prestatiilor prevazute la alin. (1) si (2).
    Art. 17
    (1) In termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a prevederilor prezentei ordonante Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei va elabora regulamentul de aplicare a prevederilor prezentei ordonante, care va fi aprobat prin ordin al ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei si va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    (2) Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei asigura direct sau prin delegare de competenta, prin institutii publice subordonate, aplicarea prevederilor prezentei ordonante.



SmartCity5

COMENTARII la Ordonanţa 38/2000

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordonanţa 38 din 2000
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordonanţa 38/2000
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu