E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
A modificat:
Articolul 1 din actul Legea 224 2002 aproba Ordonanţa 38 2000
Articolul 1 din actul Legea 224 2002 modifica Ordonanţa 38 2000
Articolul 1 din actul Legea 224 2002 modifica articolul 1 din actul Ordonanţa 38 2000
Articolul 1 din actul Legea 224 2002 adauga dupa articolul 1 din actul Ordonanţa 38 2000
Articolul 1 din actul Legea 224 2002 modifica articolul 2 din actul Ordonanţa 38 2000
Articolul 1 din actul Legea 224 2002 modifica articolul 3 din actul Ordonanţa 38 2000
Articolul 1 din actul Legea 224 2002 modifica articolul 4 din actul Ordonanţa 38 2000
Articolul 1 din actul Legea 224 2002 modifica articolul 6 din actul Ordonanţa 38 2000
Articolul 1 din actul Legea 224 2002 modifica articolul 8 din actul Ordonanţa 38 2000
Articolul 1 din actul Legea 224 2002 modifica articolul 9 din actul Ordonanţa 38 2000
Articolul 1 din actul Legea 224 2002 modifica articolul 10 din actul Ordonanţa 38 2000
Articolul 1 din actul Legea 224 2002 modifica articolul 11 din actul Ordonanţa 38 2000
Articolul 1 din actul Legea 224 2002 modifica articolul 14 din actul Ordonanţa 38 2000
Articolul 1 din actul Legea 224 2002 modifica articolul 15 din actul Ordonanţa 38 2000
Articolul 1 din actul Legea 224 2002 modifica articolul 16 din actul Ordonanţa 38 2000
Articolul 2 din actul Legea 224 2002 republica Ordonanţa 38 2000
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 224 din 23 aprilie 2002

pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 38/2000 privind implementarea standardelor internationale pentru siguranta navelor, prevenirea poluarii si asigurarea conditiilor de munca si viata la bordul navelor maritime care utilizeaza porturile romanesti sau care navigheaza in apele nationale

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 312 din 13 mai 2002


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    Art. 1
    Se aproba Ordonanta Guvernului nr. 38 din 30 ianuarie 2000 privind implementarea standardelor internationale pentru siguranta navelor, prevenirea poluarii si asigurarea conditiilor de munca si viata la bordul navelor maritime care utilizeaza porturile romanesti sau care navigheaza in apele nationale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 41 din 31 ianuarie 2000, cu urmatoarele modificari si completari:
    1. Titlul ordonantei va avea urmatorul cuprins:
    "ORDONANTA
privind implementarea standardelor internationale pentru siguranta navelor, prevenirea poluarii si asigurarea conditiilor de munca si viata la bordul navelor maritime sub pavilion strain care utilizeaza porturile sau instalatiile romanesti din largul marii, care opereaza pe sau deasupra platoului continental romanesc"
    2. La articolul 1, litera a) va avea urmatorul cuprins:
    "a) implementarea standardelor internationale pentru siguranta navelor, prevenirea poluarii si asigurarea conditiilor de munca si viata la bordul navelor maritime sub pavilion strain care utilizeaza porturile romanesti sau instalatiile romanesti din largul marii, care opereaza pe sau deasupra platoului continental romanesc in scopul reducerii cazurilor de operare a navelor maritime substandard;"
    3. Dupa articolul 1 se introduce articolul 1^1 cu urmatorul cuprins:
    "Art. 1^1
    Activitatea de control al statului portului - PSC constituie o obligatie a Guvernului Romaniei, care deriva din Conventia internationala Solas 74 si se organizeaza in cadrul Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei."
    4. La articolul 2, punctele 2, 3, 6 si 8 - 14 vor avea urmatorul cuprins:
    "2. autoritate competenta - Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei, in calitate de organ de specialitate al administratiei publice centrale si avand rol de autoritate de stat in domeniul transporturilor maritime;
    3. certificate statutare - certificate prevazute de conventiile aplicabile, eliberate de autoritatea competenta a statului de pavilion sau de societatea de clasificare imputernicita in acest sens de autoritatea competenta, care contin date concrete si corecte, indeplinesc prevederile conventiilor si carora le corespund particularitatile navei, echipajul si echipamentele acesteia;
................................................................................
    6. inspectie - verificarea la bordul unei nave a valabilitatii certificatelor statutare a documentelor necesare, a starii navei, a echipamentelor sale si a echipajului acesteia, precum si a conditiilor de viata si de munca ale echipajului;
................................................................................
    8. inspector PSC - persoana fizica autorizata de Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei sa efectueze inspectii in cadrul controlului statului portului - PSC si care isi angajeaza raspunderea in fata autoritatii competente;
    9. instalatii romanesti din largul marii - instalatii fixe sau mobile care opereaza pe sau deasupra platoului continental romanesc;
    10. nava - orice nava maritima careia i se aplica una sau mai multe conventii aplicabile si care arboreaza pavilionul unei tari straine;
    11. nava substandard - nava ale carei corp, masini, echipamente sau siguranta operationala sunt in mod substantial sub standardele cerute prin conventiile aplicabile sau al carei echipaj nu este in conformitate cu documentul privind echipajul minim de siguranta la bord;
    12. societate de clasificare - o societate imputernicita de autoritatea competenta a statului de pavilion sa elibereze certificatele statutare, prevazute de conventiile aplicabile, navelor care arboreaza pavilionul sau;
    13. retinere - masura luata de autoritatea competenta atunci cand starea navei sau a echipajului acesteia nu corespunde in mod substantial prevederilor conventiilor aplicabile, indiferent daca aceasta masura afecteaza sau nu programul normal al navei;
    14. stoparea operatiunilor - interdictia pentru o nava de a opera datorita deficientelor constatate care, in parte sau in totalitate, ar imprima un caracter de periculozitate pentru nava, pentru porturi sau pentru instalatiile romanesti din largul marii."
    5. La articolul 2, partea introductiva a punctului 4 va avea urmatorul cuprins:
    "4. conventii aplicabile:"
    6. La articolul 3 alineatul (1), literele a) si b) vor avea urmatorul cuprins:
    "a) face escala intr-un port romanesc sau la instalatii romanesti din largul marii;
    b) ancoreaza intr-un port romanesc sau la instalatii romanesti din largul marii."
    7. La articolul 3, alineatele (3) si (4) vor avea urmatorul cuprins:
    "(3) La efectuarea inspectiei unei nave care arboreaza pavilionul unui stat care nu este membru al uneia dintre conventiile aplicabile autoritatea competenta trebuie sa se asigure ca tratamentul aplicat unei astfel de nave si echipamentului sau nu este mai favorabil decat cel aplicat unei nave care arboreaza pavilionul unui stat membru la acea conventie aplicabila.
    (4) Navele de pescuit, navele militare, navele auxiliare, navele construite din lemn, navele guvernamentale exploatate in scopuri necomerciale, precum si navele de agrement care nu sunt angajate in comert nu fac obiectul prevederilor acestei ordonante."
    8. Articolul 4 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 4
    Dotarile necesare desfasurarii activitatii de control al statului portului - PSC se vor finanta de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei."
    9. La articolul 6, alineatele (1) - (3) vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 6
    (1) Inspectorii PSC vor efectua inspectii care vor consta intr-o vizita la bordul navei in vederea verificarii validitatii certificatelor statutare si a altor documente care trebuie sa existe la bordul navei in original, in conformitate cu prevederile conventiilor aplicabile, a starii navei, a echipamentului si echipajului sau, precum si a conditiilor de viata si de munca ale echipajului.
    (2) Daca certificatele statutare si documentele prevazute la alin. (1) sunt valabile si inspectorul PSC este satisfacut de starea generala a navei, inclusiv de cea a compartimentului masinilor si de conditiile de munca si viata ale echipajului si pasagerilor, inspectia se va limita la deficientele raportate sau observate, in cazul existentei acestora.
    (3) Atunci cand inspectorul PSC are motive intemeiate de a crede, in baza observatiilor facute la bord, ca starea navei, a echipamentului sau a echipajului acesteia nu indeplineste in mod substantial cerintele unei conventii aplicabile, va fi efectuata o inspectie detaliata."
    10. Articolul 8 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 8
    (1) Autoritatea competenta trebuie sa se asigure ca toate deficientele confirmate sau descoperite in timpul inspectiei sunt remediate in conformitate cu prevederile conventiilor aplicabile.
    (2) In cazul unor deficiente care pun in pericol, in mod obiectiv, siguranta, sanatatea sau mediul, autoritatea competenta, prin nota scrisa, va lua masura retinerii navei sau a stoparii operatiunilor. Nota scrisa privind retinerea navei sau stoparea operatiunilor va fi comunicata imediat comandantului navei si reprezentantului proprietarului ori, dupa caz, operatorului navei in Romania. Nota scrisa privind retinerea navei sau stoparea operatiunilor va fi retrasa numai atunci cand pericolul este inlaturat ori atunci cand autoritatea competenta hotaraste ca nava poate pleca sau ca operatiunile pot fi terminate fara nici un risc pentru siguranta si sanatatea pasagerilor ori a echipajului, fara a prezenta un pericol pentru alte nave sau un pericol de poluare a mediului marin.
    (3) In circumstante exceptionale, atunci cand starea generala a unei nave este in mod evident substandard, autoritatea competenta poate suspenda inspectia acesteia pana cand comandantul, proprietarul sau operatorul navei ori reprezentantii acestora au luat masurile necesare in vederea conformarii cu prevederile corespunzatoare ale conventiilor aplicabile.
    (4) In cazul in care autoritatea competenta a luat masura retinerii navei, aceasta va informa imediat, prin nota scrisa, administratia statului de pavilion si consulul sau, in absenta acestuia, urmatorul reprezentant diplomatic al statului de pavilion despre toate circumstantele in care a fost emisa nota de retinere a navei. Acolo unde este necesar va fi informata si societatea de clasificare responsabila de eliberarea certificatelor statutare ale navei.
    (5) Prevederile prezentei ordonante nu vor aduce atingere nici unor prevederi aditionale ale conventiilor aplicabile cu privire la procedurile de notificare si de raportare referitoare la controlul statului portului - PSC.
    (6) In exercitarea controlului statului portului - PSC, conform prevederilor prezentei ordonante, autoritatea competenta va face tot posibilul pentru a evita retinerea sau intarzierea nejustificata a unei nave. Daca o nava este retinuta sau intarziata in mod nejustificat, proprietarul ori operatorul acesteia are dreptul la despagubire pentru orice pierdere sau prejudiciu suferit. In toate aceste cazuri proba retinerii sau intarzierii nejustificate a navei este in sarcina reclamantului.
    (7) Autoritatea care a luat masura retinerii navei sau stoparea operatiunilor este direct raspunzatoare daca aceasta masura se dovedeste ca a fost luata in mod nejustificat.
    (8) In cazul in care comandantul, proprietarul sau agentul unei nave notifica autoritatii competente, inainte sau imediat dupa intrarea navei in port, orice deficiente ale navei care intra sub incidenta conventiilor aplicabile, a caror remediere urmeaza sa fie facuta inainte de plecarea navei din port, retinerea acesteia va fi hotarata numai daca deficientele care o justifica au fost descoperite dupa ce comandantul a anuntat ca nava este pregatita pentru inspectie. Aceeasi procedura va fi aplicata atunci cand autoritatea competenta primeste notificarea ca nava este programata in vederea efectuarii inspectiilor de clasa sau a celor conforme prevederilor legislatiei statului pavilionului."
    11. Articolul 9 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 9
    (1) Proprietarul sau operatorul unei nave ori reprezentantii acestora in Romania au dreptul de a contesta nota de retinere a navei data de autoritatea competenta. Contestatia nu determina suspendarea masurii de retinere.
    (2) Contestarea notei de retinere se face in conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 29/1990, cu modificarile si completarile ulterioare.
    (3) O data cu emiterea notei de retinere autoritatea competenta va informa comandantul navei despre dreptul sau de a face contestatie."
    12. La articolul 10 alineatul (3), litera b) va avea urmatorul cuprins:
    "b) care refuza sa se conformeze cerintelor conventiilor aplicabile, neindreptandu-se spre santierul de reparatii indicat, li se va refuza accesul in toate porturile romanesti pana cand proprietarul sau operatorul nu va furniza autoritatii competente proba indeplinirii in totalitate a cerintelor conventiilor aplicabile. In aceste circumstante autoritatea competenta va informa imediat toate autoritatile competente ale celorlalte state membre ale acordului."
    13. La articolul 11, alineatele (1), (4) si (5) vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 11
    (1) Inspectiile vor fi efectuate de inspectori PSC, autorizati in acest sens de autoritatea competenta.
................................................................................
    (4) Fiecare inspector PSC va detine in timpul exercitarii atributiilor sale o legitimatie speciala, eliberata de Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei, care atesta faptul ca inspectorul PSC este autorizat sa efectueze inspectii in cadrul controlului statului portului - PSC.
    (5) Inspectorii PSC vor urma cursuri de pregatire speciala pentru a aprofunda cunostintele necesare privind prevederile conventiilor aplicabile si efectuarea inspectiilor. De asemenea, inspectorii PSC vor participa la seminarii periodice pentru actualizarea cunostintelor."
    14. La articolul 14 alineatul (2), litera e) va avea urmatorul cuprins:
    "e) societatea de clasificare, imputernicita in acest sens de autoritatea competenta care a eliberat navei certificatele statutare, in conformitate cu prevederile conventiilor aplicabile, in numele statului de pavilion;"
    15. La articolul 15, alineatele (1) si (2) vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 15
    (1) Daca in urma efectuarii inspectiilor prevazute la art. 6 alin. (1) si (3) se confirma sau se descopera deficiente care reclama retinerea navei, in conformitate cu prevederile uneia dintre conventiile aplicabile, contravaloarea prestatiilor legate de efectuarea inspectiilor pentru anularea masurii de retinere a navei va fi suportata de proprietarul sau de operatorul navei ori de reprezentantul acestuia in portul in care s-a facut inspectia.
    (2) Contravaloarea prestatiilor legate de efectuarea inspectiilor prevazute la art. 10 alin. (4) va fi suportata de proprietarul sau de operatorul navei."
    16. Articolul 16 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 16
    (1) In termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a prevederilor prezentei ordonante Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei va elabora regulamentul de aplicare a prevederilor prezentei ordonante, care va fi aprobat prin ordin al ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei si va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    (2) Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei asigura direct sau prin delegare de competenta, prin institutii publice subordonate, aplicarea prevederilor prezentei ordonante."
    Art. 2
    Ordonanta Guvernului nr. 38/2000, cu modificarile si completarile aduse prin prezenta lege, va fi republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, dandu-se textelor o noua numerotare.

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 2 aprilie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                          PRESEDINTELE SENATUI
                             NICOLAE VACAROIU

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 3 aprilie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                      PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                              VALER DORNEANU



SmartCity5

COMENTARII la Legea 224/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 224 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Legea 224/2002
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu