E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
nu a modificat niciun act
A fost modificat de:
Articolul 12 din actul Ordonanţa 32 2002 modificat de Legea 131 2004
Articolul 12 din actul Ordonanţa 32 2002 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 34 2004
Articolul 38 din actul Ordonanţa 32 2002 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 34 2004
Ordonanţa 32 2002 in legatura cu Hotărârea 1353 2003
Ordonanţa 32 2002 in legatura cu Ordin 20 2003
Ordonanţa 32 2002 in legatura cu Ordin 20 2003
Articolul 1 din actul Ordonanţa 32 2002 completat de articolul 1 din actul Ordonanţa 35 2003
Articolul 32 din actul Ordonanţa 32 2002 completat de articolul 1 din actul Ordonanţa 35 2003
Articolul 41 din actul Ordonanţa 32 2002 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 35 2003
Ordonanţa 32 2002 in legatura cu Hotărârea 1591 2002
Ordonanţa 32 2002 aprobat de Legea 634 2002
Articolul 1 din actul Ordonanţa 32 2002 modificat de Legea 634 2002
Articolul 2 din actul Ordonanţa 32 2002 modificat de Legea 634 2002
Articolul 3 din actul Ordonanţa 32 2002 modificat de Legea 634 2002
Articolul 5 din actul Ordonanţa 32 2002 modificat de Legea 634 2002
Articolul 9 din actul Ordonanţa 32 2002 modificat de Legea 634 2002
Articolul 10 din actul Ordonanţa 32 2002 modificat de Legea 634 2002
Articolul 11 din actul Ordonanţa 32 2002 modificat de Legea 634 2002
Articolul 12 din actul Ordonanţa 32 2002 modificat de Legea 634 2002
Articolul 13 din actul Ordonanţa 32 2002 modificat de Legea 634 2002
Articolul 15 din actul Ordonanţa 32 2002 modificat de Legea 634 2002
Articolul 16 din actul Ordonanţa 32 2002 modificat de Legea 634 2002
Articolul 17 din actul Ordonanţa 32 2002 modificat de Legea 634 2002
Articolul 24 din actul Ordonanţa 32 2002 modificat de Legea 634 2002
Articolul 29 din actul Ordonanţa 32 2002 modificat de Legea 634 2002
Articolul 30 din actul Ordonanţa 32 2002 modificat de Legea 634 2002
Articolul 32 din actul Ordonanţa 32 2002 modificat de Legea 634 2002
Ordonanţa 32 2002 completat de Legea 634 2002
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA Nr

ORDONANTA   Nr. 32 din 30 ianuarie 2002

privind organizarea si functionarea serviciilor publice de alimentare cu apa si de canalizare

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 94 din  2 februarie 2002


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia Romaniei si ale art. 1 pct. IV.2 din Legea nr. 751/2001 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta.

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    (1) Prezenta ordonanta stabileste cadrul juridic unitar privind infiintarea, organizarea, gestionarea, reglementarea, finantarea, monitorizarea si controlul functionarii serviciilor publice de alimentare cu apa si de canalizare, tinand seama de strategia nationala de dezvoltare a serviciilor publice de gospodarie comunala.
    (2) Prevederile prezentei ordonante se aplica serviciilor publice de alimentare cu apa si de canalizare, denumite in continuare servicii de apa si de canalizare, din localitatile in care exista sisteme publice de alimentare cu apa si de canalizare, indiferent de marimea acestora.
    Art. 2
    (1) Statul sprijina prin masuri legislative si economice dezvoltarea cantitativa si calitativa a serviciilor de apa si de canalizare, precum si a infrastructurii tehnico-edilitare a localitatilor, afectata acestora.
    (2) Prin organizarea si desfasurarea activitatii serviciilor de apa si de canalizare autoritatile publice sunt obligate sa asigure realizarea urmatoarelor obiective:
    a) imbunatatirea conditiilor de viata ale cetatenilor;
    b) realizarea unei infrastructuri edilitare moderne, ca baza a dezvoltarii economice si in scopul atragerii investitiilor profitabile pentru comunitatile locale;
    c) dezvoltarea durabila a serviciilor;
    d) protectia mediului.
    Art. 3
    In sensul prezentei ordonante, notiunile de mai jos se definesc dupa cum urmeaza:
    a) servicii de apa si de canalizare - activitatile de utilitate publica si de interes economic general, aflate sub autoritatea administratiei publice locale, care au drept scop asigurarea apei potabile si a serviciilor de canalizare pentru toti utilizatorii de pe teritoriul localitatilor;
    b) serviciul public de alimentare cu apa - cuprinde, in principal, activitatile de captare, de tratare a apei brute, de transport si de distributie a apei potabile si industriale la utilizatori;
    c) serviciul public de canalizare - cuprinde, in principal, urmatoarele activitati: colectarea si transportul apelor uzate de la utilizatori la statiile de epurare, epurarea apelor uzate si evacuarea apei epurate in emisar, colectarea, evacuarea si tratarea adecvata a deseurilor din gurile de scurgere a apelor meteorice si asigurarea functionalitatii acestora, supravegherea evacuarii apelor uzate industriale in sistemul de canalizare, evacuarea si tratarea namolurilor si a altor deseuri similare derivate din activitatile prevazute mai sus, precum si depozitarea lor;
    d) sistem public de alimentare cu apa potabila - ansamblul constructiilor si terenurilor, instalatiilor tehnologice, echipamentelor functionale si dotarilor specifice, prin care se realizeaza serviciul public de alimentare cu apa potabila. Sistemul public de alimentare cu apa potabila cuprinde de regula urmatoarele componente:
    - captari;
    - aductiuni;
    - statii de tratare a apei brute;
    - statii de pompare, cu sau fara hidrofor;
    - rezervoare pentru inmagazinarea apei potabile;
    - retele de distributie;
    - bransamente pana la punctul de delimitare;
    e) sistem public de canalizare - ansamblul constructiilor si terenurilor aferente, instalatiilor tehnologice, echipamentelor functionale si dotarilor specifice, prin care se realizeaza serviciul public de canalizare. Sistemul public de canalizare cuprinde de regula urmatoarele componente:
    - racorduri de canalizare de la punctul de delimitare;
    - retele de canalizare;
    - statii de pompare a apelor uzate;
    - statii de epurare;
    - colectoare de evacuare spre emisar;
    - guri de varsare in emisar;
    - depozite de namol deshidratat;
    f) retea publica de alimentare cu apa sau de canalizare - partea din sistemul de alimentare cu apa, respectiv din sistemul de canalizare, alcatuita din reteaua de conducte, armaturi si constructii-anexe care asigura distributia apei potabile, respectiv preluarea, evacuarea si transportul apelor de canalizare la sau de la doi ori mai multi utilizatori independenti, respectiv de la doua sau mai multe persoane fizice ce locuiesc in case individuale ori de la doua sau mai multe persoane juridice ce administreaza cate un singur condominiu, astfel cum este el definit de lege.
    Partile componente ale unei retele de alimentare cu apa, precum si cele ale unei retele de canalizare sunt amplasate de regula pe domeniul public; in cazurile in care conditiile tehnico-economice sunt avantajoase, reteaua publica de alimentare cu apa si de canalizare poate fi amplasata, cu acordul proprietarului, si pe terenuri private.
    Nu constituie retele publice: retelele de distributie aferente unei singure cladiri de locuit, chiar daca aceasta este administrata de mai multe persoane fizice sau juridice; retelele de distributie aferente unei incinte proprietate privata pe care se afla mai multe locuinte despartite de zone verzi si alei interioare private; retelele de distributie aferente unei platforme industriale, in care drumurile de acces si spatiile verzi sunt proprietate privata, chiar daca aceasta este administrata de mai multe persoane juridice;
    g) bransament - partea din reteaua publica de distributie a apei care asigura legatura intre reteaua publica si reteaua interioara a unei incinte sau cladiri apartinand utilizatorilor. Bransamentul deserveste un singur utilizator. Partile componente ale unui bransament se precizeaza in regulamentul-cadru de bransare si utilizare a serviciului de alimentare cu apa. Bransamentul pana la contor, inclusiv caminul de bransament si contorul, apartine retelei publice de distributie a apei, indiferent de modul de finantare a realizarii acestuia;
    h) racord - partea din reteaua publica de canalizare care asigura legatura dintre utilizator si canalizarea publica. Partile componente ale unui racord se precizeaza in regulamentul-cadru de racordare si utilizare a serviciului de canalizare. Racordul de la camin spre retea, inclusiv caminul de racord, apartine retelei publice de canalizare, indiferent de modul de finantare a realizarii acestuia;
    i) ape uzate menajere - apele rezultate din folosirea apei in gospodarii, institutii publice si servicii, care rezulta mai ales din metabolismul uman si din activitati menajere si igienico-sanitare;
    j) ape uzate provenite din activitatile economice - toate deversarile de ape folosite in activitatile economico-industriale sau corespunzand unei alte utilizari a apei decat cea menajera;
    k) ape meteorice - acele ape care provin din precipitatii atmosferice. Sunt considerate ape meteorice si apele care provin din stropirea si spalarea drumurilor publice sau private, a gradinilor si curtilor imobilelor;
    l) instalatii interioare de apa potabila - totalitatea instalatiilor aflate in proprietatea sau administrarea utilizatorului, amplasate dupa apometrul/contorul de bransament, in sensul de curgere a apei, sau, daca bransamentul nu este contorizat, dupa punctul de delimitare dintre reteaua publica si instalatia interioara de utilizare a apei si care asigura transportul apei potabile preluate din reteaua publica la punctele de consum si/sau la instalatiile de utilizare;
    m) instalatii interioare de canalizare - totalitatea instalatiilor aflate in proprietatea sau in administrarea utilizatorului, care asigura preluarea si transportul apei uzate de la instalatiile de utilizare a apei pana la caminul de racord din reteaua publica;
    n) punct de delimitare a instalatiilor de alimentare cu apa potabila dintre prestator si utilizator - locul in care instalatiile aflate in proprietatea sau in administrarea utilizatorului se racordeaza la instalatiile aflate in proprietatea sau in administrarea operatorului furnizor/prestator de servicii. Delimitarea dintre instalatiile interioare de canalizare si reteaua publica de canalizare se face prin caminul de racord, care este prima componenta a retelei publice, in sensul de curgere a apei uzate;
    o) contor de bransament - aparatul de masurare a volumului de apa potabila consumat de utilizator, care se monteaza pe bransament intre doua vane/robinete, la limita proprietatii utilizatorului, fiind ultima componenta a retelei publice, in sensul de curgere a apei potabile;
    p) contor de retea - aparatul care masoara consumul de apa potabila la mai multe asociatii de locatari/proprietari sau la mai multi utilizatori individuali ori care masoara transportul de apa dintr-o zona in alta a retelei publice.

    CAP. 2
    Principii si conditii de functionare a serviciilor de apa si de canalizare

    Art. 4
    La organizarea si administrarea serviciilor de apa si de canalizare vor fi respectate urmatoarele principii:
    a) securitatea serviciilor;
    b) tarifarea echitabila;
    c) calitatea serviciilor si eficienta acestora;
    d) transparenta si responsabilitatea publica;
    e) consultarea cu sindicatele, precum si cu utilizatorii si asociatiile lor reprezentative.
    Art. 5
    (1) Serviciile de apa si de canalizare trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii de functionare:
    a) continuitatea din punct de vedere cantitativ si calitativ;
    b) adaptabilitate la cerintele utilizatorilor;
    c) acces fara discriminare la servicii;
    d) respectarea reglementarilor specifice din domeniul gospodaririi apelor si protectiei mediului.
    (2) Conditiile prevazute la alin. (1) vor fi cuprinse si dezvoltate in regulamentul-cadru de organizare si functionare a serviciilor de apa si de canalizare.
    Art. 6
    (1) Serviciile prestate prin sistemele publice de alimentare cu apa si de canalizare trebuie sa indeplineasca la nivelul utilizatorilor indicatorii de performanta aprobati de consiliile locale, consiliile judetene sau de Consiliul General al Municipiului Bucuresti, dupa caz, prin regulamentul de organizare si functionare a serviciilor de apa si de canalizare.
    (2) Indicatorii de performanta ai serviciilor la utilizatori se aproba de catre consiliile locale, consiliile judetene sau de Consiliul General al Municipiului Bucuresti, dupa caz, in baza unui studiu care va tine seama cu prioritate de necesitatile consumatorilor, starea tehnica si eficienta sistemelor de alimentare cu apa si de canalizare.
    (3) Propunerile de indicatori de performanta ai serviciilor de apa si de canalizare la utilizatori, rezultate din studiul efectuat in acest scop, vor fi supuse dezbaterii publice inaintea supunerii lor spre aprobare.
    (4) Consiliile locale, consiliile judetene sau Consiliul General al Municipiului Bucuresti, dupa caz, vor aproba indicatorii de calitate ai serviciilor de apa si de canalizare, cu respectarea prevederilor stabilite in acest scop in regulamentul-cadru de organizare si functionare a serviciilor de apa si de canalizare, care sunt minimale. Acestea pot aproba si alti indicatori de performanta ai serviciilor de apa si de canalizare, pe baza unor studii de specialitate.
    (5) Proprietarii instalatiilor cu care se furnizeaza/presteaza serviciile de apa si de canalizare, precum si operatorii care au primit delegarea serviciului se bucura de dreptul de servitute legala pentru toate aceste instalatii.

    CAP. 3
    Organizarea si functionarea serviciilor publice de alimentare cu apa si de canalizare

    SECTIUNEA 1
    Gestiunea serviciilor publice de alimentare cu apa si de canalizare

    Art. 7
    Organizarea, reglementarea, conducerea, gestionarea, coordonarea, monitorizarea si controlul functionarii serviciilor de apa si de canalizare intra in atributiile autoritatilor administratiei publice locale.
    Art. 8
    (1) Gestiunea serviciilor de apa si de canalizare se organizeaza la nivelul comunelor, oraselor, municipiilor, judetelor sau asociatiilor intercomunale dupa criteriul raportului cost/calitate optim pentru serviciile furnizate/prestate utilizatorilor si tinandu-se seama de marimea, gradul de dezvoltare si de particularitatile economico-sociale ale localitatilor, de starea dotarilor si echipamentelor tehnico-edilitare existente si de posibilitatile locale de finantare a exploatarii, intretinerii si dezvoltarii acestora.
    (2) Organizarea gestiunii serviciilor de apa si de canalizare se face in baza unor studii care vor analiza elementele prevazute la alin. (1), precum si in baza consultarii si dezbaterii publice in urma carora se va adopta solutia optima pentru utilizatori.
    (3) In cazul extinderii ariei de gestiune a serviciilor de apa si de canalizare, care implica mai multe autoritati ale administratiei publice locale, organizarea serviciilor se poate face, in conditiile respectarii prevederilor alin. (1) si (2), prin asociere intercomunala.
    Art. 9
    (1) Administrarea si gestionarea serviciilor publice de apa si de canalizare se realizeaza prin urmatoarele modalitati:
    a) gestiune directa;
    b) gestiune indirecta sau gestiune delegata.
    (2) Alegerea formei de gestiune a serviciilor publice de apa si de canalizare se face prin hotarare a consiliului local, consiliului judetean sau a Consiliului General al Municipiului Bucuresti, dupa caz.
    Art. 10
    (1) In cazul gestiunii directe autoritatile administratiei publice locale isi asuma nemijlocit toate sarcinile si responsabilitatile privind organizarea, conducerea, administrarea, finantarea, gestionarea si controlul functionarii serviciilor de apa si de canalizare.
    (2) Gestiunea directa se realizeaza prin compartimente de specialitate organizate in cadrul aparatului propriu al consiliului local, consiliului judetean sau al Consiliului General al Municipiului Bucuresti, dupa caz, ori prin servicii publice organizate in subordinea consiliilor locale, consiliilor judetene sau a Consiliului General al Municipiului Bucuresti.
    (3) Desfasurarea activitatilor specifice serviciilor de apa si de canalizare, organizate si exploatate in sistemul gestiunii directe, se face pe baza unui regulament de organizare si functionare intocmit in conformitate cu regulamentul-cadru de organizare si functionare a serviciilor de apa si de canalizare si aprobat de catre consiliile locale, consiliile judetene sau de Consiliul General al Municipiului Bucuresti, dupa caz.
    Art. 11
    (1) In cazul gestiunii indirecte autoritatile administratiei publice locale isi deleaga o parte din sarcinile si responsabilitatile proprii catre o alta persoana juridica, denumita operator al serviciului, careia ii incredinteaza, in baza unui contract de delegare a gestiunii, dreptul de furnizare/prestare a serviciilor de apa si de canalizare, precum si exploatarea sistemelor publice de alimentare cu apa si de canalizare necesare pentru realizarea acestora.
    (2) Delegarea gestiunii se face in conditii de transparenta, prin licitatie publica organizata cu respectarea contractului-cadru si a regulamentului-cadru de delegare a serviciilor de apa si de canalizare, in termen de 2 ani de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante.
    (3) Delegarea gestiunii poate fi facuta numai catre operatori atestati.
    (4) In realizarea contractelor de delegare a gestiunii serviciilor de apa si de canalizare autoritatile administratiei publice locale vor urmari obtinerea celui mai bun raport cost/calitate, precum si asigurarea conditiilor necesare realizarii interesului general specific acestor servicii.
    (5) Prevederile alin. (2) nu se aplica operatorilor care la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante au incheiate contracte de concesiune in acord cu prevederile contractului-cadru sau in urma unor licitatii publice. Exceptarea prevazuta de prezentul alineat opereaza pana la expirarea sau rezilierea contractului.
    (6) Autoritatea administratiei publice locale semnatara a contractului va organiza un nou concurs pentru delegarea gestiunii in toate cazurile in care, timp de 2 ani consecutivi, operatorul serviciului nu si-a indeplinit obligatiile contractuale cu privire la calitatea serviciului si performantele economico-financiare.
    Art. 12
    (1) In procesul delegarii gestiunii serviciilor de apa si de canalizare, in conformitate cu competentele si atributiile ce le revin potrivit legii, autoritatile administratiei publice locale pastreaza prerogativele privind adoptarea politicilor si strategiilor de dezvoltare a serviciilor, respectiv a programelor de dezvoltare a sistemelor publice de alimentare cu apa si de canalizare, precum si dreptul de a urmari, de a controla si de a supraveghea:
    a) modul de respectare si de indeplinire a obligatiilor contractuale asumate de operatorii furnizori/prestatori de servicii publice;
    b) calitatea si eficienta serviciilor furnizate/prestate la nivelul indicatorilor de performanta stabiliti in contractele de delegare a gestiunii;
    c) modul de administrare, exploatare, conservare si mentinere in functiune, dezvoltare si/sau modernizare a sistemelor publice din infrastructura edilitar-urbana incredintata prin contractul de delegare a gestiunii;
    d) modul de formare si stabilire a tarifelor pentru serviciile de apa si de canalizare.
    (2) Aprobarea strategiei de dezvoltare a serviciilor de apa si de canalizare, a regulamentului de organizare si de functionare a acestora, a criteriilor si procedurilor de exercitare a controlului intra in competenta exclusiva a consiliilor locale, consiliilor judetene sau a Consiliului General al Municipiului Bucuresti, dupa caz.
    (3) Consiliile locale, consiliile judetene sau Consiliul General al Municipiului Bucuresti pot delega integral sau partial numai activitatile propriu-zise de furnizare/prestare, gestionare, administrare si exploatare a serviciilor publice de apa si de canalizare, precum si pregatirea, finantarea si realizarea investitiilor aferente acestora.
    (4) Activitatile de monitorizare si control al modului de respectare a obligatiilor stabilite in contractele de delegare a gestiunii se incredinteaza Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Serviciilor de Gospodarie Comunala, care va dezvolta un sistem informational ce va permite compararea continua a fiecarui indicator de performanta cu nivelul atins de operatorul cel mai performant in acest domeniu.
    (5) In realizarea sistemului informational si implementarea activitatilor de monitorizare vor fi implicate organizatiile profesionale de interes public. Autoritatile administratiei publice locale au acces la orice informatie detinuta de Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Serviciilor de Gospodarie Comunala cu privire la serviciile publice delegate de aceasta.
    (6) Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Serviciilor de Gospodarie Comunala are in principal sarcina de a controla activitatea operatorilor cu privire la: respectarea indicatorilor de performanta, ajustarea periodica a tarifelor conform formulelor de ajustare, respectarea legii concurentei, asigurarea protectiei utilizatorilor si exploatarea eficienta a patrimoniului public si/sau privat afectat serviciilor.
    Art. 13
    (1) In vederea asigurarii continuitatii serviciilor de apa si de canalizare autoritatile administratiei publice locale au responsabilitatea planificarii si urmaririi lucrarilor de investitii necesare functionarii sistemelor in conditii de siguranta si la parametrii ceruti prin prescriptiile tehnice. In acest scop se vor institui sisteme de planificare multianuala a investitiilor, plecandu-se de la un plan director si tinandu-se seama de ciclurile procesului bugetar, in conformitate cu reglementarile legale.
    (2) Contractele de delegare a gestiunii vor prevedea sarcinile concrete ale autoritatilor administratiei publice locale si ale operatorului in ceea ce priveste realizarea investitiilor.
    (3) Finantarea lucrarilor de investitii se asigura din urmatoarele surse:
    a) fonduri proprii ale operatorului si alocatii de la bugetul local, in conformitate cu obligatiile asumate prin contractele de delegare a gestiunii;
    b) credite bancare garantate de catre autoritatile administratiei publice locale sau de catre stat;
    c) sprijin nerambursabil obtinut prin aranjamente bi- sau multilaterale;
    d) fonduri speciale constituite pe baza unor taxe locale instituite in conditiile legii;
    e) participarea capitalului privat in cadrul unor contracte de parteneriat de tipul construieste - opereaza - transfera si variante ale acestuia;
    f) fonduri transferate de la bugetul de stat ca participare la cofinantarea unor proiecte realizate cu sprijin financiar extern, precum si a unor programe de urgenta sau cu caracter social;
    g) alte surse.
    (4) Investitiile straine in sistemele de alimentare cu apa si de canalizare vor beneficia de toate facilitatile legale in vigoare in momentul incheierii tranzactiei. Facilitatile obtinute vor fi mentionate in contractul de delegare a gestiunii si vor fi valabile pe perioada stabilita la incheierea acestuia. In situatia obtinerii de catre investitor a unor facilitati ulterioare contractul de delegare a gestiunii va fi modificat in mod corespunzator, cu avizul Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Serviciilor de Gospodarie Comunala.
    (5) Investitiile care se realizeaza din fonduri proprii ale investitorilor raman in proprietatea acestora pe toata durata contractului, daca nu s-a convenit altfel la incheierea acestuia; in contractul de delegare se va mentiona modul de repartitie a acestor bunuri la incetarea din orice cauza a acestuia.

    SECTIUNEA a 2-a
    Operatorii furnizori/prestatori de servicii publice de alimentare cu apa si de canalizare

    Art. 14
    (1) Furnizor/prestator al serviciilor publice de apa si de canalizare poate fi compartimentul de specialitate organizat in cadrul aparatului propriu al consiliului local sau societatea comerciala cu capital apartinand unitatilor administrativ-teritoriale, privat sau mixt, denumita in continuare operator, autorizata conform prevederilor prezentei ordonante, care administreaza si exploateaza unul sau mai multe sisteme publice de alimentare cu apa potabila si/sau de canalizare si asigura furnizarea/prestarea serviciilor de apa si de canalizare la utilizatori.
    (2) Operatorii serviciilor publice de apa si de canalizare beneficiaza de acelasi regim juridic, indiferent de forma de organizare sau de proprietate.
    Art. 15
    (1) Operatorii de servicii de apa si de canalizare cu capital apartinand unitatilor administrativ-teritoriale pot fi privatizati in conditiile legii.
    (2) Hotararea de privatizare apartine consiliului local, consiliului judetean, Consiliului General al Municipiului Bucuresti sau asociatiei intercomunale, dupa caz, in functie de apartenenta capitalului social al operatorului de servicii de apa si de canalizare.
    (3) Privatizarea se face in conformitate cu prevederile legale concomitent cu delegarea gestiunii serviciilor de apa si de canalizare, iar metoda de privatizare va fi stabilita prin caietul de sarcini.
    Art. 16
    (1) Societatile comerciale care furnizeaza/ presteaza servicii de apa si de canalizare isi pot desfasura activitatea si in alte localitati, pe baze contractuale, participand astfel la dezvoltarea pietei libere a operatorilor furnizori/prestatori de servicii.
    (2) Operatorul care furnizeaza/presteaza mai multe tipuri de servicii va tine evidente distincte pentru fiecare activitate, avand contabilitate separata pentru fiecare tip de serviciu si localitate de operare.

    CAP. 4
    Drepturile si obligatiile utilizatorilor si operatorilor

    Art. 17
    (1) Utilizator al serviciilor publice de alimentare cu apa si de canalizare poate fi orice persoana fizica sau juridica, proprietara sau cu imputernicire de proprietar al unui imobil avand bransament propriu de apa potabila sau racord propriu de canalizare si care beneficiaza pe baza de contract de serviciile operatorului.
    (2) Pentru o perioada de tranzitie de maximum 2 ani de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante utilizatori pot fi si persoanele fizice sau juridice care au contract, dar nu au bransament de apa potabila, respectiv racord de canalizare propriu.
    (3) Principalele categorii de utilizatori ai serviciilor publice de apa potabila si de canalizare pot fi:
    a) agenti economici;
    b) institutii publice;
    c) utilizatori casnici: persoane fizice sau asociatii de proprietari/locatari.
    Art. 18
    Dreptul de acces si utilizare a serviciilor de apa si de canalizare este garantat tuturor utilizatorilor.
    Art. 19
    Regulamentele de organizare si functionare a serviciilor de apa si de canalizare trebuie sa contina prevederi referitoare la:
    a) accesul la informatiile publice privind serviciile publice de alimentare cu apa si de canalizare;
    b) dreptul oricarui locuitor din aria de prestare a serviciului de apa si de canalizare de a avea acces la serviciul public si de a-l utiliza in conditiile respectarii regulamentelor specifice;
    c) obligatia consiliilor locale, consiliilor judetene sau a Consiliului General al Municipiului Bucuresti, dupa caz, ori a autoritatii de reglementare de a aduce la cunostinta publica deciziile cu privire la serviciile de apa si de canalizare;
    d) dreptul oricarui utilizator de a avea montat un aparat de masurare a consumului pe bransamentul sau.
    Art. 20
    (1) Utilizatorii au obligatia de a respecta clauzele contractului de furnizare/prestare bransare/racordare si utilizare a serviciilor de apa si de canalizare, inclusiv prevederile regulamentului de organizare si functionare a serviciilor publice de apa si de canalizare, si sa isi achite obligatiile de plata in conformitate cu prevederile acestora.
    (2) Persoanele fizice si juridice beneficiare ale serviciilor publice de apa si de canalizare sunt obligate sa achite contravaloarea facturilor reprezentand serviciile primite, respectiv utilitatile furnizate, in termen de 30 de zile calendaristice de la data emiterii facturii.
    (3) Intarzierea in achitarea sumelor datorate, dupa expirarea termenului prevazut la alin. (2), atrage majorari de intarziere egale cu cele utilizate pentru neplata obligatiilor fata de bugetul de stat; valoarea maxima a acestora nu va depasi cuantumul debitului si se constituie venit al operatorului.
    (4) Nerespectarea de catre utilizatori a prevederilor regulamentelor de organizare si functionare a serviciilor de apa si de canalizare conduce la penalizarea acestora si, in anumite cazuri, chiar la sistarea serviciului prestat, in conformitate cu prevederile regulamentelor si ale contractelor de bransare/racordare si utilizare.
    (5) Nerespectarea de catre utilizatori a conditiilor calitative si cantitative din avizele si acordurile de racordare la sistemele publice de canalizare, eliberate potrivit reglementarilor legale in vigoare, conduce la retragerea avizelor si acordurilor, la anularea autorizatiilor de functionare, la plata unor penalitati conform prevederilor legale, precum si a daunelor provocate prin deversarea apelor reziduale.
    Art. 21
    Drepturile operatorilor, furnizori/prestatori de servicii publice de alimentare cu apa si de canalizare, se inscriu in contractele de delegare a gestiunii sau in regulamentele de organizare si functionare a serviciilor de apa si de canalizare, pentru serviciile aflate in administrare directa, urmarindu-se asigurarea echilibrului contractual pe baza urmatoarelor principii:
    a) incasarea tarifului aferent serviciului public prestat si actualizarea periodica a acestuia in raport cu indicii de inflatie;
    b) modificarea tarifului, in conditiile legii, daca a intervenit o modificare semnificativa a echilibrului contractual.
    Art. 22
    (1) Operatorii au dreptul sa sisteze serviciile de apa si de canalizare si sa ii debranseze de la reteaua publica pe acei utilizatori care nu si-au achitat contravaloarea serviciilor furnizate/prestate, inclusiv majorarile pentru intarziere, in cel mult 30 de zile calendaristice de la data expirarii termenului de plata a facturilor. Masura debransarii de la reteaua publica se poate lua numai in urma unei notificari prealabile adresate utilizatorului restant si se poate pune in aplicare dupa 5 zile lucratoare de la data primirii acesteia.
    (2) Reluarea furnizarii/prestarii serviciului de apa si canalizare se va face in termen de maximum 3 zile lucratoare de la efectuarea platii; cheltuielile aferente suspendarii si, respectiv, reluarii furnizarii/prestarii serviciului vor fi suportate de utilizator.
    Art. 23
    (1) Operatorii de servicii de apa si de canalizare vor fi atestati in termen de un an de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante.
    (2) La licitatiile pentru obtinerea contractelor de delegare a gestiunii serviciilor de apa si de canalizare pot participa numai operatorii atestati.
    (3) Operatorii care intentioneaza sa participe la licitatii pentru obtinerea contractelor de delegare a gestiunii serviciilor de apa si de canalizare trebuie sa faca dovada experientei tehnice si manageriale in gestionarea unor sisteme similare, a bonitatii si capabilitatii financiare de a raspunde la cerintele specifice prevazute in caietele de sarcini aprobate de consiliile locale responsabile, iar persoanele fizice care au calitatea de administrator al operatorilor nu trebuie sa aiba antecedente penale.
    Art. 24
    (1) Operatorii serviciilor de apa si de canalizare au fata de utilizatori urmatoarele obligatii:
    a) sa respecte angajamentele luate prin contractele de furnizare/prestare a serviciilor de apa si de canalizare;
    b) sa presteze serviciul de apa si canalizare la utilizatorii cu care a incheiat contract de furnizare/prestare si utilizare a serviciului;
    c) sa serveasca toti utilizatorii din aria de acoperire pentru care au fost autorizati/atestati, in conditiile prevederilor regulamentului de organizare si functionare a serviciilor de apa si de canalizare;
    d) sa asigure respectarea angajamentelor luate cu privire la indicatorii de performanta stabiliti de autoritatile administratiei publice locale in caietele de sarcini si in contractele de delegare a gestiunii serviciului de apa si de canalizare;
    e) sa furnizeze autoritatilor administratiei publice locale si Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Serviciilor de Gospodarie Comunala informatiile solicitate si sa asigure accesul la toate informatiile necesare verificarii si evaluarii functionarii si dezvoltarii serviciilor de apa si de canalizare, in conformitate cu clauzele contractului de delegare si cu prevederile legale in vigoare;
    f) sa puna in aplicare metode performante de management, care sa conduca la reducerea costurilor de operare, inclusiv prin aplicarea procedurilor concurentiale date de normele legale in vigoare pentru achizitiile de lucrari, bunuri si servicii;
    g) sa monteze pe cheltuiala proprie cate un contor la bransamentul fiecarui utilizator casnic, in termenele stabilite de consiliile locale, dar nu mai tarziu de 2 ani de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante.
    (2) Operatorii raspund de indeplinirea cu buna-credinta a obligatiilor prevazute la alin. (1).
    (3) Penalitatile pentru nerespectarea de catre operatori a indicatorilor de performanta angajati prin contract se prevad in mod obligatoriu in contractele de delegare a gestiunii serviciilor de apa si de canalizare sau in regulamentele de organizare si functionare a acestora, in cazul gestiunii directe.
    (4) Operatorii serviciilor de apa si de canalizare au obligatia sa asigure finantarea pregatirii profesionale a propriilor salariati. In acest scop vor preleva si vor utiliza anual o suma egala cu 0,5% din fondul de salarii prevazut in bugetul de venituri si cheltuieli.

    CAP. 5
    Drepturi si obligatii ale autoritatilor administratiei publice locale

    Art. 25
    (1) Consiliile locale, consiliile judetene sau Consiliul General al Municipiului Bucuresti, dupa caz, stabilesc strategia de dezvoltare si functionare pe termen mediu si lung a serviciilor de apa si de canalizare, tinand seama de planurile de urbanism si amenajare a teritoriului, de programele de dezvoltare economico-sociala a unitatii administrativ-teritoriale respective, precum si de angajamentele luate de Romania in domeniul protectiei mediului si in alte domenii prevazute in programul negocierilor de aderare la Uniunea Europeana.
    (2) Strategiile autoritatilor administratiei publice locale vor urmari cu prioritate realizarea urmatoarelor obiective:
    a) orientarea serviciilor publice catre utilizatori;
    b) asigurarea alimentarii cu apa potabila si a canalizarii tuturor locuintelor construite in intravilanul localitatilor, prin sisteme adecvate;
    c) asigurarea calitatii apei potabile la un nivel compatibil cu directivele Uniunii Europene;
    d) imbunatatirea calitatii mediului prin utilizarea rationala a resurselor naturale de apa si epurarea apelor uzate, in conformitate cu prevederile directivelor Uniunii Europene;
    e) reducerea pierderilor de apa si a consumurilor energetice din sistemele de alimentare cu apa si de canalizare;
    f) reducerea consumurilor specifice de apa potabila, inclusiv prin contorizarea tuturor bransamentelor utilizatorilor;
    g) promovarea investitiilor in infrastructura localitatilor si a modernizarii acesteia, prin stimularea solutiilor performante, a initiativei si inovatiei in domeniu;
    h) finantarea serviciilor de apa si de canalizare in mod avantajos pentru utilizatori si atractiv pentru investitori;
    i) promovarea de solutii tehnice si tehnologice performante, cu costuri minime;
    j) promovarea mecanismelor specifice economiei de piata, prin crearea unui mediu concurential de atragere a capitalului privat;
    k) instituirea evaluarii comparative a indicatorilor de performanta ai activitatii prestatorilor si participarea cetatenilor si asociatiilor reprezentative la acest proces;
    l) promovarea formelor de gestiune delegata;
    m) crearea organismelor de monitorizare a calitatii prestatiilor si instituirea de mecanisme de corectie adecvate;
    n) promovarea metodelor moderne de management;
    o) promovarea profesionalismului, eticii profesionale si formarii profesionale continue a personalului ce lucreaza in domeniu.
    Art. 26
    In exercitarea atributiilor ce le revin in domeniul administrarii si conducerii serviciilor de apa si de canalizare autoritatile administratiei publice locale adopta hotarari sau emit dispozitii, dupa caz, privitoare la:
    a) aprobarea programelor de reabilitare, extindere si modernizare a dotarilor existente, precum si a programelor de infiintare a unor noi sisteme publice de alimentare cu apa si de canalizare, in conditiile legii;
    b) coordonarea proiectarii si executiei lucrarilor tehnico-edilitare in scopul realizarii acestora intr-o conceptie unitara si corelata cu programele de dezvoltare economico-sociala a localitatilor si de amenajare a teritoriului, de urbanism si mediu;
    c) aprobarea studiilor de fezabilitate privind reabilitarea, extinderea si modernizarea dotarilor publice aferente serviciilor de apa si de canalizare;
    d) asocierea intercomunala in vederea realizarii unor investitii de interes comun din infrastructura tehnico-edilitara aferenta serviciilor de apa si de canalizare;
    e) delegarea gestiunii serviciilor de apa si de canalizare, precum si incredintarea spre administrare a bunurilor apartinand patrimoniului public din infrastructura aferenta; operatiunile de delegare si incredintare se pot realiza numai prin licitatie publica organizata in conditiile legii;
    f) participarea cu capital social sau cu bunuri la societati comerciale pentru realizarea de lucrari si servicii publice de alimentare cu apa si de canalizare;
    g) contractarea sau garantarea in conditiile legii a imprumuturilor pentru finantarea programelor de investitii din infrastructura localitatilor, aferenta serviciilor publice de alimentare cu apa si de canalizare (extinderi, dezvoltari de capacitati, reabilitari si modernizari);
    h) elaborarea si aprobarea normelor locale si a regulamentelor de organizare si functionare a serviciilor de apa si de canalizare, pe baza normelor-cadru elaborate de Ministerul Administratiei Publice;
    i) stabilirea taxelor si aprobarea tarifelor pentru serviciile publice de alimentare cu apa si de canalizare, cu respectarea reglementarilor in vigoare.
    Art. 27
    (1) Consiliile locale, consiliile judetene sau Consiliul General al Municipiului Bucuresti, dupa caz, vor aproba incheierea contractelor de delegare a gestiunii serviciilor de apa si de canalizare, care au continutul minimal prevazut in contractul-cadru de delegare a serviciilor de apa si de canalizare.
    (2) Contractul de delegare a gestiunii serviciilor de apa si de canalizare va cuprinde in mod obligatoriu clauze referitoare la cantitatea si calitatea serviciilor furnizate/prestate utilizatorilor, indicatorii minimali de performanta stabiliti prin regulamentul de organizare si functionare a serviciilor de apa si de canalizare si modul de masurare a acestora, tarifele practicate si formulele de actualizare a acestora, modul de incasare a facturilor, redevente, raspunderea contractuala, forta majora, durata contractului, clauze speciale privind mentinerea echilibrului contractului dat de rezultatele licitatiei si de prevenire a coruptiei, clauze de reziliere a contractului si de administrare a patrimoniului public aferent serviciilor de apa si de canalizare, clauze privind forta de munca, precum si alte clauze convenite, dupa caz.
    Art. 28
    Autoritatile administratiei publice locale au fata de operatorii furnizori/prestatori de servicii publice de apa si de canalizare dreptul sa aprobe structura si ajustarile de tarife propuse de catre operator, in conditiile legii.
    Art. 29
    In exercitarea competentelor si responsabilitatilor ce le revin autoritatile administratiei publice locale vor urmari cu prioritate:
    a) gestionarea serviciilor publice de apa si de canalizare pe criterii de competitivitate si eficienta manageriala;
    b) promovarea reabilitarii infrastructurii aferente serviciilor publice de apa si de canalizare;
    c) monitorizarea si controlul periodic al activitatilor de prestare a serviciilor publice de apa si de canalizare si luarea de masuri in cazul in care operatorul nu asigura performantele pentru care s-a obligat;
    d) elaborarea indicatorilor de performanta ai serviciilor de apa si de canalizare si supunerea acestora spre aprobare numai dupa ce in prealabil au fost supusi dezbaterii publice;
    e) consultarea cu utilizatorii serviciilor publice de alimentare cu apa si de canalizare in stabilirea politicilor si strategiilor locale, adoptarea normelor locale si elaborarea contractelor de delegare a gestiunii serviciilor de apa si de canalizare;
    f) informarea periodica a utilizatorilor despre politicile de dezvoltare din domeniu, precum si despre necesitatile de instituire a unor taxe locale;
    g) medierea conflictelor dintre utilizatori si operatorul serviciilor de apa si de canalizare, la cererea uneia dintre parti.
    Art. 30
    Autoritatile administratiei publice locale au fata de operatorii serviciilor publice de apa si de canalizare urmatoarele obligatii:
    a) sa aplice un tratament egal tuturor operatorilor si sa asigure prin normele locale adoptate in exercitarea prerogativelor stabilite prin lege si prin prezenta ordonanta un mediu de afaceri transparent;
    b) sa asigure publicitatea si accesul liber la informatiile publice, cu precadere la acele informatii care asigura pregatirea ofertelor si participarea la licitatii;
    c) sa aduca la cunostinta publica, in conditiile legii, hotararile si dispozitiile avand ca obiect serviciile de apa si de canalizare;
    d) sa stabileasca conditiile de asociere sau de formare de societati mixte, numai pe baza de licitatie organizata in conformitate cu procedurile legale de delegare a serviciilor publice de alimentare cu apa si de canalizare;
    e) sa respecte si sa indeplineasca fata de operatorii serviciilor de apa si de canalizare obligatiile proprii prevazute in contractele de delegare a gestiunii acestor servicii;
    f) sa achite contravaloarea prestatiilor efectuate de operator, conform clauzelor contractuale;
    g) sa pastreze confidentialitatea informatiilor, altele decat cele publice, cu privire la activitatea operatorilor serviciilor de apa si de canalizare.
    Art. 31
    Impotriva hotararilor sau dispozitiilor autoritatilor administratiei publice locale, date in aplicarea prezentei ordonante, persoanele fizice sau juridice interesate se pot adresa instantei, in conditiile legii.

    CAP. 6
    Preturi si tarife

    Art. 32
    (1) Tarifele pentru plata serviciilor de apa si de canalizare se fundamenteaza pe baza costurilor de productie si exploatare, a costurilor de intretinere si reparatii, a amortismentelor aferente capitalului imobilizat in active corporale si necorporale, a obligatiilor ce deriva din contractul de delegare si includ cote pentru plata dobanzilor si restituirea creditelor, pentru crearea surselor de dezvoltare si modernizare a sistemelor tehnico-edilitare, precum si profitul operatorului, in conditiile legii, cu respectarea urmatoarelor conditii:
    a) structura si nivelul tarifelor sa fie stabilite astfel incat sa reflecte costul efectiv al furnizarii/prestarii serviciilor de apa si de canalizare, sa descurajeze consumul excesiv, sa incurajeze functionarea eficienta a acestora si protectia mediului, sa incurajeze investitiile de capital si sa fie corelate cu gradul de suportabilitate de catre utilizatori;
    b) sa fie asigurata si respectata autonomia financiara a operatorului;
    c) operatorul sa aiba dreptul de a propune tarife binome care au: o componenta fixa, proportionala cu cheltuielile necesare pentru mentinerea in exploatare si functionarea in conditii de siguranta si eficienta a sistemului de alimentare cu apa, respectiv de canalizare, si una variabila, in functie de consumul de apa, respectiv de cantitatea de ape uzate, inregistrate la utilizatori;
    d) operatorul sa aiba dreptul de a indexa periodic tarifele in functie de rata inflatiei, in baza unor formule de indexare avizate de autoritatea de reglementare si aprobate de autoritatile administratiei publice locale responsabile;
    e) aprobarea tarifelor sa se faca de catre consiliile locale, consiliile judetene sau, dupa caz, de Consiliul General al Municipiului Bucuresti, in conformitate cu dispozitiile legale, in baza avizului autoritatii de reglementare si cu conditia respectarii urmatoarelor cerinte:
    - asigurarea furnizarii/prestarii serviciilor de apa si de canalizare la nivelurile de calitate stabilite de consiliile locale sau prin contractele de delegare a gestiunii, dupa caz;
    - realizarea unui raport calitate/cost cat mai bun pentru serviciile de apa si de canalizare furnizate/prestate pe perioada angajata si asigurarea unui echilibru intre riscurile si beneficiile asumate de partile contractante;
    - asigurarea exploatarii si intretinerii eficiente a bunurilor apartinand domeniului public si/sau privat al autoritatilor administratiei publice locale afectate serviciilor de apa si de canalizare;
    f) in cazul gestiunii delegate autoritatile administratiei publice locale competente sa fie obligate sa verifice periodic urmatoarele:
    - serviciile de apa si de canalizare furnizate/prestate si nivelul de calitate a acestora;
    - indeplinirea nivelurilor de servicii si aplicarea penalitatilor pentru neindeplinirea acestora;
    - mentinerea echilibrului contractual rezultat prin licitatie si stabilit prin regulamentul de organizare si functionare a serviciilor de apa si de canalizare;
    - asigurarea unor relatii echidistante si echilibrate intre operator si utilizatori;
    - limitele minime si maxime ale profitului operatorului cu capital privat;
    - clauzele de administrare, intretinere si predare a bunurilor publice;
    - planul social de limitare a efectelor negative ale concedierilor;
    - independenta manageriala a operatorului fata de orice ingerinte ale autoritatilor si institutiilor publice;
    - responsabilitatea autoritatii publice pentru nerespectarea obligatiilor sale contractuale.
    (2) Autoritatile administratiei publice locale pot finanta dezvoltarea serviciilor de apa si de canalizare numai in conditii de asigurare a surselor bugetare si in conditiile in care, din studiile realizate de organisme independente, rezulta ca majoritatea utilizatorilor nu pot suporta tarifele necesare dezvoltarii propuse.
    (3) In cazul gestiunii delegate, pentru mentinerea echilibrului contractual, orice subventie a serviciilor incredintate operatorului va putea fi aprobata de consiliile locale numai daca determina o reducere a tarifului, corespunzatoare subventiei acordate si/sau o crestere a calitatii serviciilor de apa si de canalizare, inclusiv prin reducerea timpilor de realizare, corespunzatoare subventiei acordate.
    (4) Procedurile de stabilire a preturilor si tarifelor se vor stabili in regulamentul-cadru de organizare si functionare a serviciilor de apa si de canalizare, care va fi elaborat de Ministerul Administratiei Publice si aprobat prin hotarare a Guvernului.

    CAP. 7
    Raspunderi si sanctiuni

    Art. 33
    (1) Incalcarea dispozitiilor prezentei ordonante atrage raspunderea disciplinara, materiala, civila, contraventionala sau penala, dupa caz.
    (2) Autoritatile administratiei publice locale au dreptul sa sanctioneze operatorul de servicii publice de alimentare cu apa si de canalizare in cazul in care acesta nu furnizeaza/presteaza serviciile la nivelul indicatorilor de calitate si de eficienta stabiliti in contractul de delegare, prin:
    a) penalizarea acestuia pentru nerespectarea angajamentelor asumate prin contract la valori corespunzatoare prejudiciilor produse utilizatorilor, precum si la nivelul necesar descurajarii operatorului de a mentine deficientele constatate; penalizarile vor fi definite in contractul de delegare sau in regulamentele de functionare;
    b) propunerea de a anula atestarea operatorului inaintata autoritatii de reglementare;
    c) revocarea hotararii prin care s-a aprobat delegarea de gestiune si rezilierea contractului de delegare.
    Art. 34
    (1) Constituie contraventii si se sanctioneaza cu amenda urmatoarele fapte:
    a) prestarea uneia dintre activitatile reglementate de prezenta ordonanta fara existenta atestarii legale sau fara contract de delegare a gestiunii, cu amenda de la 100.000.000 lei la 200.000.000 lei;
    b) incredintarea unui contract de delegare a gestiunii serviciilor de apa si/sau de canalizare fara licitatie publica sau unui prestator neatestat, cu amenda de la 100.000.000 lei la 200.000.000 lei.
    (2) Consiliile locale, consiliile judetene si Consiliul General al Municipiului Bucuresti vor stabili faptele care constituie contraventii in domeniul serviciilor publice de apa si de canalizare, altele decat cele prevazute la alin. (1), potrivit prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor.
    Art. 35
    Contraventiilor prevazute la art. 34 li se aplica prevederile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001, cu exceptia celor ale art. 28.
    Art. 36
    Constatarea contraventiilor prevazute de prezenta ordonanta si aplicarea sanctiunilor se fac de catre persoane imputernicite de ministrul administratiei publice, ministrul apelor si protectiei mediului, presedintele Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Serviciilor de Gospodarie Comunala, de primari si de imputernicitii acestora.

    CAP. 8
    Dispozitii finale si tranzitorii

    Art. 37
    Regulamentul-cadru de organizare si functionare a serviciilor de alimentare cu apa si de canalizare, inclusiv contractul-cadru de bransare/racordare si utilizare a serviciilor si indicatorii minimali de performanta a serviciilor, precum si contractul-cadru si regulamentul-cadru de delegare a gestiunii serviciilor publice de alimentare cu apa si de canalizare vor fi aprobate prin hotarare a Guvernului, la propunerea Ministerului Administratiei Publice, in termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante.
    Art. 38
    (1) Pentru serviciile prestate in regim de gestiune delegata autoritatile administratiei publice locale care au sub autoritate servicii publice de apa si de canalizare vor organiza licitatii publice pentru incheierea contractului de delegare a gestiunii, conform prevederilor prezentei ordonante.
    (2) In vederea incheierii contractelor de delegare consiliile locale, consiliile judetene si Consiliul General al Municipiului Bucuresti au obligatia de a elabora si aproba studiile de specialitate pentru stabilirea solutiilor de delegare a gestiunii serviciilor, precum si documentatia de pregatire a licitatiilor aferente delegarii, in termen de 6 luni de la luarea deciziei privind delegarea gestiunii serviciului, demarand procedurile de licitatie in termen de doua luni de la aprobarea documentelor de licitatie.
    (3) In cazul reorganizarii sau lichidarii judiciare a operatorilor care au incheiat contracte de delegare a gestiunii in conditiile prezentei ordonante, consiliile locale, consiliile judetene si Consiliul General al Municipiului Bucuresti vor organiza noi licitatii in scopul desemnarii unui operator.
    Art. 39
    Contractele de concesiune a serviciilor de alimentare cu apa si de canalizare valabil incheiate pana la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante cu autoritatile administratiei publice locale isi produc efectele potrivit prevederilor contractuale.
    Art. 40
    Prezenta ordonanta va intra in vigoare in termen de 30 de zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    Art. 41
    Pe data intrarii in vigoare a prezentei ordonante se abroga orice dispozitii contrare.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         Ministrul administratiei publice,
                         Octav Cozmanca

                         Ministrul finantelor publice,
                         Mihai Nicolae Tanasescu

                         Ministrul apelor si protectiei mediului,
                         Petru Lificiu



SmartCity5

COMENTARII la Ordonanţa 32/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordonanţa 32 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordonanţa 32/2002
Legea 131 2004
privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 34/2004 pentru modificarea si completarea unor dispozitii legale privind serviciile publice de gospodarie comunala
Ordonanţa 34 2004
pentru modificarea si completarea unor dispozitii legale privind serviciile publice de gospodarie comunala
Hotărârea 1353 2003
pentru aprobarea Regulamentului-cadru si a Contractului-cadru de delegare a gestiunii serviciilor publice de alimentare cu apa si de canalizare
Ordin 20 2003
pentru aprobarea Metodologiei de solutionare a neintelegerilor precontractuale privind furnizarea/prestarea serviciilor publice de gospodarie comunala
Ordin 20 2003
pentru aprobarea Metodologiei de solutionare a neintelegerilor precontractuale privind furnizarea/prestarea serviciilor publice de gospodarie comunala
Ordonanţa 35 2003
pentru modificarea si completarea unor prevederi legale privind serviciile publice de alimentare cu apa si de canalizare si serviciile publice de salubrizare a localitatilor
Hotărârea 1591 2002
pentru aprobarea Regulamentului-cadru de organizare si functionare a serviciilor publice de alimentare cu apa si de canalizare
Legea 634 2002
pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 32/2002 privind organizarea si functionarea serviciilor publice de alimentare cu apa si de canalizare
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu