ORDONANTA Nr. 16 din 26 ianuarie 2006
pentru modificarea si
completarea Ordonantei Guvernului nr. 84/2001 privind infiintarea, organizarea
si functionarea serviciilor publice comunitare de evidenta a persoanelor
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 80 din 30 ianuarie 2006
In temeiul art. 108 din
Constituţia României, republicată, şi al art. 1 pct. VI.2 din Legea nr.
404/2005 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,
Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă.
Art. I. - Ordonanţa Guvernului nr. 84/2001 privind înfiinţarea,
organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare de evidenţă a
persoanelor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 544 din
1 septembrie 2001, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
372/2002, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează
după cum urmează:
1. La
articolul 4, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu
următorul cuprins:
„(3) Serviciile publice comunitare
de evidenţă a persoanelor, înfiinţate în subordinea consiliilor locale ale
comunelor, oraşelor, municipiilor sau sectoarelor municipiului Bucureşti, se
pot constitui cu personalitate juridică, prin hotărâre a consiliilor
locale."
2. La
articolul 5, litera e) va avea următorul cuprins: ,,e)
actualizează Registrul local de evidenţă a persoanei,
care conţine datele de
identificare şi adresele cetăţenilor care au domiciliul în raza de competenţă
teritorială a serviciului public comunitar respectiv;".
3. La
articolul 5, după litera e1) se introduce o nouă literă, litera e2), cu următorul cuprins:
,,e2) utilizează şi valorifică Registrul naţional de evidenţă a
persoanelor;".
4. La
articolul 7, literele a) şi c) vor avea următorul cuprins:
,,a) actualizează Registrul
judeţean de evidenţă a persoanei;
c) coordonează şi controlează
modul de gestionare şi de întocmire a registrelor de stare civilă şi a listelor
electorale permanente;".
5. La
articolul 7, după literele a1) şi d) se introduc două noi litere, literele a2) şi, respectiv, d1), cu următorul cuprins:
,,a2) utilizează şi valorifică Registrul naţional de evidenţă a
persoanelor;
d1) aprovizionează serviciile publice comunitare locale de evidenţă a
persoanelor cu imprimatele necesare activităţii de evidenţă a persoanelor şi
stare civilă, distribuite de Inspectorat;".
6. Articolul
20 va avea următorul cuprins:
„Art. 20. - (1) Finanţarea
cheltuielilor curente şi de capital ale serviciilor publice comunitare locale
de evidenţă a persoanelor, care funcţionează ca instituţii publice cu
personalitate juridică, se asigură din venituri proprii şi subvenţii de la
bugetele locale.
(2) Finanţarea cheltuielilor
curente şi de capital ale serviciilor publice comunitare de evidenţă a
persoanelor,
fără personalitate juridică, se
asigură de la bugetele locale."
7. După
articolul 21 se introduce un nou articol, articolul 211, cu următorul cuprins:
„Art. 211. - Contravaloarea cărţii de identitate şi a cărţii de identitate
provizorii se constituie ca venit propriu al serviciului public comunitar de
evidenţă a persoanelor, emitent al acestor documente, sau al bugetului local în
cazul în care serviciul nu are personalitate juridică."
8. Articolul
23 va avea următorul cuprins:
„Art. 23. - (1) Materiile prime
necesare producerii cărţilor de identitate, cărţilor de identitate provizorii
şi cărţilor de alegător, precum şi elementele de particularizare aplicabile
prin ştanţare pe cartea de identitate provizorie se achiziţionează, în
condiţiile legii, de către Ministerul Administraţiei şi Internelor, prin
Inspectorat, şi se distribuie gratuit serviciilor publice comunitare de
evidenţă a persoanelor.
(2) Imprimatele tipizate şi
tipăriturile înseriate necesare în activitatea de eliberare a cărţilor de
identitate, precum şi ştampilele care se aplică pe cărţile de identitate
provizorii se confecţionează de Tipografia Ministerului Administraţiei şi
Internelor şi se distribuie gratuit serviciilor publice comunitare de evidenţă
a persoanelor, prin Inspectorat.
(3) Materialele prevăzute la
alin. (2) care se confecţionează şi se distribuie cu titlu gratuit de către
Ministerul Administraţiei şi Internelor se stabilesc prin ordin al ministrului
administraţiei şi internelor."
9. După
articolul 23 se introduce un nou articol, articolul 231, cu următorul cuprins:
„Art. 231. - (1) Pentru asigurarea compatibilităţii hardware şi software, a
sistemelor informatice şi de comunicaţii pentru emiterea cărţilor de identitate
şi a cărţilor de alegător, echipamentele necesare preluării imaginii
cetăţenilor care solicită cărţi de identitate, precum şi cele necesare
actualizării registrelor locale de evidenţă a persoanelor se achiziţionează de
către serviciile publice comunitare locale în baza specificaţiilor tehnice
elaborate
de Centrul Naţional de
Administrare a Bazelor de Date privind Evidenţa Persoanelor.
(2) Pentru înlocuirea sistemelor
de operare sau modificarea parametrilor acestora,
pentru modificarea tehnicii de calcul, precum şi pentru instalarea produselor
software şi aplicaţiilor necesare operării bazelor de date, sunt autorizaţi
specialiştii structurilor teritoriale ale Centrului Naţional de Administrare a
Bazelor de Date privind Evidenţa Persoanelor."
10. La
articolul 25 se introduc două noi alineate, alineatele (2) şi (3), cu următorul
cuprins:
„(2) Până la constituirea în toate
localităţile a serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor,
activitatea de evidenţă a persoanelor, pentru unităţile
administrativ-teritoriale în care nu funcţionează astfel de servicii publice
comunitare, va fi asigurată de serviciile publice comunitare la care sunt
arondate în prezent aceste localităţi.
(3) Modificarea arondării
actuale, în funcţie de înfiinţarea şi organizarea serviciilor publice
comunitare potrivit prevederilor alin. (1), se stabileşte prin hotărâre a
consiliului judeţean, la propunerea serviciului public comunitar judeţean, cu
avizul Inspectoratului."
Art. II. - Ordonanţa Guvernului nr. 84/2001 privind înfiinţarea, organizarea
şi funcţionarea serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 544 din 1 septembrie
2001, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 372/2002, cu
modificările şi completările ulterioare, precum şi cu modificările şi
completările aduse prin prezenta ordonanţă, va fi republicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, după aprobarea acesteia prin lege de către
Parlament, dându-se textelor o nouă numerotare.
Art. III. - Prezenta ordonanţă intră în vigoare la 3 zile de la data
publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul administraţiei şi
internelor,
Vasile Blaga
Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe
Vlădescu