Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 980 din  8 iulie 2005

pentru aprobarea Normelor metodologice privind criteriile de evaluare si selectie a obiectivelor de investitii publice

ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE

ACT PUBLICAT IN:            MONITORUL OFICIAL  NR. 627 din 19 iulie 2005


SmartCity3


    In temeiul art. 3 alin. (1) pct. 20 si art. 11 alin. (5) din Hotararea Guvernului nr. 208/2005 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice si a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile ulterioare,
    avand in vedere prevederile art. 41 alin. (2) din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile ulterioare,

    ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Normele metodologice privind criteriile de evaluare si selectie a obiectivelor de investitii publice, prevazute in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    Ordonatorii principali de credite vor efectua evaluarea si selectia obiectivelor de investitii publice in vederea includerii acestora in Programul de investitii publice, in baza normelor metodologice prevazute la art. 1, incepand cu anul bugetar 2006.
    Art. 3
    Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                        Ministrul finantelor publice,
                                Ionel Popescu

    ANEXA 1

                              NORME METODOLOGICE
privind criteriile de evaluare si selectie a obiectivelor de investitii publice

    1. Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile ulterioare, prevede la art. 41 alin. (2) ca Ministerul Finantelor Publice are ca atributii stabilirea prin norme metodologice a criteriilor de evaluare si selectie a obiectivelor de investitii publice.
    2. Prevederile prezentelor norme metodologice se aplica pentru selectionarea obiectivelor de investitii publice finantate total sau partial din bugetele prevazute la art. 1 alin. (2) din: Legea nr. 500/2002, cu modificarile ulterioare, si Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 45/2003 privind finantele publice locale, aprobata si modificata prin Legea nr. 108/2004, cu modificarile ulterioare.
    3. Realizarea investitiilor publice se face pe raspunderea ordonatorilor principali de credite si presupune urmatoarele etape:
    a) elaborarea documentatiilor tehnico-economice ale obiectivelor de investitii;
    b) includerea obiectivelor de investitii in programele sectoriale de investitii publice, pe baza datelor de evaluare si selectie din fisele de prioritizare ale fiecarui obiectiv;
    c) includerea obiectivelor de investitii in Programul de investitii publice, anexa la bugetul anual, si intocmirea fiselor obiectivelor de investitii;
    d) urmarirea executiei obiectivelor de investitii, respectiv monitorizarea elaborarii proiectului de executie, a realizarii lucrarilor de constructii-montaj, receptia si punerea in functiune a obiectivului de investitii.
    4. Pentru evaluarea si selectia obiectivelor de investitii publice ordonatorii principali de credite vor respecta urmatoarele etape:
    a) reanalizarea proiectelor de investitii aflate in curs de executie din care sa rezulte concordanta cu strategia Guvernului si o analiza de detaliu la nivelul fiecarui proiect, avandu-se in vedere urmatoarele elemente:
    - costurile prevazute si beneficiile investitiei propuse;
    - stadiul de executie a proiectului;
    - fondurile cheltuite pana la data analizei;
    - daca proiectul mai este in concordanta cu politicile Guvernului;
    - daca proiectul mai este justificat fata de schimbarile aprobate prin strategia sectoriala.
    In urma efectuarii analizei ordonatorii principali de credite vor decide daca:
    - investitia poate fi sistata, in acest scop propunandu-se solutii alternative: vanzare de active, privatizare, concesiune, contract de management etc.;
    - investitia se continua si va face obiectul programului de prioritizare.
    Metodologia standard de evaluare a obiectivului de investitii publice aflate in curs de executie este prevazuta in anexa nr. 1 la prezentele norme metodologice.
    Investitiile care se continua si fac obiectul programului de prioritizare vor fi evaluate avandu-se in vedere urmatoarele elemente: marimea proiectului, estimarea costurilor, planul de finantare etc.
    Proiectelor de investitii publice selectate pentru Programul de investitii publice li se vor aplica criteriile de prioritizare in vederea introducerii, in ordinea punctajului obtinut, in acest program.
    Metodologia standard de analiza si selectie a proiectelor de investitii publice aflate in curs de executie este prezentata in anexa nr. 2 la prezentele norme metodologice;
    b) analizarea obiectivelor noi de investitii in vederea introducerii in Programul de investitii publice si transmiterea la Ministerul Finantelor Publice a informatiilor referitoare la necesitatea, oportunitatea, relevanta proiectului in raport cu politicile economice generale si sectoriale, valoarea acestuia, capacitatea, analiza cost-eficienta si cost-beneficiu, beneficiile sociale, impactul asupra mediului.
    Metodologia standard de analiza si selectie a proiectelor de investitii publice aflate in curs de executie prezentata in anexa nr. 2 la prezentele norme metodologice se aplica si proiectelor/obiectivelor noi de investitii.
    Dupa aplicarea criteriilor de prioritizare conform anexei nr. 2 se intocmeste tabelul centralizator privind prioritizarea proiectelor de investitii, potrivit anexei nr. 3 la prezentele norme metodologice.

    ANEXA 1
    la normele metodologice

                                METODOLOGIE
de evaluare a proiectelor de investitii publice aflate in curs de executie

    DENUMIREA PROIECTULUI: ...................................................
    Cod fisa: ..........................................

    1. DESCRIEREA INVESTITIEI INITIALE
    1.1. Obiectivele investitiei: descriere pe scurt a scopului investitiei si naturii acesteia: productie, servicii, infrastructura edilitara, invatamant, sanatate, cultura, locuinte, sport etc.
    1.2. Descrierea principalelor obiecte ale investitiei: daca investitia are mai multe obiecte, se furnizeaza o descriere sumara a fiecaruia dintre acestea.
    1.3. Cost estimat initial: .................. mii lei, in preturi la data de ......... (luna/an) (data aprobarii documentatiei tehnico-economice).
    1.4. Principalele beneficii asteptate de la proiect: se indica modul in care se asteapta ca proiectul sa contribuie la obiectivele sectoriale.
    1.5. Rezultate planificate:
    - Indicatori fizici: se indica rezultatele asteptate de la proiect.
    - Numar de persoane deservite/suprafata acoperita: se specifica numarul de populatie si/sau aria care va beneficia de investitie (oras, judet, regiune, intreaga tara).
    - Dezvoltare regionala - locala.

    2. STADIUL ACTUAL AL PROIECTULUI
    2.1. Costul total al investitiei, in preturi actualizate la data de 31 decembrie a anului precedent: ordonatorul principal de credite este responsabil pentru actualizarea costului initial al investitiei pe baza indicilor preturilor de consum lunari (total), comunicati de Institutul National de Statistica.
    2.2. Durata aprobata/durata efectiva de realizare: compararea duratei lucrarilor initial planificate cu durata inscrisa in fisa obiectivului.
    2.3. Fonduri cheltuite pentru respectiva investitie de la inceperea lucrarilor, in preturi actualizate la data de 31 decembrie a anului precedent: cheltuielile proiectului trebuie actualizate utilizandu-se aceeasi procedura ca la pct. 2.1.
    2.4. Executie (implementare): ... % executie fizica, ... % din valoarea totala la deschiderea finantarii; procentul de executie fizica trebuie sa fie bazat pe inspectiile la locul investitiei; procentul din valoarea totala de la deschiderea finantarii se calculeaza ca si cheltuieli actualizate/cost actualizat al proiectului; se va mentiona stadiul lucrarilor pe stadii determinante, procentual.

    3. RELEVANTA PROIECTULUI FATA DE DOCUMENTELE PROGRAMATICE SI POLITICILE ECONOMICE GENERALE SI SECTORIALE
    3.1. Relevanta pentru politicile economice generale. Se poate considera ca obiectivele proiectului sunt in concordanta cu politicile economice prezente si cu rolul statului in economie? Pentru a raspunde la aceasta intrebare, ordonatorul principal de credite trebuie sa prezinte Incadrarea proiectului in optiunile Guvernului referitoare la politicile economice generale.
    3.2. Relevanta proiectului pentru politica sectoriala: ordonatorul principal de credite trebuie sa prezinte o descriere a strategiei sectoriale si impactul investitiei in sectorul respectiv.

    4. MODUL DE FINANTARE A INVESTITIEI (se vor prezenta sursele de finantare ale obiectivului de investitii)
    4.1. .....................................................................
    4.2. .....................................................................
    4.3. .....................................................................
    ..........................................................................

    5. MOMENT DECIZIONAL - pe baza raspunsurilor la intrebarile de mai sus obiectivele de investitii vor fi selectate in trei categorii:
    5.1. Investitii a caror realizare se sisteaza;
    5.2. Investitii in curs de finalizare (realizate in proportie de peste 90%);
    5.3. Investitii care vor face obiectul selectiei in "Faza a doua" conform anexei nr. 2 la normele metodologice.

    ANEXA 2
    la normele metodologice

                                 METODOLOGIE
de analiza si selectie a proiectelor de investitii publice noi si/sau aflate in curs de executie

    DENUMIREA PROIECTULUI: ...................................................
    Cod fisa: ..........................................

    1. ACTUALIZAREA PARAMETRILOR DE IMPLEMENTARE
    1.1. Marimea proiectului: (Marimea initiala a proiectului mai corespunde nevoilor actuale? De exemplu: pentru infrastructura in domeniul ocrotirii sanatatii, proiectul mai corespunde dinamicii demografice a populatiei tinta? Poate fi avuta in vedere o marire a proiectului sau o micsorare a acestuia?)
    1.2. Tehnologia propusa: (Solutiile tehnice avute in vedere atunci cand a fost elaborat proiectul mai sunt adecvate sau trebuie sa fie actualizate?)
    1.3. Estimarea costurilor: (Estimarea initiala a costurilor mai este valabila sau este nevoie sa fie revazuta? Care sunt estimarile actuale ale preturilor?) Ordonatorul principal de credite este responsabil pentru actualizarea costului initial al investitiei pe baza indicilor preturilor de consum lunari (total) comunicati de Institutul National de Statistica; pentru investitiile in continuare se vor determina cheltuielile pentru "rest de executat" in preturile lunii decembrie a anului precedent.
    1.4. Calendar de implementare: (Calendarul initial de implementare mai este realist? Daca nu, se propune o programare in timp revazuta.)

    2. EVALUAREA PROIECTULUI: criteriile de evaluare ale proiectului variaza de la sector la sector. Aceste criterii acopera in general urmatoarele aspecte:
    2.1. Viabilitatea economica, pe baza:
    - analizei cost-beneficiu, cu calcularea ratei rentabilitatii financiare si ratei rentabilitatii economice;
    - analizei cost-eficienta: isi atinge proiectul scopurile in modul cel mai eficient din punct de vedere al raportului cost-eficienta?
    - impactului asupra fondurilor publice: va duce proiectul la economii ale fondurilor publice in perspectiva?
    2.2. Beneficii sociale asteptate in urma proiectului si contributia la reducerea saraciei: cum va contribui proiectul la cresterea nivelului de trai al populatiei?
    2.3. Fezabilitate tehnica: solutiile tehnice propuse prin proiect sunt corespunzatoare scopului acestuia?
    2.4. Capacitatea financiara a persoanei juridice care are sarcina de a implementa proiectul
    2.5. Impactul proiectului asupra mediului.

    3. PLANUL DE FINANTARE A PROIECTULUI
    3.1. Structura costurilor totale (pe surse de finantare, categorii de cheltuieli si metode de contractare)
    3.2. Plan detaliat de finantare (incluzand fondurile proprii, fonduri de la bugetul de stat, fonduri speciale, fonduri ale administratiei publice locale, imprumuturi interne sau externe si potentiale contributii ale donatorilor)
    3.3. Alte obligatii (plati sau garantii) care rezulta din proiect
    3.4. Costuri recurente anuale generate de proiect si cine va suporta aceste costuri.

    4. RECOMANDARI FINALE PE BAZA EVALUARII PROIECTULUI
    - Redimensionarea proiectului si cautarea de solutii alternative (vanzare de active, privatizare, concesionare, contract de management etc.)
    - Includerea obiectivului in proiectul de Program de investitii publice (PIP) (eventual redimensionat), in urma punctajului obtinut prin aplicarea criteriilor de prioritizare
    - Prezentarea proiectului catre potentialii finantatori privati, prin includerea acestuia in lista intocmita in acest scop (proiecte pentru care se cauta finantare).

    5. APLICAREA CRITERIILOR DE PRIORITIZARE

________________________________________________________________________________
          Criterii de evaluare a proiectului                           Punctaj
________________________________________________________________________________
 TOTAL GENERAL                                                       maximum 150
________________________________________________________________________________
 din care:
________________________________________________________________________________
 A. CRITERII GENERALE                                                maximum 100
________________________________________________________________________________
    din care:
________________________________________________________________________________
 1. Investitii cuprinse in programe si proiecte cofinantate din
    fonduri externe rambursabile sau nerambursabile                      30
________________________________________________________________________________
 2. Investitii cuprinse punctual in Programul de guvernare               25
________________________________________________________________________________
 3. Investitii in curs de executie, realizate in proportie de
    peste 75%                                                            20
________________________________________________________________________________
 4. Investitii ce se finalizeaza in anul pentru care se elaboreaza
    bugetul                                                              10
________________________________________________________________________________
 5. Investitii cu finantare continua in ultimii 5 ani                     5
________________________________________________________________________________
 6. Investitii in zone defavorizate si/sau care creeaza noi locuri
    de munca                                                              5
________________________________________________________________________________
 7. Investitii specifice pentru protectia mediului si/sau de
    infrastructura                                                        5
________________________________________________________________________________
 B. CRITERII SPECIFICE (Criteriile specifice vor fi defalcate de
    catre fiecare ordonator principal de credite pentru programele
    de investitii din sectorul de activitate de care raspunde)       maximum 50
________________________________________________________________________________
    din care:
________________________________________________________________________________
    TOTAL PUNCTAJ OBTINUT:
________________________________________________________________________________

    ANEXA 3
    la normele metodologice

    Ministerul (Institutia) ....................

                              TABEL CENTRALIZATOR
                  privind prioritizarea proiectelor de investitii

 ______________________________________________________________________________
|Nr. | Cod fisa | Denumirea proiectului |            Punctajul obtinut         |
|crt.|          |     de investitii     |______________________________________|
|    |          |                       | Conform     | Conform     |  Total   |
|    |          |                       | criteriilor | criteriilor |          |
|    |          |                       | generale    | specifice   |          |
|____|__________|_______________________|_____________|_____________|__________|
|____|__________|_______________________|_____________|_____________|__________|
|____|__________|_______________________|_____________|_____________|__________|
|____|__________|_______________________|_____________|_____________|__________|
|____|__________|_______________________|_____________|_____________|__________|
|____|__________|_______________________|_____________|_____________|__________|
|____|__________|_______________________|_____________|_____________|__________|
|____|__________|_______________________|_____________|_____________|__________|
|____|__________|_______________________|_____________|_____________|__________|
|____|__________|_______________________|_____________|_____________|__________|
|____|__________|_______________________|_____________|_____________|__________|
|____|__________|_______________________|_____________|_____________|__________|
|____|__________|_______________________|_____________|_____________|__________|

    NOTA:
    Inscrierea in centralizator a proiectelor de investitii se va face in ordinea descrescatoare a punctajului obtinut.

                                                     Semnatura
                                             ..........................

                                           Ordonator principal de credite,
                                          .................................



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 980/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 980 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 980/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu