Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.3259 din 20.12.2017

pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice privind organizarea şi conducerea contabilităţii instituţiilor publice, Planul de conturi pentru instituţiile publice şi instrucţiunile de aplicare a acestuia, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.917/2005
ACT EMIS DE: Ministerul Finantelor Publice
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 24 din 10 ianuarie 2018



SmartCity1

Având în vedere dispoziţiile art. 4 alin. (1) din Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul finanţelor publice emite următorul ordin: Articolul INormele metodologice privind organizarea şi conducerea contabilităţii instituţiilor publice, Planul de conturi pentru instituţiile publice şi instrucţiunile de aplicare a acestuia, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.917/2005, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.186 şi 1.186 bis din 29 decembrie 2005, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează conform anexei care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul IIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul finanţelor publice, Ionuţ Mişa ANEXĂ Modificări şi completări la Normele metodologice privind organizarea şi conducerea contabilităţii instituţiilor publice, Planul de conturi pentru instituţiile publice şi instrucţiunile de aplicare a acestuia, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.917/2005 I. Capitolul VI „Planul de conturi general pentru instituţiile publice" se modifică şi se completează astfel: 1. La clasa 5 „Conturi la trezorerii şi instituţii de credit", grupa 54 „Acreditive", după contul sintetic de gradul II 54101 „Acreditive în lei" se introduce contul sintetic de gradul III 5410101 „Acreditive în lei la trezorerie". 2. La clasa 8 „Conturi speciale", Grupa 80 „Conturi în afara bilanţului", după contul 8079000 „Sume aflate în curs de certificare/declarare la Comisia Europeană aferente Fondului european de pescuit" se introduce contul contabil în afara bilanţului: 8080000 „Sume în curs de certificare reprezentând cofinanţare publică şi cofinanţare privată aferentă Fondurilor europene structurale şi de investiţii". 3. După contul 8082000 „Datorii contingente" se introduc următoarele conturi contabile în afara bilanţului: 8083000 „Sume în curs de certificare reprezentând cofinanţare publică şi cofinanţare privată aferentă Fondului de ajutor european destinat celor mai defavorizate persoane", 8084000 „Sume aferente situaţiei conturilor anuale potrivit Anexei VII a Regulamentului (UE) nr. 1.011/2014", 8085000 „Sume aferente situaţiei conturilor anuale potrivit Anexei V a Regulamentului (UE) nr. 341/2015", 8086000 „Sume în curs de declarare reprezentând cofinanţare publică şi cofinanţare privată aferentă Fondurilor europene structurale şi de investiţii" şi 8087000 „Sume în curs de declarare reprezentând cofinanţare publică şi cofinanţare privată aferentă Fondului de ajutor european destinat celor mai defavorizate persoane". II. Capitolul XVII „Contabilitatea operaţiunilor specifice fondurilor externe nerambursabile - Instrumente structurale, fonduri pentru agricultură şi alte fonduri" se modifică şi se completează astfel: 1. Punctul 1 „Instrucţiuni de utilizare a conturilor contabile" se modifică şi se completează astfel: a)În conţinutul contului 8077000 „Sume solicitate la rambursare aferente fondurilor externe nerambursabile postaderare în curs de virare la buget", primul paragraf se elimină şi se înlocuieşte cu următorul text:Cu ajutorul acestui cont, instituţiile publice - finanţate integral de la bugetul de stat şi instituţiile publice de subordonare locală finanţate integral din bugetele locale care au calitatea de beneficiari, lideri de parteneriat (cu excepţia liderilor de parteneriat care primesc sumele rambursate în conturile de disponibil deschise pe numele acestora) sau parteneri ţin evidenţa sumelor solicitate la rambursare, reprezentând cota- parte din cheltuielile eligibile aferente fondurilor externe nerambursabile postaderare înscrise în cererile de rambursare pentru proiectele proprii. b)După contul 8079000 „Sume aflate în curs de certificare/declarare la Comisia Europeană aferente Fondului european de pescuit" se introduce instructarea următoarelor conturi în afara bilanţului:8080000 „Sume în curs de certificare reprezentând cofinanţare publică şi cofinanţare privată aferentă Fondurilor europene structurale şi de investiţii", 8083000 „Sume în curs de certificare reprezentând cofinanţare publică şi cofinanţare privată aferentă Fondului de ajutor european destinat celor mai defavorizate persoane", 8084000 „Sume aferente situaţiei conturilor anuale potrivit Anexei VII a Regulamentului (UE) nr. 1.011/2014", 8085000 „Sume aferente situaţiei conturilor anuale potrivit Anexei V a Regulamentului (UE) nr. 341/2015", 8086000 „Sume în curs de declarare reprezentând cofinanţare publică şi cofinanţare privată aferentă Fondurilor europene structurale şi de investiţii" şi 8087000 „Sume în curs de declarare reprezentând cofinanţare publică şi cofinanţare privată aferentă Fondului de ajutor european destinat celor mai defavorizate persoane", cu următorul conţinut: 8080000 „Sume în curs de certificare reprezentând cofinanţare publică şi cofinanţare privată aferentă Fondurilor europene structurale şi de investiţii" Cu ajutorul acestui cont Autoritatea de certificare şi plată din cadrul Ministerului Finanţelor Publice ţine evidenţa sumelor reprezentând cofinanţarea publică şi cofinanţarea privată aferentă sumelor cuprinse în declaraţiile de cheltuieli, transmise de autorităţile de management, potrivit prevederilor din Regulamentul (UE) nr. 1.303/2013 de stabilire a unor dispoziţii comune privind Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european, Fondul de coeziune, Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală şi Fondul european pentru pescuit şi afaceri maritime, precum şi de stabilire a unor dispoziţii generale privind Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european, Fondul de coeziune şi Fondul european pentru pescuit şi afaceri maritime şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului. În debitul contului se înregistrează sumele reprezentând cofinanţarea publică şi cofinanţarea privată aferentă sumelor cuprinse în declaraţiile de cheltuieli aflate în curs de certificare la Autoritatea de certificare şi plată, precum şi ajustările în roşu ale acestor sume ca urmare a certificării, iar în credit se înregistrează sumele reprezentând cofinanţarea publică şi cofinanţarea privată aferentă sumelor certificate de Autoritatea de certificare şi plată din aplicaţiile de plată transmise Comisiei Europene. Soldul contului reprezintă cofinanţarea publică şi cofinanţarea privată aferentă sumelor cuprinse în declaraţiile de cheltuieli, aflate în curs de certificare la Autoritatea de certificare şi plată, existente la un moment dat. Contabilitatea analitică proprie se ţine de către Autoritatea de certificare şi plată distinct în funcţie de necesităţi. 8083000 „Sume în curs de certificare reprezentând cofinanţare publică şi cofinanţare privată aferentă Fondului de ajutor european destinat celor mai defavorizate persoane" Cu ajutorul acestui cont Autoritatea de certificare şi plată din cadrul Ministerului Finanţelor Publice ţine evidenţa sumelor reprezentând cofinanţarea publică şi cofinanţarea privată aferentă sumelor cuprinse în declaraţiile de cheltuieli, transmise de autorităţile de management, potrivit prevederilor din Regulamentul (UE) nr. 223/2014 privind Fondul de ajutor european destinat celor mai defavorizate persoane. În debitul contului se înregistrează sumele reprezentând cofinanţarea publică şi cofinanţarea privată aferentă sumelor cuprinse în declaraţiile de cheltuieli aflate în curs de certificare la Autoritatea de certificare şi plată, precum şi ajustările în roşu ale acestor sume ca urmare a certificării, iar în credit se înregistrează sumele reprezentând cofinanţarea publică şi cofinanţarea privată aferentă sumelor certificate de Autoritatea de certificare şi plată din aplicaţiile de plată transmise Comisiei Europene. Soldul contului reprezintă cofinanţarea publică şi cofinanţarea privată aferentă sumelor cuprinse în declaraţiile de cheltuieli, aflate în curs de certificare la Autoritatea de certificare şi plată, existente la un moment dat. Contabilitatea analitică proprie se ţine de către Autoritatea de certificare şi plată distinct în funcţie de necesităţi. 8084000 „Sume aferente situaţiei conturilor anuale potrivit Anexei VII a Regulamentului (UE) nr. 1.011/2014" Cu ajutorul acestui cont Autoritatea de certificare şi plată din cadrul Ministerului Finanţelor Publice ţine evidenţa sumelor raportate Comisiei Europene potrivit Regulamentului (UE) nr. 1.011/2014 pentru fondurile structurale şi de investiţii europene, anexa VII, cu excepţia sumelor care se înregistrează în conturile contabile bilanţiere ale Autorităţii de certificare şi plată. În debitul contului se înregistrează sumele ce trebuie raportate Comisiei Europene, iar în credit se înregistrează sumele raportate Comisiei Europene. Soldul contului reprezintă sumele aflate în curs de raportare la Autoritatea de certificare şi plată, existente la un moment dat. Contabilitatea analitică proprie se ţine de către Autoritatea de certificare şi plată distinct în funcţie de necesităţi. 8085000 „Sume aferente situaţiei conturilor anuale potrivit Anexei V a Regulamentului (UE) nr. 341/2015" Cu ajutorul acestui cont Autoritatea de certificare şi plată din cadrul Ministerului Finanţelor Publice ţine evidenţa sumelor raportate Comisiei Europene potrivit Regulamentului (UE) nr. 341/2015 pentru Fondul de ajutor european destinat celor mai defavorizate persoane, anexa V, cu excepţia sumelor care se înregistrează în conturile contabile bilanţiere ale Autorităţii de certificare şi plată. În debitul contului se înregistrează sumele ce trebuie raportate Comisiei Europene, iar în credit se înregistrează sumele raportate Comisiei Europene. Soldul contului reprezintă sumele aflate în curs de raportare la Autoritatea de certificare şi plată, existente la un moment dat. Contabilitatea analitică proprie se ţine de către Autoritatea de certificare şi plată distinct în funcţie de necesităţi. 8086000 „Sume în curs de declarare reprezentând cofinanţare publică şi cofinanţare privată aferentă Fondurilor europene structurale şi de investiţii" Cu ajutorul acestui cont autorităţile de management ţin evidenţa sumelor reprezentând cofinanţarea publică şi cofinanţarea privată aflate în curs de declarare la Autoritatea de certificare şi plată din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, după autorizarea cheltuielilor, potrivit prevederilor din Regulamentul (UE) nr. 1.303/2013 de stabilire a unor dispoziţii comune privind Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european, Fondul de coeziune, Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală şi Fondul european pentru pescuit şi afaceri maritime, precum şi de stabilire a unor dispoziţii generale privind Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european, Fondul de coeziune şi Fondul european pentru pescuit şi afaceri maritime şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului. În debitul contului se înregistrează sumele reprezentând cofinanţarea publică şi cofinanţarea privată aferentă sumelor aflate în curs de declarare la Autoritatea de certificare şi plată, după autorizarea cheltuielilor, iar în credit se înregistrează sumele reprezentând cofinanţarea publică şi cofinanţarea privată cuprinse în declaraţia de cheltuieli şi transmisă la Autoritatea de certificare şi plată, precum şi ajustările în roşu ale acestor sume ca urmare a certificării. Soldul contului reprezintă cofinanţarea publică şi cofinanţarea privată aflate în curs de declarare la Autoritatea de certificare şi plată, după autorizarea cheltuielilor, existente la un moment dat. Contabilitatea analitică proprie se ţine de către autorităţile de management distinct în funcţie de necesităţi. 8087000 „Sume în curs de declarare reprezentând cofinanţare publică şi cofinanţare privată aferentă Fondului de ajutor european destinat celor mai defavorizate persoane" Cu ajutorul acestui cont autorităţile de management ţin evidenţa sumelor reprezentând cofinanţarea publică şi cofinanţarea privată aflate în curs de declarare la Autoritatea de certificare şi plată din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, după autorizarea cheltuielilor, potrivit prevederilor din Regulamentul (UE) nr. 223/2014 privind Fondul de ajutor european destinat celor mai defavorizate persoane. În debitul contului se înregistrează sumele reprezentând cofinanţarea publică şi cofinanţarea privată aferentă sumelor aflate în curs de declarare la Autoritatea de certificare şi plată, după autorizarea cheltuielilor, iar în credit se înregistrează sumele reprezentând cofinanţarea publică şi cofinanţarea privată cuprinse în declaraţia de cheltuieli şi transmisă la Autoritatea de certificare şi plată, precum şi ajustările în roşu ale acestor sume ca urmare a certificării. Soldul contului reprezintă cofinanţarea publică şi cofinanţarea privată aflate în curs de declarare la Autoritatea de certificare şi plată, după autorizarea cheltuielilor, existente la un moment dat. Contabilitatea analitică proprie se ţine de către autorităţile de management distinct în funcţie de necesităţi. 2. După punctul 2 „Planul de conturi şi Monografia privind înregistrarea în contabilitate a operaţiunilor specifice cu instrumente structurale, fonduri de la buget şi alte fonduri" se introduce punctul 3 „Alte precizări", cu următorul conţinut: 3. Alte precizări 3.1. Instituţiile publice în calitate de autorităţi de certificare, autorităţi de management şi beneficiari utilizează conturile contabile prevăzute la capitolul XVII «Contabilitatea operaţiunilor specifice fondurilor externe nerambursabile - Instrumente structurale, fonduri pentru agricultură şi alte fonduri» pentru înregistrarea în contabilitate a operaţiunilor economico-financiare din cadrul perioadei de programare 2014-2020, cu asigurarea unei evidenţe contabile distincte, folosind conturi contabile analitice proprii, în funcţie de fluxurile financiare derulate. 3.2.1. Instituţiile publice în calitate de lideri de parteneriat sau parteneri utilizează monografiile contabile prevăzute pentru beneficiari la capitolul XVII «Contabilitatea operaţiunilor specifice fondurilor externe nerambursabile - Instrumente structurale, fonduri pentru agricultură şi alte fonduri», în cazul proiectelor implementate în parteneriat, pentru sumele rambursate de către autorităţi cu competenţe în gestionarea fondurilor europene în conturile de venituri ale bugetelor din care au fost efectuate cheltuielile, în funcţie de fluxurile financiare derulate. 3.2.2. În aplicarea prevederilor de la pct. 3.2.1, instituţiile publice în calitate de beneficiari, lideri de parteneriat şi parteneri trebuie să aibă în vedere şi prevederile pct. 3.2.(3) din Normele metodologice privind întocmirea şi depunerea situaţiilor financiare ale instituţiilor publice la 31 decembrie 2010, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 59/2011, pentru evidenţierea în contabilitate a proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile. 3.2.3. Instituţiile publice în calitate de lideri de parteneriat sau parteneri utilizează monografiile contabile prevăzute la pct. 3.3 din Normele metodologice privind întocmirea şi depunerea situaţiilor financiare ale instituţiilor publice la 31 decembrie 2010, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 59/2011, în cazul proiectelor implementate în parteneriat, pentru sumele rambursate de către autorităţi cu competenţe în gestionarea fondurilor europene în conturile de disponibilităţi deschise pe numele liderilor de proiect, în funcţie de fluxurile financiare derulate. III. Anexa nr. 2 „Dezvoltarea conturilor sintetice în conturi analitice în scop de raportare a Balanţei de verificare la Ministerul Finanţelor Publice" (aprobată prin Ordinul ministrului delegat pentru buget nr. 2.021/2013 pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice privind organizarea şi conducerea contabilităţii instituţiilor publice, Planul de conturi pentru instituţiile publice şi instrucţiunile de aplicare a acestuia, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.917/2005) de la capitolul XX „Anexe" se completează astfel: 1. Contul 4280201 „Alte datorii în legătură cu personalul peste 1 an": se dezvoltă în analitic pe cod sector, sursă de finanţare, clasificaţia funcţională şi clasificaţia economică a cheltuielilor;

nu se dezvoltă în analitic pe clasificaţia funcţională şi economică a cheltuielilor pentru sumele care nu sunt cuprinse în buget.2. Contul 4460100 „Alte impozite, taxe şi vărsăminte asimilate":

se dezvoltă în analitic pe cod sector, sursă de finanţare, clasificaţia funcţională şi economică a cheltuielilor în situaţia în care sumele sunt cuprinse în bugetul instituţiei;

nu se dezvoltă în analitic pe clasificaţia funcţională şi economică a cheltuielilor pentru sumele care nu sunt cuprinse în buget. 3. Contul 4460200 „Impozitul pe profit" se dezvoltă în analitic cod sector, sursă de finanţare, clasificaţia funcţională şi clasificaţia economică a cheltuielilor. 4. Contul 5410101 „Acreditive în lei la trezorerie" se dezvoltă în analitic cod sector, sursă de finanţare. 5. Conturile 8080000 „Sume în curs de certificare reprezentând cofinanţare publică şi cofinanţare privată aferentă Fondurilor europene structurale şi de investiţii", 8083000 „Sume în curs de certificare reprezentând cofinanţare publică şi cofinanţare privată aferentă Fondului de ajutor european destinat celor mai defavorizate persoane", 8084000 „Sume aferente situaţiei conturilor anuale potrivit Anexei VII a Regulamentului (UE) nr. 1.011/2014", 8085000 „Sume aferente situaţiei conturilor anuale potrivit Anexei V a Regulamentului (UE) nr. 341/2015", 8086000 „Sume în curs de declarare reprezentând cofinanţare publică şi cofinanţare privată aferentă Fondurilor europene structurale şi de investiţii" şi 8087000 „Sume în curs de declarare reprezentând cofinanţare publică şi cofinanţare privată aferentă Fondului de ajutor european destinat celor mai defavorizate persoane" se dezvoltă în analitic pe cod sector şi sursă de finanţare. IV. Anexa nr. 4 „Tabel de corespondenţă între conturile contabile de venituri şi codurile bugetare din clasificaţia indicatorilor privind finanţele publice - venituri" (aprobată prin Ordinul ministrului delegat pentru buget nr. 2.021/2013 pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice privind organizarea şi conducerea contabilităţii instituţiilor publice, Planul de conturi pentru instituţiile publice şi instrucţiunile de aplicare a acestuia, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.917/2005) de la capitolul XX „Anexe", se completează cu nota de subsol, cu următorul conţinut: „Conturile de venituri prevăzute în anexă nu sunt limitative. Se pot utiliza şi alte conturi contabile de venituri, în funcţie de natura veniturilor respective. În mod corespunzător se completează şi cu modificările din clasificaţia bugetară."



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 3259/2017

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 3259 din 2017
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Ordin 1103 2019
    O zi buna Aveți nevoie de un împrumut pentru fiecare scop? Te afli într-o problemă financiară? Firma de împrumut Bridge Finance este garantată în furnizarea de servicii financiare clienților cu o dobândă favorabilă. Împrumuturile noastre sunt ușoare și rapide. Contactați-ne astăzi pentru a obține împrumutul de care aveți nevoie. Putem asorta orice împrumut cu o rată a dobânzii de 2%. Dacă sunteți interesat, vă rugăm să ne contactați imediat prin (adrianbay0008@gmail.com)
ANONIM a comentat Legea 36 1995
    Obținerea unui împrumut legitim a fost întotdeauna o problemă uriașă Pentru atât de mulți clienți care au nevoi financiare. Problema creditului necorespunzător și a garanțiilor sunt ceva de care clienții sunt întotdeauna îngrijorați atunci când solicită un împrumut de la un creditor legitim. Dar MIDLAND CREDIT FIRM.a făcut această diferență în industria creditelor. MIDLAND CREDIT FIRM a fost acreditat de consiliul organizației de creditare pentru a acorda împrumuturi clienților locali și internaționali cu o dobândă de 3%. Ni s-a oferit privilegiul de a răspunde nevoilor dvs. financiare. Problema creditului nu ar trebui să te împiedice să obții împrumutul de care ai nevoie. Serviciile noastre includ următoarele: - * Împrumuturi pentru investitori *Consolidarea datoriilor * A doua ipotecă * Împrumuturi de afaceri *Imprumuturi personale * Împrumuturi internaționale Fără securitate socială și fără cec de credit, 100% garanție. Tot ce trebuie să faceți este să ne anunțați exact ce doriți și cu siguranță vom face ca visul dvs. să devină realitate. MIDLAND CREDIT FIRM spune DA atunci când băncile dvs. spun NU. În cele din urmă, finanțăm o firmă de împrumuturi la scară mică, intermediari, instituții financiare la scară mică pentru că avem capital nelimitat. Pentru detalii suplimentare despre cumpărarea unui împrumut de la noi: Răspundeți imediat la acest e-mail: midland.credit2@gmail.com Nume companie: MIDLAND CREDIT HOME Email companie midland.credit2@gmail.com ID NMLS al companiei: 315276. Site-ul companiei: midlandcreditonline.com Motto: Investiția pentru generații.
ANONIM a comentat Decretul 62 2019
    Sunt Marie Reilly, o împrumutată împrumutată privată și legitimă. Ești un bărbat sau o femeie de afaceri? Aveți vreo mizerie financiară sau aveți nevoie de fonduri pentru a vă începe propria afacere? Aveți nevoie de un împrumut pentru a începe o scară plăcută mică și o afacere medie? Aveți un scor de credit scăzut și vă este greu să obțineți împrumuturi de capital de la băncile locale și alte institutii financiare ?. - Intermediarii / Consultanții / Brokerii sunt bineveniți să aducă clienții lor și sunt protejați 100%. Părțile interesate ar trebui să mă contacteze pentru mai multe informații via: mariereillyfinancialaid@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 118 2010
    povești de adormit copii.statul aruncă bani pe pază gratuită a suprafețelor mici de pădure decât să fie interesat să le cumpere.praf aruncat în ochii opiniei publice privind preocuparea statului pentru păstrarea acestei avuții naționale.
ANONIM a comentat Hotărârea 118 2010
    povești de adormit copii.statul aruncă bani pe pază gratuită a suprafețelor mici de pădure decât să fie interesat să le cumpere.praf aruncat în ochii opiniei publice privind preocuparea statului pentru păstrarea acestei avuții naționale.
ANONIM a comentat Hotărârea 153 2018
    articolul 4 interzice acordarea a doua sporuri cumulate anexa 1-6 si 8 ,cum ramine cu personalul care lucreaza cu aparate de electoterapie in sectiile de recuperare,medicina fizica ?la care spor se incadreaza?
ANONIM a comentat Legea 149 2018
    Cine face propunerea conform art.10,alin 2,este ambigu
ANONIM a comentat Decretul 50 2018
    Salutare tuturor, Aici vine o companie care acordă tot felul de pe termen scurt și pe termen lung. Dacă sunteți interesat să obțineți unul dintre noi, trimiteți-ne un e-mail pentru cererea dvs. prin: kenabrighten@diplomats.com sau vizitați site-ul nostru kabusinesshome.com Mulțumesc. Publicul public.
ANONIM a comentat Rectificare 99 2018
    Salutare tuturor, Aici vine o companie care acordă tot felul de pe termen scurt și pe termen lung. Dacă sunteți interesat să obțineți unul dintre noi, trimiteți-ne un e-mail pentru cererea dvs. prin: kenabrighten@diplomats.com sau vizitați site-ul nostru kabusinesshome.com Mulțumesc. Publicul public.
ANONIM a comentat Decretul 721 2015
    Buna ziua,acest decret prezidential nu a fost pus in aplicare niciodata,cetatenii romani care traiesc si muncesc in aceasta regiune a Germaniei sunt nevoiti sa parcurga intre 300 km si 600 km pana la München unde este Consulatul General al Romaniei si sa piarda zile intregi pentru rezolvarea unor probleme care ar fi foarte usor sa le rezolve la Stuttgart daca Ministerul Afacerilor Externe si-ar face treaba. La Munchen sediul Consulatului are un spatiu foarte mic unde isi desfasoara activitatea iar cetatenii sunt nevoiti sa stea afara in strada sa astepte formandu-se cozi de peste 100 de persoane pe zi.Ultima data cand am fost la Consulat am stat 10 ore acolo iar toaleta nu functiona,cetatenii fiind obligati sa mearga la cafenele si restaurante daca aveau nevoi fiziologice.Cel mai grav lucru este faptul ca femeili cu ,copii mici nu au un loc unde sa stea cu ei,sa-i schimbe sau sa le dea mancare.S-au adus obiceiurile din Romania si aici si acest lucru este foarte grav.Personalul in schimb este destul de amabil dar lipsa spatiului si a personalului duce la aceste situatii neplacute. De aceea este urgent neesar deschiderea Consulatului la Stuttgart !!!! Prioritatile MAE se pare ca sunt altele cum ar fi mutarea Ambasadei Romaniei in Israel. Cetatenii sunt ultima lor prioritate.Probabil pana in noiembrie 2019 se va deschide totusi consulatul pentru a crea cadru legal pentru alegerile prezidentiale.In zona Baden Württemberg traiesc peste 250.000 romani si aceste voturi vor conta pentru viitorul presedinte,asa ca poate se indura cineva si de acest cetateni uitati de autoritatile din tara !!!
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu