Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 98 din 25 ianuarie 2008

pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea si functionarea Comisiei pentru Securitate Biologica

ACT EMIS DE: MINISTERUL MEDIULUI SI DEZVOLTARII DURABILE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 100 din 8 februarie 2008



In temeiul art. 11 alin. (7) lit. b) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 43/2007 privind introducerea deliberată în mediu şi introducerea pe piaţă a organismelor modificate genetic, al art. 6 alin. (8) lit. h) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 44/2007 privind utilizarea în condiţii de izolare a microorganismelor modificate genetic, aprobată cu modificări prin Legea nr. 3/2008, şi al art. 5 alin. (7) din Hotărârea Guvernului nr. 368/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi Dezvoltării Durabile, cu completările ulterioare,

ministrul mediului şi dezvoltării durabile emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea Comisiei pentru Securitate Biologică, denumit în continuare regulament, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - (1) Comisia pentru Securitate Biologică, denumită în continuare Comisia, este compusă din 12 membri titulari şi 4 membri supleanţi, numiţi prin ordin al conducătorului autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului.

(2)  Membrii supleanţi preiau atribuţiile membrilor titulari atunci când aceştia nu pot participa la activitatea şi întrunirile Comisiei.

(3) Ordinul de numire, precum şi cel de revocare a membrilor Comisiei se publică pe adresa de internet a autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului şi a Comisiei.

(4) Comisia se întruneşte legal în prezenţa a cel puţin două treimi din numărul membrilor săi. Deciziile se adoptă cu minimum două treimi din voturile membrilor săi.

Art. 3. - (1) Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului, în calitate de autoritate competentă, asigură funcţionarea Secretariatului Comisiei, în conformitate cu prevederile art. 11 alin. (3) lit. b) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 43/2007 privind introducerea deliberată în mediu şi introducerea pe piaţă a organismelor modificate genetic.

(2) Funcţionarea Secretariatului Comisiei se asigură în maximum 15 zile calendaristice de la data intrării în vigoare a prezentului ordin.

Art. 4. - (1) Prin decizie a Comisiei, cu prilejul primei întruniri a acesteia, se stabilesc:

a) modelul avizului ştiinţific emis de Comisie;

b) modelul ştampilei;

c) modelul rapoartelor anuale;

d) procedurile detaliate de funcţionare a Comisiei, care includ condiţiile specifice validării diferitelor etape în elaborarea avizului ştiinţific, convocarea membrilor, aprobarea şi arhivarea documentelor, activitatea Secretariatului acesteia, angajarea unor experţi, comunicarea externă şi alte activităţi curente.

(2) Modelele şi procedurile prevăzute la alin. (1) se aprobă de către autoritatea competentă, în 15 zile calendaristice de la solicitarea scrisă a Comisiei.

(3)  Deciziile Comisiei, prevăzute la alin. (1) se adoptă în condiţiile stabilite la art. 2 alin. (4).

Art. 5. - Modelul formularelor privind angajamentul, declaraţia de interese şi declaraţia de confidenţialitate, care se semnează de membrii Comisiei, şi modelul formularelor privind declaraţia de interese şi declaraţia de confidenţialitate, care se semnează de experţii angajaţi de Comisie, sunt prevăzute în anexa nr. 1, respectiv în anexa nr. 2 la regulament.

Art. 6. - Pe data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului apelor şi protecţiei mediului nr. 684/2002 privind aprobarea componenţei Comisiei pentru Securitate Biologică şi a regulamentului de organizare şi funcţionare a acesteia, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 793 din 31 octombrie 2002.

Art. 7. - Autoritatea publică centrală pentru protecţia mediului şi Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului, prin Direcţia generală implementare politici de mediu şi Direcţia buget, finanţe, administrativ asigură aplicarea prevederilor prezentului ordin.

Art. 8. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul mediului şi dezvoltării durabile,

Silviu Stoica,

secretar de stat

ANEXA

REGULAMENT

privind organizarea şi funcţionarea Comisiei pentru Securitate Biologică

CAPITOLUL I

Rolul şi componenţa Comisiei pentru Securitate Biologică

SECŢIUNEA 1

Rolul Comisiei pentru Securitate Biologică

Art. 1. - Prezentul regulament stabileşte modul de organizare şi funcţionare a Comisiei pentru Securitate Biologică, denumită în continuare Comisia.

Art. 2. - (1) Comisia este un organism ştiinţific interdisciplinar, fără personalitate juridică, cu rol consultativ în procesul de luare a deciziilor de către autoritatea competentă.

(2) Atribuţiile Comisiei sunt cele prevăzute la art. 11 alin. (7) lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 43/2007 şi la art. 6 alin. (8) lit. a)-g) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 44/2007, aprobată cu modificări prin Legea nr. 3/2008.

(3) Comisia este independentă în desfăşurarea activităţii sale ştiinţifice.

Art. 3. - (1) Comisia evaluează anual conţinutul Regulamentului privind organizarea şi funcţionarea Comisiei pentru Securitate Biologică, denumit în continuare regulament, şi eficacitatea prevederilor sale şi poate propune autorităţii competente revizuirea acestuia.

(2) Autoritatea competentă elaborează proiectul de ordin pentru modificarea regulamentului şi îl supune aprobării conducătorului autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului.

SECŢIUNEA a 2-a

 Structura Comisiei

Art. 4. - (1) Membrii Comisiei se constituie în două subcomisii, fiecare formată din minimum 8 membri:

a)  subcomisia privind introducerea deliberată în mediu, în orice alte scopuri decât introducerea pe piaţă, precum şi introducerea pe piaţă a organismelor modificate genetic;

b)  subcomisia privind utilizarea în condiţii de izolare a microorganismelor modificate genetic.

(2)  Un membru al Comisiei poate face parte din ambele subcomisii.

(3)  Un membru supleant poate înlocui un membru titular al Comisiei, cu condiţia să aibă competenţe în aceleaşi domenii cu membrul pe care îl înlocuieşte.

Art. 5. - Fiecare membru al Comisiei, titular şi supleant, trebuie să îndeplinească, cumulativ, următoarele condiţii:

a) să aibă cetăţenie română şi domiciliul stabil în România;

b) să fie absolvent cu diplomă de licenţă al unei instituţii de învăţământ superior;

c) să aibă exerciţiul drepturilor civile şi politice;

d) să se bucure de o bună reputaţie profesională şi morală;

e)   să nu fi fost condamnat pentru săvârşirea vreunei infracţiuni;

f)     să aibă recunoaştere profesională la nivel naţional/internaţional.

SECŢIUNEA a 3-a

Numirea şi revocarea membrilor Comisiei

Art. 6. - (1) Membrii titulari ai Comisiei, precum şi membrii supleanţi sunt numiţi pe baza nominalizărilor transmise de către următoarele instituţii/organizaţii:

a) Academia Română şi/sau instituţiile aflate în coordonarea acesteia;

b) Academia de Ştiinţe Agricole şi Silvice „Gheorghe Ionescu-Şişeşti" şi/sau instituţiile aflate în coordonarea acesteia;

c) Academia de Ştiinţe Medicale şi/sau din instituţiile aflate în subordinea ori coordonarea acesteia;

d)  universităţi şi institute de cercetare cu profil biologic, agricol, medical, protecţia mediului şi alte profiluri conexe domeniului;

e) organizaţii neguvernamentale.

(2) Nominalizările prevăzute la alin. (1) sunt transmise autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului, împreună cu un curriculum vitae şi o scrisoare de intenţie, în original, semnate de către persoanele nominalizate.

Art. 7. - (1) Persoanele nominalizate trebuie să fie personalităţi ştiinţifice cu competenţă în genetică, ecologie, biologie, biologie moleculară, microbiologie, biochimie, biotehnologie, chimie, conservarea naturii, medicină, imunologie, toxicologie, alergologie, agricultură, medicină veterinară şi alte domenii conexe.

(2)  In funcţie de dosarele care se soluţionează, Comisia poate lua în considerare şi alte competenţe decât cele prevăzute la alin. (1) şi asigură corelarea cu competenţele persoanelor incluse în lista experţilor prevăzută la art. 27 alin. (2).

(3) Un dosar reprezintă orice activitate desfăşurată în cadrul Comisiei sau al unei subcomisii ori al grupurilor de lucru pentru care Comisia emite un aviz, face o evaluare, exprimă un punct de vedere, în baza atribuţiilor sale prevăzute prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 43/2007 şi Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 44/2007, aprobată cu modificării prin Legea nr. 3/2008, şi în conformitate cu prezentul regulament.

Art. 8. - (1) Membrii Comisiei, titulari şi supleanţi, sunt numiţi pentru o durată de maximum 4 ani. Mandatul lor se poate prelungi, la solicitarea acestora, printr-un nou ordin al conducătorului autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului, pe baza unei noi nominalizări şi a unui curriculum vitae actualizat. In acest sens, cu 3 luni înainte de încheierea mandatului în curs sau la propunerea autorităţii competente, atunci când este necesară ocuparea unui post vacant, autoritatea publică centrală pentru protecţia mediului iniţiază procedura de obţinere a nominalizărilor pentru un nou mandat al membrilor/respectivului membru al Comisiei.

(2) Membrii supleanţi pot fi numiţi pentru ocuparea unui post de membru titular, când acesta devine vacant, cu condiţia să aibă specializări similare. Numirea se face prin ordin al conducătorului autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile art. 2 alin. (1) din ordin.

(3) Conducătorul autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului numeşte, dintre membrii Comisiei, un preşedinte şi un vicepreşedinte.

Art. 9. - (1) Un membru al Comisiei îşi pierde această calitate în următoarele situaţii:

a)  nu mai este angajat al instituţiei/organizaţiei care l-a nominalizat;

b)  absentează nemotivat la mai mult de două întruniri consecutive ale Comisiei;

c)  se stabileşte că nu a declarat o situaţie de conflict de interese;

d)  se stabileşte că nu a păstrat confidenţialitatea privind documentele, dezbaterile, avizele, în conformitate cu prevederile prezentului regulament;

e) demisionează;

f)  este revocat din funcţie de către conducătorul autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului, pentru motivele prevăzute la art. 10 alin. (2);

g) în caz de deces.

(2) Numirea unui nou membru se face pentru perioada rămasă până la terminarea mandatului, în condiţiile stabilite la art. 6-8.

Art. 10. - (1) Membrii titulari şi membrii supleanţi ai Comisiei sunt revocaţi în conformitate cu art. 2 alin. (1) din ordin.

(2) Conducătorul autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului poate revoca un membru al Comisiei, inclusiv preşedintele şi vicepreşedintele, atunci când:

a) constată că nu corespunde cerinţelor activităţii;

b)  a încălcat grav regulamentul, aducând prejudicii unei instituţii sau autorităţilor statului;

c)  constată că este în imposibilitate să îşi desfăşoare activitatea, din motive de boală sau din alte motive;

d) nu mai îndeplineşte una dintre condiţiile prevăzute la art. 5.

CAPITOLUL II

Organizarea şi funcţionarea Comisiei

SECŢIUNEA 1

Preşedintele/vicepreşedintele Comisiei

Art. 11. - (1) Activitatea Comisiei este condusă de preşedinte. In absenţa preşedintelui sau atunci când acesta este în imposibilitate de a-şi exercita funcţia, atribuţiile şi competenţele acestuia sunt preluate de vicepreşedinte.

(2)  In cazul în care preşedintele/vicepreşedintele este indisponibil, atribuţiile acestuia sunt îndeplinite de un membru al Comisiei, desemnat de preşedinte/vicepreşedinte, dar numai pentru o singură întrunire a Comisiei.

(3) Funcţia de preşedinte/vicepreşedinte nu poate fi ocupată decât pentru cel mult un mandat. In situaţia în care aceştia sunt revocaţi din funcţie înainte de terminarea mandatului, numirea unui nou preşedinte sau vicepreşedinte se face pentru perioada rămasă până la terminarea mandatului, în condiţiile stabilite la art. 6-8.

SECŢIUNEA a 2-a

Atribuţiile preşedintelui Comisiei

Art. 12. - (1) Preşedintele conduce activitatea Comisiei, pentru aplicarea corectă a prevederilor legislaţiei în vigoare, naţionale, comunitare şi internaţionale, precum şi ale prezentului regulament.

(2) Atribuţiile preşedintelui Comisiei sunt următoarele:

a)  stabileşte calendarul întrunirilor şi activităţii Comisiei, cu aprobarea membrilor acesteia sau la cererea autorităţii competente/a autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului;

b)    organizează întrunirile Comisiei, prin intermediul Secretariatului acesteia; în acest sens, convoacă membrii Comisiei, desemnează membrii supleanţi care înlocuiesc membrii titulari, convoacă eventuali invitaţi, precizează rolul acestora, precum şi momentul intervenţiilor lor pe parcursul reuniunii. Intrunirea Comisiei se poate face şi la cererea a cel puţin 2 membri ai Comisiei, însoţită de o motivare transmisă preşedintelui, prin intermediul Secretariatului Comisiei. Comunicarea se face în scris, prin fax sau prin poşta electronică;

c) deschide şi închide întrunirile, coordonează dezbaterile;

d) înainte de începerea fiecărei întruniri reaminteşte celor prezenţi prevederile referitoare la conflictul de interese;

e)  primeşte declaraţiile referitoare la regulile în domeniul deontologiei profesionale;

f) acordă, pe bază de solicitare scrisă, altor persoane decât membrii Comisiei, o autorizaţie de consultare a arhivei Comisiei, cu excepţia documentelor confidenţiale şi a dosarelor personalului propriu;

g)  semnează documentele oficiale ale Comisiei (avizele, procesele-verbale etc).

SECŢIUNEA a 3-a

Drepturile şi obligaţiile membrilor Comisiei

Art. 13. - Membrii Comisiei au următoarele drepturi:

a) să participe la activităţile desfăşurate de Comisie, la nivel naţional, regional şi internaţional;

b) să participe la dezbaterile în legătură cu emiterea avizelor;

c)  să participe la deliberările pe aspecte deontologice, cu excepţia celor care îi privesc personal;

d)  să se apere, în scris sau oral, în privinţa aspectelor deontologice care îi privesc personal;

e)  să poată propune introducerea unor puncte pe ordinea de zi;

f) să poată introduce puncte pe ordinea de zi chiar în timpul întrunirilor, în cazul unei situaţii de urgenţă; solicitarea se motivează în scris. In această situaţie, Comisia poate decide să nu emită un aviz în respectiva întrunire;

g)  să propună, motivat, participarea la şedinţele sau la activităţile Comisiei a altor experţi sau invitaţi;

h) să li se ramburseze cheltuielile legate de deplasările la întrunirile Comisiei, în condiţiile stabilite pentru funcţionarii publici de conducere şi pe baza documentelor justificative;

i) să li se asigure participarea la cursuri de perfecţionare sau reuniuni ştiinţifice;

j) să fie remuneraţi pentru activitatea prestată.

Art. 14. - (1) Pe durata mandatului şi încă 5 ani după încetarea activităţii, membrii Comisiei, titulari şi supleanţi, sunt obligaţi să respecte confidenţialitatea informaţiilor şi a datelor stabilite ca având acest regim, la care au sau au avut acces.

(2) Membrii Comisiei, titulari şi supleanţi, nu trebuie să aibă interese de afaceri sau financiare în legătură cu notificatorii ori cu dosarele pe care le soluţionează în cadrul Comisiei.

Art. 15. - (1) Cu ocazia primei întruniri a Comisiei ori atunci când încep un nou mandat sau oricând este cazul, membrii Comisiei trebuie să completeze personal şi să semneze următoarele documente, care se transmit Secretariatului Comisiei:

a) angajamentul;

b) declaraţia de interese;

c) declaraţia de confidenţialitate.

(2) Prin documentele prevăzute la alin. (1), fiecare membru al Comisiei:

a) se angajează să acţioneze în interesul public;

b) certifică faptul că toate informaţiile pe care le furnizează sunt adevărate şi exacte;

c) se angajează să semnaleze orice modificare privind locul său de muncă sau alte activităţi pe care le desfăşoară, care au legătură cu activitatea sa în cadrul Comisiei;

d)   se angajează să respecte prevederile prezentului regulament;

e) se angajează să asigure confidenţialitatea în legătură cu documentele şi dezbaterile din cadrul Comisiei;

f) se angajează, fără a aduce atingere altor prevederi legale, să păstreze confidenţialitatea avizelor atât timp cât acestea nu au fost încă aprobate de Comisie sau transmise solicitantului ori făcute publice;

g) se angajează să anunţe Comisia despre orice situaţie, când este direct interesat de un punct al ordinii de zi, fie personal, fie printr-o rudă până la gradul al doilea inclusiv, care îl poate situa într-un conflict de interese, şi să nu participe la dezbateri şi la vot în acest caz.

(3)  Formularele documentelor prevăzute la alin. (1) sunt prevăzute în anexa nr. 1 la prezentul regulament.

(4)   Documentele prevăzute la alin. (1), completate şi semnate, se păstrează de către Secretariatul Comisiei o perioadă de 5 ani după ce un membru al Comisiei îşi pierde calitatea de membru.

SECŢIUNEA a 4-a

Regulile privind deontologia profesională

Art. 16. - (1) Membrii Comisiei trebuie să respecte regulile privind deontologia profesională:

a)  să nu furnizeze către persoane neautorizate informaţii despre dosare şi dezbaterile din cadrul Comisiei;

b)  să nu facă publice ori să nu facă menţiuni despre avize sau orice document aflat în curs de elaborare, înaintea publicării lor de către Comisie, conform prevederilor prezentului regulament;

c)  să nu aducă critici în mod public colegilor şi modului de funcţionare a Comisiei.

(2)  Persoanele care au un interes particular într-un anumit dosar sau care sunt supuse unei presiuni exterioare sunt obligate să declare, înainte de începerea unei dezbateri, care este/sunt interesul/interesele sau presiunile exercitate. Comisia trebuie să decidă în ce măsură aceste persoane pot participa la dezbateri. In această situaţie decizia se ia prin consensul membrilor prezenţi la întrunirea legal constituită.

(3) Plângerile privind deontologia profesională sunt adresate preşedintelui Comisiei, iar soluţionarea acestora este realizată în cadrul Comisiei, care poate decide emiterea unor recomandări sau chiar să propună demiterea persoanei în cauză, de către conducătorul autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului, cu înştiinţarea instituţiei/organizaţiei care l-a nominalizat.

(4) Aspectele deontologiei profesionale se pot dezvolta de către Comisie, care actualizează regulile, cu aprobarea autorităţii competente.

SECŢIUNEA a 5-a

Secretariatul Comisiei

Art. 17. - (1) Funcţionarea Comisiei este asigurată de un secretariat format din două persoane cu pregătire multidisciplinară, corespunzătoare domeniilor de activitate ale Comisiei.

(2)  Membrii Secretariatului Comisiei pot fi angajaţi în cadrul Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului. Atunci când se constată că activitatea lor nu este corespunzătoare, aceştia pot fi revocaţi din funcţie de către conducătorul Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului, din proprie iniţiativă sau la propunerea preşedintelui Comisiei.

(3)  Membrii Secretariatului Comisiei trebuie să respecte aceleaşi prevederi privind confidenţialitatea şi deontologia profesională ca şi membrii Comisiei şi experţii angajaţi de aceasta.

Art. 18. - (1) Toată corespondenţa legată de activitatea Comisiei şi a experţilor este adresată Secretariatului Comisiei şi se derulează prin intermediul acestuia.

(2) In cazuri de urgenţă, Secretariatul Comisiei poate introduce subiecte pe ordinea de zi chiar în timpul întrunirilor Comisiei, cu acordul preşedintelui şi cu aprobarea a două treimi din numărul membrilor Comisiei prezenţi la întrunire.

Art. 19. - Pentru buna funcţionare a Secretariatului Comisiei acesta dispune de un sistem electronic intern pe care se publică documentele Comisiei, pentru a fi consultate de către membrii acesteia şi de către experţii implicaţi.

SECŢIUNEA a 6-a

Convocarea întrunirilor

Art. 20. - (1) Convocarea membrilor Comisiei se face de către preşedinte/vicepreşedinte, prin intermediul Secretariatului acesteia, în scris, prin fax sau poşta electronică, cu minimum 7 zile lucrătoare înaintea întrunirii. Membrii Comisiei primesc odată cu convocarea ordinea de zi şi referiri la documentele care urmează să fie discutate.

(2)  Comisia se întruneşte ori de câte ori este necesar, la sediul stabilit/sediul Secretariatului Comisiei. Calendarul reuniunilor se publică pe adresa proprie de internet.

(3)   Comisia se poate întruni şi la solicitarea scrisă a conducătorului autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului sau a autorităţii competente, în situaţii de urgenţă sau în legătură cu obligaţii la nivel naţional şi/sau comunitar.

(4) Sediul şi logistica necesare pentru activitatea Comisiei şi a Secretariatului acesteia sunt asigurate de către autoritatea competentă, în conformitate cu prevederile art. 11 alin. (7) lit. c) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 43/2007.

SECŢIUNEA a 7-a

Participarea la întrunirile Comisiei

Art. 21. - (1) Prezenţa membrilor Comisiei la locul, data şi ora stabilite este obligatorie.

(2)  Orice absenţă a unui membru titular al Comisiei trebuie anunţată Secretariatului acesteia cu minimum 48 de ore înaintea întrunirii. Situaţiile care determină imposibilitatea de a participa obligă membrul în cauză să înştiinţeze preşedintele, care desemnează membrul supleant care îl va înlocui.

(3)  Un membru supleant poate participa la orice întrunire a Comisiei, dar fără a avea drept de intervenţie.

SECŢIUNEA a 8-a

Invitaţii (cu statut de observator)

Art. 22. - (1) Intrunirile Comisiei destinate exclusiv emiterii avizului ştiinţific, cu privire la evaluarea riscului asupra sănătăţii umane şi a mediului, pentru organisme modificate genetic aflate în procedură de autorizare, sunt publice.

(2) La întrunirile Comisiei prevăzute la alin. (1) pot participa, în afara membrilor săi, câte un reprezentant al autorităţilor implicate şi maximum 6 reprezentanţi ai publicului şi/sau ai unor organizaţii neguvernamentale.

(3) Persoanele prevăzute la alin. (2) sunt considerate invitaţi cu statut de observator. Aceştia nu participă la dezbateri şi nu au drept de vot.

(4)  Participarea la întrunire a persoanelor prevăzute la alin. (2) se face numai pe baza unei solicitări scrise, transmisă Secretariatului Comisiei prin fax sau poştă electronică, adresate preşedintelui Comisiei cu minimum 7 zile lucrătoare înainte de data respectivei întruniri a acesteia.

(5) In cadrul întrunirilor prevăzute la alin. (1) nu sunt discutate informaţiile stabilite ca fiind confidenţiale în conformitate cu prevederile art. 43 al Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 43/2007 şi ale art. 21 al Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 44/2007, aprobată cu modificări prin Legea nr. 3/2008.

SECŢIUNEA a 9-a

Desfăşurarea întrunirilor

Art. 23. - Intrunirile Comisiei sunt prezidate de preşedinte/vicepreşedinte, iar în lipsa acestora, de către un membru al Comisiei desemnat de către preşedinte/vicepreşedinte.

Art. 24. -In cazul în care apar anumite situaţii care nu sunt prevăzute prin prezentul regulament, dar care necesită o rezolvare în cursul unei anumite reuniuni, legal întrunită, Comisia decide în conformitate cu prevederile art. 2 alin. (4) din ordin.

Art. 25. - (1) Ordinea de zi a unei întruniri include cel puţin următoarele:

- stabilirea prezenţei membrilor şi a cvorumului necesar;

- aprobarea ordinii de zi de către membrii prezenţi;

- aprobarea procesului-verbal al întrunirii anterioare;

- declararea eventualelor situaţii de conflict de interese;

-  examinarea documentelor elaborate de grupurile de experţi implicaţi în emiterea unui aviz;

- eventuale puncte înscrise la solicitarea unor membri ai Comisiei;

- diverse.

(2)  Capitolul „diverse" poate include aspecte legate de numirea unor noi membri, revocări de membri, reuniuni ale grupurilor de lucru, coordonarea acestora, aspecte legate de activitatea Comisiei Europene, a Autorităţii Europene pentru Siguranţa Alimentelor etc.

(3) Fiecare punct al ordinii de zi trebuie să facă obiectul unei note redactate de către Secretariatul Comisiei sau de către persoana care a solicitat introducerea punctului respectiv.

SECŢIUNEA a 10-a

Avizele Comisiei

Art. 26. - (1) Comisia elaborează un aviz ştiinţific pentru fiecare dosar legal constituit şi gestionat în conformitate cu prevederile legale.

(2)  Avizul reprezintă decizia Comisiei şi se emite cu respectarea legislaţiei specifice, naţională şi comunitară, şi a legislaţiei internaţionale, în conformitate cu prevederile art. 2 alin. (4) din ordin.

(3)  Avizele eliberate de Comisie se semnează de către preşedinte/vicepreşedinte/persoana care îl înlocuieşte, după caz, se contrasemnează de secretarul Comisiei şi se ştampilează. Avizele se redactează în limbile română şi/sau engleză, după caz, şi se publică pe adresa de internet a Comisiei.

(4)  Secretariatul Comisiei întocmeşte un proces-verbal cu ocazia fiecărei întruniri, în care consemnează şi eventuale opinii separate.

SECŢIUNEA a 11-a

Experţii

Art. 27. - (1) Pentru buna desfăşurare a activităţii sale Comisia poate consulta experţi, pe o perioadă determinată, în vederea soluţionării aspectelor de evaluare a riscurilor, pentru elaborarea unor opinii, puncte de vedere solicitate de autoritatea competentă, autorităţile implicate, autoritatea publică centrală pentru protecţia mediului şi de autorităţile comunitare, în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 43/2007 şi ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 44/2007, aprobată cu modificări prin Legea nr. 3/2008.

(2) Comisia decide lista experţilor, care se actualizează periodic şi se publică pe adresa proprie de internet.

Art. 28. - (1) Experţii trebuie să presteze o activitate de înaltă calitate şi calificare şi să fie imparţiali în activitatea pe care o desfăşoară.

(2) Experţii activează independent, neputând reprezenta interesele unei anumite instituţii/organizaţii. Ei trebuie să informeze Secretariatul Comisiei despre orice modificare cu privire la interesele lor, care le-ar putea afecta independenţa.

Art. 29. - (1) Un expert este retras de pe lista experţilor prevăzută la art. 27 alin. (2), în următoarele situaţii:

a) la cererea sa, adresată preşedintelui Comisiei;

b)   dacă a primit o înştiinţare din partea preşedintelui Comisiei, care stabileşte că a încălcat regulile deontologice stabilite prin prezentul regulament;

c) în caz de deces.

(2) Situaţiile prevăzute la alin. (1) se aduc la cunoştinţă membrilor Comisiei de către preşedinte/vicepreşedinte.

Art. 30. -In vederea colaborării cu Comisia, experţii cuprinşi în lista experţilor sunt contactaţi în scris, prin poştă, fax, poştă electronică, de Secretariatul Comisiei, cu aprobarea preşedintelui/vicepreşedintelui. Aceştia încheie un contract de colaborare cu Comisia, prin intermediul Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului.

Art. 31. - In situaţia în care acceptă să colaboreze cu Comisia, fiecare expert din lista experţilor prevăzută la art. 27 alin. (2) trebuie să semneze, pentru fiecare dosar în care este implicat, o declaraţie de confidenţialitate şi o declaraţie de interese, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2 la prezentul regulament.

Art. 32. - (1) Un expert este considerat a avea un interes direct faţă de un proiect sau o notificare, dacă:

a) este sau a fost recent (minimum 6 luni) angajat ori sprijinit financiar de către notificator; sau

b) a fost implicat în elaborarea notificării; sau

c) este înrudit cu notificatorul ori cu un angajat al companiei notificatoare, până la gradul al IV-lea, inclusiv.

(2) Un expert este considerat a avea o legătură indirectă cu un proiect sau o notificare, dacă:

a)  este angajat la o instituţie/organizaţie care are legături contractuale cu o instituţie/organizaţie care activează în domeniul acoperit de proiect/notificare; sau

b)   are orice legătură directă ori lucrează pentru o instituţie/organizaţie concurentă.

Art. 33. - (1) In cazul în care Comisia stabileşte că proiectele sau notificările sunt publicate pe sistemul electronic intern sau trimise electronic la experţi, aceştia sunt responsabili pentru păstrarea confidenţialităţii oricăror documente sau a fişierelor electronice transmise, precum şi de ştergerea sau distrugerea unor documente înainte de finalizarea evaluării.

(2) Toate discuţiile şi contactele cu alte persoane, în legătură cu activitatea pe care o îndeplinesc experţii, trebuie să respecte regulile generale privind confidenţialitatea şi imparţialitatea.

SECŢIUNEA a 12-a

Constituirea grupurilor de lucru

Art. 34. - (1) Pentru fiecare dosar nou, transmis la Comisie, în funcţie de tipul de dosar şi de competenţele personalului, preşedintele stabileşte un grup de lucru, care include membri ai subcomisiilor şi experţi, după caz. Un grup de lucru conţine minimum 8 persoane.

(2) Prin decizie a Comisiei se desemnează coordonatorul grupului de lucru, dintre membrii acestuia. La rândul său, coordonatorul desemnează un coordonator adjunct, fie dintre membrii respectivului grup, fie dintre ceilalţi membri ai Comisiei. Coordonatorul este responsabil pentru:

a) respectarea prezentului regulament;

b) buna desfăşurare a activităţii grupului de lucru;

c)   pregătirea unor chestionare specifice, referitoare la evaluarea riscului;

d) colectarea avizelor de la membrii grupului de lucru;

e) pregătirea unui proiect de raport;

f) organizarea întrunirilor experţilor;

g) organizarea unor eventuale întruniri comune ale experţilor cu ceilalţi membri ai Comisiei, în vederea armonizării punctelor de vedere;

h) semnarea rapoartelor grupurilor de lucru;

i) informarea membrilor grupului de lucru în legătură cu publicarea avizelor şi rapoartelor Comisiei.

(3) In absenţa coordonatorului sau în situaţia în care acesta nu îşi poate exercita atribuţiile, din motive întemeiate, sarcinile şi competenţele sunt preluate de coordonatorul adjunct, după informarea preşedintelui Comisiei.

(4)  Deciziile legate de formarea şi activitatea grupurilor de lucru se iau cu aprobarea a două treimi din numărul membrilor prezenţi la reuniunea legal întrunită.

SECŢIUNEA a 13-a

Raportul grupurilor de lucru

Art. 35. - (1) Grupul de lucru elaborează un raport scris, preliminar, pe care îl supune dezbaterii Comisiei. Raportul conţine două părţi:

a)  o sinteză referitoare la evaluarea riscurilor, pe baza prevederilor legale, specifice introducerii deliberate în mediu a organismelor modificate genetic, respectiv utilizării în condiţii de izolare a microorganismelor modificate genetic;

b)  o sinteză a tuturor punctelor de vedere ale membrilor Comisiei şi experţilor implicaţi în evaluarea respectivă.

(2)  Grupul de lucru trebuie să confirme în scris, în raportul său, că este competent pentru soluţionarea dosarului respectiv.

(3) Grupul de lucru ia în considerare concluziile rezultate din dezbaterea raportului preliminar prevăzut la alin. (1), precum şi orice recomandări considerate ca pertinente şi elaborează un raport final, care stă la baza avizului/punctului de vedere al Comisiei.

CAPITOLUL III

Dispoziţii comune şi finale

SECŢIUNEA 1

 Coordonarea

Art. 36. - (1) Comisia coordonează lucrările subcomisiilor, ale grupurilor de lucru, propune metodologii şi elaborează ghiduri privind evaluarea riscului asupra sănătăţii umane şi a mediului.

(2) Comisia analizează aspectele multidisciplinare, comune mai multor subcomisii, şi poate propune autorităţii competente înfiinţarea unor noi subcomisii, cu o nouă componenţă, sau unificarea subcomisiilor existente, în funcţie de necesităţi. In această situaţie, autoritatea competentă elaborează proiectul de ordin pentru modificarea regulamentului şi îl supune aprobării conducătorului autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului.

SECŢIUNEA a 2-a

Rapoartele Comisiei

Art. 37. - (1) Comisia transmite un raport anual de activitate către autoritatea competentă şi către autoritatea publică centrală pentru protecţia mediului, până la sfârşitul primului trimestru al fiecărui an, pentru activitatea din anul anterior. Raportul se publică pe adresa proprie de internet.

(2) Comisia prezintă rapoarte specifice, cu ocazia întrunirilor sale,   cu   privire   la   fiecare   subiect   dezbătut   în   cadrul subcomisiilor. In textul raportului se includ şi opiniile separate ale membrilor sau experţilor.

SECŢIUNEA a 3-a

Aspectele financiare

Art. 38. - Membrii Comisiei, experţii angajaţi de aceasta, precum şi personalul din cadrul Secretariatului Comisiei sunt remuneraţi pentru activitatea lor. Costurile respective, împreună cu costurile activităţilor tehnico-administrative legate de funcţionarea Comisiei, se asigură de către Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului, în conformitate cu prevederile art. 11 alin. (3) lit. b) şi ale art. 11 alin. (7) lit. c) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 43/2007.

Art. 39. - (1) Comisia este responsabilă de buna gestionare a fondurilor şi evaluează anual fondurile bugetare de care dispune şi utilizarea lor.

(2) Secretariatul Comisiei face anual un raport bugetar pentru Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului, în condiţiile legii. Raportul nu are caracter confidenţial. Secretariatul Comisiei face anual propuneri privind bugetul pentru anul următor.

SECŢIUNEA a 4-a

Arhivarea documentelor

Art. 40. - (1) Secretariatul Comisiei asigură arhivarea documentelor primite, a copiilor convocărilor de întrunire, a rapoartelor provizorii şi finale ale Comisiei, a rapoartelor grupurilor de experţi, a avizelor Comisiei, a altor documente importante, precum şi a informaţiilor personale transmise de membrii Comisiei şi de experţi.

(2) Documentele stabilite ca fiind confidenţiale sunt arhivate separat, într-un singur exemplar, de către autoritatea competentă. Consultarea acestora este permisă numai la sediul arhivei şi numai persoanelor stabilite conform prezentului regulament, respectiv membrilor Comisiei şi experţilor angajaţi de aceasta şi care au semnat un contract de confidenţialitate.

(3) Au acces la documentele confidenţiale şi reprezentanţii autorizaţi ai autorităţii competente, ai autorităţii publice pentru protecţia mediului şi ai autorităţilor implicate, la sediul arhivei.

SECŢIUNEA a 5-a

Colaborări

Art. 41. - (1) Comisia poate participa la activităţi organizate de organisme similare din alte state sau instituţii şi organizaţii internaţionale, în limitele bugetului de care dispune şi cu aprobarea conducătorului autorităţii competente. Membrii Comisiei care desfăşoară astfel de activităţi întocmesc un raport al deplasării/activităţii, pe care îl supun aprobării preşedintelui Comisiei şi conducătorului autorităţii competente, în termen de 5 zile calendaristice de la data revenirii în ţară.

(2) La solicitarea autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului, Comisia participă la elaborarea unor proiecte de acte normative, strategii, programe, standarde, în domeniul de competenţă al membrilor Comisiei, această activitate fiind asimilată activităţii curente a Comisiei.

(3)  Comisia întreprinde măsuri de informare a publicului privind domeniul biotehnologiei, biosecurităţii, evaluarea riscurilor, managementul şi comunicarea riscului, managementul organismelor modificate genetic, legislaţia comunitară etc. De asemenea, informează despre activitatea proprie, inclusiv despre schimbul de experienţă cu alte instituţii.

Art. 42. - (1) Comisia poate colabora cu consilii ştiinţifice, comisii de specialitate, care funcţionează pe lângă alte autorităţi publice, unităţi de învăţământ/cercetare/dezvoltare.

(2) Un membru al Comisiei nu poate face parte din altă comisie ştiinţifică, la nivel naţional sau internaţional, aflată în situaţia de a emite un aviz în legătură cu acelaşi subiect.

ANEXA Nr. 1 la regulament

Modelul formularelor privind angajamentul, declaraţia de interese şi declaraţia de confidenţialitate, care se semnează de către membrii Comisiei pentru Securitate Biologică

1.1. Angajamentul

COMISIA PENTRU SECURITATE BIOLOGICA

Antet

LOGO

ANGAJAMENT

(pentru membrii Comisiei)

Numele...............................................................prenumele......................................................................................................

C.I./B.I. nr........................................seria..................., eliberată/eliberat de...................................la data de............................

Adresa pentru corespondenţă...................................................................................................................................................

CNP..........................................................,telefon/fax/e-mail...................................................................................................

Locul de muncă........................................................................................................................................................................

Declar prin prezenta că mă angajez să particip activ la reuniunile Comisiei pentru Securitate Biologică şi să respect prevederile legislaţiei naţionale şi comunitare în vigoare.

Mă angajez să respect Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea Comisiei pentru Securitate Biologică, să acţionez în spirit de corectitudine şi independenţă, în serviciul interesului public.

Declar că am primit o copie a acestui regulament.

Data...............................................

Semnătura......................................

1.2 Declaraţia de interese

COMISIA PENTRU SECURITATE BIOLOGICA

Antet

LOGO

DECLARAŢIE   DE   INTERESE

(pentru membrii Comisiei)

Numele...............................................................prenumele.....................................................................................................

C.I./B.I. nr........................................seria..................., eliberată/eliberat de...................................la data de...........................

Adresa pentru corespondenţă..................................................................................................................................................

CNP..........................................................,telefon/fax/e-mail..................................................................................................

Informaţii privind interesul direct sau indirect, raportat la atribuţiile Comisiei

(1) Interese directe

Interese cu titlu de avantaj personal pentru membrul Comisiei, la momentul întocmirii declaraţiei, susceptibile de a influenţa sau care par să influenţeze comportamentul său

(2) Interese indirecte

Alte interese susceptibile de a influenţa comportamentul membrului Comisiei

(3) Interese decurgând din activităţile profesionale ale membrului Comisiei sau ale apropiaţilor acestuia

(4) Alte interese sau fapte pe care subsemnata/subsemnatul le consideră relevante

Subsemnata/subsemnatul declar că informaţiile de mai sus sunt exacte şi complete.

Data..........................................

Semnătura..................................

NOTĂ

Declaraţia se semnează de către membrii Comisiei, titulari şi supleanţi. Aceştia au obligaţia de a actualiza anual declaraţia şi ori de câte ori intervin modificări în cadrul acesteia.

Pe versoul declaraţiei se tipăresc Instrucţiuni privind „interesele".

Instrucţiuni privind „interesele"

•  Prin interes se înţelege orice asociere, orice aspect sau avantaj financiar, adică deţinerea de acţiuni sau obligaţiuni, deţinerea de titluri diferite, de exemplu, titluri de participaţie, sau deţinerea unei proprietăţi la o societate comercială, companie, grup de interes economic, naţional sau internaţional, public ori privat, sau deţinerea calităţii de membru la o asociaţie, fundaţie, organizaţie neguvernamentală, care are legături cu activitatea şi responsabilităţile Comisiei. De asemenea, se înţelege deţinerea de interese financiare în raport cu un plan de investiţii contractate înainte de a deveni membru al Comisiei şi/sau interese privind fonduri de plasament comune, nenominative.

• Se prezintă experienţa profesională în cursul ultimilor 5 ani, într-un domeniu relevant pentru activitatea Comisiei. Aceasta include toate tipurile de activităţi, indiferent dacă au fost remunerate în mod regulat sau ocazional (membru în organele de conducere, în consiliul de administraţie, post de director executiv, angajat, consilier, interese contractuale, stagii etc. în societatea comercială, compania, grupul de interes economic, asociaţia, fundaţia, organizaţia neguvernamentală etc). Se vor prezenta clar şi precis rolul şi funcţia ocupate.

• Membrul Comisiei este obligat să declare interesele pe care le-a putut avea în trecut sau procedurile juridice în care este susceptibil să se angajeze, în raport cu activitatea Comisiei, precizând implicaţiile.

•  Trebuie declarată asistenţa sau susţinerea obţinută şi care este sau nu asociată cu avantaje băneşti sau materiale, directe sau indirecte. Acestea includ burse de studii sau de cercetare, călătorii de studii etc.

• Trebuie declarată participarea în grupuri de interes public, societăţi profesionale, cluburi şi organizaţii, ale căror programe sunt susceptibile de a interfera cu activitatea Comisiei. Trebuie descrise cu claritate şi precizie rolul şi funcţiile ocupate.

• Prin apropiaţi ai unui membru al Comisiei se înţelege soţul/soţia, finii şi afinii, precum şi rudele până la gradul al IV-lea, inclusiv.

1.3. Declaraţia de confidenţialitate

COMISIA PENTRU SECURITATE BIOLOGICĂ

Antet

LOGO

DECLARAŢIE   DE   CONFIDENŢIALITATE

(pentru membrii Comisiei)

Numele...............................................................prenumele....................................................................................................

C.I./B.I. nr........................................seria..................., eliberată/eliberat de...................................la data de..........................

Adresa pentru corespondenţă.................................................................................................................................................

CNP..........................................................,telefon/fax/e-mail.................................................................................................

In sensul prezentei declaraţii, confidenţialitatea se referă la:

- orice informaţie stabilită ca atare (de deţinătorul datelor şi/sau de autoritatea competentă), în legătură cu un dosar privind autorizarea organismelor modificate genetic, în înţelesul art. 25 şi al art. 12 din Directiva 2001/18/CE, respectiv al art. 43 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 43/2007 şi al art. 21 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 44/2007, aprobată cu modificări prin Legea nr. 3/2008;

- orice document pregătitor sau final, opiniile şi propunerile personale sau orice informaţie care apare pe sistemul electronic intern al Comisiei sau prin corespondenţa secretariatului acestuia, şi care nu au făcut obiectul unei aprobări prealabile din partea Comisiei pentru a fi făcute publice.

Declar prin prezenta că am înţeles obligaţiile ce îmi revin, în sensul celor prezentate mai sus.

Mă angajez:

1. să păstrez confidenţialitatea/să respect restricţiile privind orice informaţie la care am acces pe parcursul activităţii mele ca membru al Comisiei;

2.  să nu divulg unor terţi sau să pun la dispoziţia unor terţi informaţiile de care aş putea lua cunoştinţă în legătură cu activitatea Comisiei sau prin relaţia cu Secretariatul Comisiei ori cu autoritatea competentă sau cu alte autorităţi ori prin sistemul electronic intern al Comisiei, dacă aceste informaţii au caracter confidenţial;

3.  să respect caracterul confidenţial al opiniilor şi propunerilor exprimate de ceilalţi membri ai Comisiei, de invitaţi, de experţi şi de Secretariatul Comisiei, în cadrul activităţilor Comisiei;

4. să nu folosesc nicio informaţie în beneficiu personal sau al unei terţe părţi;

5. să nu pun la dispoziţia publicului nicio informaţie, chiar şi după încheierea contractului meu, pentru o perioadă de 5 ani.

Data.................................

Semnătura.......................

ANEXA Nr. 2 la regulament

Modelul formularelor privind declaraţia de interese şi declaraţia de confidenţialitate, care se semnează de către experţii angajaţi de către Comisia pentru Securitate Biologică

2.1. Declaraţia de interese

COMISIA PENTRU SECURITATE BIOLOGICA

Antet

LOGO

DECLARAŢIE   DE   INTERESE

(pentru experţi)

Dosar nr......................

Numele...............................................................prenumele..................................................................................................

C.I./B.I. nr........................................seria..................., eliberată/eliberat de...................................la data de.........................

Adresa pentru corespondenţă................................................................................................................................................

CNP..........................................................,telefon/fax/e-mail................................................................................................

Locul de muncă.....................................................................................................................................................................

In conformitate cu prevederile Regulamentului privind organizarea şi funcţionarea Comisiei pentru Securitate Biologică, declar prin prezenta că nu am |_| / am1) |_| interese financiare şi nefinanciare, directe şi indirecte, care pot afecta activitatea mea ca expert în cadrul Comisiei, subcomisia....................................................................................................................................

Declar următoarele interese:..................................................................................................................................................

........................................................................................................................................................................ ........................................................................................................................................................................ ......................................

Informez Comisia că nu am niciun interes care ar putea fi considerat ca afectând independenţa mea ca expert în cadrul Comisiei, subcomisia.......................................................................................................................,şi mă angajez că în situaţia în care, pe parcursul activităţii mele în cadrul Comisiei, ar putea apărea un potenţial conflict de interese voi informa Comisia fără întârziere, pentru a decide în consecinţă.

Informez Comisia că am un interes care ar putea fi considerat ca afectând independenţa mea ca expert în cadrul Comisiei, subcomisia........................................................................................................................................................................ .., acesta fiind:........................................................................................................................................................................ ..

Sunt de acord ca informaţia de mai sus să fie făcută publică şi comunicată sau făcută accesibilă unor terţe părţi.

Data................................................

Semnătura.......................................

NOTĂ

Declaraţia se semnează de către experţi. Aceştia au obligaţia de a actualiza anual declaraţia şi ori de câte ori intervin modificări în cadrul acesteia.

Pe versoul declaraţiei se tipăresc Instrucţiuni privind „interesele".

1) Se completează toate interesele.

Instrucţiuni privind „interesele"

•  Prin interes se înţelege orice asociere, orice aspect sau avantaj financiar, adică deţinerea de acţiuni sau obligaţiuni, deţinerea de titluri diferite, de exemplu, titluri de participaţie, sau deţinerea unei proprietăţi la o societate comercială, companie, grup de interes economic, naţional sau internaţional, public sau privat, sau deţinerea calităţii de membru la o asociaţie, fundaţie, organizaţie neguvernamentală, care are legături cu activitatea şi responsabilităţile Comisiei. De asemenea, deţinerea de interese financiare în raport cu un plan de investiţii contractate înainte de a deveni expert desemnat de Comisie şi/sau interese privind fonduri de plasament comune, nenominative.

• Se prezintă experienţa profesională în cursul ultimilor 5 ani, într-un domeniu relevant pentru activitatea Comisiei. Aceasta include toate tipurile de activităţi, indiferent dacă au fost remunerate în mod regulat sau ocazional (membru în organele de conducere, în consiliul de administraţie, post de director executiv, angajat, consilier, interese contractuale, stagii etc. în societatea comercială, compania, grupul de interes economic, asociaţia, fundaţia, organizaţia neguvernamentală etc). Se vor prezenta clar şi precis rolul şi funcţia ocupate.

• Expertul este obligat să declare interesele pe care le-a putut avea în trecut sau procedurile juridice în care este susceptibil să se angajeze, în raport cu activitatea Comisiei, precizând implicaţiile.

• Trebuie declarată asistenţa sau susţinerea obţinută şi care este ori nu asociată cu avantaje băneşti sau materiale, directe ori indirecte. Acestea includ burse de studii sau de cercetare, călătorii de studii etc.

• Trebuie declarată participarea în grupuri de interes public, societăţi profesionale, cluburi şi organizaţii, ale căror programe sunt susceptibile de a interfera cu activitatea Comisiei. Trebuie descrise cu claritate şi precizie rolul şi funcţiile ocupate.

• Prin apropiaţi ai unui expert se înţelege soţul/soţia, finii şi afinii, precum şi rudele până la gradul al IV-lea inclusiv.

2.2. Declaraţia de confidenţialitate

COMISIA PENTRU SECURITATE BIOLOGICĂ

Antet

LOGO

DECLARAŢIE   DE   CONFIDENŢIALITATE

(pentru experţi)

Dosar nr......................

Numele.........................................................................prenumele.........................................................................................

C.I./B.I. nr........................................seria..................., eliberată/eliberat de...................................la data de.........................

Adresa pentru corespondenţă.................................................................................................................................................

CNP..............................................................,telefon/fax/e-mail............................................................................................

Declar prin prezenta că am luat cunoştinţă despre faptul că trebuie să respect confidenţialitatea, în conformitate cu prevederile Regulamentului privind organizarea şi funcţionarea Comisiei pentru Securitate Biologică.

Cunosc că am obligaţia să nu divulg nicio informaţie la care am acces prin activitatea mea ca expert, dacă această informaţie face obiectul unei solicitări privind păstrarea confidenţialităţii.

Mă angajez:

1. să păstrez confidenţialitatea/să respect restricţiile privind orice informaţie la care am acces pe parcursul activităţii mele ca expert;

2.  să nu divulg unor terţi sau să pun la dispoziţia unor terţi informaţiile de care aş putea lua cunoştinţă în legătură cu activitatea Comisiei sau prin relaţia cu Secretariatul Comisiei ori cu autoritatea competentă sau cu alte autorităţi ori prin sistemul electronic intern al Comisiei, dacă aceste informaţii au caracter confidenţial;

3. să respect caracterul confidenţial al opiniilor şi propunerilor exprimate de membrii Comisiei, de invitaţii lor, de experţi şi de Secretariatul Comisiei, în cadrul activităţilor Comisiei;

4. să nu folosesc nicio informaţie în beneficiu personal sau al unei terţe părţi;

5. să nu pun la dispoziţia publicului nicio informaţie, chiar şi după încheierea contractului meu, pentru o perioadă de 5 ani.

Data....................................

Semnătura..........................


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 98/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 98 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu