Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 978 din  8 iulie 2005

privind aprobarea Precizarilor pentru aplicarea prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 59/2005 privind unele masuri de natura fiscala si financiara pentru punerea in aplicare a Legii nr. 348/2004 privind denominarea monedei nationale

ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 651 din 22 iulie 2005


SmartCity3


    In temeiul art. 11 alin. (5) din Hotararea Guvernului nr. 208/2005 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice si a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare,
    in temeiul art. 9 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 59/2005 privind unele masuri de natura fiscala si financiara pentru punerea in aplicare a Legii nr. 348/2004 privind denominarea monedei nationale,

    ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Precizarile pentru aplicarea prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 59/2005 privind unele masuri de natura fiscala si financiara pentru punerea in aplicare a Legii nr. 348/2004 privind denominarea monedei nationale, prevazute in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    Agentia Nationala de Administrare Fiscala, Directia de reglementari contabile, Directia generala a contabilitatii publice si a sistemului de decontari in sectorul public, Directia generala a tehnologiei informatiei, directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti si Directia generala de administrare a marilor contribuabili vor lua masuri pentru ducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.
    Art. 3
    Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                        Ministrul finantelor publice,
                               Ionel Popescu

    ANEXA 1

                                 PRECIZARI
pentru aplicarea prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 59/2005 privind unele masuri de natura fiscala si financiara pentru punerea in aplicare a Legii nr. 348/2004 privind denominarea monedei nationale

    1. Incepand cu data de 1 iulie 2005, creantele fiscale reprezentand impozite, taxe, contributii si alte sume datorate bugetului general consolidat se stabilesc in moneda noua, la nivel de leu, fara subdiviziuni, prin rotunjire la un leu pentru fractiunile de peste 50 de bani inclusiv si prin neglijarea fractiunilor de pana la 49 de bani inclusiv, cu exceptia creantelor prevazute la pct. 3. In cazul impozitelor, taxelor si contributiilor retinute la sursa potrivit legii, rotunjirea se efectueaza de catre platitorul de venit pentru fiecare beneficiar. Prevederile se aplica si creantelor fiscale nascute anterior datei de 30 iunie 2005, stabilite sau corectate dupa data de 1 iulie 2005, precum si celor inscrise in acte administrative aflate in curs de executare.
    2. Creantele fiscale existente in evidenta analitica pe platitori la data de 30 iunie 2005, neachitate, vor fi denominate in conformitate cu prevederile Legii nr. 348/2004 privind denominarea monedei nationale, cu modificarile si completarile ulterioare, si rotunjite potrivit pct. 1.
    3. Pentru taxele judiciare de timbru, taxele extrajudiciare de timbru, taxele de timbru pentru activitatea notariala, pentru valorile timbrelor judiciare stabilite potrivit legii, pentru alte taxe si tarife percepute anticipat de catre institutii publice pentru prestarea serviciilor, precum si altele asemenea pentru care autoritatea competenta pentru administrarea creantelor fiscale nu conduce evidenta pe platitori, se aplica numai dispozitiile Legii nr. 348/2004, cu modificarile si completarile ulterioare. Aceasta regula se aplica pana la data intrarii in vigoare a Legii nr. 210/2005 privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 20/2005 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, data dupa care regula prevazuta la pct. 1 urmeaza a se aplica si acestor creante.
    4. Prevederile pct. 1 se refera la stabilirea cuantumului creantelor fiscale calculate si inscrise in documente, cum ar fi:
    a) declaratii fiscale (Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul general consolidat, Decont privind T.V.A. etc.);
    b) declaratii vamale prevazute de lege, prin care se stabilesc drepturile vamale reprezentand taxe vamale, T.V.A., accize, comision vamal si alte sume;
    c) decizii de impunere emise de organele fiscale competente, precum si actele constatatoare emise de organele vamale;
    d) decizii privind solutionarea contestatiei;
    e) procesul-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor;
    f) decizii privind rambursarea de taxa pe valoarea adaugata si decizii privind restituiri de impozite, taxe, contributii si alte venituri ale bugetului general consolidat;
    g) note de compensare si note de restituire/rambursare;
    h) orice alte documente emise de autoritatile publice competente, prin care se stabilesc si se individualizeaza creante fiscale.
    5. Prevederile pct. 1 se aplica tuturor valorilor inscrise in declaratiile fiscale ori de cate ori acestea sunt prevazute in formularele aprobate in conditiile legii. Eventualele diferente de impozite, taxe si contributii rezultate din rotunjire se inregistreaza conform pct. 11.
    6. Declaratiile de venit si declaratiile informative privind perioada de pana la 31 decembrie 2004 inclusiv, depuse dupa data de 1 iulie 2005 inclusiv, se intocmesc in moneda veche.
    7. Sumele reprezentand impozite, taxe, contributii si alte sume datorate bugetului general consolidat, rotunjite potrivit pct. 1, se inscriu astfel in documentele de plata, indiferent daca platile sunt totale sau partiale.
    8. In perioada 1 iulie 2005 - 31 decembrie 2006 unitatile Trezoreriei Statului efectueaza operatiuni de incasari si plati in numerar atat in moneda veche, cat si in moneda noua.
    9. In cazul platilor efectuate prin aplicarea de timbre mobile, timbrele existente in stoc pot fi utilizate pana la epuizarea stocului, dar nu mai tarziu de data de 31 decembrie 2006. In aceste cazuri organul competent pentru incasare va inscrie pe documentul pe care se aplica timbrul valoarea rezultata in urma denominarii efectuate in conformitate cu prevederile art. 5 alin. (5) din Legea nr. 348/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.
    10. Formularele cu regim special, existente in stoc la data de 30 iunie 2005, cum ar fi: monetarul, biletele de calatorie, biletele de spectacol, bonuri cu valoare fixa etc., care au inscrise in continutul lor valori fixe, pot fi utilizate pana la epuizarea stocului, cu conditia inscrierii pe formulare a noii valori rezultate in urma denominarii efectuate in conformitate cu prevederile art. 5 alin. (5) din Legea nr. 348/2004, cu modificarile si completarile ulterioare. Inscrierea noilor valori se realizeaza prin aplicarea unei stampile, prin inscriere manuala sau prin alte procedee tehnice.
    11. Contabilizarea valorilor rezultate din rotunjirea impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor sume datorate bugetului general consolidat in conformitate cu prevederile art. 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 59/2005, denumita in continuare ordonanta de urgenta, se efectueaza astfel:
    a) prin inregistrarea in debitul contului 473 "Decontari din operatii in curs de clarificare", in cazul in care sumele datorate se majoreaza, articol contabil:

             473                      =                      4xx
    "Decontari din operatii                           "Conturi de terti"
    in curs de clarificare"

    b) prin inregistrarea in creditul contului 473 "Decontari din operatii in curs de clarificare", in cazul in care sumele datorate se reduc, articol contabil:

             4xx                      =                      473
    "Conturi de terti"                                "Decontari din operatii
                                                      in curs de clarificare"

     La sfarsitul exercitiului financiar, soldul debitor sau creditor al contului 473 "Decontari din operatii in curs de clarificare" se regularizeaza astfel:
    a) soldul debitor se preia in cheltuielile exercitiului financiar, articol contabil:

             6588                     =                      473
    "Alte cheltuieli de exploatare"                   "Decontari din operatii
                                                      in curs de clarificare"

    b) soldul creditor se preia in veniturile exercitiului financiar, articol contabil:

             473                      =                      7588
    "Decontari din operatii                           "Alte venituri din
    in curs de clarificare"                           exploatare"

    12. In contabilitatea ministerelor si a celorlalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale si locale care gestioneaza veniturile bugetului de stat, bugetelor locale, bugetului asigurarilor sociale de stat, bugetului asigurarilor pentru somaj, bugetului Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, denumite potrivit legii creditori bugetari, diferentele rezultate din rotunjirea la nivel de leu, fara subdiviziuni, aferente veniturilor bugetului general consolidat provenite din impozite, taxe, contributii si alte sume cuvenite acestuia, stabilite si neachitate pana la data de 30 iunie 2005 inclusiv, se inregistreaza in rosu sau negru, dupa caz, astfel:
    - veniturile bugetului de stat:
             220.31                   =                      531.31
    "Debitori ai bugetului de stat"                   "Venituri de realizat
                                                      ale bugetului de stat"
    - veniturile bugetului local:
             220.32                   =                      531.32
    "Debitori ai bugetului local"                     "Venituri de realizat
                                                      ale bugetului local"
    - veniturile bugetului asigurarilor sociale de stat:
             220.33                   =                      531.33
    "Debitori ai bugetului                            "Venituri de realizat
    asigurarilor sociale de stat"                     ale bugetului asigurarilor
                                                      sociale de stat"
    - veniturile bugetului asigurarilor pentru somaj:
             220.34                   =                      531.34
    "Debitori ai bugetului                            "Venituri de realizat
    asigurarilor pentru somaj"                        ale bugetului asigurarilor
                                                      pentru somaj"
    - veniturile Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate:
             220.35                   =                      531.35
    "Debitori ai Fondului national                    "Venituri de realizat ale
    unic de asigurari sociale de                      Fondului national unic de
    sanatate"                                         asigurari sociale de
                                                      sanatate"

    13. In contabilitatea institutiilor publice, inregistrarea valorilor rezultate din rotunjirea impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor sume datorate bugetului general consolidat, in conformitate cu art. 1 din ordonanta de urgenta, se efectueaza astfel:
    - in cazul in care sumele datorate se rotunjesc in plus fata de obligatiile evidentiate in contabilitate:
             702                      =                      %
    "Finantarea de la buget privind
    anii precedenti si alte surse"                          232
             528                                      "Decontari cu bugetul"
    "Venituri din anii precedenti                           233
    si alte surse"                                    "Decontari privind
             337                                      asigurarile sociale"
    "Fonduri cu destinatie speciala"                        235
    etc.                                              "Decontari privind
                                                      contributia pentru bugetul
                                                      asigurarilor pentru somaj"
    - in cazul in care sumele datorate se rotunjesc in minus fata de obligatiile evidentiate in contabilitate:
              %                       =                     702
             232                                      "Finantarea de la buget
    "Decontari cu bugetul"                            privind anii precedenti
             233                                      si alte surse"
    "Decontari privind asigurarile                           528
    sociale"                                          "Venituri din anii
             235                                      precedenti si alte surse"
    "Decontari privind contributia                           337
    pentru bugetul asigurarilor pentru                "Fonduri cu destinatie
    somaj"                                            speciala" etc.

    14. Sumele reprezentand impozit pe veniturile din salarii si contributii sociale datorate de angajatori pentru luna iunie 2005 se determina conform legii, avand in vedere baza de calcul exprimata in moneda veche. Sumele rezultate care se declara sau se platesc incepand cu data de 1 iulie 2005 se denomineaza si se rotunjesc prin aplicarea prevederilor pct. 1. Regula se aplica si altor impozite retinute la sursa, potrivit legii, in cursul lunii iunie 2005.
    15. Sumele referitoare la veniturile din salarii si impozitul lunar retinut, inscrise la cap. V din Fisa fiscala privind impozitul pe veniturile din salarii, pentru lunile ianuarie - iunie 2005, se exprima si se declara in lei vechi. Suma inscrisa la rd. "Total impozit (RON)" se determina prin denominarea si rotunjirea sumei reprezentand "Total impozit (ROL)" prin aplicarea regulilor mentionate la pct. 1. Suma inscrisa la rd. 13 "Impozit anual" se exprima in lei noi.
    16. Contribuabilii care beneficiaza de inlesniri la plata obligatiilor fiscale, de natura esalonarilor, acordate in baza prevederilor legale in vigoare, au obligatia de a efectua denominarea si rotunjirea potrivit pct. 1 pentru fiecare suma reprezentand rata lunara din graficele de inlesniri la plata, cu termene de plata dupa data de 30 iunie 2005.

    Exemplu
________________________________________________________________________________
Sume de plata   U.M.     Exemplul   Exemplul Exemplul Exemplul Exemplul Exemplul
Denominare si            I*)        II*)     III*)    IV*)     V*)      VI*)
rotunjire       ________________________________________________________________
                lei   1.052.000.000  494.991  494.931   10.591    9.425    5.015
                vechi
________________________________________________________________________________
- impartire la  lei
  10.000        noi    105.200,0000  49,4991  49,4931   1,0591   0,9425   0,5015

- rotunjire la  lei
  a doua        noi
  zecimala
  conform Legii
  nr. 348/2004           105.200,00    49,50    49,49     1,06     0,94     0,50

- rotunjire la  lei
  intreg        noi         105.200       50       49        1        1        1

- sume de       lei
  plata dupa    noi
  efectuarea
  denominarii
  si rotunjirii             105.200       50       49        1        1        1
________________________________________________________________________________
    *) Sumele reprezinta rate de plata (impozite, taxe, contributii si dobanzi datorate pe perioada esalonarii).

    17. La ultimul termen de plata a ratelor din graficele de inlesniri la plata, organele fiscale competente vor comunica, cu cel putin 10 zile inainte de implinirea termenului, cuantumul ultimei rate rezultat ca urmare a denominarii si rotunjirii fiecarei rate din esalonarile la plata achitate ulterior datei de 30 iunie 2005.
    18. Creantele fiscale stabilite prin acte administrative fiscale emise anterior datei de 1 iulie 2005 in moneda veche si comunicate titularilor dupa aceasta data se vor inscrie in evidente in moneda noua, la nivel de leu, prin rotunjire potrivit pct. 1.
    19. Impozitele anuale care, potrivit legii, se platesc in transe, stabilite in decizii emise de organul fiscal competent, precum si in declaratiile de impozite si taxe locale intocmite de persoanele juridice potrivit Legii nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, dupa data de 1 iulie 2005, se exprima in lei noi. Transele platilor, stabilite potrivit legii, se rotunjesc conform pct. 1, iar diferenta pana la nivelul obligatiei anuale de plata se reflecta in suma stabilita pentru ultima transa.
    20. Adjudecatarii carora li s-a incuviintat plata in rate pentru bunurile adjudecate ca urmare a licitatiei pentru valorificarea bunurilor sechestrate in cadrul procedurii de executare silita au obligatia de a efectua denominarea si rotunjirea potrivit pct. 1 pentru fiecare rata, cu termene de plata dupa data de 30 iunie 2005. Regula prevazuta la pct. 17 se aplica in mod corespunzator.
    21. Preturile unitare de pana la 49 lei vechi ale bunurilor materiale aflate in administrarea institutiilor publice la data de 30 iunie 2005 vor fi denominate potrivit legii, iar sumele rezultate pot fi majorate la 0,01 lei noi, astfel cum se prezinta in exemplul urmator:

    Exemplu
________________________________________________________________________________
Categoria de     Cantitatea Pret   Pret      Pret      Diferente   Diferente
bunuri                      unitar unitar    unitar    rezultate   de
                            - lei  denominat majorat   in urma     inregistrat
                            vechi/ potrivit  potrivit  operatiunii in
                            U.M. - legii     art. 5    de          contabilitate
                                   - lei     din       conversie
                                   noi/      ordonanta - lei noi/
                                   U.M. -    de        U.M. -
                                             urgenta
                                             - lei
                                             noi/
                                             U.M. -
________________________________________________________________________________
        0             1        2    3 =          4          5        6 = 1 x 5
                                    2/10.000
________________________________________________________________________________
Active fixe
(de exemplu:
teren, cladire)         1      1     0,0001     0,01      0,0099       0,0099
Obiecte de
inventar (in
magazie, in
folosinta,
aflate la
terti)                100     30     0,003      0,01      0,007        0,7
Stocuri
(materiale,
materiale in
prelucrare,
animale si
pasari, produse
etc.)                 200     15     0,0015     0,01       0,0085      1,7
________________________________________________________________________________

    22. Diferentele rezultate in urma operatiunii de conversie se vor inregistra in contabilitate potrivit urmatoarelor reguli:
    - diferentele rezultate in urma efectuarii operatiunii de conversie pentru active fixe:
        - pentru activele fixe din domeniul public sau privat al statului si al unitatilor administrativ-teritoriale, neamortizabile:

             01                       =                      %
    "Active fixe"                                           306
                                                     "Fondul bunurilor care
                                                     alcatuiesc domeniul
                                                     public al statului"
                                                            307
                                                     "Fondul bunurilor care
                                                     alcatuiesc domeniul
                                                     privat al statului"
                                                            308
                                                     "Fondul bunurilor care
                                                     alcatuiesc domeniul
                                                     public al unitatilor
                                                     administrativ-teritoriale"
                                                            309
                                                     "Fondul bunurilor care
                                                     alcatuiesc domeniul privat
                                                     al unitatilor
                                                     administrativ-teritoriale",
                                                     dupa caz

        - pentru activele fixe din domeniul privat al statului si al unitatilor administrativ-teritoriale, amortizabile:

             01                       =                      %
    "Active fixe"                                           702
                                                     "Finantarea de la buget
                                                     privind anii precedenti si
                                                     alte surse"
                                                            528
                                                     "Venituri din anii
                                                     precedenti si alte surse"
                                                            337
                                                     "Fonduri cu destinatie
                                                     speciala"
                                                            05
                                                     "Amortizarea activelor
                                                     fixe" etc., dupa caz

    - diferentele rezultate in urma efectuarii operatiunii de conversie pentru obiecte de inventar:

             602                      =                     311
    "Obiecte de inventar in magazine"                "Fondul obiectelor de
                                                     inventar"

    Similar se efectueaza inregistrarile contabile si pentru celelalte categorii de obiecte de inventar.
    - diferentele rezultate in urma efectuarii operatiunii de conversie pentru stocuri:

             600                      =                      %
    "Materiale"                                             702
                                                     "Finantare de la buget
                                                     privind anii precedenti si
                                                     alte surse"
                                                            528
                                                     "Venituri din anii
                                                     precedenti si alte surse"
                                                            337
                                                     "Fonduri cu destinatie
                                                     speciala" etc., dupa caz

    Similar se efectueaza inregistrarile contabile si pentru celelalte categorii de stocuri.

    NOTA:
    Conturile 702 "Finantare de la buget privind anii precedenti si alte surse", 528 "Venituri din anii precedenti si alte surse", 337 "Fonduri cu destinatie speciala" etc., dupa caz, vor fi dezvoltate in analitice distincte pentru evidentierea diferentelor din rotunjiri ca urmare a denominarii potrivit Legii nr. 348/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, si a diferentelor rezultate in urma efectuarii operatiunii de conversie potrivit ordonantei de urgenta.

    23. Agentiile de implementare prin care se deruleaza fondurile reprezentand contributia financiara nerambursabila a Comunitatii Europene (PHARE, ISPA si SAPARD) vor realiza conversia in lei noi a soldurilor initiale, a rulajelor si soldurilor finale cuprinse in balanta de verificare la data de 30 iunie 2005.
    Diferentele rezultate din rotunjirea la nivel de leu, fara subdiviziunile acestuia, se inregistreaza in contabilitate astfel:
    A. pentru fondurile PHARE:
    - Fondul National si Oficiul de Plati si Contractare PHARE (Ministerul Finantelor Publice) si Ministerul Integrarii Europene vor utiliza contul 58.30 "Rezultatul patrimonial", analitic 58.30.9.xx "Diferente din rotunjiri urmare denominarii potrivit Legii nr. 348/2004";
    B. pentru fondurile ISPA:
    - Fondul National si Oficiul de Plati si Contractare PHARE (Ministerul Finantelor Publice) si Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului vor utiliza contul 58.30 "Rezultatul patrimonial", analitic 58.30.y.9.xx "Diferente din rotunjiri urmare denominarii potrivit Legii nr. 348/2004";
    - pentru sumele avansate din bugetul de stat, reprezentand cofinantare sau indisponibilitati temporare, Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului va utiliza contul 702.03 "Finantare de la buget privind anii precedenti si alte surse", analitic 702.03.y.9.xx "Diferente din rotunjiri urmare denominarii potrivit Legii nr. 348/2004";
    C. pentru fondurile SAPARD:
    - Fondul National (Ministerul Finantelor Publice) va utiliza contul 412.02 "Diferente din reevaluare si diferente de curs aferente dobanzilor incasate", analitic 412.02.09 "Diferente din rotunjire urmare denominarii potrivit Legii nr. 348/2004";
    - Agentia SAPARD va utiliza contul 337.74 "Fonduri primite pentru programul SAPARD", analitic 337.74.09 "Diferente din rotunjiri urmare denominarii potrivit Legii nr. 348/2004".
    24. Regula prevazuta la pct. 1 nu se aplica in cazul calculelor intermediare pentru stabilirea impozitelor si taxelor locale. Elementele de calcul se denomineaza numai prin impartirea la 10.000 lei vechi, fara rotunjirea zecimalelor la ordinul sutelor, aceasta rotunjire aplicandu-se asupra oricareia dintre valorile rezultante. Suma finala a impozitului datorat, stabilit in actul administrativ emis de organul fiscal competent, se va rotunji conform prevederilor pct. 1.
    Prin sintagma calcule intermediare privind impozitele si taxele locale se intelege:
    a) calculul pentru perioade mai mici de un an;
    b) calculul bonificatiei prevazute la art. 255 alin. (2), art. 260 alin. (2) si art. 265 alin. (2) din Legea nr. 571/2003, cu modificarile ulterioare;
    c) determinarea nivelurilor/valorilor ca efect al aplicarii unor coeficienti de corectie sau cote de impozitare;
    d) determinarea nivelurilor impozitelor si taxelor locale care constau intr-o anumita suma in lei, ca efect al majorarii anuale prevazute la art. 287 din Legea nr. 571/2003, cu modificarile ulterioare;
    e) orice alte calcule neprevazute la lit. a) - e) si care nu privesc cuantumurile impozitelor si taxelor locale determinate pentru un an fiscal.

    Exemplu
    A. Considerand ca un contribuabil datoreaza un impozit anual de 1.886.000 lei vechi, care se plateste in patru rate, astfel:
    I   471.500 lei;
    II  471.500 lei;
    III 471.500 lei;
    IV  471.500 lei,
in moneda noua, impozitul datorat incepand cu data de 1 iulie 2005 va fi dupa cum urmeaza:
    Impozit anual: 189 lei noi,
    din care rata:
    I   47 lei;
    II  47 lei;
    III 47 lei;
    IV  48 lei.
    B. Considerand ca impozitul datorat in anul 2005 in cazul unui teren amplasat in extravilan este de 59.950 lei vechi, care se plateste in patru rate, astfel:
    I   14.987 lei;
    II  14.987 lei;
    III 14.988 lei;
    IV 14.988 lei,
in moneda noua, impozitul datorat incepand cu data de 1 iulie 2005 va fi dupa cum urmeaza:
    Impozit anual: 6 lei noi,
    din care rata:
    I   2 lei;
    II  2 lei;
    III 2 lei;
    IV  0 lei.
    C. Exemplu de calcule intermediare in moneda noua:
    C1. Datele despre teren:
    a) rangul localitatii unde este situat terenul: 0;
    b) zona in cadrul localitatii: C;
    c) categoria de folosinta: faneata.
    d) suprafata terenului: 1.214 mp;
    e) suprafata construita la sol a cladirilor: 0 mp;
    f) autoritatea locala deliberativa a hotarat, in anul 2004 pentru anul 2005, majorarea impozitului pe teren cu 37,9%;
    g) autoritatea locala deliberativa a hotarat, in anul 2004 pentru anul 2005, acordarea unei bonificatii de 9% .
    C2. Explicatii privind modul de calcul al impozitului pe teren, astfel cum rezulta din art. 258 alin. (3) - (5) din Legea nr. 571/2003, cu modificarile ulterioare, si Hotararea Guvernului nr. 783/2004 privind aprobarea nivelurilor pentru valorile impozabile, impozitele si taxele locale si alte taxe asimilate acestora, precum si pentru amenzile care se indexeaza/ajusteaza/actualizeaza anual pe baza ratei inflatiei, aplicabile in anul fiscal 2005:
    1. se determina suprafata pentru care se datoreaza impozit pe teren: este efectiv suprafata terenului, respectiv: 1.214 mp;
    2. se determina calculele intermediare ale impozitului pe teren:
    2.1. se identifica suma corespunzatoare unui teren avand categoria de folosinta "faneata", amplasat in zona C, respectiv: 10 lei/mp;
    2.2. se denomineaza prin impartirea la 10.000 potrivit Legii nr. 348/2004, cu modificarile si completarile ulterioare:
    10 lei/mp : 10.000 = 0,0010 lei/mp;
    2.3. suprafata de teren pentru care se datoreaza impozit pe teren, prevazuta la pct. 1, se inmulteste cu suma prevazuta la subpct. 2.2, respectiv:
    1.214 mp x 0,0010 lei/mp = 1,2140 lei;
    2.4. suma stabilita la subpct. 2.3 se inmulteste cu coeficientul de corectie 8,00 din tabelul prevazut la art. 258 alin. (5) din Legea nr. 571/2003, cu modificarile ulterioare, corespunzator rangului 0 al localitatii unde este amplasat terenul. Organul fiscal are, potrivit art. 7 teza a II-a din ordonanta de urgenta, posibilitatea de a opta pentru una dintre urmatoarele variante de calcul:
    a) in valoarea rezultanta de la subpct. 2.3 (1,2140) zecimalele nu se rotunjesc la ordinul sutelor, astfel:
    1,2140 lei x 8,00 = 9,7120 lei;
    b) in valoarea rezultanta de la subpct. 2.3 (1,2140) zecimalele se rotunjesc la ordinul sutelor, astfel:
    1,21 lei x 8,00 = 9,68 lei;
    2.5. avand in vedere prevederile art. 296 alin. (1) din Legea nr. 571/2003, cu modificarile ulterioare, deoarece, in anul fiscal 2004 pentru anul fiscal 2005, autoritatea locala deliberativa a hotarat majorarea impozitului pe teren cu 37,9%, suma determinata la subpct. 2.4 se majoreaza cu acest procent, astfel:
    a) 9,7120 + 9,7120 x 37,9% = 13,3928;
    b) 9,68 + 9,68 x 37,9% = 13,3487;
    2.6. avand in vedere prevederile art. 260 alin. (2) din Legea nr. 571/2003, cu modificarile ulterioare, deoarece, in anul fiscal 2004 pentru anul fiscal 2005, autoritatea locala deliberativa a hotarat acordarea unei bonificatii de 9%, pentru stabilirea impozitului organul fiscal are, potrivit art. 7 teza a II-a din ordonanta de urgenta, posibilitatea de a opta pentru una dintre urmatoarele variante de calcul:
    a^1) in valoarea rezultanta de la subpct. 2.5 lit. a) (13,3928) zecimalele nu se rotunjesc la ordinul sutelor, astfel:
    13,3928 lei - 13,3928 x 9% = 12,1874 lei;
    a^2) in valoarea rezultanta de la subpct. 2.5 lit. a) (13,3928) zecimalele se rotunjesc la ordinul sutelor, astfel:
    13,39 lei - 13,39 x 9% = 12,18 lei;
    b^1) in valoarea rezultanta de la subpct. 2.5 lit. b) (13,3487) zecimalele nu se rotunjesc la ordinul sutelor, astfel:
    13,3487 lei - 13,3487 x 9% = 12,1473 lei;
    b^2) in valoarea rezultanta de la subpct. 2.5 lit. b) (13,3487) zecimalele se rotunjesc la ordinul sutelor, astfel:
    13,35 lei - 13,35 x 9% = 12,15 lei;
    3. se determina impozitul pe teren datorat de catre contribuabil, aplicandu-se regulile rotunjirii potrivit Legii nr. 348/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, si ordonantei de urgenta:
    a^1) 12 lei;
    a^2) 12 lei;
    b^1) 12 lei;
    b^2) 12 lei.
    25. Consilierii juridici din cadrul Ministerului Finantelor Publice, respectiv ai Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, care reprezinta in fata instantelor de judecata interesele statului, in litigii care au ca obiect drepturi si obligatii evaluabile in bani, au obligatia de a solicita compartimentelor de specialitate din cadrul organelor fiscale convertirea in moneda noua a sumelor ce reprezinta obiectul litigiilor.
    26. In cazul in care termenul pentru indeplinirea unei obligatii fiscale s a sfarsit in zilele de 30 iunie sau 1 iulie 2005, cand activitatea cu publicul a unitatilor subordonate Ministerului Finantelor Publice era suspendata, obligatia se considera indeplinita daca aceasta a fost executata pana la sfarsitul zilei de luni, 4 iulie 2005. Regula se aplica si pentru actiunile constand in exercitarea unor drepturi prevazute de legea fiscala.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 978/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 978 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 358 1948
    What type of loan do you need? Personal loan Car loan Refinancing Mortgage Business capital (start or expand your business) Have you lost hope and think that there is no way out, but your financial problems are still not gone? Do not hesitate to contact us for possible business cooperation. Contact us (WhatsApp) number +918131851434 contact email id : sumitihomelend@gmail.com Mr. Damian Sumiti
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 978/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu