ORDIN
Nr. 978 din 8 iulie 2005
privind aprobarea Precizarilor pentru aplicarea prevederilor Ordonantei de
urgenta a Guvernului nr. 59/2005 privind unele masuri de natura fiscala si
financiara pentru punerea in aplicare a Legii nr. 348/2004 privind denominarea
monedei nationale
ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 651 din 22 iulie 2005

In temeiul art. 11 alin. (5) din Hotararea Guvernului nr. 208/2005 privind organizarea
si functionarea Ministerului Finantelor Publice si a Agentiei Nationale de
Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare,
in temeiul art. 9 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 59/2005 privind
unele masuri de natura fiscala si financiara pentru punerea in aplicare a Legii
nr. 348/2004 privind denominarea monedei nationale,
ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:
Art. 1
Se aproba Precizarile pentru aplicarea prevederilor Ordonantei de urgenta a
Guvernului nr. 59/2005 privind unele masuri de natura fiscala si financiara
pentru punerea in aplicare a Legii nr. 348/2004 privind denominarea monedei
nationale, prevazute in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2
Agentia Nationala de Administrare Fiscala, Directia de reglementari
contabile, Directia generala a contabilitatii publice si a sistemului de
decontari in sectorul public, Directia generala a tehnologiei informatiei,
directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti
si Directia generala de administrare a marilor contribuabili vor lua masuri
pentru ducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.
Art. 3
Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul finantelor publice,
Ionel Popescu
ANEXA 1
PRECIZARI
pentru aplicarea prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 59/2005
privind unele masuri de natura fiscala si financiara pentru punerea in aplicare
a Legii nr. 348/2004 privind denominarea monedei nationale
1. Incepand cu data de 1 iulie 2005, creantele fiscale reprezentand
impozite, taxe, contributii si alte sume datorate bugetului general consolidat
se stabilesc in moneda noua, la nivel de leu, fara subdiviziuni, prin rotunjire
la un leu pentru fractiunile de peste 50 de bani inclusiv si prin neglijarea
fractiunilor de pana la 49 de bani inclusiv, cu exceptia creantelor prevazute la
pct. 3. In cazul impozitelor, taxelor si contributiilor retinute la sursa
potrivit legii, rotunjirea se efectueaza de catre platitorul de venit pentru
fiecare beneficiar. Prevederile se aplica si creantelor fiscale nascute
anterior datei de 30 iunie 2005, stabilite sau corectate dupa data de 1 iulie
2005, precum si celor inscrise in acte administrative aflate in curs de
executare.
2. Creantele fiscale existente in evidenta analitica pe platitori la data
de 30 iunie 2005, neachitate, vor fi denominate in conformitate cu prevederile
Legii nr. 348/2004 privind denominarea monedei nationale, cu modificarile si
completarile ulterioare, si rotunjite potrivit pct. 1.
3. Pentru taxele judiciare de timbru, taxele extrajudiciare de timbru,
taxele de timbru pentru activitatea notariala, pentru valorile timbrelor
judiciare stabilite potrivit legii, pentru alte taxe si tarife percepute
anticipat de catre institutii publice pentru prestarea serviciilor, precum si
altele asemenea pentru care autoritatea competenta pentru administrarea
creantelor fiscale nu conduce evidenta pe platitori, se aplica numai
dispozitiile Legii nr. 348/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.
Aceasta regula se aplica pana la data intrarii in vigoare a Legii nr. 210/2005
privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 20/2005 pentru modificarea si
completarea Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura
fiscala, data dupa care regula prevazuta la pct. 1 urmeaza a se aplica si
acestor creante.
4. Prevederile pct. 1 se refera la stabilirea cuantumului creantelor
fiscale calculate si inscrise in documente, cum ar fi:
a) declaratii fiscale (Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul
general consolidat, Decont privind T.V.A. etc.);
b) declaratii vamale prevazute de lege, prin care se stabilesc drepturile
vamale reprezentand taxe vamale, T.V.A., accize, comision vamal si alte sume;
c) decizii de impunere emise de organele fiscale competente, precum si
actele constatatoare emise de organele vamale;
d) decizii privind solutionarea contestatiei;
e) procesul-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor;
f) decizii privind rambursarea de taxa pe valoarea adaugata si decizii
privind restituiri de impozite, taxe, contributii si alte venituri ale
bugetului general consolidat;
g) note de compensare si note de restituire/rambursare;
h) orice alte documente emise de autoritatile publice competente, prin care
se stabilesc si se individualizeaza creante fiscale.
5. Prevederile pct. 1 se aplica tuturor valorilor inscrise in declaratiile
fiscale ori de cate ori acestea sunt prevazute in formularele aprobate in
conditiile legii. Eventualele diferente de impozite, taxe si contributii
rezultate din rotunjire se inregistreaza conform pct. 11.
6. Declaratiile de venit si declaratiile informative privind perioada de
pana la 31 decembrie 2004 inclusiv, depuse dupa data de 1 iulie 2005 inclusiv,
se intocmesc in moneda veche.
7. Sumele reprezentand impozite, taxe, contributii si alte sume datorate
bugetului general consolidat, rotunjite potrivit pct. 1, se inscriu astfel in
documentele de plata, indiferent daca platile sunt totale sau partiale.
8. In perioada 1 iulie 2005 - 31 decembrie 2006 unitatile Trezoreriei
Statului efectueaza operatiuni de incasari si plati in numerar atat in moneda
veche, cat si in moneda noua.
9. In cazul platilor efectuate prin aplicarea de timbre mobile, timbrele
existente in stoc pot fi utilizate pana la epuizarea stocului, dar nu mai
tarziu de data de 31 decembrie 2006. In aceste cazuri organul competent pentru
incasare va inscrie pe documentul pe care se aplica timbrul valoarea rezultata
in urma denominarii efectuate in conformitate cu prevederile art. 5 alin. (5)
din Legea nr. 348/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.
10. Formularele cu regim special, existente in stoc la data de 30 iunie
2005, cum ar fi: monetarul, biletele de calatorie, biletele de spectacol,
bonuri cu valoare fixa etc., care au inscrise in continutul lor valori fixe,
pot fi utilizate pana la epuizarea stocului, cu conditia inscrierii pe
formulare a noii valori rezultate in urma denominarii efectuate in conformitate
cu prevederile art. 5 alin. (5) din Legea nr. 348/2004, cu modificarile si
completarile ulterioare. Inscrierea noilor valori se realizeaza prin aplicarea
unei stampile, prin inscriere manuala sau prin alte procedee tehnice.
11. Contabilizarea valorilor rezultate din rotunjirea impozitelor, taxelor,
contributiilor si a altor sume datorate bugetului general consolidat in
conformitate cu prevederile art. 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.
59/2005, denumita in continuare ordonanta de urgenta, se efectueaza astfel:
a) prin inregistrarea in debitul contului 473 "Decontari din operatii
in curs de clarificare", in cazul in care sumele datorate se majoreaza,
articol contabil:
473 = 4xx
"Decontari din operatii "Conturi de
terti"
in curs de clarificare"
b) prin inregistrarea in creditul contului 473 "Decontari din operatii
in curs de clarificare", in cazul in care sumele datorate se reduc,
articol contabil:
4xx = 473
"Conturi de terti" "Decontari
din operatii
in curs de
clarificare"
La sfarsitul exercitiului financiar, soldul debitor sau creditor al
contului 473 "Decontari din operatii in curs de clarificare" se
regularizeaza astfel:
a) soldul debitor se preia in cheltuielile exercitiului financiar, articol
contabil:
6588 = 473
"Alte cheltuieli de exploatare" "Decontari
din operatii
in curs de
clarificare"
b) soldul creditor se preia in veniturile exercitiului financiar, articol
contabil:
473 = 7588
"Decontari din operatii "Alte venituri
din
in curs de clarificare" exploatare"
12. In contabilitatea ministerelor si a celorlalte organe de specialitate
ale administratiei publice centrale si locale care gestioneaza veniturile
bugetului de stat, bugetelor locale, bugetului asigurarilor sociale de stat,
bugetului asigurarilor pentru somaj, bugetului Fondului national unic de
asigurari sociale de sanatate, denumite potrivit legii creditori bugetari,
diferentele rezultate din rotunjirea la nivel de leu, fara subdiviziuni,
aferente veniturilor bugetului general consolidat provenite din impozite, taxe,
contributii si alte sume cuvenite acestuia, stabilite si neachitate pana la
data de 30 iunie 2005 inclusiv, se inregistreaza in rosu sau negru, dupa caz,
astfel:
- veniturile bugetului de stat:
220.31 = 531.31
"Debitori ai bugetului de stat" "Venituri
de realizat
ale bugetului de
stat"
- veniturile bugetului local:
220.32 = 531.32
"Debitori ai bugetului local" "Venituri
de realizat
ale bugetului local"
- veniturile bugetului asigurarilor sociale de stat:
220.33 = 531.33
"Debitori ai bugetului "Venituri de
realizat
asigurarilor sociale de stat" ale bugetului
asigurarilor
sociale de stat"
- veniturile bugetului asigurarilor pentru somaj:
220.34 = 531.34
"Debitori ai bugetului "Venituri de
realizat
asigurarilor pentru somaj" ale bugetului
asigurarilor
pentru somaj"
- veniturile Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate:
220.35 = 531.35
"Debitori ai Fondului national "Venituri de
realizat ale
unic de asigurari sociale de Fondului national unic de
sanatate" asigurari sociale de
sanatate"
13. In contabilitatea institutiilor publice, inregistrarea valorilor
rezultate din rotunjirea impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor sume
datorate bugetului general consolidat, in conformitate cu art. 1 din ordonanta
de urgenta, se efectueaza astfel:
- in cazul in care sumele datorate se rotunjesc in plus fata de obligatiile
evidentiate in contabilitate:
702 = %
"Finantarea de la buget privind
anii precedenti si alte surse" 232
528 "Decontari cu
bugetul"
"Venituri din anii precedenti 233
si alte surse" "Decontari
privind
337 asigurarile sociale"
"Fonduri cu destinatie speciala" 235
etc. "Decontari privind
contributia pentru
bugetul
asigurarilor pentru
somaj"
- in cazul in care sumele datorate se rotunjesc in minus fata de
obligatiile evidentiate in contabilitate:
% = 702
232 "Finantarea de la
buget
"Decontari cu bugetul" privind anii
precedenti
233 si alte surse"
"Decontari privind asigurarile 528
sociale" "Venituri din
anii
235 precedenti si alte
surse"
"Decontari privind contributia 337
pentru bugetul asigurarilor pentru "Fonduri cu
destinatie
somaj" speciala" etc.
14. Sumele reprezentand impozit pe veniturile din salarii si contributii
sociale datorate de angajatori pentru luna iunie 2005 se determina conform
legii, avand in vedere baza de calcul exprimata in moneda veche. Sumele
rezultate care se declara sau se platesc incepand cu data de 1 iulie 2005 se
denomineaza si se rotunjesc prin aplicarea prevederilor pct. 1. Regula se
aplica si altor impozite retinute la sursa, potrivit legii, in cursul lunii iunie
2005.
15. Sumele referitoare la veniturile din salarii si impozitul lunar
retinut, inscrise la cap. V din Fisa fiscala privind impozitul pe veniturile
din salarii, pentru lunile ianuarie - iunie 2005, se exprima si se declara in
lei vechi. Suma inscrisa la rd. "Total impozit (RON)" se determina
prin denominarea si rotunjirea sumei reprezentand "Total impozit
(ROL)" prin aplicarea regulilor mentionate la pct. 1. Suma inscrisa la rd.
13 "Impozit anual" se exprima in lei noi.
16. Contribuabilii care beneficiaza de inlesniri la plata obligatiilor
fiscale, de natura esalonarilor, acordate in baza prevederilor legale in
vigoare, au obligatia de a efectua denominarea si rotunjirea potrivit pct. 1
pentru fiecare suma reprezentand rata lunara din graficele de inlesniri la
plata, cu termene de plata dupa data de 30 iunie 2005.
Exemplu
________________________________________________________________________________
Sume de plata U.M. Exemplul Exemplul Exemplul Exemplul Exemplul
Exemplul
Denominare si I*) II*) III*) IV*) V*) VI*)
rotunjire
________________________________________________________________
lei 1.052.000.000 494.991 494.931 10.591 9.425
5.015
vechi
________________________________________________________________________________
- impartire la lei
10.000 noi 105.200,0000 49,4991 49,4931 1,0591 0,9425
0,5015
- rotunjire la lei
a doua noi
zecimala
conform Legii
nr. 348/2004 105.200,00 49,50 49,49 1,06 0,94
0,50
- rotunjire la lei
intreg noi 105.200 50 49 1 1
1
- sume de lei
plata dupa noi
efectuarea
denominarii
si rotunjirii 105.200 50 49 1 1
1
________________________________________________________________________________
*) Sumele reprezinta rate de plata (impozite, taxe, contributii si dobanzi
datorate pe perioada esalonarii).
17. La ultimul termen de plata a ratelor din graficele de inlesniri la
plata, organele fiscale competente vor comunica, cu cel putin 10 zile inainte
de implinirea termenului, cuantumul ultimei rate rezultat ca urmare a
denominarii si rotunjirii fiecarei rate din esalonarile la plata achitate
ulterior datei de 30 iunie 2005.
18. Creantele fiscale stabilite prin acte administrative fiscale emise
anterior datei de 1 iulie 2005 in moneda veche si comunicate titularilor dupa
aceasta data se vor inscrie in evidente in moneda noua, la nivel de leu, prin
rotunjire potrivit pct. 1.
19. Impozitele anuale care, potrivit legii, se platesc in transe, stabilite
in decizii emise de organul fiscal competent, precum si in declaratiile de
impozite si taxe locale intocmite de persoanele juridice potrivit Legii nr.
571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, dupa data de 1 iulie
2005, se exprima in lei noi. Transele platilor, stabilite potrivit legii, se
rotunjesc conform pct. 1, iar diferenta pana la nivelul obligatiei anuale de
plata se reflecta in suma stabilita pentru ultima transa.
20. Adjudecatarii carora li s-a incuviintat plata in rate pentru bunurile
adjudecate ca urmare a licitatiei pentru valorificarea bunurilor sechestrate in
cadrul procedurii de executare silita au obligatia de a efectua denominarea si
rotunjirea potrivit pct. 1 pentru fiecare rata, cu termene de plata dupa data
de 30 iunie 2005. Regula prevazuta la pct. 17 se aplica in mod corespunzator.
21. Preturile unitare de pana la 49 lei vechi ale bunurilor materiale
aflate in administrarea institutiilor publice la data de 30 iunie 2005 vor fi
denominate potrivit legii, iar sumele rezultate pot fi majorate la 0,01 lei
noi, astfel cum se prezinta in exemplul urmator:
Exemplu
________________________________________________________________________________
Categoria de Cantitatea Pret Pret Pret Diferente Diferente
bunuri unitar unitar unitar rezultate de
- lei denominat majorat in urma inregistrat
vechi/ potrivit potrivit operatiunii in
U.M. - legii art. 5 de
contabilitate
- lei din conversie
noi/ ordonanta - lei noi/
U.M. - de U.M. -
urgenta
- lei
noi/
U.M. -
________________________________________________________________________________
0 1 2 3 = 4 5 6 = 1 x 5
2/10.000
________________________________________________________________________________
Active fixe
(de exemplu:
teren, cladire) 1 1 0,0001 0,01 0,0099 0,0099
Obiecte de
inventar (in
magazie, in
folosinta,
aflate la
terti) 100 30 0,003 0,01 0,007 0,7
Stocuri
(materiale,
materiale in
prelucrare,
animale si
pasari, produse
etc.) 200 15 0,0015 0,01 0,0085 1,7
________________________________________________________________________________
22. Diferentele rezultate in urma operatiunii de conversie se vor
inregistra in contabilitate potrivit urmatoarelor reguli:
- diferentele rezultate in urma efectuarii operatiunii de conversie pentru
active fixe:
- pentru activele fixe din domeniul public sau privat al statului si al
unitatilor administrativ-teritoriale, neamortizabile:
01 = %
"Active fixe" 306
"Fondul bunurilor
care
alcatuiesc domeniul
public al statului"
307
"Fondul bunurilor
care
alcatuiesc domeniul
privat al statului"
308
"Fondul bunurilor
care
alcatuiesc domeniul
public al unitatilor
administrativ-teritoriale"
309
"Fondul bunurilor
care
alcatuiesc domeniul privat
al unitatilor
administrativ-teritoriale",
dupa caz
- pentru activele fixe din domeniul privat al statului si al unitatilor
administrativ-teritoriale, amortizabile:
01 = %
"Active fixe" 702
"Finantarea de la
buget
privind anii precedenti si
alte surse"
528
"Venituri din anii
precedenti si alte
surse"
337
"Fonduri cu
destinatie
speciala"
05
"Amortizarea
activelor
fixe" etc., dupa caz
- diferentele rezultate in urma efectuarii operatiunii de conversie pentru
obiecte de inventar:
602 = 311
"Obiecte de inventar in magazine" "Fondul
obiectelor de
inventar"
Similar se efectueaza inregistrarile contabile si pentru celelalte
categorii de obiecte de inventar.
- diferentele rezultate in urma efectuarii operatiunii de conversie pentru
stocuri:
600 = %
"Materiale" 702
"Finantare de la
buget
privind anii precedenti si
alte surse"
528
"Venituri din anii
precedenti si alte
surse"
337
"Fonduri cu
destinatie
speciala" etc., dupa
caz
Similar se efectueaza inregistrarile contabile si pentru celelalte
categorii de stocuri.
NOTA:
Conturile 702 "Finantare de la buget privind anii precedenti si alte
surse", 528 "Venituri din anii precedenti si alte surse", 337
"Fonduri cu destinatie speciala" etc., dupa caz, vor fi dezvoltate in
analitice distincte pentru evidentierea diferentelor din rotunjiri ca urmare a
denominarii potrivit Legii nr. 348/2004, cu modificarile si completarile
ulterioare, si a diferentelor rezultate in urma efectuarii operatiunii de
conversie potrivit ordonantei de urgenta.
23. Agentiile de implementare prin care se deruleaza fondurile reprezentand
contributia financiara nerambursabila a Comunitatii Europene (PHARE, ISPA si
SAPARD) vor realiza conversia in lei noi a soldurilor initiale, a rulajelor si
soldurilor finale cuprinse in balanta de verificare la data de 30 iunie 2005.
Diferentele rezultate din rotunjirea la nivel de leu, fara subdiviziunile
acestuia, se inregistreaza in contabilitate astfel:
A. pentru fondurile PHARE:
- Fondul National si Oficiul de Plati si Contractare PHARE (Ministerul
Finantelor Publice) si Ministerul Integrarii Europene vor utiliza contul 58.30
"Rezultatul patrimonial", analitic 58.30.9.xx "Diferente din
rotunjiri urmare denominarii potrivit Legii nr. 348/2004";
B. pentru fondurile ISPA:
- Fondul National si Oficiul de Plati si Contractare PHARE (Ministerul
Finantelor Publice) si Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului
vor utiliza contul 58.30 "Rezultatul patrimonial", analitic
58.30.y.9.xx "Diferente din rotunjiri urmare denominarii potrivit Legii nr.
348/2004";
- pentru sumele avansate din bugetul de stat, reprezentand cofinantare sau
indisponibilitati temporare, Ministerul Transporturilor, Constructiilor si
Turismului va utiliza contul 702.03 "Finantare de la buget privind anii
precedenti si alte surse", analitic 702.03.y.9.xx "Diferente din
rotunjiri urmare denominarii potrivit Legii nr. 348/2004";
C. pentru fondurile SAPARD:
- Fondul National (Ministerul Finantelor Publice) va utiliza contul 412.02
"Diferente din reevaluare si diferente de curs aferente dobanzilor
incasate", analitic 412.02.09 "Diferente din rotunjire urmare
denominarii potrivit Legii nr. 348/2004";
- Agentia SAPARD va utiliza contul 337.74 "Fonduri primite pentru
programul SAPARD", analitic 337.74.09 "Diferente din rotunjiri urmare
denominarii potrivit Legii nr. 348/2004".
24. Regula prevazuta la pct. 1 nu se aplica in cazul calculelor
intermediare pentru stabilirea impozitelor si taxelor locale. Elementele de
calcul se denomineaza numai prin impartirea la 10.000 lei vechi, fara
rotunjirea zecimalelor la ordinul sutelor, aceasta rotunjire aplicandu-se
asupra oricareia dintre valorile rezultante. Suma finala a impozitului datorat,
stabilit in actul administrativ emis de organul fiscal competent, se va rotunji
conform prevederilor pct. 1.
Prin sintagma calcule intermediare privind impozitele si taxele locale se
intelege:
a) calculul pentru perioade mai mici de un an;
b) calculul bonificatiei prevazute la art. 255 alin. (2), art. 260 alin.
(2) si art. 265 alin. (2) din Legea nr. 571/2003, cu modificarile ulterioare;
c) determinarea nivelurilor/valorilor ca efect al aplicarii unor
coeficienti de corectie sau cote de impozitare;
d) determinarea nivelurilor impozitelor si taxelor locale care constau intr-o
anumita suma in lei, ca efect al majorarii anuale prevazute la art. 287 din
Legea nr. 571/2003, cu modificarile ulterioare;
e) orice alte calcule neprevazute la lit. a) - e) si care nu privesc
cuantumurile impozitelor si taxelor locale determinate pentru un an fiscal.
Exemplu
A. Considerand ca un contribuabil datoreaza un impozit anual de 1.886.000
lei vechi, care se plateste in patru rate, astfel:
I 471.500 lei;
II 471.500 lei;
III 471.500 lei;
IV 471.500 lei,
in moneda noua, impozitul datorat incepand cu data de 1 iulie 2005 va fi dupa
cum urmeaza:
Impozit anual: 189 lei noi,
din care rata:
I 47 lei;
II 47 lei;
III 47 lei;
IV 48 lei.
B. Considerand ca impozitul datorat in anul 2005 in cazul unui teren
amplasat in extravilan este de 59.950 lei vechi, care se plateste in patru
rate, astfel:
I 14.987 lei;
II 14.987 lei;
III 14.988 lei;
IV 14.988 lei,
in moneda noua, impozitul datorat incepand cu data de 1 iulie 2005 va fi dupa
cum urmeaza:
Impozit anual: 6 lei noi,
din care rata:
I 2 lei;
II 2 lei;
III 2 lei;
IV 0 lei.
C. Exemplu de calcule intermediare in moneda noua:
C1. Datele despre teren:
a) rangul localitatii unde este situat terenul: 0;
b) zona in cadrul localitatii: C;
c) categoria de folosinta: faneata.
d) suprafata terenului: 1.214 mp;
e) suprafata construita la sol a cladirilor: 0 mp;
f) autoritatea locala deliberativa a hotarat, in anul 2004 pentru anul 2005,
majorarea impozitului pe teren cu 37,9%;
g) autoritatea locala deliberativa a hotarat, in anul 2004 pentru anul
2005, acordarea unei bonificatii de 9% .
C2. Explicatii privind modul de calcul al impozitului pe teren, astfel cum
rezulta din art. 258 alin. (3) - (5) din Legea nr. 571/2003, cu modificarile
ulterioare, si Hotararea Guvernului nr. 783/2004 privind aprobarea nivelurilor
pentru valorile impozabile, impozitele si taxele locale si alte taxe asimilate
acestora, precum si pentru amenzile care se indexeaza/ajusteaza/actualizeaza
anual pe baza ratei inflatiei, aplicabile in anul fiscal 2005:
1. se determina suprafata pentru care se datoreaza impozit pe teren: este
efectiv suprafata terenului, respectiv: 1.214 mp;
2. se determina calculele intermediare ale impozitului pe teren:
2.1. se identifica suma corespunzatoare unui teren avand categoria de
folosinta "faneata", amplasat in zona C, respectiv: 10 lei/mp;
2.2. se denomineaza prin impartirea la 10.000 potrivit Legii nr. 348/2004,
cu modificarile si completarile ulterioare:
10 lei/mp : 10.000 = 0,0010 lei/mp;
2.3. suprafata de teren pentru care se datoreaza impozit pe teren,
prevazuta la pct. 1, se inmulteste cu suma prevazuta la subpct. 2.2, respectiv:
1.214 mp x 0,0010 lei/mp = 1,2140 lei;
2.4. suma stabilita la subpct. 2.3 se inmulteste cu coeficientul de
corectie 8,00 din tabelul prevazut la art. 258 alin. (5) din Legea nr.
571/2003, cu modificarile ulterioare, corespunzator rangului 0 al localitatii
unde este amplasat terenul. Organul fiscal are, potrivit art. 7 teza a II-a din
ordonanta de urgenta, posibilitatea de a opta pentru una dintre urmatoarele
variante de calcul:
a) in valoarea rezultanta de la subpct. 2.3 (1,2140) zecimalele nu se
rotunjesc la ordinul sutelor, astfel:
1,2140 lei x 8,00 = 9,7120 lei;
b) in valoarea rezultanta de la subpct. 2.3 (1,2140) zecimalele se
rotunjesc la ordinul sutelor, astfel:
1,21 lei x 8,00 = 9,68 lei;
2.5. avand in vedere prevederile art. 296 alin. (1) din Legea nr. 571/2003,
cu modificarile ulterioare, deoarece, in anul fiscal 2004 pentru anul fiscal
2005, autoritatea locala deliberativa a hotarat majorarea impozitului pe teren
cu 37,9%, suma determinata la subpct. 2.4 se majoreaza cu acest procent, astfel:
a) 9,7120 + 9,7120 x 37,9% = 13,3928;
b) 9,68 + 9,68 x 37,9% = 13,3487;
2.6. avand in vedere prevederile art. 260 alin. (2) din Legea nr. 571/2003,
cu modificarile ulterioare, deoarece, in anul fiscal 2004 pentru anul fiscal
2005, autoritatea locala deliberativa a hotarat acordarea unei bonificatii de
9%, pentru stabilirea impozitului organul fiscal are, potrivit art. 7 teza a
II-a din ordonanta de urgenta, posibilitatea de a opta pentru una dintre
urmatoarele variante de calcul:
a^1) in valoarea rezultanta de la subpct. 2.5 lit. a) (13,3928) zecimalele
nu se rotunjesc la ordinul sutelor, astfel:
13,3928 lei - 13,3928 x 9% = 12,1874 lei;
a^2) in valoarea rezultanta de la subpct. 2.5 lit. a) (13,3928) zecimalele
se rotunjesc la ordinul sutelor, astfel:
13,39 lei - 13,39 x 9% = 12,18 lei;
b^1) in valoarea rezultanta de la subpct. 2.5 lit. b) (13,3487) zecimalele
nu se rotunjesc la ordinul sutelor, astfel:
13,3487 lei - 13,3487 x 9% = 12,1473 lei;
b^2) in valoarea rezultanta de la subpct. 2.5 lit. b) (13,3487) zecimalele
se rotunjesc la ordinul sutelor, astfel:
13,35 lei - 13,35 x 9% = 12,15 lei;
3. se determina impozitul pe teren datorat de catre contribuabil,
aplicandu-se regulile rotunjirii potrivit Legii nr. 348/2004, cu modificarile
si completarile ulterioare, si ordonantei de urgenta:
a^1) 12 lei;
a^2) 12 lei;
b^1) 12 lei;
b^2) 12 lei.
25. Consilierii juridici din cadrul Ministerului Finantelor Publice,
respectiv ai Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, care reprezinta in
fata instantelor de judecata interesele statului, in litigii care au ca obiect
drepturi si obligatii evaluabile in bani, au obligatia de a solicita
compartimentelor de specialitate din cadrul organelor fiscale convertirea in
moneda noua a sumelor ce reprezinta obiectul litigiilor.
26. In cazul in care termenul pentru indeplinirea unei obligatii fiscale s
a sfarsit in zilele de 30 iunie sau 1 iulie 2005, cand activitatea cu publicul
a unitatilor subordonate Ministerului Finantelor Publice era suspendata,
obligatia se considera indeplinita daca aceasta a fost executata pana la
sfarsitul zilei de luni, 4 iulie 2005. Regula se aplica si pentru actiunile
constand in exercitarea unor drepturi prevazute de legea fiscala.