ORDIN Nr. 937
din 28 mai 2007
privind aprobarea Normelor
de organizare si desfasurare a concursului pentru ocuparea postului de manager
general, persoana fizica, din serviciile de ambulanta judetene si al
municipiului Bucuresti
ACT EMIS DE:
MINISTERUL SANATATII
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 376 din 4 iunie 2007
In conformitate cu prevederile art. 111 alin. (7) din
Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi
completările ulterioare,
având în vedere Referatul de aprobare al Direcţiei
generale organizare, resurse umane, dezvoltare profesională şi salarizare nr.
E.N. 5.584/2007,
în temeiul dispoziţiilor Hotărârii Guvernului nr.
862/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii Publice,
ministrul sănătăţii publice emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se aprobă Normele de
organizare şi desfăşurare a concursului pentru ocuparea postului de manager
general, persoană fizică, din serviciile de ambulanţă judeţene şi al municipiului Bucureşti, prevăzute în anexa
care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Direcţia generală
organizare, resurse umane, dezvoltare profesională şi salarizare din Ministerul
Sănătăţii Publice şi autorităţile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti vor duce la
îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 3. - Prezentul ordin se va publica în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul sănătăţii publice,
Gheorghe Eugen Nicolăescu
ANEXĂ
NORME
de organizare şi desfăşurare a concursului pentru
ocuparea postului de manager general, persoană fizică,din serviciile de
ambulanţă judeţene şi al municipiului Bucureşti
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - (1) Prezentele norme reglementează
selecţionarea managerului general, persoană fizică, care conduce un serviciu de
ambulanţă judeţean sau al municipiului Bucureşti din reţeaua Ministerului
Sănătăţii Publice.
(2) Concursul de selecţie a managerului general al
serviciului de ambulanţă judeţean sau al municipiului Bucureşti se organizează
la nivel central, în municipiul Bucureşti, de către o comisie centrală de
concurs numită prin ordin al ministrului sănătăţii publice cu cel puţin 30 de
zile înainte de data începerii concursului.
Art. 2. - (1) Concursul de selecţie cuprinde:
a) studierea dosarului de candidat - etapă
eliminatorie;
b) concursul propriu-zis.
(2) In cadrul concursului propriu-zis candidaţii
susţin următoarele probe de evaluare:
a) test-grilă de verificare a cunoştinţelor -
eliminatoriu;
b) susţinerea proiectului de management;
c) interviu de selecţie.
(3) Concursul de selecţie se finalizează, pentru
fiecare post scos la concurs, cu ierarhizarea candidaţilor în ordinea
descrescătoare a mediilor finale obţinute în urma concursului şi cu
nominalizarea candidatului admis pe postul pentru care a concurat.
(4) Pentru a fi declaraţi „Admis" candidaţii
trebuie să obţină media finală cel puţin 8,00, iar la fiecare probă de evaluare
minimum nota 7,00.
Art. 3. - (1) Numirea în postul de manager general al
serviciului de ambulanţă judeţean sau al municipiului Bucureşti se face prin
act administrativ al autorităţii de sănătate publică judeţene sau a
municipiului Bucureşti.
(2) Managerul general încadrat în condiţiile alin. (1)
încheie contract de management cu autoritatea de sănătate publică judeţeană sau
a municipiului Bucureşti pe o perioadă de maximum 3 ani. Contractul de
management poate fi prelungit în condiţiile legii sau poate înceta înainte de
termen, în urma evaluării anuale efectuate pe baza indicatorilor de performanţă
stabiliţi prin ordin al ministrului sănătăţii publice.
Art. 4. - (1) In vederea
organizării şi desfăşurării concursului, Ministerul Sănătăţii Publice publică
în ziarul „Viaţa Medicală" anunţul de concurs cu cel puţin 30 de zile
înainte de data începerii concursului de selecţie.
(2) Anunţul de concurs cuprinde:
a) posturile scoase la concurs;
b) locul şi perioada de desfăşurare a concursului de
selecţie;
c) criteriile de selecţie;
d) locul şi perioada de înscriere;
e) conţinutul dosarului de înscriere;
f) cuantumul sumei de participare la concurs.
(3) Bibliografia pentru
concurs este stabilită de Comisia consultativă de specialitate medicină de
urgenţă şi dezastre din Ministerul Sănătăţii Publice, iar temele-cadru pentru
proiectul de management sunt stabilite de Şcoala Naţională de Sănătate Publică
şi Management Sanitar, la solicitarea Ministerului Sănătăţii Publice. După ce
sunt avizate de preşedintele comisiei centrale de concurs, temele-cadru şi
bibliografia sunt publicate, cu cel puţin 30 de zile înainte de data începerii
concursului, pe site-urile Şcolii Naţionale de Sănătate Publică şi Management
Sanitar: www.snspms.ro, www.drg.ro, www.incds.ro.
(4) Cuantumul sumei de participare la concurs se
stabileşte prin ordin al ministrului sănătăţii publice.
CAPITOLUL II
Organizarea concursului de selecţie
Art. 5. - (1) Comisia centrală de concurs are
următoarea componenţă:
a) preşedinte:
- un secretar de stat sau director general din
Ministerul Sănătăţii Publice;
b) membri:
- 2 reprezentanţi ai Ministerului Sănătăţii Publice;
- 1 -2 cadre didactice (profesor, conferenţiar sau
şef de lucrări) în disciplina medicină de urgenţă/urgenţe medicale din cadrul
universităţilor de medicină şi farmacie;
- 1 -2 cadre didactice
(profesor sau conferenţiar) în specialitatea management din cadrul Facultăţii
de Management a Academiei de Studii Economice Bucureşti;
- 1 cadru didactic (profesor sau conferenţiar) în
specialitatea psihologie din cadrul Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţele
Educaţiei a Universităţii Bucureşti;
- 1 reprezentant al Şcolii Naţionale de Sănătate
Publică şi Management Sanitar;
c) secretariat: 1-2 persoane din cadrul Ministerului
Sănătăţii Publice.
(2) După constituire, până la finalizarea concursului
de selecţie şi soluţionarea contestaţiilor, comisia centrală de concurs îşi
desfăşoară activitatea în încăperi destinate special, dotate cu mijloace birotice şi de securitate a
informaţiilor, asigurate de Şcoala Naţională de Sănătate Publică şi Management Sanitar.
Art. 6. - Nu pot face parte din comisia centrală de
concurs şi comisia de soluţionare a contestaţiilor cei care declară ori despre
care sunt informaţii certe că au rude sau afini până la gradul IV inclusiv în rândul candidaţilor.
Art. 7. - (1) Preşedintele
comisiei centrale de concurs poartă întreaga răspundere pentru buna organizare
şi desfăşurare a concursului, asigurarea legalităţii în ceea ce priveşte
evaluarea candidaţilor, asigurarea şanselor egale pentru aceştia, securitatea
conţinutului probelor de evaluare şi a documentelor elaborate de comisie şi
candidaţi în vederea evaluării şi ierarhizării acestora.
(2) Preşedintele comisiei centrale de concurs
stabileşte:
a) cu cel puţin 30 de zile înainte de data începerii
concursului, componenţa nominală a comisiei centrale de concurs şi o supune
aprobării ministrului sănătăţii publice;
b) atribuţiile membrilor comisiei centrale de
concurs, astfel încât să se asigure răspunderea personală a fiecăruia;
c) componenţa nominală a comisiei de soluţionare a
contestaţiilor şi o supune aprobării ministrului sănătăţii publice, cu cel
puţin 10 zile înainte de data începerii concursului.
Art. 8. - Atribuţiile comisiei centrale de concurs
sunt:
a) elaborarea anunţului de concurs şi publicarea
acestuia;
b) avizarea temelor pentru proiectul de management şi
a bibliografiei de concurs şi dispunerea publicării lor pe internet;
c) elaborarea de variante de întrebări pentru testul
de verificare a cunoştinţelor;
d) preluarea şi studierea dosarelor de înscriere ale
candidaţilor;
e) luarea în evidenţă a candidaţilor al căror dosar a
fost declarat „Admis";
f) instruirea candidaţilor înainte de începerea
probelor de evaluare privind regulile ce trebuie respectate pe timpul
desfăşurării concursului;
g) organizarea şi
desfăşurarea probelor de evaluare;
h) elaborarea documentelor necesare pentru derularea operativă a probelor de evaluare şi pentru finalizarea concursului;
i) înaintarea contestaţiilor depuse la secretariatul
comisiei centrale de concurs la comisia de soluţionare a contestaţiilor.
Art. 9. - (1) Comisia de soluţionare a contestaţiilor
este formată din preşedinte şi alţi 2-3 membri ai comisiei, personal de
specialitate.
(2) Atribuţiile preşedintelui comisiei de soluţionare
a contestaţiilor sunt:
a) pregătirea comisiei;
b) înregistrarea contestaţiilor primite de la comisia
centrală de concurs;
c) repartizarea sarcinilor ce revin fiecărui membru
al comisiei;
d) comunicarea deciziei de soluţionare a
contestaţiilor.
(3) Comisia soluţionează contestaţiile cu privire la
respingerea dosarelor, la rezultatul testului-grilă şi la rezultatul final al concursului.
Deciziile comisiei de soluţionare a contestaţiilor sunt definitive.
CAPITOLUL III
Inscrierea
candidaţilor
Art. 10. - La concursul de
selecţie se pot înscrie candidaţii care îndeplinesc, cumulativ, următoarele
criterii:
a) au domiciliul stabil în România;
b) sunt absolvenţi de învăţământ universitar de lungă
durată cu diplomă de licenţă sau echivalentă în profil medicină, economic sau
ştiinţe juridice;
c) sunt absolvenţi ai unui curs de perfecţionare în
management sanitar, organizat de o instituţie acreditată, din ţară sau din
străinătate;
d) au cel puţin 4 ani vechime în posturi cu studii
universitare de lungă durată;
e) nu sunt condamnaţi penal sau în curs de urmărire
penală;
f) sunt apţi din punct de vedere medical (fizic şi
neuropsihic);
g) nu au vârsta de pensionare, conform legii;
h) au achitat suma de participare la concurs.
Art. 11. - Dosarul de înscriere
trebuie să conţină următoarele documente:
a) cererea de înscriere;
b) copia actului de identitate;
c) copia legalizată a diplomei de licenţă sau
echivalente;
d) copia legalizată a certificatului de absolvire a
cursului de perfecţionare în management sanitar;
e) curriculum vitae;
f) copii ale diplomelor de studii şi alte acte ce
atestă efectuarea unor specializări, competenţe/atestate etc. în domeniul
managementului sanitar;
g) adeverinţa care atestă vechimea în posturi cu
studii universitare de lungă durată sau copie de pe carnetul de muncă,
certificată „în conformitate cu originalul" de către conducerea unităţii;
h) cazierul judiciar;
i) adeverinţa din care rezultă că este apt medical,
fizic şi neuropsihic;
j) declaraţia pe propria răspundere privind colaborarea cu securitatea înainte de anul 1989;
k) declaraţia pe propria răspundere că nu este urmărit
penal şi nu are cunoştinţă că a început urmărirea penală asupra sa;
l) copie legalizată a actelor
(certificat de căsătorie etc.) prin care şi-a schimbat numele, după caz;
m) proiectul de management realizat de candidat;
n) chitanţa de plată a sumei de participare la concurs.
Art. 12. - (1) Dosarele de înscriere se depun la
secretariatul comisiei centrale de concurs, până la termenul stabilit pentru finalizarea înscrierilor, care nu poate fi mai târziu de 5 zile
înainte de începerea concursului.
(2) Comisia centrală de concurs, în termen de 3 zile
de la data finalizării înscrierilor, studiază dosarele depuse şi stabileşte
pentru fiecare rezultatul prin înscrierea menţiunii „Admis" sau
„Respins".
(3) Rezultatul studierii dosarelor de înscriere se
afişează la sediul secretariatului comisiei centrale de concurs.
(4) Candidaţii au dreptul să conteste rezultatul
studierii dosarelor, în termen de 24 de ore de la data afişării.
Contestaţiile se rezolvă de comisia de soluţionare a
contestaţiilor în timp de 48 de ore de la data expirării termenului de depunere
a acestora.
(5) Concursul de selecţie este continuat numai de
candidaţii al căror dosar a fost declarat „Admis".
(6) Candidaţilor al căror dosar a fost declarat
„Respins" li se returnează 75% din suma de participare la concurs, în
termen de 60 de zile de la data la care a fost declarat „Respins".
CAPITOLUL IV
Desfăşurarea concursului propriu-zis
Art. 13. - (1) Testul-grilă de
verificare a cunoştinţelor se elaborează de un colectiv de specialitate din
cadrul comisiei centrale de concurs, stabilit de preşedintele comisiei.
(2) Testul-grilă are caracter eliminatoriu şi se
desfăşoară pe durata a 2 ore.
(3) Testul-grilă conţine 50 de întrebări din
bibliografia stabilită pentru concurs.
(4) Fiecare întrebare are 4 variante de răspuns (a,
b, c, d), din care:
a) 40% din totalul întrebărilor au un singur răspuns
corect din 4 şi se notează fiecare răspuns corect cu
0,2 puncte;
b) 60% din totalul întrebărilor au 2 răspunsuri
corecte din 4 şi se notează fiecare răspuns corect cu 0,1 puncte.
Art. 14. - (1) Colectivul stabilit de preşedintele
comisiei centrale de concurs pentru elaborarea testului-grilă se întruneşte cu
cel mult 12 ore înaintea susţinerii probei, în spaţii special destinate care să
asigure secretizarea activităţii şi condiţii optime de lucru.
(2) La stabilirea testului-grilă se folosesc şi
variantele de întrebări elaborate de membrii comisiei
centrale de concurs.
(3) Testul-grilă elaborat se multiplică, în prezenţa
preşedintelui comisiei centrale de concurs, într-un număr de exemplare dublu
faţă de numărul candidaţilor înscrişi în concurs. După multiplicare
testele-grilă se introduc în plicuri, câte unul pentru fiecare sală de concurs,
şi se sigilează. Fiecare plic va conţine o rezervă egală cu numărul candidaţilor
din sala respectivă.
(4) Persoanele care au participat la multiplicarea şi
sigilarea plicurilor cu testele-grilă nu pot să părăsească spaţiile în care
s-au desfăşurat aceste activităţi până la începerea probei.
Art. 15. - Exigenţe cu privire la elaborarea
întrebărilor:
a) conţinutul să fie clar exprimat, să fie exclusă
orice ambiguitate sau capcană;
b) formularea să fie în strictă concordanţă cu
bibliografia stabilită pentru concurs;
c) gradul de complexitate a întrebărilor să fie de
nivel mediu;
d) să acopere o arie cât mai extinsă a bibliografiei
de concurs;
e) să poată fi rezolvate în timpul stabilit.
Art. 16. - (1) Pentru fiecare
sală de concurs în care se desfăşoară proba de test-grilă, Centrul Naţional de
Perfecţionare în Domeniul Sanitar, la solicitarea preşedintelui comisiei
centrale de concurs, stabileşte, cu cel mult 48 de ore înainte de începerea
probei, responsabilul de sală.
(2) Responsabilul de sală are următoarele atribuţii:
a) verifică sala de concurs, îndepărtând toate
materialele care îi pot influenţa pe candidaţi în rezolvarea testului-grilă;
b) afişează la intrare tabelul nominal cu candidaţii,
în ordine alfabetică, repartizaţi să susţină proba de evaluare în sala
respectivă;
c) stabileşte locul fiecărui candidat, în funcţie de
numărul curent din tabelul nominal;
d) verifică prezenţa şi identitatea candidaţilor şi o
consemnează în documentele de evidenţă;
e) distribuie candidaţilor, la ora stabilită pentru
începerea probei, câte un test-grilă;
f) precizează modul de completare de către candidaţi,
în spaţiul special destinat pe testul-grilă, a datelor de identificare ale
acestora şi ia măsuri de secretizare a testelor-grilă, până la începerea
probei. Pe fiecare test-grilă se aplică, de către preşedintele comisiei centrale
de concurs, până la finalizarea probei, ştampila specială de concurs sau cea
stabilită de preşedintele comisiei centrale de concurs;
g) verifică existenţa unor semne distinctive pe
teste, luând măsuri de anulare a celor descoperite cu asemenea semne prin
înscrierea pe lucrare „anulat", cu semnătura proprie, şi asigură un nou test-grilă candidatului în
cauză, cu respectarea transparenţei acestei activităţi şi a prevederilor lit.
f). La fel se procedează şi în cazul în care unii candidaţi doresc să-şi transcrie
testul-grilă, fără să depăşească timpul afectat probei;
h) preia de la candidaţi, pe bază de semnătură,
testele-grilă;
i) predă secretariatului comisiei centrale de concurs,
pe bază de semnătură, în prezenţa a cel puţin unui supraveghetor şi a 2 candidaţi,
testele-grilă ale candidaţilor.
Art. 17. - (1) Supraveghetorii se numesc de Centrul
Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar, la solicitarea preşedintelui
comisiei centrale de concurs, cu cel mult 48 de ore înainte de începerea
probei, asigurându-se un supraveghetor la 20 de candidaţi, dar nu mai puţin de
3 pentru o sală.
(2) Supraveghetorii se subordonează
şefului de sală şi îndeplinesc sarcinile stabilite de acesta.
Art. 18. - Pe timpul desfăşurării probei, responsabilii
de săli şi supraveghetorii nu rezolvă întrebări, nu dau indicaţii privind
rezolvarea întrebărilor, nu permit intrarea în sală a altor persoane, cu
excepţia preşedintelui comisiei centrale de concurs.
Art. 19. - (1) Candidaţii au acces în sălile de
susţinere a testului-grilă înainte cu 30 de minute de deschiderea plicurilor cu
teste, dar nu cu mai puţin de 15 minute, pe baza tabelelor aflate la şefii de
săli şi afişate la intrare şi a actului de identitate.
(2) Candidaţii care nu se află în sălile de susţinere
a probei de evaluare în momentul deschiderii plicului cu testele-grilă pierd
dreptul de participare la concurs.
(3) In sălile de concurs este
interzisă utilizarea telefoanelor mobile.
Art. 20. - (1) La ora înscrisă pe plic responsabilul de
sală deschide plicul cu teste-grilă în faţa tuturor candidaţilor, le distribuie
fiecărui candidat şi stabileşte ora de începere şi de finalizare a probei.
(2) Din momentul deschiderii plicului cu teste-grilă,
candidaţii nu pot părăsi sala de concurs decât după 30 de minute şi numai după
predarea lucrării. Pentru necesităţi fiziologice candidaţii pot părăsi sala de
concurs numai însoţiţi de 2 supraveghetori, iar timpul absenţei din sală nu
prelungeşte durata probei pentru candidaţii respectivi.
(3) Pentru rezolvarea testului-grilă candidaţii
folosesc numai cerneală sau pastă de culoare albastră. Orice altă culoare decât
cea albastră este interzisă, fiind considerată semn distinctiv.
Art. 21. - (1) După expirarea timpului, lucrările
candidaţilor se preiau de secretariatul comisiei centrale de concurs, sub
semnătură, şi se repartizează pentru a fi evaluate de membrii comisiei centrale
de concurs, nominalizaţi de preşedintele comisiei.
(2) Fiecare test-grilă este evaluat, independent, de
către două persoane şi se apreciază separat, conform grilei de corectare
aprobate de preşedintele comisiei centrale de concurs. Punctajul maxim este de
10 puncte, corespunzător notei 10.
(3) In situaţia în care există diferenţe între
punctajele acordate de cei 2 evaluatori, preşedintele comisiei centrale de
concurs stabileşte un alt membru al comisiei care, în prezenţa celor care au
evaluat testul-grilă, reverifică şi stabileşte punctajul definitiv.
Art. 22. - (1) Rezultatul testului-grilă se comunică
prin afişare la sediul comisiei centrale de concurs, în termen de 24 de ore de
la finalizarea probei, dar nu mai târziu de 48 de ore.
(2) Sunt declaraţi „Respins" candidaţii care au
obţinut la testul-grilă de verificare a cunoştinţelor o notă mai mică de 7,00
sau un număr de puncte echivalent cu aceasta, fiind scoşi din concurs şi
nemaiputându-se prezenta la susţinerea probelor prevăzute la art. 2 alin. (2)
lit. b) şi c).
(3) Candidaţii au dreptul să conteste rezultatul
testului-grilă în termen de 24 de ore de la data afişării. Contestaţia se
soluţionează de comisia de soluţionare a contestaţiilor, în timp de 24 de ore
de la data expirării termenului de depunere a acestora.
Art. 23. - (1) Proiectul de management urmăreşte modul
cum candidatul analizează şi propune soluţii de rezolvare a temei date,
utilizând aparatul ştiinţific şi conceptual specific.
(2) Tema aleasă de candidat pentru proiectul de
management vizează serviciul de ambulanţă judeţean sau al municipiului
Bucureşti pentru care candidează. Informaţiile necesare pentru realizarea
proiectului trebuie să fie libere la publicare şi obţinute în conformitate cu
prevederile legale în vigoare.
(3) La cererea candidaţilor,
autorităţile de sănătate publică pun la dispoziţia acestora, în maximum 3 zile
de la data solicitării, copii ale bugetului de venituri şi cheltuieli aprobat,
structura organizatorică aprobată şi structura de personal la data solicitării,
aferente serviciului de ambulanţă la care sunt înscrişi candidaţii.
Art. 24. - (1) Candidaţii îşi aleg tema pentru
proiectul de management şi îl depun odată cu înscrierea la concurs.
(2) Proiectul de management trebuie să fie realizat
individual de către candidat şi să rezolve problemele solicitate într-un volum
de maximum 8-10 pagini, fără a lua în calcul numărul de pagini al eventualelor anexe,
tehnoredactate pe calculator, cu fonturi de 14.
(3) Proiectele sunt evaluate, până la data susţinerii
orale de către candidat, de către un colectiv de specialişti stabilit de
preşedintele comisiei centrale de concurs, dintre membrii comisiei de concurs.
(4) Fiecare lucrare este notată, independent, de
către minimum două persoane conform grilei de punctare stabilite de Şcoala
Naţională de Sănătate Publică şi Management Sanitar. Nota finală, cu două
zecimale, este media notelor acordate de fiecare evaluator.
(5) Grila de punctare a proiectelor de management este
elaborată de Şcoala Naţională de Sănătate Publică şi Management Sanitar şi
publicată pe site-urile sale după încheierea perioadei de înscriere a
candidaţilor.
(6) In cazul în care există diferenţe mai mari de un
punct între notele acordate de cei 2 evaluatori, proiectul de management este
încredinţat altui specialist care, în prezenţa celor care au evaluat lucrarea,
reverifică şi stabileşte nota finală.
Art. 25. - (1) Susţinerea proiectului se face în plenul
comisiei centrale de concurs, pe durata a maximum 15 minute, plus 5 minute
acordate pentru răspunsurile la întrebările adresate de membrii comisiei de
concurs.
(2) Nota acordată iniţial poate fi mărită sau
micşorată în funcţie de modul de susţinere a lucrării şi a răspunsurilor date
membrilor comisiei centrale de concurs.
(3) In urma susţinerii orale a proiectului de
management, membrii comisiei centrale de concurs stabilesc nota definitivă
pentru această probă de evaluare.
Art. 26. - (1) Interviul de selecţie are scopul de a
permite membrilor comisiei centrale de concurs să constate, analizând şi
rezultatele obţinute la probele de evaluare susţinute anterior, dacă
respectivul candidat îşi va putea îndeplini obligaţiile în noua funcţie şi dacă
este cel mai potrivit pentru acest post.
(2) Fiecare membru al comisiei regionale de concurs,
după finalizarea interviului, întocmeşte „Fişa interviului de selecţie"
(conform anexei).
(3) Nota finală, cu două zecimale, este media notelor
acordate de fiecare membru al comisiei de concurs în fişă.
Art. 27. - (1) Interviul de selecţie se desfăşoară pe
durata a maximum 15 minute, în plenul comisiei centrale
de concurs.
(2) In cadrul interviului de selecţie se pot adresa
candidatului următoarele categorii de întrebări:
a) întrebări deschise: cu scopul de a atrage mai multe
informaţii de la candidat, dezvoltând datele furnizate
prin curriculum vitae (de exemplu: Ce puteti să
spuneti despre..................?);
b) întrebări închise: cu scopul de a clarifica unele
fapte, evenimente sau situaţii (de exemplu: Aţi condus un colectiv de
muncâ/echipă vreodată?);
c) întrebări ipotetice: cu
scopul de a evalua răspunsurile candidatului asupra unor anumite situaţii sau
evenimente ipotetice: (de exemplu: In cazul în care sunteţi angajat, cum aţi
proceda în administrarea cheltuielilor legate de personal?);
d) întrebări de probă: cu scopul de a clarifica unele
aspecte prezentate de candidat prin revenirea la subiectul anterior (de exemplu:
Am dori să revenim la subiectul anterior. Spuneaţi că......)
(3) Nu se adresează candidatului întrebări referitoare
la opiniile sale politice, activitatea sindicală, religie, etnie, sex, stare
materială şi origine socială.
CAPITOLUL V
Dispoziţii finale
Art. 28. - (1) Media finală a fiecărui candidat se
calculează, cu două zecimale, ca medie aritmetică a notelor obţinute la
testul-grilă, proiectul de management şi interviul de selecţie.
(2) In baza mediilor finale ale candidaţilor se
întocmesc, pentru fiecare post scos la concurs, în ordine descrescătoare,
listele finale ale concursului de selecţie.
(3) La medii egale, departajarea candidaţilor se face după media obţinută la testul-grilă, iar la
menţinerea egalităţii, după nota obţinută la interviul de selecţie.
Art. 29. - (1) Comunicarea rezultatelor finale se face
prin afişare la sediul Şcolii Naţionale de Sănătate Publică şi Management Sanitar, în termen de 24 de ore de la finalizarea concursului.
(2) Mediile finale obţinute de candidaţi sunt valabile
pentru stabilirea ordinii de clasificare numai la postul pentru care aceştia au
candidat.
(3) Candidaţii au dreptul să conteste rezultatul
final al concursului, cu excepţia interviului de selecţie, în termen de 24 de ore de la data afişării. Contestaţia
se soluţionează de comisia de soluţionare a contestaţiilor, în timp de 48 de
ore de la data expirării termenului de depunere a acestora la secretariatul
comisiei centrale de concurs. Modul de soluţionare a contestaţiilor se afişează
la sediul comisiei centrale de concurs.
Art. 30. - (1) In termen de 48 de ore de la finalizarea
concursului şi rezolvarea contestaţiilor, preşedintele comisiei centrale de
concurs propune ministrului sănătăţii publice validarea concursului.
(2) In urma validării concursului, preşedintele
comisiei centrale de concurs înaintează directorilor executivi ai autorităţilor
de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, în vederea emiterii
ordinelor de încadrare, persoanele care au fost declarate „Admis" pentru ocuparea
postului de manager general al serviciului de ambulanţă judeţean şi al
municipiului Bucureşti.
(3) Lucrările scrise ale candidaţilor, precum şi
toate documentele întocmite pentru organizarea şi desfăşurarea concursului se
păstrează în arhiva Ministerului Sănătăţii Publice şi au regimul documentelor
de personal şi învăţământ.
Art. 31. - Anexa face parte integrantă din prezentele
norme.
ANEXĂ la
norme
ROMÂNIA
MINISTERUL SĂNĂTĂŢII PUBLICE
Comisia centrală de concurs
FIŞA INTERVIULUI DE SELECŢIE
Candidat
........................................................................................................................................................................ ..........................................
Postul solicitat ........................................................................................................................................................................ ..................................
Data
interviului........................................................................................................................................................................ ...................................
Intervievator........................................................................................................................................................................ ......................................
1.
|
Aptitudini de comunicare
|
- Excelente (10-9,50)
- Foarte bune (9,49-9,00)
- Acceptabile (8,99-7,00)
- Minime (6,99-5,00)
- Insuficiente (4,99-1,00)
|
2.
|
Aptitudini şi cunoştinţe
manageriale
|
- Excelente, capabil să îsi asume postul fără o pregătire
prealabilă (10-9,50)
- Foarte bune, este necesară puţină pregătire (9,49-9,00)
- Bune, are cunostinţe elementare, dar este capabil să înveţe
(8,99-7,00)
- Necesită multă pregătire (6,99-5,00)
- Nu are aptitudini manageriale (4,99-1,00)
|
3.
|
Ambiţii profesionale
|
- Fixează obiective foarte ambiţioase (10-9,50)
- Scopuri de nivel înalt (9,49-9,00)
- Obiective de nivel mediu (8,99-7,00)
- Obiective limitate, nu este foarte
ambiţios (6,99-5,00)
- Se bazează pe alţii prea des, obiective minime (4,99-1,00)
|
4.
|
Motivare
|
- Motivare excelentă, dorinţă puternică de a munci (10-9,50)
- Foarte interesat de post; pune multe întrebări (9,49-9,00)
- Dorinţă de a munci (8,99-7,00)
- Puţin interesat de post (6,99-5,00)
- Nu este interesat de post, impasibil (4,99-1,00)
|
5.
|
Potrivire de post
|
- Excelent pentru acest post (10-9,50)
- Foarte bun pentru acest post (9,49-9,00)
- Satisfăcător pentru acest post (8,99-7,00)
- Incert pentru acest post (6,99-5,00)
- Nesatisfăcător pentru acest post (4,99-1,00)
|
6.
|
Autocontrol
|
- Are o excelentă abilitate de a se controla (10-9,50)
- Siguranţă de sine, încredere în capacitatea sa de a rezolva
problemele (9,49-9,00)
- Autocontrol mediu (8,99-7,00)
- Pare suprasolicitat, nervos (6,99-5,00)
- Greoi, pare preocupat, îngrijorat (4,99-1,00)
|
7.
|
Impresie generală
|
- Excelentă (10-9,50)
- Foarte bună (9,49-9,00)
- Bună (8,99-7,00)
- Satisfăcătoare (6,99-5,00)
- Nesatisfăcătoare (4,99-1,00)
|
Solicitantul este un candidat*):
- foarte potrivit (10-9,50)
- potrivit (9,49-9,00)
- destul de potrivit (8,99-7,00)
- posibil, dar pentru un alt post (6,99-5,00)
- nepotrivit (4,99-1,00)
Evaluator,
...........................................
(semnătura)
...........................................
(data)
*) Se trece nota finală a interviului de selecţie
calculată, cu două zecimale, ca medie aritmetică a notelor acordate la fiecare
dintre cei 7 indicatori evaluaţi.