Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 885 din  6 mai 2004

pentru aprobarea Normelor tehnice privind masurarea tonajului navelor maritime care arboreaza pavilionul roman si nu efectueaza voiaje internationale, cod MTCT.ANR-TNM-2004

ACT EMIS DE: MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 448 din 19 mai 2004


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 16 alin. (3), art. 25 alin. (1) si ale art. 26 din Ordonanta Guvernului nr. 42/1997 privind transportul naval, republicata, si ale art. 5 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 412/2004 privind organizarea si functionarea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului,

    ministrul transporturilor, constructiilor si turismului emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Normele tehnice privind masurarea tonajului navelor maritime care arboreaza pavilionul roman si nu efectueaza voiaje internationale, cod MTCT.ANR-TNM-2004, prevazute in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    Autoritatea Navala Romana va duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
    Art. 3
    Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si va intra in vigoare la 30 de zile de la data publicarii acestuia.
    Art. 4
    La data intrarii in vigoare a prezentului ordin orice dispozitii contrare isi inceteaza aplicabilitatea.

         p. Ministrul transporturilor, constructiilor si turismului,
                              Ileana Tureanu,
                             secretar de stat

    ANEXA 1

                               NORME TEHNICE
privind masurarea tonajului navelor maritime care arboreaza pavilionul roman si nu efectueaza voiaje internationale, cod MTCT.ANR-TNM-2004

    Art. 1
    Obiectul
    Prezentele norme tehnice stabilesc o metodologie de calcul si de certificare a tonajului navelor maritime care arboreaza pavilionul roman si nu efectueaza voiaje internationale, asemanatoare cu metodologia aplicata pentru navele care intra sub incidenta Conventiei internationale asupra masurarii tonajului navelor, incheiata la Londra la 23 iunie 1969, si, respectiv, cu metodologia aplicata pentru navele si ambarcatiunile de pescuit care sunt sub incidenta Ordinului ministrului transporturilor, constructiilor si turismului nr. 228/2003 pentru aprobarea Normelor tehnice privind masurarea tonajului navelor si ambarcatiunilor de pescuit, cod MTCT.ANR-INPESC-2003.
    Art. 2
    Domeniul de aplicare
    (1) Prezentele norme tehnice se aplica navelor prevazute la art. 1, avand lungimea maxima de gabarit (Lmax) de 5 m si mai mult.
    (2) Prezentele norme tehnice se aplica:
    a) navelor noi;
    b) navelor existente care se reconstruiesc sau la care se fac modificari si transformari importante;
    c) navelor existente care pana in prezent nu au avut certificat de tonaj;
    d) navelor existente, la cererea armatorului, daca acesta doreste modificarea tonajului calculat anterior, conform altor reguli.
    (3) Pentru navele existente prevazute la alin. (2) lit. c), calculul si certificarea tonajului conform prezentelor norme tehnice trebuie sa se realizeze in maximum 12 luni de la data intrarii in vigoare a prezentului ordin.
    (4) La navele existente, pentru care armatorii nu cer in mod expres aplicarea prezentelor norme tehnice, Autoritatea Navala Romana (ANR) va elibera certificate de tonaj. Modelul certificatului de tonaj este prevazut in anexa care face parte integranta din prezentele norme tehnice. In noile certificate vor fi inscrise valorile tonajelor din vechile certificate. Preschimbarea certificatelor de tonaj se va face gratuit, la prima inspectie tehnica efectuata navelor in cauza de catre ANR, ce se va efectua dupa intrarea in vigoare a prezentului ordin.
    (5) Ambarcatiunile si navele de agrement cu lungimi maxime de gabarit de pana la 15 m pot fi exceptate de la calculul si certificarea tonajului conform prezentelor norme tehnice. Pentru acestea, aplicarea prezentelor norme tehnice se va face optional, la cererea armatorului.
    Art. 3
    Definitii
    In intelesul prezentelor norme tehnice, termenii de mai jos se definesc dupa cum urmeaza:
    1. ANR - Autoritatea Navala Romana;
    2. tonajul navei - notiune care cuprinde tonajul brut (GT) si tonajul net (NT) al unei nave;
    3. tonajul brut (GT) este un parametru adimensional care reflecta marimea unei nave;
    4. tonajul net (NT) este un parametru adimensional care reflecta capacitatea de utilizare a unei nave;
    5. Conventia de tonaj '69 inseamna Conventia internationala asupra masurarii tonajului navelor, incheiata la Londra la 23 iunie 1969, la care Romania a aderat prin Decretul Consiliului de Stat nr. 23/1976;
    6. voiaj international este un voiaj spre si dinspre un port din afara Romaniei;
    7. nava noua este o nava a carei chila a fost pusa sau se afla intr-un stadiu de constructie echivalent la data sau ulterior datei de intrare in vigoare a prezentului ordin;
    8. nava existenta este o nava care nu este nava noua;
    9. puntea superioara [asa cum este definita de Regula 2(1) din anexa I la Conventia de tonaj '69] este puntea completa cea mai de sus, expusa intemperiilor si marii, care are toate deschiderile situate in partile expuse, prevazute cu dispozitive permanente de inchidere etanse si sub care toate deschiderile practicate in bordajele navei sunt prevazute cu dispozitive permanente de inchidere etanse. In cazurile in care puntea superioara prezinta trepte, se iau ca punte superioara linia partii inferioare a puntii expuse intemperiilor si prelungirea sa paralela cu partea superioara a aceste punti;
    10. lungimea navei (L) [asa cum este definita de art. 2(8) din Conventia de tonaj '69] este lungimea egala cu 96% din lungimea totala a liniei de plutire situata la o distanta egala cu 85% din inaltimea de constructie minima masurata in metri (cu o precizie de doua zecimale) de la fata superioara a chilei sau egala cu distanta dintre muchia prova a etravei si axa arborelui carmei la aceasta plutire, daca aceasta este mai mare. La navele proiectate pentru a naviga cu chila inclinata, plutirea la care este masurata lungimea trebuie sa fie paralela cu plutirea prevazuta la plina incarcare;
    11. lungimea maxima de gabarit a navei (Lmax) este distanta longitudinala masurata in metri (cu o precizie de doua zecimale) dintre punctul cel mai indepartat din prova al etravei si punctul situat cel mai in pupa al etamboului. In sensul acestei definitii se considera ca:
    a) etrava include structura etansa a corpului, teuga si parapetul, daca exista, si exclude bompresul si balustradele de siguranta;
    b) etamboul include structura etansa a corpului, oglinda, duneta si parapetul si exclude balustradele de siguranta, tangonetul, masina de propulsie, instalatia de guvernare si carma, precum si diversele scari si platforme;
    12. latimea navei (B) [asa cum este definita de Regula 2(3) din anexa I la Conventia de tonaj '69] este latimea maxima, la mijlocul navei, masurata in metri (cu o precizie de doua zecimale), intre liniile teoretice ale coastelor pentru navele cu invelis metalic si masurata intre fetele exterioare ale bordajului pentru navele avand corpul din alt material;
    13. inaltimea de constructie a navei (D) [asa cum este definita de Regula 2(2) din anexa I la Conventia de tonaj '69] este distanta verticala minima masurata in metri (cu o precizie de doua zecimale), in bord, de la marginea superioara a chilei pana la fata inferioara a puntii superioare. La navele din lemn sau din material compozit, aceasta distanta este masurata plecandu-se de la muchia inferioara a baturii chilei. Atunci cand formele partii inferioare ale sectiunii maestre sunt scobite sau cand exista galborduri groase, aceasta distanta este masurata plecandu-se de la punctul unde prelungirea partii plate a fundului spre planul diametral taie fetele laterale ale chilei.
    Pe o nava avand tabla lacrimara rotunjita, inaltimea de constructie se masoara pana la punctul de intersectie a liniei teoretice a puntii cu linia teoretica a bordajului, prelungite ca si cand imbinarea lacrimara-centura ar fi de forma unghiulara.
    Atunci cand puntea superioara este in trepte si cand partea inaltata a acestei punti se gaseste deasupra punctului unde trebuie sa se determine inaltimea de constructie, aceasta din urma se masoara pana la o linie de referinta prelungind linia partii inferioare a puntii paralel cu partea inaltata;
    14. ambarcatiune de agrement este orice ambarcatiune care este destinata sa fie utilizata in scopuri recreative si sportive de agrement, necomerciale, indiferent de tip si de modul de propulsie, al carei corp are lungimea maxima Lmax de pana la 24 m;
    15. nave de agrement sunt velierele si iahturile, indiferent de deplasament, construite si echipate pentru calatorii de lunga durata, precum si cele destinate activitatilor sportive si de agrement, necomerciale.
    Art. 4
    Tonajul brut
    (1) Tonajul brut (GT) al navelor cu lungimea maxima de gabarit (Lmax) de 15 m si mai mare se calculeaza conform prevederilor anexei I la Conventia de tonaj '69.
    (2) Tonajul brut (GT) al navelor cu lungimea maxima de gabarit (Lmax) mai mica de 15 m se calculeaza cu urmatoarea formula:

    GT = K x V,

    unde:
    K = 0,2 + 0,02 x log10 V
    V - volum in mc, calculat cu formula:

    V = a x (Lmax x B x D)

    a - coeficient functie de Lmax, calculat cu urmatoarea formula:

    a = 0,5194 + 0,0145 x Lmax, dar nu mai mic de 0,6.

    (3) Valoarea tonajului brut obtinuta din calcul se va rotunji pentru a fi exprimata prin cel mai apropiat numar intreg.
    Art. 5
    Tonajul net
    (1) Tonajul net (NT) al navelor cu lungimea maxima de gabarit (Lmax) de 15 m si mai mare se calculeaza conform prevederilor anexei I la Conventia de tonaj '69.
    (2) Tonajul net (NT) al navelor cu lungimea maxima de gabarit (Lmax) mai mica de 15 m se calculeaza cu urmatoarea formula:

    NT = 0,3 x GT,

unde GT este tonajul brut calculat conform formulei de la art. 4 alin. (2).

    (3) Valoarea tonajului net obtinuta din calcul se va rotunji pentru a fi exprimata prin cel mai apropiat numar intreg.
    Art. 6
    Masuratori si calcule
    (1) Dimensiunile unei nave, precum si toate marimile liniare care definesc forma si marimea spatiilor pentru calculul tonajului trebuie stabilite fie prin masuratori directe la bord, fie din planurile de constructie ale navei.
    (2) Toate volumele cuprinse in calculul tonajului sunt masurate, oricare ar fi sistemele de izolare sau alte amenajari, pana la fata interioara a bordajului sau a tablelor care delimiteaza structura, in cazul navelor din metal, si pana la fata exterioara a bordajului sau pana la fata interioara a suprafetelor care delimiteaza structura, in cazul navelor construite din alt material.
    (3) Volumele spatiilor luate in considerare se calculeaza prin metode universal admise si cu o precizie apreciata ca acceptata.
    (4) Masuratorile si calculele de tonaj fac obiectul unei documentatii care poate fi intocmita de ANR sau de persoane ori institutii competente specializate. Documentatia intocmita de persoane sau institutii competente specializate privind calculul tonajului unei nave trebuie sa aiba viza ANR prin care se atesta corectitudinea acesteia.
    Art. 7
    Certificarea
    (1) Navelor care sunt sub incidenta prezentelor norme tehnice li se va elibera Certificatul de tonaj pentru nava maritima, avand forma si continutul conform modelului prevazut in anexa.
    (2) Certificatul se elibereaza in trei exemplare, din care un exemplar pentru bordul navei, un exemplar pentru armator si un exemplar la ANR. Eliberarea unor copii suplimentare se poate face numai la cererea armatorului, contra cost, conform tarifelor in vigoare.
    (3) Armatorul navei are obligatia sa pastreze, impreuna cu Certificatul de tonaj pentru nava maritima, calculul de tonaj aprobat de ANR.

    ANEXA 1*)
    la normele tehnice

    *) Anexa este reprodusa in facsimil.

                           AUTORITATEA NAVALA ROMANA

                    CERTIFICAT DE TONAJ PENTRU NAVA MARITIMA

    Eliberat de catre Autoritatea Navala Romana in conformitate cu prevederile din: "Norme tehnice privind masurarea tonajului navelor maritime care arboreaza pavilionul roman si nu efectueaza voiaje internationale, cod MTCT.ANR-TNM-2004"

    Caracteristici principale
 ______________________________________________________________________________
|Numele navei                              |                                   |
|__________________________________________|___________________________________|
|Numarul sau literele distinctive          |                                   |
|__________________________________________|___________________________________|
|Portul de inregistrare                    |                                   |
|__________________________________________|___________________________________|
|Lungimea maxima                           |            Lmax =   m             |
|Conform Articol 3(10) din norme tehnice   |                                   |
|Cod MTCT.ANR-TNM-2004                     |                                   |
|__________________________________________|___________________________________|
|Lungimea                                  |            L =      m             |
|Conform Articol 3(9) din norme tehnice    |                                   |
|Cod MTCT.ANR-TNM-2004                     |                                   |
|__________________________________________|___________________________________|
|Latimea                                   |            B =      m             |
|Conform Articol 3(11) din norme tehnice   |                                   |
|Cod MTCT.ANR-TNM-2004                     |                                   |
|__________________________________________|___________________________________|
|Inaltimea                                 |            D =      m             |
|Conform Articol 3(12) din norme tehnice   |                                   |
|Cod MTCT.ANR-TNM-2004                     |                                   |
|__________________________________________|___________________________________|

    Elemente pentru determinarea tonajului brut si net al navei
    (se completeaza datele necesare in functie de cazul specific navei)
 ______________________________________________________________________________
|Cazul   |V - volumul total al tuturor |Conform Articol 4(1) din norme |    mc |
|navelor |spatiilor inchise ale navei  |tehnice Cod MTCT.ANR-TNM-2004  |       |
|cu Lmax |_____________________________|(Reg. 3 din Conventia de       |_______|
|</= 15 m|K1 = 0,2 + 0,002 log10 V     |tonaj '69)                     |       |
|        |_____________________________|_______________________________|_______|
|        |Vc - volumul total al        |Conform Articol 5(1) din norme |    mc |
|        |spatiilor de incarcare ale   |tehnice Cod MTCT.ANR-TNM-2004  |       |
|        |navei                        |(Reg. 4 din Conventia de       |       |
|        |_____________________________|tonaj '69)                     |_______|
|        |K2 = 0,2 + 0,002 log10 Vc    |                               |       |
|        |_____________________________|                               |_______|
|        |d - pescajul de calcul la    |                               |    m  |
|        |mijlocul navei               |                               |       |
|        |_____________________________|                               |_______|
|        |N1 - nr. pasageri din cabine |                               |       |
|        |cu cel mult 8 cusete         |                               |       |
|        |_____________________________|                               |_______|
|        |N2 - nr. altor pasageri      |                               |       |
|________|_____________________________|_______________________________|_______|
|Cazul   |V = a x (Lmax x B x D)       |Conform Articol 4(2) din norme |    mc |
|navelor |_____________________________|tehnice Cod MTCT.ANR-TNM-2004  |_______|
|cu Lmax |a = 0,5194 + 0,0145 x Lmax   |                               |       |
|< 15 m  |    daca 0,5194 + 0,0145 x   |                               |       |
|        |    x Lmax >/= 0,6           |                               |       |
|        |                             |                               |       |
|        |a = 0,6                      |                               |       |
|        |    daca 0,5194 + 0,0145 x   |                               |       |
|        |    x Lmax < 0,6             |                               |       |
|        |_____________________________|                               |_______|
|        |K = 0,2 + 0,002 log10 V      |                               |       |
|________|_____________________________|_______________________________|_______|
| Cazul navelor existente care isi     | Valorile tonajului brut si tonajului  |
| mentin vechile tonaje                | net sunt preluate din certificat      |
|                                      | nr.: ................................ |
| Conform Articol 2(4) din norme       | eliberat de ......................... |
| tehnice Cod MTCT.ANR-TNM-2004        | la data de .......................... |
|______________________________________|_______________________________________|

    Se certifica prin prezentul ca tonajele navei sus-rubricate sunt:
                            ________                                ________
    TONAJUL BRUT      GT = |________|         TONAJUL NET     NT = |________|
    (GROSS TONNAGE)                           (NET TONNAGE)

    Eliberat la .....................         Data eliberarii ...............
    (Locul eliberarii certificatului)

    Inspector Autoritatea Navala Romana ......................    (Stampila)
    (numele, prenumele in clar si semnatura)

    Certificat nr. ..........   Exemplar: (1/3); (2/3); (3/3); (copie la cerere)
                                            (se taie elementele ne-necesare)

    Formular Cod ANR/TNM-2004

    (Reversul certificatului)

    Datele din prezentul tabel se completeaza numai in cazul navelor cu Lmax de 15 m si mai mult
 ______________________________________________________________________________
|                            SPATII INCLUSE IN TONAJ                           |
|______________________________________________________________________________|
|              TONAJ BRUT             |                TONAJ NET               |
|_____________________________________|________________________________________|
|Denumirea |Amplasare |Lungime |Volum |Denumirea    |Amplasare |Lungime |Volum |
|spatiului | (Coaste) |  [m]   | [mc] |spatiului de | (Coaste) |  [m]   | [mc] |
|inchis    |          |        |      |incarcare    |          |        |      |
|__________|__________|________|______|_____________|__________|________|______|
|          |          |        |      |             |          |        |      |
|          |          |        |      |             |          |        |      |
|          |          |        |      |             |          |        |      |
|          |          |        |      |             |          |        |      |
|          |          |        |      |             |          |        |      |
|          |          |        |      |             |          |        |      |
|          |          |        |      |             |          |        |      |
|          |          |        |      |             |          |        |      |
|          |          |        |      |             |          |        |      |
|__________|__________|________|______|_____________|__________|________|______|
|   Volum total spatii inchise |      | Volum total spatii de incarcare |      |
|______________________________|______|_________________________________|______|
|Spatii excluse in tonaj              | PESCAJUL                               |
|Se marcheaza cu un asterisc (*) acele|                                        |
|dintre spatiile enumerate mai sus    |             d =    [m]                 |
|care cuprind in acelasi timp spatii  |                                        |
|incluse si excluse                   |                                        |
|_____________________________________|________________________________________|
|Mentiuni:                                                                     |
|                                                                              |
|                                                                              |
|                                                                              |
|                                                                              |
|                                                                              |
|______________________________________________________________________________|



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 885/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 885 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decizia 220 2018
    Buongiorno E-mail: giovannidinatale1954@­gmail.­com Offerte individuali in denaro da 2.000 a 5.200.000, con un tasso di interesse è rimborsabile del 3% in un periodo compreso tra 2 e 30 anni. Condizioni ragionevoli se la mia offerta ti interessa contattami di più rapidamente per discutere le modalità e documenti da fornire. giovannidinatale1954@­gmail.­com
ANONIM a comentat Decizia 220 2018
    Buongiorno E-mail: giovannidinatale1954@­gmail.­com Offerte individuali in denaro da 2.000 a 5.200.000, con un tasso di interesse è rimborsabile del 3% in un periodo compreso tra 2 e 30 anni. Condizioni ragionevoli se la mia offerta ti interessa contattami di più rapidamente per discutere le modalità e documenti da fornire. giovannidinatale1954@­gmail.­com
ANONIM a comentat Decretul 358 1948
    What type of loan do you need? Personal loan Car loan Refinancing Mortgage Business capital (start or expand your business) Have you lost hope and think that there is no way out, but your financial problems are still not gone? Do not hesitate to contact us for possible business cooperation. Contact us (WhatsApp) number +918131851434 contact email id : sumitihomelend@gmail.com Mr. Damian Sumiti
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 885/2004
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu