ORDIN Nr
ORDIN Nr. 815
din 19 decembrie 2006
privind atributiile
ordonatorilor de credite in domeniul obiectivelor noi de investitii, al
lucrarilor de interventie, al reparatiilor curente, precum si al dotarilor
ACT EMIS DE:
MINISTERUL JUSTITIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 30 din 17 ianuarie 2007
Având în vedere:
- art. 20, art. 21 alin.
(1)-(4), art. 22, 38, 39, 42, 43, art. 44 alin. (1) şi art. 46 din Legea nr.
500/2002 privind finanţele publice, cu modificările ulterioare;
- art. 2 din Ordinul ministrului finanţelor publice
nr. 980/2005 pentru aprobarea Normelor metodologice privind criteriile de
evaluare şi selecţie a obiectivelor de investiţii publice şi pct. 3 din Normele
metodologice privind criteriile de evaluare şi selecţie a obiectivelor de
investiţii publice;
- art. 3 alin. (2), art. 10 alin. (1) lit. m), art. 72 alin. (3) lit. h), i) şi j), art. 73 alin. (1) lit. b), art. 74
alin. (1) lit. g), art. 76 alin. (1) şi (2) din Regulamentul de ordine interioară
al instanţelor judecătoreşti, aprobat prin Hotărârea Consiliului Superior al
Magistraturii nr. 387/2005, cu modificările şi completările ulterioare;
- art. 127 şi art. 130 alin. (2) din Legea nr.
304/2004 privind organizarea judiciară, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare;
- art. 21, 25, 26 şi 28 din Legea nr. 10/1995 privind
calitatea în construcţii, cu completările ulterioare;
- art. 2 şi 3 din Hotărârea Guvernului nr. 1.179/2002
privind aprobarea Structurii devizului general şi a Metodologiei privind
elaborarea devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrări de
intervenţii, cu completările ulterioare, art. 6 şi 7, art. 8 partea I pct. 5.3 şi partea a II-a pct. 2 şi art.
13 din Metodologia privind elaborarea devizului general pentru obiective de
investiţii şi lucrări de intervenţii;
- Hotărârea Guvernului nr. 1.072/2003 privind
avizarea de către Inspectoratul de Stat în Construcţii a documentaţiilor
tehnico-economice pentru obiectivele de investiţii finanţate din fonduri
publice;
- Hotărârea Guvernului nr. 766/1997 pentru aprobarea
unor regulamente privind calitatea în construcţii, cu modificările ulterioare;
- Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006
privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de
concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006;
- Hotărârea Guvernului nr. 925/2006 pentru aprobarea
normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de
achiziţie publică din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind
atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de
lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, cu modificările şi
completările ulterioare,
- Referatul nr. 117.461 din 27 noiembrie 2006 al
Direcţiei buget-investiţii;
în temeiul prevederilor art. 6 alin. (4) şi ale art. 4
pct. X.4 din Hotărârea Guvernului nr. 83/2005 privind organizarea şi
funcţionarea Ministerului Justiţiei, cu modificările şi completările
ulterioare,
ministrul justiţiei emite
următorul ordin:
Art. 1. - Atribuţiile,
competenţele şi responsabilităţile în domeniul promovării, achiziţiei şi al
urmăririi derulării obiectivelor noi de investiţii, al lucrărilor de
intervenţie, al reparaţiilor curente, precum şi al dotărilor sunt cele
detaliate în anexele nr. I -IV la prezentul ordin.
Art. 2. - Anexele I -IV*) fac
parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 3. - Ordonatorii de credite vor duce la îndeplinire
prevederile prezentului ordin.
Ministrul justiţiei,
Monica Luisa Macovei
*) Anexele nr. I-IV sunt reproduse în facsimil.
ANEXA Nr. I
OBIECTIVE de INVESTIŢII PUBLICE NOI1,
contractate si derulate de către Ordonatorul
secundar de credite sau de către Ordonatorul terţiar de credite
Nr. Crt.
|
Etape in realizarea obiectivelor de
investiţii publice noi
|
ACTIVITĂŢI
|
COMPETENTE stabilite de prevederile
legale în vigoare2
|
OBSERVAŢII
|
Ord.
principal
OPC
|
Ord.
secundar
OSC
|
Ordonator terţiar OTC
|
0.
|
1.
|
2.
|
3.
|
4.
|
5.
|
6
|
I
|
Propunerea obiectivelor de investiţii noi
|
Elaborarea notelor de fundamentare. (Temă
de proiectare)
|
|
X
|
X
|
Se va avea în vedere necesitatea şi oportunitatea de a afecta
fondurile publice, precum şi o estimare a fondurilor necesare elaborării
S.P.F şi S.F La elaborarea temei de proiectare, ordonatorul va lua
obligatoriu in considerare şi va aplica prevederile
„Manualului pentru Standardele de Proiectare a clădirilor în care
îşi desfăşoară activitatea instanţele de judecată din România"
|
II
|
Achiziţia si recepţia SPF si SF
|
Prevederea fondurilor necesare S.P.F şi
SF in buget
|
X
|
|
|
Studiul de prefezabilitate reprezintă documentaţia care cuprinde
datele tehnice şi economice prin care autoritatea contractantă fundamentează
necesitatea şi oportunitatea realizării unei investiţii. Studiul de
fezabilitate reprezintă documentaţia care cuprinde caracteristicile
principale şi indicatorii tehnico-economici ai investiţiei, prin care se
asigură utilizarea raţională şi eficientă a cheltuielilor de capital şi a
cheltuielilor materiale.
|
Includerea achiziţiei SPF şi SF în planul anual al achiziţiilor
|
|
X
|
X
|
Potrivit O.U.G. nr. 34/2006 şi H.G. nr. 925/2006, cu modificările
şi completările ulterioare.
|
Elaborarea documentaţiei de licitaţie si achiziţionarea SF
|
|
X
|
X
|
Recepţia SF-ului
|
|
X
|
X
|
Pe parcursul elaborării si la recepţia SF-ului se va urmări
respectarea indicaţiilor cu caracter general din „Manualul pentru Standardele
de Proiectare a clădirilor în care îşi desfăşoară activitatea instanţele de
judecată din România"
|
1Aceeaşi procedura
se va aplica şi extinderilor
2Conform Legii nr. 500/2002 privind finanţele publice cu completările şi
modificările ulterioare
Nr. Crt.
|
Etape in realizarea obiectivelor de
investiţii publice noi
|
ACTIVITĂŢI
|
COMPETENTE stabilite de prevederile
legale în vigoare2
|
OBSERVAŢII
|
Ord.
principal
OPC
|
Ord.
secundar
OSC
|
Ordonator terţiar
OTC
|
0.
|
1.
|
2.
|
3.
|
4
|
5,
|
6.
|
III
|
Avizarea si aprobarea
documentaţiilor tehnico -economice aferente obiectivelor
noi de investiţii finanţate din fonduri publice
|
Avizarea de către Inspectoratul de Stat în Construcţii a
documentaţiilor tehnico -economice având valori mai mari sau egale cu 1
milion lei
|
|
X
|
X
|
Avizul este prealabil şi obligatoriu conform art.1 HG
nr.1072/2003 privind avizarea de către Inspectoratul de Stat în Construcţii a
documentaţiilor tehnico-economice pentru obiectivele de investiţii finanţate
din fonduri publice.
|
Transmiterea documentaţiilor tehnico -economice aferente
obiectivelor noi de investiţii avizate către ordonatorului principal
de credite
|
|
X
|
X
|
Pentru aprobarea indicatorilor tehnico -
economici ai obiectivului nou de investiţii publice, potrivit prevederilor
legale
|
Aprobarea documentaţiilor tehnico -economice aferente
obiectivelor noi de investiţii finanţate din fonduri publice pentru
valori cuprinse între 1,8 milioane şi 13 milioane
|
X
|
|
|
Conform dispoziţiilor art.42. alin. (1) lit, b). din Legea
nr.500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările
ulterioare
|
Aprobarea documentaţiilor tehnico -economice aferente
obiectivelor noi de investiţii finanţate din fonduri publice pentru
valori până la 1,8 milioane cu AVIZUL prealabil al ordonatorului
principal de credite
|
|
X
|
|
Conform dispoziţiilor art.42. alin. (1) lit. c) din Legea
nr.500/2002 privind finanţele publice cu modificările şi completările
ulterioare
|
Aprobarea documentaţiilor tehnico -economice aferente
obiectivelor noi de investiţii finanţate din fonduri publice pentru
valori mai mari de 13 milioane şi investiţiile publice ce se realizează pe
baza de credite externe contractate sau garantate de stat, indiferent de
valoarea acestora
|
GUVERNUL ROMÂNIEI
|
Conform dispoziţiilor art.42. alin. (1) lit. a), şi art. 42.
alin. (2) din Legea nr.500/2002 privind finanţele publice cu modificările şi
completările ulterioare
|
IV
|
Programul de investiţii publice
|
Analiza datelor transmise de ordonatorii secundari de
credite privind fiecare obiectiv nou de investiţii, potrivit Anexei nr.
2 la Normele metodologice privind criteriile de evaluare şi
selecţie a obiectivelor de investiţii publice
|
X
|
|
|
Ordin M.F.P. nr. 980/2005 pentru aprobarea Normelor metodologice
privind criteriile de evaluare şi selecţie a obiectivelor de investiţii
publice
|
Nr. Crt.
|
Etape in realizarea obiectivelor de investiţii publice noi
|
ACTIVITĂŢI
|
COMPETENŢE stabilite de prevederile
legale în vigoare2
|
OBSERVAŢII
|
Ord.
principal
OPC
|
Ord.
secundar
OSC
|
Ordonator tertiar
OTC
|
0.
|
1.
|
2.
|
3.
|
4.
|
5.
|
6.
|
|
|
Actualizarea şi aprobarea valorii fiecărui obiectiv de
investiţii nou sau în continuare, în funcţie de evoluţia indicilor
de preţuri (dacă este cazul)
|
X
|
|
|
Conform dispoziţiilor art.43. alin. *(2)
din Legea nr.500/2002 privind finanţele publice
cu modificăriie şi completările ulterioare
|
Elaborarea criteriilor de prioritizare
specifice
|
X
|
|
|
|
Selecţia fişelor de proiect aferente fiecărui obiectiv
nou de investiţii, potrivit Anexei nr. 2 la normele metodologice privind
criteriile de evaluare şi selecţie a obiectivelor de investiţii publice
|
X
|
|
|
|
Intocmirea Tabelului centralizator cu obiectivele de
investiţii publice prioritizate, potrivit Anexei nr. 3 la
Normele metodologice privind criteriile de evaluare şi selecţie a
obiectivelor de investiţii publice
|
X
|
|
|
|
Includerea obiectivelor de investiţii în Programul de
investiţii publice anexa la buget
|
X
|
|
|
|
Intocmirea fişelor obiectivelor noi deinvestiţii publice
|
X
|
|
|
V
|
Achiziţa Publica a PT si DDE
|
Includerea în Programul anual
al achiziţiilor publice a serviciilor de
proiectare
|
|
X
|
X
|
Proiectul tehnic şi detalii de execuţie verificate, avizate şi
aprobate potrivit prevederilor legale reprezintă documentaţia scrisă şi
desenată pe baza
căreia se execută lucrarea.
|
Elaborarea documentaţiei de licitaţie a PT+DDE si achiziţia
proiectării
|
|
X
|
X
|
|
Verificarea proiectelor de către verificatori atestaţi
|
|
X
|
X
|
Conform art. 13 şi art, 22 din Legea nr.10/1995 privind calitatea
în construcţii
|
Recepţia proiectului tehnic
|
|
X
|
X
|
|
Nr. Crt.
|
Etape in realizarea obiectivelor de
investiţii publice noi
|
ACTIVITĂŢI
|
COMPETENŢE stabilite de prevederile
legale în vigoare2
|
OBSERVAŢII
|
Ord,
principal
OPC
|
Ord.
secundar
OSC
|
Ordonator terţiar OTC
|
0.
|
1.
|
2.
|
3.
|
4.
|
5.
|
6.
|
VI
|
Iniţierea execuţiei
obiectivelor noi de investiţii
|
Includerea obiectivelor de investiţii în Programul de
investiţii publice anexă la buget la subcapitolul obiective noi pentru
finanţarea execuţiei
|
X
|
|
|
|
Obţinerea autorizaţiei de construire
|
|
X
|
X
|
Potrivit dispoziţiilor din Legea nr.50/1991 republicată cu
modificările şi completările ulterioare
|
VII
|
Achiziţia publică execuţie
|
Includerea în Programul anual al achiziţiilor publice
|
|
X
|
X
|
Potrivit O.U.G. nr. 34/2006 si H.G. nr.925/2006, cu modificările şi completările ulterioare
|
Intocmirea documentaţiei de atribuire a execuţiei lucrării
|
|
X
|
X
|
Publicarea anunţului de participare, potrivit
dispoziţiilor legale în vigoare
|
|
X
|
X
|
Constituirea comisiei de evaluare, potrivit
dispoziţiilor legale în vigoare
|
|
X
|
X
|
Derularea procesului de achiziţie publică; atribuirea
contractului de achiziţie publică, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare
|
|
X
|
X
|
Elaborarea documentaţiei si achiziţia serviciilor
inspectorilor de şantier
|
|
X
|
X
|
Potrivit dispoziţiilor art.21 lit.d) din Legea nr.
10/1995 privind calitatea în construcţii
|
Elaborarea (actualizarea) devizului general cu valorile
licitate
|
|
X
|
X
|
|
VIII
|
Execuţia obiectivelor noi de investiţii publice
|
Realizarea lucrărilor de construcţii -montaj
(verificare situaţii de lucrări declarate; însuşirea lucrărilor
executate; angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata
situaţiilor de lucrări, potrivit prevederilor legale, etc);
|
|
X
|
X
|
|
Urmărirea execuţiei obiectivelor noi de investiţii publice si
transmiterea lunara la Ordonatorul Principal de credite a formularelor
privind stadiile fizice si valorice
|
|
X
|
X
|
Potrivit dispoziţiilor prevăzute de
- Legea nr. 500/2002 privind
finanţele publice,
- Ordinului M.F.P. nr. 980/2005
pentru aprobarea Normelor metodologice privind criteriile de evaluare şi
selecţie a obiectivelor de investiţii publice,
|
Nr. Crt.
|
Etape in realizarea obiectivelor de
investiţii publice noi
|
ACTIVITĂŢI
|
COMPETENŢE stabilite de prevederile
legale în vigoare2
|
OBSERVAŢII
|
Ord.
principal OPC
|
Ord.
secundar
OSC
|
Ordonator
terţiar
OTC
|
0
|
1
|
2
|
3.
|
4.
|
5,
|
6
|
|
|
Monitorizarea execuţie lucrărilor
|
X
|
X
|
X
|
- H.G. nr.83/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului de Justiţie,
- Hotărârea 387/2005 a Consiliului
Superior al Magistraturii pentru aprobarea Regulamentului de ordine
interioară a instanţelor judecătoreşti
- Legea nr.304/2004 privind organizarea judiciară, cu modificările şi completările ulterioare
- Ordin M.F.P. nr.1792/2002 pentru
aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea,
ordonanţarea şi lichidarea
|
Aprobarea notelor de renunţare si a notelor de comanda suplimentara pentru
lucrări
|
|
X
|
X
|
Art 8, pct 5.3 din Metodologia privind elaborarea devizului
general pentru obiective de investiţii si lucrări de intervenţie (HG nr,
1179/2002 privind aprobarea Structurii devizului general şi a
Metodologiei privind elaborarea devizului general pentru obiective de
investiţii şi lucrări de intervenţii)
|
Avizul ISG pentru ceea ce depăşeşte limita de 5% sau daca se
modifica soluţia tehnica
|
|
X
|
X
|
Art.1 al. (2) din H.G. nr, 1072/2003 privind avizarea de către Inspectoratul de Stat în Construcţii a
documentaţiilor tehnico-economice pentru obiectivele de
investiţii finanţate din fonduri publice
|
Solicitarea de credite anuale/lunare pentru finanţarea
cheltuielilor necesare realizării obiectivului de investiţii
|
|
X
|
X
|
|
Alocarea fondurilor solicitate
|
X
|
|
|
|
Susţinerea, justificarea cheltuielilor, respectarea
proiectelor de execuţie, încadrarea in prevederile contractuale cu ocazia
verificării de către organele de control
|
|
X
|
X
|
|
Nr. Crt.
|
Etape in realizarea obiectivelor de
investiţii publice noi
|
ACTIVITĂŢI
|
COMPETENŢE stabilite de prevederile
legale în vigoare2
|
OBSERVAŢII
|
Ord.
principal
OPC
|
Ord.
secundar
OSC
|
Ordonator
terţiar
OTC
|
0,
|
1.
|
2.
|
3
|
4
|
i.
|
6.
|
|
|
Recepţia la terminarea lucrărilor
şi recepţia finală şi după caz eliberarea garanţiei de bună execuţie a
lucrărilor, conform dispoziţiilor din contractul de achiziţie publică.
Predarea Cărţii tehnice a construcţiei
|
|
X
|
X
|
Potrivit prevederilor HG. nr.273/1994
privind aprobarea Regulamentului de recepţie a lucrărilor de construcţii şi
instalaţiilor aferente acestora, modificată şi completată de H.G. nr.940/2006
şi prevederilor contractuale.
La solicitarea ordonatorului secundar/terţiar un reprezentant
(funcţionar public) de la Ordonatorul principal poate participa ca membru în
comisia de recepţie
|
Punerea în funcţiune
|
|
X
|
X
|
|
IX
|
Activităţi post recepţie
|
Inregistrarea în evidenţa contabilă şi operativă a
valorii rămase, actualizată a mijloacelor fixe în cadrul obiectivului nou de
investiţie (active fixe - corporale în evidenţa tehnic - operativă).
|
|
X
|
X
|
Comunicarea acesteia ordonatorului principal de credite
|
Elaborarea cadastrului pentru efectuarea
înscrierii în Cartea funciară (evidenţa tehnică, economică şi
juridică), potrivit dispoziţiilor legale în vigoare - efecte opozabilitate
pentru terţi. Comunicare ordonator principal de credite.
|
|
X
|
X
|
Potrivit prevederilor Legii nr. 7/1996,
republicată în anul 2005
|
X
|
Urmărirea comportării in exploatare şi intervenţii în timp
|
Monitorizarea comportării în exploatare a construcţiilor se face
pe toată durata de existenţă a acestora, în scopul menţinerii cerinţelor
sistemului de calitate în construcţii
|
|
X
|
X
|
Potrivit Legii nr.10/1995 privind calitatea în construcţii şi
Regulamentul privind urmărirea comportării în exploatare, intervenţiile în
timp şi postutilizarea construcţiilor aprobat prin H.G. nr. 766/1997 pentru
aprobarea unor regulamente privind calitatea în construcţii
|
Urmărirea comportării în exploatare a construcţiilor se face pe
toată durata de existenţă a acestora, în scopul menţinerii cerinţelor
sistemului de calitate în construcţii
|
|
X
|
X
|
Potrivit Legii nr.10/1995 privind
calitatea în construcţii
|
|
|
Monitorizarea privind folosirea construcţiilor
conform instrucţiunilor de exploatare prevăzute în Cartea tehnică a
construcţiei
|
|
X
|
X
|
|
Folosirea construcţiilor conform instrucţiunilor de
exploatare prevăzute în Cartea tehnică a construcţiei
|
|
X
|
X
|
ANEXA Nr. II
Lucrări de intervenţie , contractate si derulate de
către Ordonatorul secundar de credite sau de către Ordonatorul terţiar de
credite
Nr.
Crt
|
Etape in realizarea lucrări de intervenţie
|
ACTIVITATE
|
COMPETENŢE stabilite de prevederile
legale in vigoare2
|
OBSERVAŢII
|
Ord.
principal
OPC
|
Ord.
secundar
OSC
|
Ord. terţiar OTC
|
0,
|
1.
|
2.
|
3.
|
4.
|
5,
|
6.
|
I
|
Propunerea privind consolidarea si reparaţia capitala a unui
imobil
|
Elaborarea notelor de fundamentare (teme de proiectare).
|
|
X
|
X
|
Se va avea în vedere necesitatea şi oportunitatea de
a afecta fondurile publice, precum si o estimare a fondurilor necesare
elaborării Expertizei Tehnice La elaborarea temei de
proiectare, ordonatorul va lua in considerare prevederile din „Manualul
pentru Standardele de Proiectare a clădirilor în care îşi desfăşoară
activitatea instanţele de judecată din România", si ii va
aplica acolo unde situaţia o permite
|
II
|
Achiziţia si recepţia ET si
SF
|
Prevederea fondurilor necesare realizării Expertizei
Tehnice (daca este cazul) in buget
|
X
|
|
|
Potrivit O.U.G. nr.34/2006 şi HG. nr.925/2006,
cu modificările şi completările ulterioare.
|
Includerea achiziţiei Expertizei Tehnice in planul anual al
achiziţiilor
|
|
X
|
X
|
Elaborarea documentaţiei de licitaţie si
achiziţionarea Expertizei Tehnice
|
|
X
|
X
|
|
Prevederea fondurilor necesare SF in buget
|
X
|
|
|
|
Includerea achiziţiei SF in planul
anual al achiziţiilor
|
|
X
|
X
|
Elaborarea documentaţiei de licitaţie si
achiziţionarea SF
|
|
X
|
X
|
1 Prin lucrări de
intervenţie se înţelege lucrări asimilate obiectivelor de investiţii, care
constau în: reparaţii capitale, transformăn, modificări, modernizări,
consolidări, reabilitări la construcţii şi instalaţii existente, efectuate în
scopul asigurării cerinţelor de calitate şi funcţionale ale construcţiilor,
potrivit destinaţiei lor
2 Conform Legii nr.
500/2002 privind finanţele publice cu completările şi
modificările ulterioare
Nr. Crt.
|
Etape In realizarea lucrări de
intervenţie
|
ACTIVITATE
|
COMPETENŢE stabilite de prevederile
legale in vigoare2
|
OBSERVAŢII
|
Ord.
principal
OPC
|
Ord.
secundar
OSC
|
Ord. terţiar OTC
|
0.
|
1.
|
2.
|
3.
|
4
|
5.
|
6.
|
|
|
Recepţia SF-ului
|
|
X
|
X
|
Pe parcursul elaborării si la recepţia SF-ului se va urmări
respectarea indicaţiilor cu caracter general din „Manualul pentru Standardele
de Proiectare a clădirilor în care îşi desfăşoară activitatea instanţele de
judecată din România", acolo unde situaţia o permite
|
III
|
A vizarea
documentaţiilor tehnico - economice aferente obiectivelor noi de
investiţii finanţate din fonduri publice
|
Avizarea de către Inspectoratul de Stat în Construcţii a
documentaţiei tehnico -economice
|
|
X
|
X
|
Prevederile art. 1 alin. (1) şi (2) din HG nr.1072/2003 privind
privind avizarea de către Inspectoratul de Stat în Construcţii a
documentaţiilor tehnico-economice pentru obiectivele de investiţii finanţate
din fonduri publice se aplică şi pentru lucrările de reparaţii, reabilitări,
consolidări, restaurări ale construcţiilor existente, finanţate din fonduri
publice, indiferent de valoare.
|
Transmiterea documentaţiilor tehnico economice aferente
lucrărilor de intervenţie, avizate către ordonatorului principal de credite
pentru informare
|
|
X
|
X
|
|
IV
|
Programul de investiţii publice
|
Elaborarea criteriilor de prioritizare specifice
|
X
|
|
|
Aceleaşi ca si in cazul obiectivelor noi
|
Analiza datelor transmise de ordonatorii
secundari privind fiecare lucrare de intervenţie, din punct de vedere al
criteriilor de evaluare şi selecţie a obiectivelor de investiţii publice
|
X
|
|
|
Ordin M.F.P. nr.980/2005 pentru aprobarea Normelor metodologice
privind criteriile de evaluare şi selecţie a
obiectivelor de investiţii publice
|
Actualizarea şi aprobarea valorii fiecărei lucrări de
intervenţie, în funcţie de evoluţia indicilor de preturi (dacă este cazul)
|
X
|
|
|
Conform dispoziţiilor art.43 alin. (2) din Legea nr.500/2002
privind finanţele publice cu modificările şi completările ulterioare
|
Selecţia fişelor de proiect aferente lucrărilor de intervenţie,
potrivit Anexei nr. 2 la normele metodologice privind criteriile de
evaluare şi selecţie
|
X
|
|
|
Ordin M.F.P. nr. 980/2005 pentru
aprobarea Normelor metodologice privind criteriile de evaluare şi selecţie a
obiectivelor de investiţii publice
|
Nr. Crt.
|
Etape in realizarea lucrări de
intervenţie
|
ACTIVITATE
|
COMPETENŢE stabilite (te
prevederile legale în vigoare2
|
OBSERVAŢII
|
Ord.
principal
OPC
|
Ord.
secundar
OSC
|
Ord. terţiar OTC
|
0.
|
1.
|
2.
|
3.
|
4.
|
5.
|
6.
|
|
|
Intocmirea Tabelului centralizator cu obiectivele de investiţii
publice prioritizate, potrivit Anexei nr. 3 la Normele metodologice privind
criteriile de evaluare şi selecţie a obiectivelor de investiţii publice
|
X
|
|
|
Ordin M.F.P. nr. 980/2005 pentru aprobarea Normelor metodologice
privind criteriile de evaluare şi selecţie a obiectivelor de investiţii
publice
|
Includerea obiectivelor de investiţii în Programul de investiţii publice anexa la buget
|
X
|
|
|
|
V
|
Achizitia Pubtica a PT si DDE
|
Includerea în Programul anual al achiziţiilor publice a
serviciilor de proiectare
|
|
X
|
X
|
Proiectul tehnic si detalii de execuţie verificate, avizate şi aprobate potrivit prevederilor legale
reprezintă documentaţia scrisă şi desenată pe baza căreia se execută lucrarea,
|
Elaborarea documentaţiei de licitaţie a PT+DDE si achiziţia
proiectării
|
|
X
|
X
|
Potrivit H.G. nr.925/2006 si O.U.G. nr. 34/2006, cu modificările
şi completările ulterioare.
|
Verificarea proiectelor de către verificatori atestaţi
|
|
X
|
X
|
Conform art. 13 şi art 22 din Legea nr.10/1995 privind calitatea
în construcţii
|
Recepţia proiectului tehnic
|
|
X
|
X
|
VI
|
Iniţierea execuţiei
lucrărilor de
consolidare si reparaţii
capitale
|
Includerea lucrărilor de intervenţie în Programul de investiţii
publice anexa la buget la subcapitolul consolidări si reparaţii
capitale
|
X
|
X
|
|
|
Obţinerea autorizaţiei de construire
|
X
|
Potrivit dispoziţiilor din Legea nr.50/1991 .
republicată, cu modificările şi completările ulterioare
|
VII
|
Achiziţia publică a execuţiei
|
Includerea în Programul anual al achiziţiilor publice
|
|
X
|
X
|
Potrivit H.G. nr.925/2006 si O.U.G. nr. 34/2006, cu modificările
şi completările ulterioare
|
Intocmirea documentaţiei de atribuire a execuţiei
lucrării
|
|
X
|
X
|
Publicarea anunţului de participare, potrivit
dispoziţiilor legale în vigoare
|
|
X
|
x
|
Constituirea comisiei de evaluare, potrivit dispoziţiilor
legale în vigoare
|
|
X
|
X
|
|
Nr
Crt.
|
Etape in realizarea lucrări de
intervenţie
|
ACTIVITATE
|
COMPETENŢE stabilite de prevederile
legale în vigoare2
|
OBSERVAŢII
|
Ord.
principal OPC
|
Ord.
secundar
OSC
|
Ord. terţiar OTC
|
0.
|
1.
|
2.
|
3.
|
4.
|
5.
|
6.
|
|
|
Derularea procesului de achiziţie
publică; atribuirea contractului de achiziţie publică, potrivit
dispoziţiilor legale în vigoare
|
|
X
|
X
|
|
Elaborarea documentaţiei si achiziţia serviciilor de dirigenţie
de şantier
|
|
X
|
X
|
Potrivit dispoziţiilor art.21 lit.d) din Legea nr. 10/1995
privind calitatea in construcţii cu modificările şi completările ulterioare
|
Elaborarea (actualizarea) devizului general cu valorile licitate
|
|
X
|
X
|
|
VIII
|
Execuţia lucrărilor de
consolidare si reparaţii capitale
|
Realizarea lucrărilor de construcţii -
montaj (verificare situaţii de lucrări declarate; însuşirea lucrărilor
executate; angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata
situaţiilor de lucrări, potrivit prevederilor legale, etc);
|
|
X
|
X
|
|
Urmărirea execuţiei lucrărilor de intervenţie si transmiterea
lunară la Ordonatorul principal de credite a formularelor de monitorizare
privind stadiile fizice si valorice
|
|
X
|
X
|
Potrivit dispoziţiilor prevăzute de
- Legea nr. 500/2002 privind finanţele
publice, cu modificările şi completările ulterioare
Ordinul M.F.P. nr. 980/2005 pentru aprobarea Normelor
metodologice privind criteriile de evaluare şi selecţie a obiectivelor de
investiţii publice,
- H.G. nr. 83/2005 privind organizarea şi
funcţionarea Ministerului Justiţiei,
- Ordin al Consiliului Superior
al Magistraturii pentru aprobarea Regulamentului de
ordine interioară a instanţelor judecătoreşti şi
- Legea nr. 304/2004 privind
organizarea judiciară, cu modificările şi completările ulterioare.
Ordin M.F.P. nr.1792/2002 pentru aprobarea Normelor
metodologice privind ALOP
|
Monitorizarea execuţie lucrărilor
|
X
|
X
|
X
|
Nr. Crt
|
Etape in realizarea lucrări de
intervenţie
|
ACTIVITATE
|
COMPETENŢE stabilite de prevederile legale în vigoare2
|
OBSERVAŢII
|
Ord.
principal
OPC
|
ord. secundar
OSC
|
Ord. terţiar OTC
|
0.
|
1.
|
2.
|
3.
|
4.
|
5.
|
6.
|
|
|
Aprobarea notelor de renunţare si a notelor de comanda
suplimentara pentru lucrări
|
|
X
|
X
|
Art 8, pct 5.3 din
Metodologia privind elaborarea devizului general pentru obiective de
investiţii si lucrări de intervenţie {HG 1179/2002)
|
Avizul ISC pentru ceea ce depăşeşte limita de 5% (15% pentru
consolidări) sau daca se modifica soluţia tehnica
|
|
X
|
X
|
Art 1 al. (2) din H.G. nr. 1072/2003 privind avizarea de către
Inspectoratul de Stat în Construcţii a documentaţiilor tehnico-economice pentru obiectivele
deinvestiţii finanţate din fonduri publice
|
Solicitarea de credite anuale/lunare pentru finanţarea cheltuielilor aferente lucrărilor de
intervenţie
|
|
X
|
X
|
|
Alocarea fondurilor solicitate
|
X
|
|
|
|
Susţinerea, justificarea cheltuielilor, respectarea proiectelor
de execuţie, încadrarea in prevederile
contractuale cu ocazia verificării de către organele
de control
|
|
X
|
X
|
|
IX
|
Activităţi post recepţie
|
Recepţia la terminarea lucrărilor şi recepţia finală şi după
caz eliberarea garanţiei de bună execuţie a lucrărilor, conform dispoziţiilor
din contractul de achiziţie publică.
|
|
X
|
X
|
Potrivit prevederilor H.G. nr. 273/1994 privind aprobarea
Regulamentului de recepţie a lucrărilor de construcţii şi instalaţiilor
aferente acestora, modificată şi completată de H.G. nr.940/2006 şi
prevederilor contractuale. La solicitarea ordonatorului secundar/terţiar un
funcţionar public de la Ordonatorul principal poate participa ca
membru in comisia de evaluare
|
X
|
Urmărirea comportăm în exploatare şi intervenţii în timp
|
Monitorizarea comportării în exploatare a construcţiilor
supuse lucrărilor de intervenţie, se face pe toată durata de existenţă a
acestora, în scopul menţinerii cerinţelor sistemului de calitate în
construcţii
|
|
X
|
X
|
Potrivit Legii nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii şi
Regulamentul privind urmărirea comportării în exploatare, intervenţiile în
timp şi postutilizarea construcţiilor aprobat prin H.G. nr. 766/1997 pentru
aprobarea unor regulamente privind calitatea în construcţii
|
ANEXA Nr. III
REPARAŢII CURENTE
contractate si
derulate de către Ordonatorul secundar de credite sau de către Ordonatorul
terţiar de credite
Nr. Crt.
|
ETAPE in realizarea lucrărilor
de reparaţii
curente ale
activelor fixe
|
ACTIVITĂŢI
|
COMPETENŢE stabilite de prevederile
legale în
vigoare1
|
OBSERVAŢII
|
Ord.
principal
OPC
|
Ord.
secundar
OSC
|
Ord.
terţiar
OTC
|
0.
|
1.
|
2.
|
3.
|
4.
|
5.
|
6.
|
I
II
|
Propunerea privind reparaţiile curente
|
Urmărirea comportării in timp a construcţiilor
|
|
X
|
X
|
Legea 10/1995 privind calitatea în construcţii,
cu modificările şi completările ulterioare
|
Elaborarea notelor de fundamentare.
|
|
X
|
X
|
Se va avea în vedere necesitatea şi oportunitatea pentru a afecta
fondurile publice, precum si o estimare a fondurilor necesare efectuării
reparaţiilor curente
|
Includerea în Proiectul de buget la Titlul II BUNURI SI SERVICII
|
X
|
|
|
|
Achiziţia publică a RC
|
Includerea în Programul anual al achiziţiilor publice
|
|
X
|
X
|
Potrivit HG. nr.925/2006 si O.U.G, nr. 34/2006, cu modificările
şi completările ulterioare
|
Elaborarea documentaţiei de atribuire si achiziţia
reparaţiilor curente necesare
|
|
X
|
X
|
Constituirea comisiei de evaluare, potrivit dispoziţiilor
legale în vigoare
|
|
X
|
X
|
III
|
Urmărirea execuţiei si Recepţia
|
Urmărirea execuţiei Reparaţiilor curente
|
|
X
|
X
|
|
Susţinerea, justificarea cheltuielilor, încadrarea in prevederile
contractuale cu ocazia verificării de către organele de control
|
|
X
|
X
|
|
Recepţia la terminarea lucrărilor şi recepţia finală şi după caz
eliberarea garanţiei de bună execuţi e a lucrărilor, conform dispoziţiilor
din contractul de achiziţie publică. Predarea Cărţii tehnice a construcţiei
|
|
X
|
X
|
Potrivit prevederilor H.G. nr. 273/1994 privind aprobarea
Regulamentului de recepţie a lucrărilor de construcţii şi instalaţiilor
aferente acestora, modificată şi completată de H.G. nr.940/2006 şi
prevederilor contractuale.
|
Conform Legii nr. 500/2002 privind finanţele publice cu
completările şi modificările ulterioare
ANEXA Nr. IV
DOTĂRI INDEPENDENTE,
achiziţionate de către Ordonatorul secundar de
credite sau de către Ordonatorui terţiar de credite
Nr.
Crt.
|
ETAPE in realizarea altor
cheltuieli asimilate investiţiilor
(dotări)
|
ACTIVITĂŢI
|
COMPETENŢE stabilite de prevederile
legale în vigoare1
|
OBSERVAŢII
|
Ord.
principal
OPC
|
Ord.
secundar
OSC
|
Ord.
terţiar OTC
|
0.
|
1.
|
2.
|
3.
|
4.
|
5.
|
6.
|
I
|
Evidenta inventarului
propriu
existent
|
Elaborarea notelor de fundamentare.
|
|
X
|
X
|
Se va avea în vedere necesitatea şi oportunitatea pentru
a afecta fondurile publice
|
II
|
Includerea in buget
|
Propunerea unei liste nominale cu dotări respectând
clasificarea din H.G. nr.2139/2004, însoţită de o estimare a preturilor
acestora
|
|
X
|
X
|
|
Verificarea cu alte programe derulate in vederea evitării
suprapunerilor
|
X
|
|
|
|
Includerea in propunerea de buget pentru
anul următor
|
X
|
|
|
|
III
|
Achiziţia dotărilor si înscrierea in inventarul unităţii
|
Includerea în Programul anual al achiziţiilor publice
|
|
X
|
X
|
|
Elaborarea documentaţiei de atribuire si achiziţia a
bunurilor
|
|
X
|
X
|
|
Susţinerea, justificarea cheltuielilor, încadrarea in prevederile
contractuale cu ocazia verificării de către organele de control
|
|
X
|
X
|
|
Inscrierea in inventarul unităţii
|
|
X
|
X
|
|
1 Conform legii
500/2002 privind finanţele publice cu completările şi modificările ulterioare
|
ANONIM a comentat
Decretul 770 1966
Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
|
ANONIM a comentat
Decretul 770 1966
Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
|
ANONIM a comentat
Raport 1937 2021
Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
|
ANONIM a comentat
Decretul 441 2020
Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
|
ANONIM a comentat
Decretul 441 2020
Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
|
ANONIM a comentat
Decretul 226 2006
Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
|
ANONIM a comentat
Decretul 226 2006
Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
|
ANONIM a comentat
Decretul 226 2006
Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
|
ANONIM a comentat
Hotărârea 1475 2004
Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
|
ANONIM a comentat
Decretul 139 2005
Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
|
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 815/2006
|