ORDIN Nr. 8
din 5 martie 2009
privind aprobarea
Regulamentului de organizare si functionare a Directiei pentru servicii de
interes general
ACT EMIS DE:
MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 179 din 23 martie 2009
Având în vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr.
416/2007 privind structura organizatorică şi efectivele Ministerului
Administraţiei şi Internelor, cu modificările şi completările ulterioare,
în temeiul dispoziţiilor art. 7 alin. (4) din Ordonanţa
de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea
Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobată cu modificări prin Legea
nr.15/2008, cu modificările ulterioare,
viceprim-ministrul, ministrul administraţiei si
internelor, emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Regulamentul de organizare şi
funcţionare a Direcţiei pentru servicii de interes general, prevăzut în
anexa care face parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 2. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
p. Viceprim-ministru, ministrul administraţiei şi internelor,
Mihai Viorel Fifor,
secretar de stat
ANEXĂ
REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a Direcţiei pentru
servicii de interes general
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - Direcţia pentru servicii de interes general,
denumită în continuare D.S.I.G., este constituită şi funcţionează în baza prevederilor Ordonanţei de
urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea
Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobată cu modificări prin Legea
nr. 15/2008, cu modificările ulterioare, şi ale Hotărârii Guvernului nr.
416/2007 privind structura organizatorică şi efectivele Ministerului
Administraţiei şi Internelor, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 2. - (1) D.S.I.G. este structura de specialitate, fără personalitate juridică, organizată în cadrul aparatului
central al Ministerului Administraţiei şi Internelor, desemnată cu exercitarea
atribuţiilor şi responsabilităţilor ce revin ministerului în calitate de
autoritate competentă pentru domeniul serviciilor comunitare de utilităţi
publice, în conformitate cu prevederile art. 12 din Legea serviciilor comunitare
de utilităţi publice nr. 51/2006, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) D.S.I.G. exercită funcţia de analiză, sinteză,
coordonare, monitorizare şi evaluare la nivel central pentru domeniul
serviciilor comunitare de utilităţi publice, denumite în continuare S.C.U.P., şi are competenţă teritorială
generală în domeniul său de activitate.
(3) D.S.I.G. supraveghează, coordonează, sprijină şi
îndrumă pe linie de specialitate activitatea structurilor de profil din
teritoriu şi a autorităţilor aflate în subordinea sau coordonarea Ministerului
Administraţiei şi Internelor.
CAPITOLUL II
Organizarea Direcţiei pentru servicii de interes
general
Art. 3. - (1) D.S.I.G. se organizează la nivel de
direcţie.
(2) Activitatea D.S.I.G. este coordonată de secretarul
de stat pentru comunităţile locale din cadrul Ministerului Administraţiei şi
Internelor.
(3) Organigrama D.S.I.G. este prevăzută în anexa nr. 1.
Art. 4. - (1) In exercitarea atribuţiilor sale,
D.S.I.G. colaborează cu
unităţile din aparatul central al Ministerului Administraţiei şi Internelor, precum şi cu instituţiile şi
structurile aflate în subordinea sau în coordonarea acestuia.
(2) In îndeplinirea
atribuţiilor ce îi revin, D.S.I.G. îndrumă şi sprijină activitatea
autorităţilor administraţiei publice locale, supraveghează şi coordonează
activitatea instituţiei prefectului pe domeniul S.C.U.P şi cooperează cu
ministerele, cu autorităţile naţionale de reglementare, cu autorităţile de
management al programelor operaţionale sectoriale, cu alte instituţii şi
organisme cu atribuţii şi responsabilităţi în dezvoltarea şi finanţarea
S.C.U.P. şi a infrastructurii tehnico-edilitare aferente, cu utilizatorii şi
structurile asociative ale acestora, cu structurile asociative ale
autorităţilor administraţiei publice locale, precum şi cu operatorii
furnizori/prestatori ai S.C.U.P şi organizaţiile profesionale şi patronale ale
acestora.
(3) Diagrama de relaţii a
D.S.I.G. este prezentată în anexa nr. 2.
CAPITOLUL III
Atribuţiile Direcţiei pentru servicii de interes
general
Art. 5. - (1) Obiectivul general al D.S.I.G. este
dezvoltarea armonioasă, durabilă şi sustenabilă a domeniului S.C.U.P, atingerea
conformităţii acestuia din punct de vedere calitativ şi cantitativ cu
standardele europene, precum şi modernizarea şi dezvoltarea infrastructurii
tehnico-edilitare aferente, în concordanţă cu angajamentele asumate de România
prin Tratatul de aderare la Uniunea Europeană cu privire la acest domeniu.
(2) Corespunzător obiectivului său general, D.S.I.G.
are următoarele obiective specifice:
a) reglementarea coerentă şi unitară a sectorului
S.C.U.P. şi implementarea acquis-ului comunitar aplicabil acestora;
b) reabilitarea, modernizarea
şi dezvoltarea infrastructurii tehnico-edilitare aferente S.C.U.P;
c) implementarea standardelor de cost şi a
indicatorilor de performanţă în activitatea curentă a autorităţilor
administraţiei publice locale, a instituţiilor publice subordonate acestora şi
a operatorilor furnizori/prestatori ai S.C.U.P;
d) monitorizarea, centralizarea şi evaluarea evoluţiei
la nivel naţional a indicatorilor de performanţă pentru domeniul S.C.U.P;
e) constituirea unei baze de date privind infrastructura tehnico-edilitară aferentă S.C.U.R şi evoluţia indicatorilor
de performanţă ai acestora;
f) generalizarea accesului membrilor colectivităţilor
locale la facilităţile S.C.U.R şi creşterea calităţii serviciilor la
standardele din Uniunea Europeană;
g) optimizarea şi
eficientizarea gestiunii S.C.U.P, respectiv a funcţionării şi exploatării sistemelor de utilităţi
publice aferente;
h) perfecţionarea cadrului legislativ şi instituţional
necesar întăririi capacităţii decizionale şi manageriale a autorităţilor
administraţiei publice locale cu privire la înfiinţarea, organizarea,
gestionarea, coordonarea şi controlul funcţionării S.C.U.P şi a infrastructurii
tehnico-edilitare aferente;
i) îmbunătăţirea capacităţii autorităţilor
administraţiei publice locale de a iniţia, promova şi implementa proiecte de
investiţii publice de interes local, sustenabile din punct de vedere
tehnico-economic şi care să răspundă nevoilor şi posibilităţilor comunităţilor
locale;
j) crearea şi perfecţionarea cadrului instituţional şi
a instrumentelor necesare gestionării eficiente a fondurilor de investiţii
publice, inclusiv a fondurilor comunitare, destinate modernizării, dezvoltării
şi eficientizării S.C.U.P. şi a infrastructurii tehnico-edilitare aferente
acestora;
k) susţinerea efectivă şi coerentă prin politici,
programe şi planuri de acţiuni guvernamentale specifice, a reabilitării,
modernizării şi dezvoltării la standardele Uniunii Europene a S.C.U.P, în special în zonele defavorizate, ca
suport esenţial pentru menţinerea şi întărirea
coeziunii economico-sociale.
Art. 6. -In vederea ducerii la îndeplinire a obiectivelor
sale generale şi specifice, D.S.I.G. acţionează ca structură specializată a
Ministerului Administraţiei şi Internelor şi are următoarele atribuţii:
a) iniţiază, elaborează şi promovează spre aprobare
proiecte de acte normative pentru reglementarea domeniului său de activitate;
b) analizează şi avizează propuneri de reglementări
elaborate de alte autorităţi ale administraţiei publice centrale cu impact
asupra domeniului său de activitate;
c) elaborează şi promovează spre aprobare Strategia
naţională a serviciilor comunitare de utilităţi publice şi strategiile
sectoriale specifice domeniului său de activitate;
d) asigură transpunerea legislaţiei comunitare în
legislaţia internă şi monitorizează respectarea şi aplicarea acesteia în sfera
S.C.U.P, inclusiv a celei
referitoare la mediu şi dezvoltarea durabilă;
e) monitorizează permanent starea S.C.U.P. şi a
infrastructurii tehnico-edilitare aferente, urmăreşte îndeplinirea obiectivelor
Strategiei naţionale a serviciilor comunitare de utilităţi publice şi sprijină
autorităţile administraţiei publice locale pentru elaborarea propriilor
strategii şi programe pentru implementarea acestora;
f) acţionează pentru instituirea şi implementarea, la
nivel naţional, a unui sistem de benchmarking specific sectorului S.C.U.P, bazat pe un set de indicatori de
performanţă unitar;
g) coordonează şi monitorizează implementarea
prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 246/2006 pentru aprobarea Strategiei
naţionale privind accelerarea dezvoltării serviciilor comunitare de utilităţi
publice;
h) reprezintă interesele utilizatorilor S.C.U.P. în
raporturile cu structurile administraţiei publice centrale şi locale, cu
regiile şi societăţile comerciale de interes naţional furnizoare/prestatoare de
utilităţi primare (energie electrică, combustibili, apă brută), precum şi cu
sindicatele şi patronatele din sector;
i) reprezintă interesele sectorului S.C.U.P. în
raporturile cu structurile similare din alte ţări şi cu cele existente la nivel
comunitar, în vederea îndeplinirii cerinţelor impuse de reglementările
europene;
j) acţionează pentru echilibrarea relaţiilor
contractuale dintre regiile autonome şi/sau societăţile naţionale furnizoare de
utilităţi primare, pe de o parte, şi operatorii S.C.U.R, pe de altă parte;
k) acordă sprijin şi asistenţă de specialitate
autorităţilor administraţiei publice locale în vederea implementării formelor
de gestiune delegată a S.C.U.P;
l) monitorizează problemele
asociaţiilor de dezvoltare intercomunitară cu obiect de activitate S.C.U.P;
m) monitorizează Programul de transport public local
2008- 2011, în conformitate cu prevederile Legii serviciilor de transport
public local nr. 92/2007;
n) monitorizează problemele asociaţiilor de
proprietari, în conformitate cu Legea nr. 230/2007 privind înfiinţarea, organizarea
şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari şi cu Hotărârea Guvernului nr.
1.588/2007 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.
230/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de
proprietari;
o) monitorizează derularea programului
„Lapte-corn," în conformitate cu Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.
96/2002 privind acordarea de produse lactate şi de panificaţie pentru elevii din clasele I-VIII din învăţământul
de stat, precum şi pentru copiii preşcolari din grădiniţele de stat cu program
normal de 4 ore, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 16/2003,
cu modificările şi completările ulterioare;
p) acordă consultanţă şi asistenţă de specialitate
autorităţilor administraţiei publice locale cu privire la: implementarea
legislaţiei specifice domeniului S.C.U.P; întocmirea strategiilor locale de
dezvoltare a S.C.U.P. şi a planurilor de implementare aferente; organizarea şi
funcţionarea asociaţiilor de dezvoltare intercomunitară cu obiect de activitate
S.C.U.P; organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari; organizarea
şi funcţionarea serviciilor de transport public local de persoane prin curse
regulate; implementarea programului „Lapte-corn";
q) asigură participarea specialiştilor direcţiei la
activităţile unor comitete şi comisii care funcţionează pe lângă alte
autorităţi ale administraţiei publice centrale şi/sau locale, inclusiv în
consilii de administraţie ale operatorilor;
r) asigură legătura şi dialogul permanent cu societatea
civilă, cu autorităţile administraţiei publice locale, cu structurile
asociative ale acestora, cu organizaţiile sindicale, patronale şi profesionale
din domeniu, precum si cu organizaţiile utilizatorilor S.C.U.P;
s) verifică, singură sau în colaborare cu alte structuri
specializate ale Ministerului Administraţiei şi Internelor, respectarea
aplicării de către autorităţile administraţiei publice locale a prevederilor
legale în vigoare privind domeniul său de activitate.
Art. 7. - Pentru ducerea la îndeplinire a atribuţiilor
şi responsabilităţilor ce îi revin, D.S.I.G. este organizată şi structurată pe
următoarele grupe de activităţi principale:
a) monitorizarea serviciilor comunitare de utilităţi publice;
b) reglementarea domeniului S.C.U.P, transpunerea şi
armonizarea cu acquis-ul comunitar;
c) reglementarea şi monitorizarea programului
„Lapte-corn";
d) reglementarea şi monitorizarea asociaţiilor de
dezvoltare intercomunitară cu obiect de activitate S.C.U.P, a asociaţiilor de
proprietari/locatari, parteneriatul şi dialogul cu societatea civilă.
Art. 8. - Monitorizarea serviciilor comunitare de
utilităţi publice este organizată şi funcţionează în conformitate cu
prevederile Hotărârii Guvernului nr. 246/2006 şi cuprinde următoarele
activităţi specifice:
a) monitorizarea şi evaluarea implementării
Strategiei naţionale privind accelerarea dezvoltării serviciilor comunitare de
utilităţi publice, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 246/2006;
b) coordonarea şi sprijinirea metodologică a
autorităţilor administraţiei publice locale pentru elaborarea şi adoptarea
propriilor strategii privind accelerarea dezvoltării S.C.U.P. şi a planurilor
de implementare aferente acestora;
c) monitorizarea elaborării,
aprobării şi implementării la nivelul unităţilor administrativ-teritoriale a
strategiilor locale şi a planurilor de implementare aferente privind
dezvoltarea S.C.U.P.;
d) monitorizarea şi evaluarea implementării
programelor de investiţii din domeniul S.C.U.P., pe baza strategiilor judeţene
privind accelerarea dezvoltării S.C.U.P. şi a planurilor de implementare
aferente acestora;
e) coordonarea aplicării în teritoriu a măsurilor cu
impact asupra S.C.U.P., adoptate la nivel central, şi verificarea transpunerii
acestora la nivelul strategiilor locale şi al planurilor de implementare
aferente;
f) asigurarea comunicării interministeriale şi
inter-instituţionale privind derularea procedurilor şi mecanismelor de accesare
a fondurilor comunitare;
g) sprijinirea şi monitorizarea autorităţilor
administraţiei publice locale în utilizarea instrumentelor structurale
destinate dezvoltării şi modernizării infrastructurii S.C.U.P.;
h) colaborarea cu celelalte instituţii şi autorităţi
centrale sau locale care au atribuţii şi responsabilităţi în implementarea
măsurilor şi a programelor finanţate din fonduri comunitare;
i) promovarea la nivelul unităţilor
administrativ-teritoriale a procedurilor şi mecanismelor de accesare a
fondurilor comunitare şi a metodologiilor privind întocmirea documentelor de
programare şi a cererilor de finanţare.
Art. 9. - (1) Reglementarea domeniului S.C.U.P.,
transpunerea şi armonizarea cu acquis-ul comunitar cuprind următoarele
activităţi specifice:
a) elaborarea şi promovarea la avizare şi/sau aprobare
a proiectelor de legi, hotărâri ale Guvernului şi alte acte normative pentru
domeniul S.C.U.P.;
b) corelarea, armonizarea şi transpunerea în
legislaţia internă a acquis-ului comunitar specific domeniului S.C.U.P.;
c) transpunerea legislaţiei
comunitate de mediu şi dezvoltare durabilă în legislaţia internă referitoare la
S.C.U.P. şi monitorizarea aplicării şi respectării acesteia de către factorii
implicaţi: autorităţi ale administraţiei publice locale, operatori, respectiv
utilizatori;
d) crearea cadrului legal şi asigurarea consultanţei
necesare pentru atragerea şi participarea capitalului privat la finanţarea
modernizării si dezvoltării infrastructurii tehnico-edilitare aferente S.C.U.P;
e) avizarea proiectelor de acte normative cu impact asupra activităţilor specifice S.C.U.P., elaborate
de alte structuri din cadrul aparatului central al Ministerului Administraţiei
şi Internelor, respectiv de alte autorităţi ale administraţiei publice
centrale;
f) elaborarea strategiilor, programelor
şi politicilor publice pentru domeniul S.C.U.P.;
g) elaborarea planurilor de acţiune şi a măsurilor
guvernamentale privind modernizarea si dezvoltarea domeniului S.C.U.P;
h) întocmirea bazei de date referitoare la sectorul
S.C.U.P. şi la infrastructura tehnico-edilitară aferentă acestuia şi punerea
acestor informaţii la dispoziţia autorităţilor implicate;
i) colaborarea cu organizaţiile şi autorităţile
competente similare din ţările Uniunii Europene pentru reglementarea unitară a
modului de organizare şi funcţionare a S.C.U.P., cu avizul sau prin intermediul
Direcţiei generale afaceri europene şi relaţii internaţionale din cadrul
Ministerului Administraţiei şi Internelor;
j) reprezentarea Ministerului Administraţiei şi
Internelor, alături de Direcţia generală afaceri europene şi relaţii
internaţionale, în relaţiile internaţionale pe domeniul S.C.U.P.
(2) Pe durata derulării programelor de investiţii
publice în domeniul infrastructurii S.C.U.P, finanţate din fonduri europene şi
împrumuturi de la instituţiile financiare internaţionale, D.S.I.G. poate
acţiona potrivit atribuţiilor delegate de autorităţile de management al
instrumentelor structurale în calitatea de organism intermediar, având ca
principală sarcină de serviciu îndeplinirea activităţilor ce ţin de iniţierea, fundamentarea şi
promovarea programelor de investiţii, respectiv monitorizarea progresului
implementării acestora, şi anume:
a) sprijinirea autorităţilor administraţiei publice
locale pentru pregătirea proiectelor de investiţii în infrastructura
tehnico-edilitară aferentă S.C.U.P. fezabile, finanţate prin instrumentele
structurale, având ca scop dezvoltarea şi modernizarea acesteia şi, implicit,
creşterea calităţii S.C.U.P;
b) monitorizarea şi evaluarea procedurilor de
implementare a programelor de asistenţă tehnică pentru pregătirea proiectelor
finanţate din fonduri comunitare prin intermediul diferitelor programe
operaţionale sectoriale, în contextul accesării şi asigurării absorbţiei
fondurilor europene alocate României în calitate de
stat membru al Uniunii Europene;
c) pregătirea portofoliului de proiecte finanţabile
prin diverse programe operaţionale sectoriale, prin împrumuturi de la
instituţii financiare internaţionale sau prin asociere cu capitalul privat;
d) analiza şi evaluarea portofoliului de proiecte
fezabile, cu studii tehnico-economice şi detalii de execuţie corespunzătoare,
pregătite de autorităţile administraţiei publice locale pentru implementare;
e) asigurarea procesului de selecţie a proiectelor
finanţabile din fonduri comunitare şi/sau din împrumuturi de la instituţiile
financiare internaţionale, cu respectarea procedurilor specifice acestor
fonduri.
Art. 10. - Reglementarea şi monitorizarea programului
„Lapte-corn" cuprind următoarele activităţi specifice:
a) elaborarea şi actualizarea actelor normative care asigură
cadrul juridic şi instituţional necesar aplicării programului;
b) colaborarea cu alte ministere sau autorităţi ale
administraţiei publice centrale pentru fundamentarea
altor programe de suplimente alimentare distribuite gratuit copiilor;
c) elaborarea actelor normative pentru
instituţionalizarea şi implementarea unor programe similare;
d) monitorizarea pregătirii, organizării şi derulării
procedurilor de atribuire a contractelor de furnizare a produselor lactate şi
de panificaţie în cadrul programului;
e) monitorizarea respectării, prin intermediul
consiliilor judeţene, a instituţiei prefectului şi a oficiilor judeţene pentru
protecţia consumatorilor, a calităţii produselor, a condiţiilor de transport al
produselor, a condiţiilor igienico-sanitare la producţia, transportul şi
distribuţia produselor, a graficului de livrare a produselor, a normelor de
etichetare, marcare şi ambalare a produselor;
f) centralizarea informaţiilor necesare
fundamentării bugetului aferent programului şi transmiterea acestora
Ministerului Finanţelor Publice, în vederea defalcării pe judeţe;
g) colaborarea cu alte ministere pentru accesarea
fondurilor europene şi utilizarea acestora pentru
finanţarea programului.
Art. 11. - Monitorizarea asociaţiilor de dezvoltare intercomunitară
cu obiect de activitate S.C.U.P, a asociaţiilor de proprietari/locatari,
parteneriatul şi dialogul cu societatea civilă includ următoarele activităţi
specifice:
a) elaborarea cadrului juridic necesar înregistrării,
organizării si funcţionării asociaţiilor de dezvoltare intercomunitară cu
obiect de activitate S.C.U.P;
b) îndrumarea şi asistarea autorităţilor
administraţiei publice locale în constituirea, înregistrarea, organizarea şi
managementul asociaţiilor de dezvoltare intercomunitară cu obiect de activitate
S.C.U.P., inclusiv prin elaborarea şi difuzarea unor ghiduri şi instrucţiuni;
c) monitorizarea aplicării şi respectării de către
autorităţile administraţiei publice locale a prevederilor Hotărârii Guvernului
nr. 855/2008 pentru aprobarea actului constitutiv-cadru şi a statutului-cadru
ale asociaţiilor de dezvoltare intercomunitară cu obiect de activitate
serviciile de utilităţi publice;
d) sprijinirea autorităţilor administraţiei publice
locale pentru stabilirea unor raporturi corecte de îndrumare şi acordare de
asistenţă tehnică de specialitate, asociaţiilor de locatari şi proprietari;
e) verificarea respectării şi aplicării
metodologiilor de repartizare între proprietăţile individuale din cadrul
condominiilor a consumurilor de utilităţi elaborate de Autoritatea Naţională de
Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice (A.N.R.S.C),
precum şi a prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 1.588/2007, la sesizarea
asociaţiilor de proprietari/locatari;
f) organizarea şi participarea la întâlniri şi
consultări cu asociaţiile de proprietari/locatari în vederea îmbunătăţirii
legislaţiei şi a modului în care sunt aplicate actele normative în vigoare
referitoare la asociaţiile de proprietari;
g) colaborarea cu Ministerul Muncii, Familiei şi
Protecţiei Sociale, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Locuinţei, Ministerul
Economiei, Ministerul Finanţelor Publice şi Ministerul Justiţiei şi
Libertăţilor Cetăţeneşti pentru elaborarea actelor normative necesare aplicării
Legii nr. 230/2007;
h) consultarea şi dialogul permanent pe domeniul
S.C.U.P cu structurile asociative ale autorităţilor administraţiei publice
locale, în baza prevederilor Legii administraţiei publice locale nr. 215/2001,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Hotărârii
Guvernului nr. 521/2005 privind procedura de consultare a structurilor
asociative ale autorităţilor administraţiei publice
locale la elaborarea proiectelor de acte normative;
i) contactul şi dialogul permanente cu partenerii din
domeniul S.C.U.P: patronate, sindicate, asociaţii profesionale şi asociaţii ale
utilizatorilor;
j) gestionarea contactului şi dialogului cu societatea
civilă, în conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2003 privind transparenţa
decizională în administraţia publică, respectiv ale Legii nr.544/2001 privind
liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi
completările ulterioare.
CAPITOLUL IV
Conducerea Direcţiei pentru servicii de interes
general
Art. 12. - (1) Conducerea D.S.I.G. este asigurată de
director. Directorul se subordonează direct secretarului de stat pentru
comunităţile locale.
(2) Directorul conduce întreaga activitate a D.S.I.G. şi răspunde în faţa conducerii ministerului de
întreaga activitate pe care direcţia şi personalul acesteia o desfăşoară.
(3) Directorul îndeplineşte atribuţiile stipulate în
fişa postului prevăzută în anexa nr.3.
Art. 13. - (1) Directorul reprezintă
D.S.I.G., potrivit competenţelor legale şi mandatului primit din partea
conducerii ministerului, în relaţiile cu alte structuri, direcţii,
compartimente sau servicii din cadrul Ministerului Administraţiei şi
Internelor, cu autorităţile administraţiei publice locale şi instituţia
prefectului, cu operatorii furnizori/prestatori ai S.C.U.P. şi cu organizaţiile
profesionale şi patronale ale acestora, cu sindicatele, cu ministerele şi cu
alte autorităţi, organisme sau instituţii ale administraţiei publice centrale cu atribuţii şi responsabilităţi
adiacente domeniului de competenţă al D.S.I.G.
(2) Directorul poate delega, în condiţiile legii,
atribuţii din competenţa sa sau poate încredinţa mandatul de reprezentare unor
persoane din subordine.
(3) In exercitarea atribuţiilor
sale de conducere, directorul emite dispoziţii scrise sau verbale, obligatorii
pentru personalul din subordine, sub rezerva legalităţii.
Art. 14. - (1) Personalul D.S.I.G. este format din
funcţionari publici şi personal contractual, repartizaţi pe domenii de
activitate.
(2) Intregul personal al D.S.I.G este subordonat
directorului.
(3) Personalul D.S.I.G. răspunde pentru executarea
sarcinilor de serviciu încredinţate, potrivit fişei postului.
(4) Fişa postului pentru personalul D.S.I.G. va fi
întocmită de către director, se contrasemnează de secretarul de stat
coordonator şi se aprobă de către ministrul administraţiei şi internelor.
Art. 15. - (1) In scopul realizării obiectivelor sale,
D.S.I.G. poate angaja colaboratori externi, inclusiv firme de consultanţă, pe
bază de contract.
(2) Pe parcursul desfăşurării activităţii proprii, personalul
D.S.I.G. aplică prevederile Legii nr. 51/2006, cu modificările şi completările
ulterioare, ale Legii nr. 215/2001, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare, ale legislaţiei româneşti şi comunitare adiacente
domeniului său de activitate şi se supune ordinelor ministrului administraţiei
şi internelor şi dispoziţiilor secretarului de stat pentru comunităţile locale.
CAPITOLUL V
Dispoziţii finale
Art. 16. - Personalul D.S.I.G. poate beneficia, în
condiţiile legii, pe durata derulării programelor de investiţii, de prevederile
Legii nr. 490/2004 privind stimularea financiară a personalului care
gestionează fonduri comunitare, cu modificările ulterioare, precum şi ale
Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 45/2008 privind unele măsuri pentru
întărirea capacităţii administrative a României în vederea îndeplinirii
obligaţiilor ce îi revin în calitatea sa de stat membru al Uniunii Europene, cu
modificările ulterioare.
Art. 17. - (1) După aprobare, Regulamentul de
organizare şi funcţionare a D.S.I.G. se aduce la cunoştinţa personalului
propriu. Personalul D.S.I.G. este obligat să cunoască şi să aplice întocmai
prevederile prezentului regulament, precum şi prevederile legislaţiei interne
şi europene care reglementează domeniul S.C.U.P.
(2) Personalul D.S.I.G. are obligaţia să respecte
confidenţialitatea datelor în exercitarea atribuţiilor de serviciu, în
conformitate cu prevederile legale în vigoare.
Art. 18. -Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din
prezentul regulament.
ANEXA Nr. 1 la regulament
ORGANIGRAMA
Direcţiei pentru servicii de interes general
ANEXA Nr. 2*) la regulament
DIAGRAMA DE RELAŢII
a Direcţiei pentru servicii de interes general
*) Anexa nr. 2 este
reprodusă în facsimil.
ANEXA Nr. 3 la regulament
Ministerul Administraţiei şi Internelor Direcţia pentru servicii
de interes general
|
Aprob
|
FIŞA POSTULUI
Nr ............................
|
Informaţii generale privind postul
|
1. Denumirea postului: director
|
2. Nivelul postului: funcţie publică de conducere
|
3. Scopul principal al postului: conducerea, coordonarea,
îndrumarea, verificarea şi controlul întregii activităţii a Direcţiei pentru
servicii de interes general
|
Condiţii specifice pentru ocuparea postului
1. Studii de specialitate: studii superioare de lungă durată
absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul tehnic
2. Perfecţionări (specializări): studii de masterat sau cursuri
postuniversitare în domeniul administraţiei publice
3. Cunoştinţe de operare/programare pe calculator (necesitate şi
nivel): Windows, Microsoft (Word, Excel, Power Point), nivel mediu
4. Limbi străine (necesitate şi nivel de cunoaştere): cunoaşterea
- citit, vorbit, scris - la nivel mediu a unei limbi de circulaţie europeană
5. Abilităţi, calităţi şi aptitudini necesare:
• capacitate de analiză şi sinteză;
• capacitate de planificare şi de a acţiona strategic;
• adaptabilitate, creativitate şi spirit de iniţiativă;
• capacitate de a îndeplini atribuţiile
corespunzătoare funcţiei, atribuţiile delegate, precum şi activităţile cu
caracter neplanificat;
• capacitate de a anticipa problemele şi de a propune şi pune în
practică soluţii proprii, precum şi pe cele dispuse, în scopul rezolvării în
timp util a acestora;
• asumarea responsabilităţilor şi a eventualelor consecinţe ale
măsurilor adoptate;
• capacitate de a acţiona individual şi în echipă pentru
rezolvarea problemelor şi realizarea obiectivelor direcţiei;
• capacitate de a anticipa cerinţele,
oportunităţile şi constrângerile viitoare şi de identifica posibilele
riscuri, de a selecta aspectele esenţiale ale activităţii direcţiei;
• aptitudine de a comunica în scris şi verbal, de a transmite şi
de a recepta cu uşurinţă informaţiile;
• capacitate de consiliere şi îndrumare a personalului din
subordine şi de valorificare a potenţialului personalului din subordine.
6. Cerinţe specifice:
• cunoaşterea legislaţiei în domeniu;
• disponibilitate pentru lucru peste program;
• disponibilitate pentru deplasări
frecvente în interesul serviciului;
• respect şi loialitate faţă de lege şi faţă de interesele
instituţiei;
• respectarea normelor de conduită şi a normelor de etică
profesională în relaţiile cu ceilalţi funcţionari publici, cu cetăţenii etc.
7. Competenţa managerială (cunoştinţe, calităţi şi aptitudini
manageriale):
• capacitate organizatorică;
• capacitate de conducere, coordonare şi control;
• capacitate de a acţiona în condiţii de stres, rapiditate în
luarea deciziilor;
• abilităţi în gestionarea resurselor
umane şi de a dezvolta calităţile profesionale ale subordonaţilor;
• abilităţi de mediere, negociere şi gestionare a situaţiilor
conflictuale apărute în cadrul colectivului;
•
obiectivitate în aprecierea şi stabilirea recompenselor
materiale acordate personalului din subordine._________________
|
Atribuţiile
postului:
|
• conduce întreaga activitate a D.S.I.G.;
• coordonează şi controlează activitatea structurilor
organizatorice ale direcţiei;
• întocmeşte planurile de muncă, planifică şi repartizează
sarcinile pe structuri funcţionale în cadrul direcţiei;
• primeşte şi repartizează documentele adresate direcţiei;
• verifică termenele, stadiul şi calitatea execuţiei sarcinilor
transmise personalului din subordine;
• asigură sprijin şi îndrumare personalului din subordine pentru
realizarea sarcinilor complexe;
• participă direct şi efectiv la activitatea
colectivelor/cadrelor cărora li s-au repartizat sarcini complexe şi/sau de
mare importanţă;
• rezolvă sarcinile primite personal de la conducerea
ministerului: rapoarte, note, informări, analize, sinteze etc;
• avizează documentele redactate de alte structuri ale
Ministerului Administraţiei şi Internelor sau ale administraţiei publice
centrale şi locale, potrivit competenţelor şi atribuţiilor funcţionale;
• evaluează, raportează şi propune conducerii Ministerului
Administraţiei şi Internelor măsuri în domeniul serviciilor de interes
general;
• colaborează cu celelalte direcţii din cadrul aparatului central
al Ministerului Administraţiei şi Internelor, precum şi cu alte instituţii
guvernamentale şi/sau neguvernamentale pe domeniul serviciilor publice de
interes general;
• reprezintă Ministerul Administraţiei şi Internelor la
acţiunile organizate de instituţiile guvernamentale şi/sau neguvernamentale,
conform ariei de competenţă;
• colaborează cu alte direcţii din cadrul ministerului, cu alte
ministere sau instituţii publice în vederea identificării şi asigurării
surselor de finanţare a programelor de investiţii în infrastructura
tehnico-edilitară aferentă serviciilor de utilităţi publice;
• acordă sprijin şi asistenţă tehnică de specialitate
autorităţilor administraţiei publice locale pe domeniul serviciilor publice
de interes general;
• asigură reprezentarea intereselor autorităţilor publice locale
legate de modul de organizare, funcţionare şi gestionare a serviciilor
publice de interes general în raport cu alte autorităţi centrale, respectiv:
Parlament, ministere, autorităţi de reglementare, agenţii guvernamentale;
• asigură sprijin autorităţilor administraţiei publice locale în
stabilirea unor raporturi corecte de îndrumare şi acordare de asistenţă
tehnică de specialitate asociaţiilor de locatari şi proprietari;
• iniţiază, coordonează şi monitorizează programe şi proiecte
guvernamentale cu finanţare internă şi internaţională privind dezvoltarea
durabilă socioeconomică a localităţilor, creşterea eficienţei serviciilor de
utilităţi publice şi a infrastructurii publice, protecţia mediului;
• monitorizează acţiunile ce privesc organizarea şi asigurarea
unor forme diverse de asistenţă tehnică pentru autorităţile administraţiei
publice locale, precum şi pentru structurile lor asociative, în vederea
accesării fondurilor comunitare destinate comunităţilor locale;
• monitorizează dialogul permanent al structurilor asociative ale
autorităţilor administraţiei publice locale cu ministerele şi cu celelalte
instituţii ale administraţiei publice centrale pe domeniul S.C.U.P;
• reprezintă Ministerul Administraţiei şi Internelor la acţiunile
organizate de structurile asociative ale autorităţilor administraţiei publice
locale pe domeniul S.C.U.P.;
• reprezintă Ministerul Administraţiei şi Internelor în
relaţiile cu organismele şi structurile europene - Consiliul Europei,
Congresul Puterilor Locale şi Regionale din Europa, Comisia Europeană şi
Comitetul Regiunilor - pe domeniul S.C.U.P.;
• monitorizează acţiunile ce privesc colaborarea cu direcţiile
de resort din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor pentru
sprijinirea autorităţilor administraţiei publice locale cu privire la stabilirea
şi derularea unor acţiuni de cooperare transfrontalieră, interregională, de
înfrăţire între localităţi, de asociere si cooperare cu autorităţi similare
din alte ţări pe domeniul S.C.U.P;
•
monitorizează acţiunile ce privesc dialogul şi parteneriatul social cu
federaţiile sindicale şi patronatul din serviciile publice de interes
general, în cadrul Comisiei de dialog social a ministerului, respectiv a
subcomisiei pentru domeniul serviciilor publice de interes general; asigură
şi monitorizează activităţile subcomisiilor de dialog social de la nivelul
prefecturilor.
|
Identificarea funcţiei publice corespunzătoare postului
|
Denumire: director
|
Clasă:
|
Grad profesional:
|
Vechimea în specialitate necesară: 5 ani
|
Sfera relaţională a titularului postului
|
1. Sfera relaţională internă
|
a) Relaţii ierarhice:
|
- subordonat direct faţă de: secretarul de stat pentru
comunităţile locale şi ministrului administraţiei şi internelor
|
- superior pentru: întregul personal al
direcţiei
|
b) Relaţii funcţionale: colaborează cu toate structurile din
cadrul aparatului central al Ministerului Administraţiei şi Internelor,
respectiv cu autorităţile şi instituţiile aflate în subordonare/coordonare
|
c) Relaţii de control: verifică şi controlează activitatea întregului
personal al direcţiei
|
d) Relaţii de reprezentare: reprezintă direcţia în raporturile cu
celelalte structuri/unităţi din cadrul Ministerului Administraţiei şi
Internelor
|
2. Sfera relaţională externă:
|
a) cu autorităţi şi instituţii publice: colaborează pe domeniul
S.C.U.P cu alte instituţii publice şi autorităţi ale administraţiei publice
centrale şi locale
|
b) cu organizaţii internaţionale: colaborează pe domeniul
S.C.U.P. cu instituţii similare din străinătate, organizaţii internaţionale
etc, în limita mandatului primit de la conducerea ministerului
|
c) cu persoane juridice private: colaborează cu persoane juridice
private pentru atingerea obiectivelor Ministerului Administraţiei şi
Internelor în domeniul S.C.U.P., în limita mandatului
acordat de conducerea ministerului
|
3. Limite de competenţă: conform atribuţiilor încredinţate
|
4. Delegarea de atribuţii şi competenţă: poate delega atribuţii
din competenţa sa unor categorii de personal din cadrul direcţiei
|
Intocmit de:
|
1. Numele şi prenumele:
|
2. Funcţia publică de conducere:
|
3. Semnătura:............................
|
4. Data întocmirii:.....................
|
Luat la cunoştinţă de către ocupantul postului
|
1. Numele şi prenumele:
|
2. Semnătura......................................................
|
3.
Data................................................................
|
Contrasemnează:
|
1. Numele şi prenumele:
|
2. Funcţia publică de conducere:
|
3. Semnătura:.........................
|
4. Data întocmirii:.....................................................
|