E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
nu a fost modificat de niciun act
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 706 din  6 mai 2004

pentru aprobarea Normelor metodologice privind inregistrarea in contabilitatea unitatilor administrativ-teritoriale a unor operatiuni ce decurg din aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 45/2003 privind finantele publice locale, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 108/2004

ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 434 din 14 mai 2004


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 10 alin. (6) din Hotararea Guvernului nr. 1.574/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice si a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare,
    in baza prevederilor art. 4 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata,

    ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Normele metodologice privind inregistrarea in contabilitatea unitatilor administrativ-teritoriale a unor operatiuni ce decurg din aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 45/2003 privind finantele publice locale, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 108/2004, cuprinse in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    Directia generala a contabilitatii publice va lua masuri pentru ducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.
    Art. 3
    Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                     p. Ministrul finantelor publice,
                           Gheorghe Gherghina,
                            secretar de stat

    ANEXA 1

                            NORME METODOLOGICE
privind inregistrarea in contabilitatea unitatilor administrativ-teritoriale a unor operatiuni ce decurg din aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 45/2003 privind finantele publice locale, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 108/2004

    Art. 1
    Prezentele norme metodologice reglementeaza modul de inregistrare in contabilitatea unitatilor administrativ-teritoriale a unor operatiuni ce decurg din aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 45/2003 privind finantele publice locale, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 108/2004, cu privire la:
    - instituirea si utilizarea taxelor speciale;
    - constituirea si utilizarea sumelor reprezentand amortizarea activelor fixe detinute de serviciile publice de interes local care recupereaza uzura fizica si morala prin tarif sau pret, potrivit legii;
    - primirea si utilizarea fondurilor externe nerambursabile;
    - utilizarea fondului de rulment constituit, potrivit legii;
    - primirea si utilizarea imprumuturilor interne si externe pentru investitii;
    - constituirea si utilizarea fondului de risc;
    - constituirea si utilizarea fondului pentru constructii de locuinte.
    Art. 2
    Pentru reflectarea in contabilitate a operatiunilor prevazute la art. 1, in Planul de conturi pentru institutiile publice se introduc conturile prevazute in anexa nr. 1*) la prezentele norme metodologice.
    Art. 3
    Functiunea conturilor nou-introduse si Monografia privind inregistrarea in contabilitate a principalelor operatiuni sunt prezentate in anexele nr. 2 si 3*) la prezentele norme metodologice.
------------
    *) Anexele nr. 1, 2 si 3 la normele metodologice sunt reproduse in facsimil.

    Art. 4
    Pentru raportarea executiei bugetare privind imprumuturile externe si interne, fondurile externe nerambursabile, precum si veniturile si cheltuielile evidentiate in afara bugetului local se utilizeaza formulare noi, care se introduc in sistemul de raportare trimestriala si anuala, si anume:
    - Contul de executie a bugetului imprumuturilor externe si interne (anexa nr. 30);
    - Contul de executie a bugetului fondurilor externe nerambursabile (anexa nr. 31);
    - Contul de executie a veniturilor si cheltuielilor evidentiate in afara bugetului local (anexa nr. 32).
    Art. 5
    Institutiile si serviciile publice de subordonare locala care primesc sume din fondul de rulment pentru finantarea obiectivelor de investitii in contul 50.02.10, deschis la unitatile Trezoreriei Statului, inregistreaza in contabilitate sumele respective cu ajutorul conturilor 119.01 "Disponibil din fonduri cu destinatie speciala si de redistribuire" si 337 "Fonduri cu destinatie speciala", analitic 337.80 "Sume primite din fondul de rulment".
    Cheltuielile efectuate din sumele primite din fondul de rulment se inregistreaza in contul 421 "Cheltuieli din fonduri cu destinatie speciala".
    Art. 6
    Unitatile administrativ-teritoriale care au evidentiat in contabilitate in anii precedenti imprumuturi pentru investitii in conturile 214 "Decontari din imprumuturi pentru investitii" si 205 "Imprumuturi pentru investitii" evidentiaza rambursarea acestora din bugetul local incepand cu anul 2004, astfel:

                  400               =                 102
    "Cheltuielile bugetului local"     "Disponibil al bugetului local la
                                       trezoreria statului"

                                concomitent

                  205               =                 214
   "Imprumuturi pentru investitii"     "Decontari din imprumuturi pentru
                                       investitii"

    Art. 7
    Consiliile judetene care au primit sume din creditul extern contractat de Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului pentru finantarea Programului de pietruire a drumurilor comunale potrivit Hotararii Guvernului nr. 226/2003 inregistreaza sumele respective cu ajutorul conturilor 118 "Disponibil din contravaloarea in lei a sumelor incasate in valuta", respectiv 337.81 "Sume primite din credite externe contractate de stat pentru finantarea Programului de pietruire a drumurilor comunale".
    Cheltuielile ce se efectueaza din aceste sume se inregistreaza cu ajutorul contului 421 "Cheltuieli din fonduri cu destinatie speciala".
    Art. 8
    Executia bugetara privind fondurile gestionate in afara bugetelor locale, respectiv garantiile materiale retinute gestionarilor, alocatii pentru nou-nascuti, sprijinul producatorilor agricoli, se raporteaza in anexa nr. 15 "Disponibil din mijloace cu destinatie speciala", care face parte integranta din structura situatiilor financiare trimestriale si anuale.
    Sumele primite din credite externe contractate de stat pentru finantarea Programului de pietruire a drumurilor comunale (cont 119.01.81) si sumele primite din fondul de rulment (cont 119.01.80) se raporteaza in aceeasi anexa pe randul 21 si, respectiv, 41 si se aduna la randul 01.
    Art. 9
    Prezentele norme metodologice se aplica si de catre primariile comunale care deschid partizi corespunzatoare conturilor contabile nou-introduse.

    ANEXA 1
    la normele metodologice

                               COMPLETARI
               in Planul de conturi pentru institutiile publice

 ______________________________________________________________________________
|          DENUMIREA CONTULUI               |CLASA|Sintetic|Sintetic de|Functia|
|                                           |     |        |gradul II  |       |
|___________________________________________|_____|________|___________|_______|
| CONTURI NOU INTRODUSE                     |     |        |           |       |
|___________________________________________|_____|________|___________|_______|
| Disponibil din imprumuturi pentru         |     |        |           |       |
| investitii                                |   1 |    115 |           |     A |
|___________________________________________|_____|________|___________|_______|
| Disponibil al institutiilor publice din   |     |        |           |       |
| venituri incasate prin intermediul        |     |        |           |       |
| cardurilor                                |   1 |    117 |    117.02 |     A |
|___________________________________________|_____|________|___________|_______|
| Disponibil din depozite speciale          |     |        |           |       |
| constituite pentru constructii de locuinte|   1 |    172 |           |     A |
|___________________________________________|_____|________|___________|_______|
| Disponibil al fondului de risc            |   1 |    175 |           |     A |
|___________________________________________|_____|________|___________|_______|
| Disponibil din taxe speciale              |   1 |    176 |           |     A |
|___________________________________________|_____|________|___________|_______|
| Disponibil din sume reprezentand          |     |        |           |       |
| amortizarea activelor fixe detinute de    |     |        |           |       |
| serviciile publice de interes local       |   1 |    181 |           |     A |
|___________________________________________|_____|________|___________|_______|
| Disponibil din fonduri externe            |     |        |           |       |
| nerambursabile primite de unitatile       |     |        |           |       |
| administrativ-teritoriale si institutii   |     |        |           |       |
| sau servicii publice din subordine        |   1 |    182 |           |     A |
|___________________________________________|_____|________|___________|_______|
| Sume acordate din fondul de rulment pentru|     |        |           |       |
| acoperirea golurilor temporare de casa    |   2 |    202 |           |     A |
|___________________________________________|_____|________|___________|_______|
| Imprumuturi pentru investitii             |   2 |    205 |           |     P |
|___________________________________________|_____|________|___________|_______|
| Dobanzi aferente imprumuturilor pentru    |     |        |           |       |
| investitii                                |   2 |    208 |           |     P |
|___________________________________________|_____|________|___________|_______|
| Sume primite din fondul de rulment pentru |     |        |           |       |
| acoperirea golurilor temporare de casa    |   2 |    209 |           |     P |
|___________________________________________|_____|________|___________|_______|
| Fondul pentru constructii de locuinte     |   3 |    372 |           |     P |
|___________________________________________|_____|________|___________|_______|
| Fondul de risc                            |   3 |    375 |           |     P |
|___________________________________________|_____|________|___________|_______|
| Taxe speciale                             |   3 |    376 |           |     P |
|___________________________________________|_____|________|___________|_______|
| Sume reprezentand amortizarea activelor   |     |        |           |       |
| fixe detinute de serviciile publice de    |     |        |           |       |
| interes local                             |   3 |    381 |           |     P |
|___________________________________________|_____|________|___________|_______|
| Fonduri externe nerambursabile            |   3 |    382 |           |     P |
|___________________________________________|_____|________|___________|_______|
| Cheltuieli din fondul de rulment          |   4 |    401 |           |     A |
|___________________________________________|_____|________|___________|_______|
| Cheltuieli din fonduri pentru constructii |     |        |           |       |
| de locuinte                               |   4 |    472 |           |     A |
|___________________________________________|_____|________|___________|_______|
| Cheltuieli din taxe speciale              |   4 |    476 |           |     A |
|___________________________________________|_____|________|___________|_______|
| Cheltuieli din sume reprezentand          |     |        |           |       |
| amortizarea activelor fixe detinute de    |     |        |           |       |
| serviciile publice de interes local       |   4 |    481 |           |     A |
|___________________________________________|_____|________|___________|_______|
| Cheltuieli din fonduri externe            |     |        |           |       |
| nerambursabile                            |   4 |    482 |           |     A |
|___________________________________________|_____|________|___________|_______|

    ANEXA 2
    la normele metodologice

                      FUNCTIUNEA CONTURILOR NOU-INTRODUSE

    Contul 115 "Disponibil din imprumuturi pentru investitii"
    Cu ajutorul acestui cont, unitatile administrativ-teritoriale tin evidenta disponibilului din imprumuturile interne sau externe contractate pentru realizarea de investitii, potrivit legii.
    Contul 115 "Disponibil din imprumuturi pentru investitii" este un cont de activ. In debitul contului se inregistreaza sumele incasate reprezentand imprumuturi contractate pentru realizarea de investitii, iar in credit, sumele utilizate. Soldul debitor al contului reprezinta disponibilitatile existente la un moment dat.
    Contul 115 "Disponibil din imprumuturi pentru investitii" se debiteaza prin creditul conturilor:
    205 "Imprumuturi pentru investitii"
    - sumele incasate in contul deschis la unitatile trezoreriei statului sau banci comerciale in vederea realizarii de investitii publice, precum si pentru refinantarea datoriei publice;
    232 "Decontari cu bugetul"
    - sumele incasate in contul deschis la banci comerciale reprezentand dobanzi acordate pentru disponibilitatile pastrate in cont;
    412 "Diferente de curs valutar"
    - diferente de curs valutar favorabile constatate la incasarea debitelor in valuta;
    - diferente de curs valutar favorabile rezultate din evaluarea lunara a disponibilitatilor in valuta.
    Contul 115 "Disponibil din imprumuturi pentru investitii" se crediteaza prin debitul conturilor:
    205 "Imprumuturi pentru investitii"
    - sumele utilizate din imprumuturi contractate pentru refinantarea datoriei publice locale prin rambursarea imprumuturilor scadente;
    220 "Debitori"
    - avansuri acordate furnizorilor, potrivit legii;
    232 "Decontari cu bugetul"
    - sumele virate bugetului local reprezentand dobanzi acordate pentru disponibilitatile pastrate in cont la banci comerciale (in contabilitatea bugetului local se efectueaza inregistrarea 102 = 500);
    234.02 "Furnizori si antreprenori pentru investitii"
    - sumele achitate furnizorilor pentru active fixe achizitionate, precum si antreprenorilor in cazul lucrarilor executate in antrepriza;
    410 "Cheltuielile institutiei publice finantate de la buget"
    - sumele achitate din contul de disponibil reprezentand comisioane bancare;
    412 "Diferente de curs valutar"
    - diferente de curs valutar nefavorabile constatate la plata furnizorilor in valuta;
    - diferente de curs valutar nefavorabile rezultate din evaluarea lunara a disponibilitatilor in valuta.

    Contul 117 "Disponibil al institutiilor publice din venituri incasate prin intermediul cardurilor"
    Cu ajutorul acestui cont, unitatile administrativ-teritoriale tin evidenta sumelor incasate de la bancile comerciale achitate de persoane fizice prin intermediul cardurilor de debit si al cardurilor de credit reprezentand impozite, taxe, contributii, amenzi, dobanzi, penalitati de intarziere, si alte obligatii de plata datorate.
    Contul 117 "Disponibil al institutiilor publice din venituri incasate prin intermediul cardurilor" este un cont de activ. In debitul contului se inregistreaza sumele incasate de la persoane fizice provenind din impozite, taxe, contributii, amenzi, dobanzi, penalitati de intarziere, si alte obligatii de plata datorate, iar in credit sumele virate in contul de disponibil al unitatilor administrativ-teritoriale.
    Soldul debitor al contului reprezinta disponibilul din veniturile incasate la un moment dat, prin intermediul cardurilor.
    Contul 117 "Disponibil al institutiilor publice din venituri incasate prin intermediul cardurilor" se debiteaza prin creditul contului:
    Contul 220 "Debitori"
    - sumele incasate in cursul anului, prin intermediul cardului.
    Contul 117 "Disponibil al institutiilor publice din venituri incasate prin intermediul cardurilor" se crediteaza prin debitul contului:
    102 "Disponibil al bugetului local la trezoreria statului"
    - sumele incasate in cursul anului, reprezentand veniturile bugetului local pe structura clasificatiei bugetelor locale (concomitent 531 = 500).

    Contul 172 "Disponibil din depozite speciale constituite pentru constructii de locuinte"
    Cu ajutorul acestui cont unitatile administrativ-teritoriale tin evidenta sumelor aferente depozitelor speciale constituite pentru constructii de locuinte.
    Contul 172 "Disponibil din depozite speciale constituite pentru constructii de locuinte" este un cont de activ. In debitul contului se inregistreaza sumele incasate din avansuri, rate, plati integrale pentru constructii de locuinte, iar in credit, sumele utilizate pentru constructii de locuinte, potrivit legii.
    Soldul debitor al contului reprezinta disponibilitatile existente la un moment dat.
    Contul 172 "Disponibil din depozite speciale constituite pentru constructii de locuinte" se debiteaza prin creditul conturilor:
    220 "Debitori"
    - ratele incasate la imprumuturile pentru care autoritatile administratiei publice locale sau agentii economici in a caror evidenta se afla investitiile au incheiat contracte potrivit prevederilor art. 12 din Hotararea Guvernului nr. 950/2002 si ale Legii nr. 85/1992, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare (concomitent 531 = 372);
    - dobanzile platite de imprumutati, diminuate cu comisioanele retinute de agentii economici in a caror evidenta se afla investitiile, in conditiile prevazute de art. 12 din Hotararea Guvernului nr. 950/2002 si ale Legii nr. 85/1992, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare (concomitent 531 = 372);
    - contributia adusa de beneficiarii de locuinte ca avans, in cazul persoanelor care nu au participat initial cu avansuri din surse proprii sau imprumutate, precum si plati partiale sau integrale facute de beneficiarii de locuinte care doresc sa reduca imprumutul ori sa nu contracteze imprumut pentru locuinte (concomitent 531 = 372);
    - sumele nete obtinute din vanzarea la licitatie a spatiilor cu alta destinatie decat cea de locuinta, situate in blocurile de locuinte finalizate si date in folosinta sau aflate in diverse stadii de executie (concomitent 531 = 372);
    - sumele nete obtinute din vanzarea la licitatie a apartamentelor pentru care nu au fost incheiate precontracte ori contracte de vanzare-cumparare cu populatia, nu au fost repartizate prin comunicari oficiale populatiei sau nu au fost incheiate protocoale de trecere ca locuinte de serviciu potrivit prevederilor art. 2 alin. 2 din Legea nr. 85/1992, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare (concomitent 531 = 372);
    372 "Fondul pentru constructii de locuinte"
    - subventii in sume fixe acordate din bugetul de stat ca protectie sociala pentru constructii de locuinte.
    Contul 172 "Disponibil din depozite speciale constituite pentru constructii de locuinte" se crediteaza prin debitul conturilor:
    220 "Debitori"
    - avansuri acordate constructorilor potrivit legii, in vederea finalizarii si darii in folosinta a locuintelor aflate in diferite stadii de executie sau pentru constructia de noi locuinte;
    - sumele imprumutate beneficiarilor de locuinte, in conditiile legii.
    234.02 "Furnizori si antreprenori pentru investitii"
    - sumele achitate constructorilor pentru lucrarile executate la obiective de investitii pentru construirea de noi locuinte.

    Contul 175 "Disponibil al fondului de risc"
    Cu ajutorul acestui cont unitatile administrativ-teritoriale tin evidenta disponibilitatilor pentru acoperirea riscurilor financiare care decurg din garantarea de catre autoritatile administratiei publice locale a imprumuturilor contractate de agentii economici si serviciile publice de subordonare locala.
    Contul 175 "Disponibil al fondului de risc" este un cont de activ. In debitul contului se inregistreaza sumele incasate sub forma de comisioane de la beneficiarii imprumuturilor garantate, dobanzile si penalitatile de intarziere aplicate, potrivit legii, dobanzile acordate de unitatile trezoreriei statului la disponibilitatile din cont, precum si sumele primite din bugetul local in completare, iar in credit, sumele platite institutiilor finantatoare, in situatia in care agentii economici sau serviciile publice nu achita la termen ratele scadente, precum si sumele regularizate cu bugetul local la finele anului in limita sumelor primite.
    Soldul debitor al contului reprezinta disponibilitatile existente la un moment dat.
    Contul 175 "Disponibil al fondului de risc" se debiteaza prin creditul conturilor:
    220 "Debitori"
    - comisioanele incasate de la beneficiarii imprumuturilor garantate, potrivit legii (concomitent se inregistreaza: 531 = 375);
    - dobanzile si penalitatile de intarziere aplicate pentru neplata in termen de catre beneficiarii imprumuturilor garantate a comisioanelor si, respectiv, a ratelor scadente, dobanzilor si comisioanelor aferente (concomitent se inregistreaza: 531 = 375);
    - sumele incasate reprezentand rambursari de rate achitate de autoritatile administratiei publice locale in contul beneficiarilor imprumuturilor garantate.
    375 "Fondul de risc"
    - dobanzile acordate de unitatile trezoreriei statului si banci comerciale la disponibilitatile din cont;
    - sumele incasate de la bugetul local in completarea surselor de constituire a fondului de risc.
    412 "Diferente de curs valutar"
    - diferente de curs valutar favorabile constatate la incasarea debitelor in valuta;
    - diferente de curs valutar favorabile rezultate din evaluarea lunara a disponibilitatilor in valuta.
    Contul 175 "Disponibil al fondului de risc" se crediteaza prin debitul conturilor:
    220 "Debitori"
    - sumele achitate institutiilor finantatoare reprezentand rate scadente la imprumuturi garantate de unitatile administrativ-teritoriale;
    - sumele achitate institutiilor finantatoare reprezentand dobanzi, comisioane de angajament si alte costuri in contul imprumuturilor garantate de unitatile administrativ-teritoriale.
    231 "Creditori"
    - sumele restituite agentilor economici si serviciilor publice reprezentand sume incasate in plus (dupa efectuarea inregistrarii: 220 = 231).
    375 "Fondul de risc"
    - sumele regularizate cu bugetul local la finele anului in limita sumelor primite.

    Contul 176 "Disponibil din taxe speciale"
    Cu ajutorul acestui cont unitatile administrativ-teritoriale tin evidenta disponibilului din taxe speciale aprobate de consiliile locale, judetene si Consiliul General al Municipiului Bucuresti.
    Contul 176 "Disponibil din taxe speciale" este un cont de activ. In debitul contului se inregistreaza taxele speciale, iar in credit, sumele utilizate pentru acoperirea cheltuielilor pentru infiintarea serviciilor publice locale, precum si pentru finantarea cheltuielilor de intretinere si functionare ale acestor servicii.
    Soldul debitor al contului reprezinta disponibilul existent la un moment dat.
    Contul 176 "Disponibil din taxe speciale" se debiteaza prin creditul contului:
    220 "Debitori"
    - sumele incasate reprezentand taxe speciale constituite administratiei publice locale (concomitent se inregistreaza: 531 = 376);
    Contul 176 "Disponibil din taxe speciale" se crediteaza prin debitul conturilor:
    220 "Debitori"
    - avansuri acordate furnizorilor, potrivit legii;
    234 "Furnizori"
    - sumele achitate furnizorilor pentru bunuri livrate, lucrari executate si servicii prestate.

    Contul 181 "Disponibil din sume reprezentand amortizarea activelor fixe detinute de serviciile publice de interes local"
    Cu ajutorul acestui cont unitatile administrativ-teritoriale in subordinea carora functioneaza servicii publice fara personalitate juridica, precum si serviciile publice de interes local cu personalitate juridica, care desfasoara activitati economice, tin evidenta disponibilului din sume reprezentand amortizarea activelor fixe aferenta uzurii fizice si morale recuperata prin tarif sau pret, potrivit legii.
    Contul 181 "Disponibil din sume reprezentand amortizarea activelor fixe detinute de serviciile publice de interes local" este un cont de activ. In debitul contului se inregistreaza sumele incasate reprezentand amortizarea calculata si recuperata prin tarif sau pret, potrivit legii, iar in credit, sumele utilizate pentru realizarea de investitii in domeniul respectiv.
    Soldul debitor al contului reprezinta disponibilitatile existente la un moment dat.
    Contul 181 "Disponibil din sume reprezentand amortizarea activelor fixe detinute de serviciile publice de interes local" se debiteaza prin creditul contului:
    120 "Disponibil al institutiei publice finantate din venituri proprii"
    - sumele incasate de serviciile publice de interes local care desfasoara activitati economice si recupereaza uzura fizica si morala a activelor fixe aferente acestor activitati virate in cont distinct la unitatile trezoreriei statului.
    Contul 181 "Disponibil din sume reprezentand amortizarea activelor fixe detinute de serviciile publice de interes local" se crediteaza prin debitul conturilor:
    220 "Debitori"
    - avansuri acordate furnizorilor, potrivit legii;
    234.02 "Furnizori si antreprenori pentru investitii"
    - sumele achitate furnizorilor pentru realizarea de investitii ale serviciilor publice de interes local.

    Contul 182 "Disponibil din fonduri externe nerambursabile primite de unitatile administrativ-teritoriale si institutiile sau serviciile publice din subordine"
    Cu ajutorul acestui cont unitatile administrativ-teritoriale si institutiile sau serviciile publice din subordinea acestora tin evidenta echivalentului in lei al sumelor incasate in valuta reprezentand fonduri externe nerambursabile.
    Contul 182 "Disponibil din fonduri externe nerambursabile primite de unitatile administrativ-teritoriale si institutiile sau serviciile publice din subordine" este un cont de activ. In debitul contului se inregistreaza echivalentul in lei al sumelor incasate in valuta reprezentand fonduri externe nerambursabile, iar in credit, sumele utilizate pentru efectuarea cheltuielilor, potrivit legii.
    Soldul debitor al contului reprezinta disponibilul in lei din fonduri externe nerambursabile pastrat la trezoreria statului.
    Contul 182 "Disponibil din fonduri externe nerambursabile primite de unitatile administrativ-teritoriale si institutiile sau serviciile publice din subordine" se debiteaza prin creditul conturilor:
    118 "Disponibil din contravaloarea in lei a sumelor incasate in valuta"
    - echivalentul in lei a sumelor incasate in valuta reprezentand fonduri externe nerambursabile (dupa efectuarea inregistrarii 118 = 382);
    382 "Fonduri externe nerambursabile"
    - sumele incasate in contul de disponibil pentru finantarea proiectelor in cadrul Programului SAPARD.
    Contul 182 "Disponibil din fonduri externe nerambursabile primite de unitatile administrativ-teritoriale si institutiile sau serviciile publice din subordine" se crediteaza prin debitul conturilor:
    205 "Imprumuturi pentru investitii"
    - sumele virate din disponibilul din fonduri externe nerambursabile reprezentand rate aferente imprumuturilor contractate de autoritatile locale incepand cu anul 2004 pentru finantarea proiectelor in cadrul Programului SAPARD (concomitent se preiau si cheltuieli de investitii efectuate din imprumuturi interne in cadrul Programului SAPARD, se efectueaza inregistrarea 482 = 410).
    208 "Dobanzi aferente imprumuturilor pentru investitii"
    - sumele virate din disponibilitatile din fonduri externe nerambursabile reprezentand dobanzi aferente imprumuturilor contractate de autoritatile locale pentru finantarea proiectelor in cadrul Programului SAPARD;
    220 "Debitori"
    - avansuri acordate, potrivit legii, pentru realizarea proiectelor finantate din fonduri externe nerambursabile;
    234 "Furnizori"
    - sumele achitate furnizorilor pentru bunuri livrate, lucrari executate si servicii prestate proiectelor finantate din fonduri externe nerambursabile;
    382 "Fonduri externe nerambursabile"
    - sumele virate din contul de disponibil pentru reconstituirea platilor de casa efectuate din bugetul local, pentru proiecte in cadrul Programului SAPARD, in situatia in care sumele au fost rambursate de Agentia SAPARD in cursul anului in care au fost efectuate cheltuielile (concomitent 700 = 220);
    - sumele virate din contul de disponibil in contul de venituri al bugetului local, subcap. 22.02.05 "Restituiri din finantarea bugetara a anilor precedenti", in situatia in care sumele au fost rambursate de Agentia SAPARD in alt an decat cel in care au fost efectuate cheltuieli din bugetul local pentru proiecte din cadrul Programului SAPARD (concomitent 702 = 220);
    482 "Cheltuieli din fonduri externe nerambursabile"
    - imprumuturi din anii precedenti achitate din fonduri externe nerambursabile (concomitent se efectueaza inregistrarea 205 = 214).

    Contul 202 "Sume acordate din fondul de rulment pentru acoperirea golurilor temporare de casa"
    Cu ajutorul acestui cont unitatile administrativ-teritoriale tin evidenta sumelor acordate pentru acoperirea golurilor temporare de casa provenite din decalaje intre veniturile si cheltuielile bugetului local din anului curent.
    Contul 202 "Sume acordate din fondul de rulment pentru acoperirea golurilor temporare de casa" este un cont de activ. In debitul contului se inregistreaza sumele acordate din fondul de rulment pentru acoperirea golurilor temporare de casa, iar in credit, sumele restituite din bugetul local, in situatia in care nu mai exista goluri temporare de casa, respectiv sumele utilizate pentru acoperirea definitiva a deficitului bugetar rezultat la finele exercitiului bugetar.
    Soldul debitor al contului, in timpul anului, reprezinta sumele acordate din fondul de rulment pentru acoperirea golurilor temporare de casa. La finele anului contul nu prezinta sold.
    Contul 202 "Sume acordate din fondul de rulment pentru acoperirea golurilor temporare de casa" se debiteaza prin creditul contului:
    102.01 "Disponibil din fondul de rulment al bugetului local"
    - sumele acordate in timpul anului pentru acoperirea golurilor temporare de casa provenite din decalaje intre veniturile si cheltuielile bugetului local din anul curent (in contabilitatea bugetului local se efectueaza inregistrarea: 102 = 209).
    Contul 202 "Sume acordate din fondul de rulment pentru acoperirea golurilor temporare de casa" se crediteaza prin debitul conturilor:
    102.01 "Disponibil din fondul de rulment al bugetului local"
    - sumele incasate in timpul anului din cele acordate pentru acoperirea golurilor temporare de casa (in contabilitatea bugetului local se efectueaza inregistrarea: 209 = 102);
    401 "Cheltuieli din fondul de rulment"
    - la finele anului, sumele utilizate pentru acoperirea definitiva a deficitului bugetar rezultat la incheierea exercitiului bugetar (in contabilitatea bugetului local se efectueaza inregistrarea: 209 = 57.01).

    Contul 205 "Imprumuturi pentru investitii"
    Cu ajutorul acestui cont unitatile administrativ-teritoriale tin evidenta imprumuturilor interne sau externe pe termen scurt, mediu si lung pentru realizarea de investitii publice de interes local, precum si pentru refinantarea datoriei publice locale.
    Contabilitatea analitica a imprumuturilor se tine pe feluri de imprumuturi astfel:
    205.01 "Imprumuturi interne pentru investitii pe termen scurt"
    205.02 "Imprumuturi interne pentru investitii pe termen mediu"
    205.03 "Imprumuturi interne pentru investitii pe termen lung"
    205.04 "Imprumuturi externe pentru investitii pe termen scurt"
    205.05 "Imprumuturi externe pentru investitii pe termen mediu"
    205.06 "Imprumuturi externe pentru investitii pe termen lung"
    Contul 205 "Imprumuturi pentru investitii" este un cont de pasiv. In creditul contului se inregistreaza imprumuturile pentru investitii contractate, potrivit legii, iar in debit, imprumuturile rambursate, in conditiile legii. Soldul creditor al contului reprezinta imprumuturile contractate si nerambursate.
    Contul 205 "Imprumuturi pentru investitii" se crediteaza prin debitul conturilor:
    115 "Disponibil din imprumuturi pentru investitii"
    - sumele incasate in contul deschis la unitatile trezoreriei statului sau banci comerciale in vederea realizarii de investitii publice, precum si pentru refinantarea datoriei publice locale;
    234.02 "Furnizori si antreprenori pentru investitii"
    - sumele achitate furnizorilor pentru active fixe achizitionate, precum si antreprenorilor in cazul lucrarilor executate in antrepriza;
    412 "Diferente de curs valutar"
    - diferente de curs valutar nefavorabile rezultate din evaluarea lunara a imprumuturilor in valuta.
    Contul 205 "Imprumuturi pentru investitii" se debiteaza prin creditul conturilor:
    115 "Disponibil din imprumuturi pentru investitii"
    - sumele utilizate din imprumuturi contractate pentru refinantarea datoriei publice locale, prin rambursarea imprumuturilor scadente;
    182 "Disponibil din fonduri externe nerambursabile primite de unitatile administrativ-teritoriale si institutiile sau serviciile publice din subordine"
    - sumele virate din disponibilul din fonduri externe nerambursabile reprezentand dobanzi aferente imprumuturilor contractate de autoritatile locale pentru finantarea proiectelor in cadrul Programului SAPARD (concomitent se preiau si cheltuieli de investitii efectuate din imprumuturi interne in cadrul Programului SAPARD, se efectueaza inregistrarea 482 = 410).
    412 "Diferente de curs valutar"
    - diferente de curs valutar favorabile rezultate din evaluarea lunara a imprumuturilor in valuta;
    700.02 "Finantarea din bugetul local"
    - suma imprumuturilor rambursate din bugetul local.

    Contul 208 "Dobanzi aferente imprumuturilor pentru investitii"
    Cu ajutorul acestui cont, unitatile administrativ-teritoriale tin evidenta dobanzilor aferente imprumuturilor interne sau externe pe termen scurt, mediu si lung contractate pentru realizarea de investitii publice de interes local si pentru refinantarea datoriei publice locale.
    Contabilitatea analitica a dobanzilor se tine pe feluri de dobanzi astfel:
    208.01 "Dobanzi aferente imprumuturilor interne pentru investitii pe termen scurt"
    208.02 "Dobanzi aferente imprumuturilor interne pentru investitii pe termen mediu"
    208.03 "Dobanzi aferente imprumuturilor interne pentru investitii pe termen lung"
    208.04 "Dobanzi aferente imprumuturilor externe pentru investitii pe termen scurt"
    208.05 "Dobanzi aferente imprumuturilor externe pentru investitii pe termen mediu"
    208.06 "Dobanzi aferente imprumuturilor externe pentru investitii pe termen lung"
    Contul 208 "Dobanzi aferente imprumuturilor pentru investitii" este un cont de pasiv. In creditul contului se inregistreaza dobanzile aferente imprumuturilor pentru investitii, potrivit legii, iar in debit, dobanzile platite.
    Soldul creditor al contului reprezinta dobanzile datorate si neplatite.
    Contul 208 "Dobanzi aferente imprumuturilor pentru investitii" se crediteaza prin debitul conturilor:
    410 "Cheltuieli ale institutiei publice finantate de la buget"
    - dobanzile aferente imprumuturilor pentru investitii ce se vor achita din bugetul local;
    412 "Diferente de curs valutar"
    - diferente de curs valutar nefavorabile rezultate din evaluarea dobanzilor in valuta.
    Contul 208 "Dobanzi aferente imprumuturilor pentru investitii" se debiteaza prin creditul conturilor:
    182 "Disponibil din fonduri externe nerambursabile primite de unitatile administrativ-teritoriale si institutiile sau serviciile publice din subordine"
    - sumele virate din disponibilitatile din fonduri externe nerambursabile reprezentand dobanzi aferente imprumuturilor contractate de autoritatile locale pentru finantarea proiectelor in cadrul Programului SAPARD.
    412 "Diferente de curs valutar"
    - diferente de curs valutar favorabile rezultate din evaluarea dobanzilor in valuta;
    700.02 "Finantarea din bugetul local"
    - dobanzile aferente imprumuturilor pentru investitii achitate din bugetul local.

    Contul 209 "Sume primite din fondul de rulment pentru acoperirea golurilor temporare de casa"
    Cu ajutorul acestui cont unitatile administrativ-teritoriale tin evidenta sumelor primite din fondul de rulment pentru acoperirea golurilor temporare de casa provenite din decalaje intre veniturile si cheltuielile bugetului local din anul curent.
    Contul 209 "Sume primite din fondul de rulment pentru acoperirea golurilor temporare de casa" este un cont de pasiv. In creditul contului se inregistreaza sumele primite din fondul de rulment pentru acoperirea golurilor temporare de casa, iar in debit, sumele restituite fondului de rulment, in situatia in care bugetul local nu inregistreaza goluri temporare de casa, precum si sumele utilizate pentru acoperirea definitiva a deficitului bugetar rezultat la finele exercitiului bugetar.
    Soldul creditor al contului, in timpul anului, reprezinta sumele primite din fondul de rulment pentru acoperirea golurilor temporare de casa. La finele anului contul nu prezinta sold.
    Contul 209 "Sume primite din fondul de rulment pentru acoperirea golurilor temporare de casa" se crediteaza prin debitul contului:
    102 "Disponibil al bugetului local la trezoreria statului"
    - sumele primite pentru acoperirea temporara a golurilor de casa provenite din decalaje intre veniturile si cheltuielile bugetului local din anul curent (in contabilitatea fondului de rulment se efectueaza inregistrarea: 202 = 102.01).
    Contul 209 "Sume primite din fondul de rulment pentru acoperirea golurilor temporare de casa" se debiteaza prin creditul conturilor:
    102 "Disponibil al bugetului local la trezoreria statului"
    - sumele restituite din fondul de rulment, in situatia in care bugetul local nu inregistreaza goluri temporare de casa (in contabilitatea fondului de rulment se efectueaza inregistrarea: 102.01 = 202);
    57.01 "Rezultatul executiei bugetului local"
    - la finele anului, cu sumele primite in cursul anului din fondul de rulment pentru acoperirea golurilor temporare de casa utilizate pentru acoperirea definitiva a deficitului bugetar rezultat la inchiderea exercitiului bugetar (in contabilitatea fondului de rulment se efectueaza inregistrarea: 401 = 202).

    Contul 372 "Fondul pentru constructii de locuinte"
    Cu ajutorul acestui cont unitatile administrativ-teritoriale tin evidenta surselor constituite pentru realizarea locuintelor aflate in diferite stadii de executie sau pentru constructii noi, potrivit legii.
    Contul 372 "Fondul pentru constructii de locuinte" este un cont de pasiv. In creditul contului se inregistreaza sursele de constituire a fondului pentru constructii de locuinte, potrivit legii, iar in debit, la finele anului, totalul cheltuielilor efectuate in cursul anului, pentru inchiderea contului de cheltuieli.
    Soldul creditor al contului reprezinta fondul pentru constructii de locuinte constituit.
    Evidenta analitica a fondului pentru constructii de locuinte se tine pe categorii de surse de constituire.
    Contul 372 "Fondul pentru constructii de locuinte" se crediteaza prin debitul contului:
    172 "Disponibil din depozite speciale constituite pentru constructii de locuinte"
    - subventiile in sume fixe acordate din bugetul de stat ca protectie sociala pentru constructii de locuinte.
    Contul 372 "Fondul pentru constructii de locuinte" se debiteaza prin creditul contului:
    472 "Cheltuieli din fondul pentru constructii de locuinte"
    - la finele anului, totalul cheltuielilor efectuate in cursul anului, pentru inchiderea contului de cheltuieli.

    Contul 375 "Fondul de risc"
    Cu ajutorul acestui cont unitatile administrativ-teritoriale tin evidenta surselor pentru acoperirea riscurilor financiare care decurg din garantarea de catre autoritatile administratiei publice locale a imprumuturilor contractate de agentii economici si serviciile publice de subordonare locala.
    Contul 375 "Fondul de risc" este un cont de pasiv. In creditul contului se inregistreaza sursele de constituire a fondului de risc pentru acoperirea riscurilor financiare, potrivit legii, iar in debit, sumele regularizate cu bugetul local la finele anului in limita sumelor primite, precum si sumele aferente debitorilor scazuti din evidenta in conditiile legii. Soldul creditor al contului reprezinta fondul de risc constituit.
    Contabilitatea analitica se organizeaza distinct pentru garantiile la imprumuturile interne si, respectiv, pentru garantii la imprumuturile externe.
    Contul 375 "Fondul de risc" se crediteaza prin debitul conturilor:
    175 "Disponibil al fondului de risc"
    - dobanzile acordate de unitatile trezoreriei statului si banci comerciale la disponibilitatile din cont;
    - sumele incasate de la bugetul local in completarea surselor de constituire a fondului de risc.
    412 "Diferente de curs valutar"
    - soldul creditor al contului de diferente de curs valutar aferente operatiunilor in valuta efectuate din fondul de risc.
    531 "Venituri de realizat"
    - comisioanele incasate de la beneficiarii imprumuturilor garantate, potrivit legii (concomitent se inregistreaza: 175 = 220);
    - dobanzile si penalitatile de intarziere aplicate pentru neplata in termen de catre beneficiarii imprumuturilor garantate a comisioanelor si, respectiv, a ratelor scadente, dobanzilor si comisioanelor aferente (concomitent se inregistreaza: 175 = 220).
    Contul 375 "Fondul de risc" se debiteaza prin creditul conturilor:
    175 "Disponibil al fondului de risc"
    - sumele regularizate cu bugetul local la finele anului in limita sumelor primite;
    220 "Debitori"
    - sumele utilizate din fondul de risc aferente debitorilor scazuti din evidenta, potrivit legii.
   412 "Diferente de curs valutar"
    - soldul debitor al contului de diferente de curs valutar aferente operatiunilor in valuta efectuate din fondul de risc.

    Contul 376 "Taxe speciale"
    Cu ajutorul acestui cont unitatile administrativ-teritoriale tin evidenta taxelor speciale aprobate de consiliile locale, judetene si Consiliul General al Municipiului Bucuresti.
    Contul 376 "Taxe speciale" este un cont de pasiv. In creditul contului se inregistreaza taxele speciale instituite, iar in debit, la finele anului, totalul cheltuielilor efectuate, pentru inchiderea contului de cheltuieli.
    Soldul creditor al contului reprezinta taxele speciale constituite, potrivit legii.
    Contul 376 "Taxe speciale" se crediteaza prin debitul contului:
    531 "Venituri de realizat"
    - sumele incasate reprezentand taxe speciale constituite, potrivit legii (dupa efectuarea inregistrarii: 176 = 220).
    Contul 376 "Taxe speciale" se debiteaza prin creditul contului:
    476 "Cheltuieli din taxe speciale"
    - la finele anului, totalul cheltuielilor efectuate in cursul anului, pentru inchiderea contului de cheltuieli.

    Contul 381 "Sume reprezentand amortizarea activelor fixe detinute de serviciile publice de interes local"
    Cu ajutorul acestui cont unitatile administrativ-teritoriale in subordinea carora functioneaza servicii publice fara personalitate juridica, precum si serviciile publice de interes local cu personalitate juridica care desfasoara activitati economice, tin evidenta sumelor reprezentand amortizarea activelor fixe detinute aferenta uzurii fizice si morale recuperate prin tarif sau pret, potrivit legii.
    Contul 381 "Sume reprezentand amortizarea activelor fixe detinute de serviciile publice de interes local" este un cont de pasiv. In creditul contului se inregistreaza sumele incasate reprezentand amortizarea activelor fixe detinute de serviciile publice care desfasoara activitati economice aferenta uzurii fizice si morale recuperate prin tarif sau pret, potrivit legii, iar in debit, la finele anului, totalul cheltuielilor efectuate, pentru inchiderea contului de cheltuieli.
    Soldul creditor al contului reprezinta amortizarea activelor fixe aferenta uzurii fizice si morale, recuperata prin tarif sau pret la un moment dat.
    Contul 381 "Sume reprezentand amortizarea activelor fixe detinute de serviciile publice de interes local" se crediteaza prin debitul contului:
    531 "Venituri de realizat"
    - sumele incasate reprezentand amortizarea activelor fixe recuperata prin tarif sau pret, potrivit legii (dupa efectuarea inregistrarii: 120 = 225)
    Contul 381 "Sume reprezentand amortizarea activelor fixe detinute de serviciile publice de interes local" se debiteaza prin creditul contului:
    481 "Cheltuieli din sume reprezentand amortizarea activelor fixe detinute de serviciile publice de interes local"
    - la finele anului, totalul cheltuielilor efectuate in cursul anului, pentru inchiderea contului de cheltuieli.

    Contul 382 "Fonduri externe nerambursabile"
    Cu ajutorul acestui cont unitatile administrativ-teritoriale si institutiile sau serviciile publice din subordinea acestora tin evidenta fondurilor externe nerambursabile incasate in conditiile legii.
    Contul 382 "Fonduri externe nerambursabile" este un cont de pasiv. In creditul contului se inregistreaza fondurile externe nerambursabile incasate in conditiile legii, iar in debit, la finele anului, totalul cheltuielilor efectuate in cursul anului, pentru inchiderea contului de cheltuieli.
    Soldul creditor al contului reprezinta fondurile externe nerambursabile existente.
    Contul 382 "Fonduri externe nerambursabile" se crediteaza prin debitul contului:
    118 "Disponibil din contravaloarea in lei a sumelor incasate in valuta"
    - sumele incasate in contul de disponibil de la banca reprezentand fonduri externe nerambursabile primite in valuta.
    Contul 382 "Fonduri externe nerambursabile" se debiteaza prin creditul conturilor:
    182 "Disponibil din fonduri externe nerambursabile primite de unitatile administrativ-teritoriale si institutiile sau serviciile publice din subordine"
    - sumele virate din contul de disponibil pentru reconstituirea platilor de casa efectuate din bugetul local, pentru proiecte in cadrul Programului SAPARD, in situatia in care sumele au fost rambursate de Agentia SAPARD in cursul anului in care au fost efectuate cheltuielile (concomitent 700 = 220);
    - sumele virate din contul de disponibil in contul de venituri al bugetului local, subcap. 22.02.05 "Restituiri din finantarea bugetara a anilor precedenti", in situatia in care sumele au fost rambursate de Agentia SAPARD in alt an decat cel in care au fost efectuate cheltuieli din bugetul local pentru proiecte din cadrul Programului SAPARD (concomitent 702 = 220).
    482 "Cheltuieli din fonduri externe nerambursabile"
    - la finele anului, totalul cheltuielilor efectuate in cursul anului, pentru inchiderea contului de cheltuieli.

    Contul 401 "Cheltuieli din fondul de rulment"
    Cu ajutorul acestui cont unitatile administrativ-teritoriale tin evidenta cheltuielilor efectuate din fondul de rulment, potrivit legii.
    Contul 401 "Cheltuieli din fondul de rulment" este un cont de activ. In debitul contului se inregistreaza cheltuielile efectuate din fondul de rulment pentru finantarea unor investitii din competenta autoritatilor administratiei publice locale sau pentru dezvoltarea serviciilor publice locale in interesul colectivitatii, iar in credit, la finele anului, totalul cheltuielilor efectuate pentru inchiderea contului de cheltuieli. Soldul debitor al contului, inaintea operatiunii de inchidere de la finele anului reprezinta totalul cheltuielilor efectuate.
    Contul 401 "Cheltuieli din fondul de rulment" se debiteaza prin creditul conturilor:
    102.01 "Disponibil din fondul de rulment al bugetului local"
    - sumele acordate institutiilor si serviciilor publice de subordonare locala, precum si agentilor economici in vederea realizarii de investitii in interesul colectivitatii (institutiile si serviciile publice inregistreaza sumele primite 119 = 337.80).
    202 "Sume acordate din fondul de rulment pentru acoperirea golurilor temporare de casa"
    - la finele anului, sumele utilizate pentru acoperirea definitiva a deficitului bugetar rezultat la incheierea exercitiului bugetar (in contabilitatea bugetului local se efectueaza inregistrarea 209 = 57.01);
    234.02 "Furnizori si antreprenori pentru investitii"
    - valoarea bunurilor livrate, lucrari executate si servicii prestate care se achita ulterior.
    Contul 401 "Cheltuieli din fondul de rulment" se crediteaza prin debitul conturilor:
    06 "Active fixe in curs"
    - la finele anului, cheltuielile efectuate in cursul anului pentru obiectivele de investitii neterminate care se continua si in anul urmator;
    - la finalizarea investitiei, cu cheltuielile efectuate in anul curent, in situatia bunurilor apartinand domeniului privat al unitatilor administrativ-teritoriale;
    339 "Fondul de rulment"
    - la finele anului, totalul cheltuielilor efectuate pentru inchiderea contului de cheltuieli.

    Contul 472 "Cheltuieli din fondul pentru constructii de locuinte"
    Cu ajutorul acestui cont unitatile administrativ-teritoriale tin evidenta cheltuielilor din fondul pentru constructii de locuinte.
    Contul 472 "Cheltuieli din fondul pentru constructii de locuinte" este un cont de activ. In debitul contului se inregistreaza cheltuielile efectuate, potrivit legii, iar in credit, la finele anului, totalul cheltuielilor efectuate in cursul anului pentru inchiderea contului de cheltuieli.
    Soldul debitor al contului, inaintea operatiunii de inchidere de la finele anului, reprezinta totalul cheltuielilor efectuate.
    Contul 472 "Cheltuieli din fondul pentru constructii de locuinte" se debiteaza prin creditul contului:
    234.02 "Furnizori si antreprenori pentru investitii"
    - valoarea lucrarilor executate pentru finalizarea si darea in folosinta a locuintelor aflate in diferite stadii de executie sau pentru constructii noi, potrivit legii.
    Contul 472 "Cheltuieli din fondul pentru constructii de locuinte" se crediteaza prin debitul contului:
    06 "Active fixe in curs"
    - la finele anului, cheltuielile efectuate in cursul anului pentru obiectivele de investitii neterminate care se continua si in anul urmator;
    - la finalizarea investitiei, cu cheltuielile efectuate in anul curent, in situatia bunurilor apartinand domeniului privat al unitatilor administrativ-teritoriale.
    372 "Fondul pentru constructii de locuinte"
    - la finele anului, totalul cheltuielilor efectuate in cursul anului pentru inchiderea contului de cheltuieli.

    Contul 476 "Cheltuieli din taxe speciale"
    Cu ajutorul acestui cont unitatile administrativ-teritoriale tin evidenta cheltuielilor efectuate din taxe speciale pentru infiintarea serviciilor publice locale, precum si pentru finantarea cheltuielilor de intretinere si functionare ale acestor servicii.
    Contul 476 "Cheltuieli din taxe speciale" este un cont de activ. In debitul contului se inregistreaza cheltuielile efectuate, potrivit legii, iar in credit, la finele anului, totalul cheltuielilor efectuate in cursul anului pentru inchiderea contului de cheltuieli. Soldul debitor al contului, inaintea operatiunii de inchidere de la finele anului, reprezinta totalul cheltuielilor efectuate.
    Contul 476 "Cheltuieli din taxe speciale" se debiteaza prin creditul conturilor:
    220 "Debitori"
    - valoarea documentelor de cheltuieli depuse de personalul institutiei pentru justificarea avansurilor primite;
    230 "Decontari cu personalul"
    - la finele lunii, drepturile personalului suportate din taxe speciale instituite, conform legii;
    233 "Decontari privind asigurarile sociale"
    - contributia datorata bugetului asigurarilor sociale de stat, Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate suportate din taxe speciale instituite, conform legii;
    234 "Furnizori"
    - valoarea bunurilor livrate, lucrari executate si servicii prestate care se deconteaza ulterior;
    235 "Decontari privind contributia de asigurari sociale pentru somaj"
    - contributia datorata bugetului asigurarilor sociale pentru somaj, suportata din taxe speciale instituite, conform legii;
    600 "Materiale"
    - valoarea materialelor consumate care au fost achizitionate din taxe speciale.
    Contul 476 "Cheltuieli din taxe speciale" se crediteaza prin debitul conturilor:
    06 "Active fixe in curs"
    - la finele anului, cheltuielile efectuate in cursul anului pentru obiectivele de investitii neterminate care se continua si in anul urmator;
    - la finalizarea investitiei, cu cheltuielile efectuate in anul curent, in situatia bunurilor apartinand domeniului privat al unitatilor administrativ-teritoriale.
    376 "Taxe speciale"
    - la finele anului, totalul cheltuielilor efectuate in cursul anului pentru inchiderea contului de cheltuieli.

    Contul 481 "Cheltuieli din sume reprezentand amortizarea activelor fixe detinute de serviciile publice de interes local"
    Cu ajutorul acestui cont unitatile administrativ-teritoriale in subordinea carora functioneaza servicii publice fara personalitate juridica, precum si serviciile de interes local cu personalitate juridica, care desfasoara activitati economice, tin evidenta cheltuielilor efectuate pentru realizarea de investitii in domeniul respectiv.
    Contul 481 "Cheltuieli din sume reprezentand amortizarea activelor fixe detinute de serviciile publice de interes local" este un cont de activ. In debitul contului se inregistreaza cheltuielile efectuate pentru investitii in domeniul respectiv, iar in credit, la finele anului, totalul cheltuielilor efectuate in cursul anului, pentru inchiderea contului de cheltuieli.
    Soldul debitor al contului inaintea operatiunilor de inchidere de la finele anului reprezinta cheltuieli efectuate in cursul anului.
    Contul 481 "Cheltuieli din sume reprezentand amortizarea activelor fixe detinute de serviciile publice de interes local" se debiteaza prin creditul contului:
    234.02 "Furnizori si antreprenori pentru investitii"
    - sumele achitate furnizorilor pentru active fixe achizitionate, precum si antreprenorilor in cazul lucrarilor executate in antrepriza;
    Contul 481 "Cheltuieli din sume reprezentand amortizarea activelor fixe detinute de serviciile publice de interes local" se crediteaza prin debitul conturilor:
    06 "Active fixe in curs"
    - la finele anului, cu valoarea lucrarilor de investitii neterminate care se continua si in anul urmator;
    - la finalizarea investitiei, cu cheltuielile efectuate in anul curent, in situatia bunurilor apartinand domeniului privat al unitatilor administrativ-teritoriale.
    381 "Sume reprezentand amortizarea activelor fixe detinute de serviciile publice de interes local"
    - la finele anului, totalul cheltuielilor-efectuate in cursul anului, pentru inchiderea contului de cheltuieli.

    Contul 482 "Cheltuieli din fonduri externe nerambursabile"
    Cu ajutorul acestui cont unitatile administrativ-teritoriale si institutiile sau serviciile publice din subordinea acestora tin evidenta cheltuielilor efectuate din fonduri externe nerambursabile.
    Contul 482 "Cheltuieli din fonduri externe nerambursabile" este un cont de activ. In debitul contului se inregistreaza cheltuielile efectuate, potrivit legii, iar in credit, la finele anului, totalul cheltuielilor efectuate in cursul anului, pentru inchiderea contului de cheltuieli. Soldul debitor al contului, inaintea operatiunii de inchidere de la finele anului, reprezinta cheltuieli efectuate in cursul anului.
    Contul 482 "Cheltuieli din fonduri externe nerambursabile" se debiteaza prin creditul conturilor:
    234 "Furnizori"
    - valoarea bunurilor livrate, lucrari executate si servicii prestate care urmeaza a se achita ulterior din fonduri externe nerambursabile;
    600 "Materiale"
    - valoarea materialelor consumate care au fost achizitionate din fonduri externe nerambursabile.
    182 "Disponibil din fonduri externe nerambursabile primite de unitatile administrativ-teritoriale si institutiile sau serviciile publice din subordine"
    - imprumuturi din anii precedenti achitate din fonduri externe nerambursabile (concomitent se efectueaza inregistrarea 205 = 214).
    Contul 482 "Cheltuieli din fonduri externe nerambursabile" se crediteaza prin debitul conturilor:
    06 "Active fixe in curs"
    - la finele anului, cu valoarea lucrarilor de investitii neterminate care se continua si in anul urmator;
    - la finalizarea investitiei, cu cheltuielile efectuate in anul curent, in situatia bunurilor apartinand domeniului privat al unitatilor administrativ-teritoriale.
    382 "Fonduri externe nerambursabile"
    - la finele anului, totalul cheltuielilor efectuate in cursul anului, pentru inchiderea contului de cheltuieli.

    ANEXA 3
    la normele metodologice

                                MONOGRAFIE
privind inregistrarea in contabilitate a principalelor operatiuni

 ______________________________________________________________________________
|                Explicatia operatiunii             |Cont debitor|Cont creditor|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| A. Constituirea si utilizarea taxelor speciale    |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Taxe speciale datorate de beneficiarii de         |        220 |         531 |
| servicii publice                                  |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele incasate reprezentand taxe speciale        |        176 |         220 |
| constituite administratiei publice locale         |            |             |
| concomitent                                       |        531 |         376 |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele incasate in numerar reprezentand taxe      |         13 |         376 |
| speciale                                          |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Depunerea in contul de disponibil la trezorerie a |        176 |          13 |
| taxelor speciale incasate in numerar              |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Avansuri acordate furnizorilor, potrivit legii    |        220 |         176 |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele achitate furnizorilor pentru bunuri        |            |             |
| livrate, lucrari executate si servicii prestate   |        234 |         176 |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Valoarea documentelor de cheltuieli depuse de     |        476 |         220 |
| personalul institutiei pentru justificarea        |            |             |
| avansurilor primite                               |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| La finele lunii, drepturile personalului          |        476 |         230 |
| suportate din taxe speciale instituite, conform   |            |             |
| legii                                             |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele reprezentand contributia datorata          |        476 |         233 |
| bugetului asigurarilor sociale de stat, Fondului  |            |             |
| national unic de asigurari sociale de sanatate    |            |             |
| suportate din taxe speciale instituite, conform   |            |             |
| legii                                             |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Valoarea bunurilor livrate, lucrari executate si  |        476 |         234 |
| servicii prestate care se deconteaza ulterior     |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele reprezentand contributia datorata          |        476 |         235 |
| bugetului asigurarilor sociale pentru somaj       |            |             |
| suportata din taxe speciale instituite, conform   |            |             |
| legii                                             |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Valoarea materialelor consumate care au fost      |        476 |         600 |
| achizitionate din taxe speciale                   |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| La finele anului, cheltuielile efectuate in       |         06 |         476 |
| cursul anului pentru obiectivele de investitii    |            |             |
| neterminate care se continua si in anul urmator;  |            |             |
| La finalizarea investitiei, cu cheltuielile       |            |             |
| efectuate in anul curent, in situatia bunurilor   |            |             |
| apartinand domeniului privat al unitatilor        |            |             |
| administrativ-teritoriale                         |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| La finele anului, totalul cheltuielilor efectuate |        376 |         476 |
| in cursul anului, pentru inchiderea contului de   |            |             |
| cheltuieli                                        |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| B. Constituirea si utilizarea sumelor             |            |             |
| reprezentand amortizarea activelor fixe detinute  |            |             |
| de serviciile publice de interes local            |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Valoarea bunurilor livrate, lucrari executate si  |        225 |          %  |
| servicii prestate care desfasoara activitati de   |            |         620 |
| natura economica si care au obligatia calcularii, |            |         531 |
| inregistrarii si recuperarii fizice si morale a   |            |             |
| activelor fixe aferente acestor activitati prin   |            |             |
| tarif sau pret, potrivit legii                    |        225 |         531 |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Incasarea bunurilor livrate, lucrari executate si |        120 |         225 |
| servicii prestate                                 |            |             |
| Concomitent, inregistrarea veniturilor obtinute   |        531 |          %  |
| si constituirea sumelor reprezentand amortizarea  |            |         520 |
| activelor fixe detinute                           |            |         381 |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele incasate de serviciile publice de interes  |        181 |         120 |
| local care desfasoara activitati economice si     |            |             |
| recupereaza uzura fizica si morala a activelor    |            |             |
| fixe aferenta acestor activitati virate in cont   |            |             |
| distinct la unitatile trezoreriei statului        |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Utilizarea disponibilitatilor din cont pentru     |         %  |         181 |
| realizarea de investitii in domeniul respectiv,   |        220 |             |
| conform programului de investitii aprobat         |     234.02 |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Avansuri acordate furnizorilor, potrivit legii    |        220 |         181 |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Valoarea bunurilor livrate, lucrari executate si  |        481 |         234 |
| servicii prestate care urmeaza a se achita        |            |             |
| ulterior                                          |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| La finele anului, cu valoarea lucrarilor de       |         06 |         481 |
| investitii neterminate care se continua si in     |            |             |
| anul urmator;                                     |            |             |
| La finalizarea investitiei, cu cheltuielile       |            |             |
| efectuate in anul curent, in situatia bunurilor   |            |             |
| apartinand domeniului privat al unitatilor        |            |             |
| administrativ-teritoriale                         |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| La finele anului, totalul cheltuielilor efectuate |        381 |         481 |
| in cursul anului, pentru inchiderea contului de   |            |             |
| cheltuieli                                        |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| C. Constituirea si utilizarea fondurilor externe  |            |             |
| nerambursabile                                    |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele incasate in contul de disponibil de la     |        118 |         382 |
| banca reprezentand fonduri externe nerambursabile |            |             |
| primite in valuta                                 |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele incasate in contul de disponibil pentru    |        182 |         382 |
| finantarea proiectelor in cadrul Programului      |            |             |
| SAPARD si altor proiecte ce se finanteaza din     |            |             |
| fonduri externe nerambursabile                    |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Echivalentul in lei a sumelor incasate in valuta  |        182 |         118 |
| reprezentand fonduri externe nerambursabile (dupa |            |             |
| efectuarea inregistrarii 118 = 382)               |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Avansuri acordate, potrivit legii, pentru         |        220 |         182 |
| realizarea proiectelor finantate din fonduri      |            |             |
| externe nerambursabile                            |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele achitate furnizorilor pentru bunuri        |        234 |         182 |
| livrate, lucrari executate si servicii prestate   |            |             |
| aferente proiectelor finantate din fonduri        |            |             |
| externe nerambursabile                            |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele virate din disponibilitatile din fonduri   |        208 |         182 |
| externe nerambursabile reprezentand dobanzi       |            |             |
| aferente imprumuturilor contractate de            |            |             |
| autoritatile locale pentru finantarea proiectelor |            |             |
| in cadrul Programului SAPARD                      |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele virate din disponibilul din fonduri        |        205 |         182 |
| externe nerambursabile reprezentand rate aferente |            |             |
| imprumuturilor contractate de autoritatile locale |            |             |
| incepand cu anul 2004 pentru finantarea           |            |             |
| proiectelor in cadrul Programului SAPARD          |            |             |
| (concomitent se preiau si cheltuielile de         |            |             |
| investitii efectuate din imprumuturi interne in   |            |             |
| cadrul Programului SAPARD, se efectueaza          |            |             |
| inregistrarea 482 = 410)                          |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Imprumuturi din anii precedenti achitate din      |        482 |         182 |
| fonduri externe nerambursabile (concomitent se    |            |             |
| efectueaza inregistrarea 205 = 214)               |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele virate din contul de disponibil pentru     |        382 |         182 |
| reconstituirea platilor de casa efectuate din     |            |             |
| bugetul local                                     |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Valoarea bunurilor livrate, lucrari executate si  |        482 |         234 |
| servicii prestate care urmeaza a fi achitate      |            |             |
| ulterior din fonduri externe nerambursabile       |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Valoarea materialelor consumate care au fost      |        482 |         600 |
| achizitionate din fonduri externe nerambursabile  |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| La finele anului, cu valoarea lucrarilor de       |         06 |         482 |
| investitii neterminate care se continua si in     |            |             |
| anul urmator;                                     |            |             |
| La finalizarea investitiei, cu cheltuielile       |            |             |
| efectuate in anul curent, in situatia bunurilor   |            |             |
| apartinand domeniului privat al unitatilor        |            |             |
| administrativ-teritoriale                         |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| La finele anului, totalul cheltuielilor efectuate |        382 |         482 |
| in cursul anului, pentru inchiderea contului de   |            |             |
| cheltuieli                                        |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| D. Primirea si utilizarea imprumuturilor pentru   |            |             |
| investitii                                        |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele incasate in contul deschis la unitatile    |        115 |         205 |
| trezoreriei statului sau banci comerciale in      |            |             |
| vederea realizarii de investitii publice, precum  |            |             |
| si pentru refinantarea datoriei publice locale    |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele incasate in contul deschis la banci        |        115 |         232 |
| comerciale reprezentand dobanzi acordate pentru   |            |             |
| disponibilitatile pastrate in cont                |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Avansuri acordate furnizorilor, potrivit legii    |       220  |         115 |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele achitate furnizorilor pentru active fixe   |     234.02 |         115 |
| achizitionate, precum si antreprenorilor in cazul |            |             |
| lucrarilor executate in antrepriza                |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele achitate din contul de disponibil          |        410 |         115 |
| reprezentand comisioane bancare                   |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele virate bugetului local reprezentand        |        232 |         115 |
| dobanzi acordate pentru disponibilitatile         |            |             |
| pastrate in cont la banci comerciale (in          |            |             |
| contabilitatea bugetului local se efectueaza      |            |             |
| inregistrarea 102 = 500)                          |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Diferente de curs valutar favorabile constatate   |        115 |         412 |
| la incasarea debitelor in  valuta;                |            |             |
| Diferente de curs valutar favorabile rezultate    |            |             |
| din evaluarea lunara a disponibilitatilor in      |            |             |
| valuta                                            |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Suma imprumuturilor rambursate din bugetul local  |        205 |      700.02 |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Diferente de curs valutar nefavorabile constatate |        412 |         115 |
| la incasarea debitelor in valuta;                 |            |             |
| Diferente de curs valutar nefavorabile rezultate  |            |             |
| din evaluarea lunara a disponibilitatilor in      |            |             |
| valuta                                            |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele utilizate din imprumuturi contractate      |        205 |         115 |
| pentru refinantarea datoriei publice locale prin  |            |             |
| rambursarea imprumuturilor scadente               |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| E. Constituirea si utilizarea fondului de risc    |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| a. Constituirea si utilizarea fondului de risc    |            |             |
| (in lei)                                          |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Comisioane datorate de beneficiarii               |        220 |         531 |
| imprumuturilor garantate                          |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Comisioane incasate reprezentand comisioane       |     175.01 |         220 |
| datorate de la beneficiarii imprumuturilor        |            |             |
| garantate                                         |            |             |
| Concomitent                                       |        531 |      375.01 |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Dobanzile si penalitatile de intarziere aplicate  |        220 |         531 |
| pentru neplata in termen a obligatiilor de catre  |            |             |
| beneficiarii imprumuturilor garantate             |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele incasate reprezentand dobanzi si           |     175.01 |         220 |
| penalitati de intarziere                          |            |             |
| Concomitent                                       |        531 |      375.01 |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele incasate de la bugetul local in            |     175.01 |      375.01 |
| completarea surselor de constituire a fondului    |            |             |
| de risc                                           |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele achitate institutiilor finantatoare        |        220 |      175.01 |
| reprezentand rate scadente la imprumuturi         |            |             |
| garantate de unitatile administrativ-teritoriale  |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele incasate reprezentand rambursari de rate   |     175.01 |         220 |
| achitate de unitatea administrativ-teritoriala    |            |             |
| in contul beneficiarilor imprumuturilor           |            |             |
| garantate                                         |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele incasate in plus, datorate agentilor       |        220 |         231 |
| economici si serviciilor publice de interes local |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele restituite agentilor economici si          |        231 |      175.01 |
| serviciilor publice reprezentand sumele incasate  |            |             |
| in plus                                           |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Diferente de curs valutar favorabile constatate   |        175 |         412 |
| la incasarea debitelor in valuta;                 |            |             |
| Diferente de curs valutar favorabile rezultate    |            |             |
| din evaluarea lunara a disponibilitatilor in      |            |             |
| valuta                                            |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele regularizate cu bugetul local la finele    |     375.01 |      175.01 |
| anului in limita sumelor primite                  |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| b. Constituirea si utilizarea fondului de risc    |            |             |
| (in valuta)                                       |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Comisioane datorate de beneficiarii               |        220 |         531 |
| imprumuturilor garantate                          |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Comisioane incasate de la beneficiarii            |     175.02 |          %  |
| imprumuturilor garantate, potrivit legii          |            |         220 |
|                                                   |            |         412 |
|                                                   |         %  |         220 |
|                                                   |        175 |             |
|                                                   |        412 |             |
| Concomitent                                       |        531 |      375.02 |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Dobanzile si penalitatile de intarziere aprobate  |        220 |         531 |
| pentru neplata in termen de catre beneficiarii    |            |             |
| imprumuturilor garantate a comisioanelor          |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele incasate reprezentand dobanzi si           |     175.02 |          %  |
| penalitati de intarziere                          |            |         220 |
|                                                   |            |         412 |
|                                                   |         %  |         220 |
|                                                   |        175 |             |
|                                                   |        412 |             |
| Concomitent                                       |        531 |      375.02 |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele acordate din bugetul local in completarea  |     175.01 |      375.02 |
| surselor de constituire a fondului de risc        |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Disponibilitati in lei ale fondului de risc       |     175.02 |      175.01 |
| transformate in valuta in vederea efectuarii      |            |             |
| operatiunilor prevazute de lege                   |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele achitate institutiilor finantatoare        |        220 |      175.02 |
| reprezentand rate scadente la imprumuturi         |            |             |
| garantate de unitatea administrativ-teritoriala   |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele incasate de la beneficiarii imprumuturilor |     175.02 |          %  |
| garantate reprezentand rambursari de rate         |            |         220 |
| achitate de unitatea administrativ-teritoriala    |            |         412 |
|                                                   |         %  |         220 |
|                                                   |        175 |             |
|                                                   |        412 |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele incasate in plus, datorate agentilor       |        220 |         231 |
| economici si serviciilor de subordonare locala    |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele restituite agentilor economici si          |         %  |      175.02 |
| serviciilor publice reprezentand sumele incasate  |        231 |             |
| in plus                                           |        412 |             |
|                                                   |        231 |          %  |
|                                                   |            |      175.02 |
|                                                   |            |         412 |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Disponibilitati in valuta ale fondului de risc    |     175.01 |      175.02 |
| transformate in lei in vederea efectuarii         |            |             |
| operatiunilor de regularizare cu bugetul local,   |            |             |
| potrivit legii                                    |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele regularizate cu bugetul local la finele    |     375.02 |      175.01 |
| anului in limita sumelor primite                  |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| La finele anului, soldul creditor al contului de  |        412 |      375.02 |
| diferente de curs valutar aferente operatiunilor  |            |             |
| in valuta efectuate din fondul de risc            |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| La finele anului, soldul debitor al contului de   |     375.02 |         412 |
| diferente de curs valutar aferente operatiunilor  |            |             |
| in valuta efectuate din fondul de risc            |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| F. Constituirea si utilizarea fondului pentru     |            |             |
| constructii de locuinte                           |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Suma de platit de catre persoanele fizice         |        220 |         531 |
| detinatoare de contracte, precontracte sau        |            |             |
| repartitii reprezentand pretul initial al         |            |             |
| locuintei                                         |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Suma platita de persoanele fizice detinatoare de  |        172 |         220 |
| contracte, precontracte sau repartitii ca avans   |            |             |
| din surse proprii sau imprumutate, respectiv      |            |             |
| plata integrala din surse proprii a pretului      |            |             |
| initial al locuintei (concomitent 531 = 372)      |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| O data cu receptia definitiva a locuintelor in    |        220 |         531 |
| baza contractelor de imprumut sau de vanzare,     |            |             |
| dupa caz, suma care se mai datoreaza de catre     |            |             |
| persoanele fizice detinatoare de contracte,       |            |             |
| precontracte sau repartitie determinata ca        |            |             |
| diferenta intre costul definitiv al               |            |             |
| apartamentului si sumele achitate de beneficiari  |            |             |
| pana in acest moment (dupa deducerea sumelor      |            |             |
| aprobate pentru a fi acordate ca subventii        |            |             |
| persoanelor indreptatite potrivit legii)          |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele incasate de la persoanele beneficiare de   |        172 |         372 |
| locuinte, in baza contractului de vanzare         |            |             |
| (concomitent 531 = 372)                           |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele incasate de la persoanele beneficiare de   |        172 |         372 |
| locuinte, in baza contractelor de imprumut,       |            |             |
| reprezentand rate scadente la imprumutul acordat  |            |             |
| si dobanzile aferente (concomitent 531 = 372)     |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele incasate de la agenti economici in a caror |        172 |         220 |
| evidenta se afla investitiile respective si in a  |            |             |
| caror raspundere s-au preluat evidenta,           |            |             |
| urmarirea si incasarea ratelor la imprumuturile   |            |             |
| acordate si a dobanzilor la imprumuturile         |            |             |
| respective (mai putin comisionul retinut din      |            |             |
| dobanzile platite de imprumutati)                 |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Diminuarea dobanzii datorate de persoanele        |        220 |         531 |
| beneficiare de imprumut cu valoarea comisionului  |            |             |
| retinut de agentii economici in a caror evidenta  |            |             |
| se afla investitiile respective (in rosu)         |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Avansuri acordate din contul de depozite          |        220 |         172 |
| constructorilor pentru realizarea de constructii  |            |             |
| de locuinte, potrivit legii                       |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele achitate constructorilor pentru lucrarile  |        234 |         172 |
| executate la obiective de investitii pentru       |            |             |
| construirea de noi locuinte                       |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Lucrari executate pentru finalizarea si darea in  |        472 |         234 |
| folosinta a locuintelor aflate in diferite        |            |             |
| stadii de executie sau pentru constructii noi,    |            |             |
| potrivit legii                                    |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| La finele anului, cheltuielile efectuate in       |         06 |         472 |
| cursul anului aferente obiectivelor de investitii |            |             |
| pentru constructii de locuinte neterminate care   |            |             |
| se continua si in anul urmator                    |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| G. Constituirea si utilizarea fondului de rulment |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Constituirea fondului de rulment din excedentul   |      57.01 |      102.01 |
| anual al bugetului local, rezultat la inchiderea  |     102.01 |         102 |
| exercitiului, potrivit legii                      |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele acordate in timpul anului pentru           |        202 |      102.01 |
| acoperirea golurilor temporare de casa provenite  |            |             |
| din decalaje intre veniturile si cheltuielile     |            |             |
| bugetului local curent                            |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele primite pentru acoperirea temporara a      |        102 |         209 |
| golurilor de casa provenite din decalaje intre    |            |             |
| veniturile si cheltuielile bugetului local din    |            |             |
| anul curent                                       |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele restituite din fondul de rulment in        |        209 |         102 |
| situatia in care bugetul local nu inregistreaza   |            |             |
| goluri temporare de casa                          |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele incasate in timpul anului din cele         |     102.01 |         202 |
| acordate pentru acoperirea golurilor temporare    |            |             |
| de casa                                           |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele incasate in timpul anului reprezentand     |     102.01 |         339 |
| dobanzi acordate de trezoreria statului pentru    |            |             |
| disponibilitatile pastrate in cont 50.39          |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele transferate in contul 44 pentru            |  102.01.01 |      102.01 |
| constituirea de depozite in conditiile legii,     |            |             |
| din disponibilitatile fondului de rulment         |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele incasate in timpul anului reprezentand     |  102.01.01 |         339 |
| dobanzi acordate de trezoreria statului pentru    |            |             |
| depozitele constituite in contul 44               |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele avansate din disponibilitatile fondului de |        220 |      102.01 |
| rulment furnizorilor si antreprenorilor pentru    |            |             |
| realizarea de investitii                          |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Valoarea bunurilor livrate, lucrari executate si  |        401 |         234 |
| servicii prestate care urmeaza a se deconta       |            |             |
| ulterior                                          |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele achitate furnizorilor pentru active fixe   |        234 |      102.01 |
| livrate, lucrari de investitii executate          |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele acordate institutiilor serviciilor publice |        401 |      102.01 |
| de subordonare locala, precum si agentilor        |            |             |
| economici in vederea realizarii de investitii din |            |             |
| competenta autoritatilor administratiei publice   |            |             |
| locale si pentru dezvoltarea serviciilor locale   |            |             |
| in interesul colectivitatii (institutiile si      |            |             |
| serviciile publice de subordonare locala care     |            |             |
| primesc sumele din fondul de rulment efectueaza   |            |             |
| inregistrarea: 119 = 337.80)                      |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| La finele anului, cheltuielile efectuate in       |         06 |         401 |
| cursul anului pentru obiective de investitii      |            |             |
| neterminate care se continua si in anul urmator;  |            |             |
| La finalizarea investitiei, cu cheltuielile       |            |             |
| efectuate, in situatia bunurilor apartinand       |            |             |
| domeniului privat al unitatilor                   |            |             |
| administrativ-teritoriale                         |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| La finele anului, cu sumele primite in cursul     |        209 |       57.01 |
| anului din fondul de rulment pentru acoperirea    |            |             |
| temporara a golurilor de casa utilizate pentru    |            |             |
| acoperirea definitiva a deficitului bugetar       |            |             |
| rezultat la incheierea exercitiului bugetar       |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| La finele anului sumele utilizate pentru          |        401 |         202 |
| acoperirea definitiva a deficitului bugetar       |            |             |
| rezultat la incheierea exercitiului bugetar       |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| La finele anului, totalul cheltuielilor efectuate |        339 |         401 |
| pentru inchiderea contului de cheltuieli          |            |             |
|___________________________________________________|____________|_____________|

    NOTA:
    Conturile nou introduse pot intra in corespondenta si cu alte conturi prevazute in Planul de conturi pentru institutiile publice in functie de operatiunile ce se efectueaza, potrivit legii.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 706/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 706 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 243 2021
    Hello everyone, I want to use this medium to thank a great spell caster called Dr Grceondu for transforming my life financially, i have been playing lottery game for long but have never won any reasonable amount, I contacted Dr Graceondu after i red about him on the internet on how he help a lady with a lottery winning numbers and the lady won a very big amount of money, so i contacted him and He instructed me on what to do which i did and he told me to give him some time to prayers, on the second day he sent me some numbers and he said i should go and play them, so i went to play the numbers he gave me, after two day the result came out, and i went to check and to my greatest surprise my name came out as one of the winners i won $45 million, i still cant believe what happened to me that i am now a millionaire over night, i just want to say a very big thank you to Dr Graceondu i have never seen a powerful man like him, I will advice everyone out there to contact Dr Graceondu if you want to win big in your lottery game. You can reach him via his email, drgraceondu12@gmail.com or WhatsApp him +15204677763, you can also visit his Website. https://drgraceonduadodo.com
ANONIM a comentat Decretul 1231 2021
    i will never stop until the whole World knows about the MOST powerful priest maurice whose contact details I saw in a comment section here few weeks ago, so and i decided to contact him because i was badly in need of help TO SAVE MY MARRIAGE, I explained my situation to PRIEST MURICE. that Everything was going down the drain as my husband WAS constantly cheating on me with other women and he physically abuse me. priest maurice promised to help that my husband will change and will love me unconditionally in less than a week as far that my heart still beats for him. I FOLLOWED HIS INSTRUTION and he prepared a spell for me and my husband called me exactly when priest maurice said. He pleaded and said he needs me back since then he have been the sweetest man on earth. anyone out there reading this comment that need a effect spell caster Can reach him on email:psychicspellsolution@gmail.coM whatsapp:+1(571)3573337
ANONIM a comentat Ordin 12 2006
    Mai este in vigoare acest ordin, din moment ce aven Regulamentul (CE) 396:2005, revizuit 2019, referitor la rezidurile de pesticide din alimente, inclusiv din fructe si legume?
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    HOW TO GET YOUR EX LOVER BACK & HOW I GOT MY EX LOVER. BACK I want to thank Dr Omokpo for saving my marriage. My husband treated me badly and left home for almost 3 month this got me sick and confused. Then I told my friend about how my husband has changed towards me. Then he told me to contact: {dromokpo@gmail.com}that he will help me bring my husband back to being a good man. That this great man helped her too. Then I gave him a try. after 3 days of casting the spell my husband came back home and I forgive him and today we are living in joy and happiness If you are going through any relationship stress or broken marriage situation and you want your Ex lover, Ex boyfriend, Ex girlfriend or Divorced husband or wife back you reach him via: dromokpo@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 390 2018
    HOW TO GET YOUR EX LOVER BACK & HOW I GOT MY EX LOVER. BACK I want to thank Dr Omokpo for saving my marriage. My husband treated me badly and left home for almost 3 month this got me sick and confused. Then I told my friend about how my husband has changed towards me. Then he told me to contact: {dromokpo@gmail.com}that he will help me bring my husband back to being a good man. That this great man helped her too. Then I gave him a try. after 3 days of casting the spell my husband came back home and I forgive him and today we are living in joy and happiness If you are going through any relationship stress or broken marriage situation and you want your Ex lover, Ex boyfriend, Ex girlfriend or Divorced husband or wife back you reach him via: dromokpo@gmail.com
ANONIM a comentat Rectificare 353 2008
    HOW TO GET YOUR EX LOVER BACK & HOW I GOT MY EX LOVER. BACK I want to thank Dr Omokpo for saving my marriage. My husband treated me badly and left home for almost 3 month this got me sick and confused. Then I told my friend about how my husband has changed towards me. Then he told me to contact: {dromokpo@gmail.com}that he will help me bring my husband back to being a good man. That this great man helped her too. Then I gave him a try. after 3 days of casting the spell my husband came back home and I forgive him and today we are living in joy and happiness If you are going through any relationship stress or broken marriage situation and you want your Ex lover, Ex boyfriend, Ex girlfriend or Divorced husband or wife back you reach him via: dromokpo@gmail.com
ANONIM a comentat OUG 114 2021
    Într-un cuvânt, wow!! Nu pot să cred că banii sunt deja în contul meu. Multumesc, multumesc, multumesc! De obicei, ați transformat o sarcină lungă, consumatoare de timp și intimidantă într-o experiență foarte plăcută și simplificată. Nu pot să vă mulțumesc vouă și doamnei Della Taylor pentru suficientă asistentă. Dna Della Taylor Împrumuturi pentru un sistem excelent și pentru un serviciu excelent. Ambele sunt grozave! dacă aveți nevoie de un împrumut de urgență, îi puteți e-mail la Dellastaylors@yahoo.com WhatsApp pe +1 (209) 251-1529
ANONIM a comentat Decizia 2 2007
    I never use to believe in spell casting until i met Lord Zuma a powerful spell caster who helped me to be a happy person again. i reside in USA. After 4 years of Broken marriage, my husband left me with two kids. I felt like my life was about to end and i almost committed suicide, i was emotionally down for a very long time. Thanks to a Great spell caster called Lord Zuma which i met online on one faithful day when I was browsing through the internet, i came across a lot of testimonies about this particular Great spell caster how he has helped so many people. he has helped people to bring back their Ex lover, some testified that he restores womb, cure cancer and other sickness, and so on. I also came across a testimony, it was about a woman called Sandra, she testified about how his spell made her to be pregnant after so many years of bareness and at the end of her testimony she dropped Lord Zuma's email address. After reading all these, i decided to give it a try and i contacted him and explained my problem to him and he assured me that in less than 48 hours, my husband will call me and beg for forgiveness but i thought it will not work. When he had finished casting the spell, the next day my husband called me and he was begging for forgiveness just as Lord Zuma said. This is not brain washing and after the spell has been cast, i realized that my husband love me like never before and the spell caster opened him up to know how much i love him and how much love we need to share. We are even happier now than before. Lord Zuma is really a gifted man and i will not stop publishing him because he is a wonderful man. If you have a problem and you are looking for a real and a genuine spell caster to solve all your problems contact Lord Zuma now on spiritualherbalisthealing@gmail.com or just visit https://spiritualherbal.blogspot.com and see so many he has helped that are testifying about his good work. He will help you solve all your problems. Once again thank you Lord Zuma for your good deeds. His whatsapp number +1 506 800 1647
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    BEST WAYS TO GET YOUR EX LOVER BACK AND RESTORED YOUR BROKEN MARRIAGE OR RELATIONSHIP FROM SORROW TO HAPPINESS. Help me thank Dromokpo@gmail.com for helping me get my ex husband back to me and my family. This great powerful spiritual man restored my sorrow to happiness. My husband left me some years ago for another woman and they both planned to get married. I am so surprised he just came back to me one cool afternoon on Saturday June, begging and crying for me to take him back and to forgive him for breaking up our marriage home and forsaking me and the children. Dr Omokpo is a true spiritualist savior . He brought my husband back” if you have any worries or you have any problem in your marriages or relationships you can reach him via: dromokpo@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 774 2010
    Dear Sir/Madam, Do you need a quick long or short term Loan with a relatively low interest rate as low as 3% ? We offer business Loan, personal Loan, home Loan, auto Loan,student Loan, debt consolidation Loan e.t.c. no matter your credit score. Personal Loans (Secure and Unsecured) Business Loans (Secure and Unsecured) Consolidation Loan and many more. Contact US for more information about Loan offer and we will solve your financial problem. Contact us via email: mbfinance.ltd@gmail.com Phone number: +918099362729 (Call/Whats app) Website: https://www.mbfinanceservice.com Thanks. M B Finance Services
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu