ORDIN
Nr. 706 din 6 mai 2004
pentru aprobarea Normelor metodologice privind inregistrarea in contabilitatea
unitatilor administrativ-teritoriale a unor operatiuni ce decurg din aplicarea
Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 45/2003 privind finantele publice
locale, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 108/2004
ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 434 din 14 mai 2004
In temeiul prevederilor art. 10 alin. (6) din Hotararea Guvernului nr.
1.574/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice
si a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si
completarile ulterioare,
in baza prevederilor art. 4 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991,
republicata,
ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:
Art. 1
Se aproba Normele metodologice privind inregistrarea in contabilitatea
unitatilor administrativ-teritoriale a unor operatiuni ce decurg din aplicarea
Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 45/2003 privind finantele publice
locale, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 108/2004, cuprinse
in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2
Directia generala a contabilitatii publice va lua masuri pentru ducerea la
indeplinire a prevederilor prezentului ordin.
Art. 3
Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
p. Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat
ANEXA 1
NORME METODOLOGICE
privind inregistrarea in contabilitatea unitatilor administrativ-teritoriale a
unor operatiuni ce decurg din aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.
45/2003 privind finantele publice locale, aprobata cu modificari si completari
prin Legea nr. 108/2004
Art. 1
Prezentele norme metodologice reglementeaza modul de inregistrare in
contabilitatea unitatilor administrativ-teritoriale a unor operatiuni ce decurg
din aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 45/2003 privind finantele
publice locale, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 108/2004,
cu privire la:
- instituirea si utilizarea taxelor speciale;
- constituirea si utilizarea sumelor reprezentand amortizarea activelor
fixe detinute de serviciile publice de interes local care recupereaza uzura
fizica si morala prin tarif sau pret, potrivit legii;
- primirea si utilizarea fondurilor externe nerambursabile;
- utilizarea fondului de rulment constituit, potrivit legii;
- primirea si utilizarea imprumuturilor interne si externe pentru
investitii;
- constituirea si utilizarea fondului de risc;
- constituirea si utilizarea fondului pentru constructii de locuinte.
Art. 2
Pentru reflectarea in contabilitate a operatiunilor prevazute la art. 1, in
Planul de conturi pentru institutiile publice se introduc conturile prevazute
in anexa nr. 1*) la prezentele norme metodologice.
Art. 3
Functiunea conturilor nou-introduse si Monografia privind inregistrarea in
contabilitate a principalelor operatiuni sunt prezentate in anexele nr. 2 si
3*) la prezentele norme metodologice.
------------
*) Anexele nr. 1, 2 si 3 la normele metodologice sunt reproduse in
facsimil.
Art. 4
Pentru raportarea executiei bugetare privind imprumuturile externe si
interne, fondurile externe nerambursabile, precum si veniturile si cheltuielile
evidentiate in afara bugetului local se utilizeaza formulare noi, care se
introduc in sistemul de raportare trimestriala si anuala, si anume:
- Contul de executie a bugetului imprumuturilor externe si interne (anexa
nr. 30);
- Contul de executie a bugetului fondurilor externe nerambursabile (anexa
nr. 31);
- Contul de executie a veniturilor si cheltuielilor evidentiate in afara
bugetului local (anexa nr. 32).
Art. 5
Institutiile si serviciile publice de subordonare locala care primesc sume
din fondul de rulment pentru finantarea obiectivelor de investitii in contul
50.02.10, deschis la unitatile Trezoreriei Statului, inregistreaza in
contabilitate sumele respective cu ajutorul conturilor 119.01 "Disponibil
din fonduri cu destinatie speciala si de redistribuire" si 337
"Fonduri cu destinatie speciala", analitic 337.80 "Sume primite
din fondul de rulment".
Cheltuielile efectuate din sumele primite din fondul de rulment se
inregistreaza in contul 421 "Cheltuieli din fonduri cu destinatie
speciala".
Art. 6
Unitatile administrativ-teritoriale care au evidentiat in contabilitate in
anii precedenti imprumuturi pentru investitii in conturile 214 "Decontari
din imprumuturi pentru investitii" si 205 "Imprumuturi pentru
investitii" evidentiaza rambursarea acestora din bugetul local incepand cu
anul 2004, astfel:
400 = 102
"Cheltuielile bugetului local" "Disponibil al bugetului
local la
trezoreria statului"
concomitent
205 = 214
"Imprumuturi pentru investitii" "Decontari din
imprumuturi pentru
investitii"
Art. 7
Consiliile judetene care au primit sume din creditul extern contractat de
Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului pentru finantarea
Programului de pietruire a drumurilor comunale potrivit Hotararii Guvernului
nr. 226/2003 inregistreaza sumele respective cu ajutorul conturilor 118
"Disponibil din contravaloarea in lei a sumelor incasate in valuta",
respectiv 337.81 "Sume primite din credite externe contractate de stat
pentru finantarea Programului de pietruire a drumurilor comunale".
Cheltuielile ce se efectueaza din aceste sume se inregistreaza cu ajutorul
contului 421 "Cheltuieli din fonduri cu destinatie speciala".
Art. 8
Executia bugetara privind fondurile gestionate in afara bugetelor locale,
respectiv garantiile materiale retinute gestionarilor, alocatii pentru
nou-nascuti, sprijinul producatorilor agricoli, se raporteaza in anexa nr. 15
"Disponibil din mijloace cu destinatie speciala", care face parte
integranta din structura situatiilor financiare trimestriale si anuale.
Sumele primite din credite externe contractate de stat pentru finantarea
Programului de pietruire a drumurilor comunale (cont 119.01.81) si sumele
primite din fondul de rulment (cont 119.01.80) se raporteaza in aceeasi anexa
pe randul 21 si, respectiv, 41 si se aduna la randul 01.
Art. 9
Prezentele norme metodologice se aplica si de catre primariile comunale
care deschid partizi corespunzatoare conturilor contabile nou-introduse.
ANEXA 1
la normele metodologice
COMPLETARI
in Planul de conturi pentru institutiile publice
______________________________________________________________________________
| DENUMIREA CONTULUI |CLASA|Sintetic|Sintetic
de|Functia|
| | | |gradul II |
|
|___________________________________________|_____|________|___________|_______|
| CONTURI NOU INTRODUSE | | | |
|
|___________________________________________|_____|________|___________|_______|
| Disponibil din imprumuturi pentru | | | |
|
| investitii | 1 | 115 | | A
|
|___________________________________________|_____|________|___________|_______|
| Disponibil al institutiilor publice din | | | |
|
| venituri incasate prin intermediul | | | |
|
| cardurilor | 1 | 117 | 117.02 | A
|
|___________________________________________|_____|________|___________|_______|
| Disponibil din depozite speciale | | | |
|
| constituite pentru constructii de locuinte| 1 | 172 | | A
|
|___________________________________________|_____|________|___________|_______|
| Disponibil al fondului de risc | 1 | 175 | | A
|
|___________________________________________|_____|________|___________|_______|
| Disponibil din taxe speciale | 1 | 176 | | A
|
|___________________________________________|_____|________|___________|_______|
| Disponibil din sume reprezentand | | | |
|
| amortizarea activelor fixe detinute de | | | |
|
| serviciile publice de interes local | 1 | 181 | | A
|
|___________________________________________|_____|________|___________|_______|
| Disponibil din fonduri externe | | | |
|
| nerambursabile primite de unitatile | | | |
|
| administrativ-teritoriale si institutii | | | |
|
| sau servicii publice din subordine | 1 | 182 | | A
|
|___________________________________________|_____|________|___________|_______|
| Sume acordate din fondul de rulment pentru| | | |
|
| acoperirea golurilor temporare de casa | 2 | 202 | | A
|
|___________________________________________|_____|________|___________|_______|
| Imprumuturi pentru investitii | 2 | 205 | | P
|
|___________________________________________|_____|________|___________|_______|
| Dobanzi aferente imprumuturilor pentru | | | |
|
| investitii | 2 | 208 | | P
|
|___________________________________________|_____|________|___________|_______|
| Sume primite din fondul de rulment pentru | | | |
|
| acoperirea golurilor temporare de casa | 2 | 209 | | P
|
|___________________________________________|_____|________|___________|_______|
| Fondul pentru constructii de locuinte | 3 | 372 | | P
|
|___________________________________________|_____|________|___________|_______|
| Fondul de risc | 3 | 375 | | P
|
|___________________________________________|_____|________|___________|_______|
| Taxe speciale | 3 | 376 | | P
|
|___________________________________________|_____|________|___________|_______|
| Sume reprezentand amortizarea activelor | | | |
|
| fixe detinute de serviciile publice de | | | |
|
| interes local | 3 | 381 | | P
|
|___________________________________________|_____|________|___________|_______|
| Fonduri externe nerambursabile | 3 | 382 | | P
|
|___________________________________________|_____|________|___________|_______|
| Cheltuieli din fondul de rulment | 4 | 401 | | A
|
|___________________________________________|_____|________|___________|_______|
| Cheltuieli din fonduri pentru constructii | | | |
|
| de locuinte | 4 | 472 | | A
|
|___________________________________________|_____|________|___________|_______|
| Cheltuieli din taxe speciale | 4 | 476 | | A
|
|___________________________________________|_____|________|___________|_______|
| Cheltuieli din sume reprezentand | | | |
|
| amortizarea activelor fixe detinute de | | | |
|
| serviciile publice de interes local | 4 | 481 | | A
|
|___________________________________________|_____|________|___________|_______|
| Cheltuieli din fonduri externe | | | |
|
| nerambursabile | 4 | 482 | | A
|
|___________________________________________|_____|________|___________|_______|
ANEXA 2
la normele metodologice
FUNCTIUNEA CONTURILOR NOU-INTRODUSE
Contul 115 "Disponibil din imprumuturi pentru investitii"
Cu ajutorul acestui cont, unitatile administrativ-teritoriale tin evidenta
disponibilului din imprumuturile interne sau externe contractate pentru
realizarea de investitii, potrivit legii.
Contul 115 "Disponibil din imprumuturi pentru investitii" este un
cont de activ. In debitul contului se inregistreaza sumele incasate
reprezentand imprumuturi contractate pentru realizarea de investitii, iar in
credit, sumele utilizate. Soldul debitor al contului reprezinta
disponibilitatile existente la un moment dat.
Contul 115 "Disponibil din imprumuturi pentru investitii" se
debiteaza prin creditul conturilor:
205 "Imprumuturi pentru investitii"
- sumele incasate in contul deschis la unitatile trezoreriei statului sau
banci comerciale in vederea realizarii de investitii publice, precum si pentru
refinantarea datoriei publice;
232 "Decontari cu bugetul"
- sumele incasate in contul deschis la banci comerciale reprezentand
dobanzi acordate pentru disponibilitatile pastrate in cont;
412 "Diferente de curs valutar"
- diferente de curs valutar favorabile constatate la incasarea debitelor in
valuta;
- diferente de curs valutar favorabile rezultate din evaluarea lunara a
disponibilitatilor in valuta.
Contul 115 "Disponibil din imprumuturi pentru investitii" se
crediteaza prin debitul conturilor:
205 "Imprumuturi pentru investitii"
- sumele utilizate din imprumuturi contractate pentru refinantarea datoriei
publice locale prin rambursarea imprumuturilor scadente;
220 "Debitori"
- avansuri acordate furnizorilor, potrivit legii;
232 "Decontari cu bugetul"
- sumele virate bugetului local reprezentand dobanzi acordate pentru
disponibilitatile pastrate in cont la banci comerciale (in contabilitatea
bugetului local se efectueaza inregistrarea 102 = 500);
234.02 "Furnizori si antreprenori pentru investitii"
- sumele achitate furnizorilor pentru active fixe achizitionate, precum si
antreprenorilor in cazul lucrarilor executate in antrepriza;
410 "Cheltuielile institutiei publice finantate de la buget"
- sumele achitate din contul de disponibil reprezentand comisioane bancare;
412 "Diferente de curs valutar"
- diferente de curs valutar nefavorabile constatate la plata furnizorilor
in valuta;
- diferente de curs valutar nefavorabile rezultate din evaluarea lunara a
disponibilitatilor in valuta.
Contul 117 "Disponibil al institutiilor publice din venituri incasate
prin intermediul cardurilor"
Cu ajutorul acestui cont, unitatile administrativ-teritoriale tin evidenta
sumelor incasate de la bancile comerciale achitate de persoane fizice prin
intermediul cardurilor de debit si al cardurilor de credit reprezentand
impozite, taxe, contributii, amenzi, dobanzi, penalitati de intarziere, si alte
obligatii de plata datorate.
Contul 117 "Disponibil al institutiilor publice din venituri incasate
prin intermediul cardurilor" este un cont de activ. In debitul contului se
inregistreaza sumele incasate de la persoane fizice provenind din impozite,
taxe, contributii, amenzi, dobanzi, penalitati de intarziere, si alte obligatii
de plata datorate, iar in credit sumele virate in contul de disponibil al
unitatilor administrativ-teritoriale.
Soldul debitor al contului reprezinta disponibilul din veniturile incasate
la un moment dat, prin intermediul cardurilor.
Contul 117 "Disponibil al institutiilor publice din venituri incasate
prin intermediul cardurilor" se debiteaza prin creditul contului:
Contul 220 "Debitori"
- sumele incasate in cursul anului, prin intermediul cardului.
Contul 117 "Disponibil al institutiilor publice din venituri incasate
prin intermediul cardurilor" se crediteaza prin debitul contului:
102 "Disponibil al bugetului local la trezoreria statului"
- sumele incasate in cursul anului, reprezentand veniturile bugetului local
pe structura clasificatiei bugetelor locale (concomitent 531 = 500).
Contul 172 "Disponibil din depozite speciale constituite pentru
constructii de locuinte"
Cu ajutorul acestui cont unitatile administrativ-teritoriale tin evidenta
sumelor aferente depozitelor speciale constituite pentru constructii de
locuinte.
Contul 172 "Disponibil din depozite speciale constituite pentru
constructii de locuinte" este un cont de activ. In debitul contului se
inregistreaza sumele incasate din avansuri, rate, plati integrale pentru
constructii de locuinte, iar in credit, sumele utilizate pentru constructii de
locuinte, potrivit legii.
Soldul debitor al contului reprezinta disponibilitatile existente la un
moment dat.
Contul 172 "Disponibil din depozite speciale constituite pentru
constructii de locuinte" se debiteaza prin creditul conturilor:
220 "Debitori"
- ratele incasate la imprumuturile pentru care autoritatile administratiei
publice locale sau agentii economici in a caror evidenta se afla investitiile
au incheiat contracte potrivit prevederilor art. 12 din Hotararea Guvernului
nr. 950/2002 si ale Legii nr. 85/1992, republicata, cu modificarile si
completarile ulterioare (concomitent 531 = 372);
- dobanzile platite de imprumutati, diminuate cu comisioanele retinute de
agentii economici in a caror evidenta se afla investitiile, in conditiile
prevazute de art. 12 din Hotararea Guvernului nr. 950/2002 si ale Legii nr.
85/1992, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare (concomitent 531
= 372);
- contributia adusa de beneficiarii de locuinte ca avans, in cazul
persoanelor care nu au participat initial cu avansuri din surse proprii sau
imprumutate, precum si plati partiale sau integrale facute de beneficiarii de
locuinte care doresc sa reduca imprumutul ori sa nu contracteze imprumut pentru
locuinte (concomitent 531 = 372);
- sumele nete obtinute din vanzarea la licitatie a spatiilor cu alta
destinatie decat cea de locuinta, situate in blocurile de locuinte finalizate
si date in folosinta sau aflate in diverse stadii de executie (concomitent 531
= 372);
- sumele nete obtinute din vanzarea la licitatie a apartamentelor pentru
care nu au fost incheiate precontracte ori contracte de vanzare-cumparare cu
populatia, nu au fost repartizate prin comunicari oficiale populatiei sau nu au
fost incheiate protocoale de trecere ca locuinte de serviciu potrivit
prevederilor art. 2 alin. 2 din Legea nr. 85/1992, republicata, cu modificarile
si completarile ulterioare (concomitent 531 = 372);
372 "Fondul pentru constructii de locuinte"
- subventii in sume fixe acordate din bugetul de stat ca protectie sociala
pentru constructii de locuinte.
Contul 172 "Disponibil din depozite speciale constituite pentru
constructii de locuinte" se crediteaza prin debitul conturilor:
220 "Debitori"
- avansuri acordate constructorilor potrivit legii, in vederea finalizarii
si darii in folosinta a locuintelor aflate in diferite stadii de executie sau
pentru constructia de noi locuinte;
- sumele imprumutate beneficiarilor de locuinte, in conditiile legii.
234.02 "Furnizori si antreprenori pentru investitii"
- sumele achitate constructorilor pentru lucrarile executate la obiective
de investitii pentru construirea de noi locuinte.
Contul 175 "Disponibil al fondului de risc"
Cu ajutorul acestui cont unitatile administrativ-teritoriale tin evidenta
disponibilitatilor pentru acoperirea riscurilor financiare care decurg din
garantarea de catre autoritatile administratiei publice locale a imprumuturilor
contractate de agentii economici si serviciile publice de subordonare locala.
Contul 175 "Disponibil al fondului de risc" este un cont de
activ. In debitul contului se inregistreaza sumele incasate sub forma de
comisioane de la beneficiarii imprumuturilor garantate, dobanzile si
penalitatile de intarziere aplicate, potrivit legii, dobanzile acordate de
unitatile trezoreriei statului la disponibilitatile din cont, precum si sumele
primite din bugetul local in completare, iar in credit, sumele platite
institutiilor finantatoare, in situatia in care agentii economici sau
serviciile publice nu achita la termen ratele scadente, precum si sumele
regularizate cu bugetul local la finele anului in limita sumelor primite.
Soldul debitor al contului reprezinta disponibilitatile existente la un
moment dat.
Contul 175 "Disponibil al fondului de risc" se debiteaza prin
creditul conturilor:
220 "Debitori"
- comisioanele incasate de la beneficiarii imprumuturilor garantate,
potrivit legii (concomitent se inregistreaza: 531 = 375);
- dobanzile si penalitatile de intarziere aplicate pentru neplata in termen
de catre beneficiarii imprumuturilor garantate a comisioanelor si, respectiv, a
ratelor scadente, dobanzilor si comisioanelor aferente (concomitent se
inregistreaza: 531 = 375);
- sumele incasate reprezentand rambursari de rate achitate de autoritatile
administratiei publice locale in contul beneficiarilor imprumuturilor
garantate.
375 "Fondul de risc"
- dobanzile acordate de unitatile trezoreriei statului si banci comerciale
la disponibilitatile din cont;
- sumele incasate de la bugetul local in completarea surselor de
constituire a fondului de risc.
412 "Diferente de curs valutar"
- diferente de curs valutar favorabile constatate la incasarea debitelor in
valuta;
- diferente de curs valutar favorabile rezultate din evaluarea lunara a
disponibilitatilor in valuta.
Contul 175 "Disponibil al fondului de risc" se crediteaza prin
debitul conturilor:
220 "Debitori"
- sumele achitate institutiilor finantatoare reprezentand rate scadente la
imprumuturi garantate de unitatile administrativ-teritoriale;
- sumele achitate institutiilor finantatoare reprezentand dobanzi,
comisioane de angajament si alte costuri in contul imprumuturilor garantate de
unitatile administrativ-teritoriale.
231 "Creditori"
- sumele restituite agentilor economici si serviciilor publice reprezentand
sume incasate in plus (dupa efectuarea inregistrarii: 220 = 231).
375 "Fondul de risc"
- sumele regularizate cu bugetul local la finele anului in limita sumelor
primite.
Contul 176 "Disponibil din taxe speciale"
Cu ajutorul acestui cont unitatile administrativ-teritoriale tin evidenta
disponibilului din taxe speciale aprobate de consiliile locale, judetene si
Consiliul General al Municipiului Bucuresti.
Contul 176 "Disponibil din taxe speciale" este un cont de activ.
In debitul contului se inregistreaza taxele speciale, iar in credit, sumele
utilizate pentru acoperirea cheltuielilor pentru infiintarea serviciilor
publice locale, precum si pentru finantarea cheltuielilor de intretinere si
functionare ale acestor servicii.
Soldul debitor al contului reprezinta disponibilul existent la un moment
dat.
Contul 176 "Disponibil din taxe speciale" se debiteaza prin
creditul contului:
220 "Debitori"
- sumele incasate reprezentand taxe speciale constituite administratiei
publice locale (concomitent se inregistreaza: 531 = 376);
Contul 176 "Disponibil din taxe speciale" se crediteaza prin
debitul conturilor:
220 "Debitori"
- avansuri acordate furnizorilor, potrivit legii;
234 "Furnizori"
- sumele achitate furnizorilor pentru bunuri livrate, lucrari executate si
servicii prestate.
Contul 181 "Disponibil din sume reprezentand amortizarea activelor
fixe detinute de serviciile publice de interes local"
Cu ajutorul acestui cont unitatile administrativ-teritoriale in subordinea
carora functioneaza servicii publice fara personalitate juridica, precum si
serviciile publice de interes local cu personalitate juridica, care desfasoara
activitati economice, tin evidenta disponibilului din sume reprezentand
amortizarea activelor fixe aferenta uzurii fizice si morale recuperata prin
tarif sau pret, potrivit legii.
Contul 181 "Disponibil din sume reprezentand amortizarea activelor
fixe detinute de serviciile publice de interes local" este un cont de
activ. In debitul contului se inregistreaza sumele incasate reprezentand
amortizarea calculata si recuperata prin tarif sau pret, potrivit legii, iar in
credit, sumele utilizate pentru realizarea de investitii in domeniul respectiv.
Soldul debitor al contului reprezinta disponibilitatile existente la un
moment dat.
Contul 181 "Disponibil din sume reprezentand amortizarea activelor
fixe detinute de serviciile publice de interes local" se debiteaza prin
creditul contului:
120 "Disponibil al institutiei publice finantate din venituri
proprii"
- sumele incasate de serviciile publice de interes local care desfasoara
activitati economice si recupereaza uzura fizica si morala a activelor fixe
aferente acestor activitati virate in cont distinct la unitatile trezoreriei
statului.
Contul 181 "Disponibil din sume reprezentand amortizarea activelor
fixe detinute de serviciile publice de interes local" se crediteaza prin
debitul conturilor:
220 "Debitori"
- avansuri acordate furnizorilor, potrivit legii;
234.02 "Furnizori si antreprenori pentru investitii"
- sumele achitate furnizorilor pentru realizarea de investitii ale
serviciilor publice de interes local.
Contul 182 "Disponibil din fonduri externe nerambursabile primite de
unitatile administrativ-teritoriale si institutiile sau serviciile publice din
subordine"
Cu ajutorul acestui cont unitatile administrativ-teritoriale si
institutiile sau serviciile publice din subordinea acestora tin evidenta
echivalentului in lei al sumelor incasate in valuta reprezentand fonduri
externe nerambursabile.
Contul 182 "Disponibil din fonduri externe nerambursabile primite de
unitatile administrativ-teritoriale si institutiile sau serviciile publice din
subordine" este un cont de activ. In debitul contului se inregistreaza
echivalentul in lei al sumelor incasate in valuta reprezentand fonduri externe
nerambursabile, iar in credit, sumele utilizate pentru efectuarea
cheltuielilor, potrivit legii.
Soldul debitor al contului reprezinta disponibilul in lei din fonduri
externe nerambursabile pastrat la trezoreria statului.
Contul 182 "Disponibil din fonduri externe nerambursabile primite de
unitatile administrativ-teritoriale si institutiile sau serviciile publice din
subordine" se debiteaza prin creditul conturilor:
118 "Disponibil din contravaloarea in lei a sumelor incasate in
valuta"
- echivalentul in lei a sumelor incasate in valuta reprezentand fonduri
externe nerambursabile (dupa efectuarea inregistrarii 118 = 382);
382 "Fonduri externe nerambursabile"
- sumele incasate in contul de disponibil pentru finantarea proiectelor in
cadrul Programului SAPARD.
Contul 182 "Disponibil din fonduri externe nerambursabile primite de
unitatile administrativ-teritoriale si institutiile sau serviciile publice din
subordine" se crediteaza prin debitul conturilor:
205 "Imprumuturi pentru investitii"
- sumele virate din disponibilul din fonduri externe nerambursabile
reprezentand rate aferente imprumuturilor contractate de autoritatile locale
incepand cu anul 2004 pentru finantarea proiectelor in cadrul Programului SAPARD
(concomitent se preiau si cheltuieli de investitii efectuate din imprumuturi
interne in cadrul Programului SAPARD, se efectueaza inregistrarea 482 = 410).
208 "Dobanzi aferente imprumuturilor pentru investitii"
- sumele virate din disponibilitatile din fonduri externe nerambursabile
reprezentand dobanzi aferente imprumuturilor contractate de autoritatile locale
pentru finantarea proiectelor in cadrul Programului SAPARD;
220 "Debitori"
- avansuri acordate, potrivit legii, pentru realizarea proiectelor
finantate din fonduri externe nerambursabile;
234 "Furnizori"
- sumele achitate furnizorilor pentru bunuri livrate, lucrari executate si
servicii prestate proiectelor finantate din fonduri externe nerambursabile;
382 "Fonduri externe nerambursabile"
- sumele virate din contul de disponibil pentru reconstituirea platilor de
casa efectuate din bugetul local, pentru proiecte in cadrul Programului SAPARD,
in situatia in care sumele au fost rambursate de Agentia SAPARD in cursul anului
in care au fost efectuate cheltuielile (concomitent 700 = 220);
- sumele virate din contul de disponibil in contul de venituri al bugetului
local, subcap. 22.02.05 "Restituiri din finantarea bugetara a anilor
precedenti", in situatia in care sumele au fost rambursate de Agentia
SAPARD in alt an decat cel in care au fost efectuate cheltuieli din bugetul
local pentru proiecte din cadrul Programului SAPARD (concomitent 702 = 220);
482 "Cheltuieli din fonduri externe nerambursabile"
- imprumuturi din anii precedenti achitate din fonduri externe
nerambursabile (concomitent se efectueaza inregistrarea 205 = 214).
Contul 202 "Sume acordate din fondul de rulment pentru acoperirea
golurilor temporare de casa"
Cu ajutorul acestui cont unitatile administrativ-teritoriale tin evidenta
sumelor acordate pentru acoperirea golurilor temporare de casa provenite din
decalaje intre veniturile si cheltuielile bugetului local din anului curent.
Contul 202 "Sume acordate din fondul de rulment pentru acoperirea
golurilor temporare de casa" este un cont de activ. In debitul contului se
inregistreaza sumele acordate din fondul de rulment pentru acoperirea golurilor
temporare de casa, iar in credit, sumele restituite din bugetul local, in
situatia in care nu mai exista goluri temporare de casa, respectiv sumele
utilizate pentru acoperirea definitiva a deficitului bugetar rezultat la finele
exercitiului bugetar.
Soldul debitor al contului, in timpul anului, reprezinta sumele acordate
din fondul de rulment pentru acoperirea golurilor temporare de casa. La finele
anului contul nu prezinta sold.
Contul 202 "Sume acordate din fondul de rulment pentru acoperirea
golurilor temporare de casa" se debiteaza prin creditul contului:
102.01 "Disponibil din fondul de rulment al bugetului local"
- sumele acordate in timpul anului pentru acoperirea golurilor temporare de
casa provenite din decalaje intre veniturile si cheltuielile bugetului local
din anul curent (in contabilitatea bugetului local se efectueaza inregistrarea:
102 = 209).
Contul 202 "Sume acordate din fondul de rulment pentru acoperirea
golurilor temporare de casa" se crediteaza prin debitul conturilor:
102.01 "Disponibil din fondul de rulment al bugetului local"
- sumele incasate in timpul anului din cele acordate pentru acoperirea
golurilor temporare de casa (in contabilitatea bugetului local se efectueaza
inregistrarea: 209 = 102);
401 "Cheltuieli din fondul de rulment"
- la finele anului, sumele utilizate pentru acoperirea definitiva a
deficitului bugetar rezultat la incheierea exercitiului bugetar (in
contabilitatea bugetului local se efectueaza inregistrarea: 209 = 57.01).
Contul 205 "Imprumuturi pentru investitii"
Cu ajutorul acestui cont unitatile administrativ-teritoriale tin evidenta
imprumuturilor interne sau externe pe termen scurt, mediu si lung pentru
realizarea de investitii publice de interes local, precum si pentru
refinantarea datoriei publice locale.
Contabilitatea analitica a imprumuturilor se tine pe feluri de imprumuturi
astfel:
205.01 "Imprumuturi interne pentru investitii pe termen scurt"
205.02 "Imprumuturi interne pentru investitii pe termen mediu"
205.03 "Imprumuturi interne pentru investitii pe termen lung"
205.04 "Imprumuturi externe pentru investitii pe termen scurt"
205.05 "Imprumuturi externe pentru investitii pe termen mediu"
205.06 "Imprumuturi externe pentru investitii pe termen lung"
Contul 205 "Imprumuturi pentru investitii" este un cont de pasiv.
In creditul contului se inregistreaza imprumuturile pentru investitii
contractate, potrivit legii, iar in debit, imprumuturile rambursate, in
conditiile legii. Soldul creditor al contului reprezinta imprumuturile
contractate si nerambursate.
Contul 205 "Imprumuturi pentru investitii" se crediteaza prin
debitul conturilor:
115 "Disponibil din imprumuturi pentru investitii"
- sumele incasate in contul deschis la unitatile trezoreriei statului sau
banci comerciale in vederea realizarii de investitii publice, precum si pentru
refinantarea datoriei publice locale;
234.02 "Furnizori si antreprenori pentru investitii"
- sumele achitate furnizorilor pentru active fixe achizitionate, precum si
antreprenorilor in cazul lucrarilor executate in antrepriza;
412 "Diferente de curs valutar"
- diferente de curs valutar nefavorabile rezultate din evaluarea lunara a
imprumuturilor in valuta.
Contul 205 "Imprumuturi pentru investitii" se debiteaza prin
creditul conturilor:
115 "Disponibil din imprumuturi pentru investitii"
- sumele utilizate din imprumuturi contractate pentru refinantarea datoriei
publice locale, prin rambursarea imprumuturilor scadente;
182 "Disponibil din fonduri externe nerambursabile primite de
unitatile administrativ-teritoriale si institutiile sau serviciile publice din
subordine"
- sumele virate din disponibilul din fonduri externe nerambursabile
reprezentand dobanzi aferente imprumuturilor contractate de autoritatile locale
pentru finantarea proiectelor in cadrul Programului SAPARD (concomitent se
preiau si cheltuieli de investitii efectuate din imprumuturi interne in cadrul
Programului SAPARD, se efectueaza inregistrarea 482 = 410).
412 "Diferente de curs valutar"
- diferente de curs valutar favorabile rezultate din evaluarea lunara a
imprumuturilor in valuta;
700.02 "Finantarea din bugetul local"
- suma imprumuturilor rambursate din bugetul local.
Contul 208 "Dobanzi aferente imprumuturilor pentru investitii"
Cu ajutorul acestui cont, unitatile administrativ-teritoriale tin evidenta
dobanzilor aferente imprumuturilor interne sau externe pe termen scurt, mediu
si lung contractate pentru realizarea de investitii publice de interes local si
pentru refinantarea datoriei publice locale.
Contabilitatea analitica a dobanzilor se tine pe feluri de dobanzi astfel:
208.01 "Dobanzi aferente imprumuturilor interne pentru investitii pe
termen scurt"
208.02 "Dobanzi aferente imprumuturilor interne pentru investitii pe
termen mediu"
208.03 "Dobanzi aferente imprumuturilor interne pentru investitii pe
termen lung"
208.04 "Dobanzi aferente imprumuturilor externe pentru investitii pe
termen scurt"
208.05 "Dobanzi aferente imprumuturilor externe pentru investitii pe
termen mediu"
208.06 "Dobanzi aferente imprumuturilor externe pentru investitii pe
termen lung"
Contul 208 "Dobanzi aferente imprumuturilor pentru investitii"
este un cont de pasiv. In creditul contului se inregistreaza dobanzile aferente
imprumuturilor pentru investitii, potrivit legii, iar in debit, dobanzile
platite.
Soldul creditor al contului reprezinta dobanzile datorate si neplatite.
Contul 208 "Dobanzi aferente imprumuturilor pentru investitii" se
crediteaza prin debitul conturilor:
410 "Cheltuieli ale institutiei publice finantate de la buget"
- dobanzile aferente imprumuturilor pentru investitii ce se vor achita din
bugetul local;
412 "Diferente de curs valutar"
- diferente de curs valutar nefavorabile rezultate din evaluarea dobanzilor
in valuta.
Contul 208 "Dobanzi aferente imprumuturilor pentru investitii" se
debiteaza prin creditul conturilor:
182 "Disponibil din fonduri externe nerambursabile primite de
unitatile administrativ-teritoriale si institutiile sau serviciile publice din
subordine"
- sumele virate din disponibilitatile din fonduri externe nerambursabile
reprezentand dobanzi aferente imprumuturilor contractate de autoritatile locale
pentru finantarea proiectelor in cadrul Programului SAPARD.
412 "Diferente de curs valutar"
- diferente de curs valutar favorabile rezultate din evaluarea dobanzilor
in valuta;
700.02 "Finantarea din bugetul local"
- dobanzile aferente imprumuturilor pentru investitii achitate din bugetul
local.
Contul 209 "Sume primite din fondul de rulment pentru acoperirea
golurilor temporare de casa"
Cu ajutorul acestui cont unitatile administrativ-teritoriale tin evidenta
sumelor primite din fondul de rulment pentru acoperirea golurilor temporare de
casa provenite din decalaje intre veniturile si cheltuielile bugetului local
din anul curent.
Contul 209 "Sume primite din fondul de rulment pentru acoperirea
golurilor temporare de casa" este un cont de pasiv. In creditul contului
se inregistreaza sumele primite din fondul de rulment pentru acoperirea
golurilor temporare de casa, iar in debit, sumele restituite fondului de
rulment, in situatia in care bugetul local nu inregistreaza goluri temporare de
casa, precum si sumele utilizate pentru acoperirea definitiva a deficitului bugetar
rezultat la finele exercitiului bugetar.
Soldul creditor al contului, in timpul anului, reprezinta sumele primite
din fondul de rulment pentru acoperirea golurilor temporare de casa. La finele
anului contul nu prezinta sold.
Contul 209 "Sume primite din fondul de rulment pentru acoperirea
golurilor temporare de casa" se crediteaza prin debitul contului:
102 "Disponibil al bugetului local la trezoreria statului"
- sumele primite pentru acoperirea temporara a golurilor de casa provenite
din decalaje intre veniturile si cheltuielile bugetului local din anul curent
(in contabilitatea fondului de rulment se efectueaza inregistrarea: 202 =
102.01).
Contul 209 "Sume primite din fondul de rulment pentru acoperirea
golurilor temporare de casa" se debiteaza prin creditul conturilor:
102 "Disponibil al bugetului local la trezoreria statului"
- sumele restituite din fondul de rulment, in situatia in care bugetul
local nu inregistreaza goluri temporare de casa (in contabilitatea fondului de
rulment se efectueaza inregistrarea: 102.01 = 202);
57.01 "Rezultatul executiei bugetului local"
- la finele anului, cu sumele primite in cursul anului din fondul de
rulment pentru acoperirea golurilor temporare de casa utilizate pentru acoperirea
definitiva a deficitului bugetar rezultat la inchiderea exercitiului bugetar
(in contabilitatea fondului de rulment se efectueaza inregistrarea: 401 = 202).
Contul 372 "Fondul pentru constructii de locuinte"
Cu ajutorul acestui cont unitatile administrativ-teritoriale tin evidenta
surselor constituite pentru realizarea locuintelor aflate in diferite stadii de
executie sau pentru constructii noi, potrivit legii.
Contul 372 "Fondul pentru constructii de locuinte" este un cont
de pasiv. In creditul contului se inregistreaza sursele de constituire a
fondului pentru constructii de locuinte, potrivit legii, iar in debit, la
finele anului, totalul cheltuielilor efectuate in cursul anului, pentru
inchiderea contului de cheltuieli.
Soldul creditor al contului reprezinta fondul pentru constructii de
locuinte constituit.
Evidenta analitica a fondului pentru constructii de locuinte se tine pe
categorii de surse de constituire.
Contul 372 "Fondul pentru constructii de locuinte" se crediteaza
prin debitul contului:
172 "Disponibil din depozite speciale constituite pentru constructii
de locuinte"
- subventiile in sume fixe acordate din bugetul de stat ca protectie
sociala pentru constructii de locuinte.
Contul 372 "Fondul pentru constructii de locuinte" se debiteaza
prin creditul contului:
472 "Cheltuieli din fondul pentru constructii de locuinte"
- la finele anului, totalul cheltuielilor efectuate in cursul anului,
pentru inchiderea contului de cheltuieli.
Contul 375 "Fondul de risc"
Cu ajutorul acestui cont unitatile administrativ-teritoriale tin evidenta
surselor pentru acoperirea riscurilor financiare care decurg din garantarea de
catre autoritatile administratiei publice locale a imprumuturilor contractate
de agentii economici si serviciile publice de subordonare locala.
Contul 375 "Fondul de risc" este un cont de pasiv. In creditul
contului se inregistreaza sursele de constituire a fondului de risc pentru
acoperirea riscurilor financiare, potrivit legii, iar in debit, sumele
regularizate cu bugetul local la finele anului in limita sumelor primite,
precum si sumele aferente debitorilor scazuti din evidenta in conditiile legii.
Soldul creditor al contului reprezinta fondul de risc constituit.
Contabilitatea analitica se organizeaza distinct pentru garantiile la
imprumuturile interne si, respectiv, pentru garantii la imprumuturile externe.
Contul 375 "Fondul de risc" se crediteaza prin debitul
conturilor:
175 "Disponibil al fondului de risc"
- dobanzile acordate de unitatile trezoreriei statului si banci comerciale
la disponibilitatile din cont;
- sumele incasate de la bugetul local in completarea surselor de
constituire a fondului de risc.
412 "Diferente de curs valutar"
- soldul creditor al contului de diferente de curs valutar aferente
operatiunilor in valuta efectuate din fondul de risc.
531 "Venituri de realizat"
- comisioanele incasate de la beneficiarii imprumuturilor garantate,
potrivit legii (concomitent se inregistreaza: 175 = 220);
- dobanzile si penalitatile de intarziere aplicate pentru neplata in termen
de catre beneficiarii imprumuturilor garantate a comisioanelor si, respectiv, a
ratelor scadente, dobanzilor si comisioanelor aferente (concomitent se
inregistreaza: 175 = 220).
Contul 375 "Fondul de risc" se debiteaza prin creditul
conturilor:
175 "Disponibil al fondului de risc"
- sumele regularizate cu bugetul local la finele anului in limita sumelor
primite;
220 "Debitori"
- sumele utilizate din fondul de risc aferente debitorilor scazuti din
evidenta, potrivit legii.
412 "Diferente de curs valutar"
- soldul debitor al contului de diferente de curs valutar aferente
operatiunilor in valuta efectuate din fondul de risc.
Contul 376 "Taxe speciale"
Cu ajutorul acestui cont unitatile administrativ-teritoriale tin evidenta
taxelor speciale aprobate de consiliile locale, judetene si Consiliul General
al Municipiului Bucuresti.
Contul 376 "Taxe speciale" este un cont de pasiv. In creditul
contului se inregistreaza taxele speciale instituite, iar in debit, la finele
anului, totalul cheltuielilor efectuate, pentru inchiderea contului de
cheltuieli.
Soldul creditor al contului reprezinta taxele speciale constituite,
potrivit legii.
Contul 376 "Taxe speciale" se crediteaza prin debitul contului:
531 "Venituri de realizat"
- sumele incasate reprezentand taxe speciale constituite, potrivit legii
(dupa efectuarea inregistrarii: 176 = 220).
Contul 376 "Taxe speciale" se debiteaza prin creditul contului:
476 "Cheltuieli din taxe speciale"
- la finele anului, totalul cheltuielilor efectuate in cursul anului,
pentru inchiderea contului de cheltuieli.
Contul 381 "Sume reprezentand amortizarea activelor fixe detinute de
serviciile publice de interes local"
Cu ajutorul acestui cont unitatile administrativ-teritoriale in subordinea
carora functioneaza servicii publice fara personalitate juridica, precum si
serviciile publice de interes local cu personalitate juridica care desfasoara
activitati economice, tin evidenta sumelor reprezentand amortizarea activelor
fixe detinute aferenta uzurii fizice si morale recuperate prin tarif sau pret,
potrivit legii.
Contul 381 "Sume reprezentand amortizarea activelor fixe detinute de
serviciile publice de interes local" este un cont de pasiv. In creditul
contului se inregistreaza sumele incasate reprezentand amortizarea activelor
fixe detinute de serviciile publice care desfasoara activitati economice
aferenta uzurii fizice si morale recuperate prin tarif sau pret, potrivit
legii, iar in debit, la finele anului, totalul cheltuielilor efectuate, pentru
inchiderea contului de cheltuieli.
Soldul creditor al contului reprezinta amortizarea activelor fixe aferenta
uzurii fizice si morale, recuperata prin tarif sau pret la un moment dat.
Contul 381 "Sume reprezentand amortizarea activelor fixe detinute de
serviciile publice de interes local" se crediteaza prin debitul contului:
531 "Venituri de realizat"
- sumele incasate reprezentand amortizarea activelor fixe recuperata prin
tarif sau pret, potrivit legii (dupa efectuarea inregistrarii: 120 = 225)
Contul 381 "Sume reprezentand amortizarea activelor fixe detinute de
serviciile publice de interes local" se debiteaza prin creditul contului:
481 "Cheltuieli din sume reprezentand amortizarea activelor fixe
detinute de serviciile publice de interes local"
- la finele anului, totalul cheltuielilor efectuate in cursul anului,
pentru inchiderea contului de cheltuieli.
Contul 382 "Fonduri externe nerambursabile"
Cu ajutorul acestui cont unitatile administrativ-teritoriale si
institutiile sau serviciile publice din subordinea acestora tin evidenta
fondurilor externe nerambursabile incasate in conditiile legii.
Contul 382 "Fonduri externe nerambursabile" este un cont de
pasiv. In creditul contului se inregistreaza fondurile externe nerambursabile
incasate in conditiile legii, iar in debit, la finele anului, totalul
cheltuielilor efectuate in cursul anului, pentru inchiderea contului de
cheltuieli.
Soldul creditor al contului reprezinta fondurile externe nerambursabile
existente.
Contul 382 "Fonduri externe nerambursabile" se crediteaza prin
debitul contului:
118 "Disponibil din contravaloarea in lei a sumelor incasate in
valuta"
- sumele incasate in contul de disponibil de la banca reprezentand fonduri
externe nerambursabile primite in valuta.
Contul 382 "Fonduri externe nerambursabile" se debiteaza prin
creditul conturilor:
182 "Disponibil din fonduri externe nerambursabile primite de
unitatile administrativ-teritoriale si institutiile sau serviciile publice din
subordine"
- sumele virate din contul de disponibil pentru reconstituirea platilor de
casa efectuate din bugetul local, pentru proiecte in cadrul Programului SAPARD,
in situatia in care sumele au fost rambursate de Agentia SAPARD in cursul
anului in care au fost efectuate cheltuielile (concomitent 700 = 220);
- sumele virate din contul de disponibil in contul de venituri al bugetului
local, subcap. 22.02.05 "Restituiri din finantarea bugetara a anilor
precedenti", in situatia in care sumele au fost rambursate de Agentia
SAPARD in alt an decat cel in care au fost efectuate cheltuieli din bugetul
local pentru proiecte din cadrul Programului SAPARD (concomitent 702 = 220).
482 "Cheltuieli din fonduri externe nerambursabile"
- la finele anului, totalul cheltuielilor efectuate in cursul anului,
pentru inchiderea contului de cheltuieli.
Contul 401 "Cheltuieli din fondul de rulment"
Cu ajutorul acestui cont unitatile administrativ-teritoriale tin evidenta
cheltuielilor efectuate din fondul de rulment, potrivit legii.
Contul 401 "Cheltuieli din fondul de rulment" este un cont de
activ. In debitul contului se inregistreaza cheltuielile efectuate din fondul
de rulment pentru finantarea unor investitii din competenta autoritatilor
administratiei publice locale sau pentru dezvoltarea serviciilor publice locale
in interesul colectivitatii, iar in credit, la finele anului, totalul
cheltuielilor efectuate pentru inchiderea contului de cheltuieli. Soldul
debitor al contului, inaintea operatiunii de inchidere de la finele anului
reprezinta totalul cheltuielilor efectuate.
Contul 401 "Cheltuieli din fondul de rulment" se debiteaza prin
creditul conturilor:
102.01 "Disponibil din fondul de rulment al bugetului local"
- sumele acordate institutiilor si serviciilor publice de subordonare
locala, precum si agentilor economici in vederea realizarii de investitii in
interesul colectivitatii (institutiile si serviciile publice inregistreaza
sumele primite 119 = 337.80).
202 "Sume acordate din fondul de rulment pentru acoperirea golurilor
temporare de casa"
- la finele anului, sumele utilizate pentru acoperirea definitiva a
deficitului bugetar rezultat la incheierea exercitiului bugetar (in
contabilitatea bugetului local se efectueaza inregistrarea 209 = 57.01);
234.02 "Furnizori si antreprenori pentru investitii"
- valoarea bunurilor livrate, lucrari executate si servicii prestate care
se achita ulterior.
Contul 401 "Cheltuieli din fondul de rulment" se crediteaza prin
debitul conturilor:
06 "Active fixe in curs"
- la finele anului, cheltuielile efectuate in cursul anului pentru
obiectivele de investitii neterminate care se continua si in anul urmator;
- la finalizarea investitiei, cu cheltuielile efectuate in anul curent, in
situatia bunurilor apartinand domeniului privat al unitatilor
administrativ-teritoriale;
339 "Fondul de rulment"
- la finele anului, totalul cheltuielilor efectuate pentru inchiderea
contului de cheltuieli.
Contul 472 "Cheltuieli din fondul pentru constructii de locuinte"
Cu ajutorul acestui cont unitatile administrativ-teritoriale tin evidenta
cheltuielilor din fondul pentru constructii de locuinte.
Contul 472 "Cheltuieli din fondul pentru constructii de locuinte"
este un cont de activ. In debitul contului se inregistreaza cheltuielile
efectuate, potrivit legii, iar in credit, la finele anului, totalul cheltuielilor
efectuate in cursul anului pentru inchiderea contului de cheltuieli.
Soldul debitor al contului, inaintea operatiunii de inchidere de la finele
anului, reprezinta totalul cheltuielilor efectuate.
Contul 472 "Cheltuieli din fondul pentru constructii de locuinte"
se debiteaza prin creditul contului:
234.02 "Furnizori si antreprenori pentru investitii"
- valoarea lucrarilor executate pentru finalizarea si darea in folosinta a
locuintelor aflate in diferite stadii de executie sau pentru constructii noi,
potrivit legii.
Contul 472 "Cheltuieli din fondul pentru constructii de locuinte"
se crediteaza prin debitul contului:
06 "Active fixe in curs"
- la finele anului, cheltuielile efectuate in cursul anului pentru
obiectivele de investitii neterminate care se continua si in anul urmator;
- la finalizarea investitiei, cu cheltuielile efectuate in anul curent, in
situatia bunurilor apartinand domeniului privat al unitatilor
administrativ-teritoriale.
372 "Fondul pentru constructii de locuinte"
- la finele anului, totalul cheltuielilor efectuate in cursul anului pentru
inchiderea contului de cheltuieli.
Contul 476 "Cheltuieli din taxe speciale"
Cu ajutorul acestui cont unitatile administrativ-teritoriale tin evidenta
cheltuielilor efectuate din taxe speciale pentru infiintarea serviciilor
publice locale, precum si pentru finantarea cheltuielilor de intretinere si
functionare ale acestor servicii.
Contul 476 "Cheltuieli din taxe speciale" este un cont de activ.
In debitul contului se inregistreaza cheltuielile efectuate, potrivit legii,
iar in credit, la finele anului, totalul cheltuielilor efectuate in cursul
anului pentru inchiderea contului de cheltuieli. Soldul debitor al contului,
inaintea operatiunii de inchidere de la finele anului, reprezinta totalul
cheltuielilor efectuate.
Contul 476 "Cheltuieli din taxe speciale" se debiteaza prin
creditul conturilor:
220 "Debitori"
- valoarea documentelor de cheltuieli depuse de personalul institutiei pentru
justificarea avansurilor primite;
230 "Decontari cu personalul"
- la finele lunii, drepturile personalului suportate din taxe speciale
instituite, conform legii;
233 "Decontari privind asigurarile sociale"
- contributia datorata bugetului asigurarilor sociale de stat, Fondului
national unic de asigurari sociale de sanatate suportate din taxe speciale
instituite, conform legii;
234 "Furnizori"
- valoarea bunurilor livrate, lucrari executate si servicii prestate care
se deconteaza ulterior;
235 "Decontari privind contributia de asigurari sociale pentru
somaj"
- contributia datorata bugetului asigurarilor sociale pentru somaj,
suportata din taxe speciale instituite, conform legii;
600 "Materiale"
- valoarea materialelor consumate care au fost achizitionate din taxe
speciale.
Contul 476 "Cheltuieli din taxe speciale" se crediteaza prin
debitul conturilor:
06 "Active fixe in curs"
- la finele anului, cheltuielile efectuate in cursul anului pentru
obiectivele de investitii neterminate care se continua si in anul urmator;
- la finalizarea investitiei, cu cheltuielile efectuate in anul curent, in
situatia bunurilor apartinand domeniului privat al unitatilor
administrativ-teritoriale.
376 "Taxe speciale"
- la finele anului, totalul cheltuielilor efectuate in cursul anului pentru
inchiderea contului de cheltuieli.
Contul 481 "Cheltuieli din sume reprezentand amortizarea activelor
fixe detinute de serviciile publice de interes local"
Cu ajutorul acestui cont unitatile administrativ-teritoriale in subordinea
carora functioneaza servicii publice fara personalitate juridica, precum si
serviciile de interes local cu personalitate juridica, care desfasoara
activitati economice, tin evidenta cheltuielilor efectuate pentru realizarea de
investitii in domeniul respectiv.
Contul 481 "Cheltuieli din sume reprezentand amortizarea activelor
fixe detinute de serviciile publice de interes local" este un cont de
activ. In debitul contului se inregistreaza cheltuielile efectuate pentru
investitii in domeniul respectiv, iar in credit, la finele anului, totalul
cheltuielilor efectuate in cursul anului, pentru inchiderea contului de
cheltuieli.
Soldul debitor al contului inaintea operatiunilor de inchidere de la finele
anului reprezinta cheltuieli efectuate in cursul anului.
Contul 481 "Cheltuieli din sume reprezentand amortizarea activelor
fixe detinute de serviciile publice de interes local" se debiteaza prin
creditul contului:
234.02 "Furnizori si antreprenori pentru investitii"
- sumele achitate furnizorilor pentru active fixe achizitionate, precum si
antreprenorilor in cazul lucrarilor executate in antrepriza;
Contul 481 "Cheltuieli din sume reprezentand amortizarea activelor
fixe detinute de serviciile publice de interes local" se crediteaza prin
debitul conturilor:
06 "Active fixe in curs"
- la finele anului, cu valoarea lucrarilor de investitii neterminate care
se continua si in anul urmator;
- la finalizarea investitiei, cu cheltuielile efectuate in anul curent, in
situatia bunurilor apartinand domeniului privat al unitatilor
administrativ-teritoriale.
381 "Sume reprezentand amortizarea activelor fixe detinute de
serviciile publice de interes local"
- la finele anului, totalul cheltuielilor-efectuate in cursul anului,
pentru inchiderea contului de cheltuieli.
Contul 482 "Cheltuieli din fonduri externe nerambursabile"
Cu ajutorul acestui cont unitatile administrativ-teritoriale si
institutiile sau serviciile publice din subordinea acestora tin evidenta
cheltuielilor efectuate din fonduri externe nerambursabile.
Contul 482 "Cheltuieli din fonduri externe nerambursabile" este
un cont de activ. In debitul contului se inregistreaza cheltuielile efectuate,
potrivit legii, iar in credit, la finele anului, totalul cheltuielilor
efectuate in cursul anului, pentru inchiderea contului de cheltuieli. Soldul
debitor al contului, inaintea operatiunii de inchidere de la finele anului,
reprezinta cheltuieli efectuate in cursul anului.
Contul 482 "Cheltuieli din fonduri externe nerambursabile" se
debiteaza prin creditul conturilor:
234 "Furnizori"
- valoarea bunurilor livrate, lucrari executate si servicii prestate care
urmeaza a se achita ulterior din fonduri externe nerambursabile;
600 "Materiale"
- valoarea materialelor consumate care au fost achizitionate din fonduri
externe nerambursabile.
182 "Disponibil din fonduri externe nerambursabile primite de
unitatile administrativ-teritoriale si institutiile sau serviciile publice din
subordine"
- imprumuturi din anii precedenti achitate din fonduri externe
nerambursabile (concomitent se efectueaza inregistrarea 205 = 214).
Contul 482 "Cheltuieli din fonduri externe nerambursabile" se
crediteaza prin debitul conturilor:
06 "Active fixe in curs"
- la finele anului, cu valoarea lucrarilor de investitii neterminate care
se continua si in anul urmator;
- la finalizarea investitiei, cu cheltuielile efectuate in anul curent, in
situatia bunurilor apartinand domeniului privat al unitatilor
administrativ-teritoriale.
382 "Fonduri externe nerambursabile"
- la finele anului, totalul cheltuielilor efectuate in cursul anului,
pentru inchiderea contului de cheltuieli.
ANEXA 3
la normele metodologice
MONOGRAFIE
privind inregistrarea in contabilitate a principalelor operatiuni
______________________________________________________________________________
| Explicatia operatiunii |Cont debitor|Cont
creditor|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| A. Constituirea si utilizarea taxelor speciale | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Taxe speciale datorate de beneficiarii de | 220 | 531
|
| servicii publice | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele incasate reprezentand taxe speciale | 176 | 220
|
| constituite administratiei publice locale | |
|
| concomitent | 531 | 376
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele incasate in numerar reprezentand taxe | 13 | 376
|
| speciale | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Depunerea in contul de disponibil la trezorerie a | 176 | 13
|
| taxelor speciale incasate in numerar | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Avansuri acordate furnizorilor, potrivit legii | 220 | 176
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele achitate furnizorilor pentru bunuri | |
|
| livrate, lucrari executate si servicii prestate | 234 | 176
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Valoarea documentelor de cheltuieli depuse de | 476 | 220
|
| personalul institutiei pentru justificarea | |
|
| avansurilor primite | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| La finele lunii, drepturile personalului | 476 | 230
|
| suportate din taxe speciale instituite, conform | |
|
| legii | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele reprezentand contributia datorata | 476 | 233
|
| bugetului asigurarilor sociale de stat, Fondului | |
|
| national unic de asigurari sociale de sanatate | |
|
| suportate din taxe speciale instituite, conform | |
|
| legii | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Valoarea bunurilor livrate, lucrari executate si | 476 | 234
|
| servicii prestate care se deconteaza ulterior | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele reprezentand contributia datorata | 476 | 235
|
| bugetului asigurarilor sociale pentru somaj | |
|
| suportata din taxe speciale instituite, conform | |
|
| legii | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Valoarea materialelor consumate care au fost | 476 | 600
|
| achizitionate din taxe speciale | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| La finele anului, cheltuielile efectuate in | 06 | 476
|
| cursul anului pentru obiectivele de investitii | |
|
| neterminate care se continua si in anul urmator; | |
|
| La finalizarea investitiei, cu cheltuielile | |
|
| efectuate in anul curent, in situatia bunurilor | |
|
| apartinand domeniului privat al unitatilor | |
|
| administrativ-teritoriale | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| La finele anului, totalul cheltuielilor efectuate | 376 | 476
|
| in cursul anului, pentru inchiderea contului de | |
|
| cheltuieli | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| B. Constituirea si utilizarea sumelor | |
|
| reprezentand amortizarea activelor fixe detinute | |
|
| de serviciile publice de interes local | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Valoarea bunurilor livrate, lucrari executate si | 225 | %
|
| servicii prestate care desfasoara activitati de | | 620
|
| natura economica si care au obligatia calcularii, | | 531
|
| inregistrarii si recuperarii fizice si morale a | | |
| activelor fixe aferente acestor activitati prin | |
|
| tarif sau pret, potrivit legii | 225 | 531
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Incasarea bunurilor livrate, lucrari executate si | 120 | 225
|
| servicii prestate | |
|
| Concomitent, inregistrarea veniturilor obtinute | 531 | %
|
| si constituirea sumelor reprezentand amortizarea | | 520
|
| activelor fixe detinute | | 381
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele incasate de serviciile publice de interes | 181 | 120
|
| local care desfasoara activitati economice si | |
|
| recupereaza uzura fizica si morala a activelor | |
|
| fixe aferenta acestor activitati virate in cont | |
|
| distinct la unitatile trezoreriei statului | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Utilizarea disponibilitatilor din cont pentru | % | 181
|
| realizarea de investitii in domeniul respectiv, | 220 |
|
| conform programului de investitii aprobat | 234.02 |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Avansuri acordate furnizorilor, potrivit legii | 220 | 181
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Valoarea bunurilor livrate, lucrari executate si | 481 | 234
|
| servicii prestate care urmeaza a se achita | |
|
| ulterior | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| La finele anului, cu valoarea lucrarilor de | 06 | 481
|
| investitii neterminate care se continua si in | |
|
| anul urmator; | |
|
| La finalizarea investitiei, cu cheltuielile | |
|
| efectuate in anul curent, in situatia bunurilor | |
|
| apartinand domeniului privat al unitatilor | |
|
| administrativ-teritoriale | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| La finele anului, totalul cheltuielilor efectuate | 381 | 481
|
| in cursul anului, pentru inchiderea contului de | |
|
| cheltuieli | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| C. Constituirea si utilizarea fondurilor externe | | |
| nerambursabile | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele incasate in contul de disponibil de la | 118 | 382
|
| banca reprezentand fonduri externe nerambursabile | |
|
| primite in valuta | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele incasate in contul de disponibil pentru | 182 | 382
|
| finantarea proiectelor in cadrul Programului | |
|
| SAPARD si altor proiecte ce se finanteaza din | |
|
| fonduri externe nerambursabile | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Echivalentul in lei a sumelor incasate in valuta | 182 | 118
|
| reprezentand fonduri externe nerambursabile (dupa | |
|
| efectuarea inregistrarii 118 = 382) | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Avansuri acordate, potrivit legii, pentru | 220 | 182
|
| realizarea proiectelor finantate din fonduri | |
|
| externe nerambursabile | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele achitate furnizorilor pentru bunuri | 234 | 182
|
| livrate, lucrari executate si servicii prestate | |
|
| aferente proiectelor finantate din fonduri | |
|
| externe nerambursabile | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele virate din disponibilitatile din fonduri | 208 | 182
|
| externe nerambursabile reprezentand dobanzi | |
|
| aferente imprumuturilor contractate de | |
|
| autoritatile locale pentru finantarea proiectelor | |
|
| in cadrul Programului SAPARD | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele virate din disponibilul din fonduri | 205 | 182
|
| externe nerambursabile reprezentand rate aferente | |
|
| imprumuturilor contractate de autoritatile locale | |
|
| incepand cu anul 2004 pentru finantarea | |
|
| proiectelor in cadrul Programului SAPARD | |
|
| (concomitent se preiau si cheltuielile de | |
|
| investitii efectuate din imprumuturi interne in | |
|
| cadrul Programului SAPARD, se efectueaza | |
|
| inregistrarea 482 = 410) | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Imprumuturi din anii precedenti achitate din | 482 | 182 |
| fonduri externe nerambursabile (concomitent se | |
|
| efectueaza inregistrarea 205 = 214) | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele virate din contul de disponibil pentru | 382 | 182
|
| reconstituirea platilor de casa efectuate din | |
|
| bugetul local | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Valoarea bunurilor livrate, lucrari executate si | 482 | 234
|
| servicii prestate care urmeaza a fi achitate | |
|
| ulterior din fonduri externe nerambursabile | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Valoarea materialelor consumate care au fost | 482 | 600
|
| achizitionate din fonduri externe nerambursabile | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| La finele anului, cu valoarea lucrarilor de | 06 | 482
|
| investitii neterminate care se continua si in | |
|
| anul urmator; | |
|
| La finalizarea investitiei, cu cheltuielile | |
|
| efectuate in anul curent, in situatia bunurilor | | |
| apartinand domeniului privat al unitatilor | |
|
| administrativ-teritoriale | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| La finele anului, totalul cheltuielilor efectuate | 382 | 482
|
| in cursul anului, pentru inchiderea contului de | |
|
| cheltuieli | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| D. Primirea si utilizarea imprumuturilor pentru | |
|
| investitii | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele incasate in contul deschis la unitatile | 115 | 205
|
| trezoreriei statului sau banci comerciale in | |
|
| vederea realizarii de investitii publice, precum | |
|
| si pentru refinantarea datoriei publice locale | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele incasate in contul deschis la banci | 115 | 232
|
| comerciale reprezentand dobanzi acordate pentru | |
|
| disponibilitatile pastrate in cont | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Avansuri acordate furnizorilor, potrivit legii | 220 | 115
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele achitate furnizorilor pentru active fixe | 234.02 | 115
|
| achizitionate, precum si antreprenorilor in cazul | |
|
| lucrarilor executate in antrepriza | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele achitate din contul de disponibil | 410 | 115
|
| reprezentand comisioane bancare | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele virate bugetului local reprezentand | 232 | 115
|
| dobanzi acordate pentru disponibilitatile | |
|
| pastrate in cont la banci comerciale (in | |
|
| contabilitatea bugetului local se efectueaza | |
|
| inregistrarea 102 = 500) | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Diferente de curs valutar favorabile constatate | 115 | 412
|
| la incasarea debitelor in valuta; | |
|
| Diferente de curs valutar favorabile rezultate | |
|
| din evaluarea lunara a disponibilitatilor in | | |
| valuta | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Suma imprumuturilor rambursate din bugetul local | 205 | 700.02
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Diferente de curs valutar nefavorabile constatate | 412 | 115
|
| la incasarea debitelor in valuta; | |
|
| Diferente de curs valutar nefavorabile rezultate | |
|
| din evaluarea lunara a disponibilitatilor in | |
|
| valuta | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele utilizate din imprumuturi contractate | 205 | 115
|
| pentru refinantarea datoriei publice locale prin | |
|
| rambursarea imprumuturilor scadente | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| E. Constituirea si utilizarea fondului de risc | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| a. Constituirea si utilizarea fondului de risc | |
|
| (in lei) | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Comisioane datorate de beneficiarii | 220 | 531
|
| imprumuturilor garantate | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Comisioane incasate reprezentand comisioane | 175.01 | 220
|
| datorate de la beneficiarii imprumuturilor | |
|
| garantate | |
|
| Concomitent | 531 | 375.01
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Dobanzile si penalitatile de intarziere aplicate | 220 | 531
|
| pentru neplata in termen a obligatiilor de catre | |
|
| beneficiarii imprumuturilor garantate | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele incasate reprezentand dobanzi si | 175.01 | 220
|
| penalitati de intarziere | |
|
| Concomitent | 531 | 375.01
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele incasate de la bugetul local in | 175.01 | 375.01
|
| completarea surselor de constituire a fondului | |
|
| de risc | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele achitate institutiilor finantatoare | 220 | 175.01
|
| reprezentand rate scadente la imprumuturi | | |
| garantate de unitatile administrativ-teritoriale | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele incasate reprezentand rambursari de rate | 175.01 | 220
|
| achitate de unitatea administrativ-teritoriala | |
|
| in contul beneficiarilor imprumuturilor | |
|
| garantate | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele incasate in plus, datorate agentilor | 220 | 231
|
| economici si serviciilor publice de interes local | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele restituite agentilor economici si | 231 | 175.01
|
| serviciilor publice reprezentand sumele incasate | |
|
| in plus | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Diferente de curs valutar favorabile constatate | 175 | 412
|
| la incasarea debitelor in valuta; | |
|
| Diferente de curs valutar favorabile rezultate | |
|
| din evaluarea lunara a disponibilitatilor in | |
|
| valuta | | |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele regularizate cu bugetul local la finele | 375.01 | 175.01
|
| anului in limita sumelor primite | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| b. Constituirea si utilizarea fondului de risc | |
|
| (in valuta) | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Comisioane datorate de beneficiarii | 220 | 531
|
| imprumuturilor garantate | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Comisioane incasate de la beneficiarii | 175.02 | %
|
| imprumuturilor garantate, potrivit legii | | 220
|
| | | 412
|
| | % | 220
|
| | 175 |
|
| | 412 |
|
| Concomitent | 531 | 375.02
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Dobanzile si penalitatile de intarziere aprobate | 220 | 531
|
| pentru neplata in termen de catre beneficiarii | |
|
| imprumuturilor garantate a comisioanelor | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele incasate reprezentand dobanzi si | 175.02 | %
|
| penalitati de intarziere | | 220
|
| | | 412
|
| | % | 220
|
| | 175 |
|
| | 412 |
|
| Concomitent | 531 | 375.02
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele acordate din bugetul local in completarea | 175.01 | 375.02
|
| surselor de constituire a fondului de risc | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Disponibilitati in lei ale fondului de risc | 175.02 | 175.01
|
| transformate in valuta in vederea efectuarii | |
|
| operatiunilor prevazute de lege | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele achitate institutiilor finantatoare | 220 | 175.02
|
| reprezentand rate scadente la imprumuturi | |
|
| garantate de unitatea administrativ-teritoriala | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele incasate de la beneficiarii imprumuturilor | 175.02 | %
|
| garantate reprezentand rambursari de rate | | 220
|
| achitate de unitatea administrativ-teritoriala | | 412
|
| | % | 220
|
| | 175 |
|
| | 412 |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele incasate in plus, datorate agentilor | 220 | 231
|
| economici si serviciilor de subordonare locala | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele restituite agentilor economici si | % | 175.02
|
| serviciilor publice reprezentand sumele incasate | 231 |
|
| in plus | 412 |
|
| | 231 | %
|
| | | 175.02
|
| | | 412
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Disponibilitati in valuta ale fondului de risc | 175.01 | 175.02
|
| transformate in lei in vederea efectuarii | | |
| operatiunilor de regularizare cu bugetul local, | |
|
| potrivit legii | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele regularizate cu bugetul local la finele | 375.02 | 175.01
|
| anului in limita sumelor primite | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| La finele anului, soldul creditor al contului de | 412 | 375.02
|
| diferente de curs valutar aferente operatiunilor | |
|
| in valuta efectuate din fondul de risc | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| La finele anului, soldul debitor al contului de | 375.02 | 412
|
| diferente de curs valutar aferente operatiunilor | |
|
| in valuta efectuate din fondul de risc | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| F. Constituirea si utilizarea fondului pentru | |
|
| constructii de locuinte | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Suma de platit de catre persoanele fizice | 220 | 531
|
| detinatoare de contracte, precontracte sau | | |
| repartitii reprezentand pretul initial al | |
|
| locuintei | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Suma platita de persoanele fizice detinatoare de | 172 | 220
|
| contracte, precontracte sau repartitii ca avans | |
|
| din surse proprii sau imprumutate, respectiv | |
|
| plata integrala din surse proprii a pretului | |
|
| initial al locuintei (concomitent 531 = 372) | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| O data cu receptia definitiva a locuintelor in | 220 | 531
|
| baza contractelor de imprumut sau de vanzare, | |
|
| dupa caz, suma care se mai datoreaza de catre | |
|
| persoanele fizice detinatoare de contracte, | |
|
| precontracte sau repartitie determinata ca | |
|
| diferenta intre costul definitiv al | |
|
| apartamentului si sumele achitate de beneficiari | |
|
| pana in acest moment (dupa deducerea sumelor | |
|
| aprobate pentru a fi acordate ca subventii | |
|
| persoanelor indreptatite potrivit legii) | | |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele incasate de la persoanele beneficiare de | 172 | 372
|
| locuinte, in baza contractului de vanzare | |
|
| (concomitent 531 = 372) | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele incasate de la persoanele beneficiare de | 172 | 372
|
| locuinte, in baza contractelor de imprumut, | |
|
| reprezentand rate scadente la imprumutul acordat | |
|
| si dobanzile aferente (concomitent 531 = 372) | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele incasate de la agenti economici in a caror | 172 | 220
|
| evidenta se afla investitiile respective si in a | |
|
| caror raspundere s-au preluat evidenta, | |
|
| urmarirea si incasarea ratelor la imprumuturile | |
|
| acordate si a dobanzilor la imprumuturile | |
|
| respective (mai putin comisionul retinut din | |
|
| dobanzile platite de imprumutati) | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Diminuarea dobanzii datorate de persoanele | 220 | 531
|
| beneficiare de imprumut cu valoarea comisionului | |
|
| retinut de agentii economici in a caror evidenta | |
|
| se afla investitiile respective (in rosu) | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Avansuri acordate din contul de depozite | 220 | 172
|
| constructorilor pentru realizarea de constructii | |
|
| de locuinte, potrivit legii | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele achitate constructorilor pentru lucrarile | 234 | 172
|
| executate la obiective de investitii pentru | |
|
| construirea de noi locuinte | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Lucrari executate pentru finalizarea si darea in | 472 | 234
|
| folosinta a locuintelor aflate in diferite | |
|
| stadii de executie sau pentru constructii noi, | |
|
| potrivit legii | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| La finele anului, cheltuielile efectuate in | 06 | 472
|
| cursul anului aferente obiectivelor de investitii | |
|
| pentru constructii de locuinte neterminate care | |
|
| se continua si in anul urmator | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| G. Constituirea si utilizarea fondului de rulment | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Constituirea fondului de rulment din excedentul | 57.01 | 102.01
|
| anual al bugetului local, rezultat la inchiderea | 102.01 | 102
|
| exercitiului, potrivit legii | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele acordate in timpul anului pentru | 202 | 102.01
|
| acoperirea golurilor temporare de casa provenite | |
|
| din decalaje intre veniturile si cheltuielile | |
|
| bugetului local curent | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele primite pentru acoperirea temporara a | 102 | 209
|
| golurilor de casa provenite din decalaje intre | |
|
| veniturile si cheltuielile bugetului local din | |
|
| anul curent | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele restituite din fondul de rulment in | 209 | 102
|
| situatia in care bugetul local nu inregistreaza | |
|
| goluri temporare de casa | | |
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele incasate in timpul anului din cele | 102.01 | 202
|
| acordate pentru acoperirea golurilor temporare | |
|
| de casa | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele incasate in timpul anului reprezentand | 102.01 | 339
|
| dobanzi acordate de trezoreria statului pentru | |
|
| disponibilitatile pastrate in cont 50.39 | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele transferate in contul 44 pentru | 102.01.01 | 102.01
|
| constituirea de depozite in conditiile legii, | |
|
| din disponibilitatile fondului de rulment | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele incasate in timpul anului reprezentand | 102.01.01 | 339
|
| dobanzi acordate de trezoreria statului pentru | |
|
| depozitele constituite in contul 44 | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele avansate din disponibilitatile fondului de | 220 | 102.01
|
| rulment furnizorilor si antreprenorilor pentru | | |
| realizarea de investitii | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Valoarea bunurilor livrate, lucrari executate si | 401 | 234
|
| servicii prestate care urmeaza a se deconta | |
|
| ulterior | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele achitate furnizorilor pentru active fixe | 234 | 102.01
|
| livrate, lucrari de investitii executate | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| Sumele acordate institutiilor serviciilor publice | 401 | 102.01
|
| de subordonare locala, precum si agentilor | |
|
| economici in vederea realizarii de investitii din | |
|
| competenta autoritatilor administratiei publice | |
|
| locale si pentru dezvoltarea serviciilor locale | |
|
| in interesul colectivitatii (institutiile si | |
|
| serviciile publice de subordonare locala care | |
|
| primesc sumele din fondul de rulment efectueaza | |
|
| inregistrarea: 119 = 337.80) | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| La finele anului, cheltuielile efectuate in | 06 | 401
|
| cursul anului pentru obiective de investitii | |
|
| neterminate care se continua si in anul urmator; | |
|
| La finalizarea investitiei, cu cheltuielile | |
|
| efectuate, in situatia bunurilor apartinand | |
|
| domeniului privat al unitatilor | |
|
| administrativ-teritoriale | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| La finele anului, cu sumele primite in cursul | 209 | 57.01
|
| anului din fondul de rulment pentru acoperirea | |
|
| temporara a golurilor de casa utilizate pentru | |
|
| acoperirea definitiva a deficitului bugetar | |
|
| rezultat la incheierea exercitiului bugetar | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| La finele anului sumele utilizate pentru | 401 | 202
|
| acoperirea definitiva a deficitului bugetar | |
|
| rezultat la incheierea exercitiului bugetar | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
| La finele anului, totalul cheltuielilor efectuate | 339 | 401
|
| pentru inchiderea contului de cheltuieli | |
|
|___________________________________________________|____________|_____________|
NOTA:
Conturile nou introduse pot intra in corespondenta si cu alte conturi
prevazute in Planul de conturi pentru institutiile publice in functie de
operatiunile ce se efectueaza, potrivit legii.