Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 6577 din 26 august 2008

pentru aprobarea Normelor privind autorizarea pentru ajustarea valorii in vama

ACT EMIS DE: AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 635 din 3 septembrie 2008



Având în vedere prevederile art. 156a din Regulamentul Comisiei (CEE) nr. 2.454/93 de stabilire a unor dispoziţii de aplicare a Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 2.913/92 de instituire a Codului vamal comunitar, cu modificările ulterioare, şi ale art. 61 alin. (3) din Regulamentul de aplicare a Codului vamal al României, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 707/2006, cu modificările şi completările ulterioare,

în temeiul art. 5 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 532/2007 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale a Vămilor, cu modificările şi completările ulterioare,

vicepreşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Normele privind autorizarea pentru ajustarea valorii în vamă, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Prezentul ordin intră în vigoare la 15 zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Vicepreşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,

Gelu Ştefan Diaconu

ANEXĂ

NORME

privind autorizarea pentru ajustarea valorii în vamă

Art. 1. - Prezentele norme stabilesc, în aplicarea art. 156a din Regulamentul Comisiei (CEE) nr. 2.454/93 de stabilire a unor dispoziţii de aplicare a Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 2.913/92 de instituire a Codului vamal comunitar, cu modificările ulterioare, modul de autorizare pentru ajustarea valorii în vamă a mărfurilor de către Autoritatea Naţională a Vămilor.

Art. 2. - Autorizarea pentru ajustarea valorii în vamă se acordă de Autoritatea Naţională a Vămilor, la solicitarea scrisă a persoanelor interesate, numai pentru plasarea mărfurilor, în mod repetat şi în baza aceloraşi condiţii contractuale, sub regim vamal de punere în liberă circulaţie.

Art. 3. - (1) Potrivit art. 61 alin. (1) din Regulamentul de aplicare a Codului vamal al României, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 707/2006, cu modificările şi completările ulterioare, cererile de autorizare se adresează, în scris, Autorităţii Naţionale a Vămilor.

(2) Cererea trebuie să fie însoţită de documente şi informaţii care să permită identificarea:

a)  titularului autorizaţiei: denumire, adresă, cod unic de identificare, persoană de contact;

b)   mărfurilor avute în vedere la obţinerea autorizaţiei: denumirea comercială, încadrarea tarifară, ţara de origine, ţara de expediţie, vânzătorul/expeditorul mărfurilor;

c) elementelor de determinat în aplicarea art. 156a alin. (1) din Regulamentul Comisiei (CEE) nr. 2.454/93.

(3)  Pentru eliberarea autorizaţiei pentru ajustarea valorii în vamă, Autoritatea Naţională a Vămilor verifică dacă sunt îndeplinite următoarele condiţii:

a)  cele prevăzute la art. 156a alin. (2) din Regulamentul Comisiei (CEE) nr. 2.454/93;

b)   persoana interesată nu înregistrează debite faţă de autoritatea vamală.

Art. 4. - In vederea determinării elementelor prevăzute la art. 156a alin. (1) din Regulamentul Comisiei (CEE) nr. 2.454/93, Autoritatea Naţională a Vămilor poate, în funcţie de circumstanţele tranzacţiei, să solicite următoarele documente şi informaţii:

a)  pentru elementele prevăzute la art. 32 alin. (1) lit. (a) paragraful (i) şi art. 33 lit. (e) din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 2.913/92, respectiv comisioane şi cheltuieli de brokeraj, precum şi comisioane de cumpărare:

- contractul comercial încheiat cu vânzătorul mărfurilor sau orice document sau informaţii care au stat la baza încheierii tranzacţiei;

-  modul de determinare a comisionului sau a cheltuielilor de brokeraj;

- angajamente de cheltuieli privind comisioane şi cheltuieli de brokeraj referitoare la tranzacţia în cauză;

- orice alte documente sau informaţii relevante, în funcţie de circumstanţele tranzacţiei;

b) pentru elementele prevăzute la art. 32 alin. (1) lit. (b) din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 2.913/92, respectiv mărfuri şi servicii furnizate direct sau indirect de cumpărător gratuit ori la un cost redus pentru utilizare în legătură cu fabricarea sau vânzarea la export a mărfurilor importate:

- contractul de producţie sau de prestare de servicii încheiat cu partenerul extern ori orice document sau informaţie care a stat la baza încheierii tranzacţiei;

- documente şi/sau informaţii relevante pentru materiale şi servicii referitoare la valoarea acestora, costul sau preţul de achiziţie a serviciilor;

- date privind furnizorul materialelor sau al serviciilor;

- orice alte documente sau informaţii relevante, în funcţie de circumstanţele tranzacţiei;

c)  pentru elementele prevăzute la art. 32 alin. (1) lit. (c) din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 2.913/92, respectiv redevenţe şi drepturi de licenţă:

- contractul comercial încheiat cu vânzătorul mărfurilor sau orice document ori informaţie care a stat la baza încheierii tranzacţiei;

- contractul de licenţă, documente sau informaţii referitoare la redevenţe ori drepturi de licenţă;

- elemente de identificare a vânzătorului mărfurilor şi a deţinătorului licenţei;

- elemente de identificare a legăturii existente între vânzător, cumpărător şi deţinătorul licenţei;

- suma totală a redevenţelor şi drepturilor de licenţă care trebuie plătite pe o perioadă de maximum 3 ani de la data depunerii cererii de autorizare (dacă nu se cunoaşte suma exactă, se va prezenta o estimare a acesteia);

- orice alte documente sau informaţii relevante, în funcţie de circumstanţele tranzacţiei;

d)  pentru elementele prevăzute la art. 32 alin. (1) lit. (d) din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 2.913/92, respectiv valoarea oricărei părţi din profitul oricărei revânzări, înstrăinări sau utilizări ulterioare a mărfurilor importate care îi revine, direct ori indirect, vânzătorului:

- contractul comercial încheiat cu vânzătorul mărfurilor sau orice document ori informaţie care a stat la baza încheierii tranzacţiei;

- contractul prin care sunt stabilite obligaţiile de plată;

- modul de stabilire a plăţilor respective;

- orice alte documente sau informaţii relevante, în funcţie de circumstanţele tranzacţiei;

e)  pentru elementele prevăzute la art. 32 alin. (1) lit. (e) din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 2.913/92, respectiv cheltuielile de transport şi costul asigurării mărfurilor importate, precum şi cheltuielile de încărcare şi manipulare legate de transportul mărfurilor importate până la punctul de introducere a mărfurilor pe teritoriul vamal al Comunităţii:

- contractul comercial încheiat cu vânzătorul mărfurilor sau orice document ori informaţie care a stat la baza încheierii tranzacţiei;

-  contractul de transport pe parcurs extern sau orice document ori informaţie relevantă care a stat la baza angajării transportului;

- contractul şi poliţa de asigurare a mărfurilor transportate pe parcurs extern;

- documente sau informaţii relevante pentru determinarea sumelor respective;

- orice alte documente sau informaţii relevante, în funcţie de circumstanţele tranzacţiei;

f) pentru elementele prevăzute la art. 33 lit. (a), (b) şi (f) din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 2.913/92, respectiv cheltuielile de transport pentru mărfuri după sosirea lor la locul de intrare pe teritoriul vamal al Comunităţii, cheltuielile pentru construcţie, montare, asamblare, întreţinere şi asistenţă tehnică, întreprinse după importul mărfurilor, cum ar fi instalaţii, utilaje sau echipamente industriale, precum şi drepturi de import ori alte taxe de plătit în Comunitate ca urmare a importului sau vânzării mărfurilor:

- contractul comercial încheiat cu vânzătorul mărfurilor sau orice document ori informaţie care a stat la baza încheierii tranzacţiei;

- contractul de transport sau orice document ori informaţie care a stat la baza angajării transportului;

- documente sau informaţii relevante pentru determinarea sumelor respective;

- orice alte documente sau informaţii relevante, în funcţie de circumstanţele tranzacţiei;

g) pentru elementele prevăzute la art. 33 lit. (c) din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 2.913/92, respectiv valoarea dobânzilor stabilită în conformitate cu acordurile de finanţare încheiate de cumpărător şi referitoare la cumpărarea mărfurilor importate:

- contractul comercial încheiat cu vânzătorul mărfurilor sau orice document care a stat la baza încheierii tranzacţiei;

- contractul sau acordul de finanţare, încheiat în scris, din care să rezulte că mărfurile sunt vândute la preţul declarat ca preţ efectiv plătit sau de plătit şi că rata dobânzii pretinsă nu depăşeşte nivelul uzual pentru astfel de tranzacţii în ţara şi la momentul în care s-a acordat finanţarea;

- orice alte documente sau informaţii relevante, în funcţie de circumstanţele tranzacţiei;

h) pentru elementele prevăzute la art. 33 lit. (d) din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 2.913/92, respectiv cheltuieli privind dreptul de a reproduce în Comunitate mărfurile importate:

- contractul comercial încheiat cu vânzătorul mărfurilor sau orice document care a stat la baza încheierii tranzacţiei;

- descrierea operaţiunii şi locul de realizare a acesteia;

- documente sau informaţii relevante privind modalitatea de determinare a plăţilor respective şi cuantumul acestora;

- orice alte documente sau informaţii relevante, în funcţie de circumstanţele tranzacţiei.

Art. 5. - Autorizaţia se emite pe un formular conform modelului prevăzut în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentele norme, şi se completează potrivit notelor explicative prevăzute în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentele norme.

Art. 6. - Autorizaţia se comunică solicitantului în conformitate cu prevederile art. 6 din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 2.913/92.

Art. 7. - Perioada de valabilitate a autorizaţiei este cea solicitată de persoana interesată, conform documentelor prezentate, dar nu poate depăşi 3 ani de la data emiterii, cu condiţia ca circumstanţele rezultate din documentele şi informaţiile prezentate de solicitant, care au stat la baza emiterii acesteia, să nu fie modificate. Titularul autorizaţiei este obligat să informeze în scris Autoritatea Naţională a Vămilor despre toate modificările intervenite asupra elementelor care sunt de natură să afecteze conţinutul autorizaţiei.

Art. 8. -Autorizaţia poate fi anulată, revocată sau modificată în conformitate cu prevederile art. 8 si 9 din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 2.913/92.

Art. 9. - Pentru prelungirea perioadei de valabilitate a autorizaţiei, titularul acesteia trebuie să adreseze în scris Autorităţii Naţionale a Vămilor, cu cel puţin 60 de zile înainte de expirarea perioadei de valabilitate, o solicitare de prelungire a autorizaţiei iniţiale. Autoritatea Naţională a Vămilor va analiza solicitarea, ţinând cont de termenii şi condiţiile avute în vedere la emiterea autorizaţiei iniţiale, şi va verifica dacă circumstanţele rezultate din documentele şi informaţiile prezentate de solicitant care au stat la baza emiterii autorizaţiei iniţiale mai sunt valabile.

ANEXA Nr. 1 la norme

MINISTERUL ECONOMIEI ŞI FINANŢELOR

AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ

AUTORITATEA NAŢIONALĂ A VĂMILOR

AUTORIZAŢIE PENTRU AJUSTAREA VALORII ÎN VAMĂ

nr...................../dată.......................

Titularul autorizaţiei:

Denumire:

Adresă:

Cod unic de identificare:

Nr. telefon:

Nr. fax:

E-mail:

1.

Se autorizează

Utilizarea sumei sau procentului de ajustare indicat în rubrica 3(c) în vederea ajustării preţului efectiv plătit sau de plătit declarat, pentru a ţine cont de anumite elemente care se adaugă acestui preţ şi care nu sunt cuantificabile la momentul evaluării mărfurilor în vamă1

Utilizarea sumei sau procentului de ajustare indicat în rubrica 3(c) în vederea ajustării preţului efectiv plătit sau de plătit declarat, pentru a ţine cont de anumite elemente care se deduc din acest preţ şi care nu sunt diferite de acesta la momentul evaluării mărfurilor în vamă1

Obiectul autorizaţiei

Art. 32 alin.  1 lit.   [...]   paragraful   [...] din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 2.913/92

descriere   (de  exemplu:   comisioane  şi   cheltuieli  de brokeraj, redevenţe şi drepturi de licenţă etc):

Art. 33 lit. [...] din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 2.913/92

descriere (de exemplu: cheltuieli de transport pentru mărfuri după sosirea lor la locul de intrare pe teritoriul vamal al Comunităţii, drepturi de import sau alte taxe de plătit în Comunitate, dobânzi etc):

2.

Termen de valabilitate: de la....................până la.......................

3.

Ajustare

3a)

Baza de calcul a ajustării:

3b)

Modalitatea de determinare a ajustării:

3c)

Rezultatul

Elemente care se adăugă preţului efectiv plătit sau de plătit

Suma (unitate monetară/unitate de măsură):

Procent (%):

Elemente care se deduc din preţul efectiv plătit sau de plătit

Suma (unitate monetară/unitate de măsură):

Procent (%):

1 Data înregistrării declaraţiei vamale la biroul vamal.

4.

Date privind mărfurile

4a)

Mărfuri (descriere comercială), încadrarea tarifară şi alte referinţe comerciale necesare (marcă, model etc):

4b)

Furnizor(i) (denumire şi adresă):

4c)

Dacă este cazul, deţinătorul licenţei (denumire şi adresă):

5.

Prezenta autorizaţie înlocuieşte Autorizaţia nr.................../data .............................., emisă de Autoritatea

Naţională a Vămilor

6.

Alte menţiuni

..................................................

(conducătorul unităţii emitente)

ANEXA Nr. 2 la norme

NOTE   EXPLICATIVE

privind completarea autorizaţiei pentru ajustarea valorii în vamă

1.  Elementele de identificare ale autorizaţiei (nr. şi dată) se înscriu în rubrica nr. 6 a declaraţiei pentru valoarea în vamă (documentul DV1).

2.   La rubrica nr. 1 a autorizaţiei se bifează căsuţele corespunzătoare şi se prezintă elementele care fac obiectul autorizaţiei [de exemplu: art. 32 alin. (1) lit. (a) paragraful (i) din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 2.913/92 - descriere: comisioane şi cheltuieli de brokeraj, cu excepţia comisioanelor de cumpărare].

3.  La rubrica nr. 3 se prezintă elementele de identificare a bazei de calcul a ajustării (de exemplu: preţ FOB, EXW, preţ care include cheltuieli de transport pe teritoriul Comunităţii etc), modalitatea de determinare a ajustării (de exemplu: formula de calcul) şi rezultatul (se bifează căsuţa corespunzătoare tipului de element şi se înscrie suma sau procentul efectiv).

4.  La rubrica nr. 4 se prezintă elementele de identificare a mărfurilor care fac obiectul operaţiunilor de punere în liberă circulaţie pentru care se eliberează autorizaţia, precum şi date privind furnizorii sau, dacă este cazul, deţinătorul licenţei, conform documentelor puse la dispoziţia autorităţii vamale de persoana interesată.

5.  Rubrica nr. 5 se completează, dacă este cazul, cu datele de identificare ale unei autorizaţii emise anterior pentru acelaşi titular, în situaţia în care autorizaţia emisă o înlocuieşte pe aceasta din diverse motive, care pot fi menţionate la rubrica nr. 6.

6.  Rubricile neutilizate se barează.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 6577/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 6577 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 6577/2008
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu