Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 647 din 16 mai 2005

pentru aprobarea Normelor metodologice privind elaborarea planurilor de urgenta in caz de accidente in care sunt implicate substante periculoase

ACT EMIS DE: MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 460 din 31 mai 2005


SmartCity3


    In conformitate cu prevederile art. 24 alin. (1) lit. f) din Legea nr. 481/2004 privind protectia civila si ale art. 11 alin. (5) din Hotararea Guvernului nr. 95/2003 privind controlul activitatilor care prezinta pericole de accidente majore in care sunt implicate substante periculoase,
    in temeiul art. 9 alin. (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 63/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Administratiei si Internelor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 604/2003, cu modificarile ulterioare,

    ministrul administratiei si internelor emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Normele metodologice privind elaborarea planurilor de urgenta in caz de accidente in care sunt implicate substante periculoase, prevazute in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor va monitoriza indeplinirea prevederilor prezentului ordin.
    Art. 3
    Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si intra in vigoare la 30 de zile de la data publicarii. Incepand cu aceeasi data se abroga orice reglementari contrare.

                  p. Ministrul administratiei si internelor,
                              Anghel Andreescu,
                              secretar de stat

    ANEXA 1

                             NORME METODOLOGICE
privind elaborarea planurilor de urgenta in caz de accidente in care sunt implicate substante periculoase

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Normele metodologice privind elaborarea planurilor de urgenta in caz de accidente in care sunt implicate substante periculoase, denumite in continuare norme metodologice, se aplica in cadrul obiectivelor care indeplinesc conditiile prevazute in anexa nr. 2 la Hotararea Guvernului nr. 95/2003 privind controlul activitatilor care prezinta pericole de accidente majore in care sunt implicate substante periculoase, precum si in cadrul agentilor economici de stat sau privati care produc, prelucreaza, manipuleaza, depoziteaza si utilizeaza substante toxice, inflamabile sau explozive, care pot produce poluari, incendii, explozii, avarii ori accidente chimice cu impact asupra vietii, proprietatii si factorilor de mediu atat pe amplasamentul obiectivului, cat si in afara acestuia.
    Art. 2
    (1) Scopul elaborarii prezentelor norme metodologice consta in stabilirea unei conceptii unitare de intocmire a planurilor de urgenta atat la nivelul titularilor de activitati potential generatoare de accidente majore in care sunt implicate substante periculoase, cat si la nivelul autoritatilor publice locale care au responsabilitati de actiune in astfel de situatii.
    (2) Prezentele norme metodologice vor asigura cadrul juridic, organizatoric si functional in vederea planificarii si executarii masurilor specifice, pentru activitatile care prezinta pericole de accidente majore in care sunt implicate substante periculoase la obiectivele identificate de autoritatile teritoriale de protectie a mediului si cele de protectie civila, conform reglementarilor legale in vigoare.
    (3) In sensul prezentului ordin, prin autoritatea centrala pentru protectie civila se intelege Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta, iar prin autoritatea teritoriala pentru protectie civila se intelege inspectoratul pentru situatii de urgenta judetean sau Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta al Municipiului Bucuresti.
    Art. 3
    In conformitate cu prevederile prezentelor norme metodologice se intocmesc urmatoarele tipuri de planuri de urgenta:
    - plan de urgenta interna;
    - plan de urgenta externa.
    Art. 4
    (1) Planurile de urgenta prevazute la art. 3 se adapteaza in functie de specificul fiecarui obiectiv, de tipurile de accidente potentiale, de felul si de cantitatile substantelor periculoase, de organizarea administrativ-teritoriala si de conditiile de mediu.
    (2) Principalele tipuri de evenimente in care sunt implicate substante periculoase, pentru care se intocmesc planuri de urgenta, sunt:
    - emisii de substante periculoase;
    - avarii;
    - accidente chimice majore;
    - incendii;
    - explozii.

    CAP. 2
    Planul de urgenta interna

    Art. 5
    (1) Planul de urgenta interna se elaboreaza in scopul planificarii masurilor specifice pentru reducerea riscului asupra sanatatii angajatilor, calitatii factorilor de mediu si integritatii bunurilor materiale, in caz de evenimente in care sunt implicate substante periculoase, produse pe amplasamentul unor obiective - sursa de risc chimic, incendiu, explozii si poluari.
    (2) Planul prevazut la alin. (1) are la baza identificarea riscurilor potentiale specifice, precum si procedurile de raspuns in vederea asigurarii:
    - informarii oportune a titularilor de activitati, angajatilor, populatiei si autoritatilor publice locale;
    - pregatirii personalului cu functii de decizie, a angajatilor si a fortelor de interventie;
    - interventiei de urgenta, in mod organizat si intr-o conceptie unitara, pentru prevenirea, limitarea si inlaturarea consecintelor;
    - refacerii si reabilitarii factorilor de mediu;
    - reluarii in conditii normale a activitatilor de productie.
    Art. 6
    (1) Elaborarea planurilor de urgenta interna se realizeaza de catre titularii de activitati cu pericol potential de producere a unor evenimente generate de substante periculoase, in cantitati egale sau mai mari decat cele prevazute in anexa nr. 2 la Hotararea Guvernului nr. 95/2003.
    (2) Organul tehnic care coordoneaza elaborarea planului de urgenta interna este compartimentul de protectie civila.
    (3) Planul de urgenta interna se intocmeste in doua exemplare, dintre care un exemplar se pastreaza la dispeceratul obiectivului sau la ofiterul de serviciu, iar celalalt exemplar, de catre inspectorul de protectie civila al obiectivului.
    (4) Procesul de elaborare a planului de urgenta interna se bazeaza pe informatiile continute in raportul de securitate al obiectivului, elaborat potrivit art. 8 alin. (1) din Hotararea Guvernului nr. 95/2003.
    (5) Termenele de elaborare a planurilor de urgenta interna sunt:
    a) pentru obiectivele noi si pentru obiectivele existente care sufera modificari importante, inainte de inceperea functionarii acestora in noile conditii;
    b) pentru obiectivele existente, in termen de 6 luni de la data intrarii in vigoare a prezentelor norme metodologice.
    Art. 7
    (1) Planul de urgenta interna, aprobat de catre titularul activitatii, se prezinta spre avizare autoritatilor teritoriale pentru protectie civila, precum si celorlalte autoritati abilitate, in functie de specificul obiectivului.
    (2) Verificarea planurilor de urgenta interna se efectueaza de catre personal atestat de autoritatea centrala de protectie civila, numit prin ordin de zi pe unitate.
    (3) Avizul prevazut la alin. (1) se elibereaza sub semnatura sefului inspectoratului pentru situatii de urgenta judetean.
    Art. 8
    (1) Planul de urgenta interna se va distribui dupa cum urmeaza:
    - doua exemplare originale - la titularul de activitate;
    - o copie - la autoritatea teritoriala de protectie civila;
    - o copie - la autoritatea teritoriala de protectie a mediului.
    (2) Extrase din planul de urgenta interna se vor distribui autoritatilor publice care l-au avizat, fortelor de interventie interne si externe care au misiuni de actiune pe amplasament, precum si vecinilor ce pot fi afectati in cazul producerii unui accident.
    (3) Responsabilitatea distribuirii planului de urgenta interna revine inspectorului de protectie civila.
    (4) Planul de urgenta interna va cuprinde o lista de distributie a exemplarelor originale, copiilor si extraselor.
    Art. 9
    (1) Responsabilitatea actualizarii planului de urgenta interna revine inspectorului de protectie civila al obiectivului, aceasta activitate realizandu-se anual sau ori de cate ori apar modificari, astfel:
    - schimbarea unor persoane cu responsabilitati in schema generala de raspuns la urgente;
    - schimbarea adreselor/numerelor de telefon, fax, telex etc.;
    - modificari in situatiile cu necesarul de resurse umane si materiale, cu acordul titularului de activitate;
    - modificari in programul de instruire-pregatire.
    (2) Revizuirea planului de urgenta interna se realizeaza la intervale de cel mult 3 ani sau la solicitarea autoritatilor teritoriale de protectie civila, pe baza modificarilor produse in:
    - caracteristicile surselor de risc;
    - structura economica a obiectivului;
    - realizarea cooperarii;
    - conceptia aplicarii planului.
    (3) Dupa fiecare actualizare si revizuire modificarile sunt transmise prin grija inspectorului de protectie civila tuturor celor carora li s-a distribuit planul sau extrasul de pe acesta.
    Art. 10
    (1) Planul de urgenta interna va fi testat si evaluat prin exercitii organizate de catre titularul activitatii.
    (2) Inainte de executarea exercitiilor se asigura actualizarea sau, dupa caz, revizuirea planului de urgenta interna, precum si antrenamente partiale cu personalul de decizie si cu fortele de interventie.
    (3) Pregatirea exercitiilor si antrenamentelor se executa pe baza unui grafic intocmit de inspectorul de protectie civila, avizat de compartimentele de specialitate ale obiectivului si de autoritatea teritoriala de protectie civila si aprobat de titularul activitatii.
    (4) Anual se va executa cel putin cate un exercitiu pentru fiecare tip de eveniment in care sunt implicate substante periculoase, precum incendiu, explozie, avarie, accident chimic, emisie de substante periculoase.
    (5) Exercitiile si antrenamentele cu scenarii care presupun efecte in afara amplasamentului se vor organiza si desfasura cel putin o data la 3 ani.
    (6) Evaluarea planului de urgenta interna se realizeaza dupa executarea exercitiilor prevazute la alin. (1), pe baza concluziilor si rapoartelor prezentate de personalul special angrenat in acest scop, cate un exemplar din raportul de evaluare fiind transmis autoritatilor teritoriale de protectie civila si celor de protectie a mediului.
    Art. 11
    Structura-cadru a planului de urgenta interna este prevazuta in anexa nr. 1.

    CAP. 3
    Planul de urgenta externa

    Art. 12
    (1) Planul de urgenta externa se elaboreaza in scopul planificarii intr-o conceptie unitara a masurilor necesare pentru protectia vietii, proprietatii si a calitatii factorilor de mediu din afara amplasamentelor obiectivelor, in caz de accident major, in care sunt implicate substante periculoase.
    (2) Planul de urgenta externa urmareste:
    a) realizarea in timp scurt, in mod organizat si intr-o conceptie unitara a masurilor si actiunilor de protectie si interventie in caz de accident major;
    b) reducerea impactului asupra sanatatii populatiei din jurul amplasamentului asupra calitatii factorilor de mediu si integritatii bunurilor materiale;
    c) informarea si alarmarea oportuna a populatiei;
    d) planificarea modalitatilor de evacuare a populatiei expuse riscului in situatii de urgenta;
    e) stabilirea procedurilor de actiune a fortelor de interventie din afara amplasamentului.
    Art. 13
    (1) Autoritatile teritoriale pentru protectie civila elaboreaza planuri de urgenta externa pentru fiecare obiectiv cu pericol potential de producere a unor evenimente generate de substante periculoase, in cantitati egale sau mai mari decat cele prevazute in anexa nr. 2 la Hotararea Guvernului nr. 95/2003.
    (2) Planul de urgenta externa se va elabora in doua exemplare, dintre care unul se va pastra la titularul activitatii, iar celalalt la centrul operational al inspectoratului judetean/al municipiului Bucuresti pentru situatii de urgenta.
    (3) In procesul de elaborare a planului de urgenta externa autoritatea teritoriala de protectie civila va consulta autoritatile administratiei publice locale, structurile deconcentrate ale ministerelor cu responsabilitati de interventie la accidente majore, populatia din zonele de risc, precum si institutele de cercetare si de invatamant.
    (4) Planul de urgenta externa se elaboreaza tinandu-se seama de informatiile cuprinse in raportul de securitate si de reglementarile legale privind prevenirea accidentelor majore.
    (5) Termenele de elaborare a planului de urgenta externa sunt:
    a) pentru obiectivele noi si pentru obiectivele existente care sufera modificari importante, inainte de inceperea functionarii acestora;
    b) pentru obiectivele existente, in termen de 9 luni de la data intrarii in vigoare a prezentelor norme metodologice.
    Art. 14
    (1) Planul de urgenta externa se aproba de prefect, dupa avizarea acestuia de catre autoritatile teritoriale de politie, jandarmi, de protectie a mediului, inspectia muncii, sanatate publica, precum si de alte autoritati abilitate, dupa caz, potrivit specificului obiectivului.
    (2) Aprobarea si avizul prevazute la alin. (1) se consemneaza, sub semnatura, pe prima pagina a planului de urgenta externa de catre sefii fiecarei institutii abilitate.
    Art. 15
    (1) Planul de urgenta externa se va distribui dupa cum urmeaza:
    a) un exemplar original se va pastra in cadrul centrului operational al inspectoratului judetean/al municipiului Bucuresti pentru situatii de urgenta;
    b) un exemplar original - la presedintele comitetului judetean pentru situatii de urgenta;
    c) o copie - la autoritatea centrala de protectie civila.
    (2) Extrase din planul de urgenta externa se vor distribui tuturor autoritatilor publice locale de specialitate cu sarcini de interventie, precum si autoritatilor administratiei publice locale dispuse in zonele de planificare la urgenta.
    (3) Responsabilitatea distribuirii planului de urgenta externa revine autoritatii teritoriale de protectie civila.
    (4) Planul de urgenta externa va cuprinde o lista de distributie a exemplarelor originale, copiilor si extraselor.
    Art. 16
    (1) Planurile de urgenta externa se actualizeaza, prin grija autoritatii teritoriale de protectie civila, anual sau ori de cate ori apar modificari in ceea ce priveste:
    a) componenta schemei de organizare la urgenta;
    b) adresele, numerele de telefon, fax;
    c) modificarile in situatiile cu necesarul de resurse umane si materiale;
    d) modificarile in programul de instruire-pregatire.
    (2) Revizuirea planului de urgenta externa se realizeaza la intervale de cel mult 3 ani, pe baza modificarilor produse in:
    - caracteristicile surselor de risc;
    - realizarea cooperarii;
    - conceptia aplicarii planului;
    - structura asezarilor umane din zonele de risc.
    (3) Dupa fiecare actualizare si revizuire modificarile sunt transmise, prin grija autoritatii teritoriale pentru protectie civila, tuturor celor care sunt trecuti pe lista de distributie a planului de urgenta externa.
    Art. 17
    (1) Planul de urgenta externa va fi testat si evaluat prin exercitii si aplicatii organizate de autoritatile teritoriale pentru protectie civila, pe baza unui grafic aprobat de prefectul judetului.
    (2) Inainte de executarea exercitiilor se asigura actualizarea sau, dupa caz, revizuirea planului de urgenta externa, precum si antrenamente partiale cu personalul de decizie si cu fortele de interventie.
    (3) Pentru asigurarea unei pregatiri adecvate a personalului cu atributii de decizie si de interventie vor fi organizate si desfasurate periodic mai multe tipuri de activitati, astfel:
    - exercitii de simulare in centrul operational pentru situatii de urgenta;
    - exercitii cu scenarii de urgenta pe amplasament;
    - exercitii cu scenarii de urgenta in afara amplasamentului;
    - antrenamente de specialitate la sala si in teren;
    - aplicatii de specialitate.
    (4) Exercitiile cu scenarii care presupun efecte in afara amplasamentului se vor organiza si desfasura cel putin o data la 3 ani si vor fi, de regula, corelate cu exercitiile organizate de titularul activitatii.
    (5) Evaluarea planului de urgenta externa se realizeaza dupa executarea exercitiilor si aplicatiilor, pe baza concluziilor si rapoartelor prezentate de personalul special angrenat in acest scop, un exemplar din raportul de evaluare fiind transmis la autoritatea centrala de protectie civila.
    Art. 18
    Structura-cadru a planului de urgenta externa este prezentata in anexa nr. 2.

    CAP. 4
    Dispozitii finale

    Art. 19
    Autoritatea centrala de protectie civila va elabora, in termen de 6 luni de la data intrarii in vigoare a prezentelor norme metodologice, un regulament cu proceduri operationale specifice pentru organizarea si conducerea activitatilor de prevenire si combatere a consecintelor avariilor/accidentelor in care sunt implicate substantele periculoase prevazute in anexa nr. 2 la Hotararea Guvernului nr. 95/2003.
    Art. 20
    Titularul de activitate este obligat sa furnizeze autoritatilor teritoriale pentru protectie civila, in termenele prevazute de reglementarile legale in vigoare, toate informatiile necesare pentru elaborarea planului de urgenta externa.
    Art. 21
    Planurile de urgenta interna si externa se pun in aplicare imediat de catre titularul activitatii si, atunci cand situatia o impune, de catre autoritatile teritoriale de protectie civila, in urmatoarele situatii:
    a) cand survine un accident major;
    b) cand survine un eveniment necontrolat care, prin natura sa, poate provoca un accident major.
    Art. 22
    Pentru neschimbare, pe fiecare fila a planurilor de urgenta interna si externa se aplica stampila institutiei sau a agentului economic care l-a elaborat.
    Art. 23
    In vederea participarii publicului la dezbaterea continutului planurilor de urgenta interna si externa, se vor organiza informari prin intermediul mass-media, expuneri, conferinte, dezbateri publice, pagini web si altele asemenea.
    Art. 24
    Pentru intocmirea planurilor de urgenta interna si externa, precum si a planurilor de protectie si interventie se pot angaja persoane fizice sau juridice atestate, in conditiile legii.
    Art. 25
    Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezentele norme metodologice.

    ANEXA 1
    la normele metodologice

                               STRUCTURA-CADRU
                        a planului de urgenta interna

    1. Lista cu distributia planului
    2. Evidenta actualizarilor si revizuirilor
    3. Cuprins
    4. Generalitati
    5. Informatii despre obiectiv
    6. Identificarea si clasificarea evenimentelor
    7. Clasificarea urgentelor
    8. Notificarea, informarea si alarmarea
    9. Organizarea si conducerea actiunilor de interventie
    10. Comunicatiile
    11. Logistica
    12. Monitorizarea factorilor de mediu
    13. Comunicarea cu mass-media si informarea publica
    14. Verificarea planului

    ANEXA 2
    la normele metodologice

                               STRUCTURA-CADRU
                        a planului de urgenta externa

    1. Lista cu distributia planului
    2. Evidenta actualizarilor si revizuirilor
    3. Cuprins
    4. Generalitati
    5. Informatii despre obiectiv
    6. Cadru general
    7. Organizarea centrului de coordonare a interventiei
    a) Schema de organizare
    b) Tabel cu incadrarea functiilor
    8. Identificarea si clasificarea evenimentelor
    9. Clasificarea urgentelor
    10. Notificarea, informarea si alarmarea
    11. Declararea si introducerea starii de alerta
    12. Organizarea si conducerea actiunilor de interventie
    a) Proceduri specifice pentru fiecare formatiune de interventie
    b) Tabel-sinteza al fortelor de interventie
    c) Actiuni pe termen lung
    13. Comunicatiile
    14. Logistica
    15. Monitorizarea factorilor de mediu
    16. Incetarea starii de alerta
    17. Comunicarea cu mass media si informarea publica
    18. Verificarea planului



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 647/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 647 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 647/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu