Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 635 din 15 mai 2002

pentru aprobarea Precizarilor referitoare la aplicarea conventiilor sau acordurilor de evitare a dublei impuneri, incheiate de Romania cu diverse state

ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 390 din  7 iunie 2002


SmartCity3


    Ministrul finantelor publice,
    in temeiul prevederilor Hotararii Guvernului nr. 18/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare,
    in baza prevederilor conventiilor de evitare a dublei impuneri, incheiate de Romania cu diverse state, care stabilesc ca ministrul finantelor publice este autoritatea competenta care supravegheaza aplicarea si respectarea acestor conventii,
    emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Precizarile referitoare la aplicarea conventiilor sau acordurilor de evitare a dublei impuneri, incheiate de Romania cu diverse state, prevazute in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    Directia generala de politica si legislatie fiscala si directiile generale ale finantelor publice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, vor aduce la indeplinire dispozitiile prezentului ordin.
    Art. 3
    Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                     p. Ministrul finantelor publice,
                           Gheorghe Gherghina,
                            secretar de stat

    ANEXA 1

                               PRECIZARI
referitoare la aplicarea conventiilor sau acordurilor de evitare a dublei impuneri, incheiate de Romania cu diverse state, denumite in continuare conventii

    I. In legatura cu aplicarea paragrafului 2 de la articolele: "Dividende", "Dobanzi", "Comisioane", "Redevente" din conventiile incheiate de Romania cu diverse state

    1. Pentru persoanele rezidente ale statelor cu care Romania are incheiate conventii si care realizeaza venituri din Romania, impozitul ce se retine la sursa pentru dividende, dobanzi, comisioane, redevente este la nivelul cotei stabilite prin conventii, la paragraful 2 de la articolele: "Dividende", "Dobanzi", "Comisioane", "Redevente".

    Exceptie:
    1. a) Ordonanta Guvernului nr. 7/2001 privind impozitul pe venit, la alin. (2) al art. 52, prevede ca, atunci cand cotele de impozitare din legislatia interna sunt mai favorabile decat cele din conventii, se aplica cotele de impozitare mai favorabile.
    1. b) Independent de prevederile pct. 1, dobanzile platite de Guvernul Romaniei pentru un imprumut garantat de guvernul unui stat cu care Romania are incheiata conventie sunt scutite de impozit in Romania. Pe baza de reciprocitate sunt scutite de impozit si dobanzile primite de Guvernul Romaniei pentru imprumuturile garantate de acesta si acordate unui stat cu care Romania are incheiata conventie.
    2. Sintagma "impozitul astfel stabilit nu va depasi" sau "impozitul astfel stabilit nu poate depasi" prevazuta la paragraful 2 de la articolele: "Dividende", "Dobanzi", "Comisioane", "Redevente" se aplica intocmai in lipsa unei proceduri exprese din legislatia nationala de genul celei exemplificate la pct. 1.a) si 1.b), care introduce exceptia, respectiv impunerea cu o cota mai mica sau scutirea.
    3. Prevederea paragrafului 2 de la articolele: "Dividende", "Dobanzi", "Comisioane", "Redevente", redata prin sintagma: "Totusi, aceste dividende, dobanzi, comisioane, redevente sunt de asemenea impozabile in statul din care provin asemenea venituri cu o cota prevazuta in mod expres prin conventie", nu este anulata de paragraful 1 al aceluiasi articol, care prevede ca veniturile respective platite unui rezident al statului cu care Romania are incheiata conventie se impun in statul sau de rezidenta.
    Dispozitiile paragrafului 2 de la articolele: "Dividende", "Dobanzi", "Comisioane", "Redevente" statueaza dreptul statului de sursa, respectiv al statului roman, de a incasa impozitul pentru veniturile mentionate, realizate din Romania de persoanele rezidente ale statelor partenere, insa la nivelul prevazut de conventii, nivel care, de regula, este mai redus decat cel stabilit prin Ordonanta Guvernului nr. 83/1998 sau prin legislatia care reglementeaza impunerea unor asemenea venituri realizate de persoane fizice sau persoane juridice romane.
    Dispozitiile paragrafului 2 de la articolele: "Dividende", "Dobanzi", "Comisioane", "Redevente" nu conduc la dubla impunere pentru acelasi venit, intrucat statul de rezidenta acorda credit fiscal pentru impozitul retinut in Romania, in conformitate cu prevederile conventiei, tocmai prin conectarea prevederilor paragrafelor 1 si 2, prevederi legislative care justifica insasi ratiunea conventiei bilaterale.
    4. Persoana rezidenta a celuilalt stat contractant, care a realizat venituri din dividende, dobanzi, comisioane, redevente, trebuie sa justifice in Romania dreptul de a beneficia de prevederile conventiei, prin prezentarea certificatului de rezidenta fiscala eliberat de autoritatile statului sau de rezidenta.

    II. In legatura cu certificatul de rezidenta fiscala

    1. Beneficiarii veniturilor din Romania, persoane rezidente ale celuilalt stat contractant, vor depune anual la platitorul de venit originalul sau copia de pe certificatul de rezidenta fiscala, tradusa si legalizata de organul autorizat din Romania, in momentul platii venitului, dar nu mai tarziu de o luna calculata de la data platii acestuia. Copia legalizata de pe certificatul de rezidenta fiscala va fi contrasemnata si de persoana autorizata care a semnat documentul de plata a venitului la extern.
    2. In cazul in care beneficiarul venitului, persoana rezidenta a celuilalt stat contractant, nu prezinta originalul sau copia de pe certificatul de rezidenta fiscala, tradusa si legalizata, se aplica cotele de impozit prevazute in Ordonanta Guvernului nr. 83/1998 privind impunerea unor venituri realizate din Romania de persoane fizice si persoane juridice nerezidente si nu cele stabilite prin conventie.

    III. In legatura cu restituirea impozitului platit in plus de persoanele rezidente ale celuilalt stat contractant

    1. In ipoteza in care in Romania s-au facut retineri de impozit ce depasesc cotele prevazute in conventii, pentru veniturile de natura dividendelor, dobanzilor, comisioanelor, redeventelor, impozitul retinut in plus poate fi restituit, la cererea beneficiarului de venit, respectiv persoana rezidenta a celuilalt stat contractant.
    2. Persoana rezidenta a celuilalt stat contractant, care solicita restituirea impozitului platit in plus, va depune cererea de restituire la platitorul de venit.
    3. Cererea de restituire a impozitului va fi depusa de beneficiarul venitului, rezident al celuilalt stat contractant, in termenul legal de prescriptie, stabilit prin legislatia statului roman. La cererea de restituire facuta de un imputernicit legal in numele beneficiarului de venit trebuie anexata si depusa, in acelasi timp, si imputernicirea.
    4. Platitorii de venit, pentru restituirea impozitului retinut si platit in plus de persoanele rezidente ale celuilalt stat contractant, solicita in scris organului fiscal teritorial la care sunt inregistrati restituirea diferentelor de impozit dupa ce se face dovada platii acestuia.
    5. Restituirea sumelor catre persoane rezidente ale celuilalt stat contractant se efectueaza de la bugetul de stat prin platitorul de venit, avandu se in vedere prevederile Ordonantei Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare, aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1996, cu modificarile si completarile ulterioare.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 635/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 635 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Ordin 1103 2019
    O zi buna Aveți nevoie de un împrumut pentru fiecare scop? Te afli într-o problemă financiară? Firma de împrumut Bridge Finance este garantată în furnizarea de servicii financiare clienților cu o dobândă favorabilă. Împrumuturile noastre sunt ușoare și rapide. Contactați-ne astăzi pentru a obține împrumutul de care aveți nevoie. Putem asorta orice împrumut cu o rată a dobânzii de 2%. Dacă sunteți interesat, vă rugăm să ne contactați imediat prin (adrianbay0008@gmail.com)
ANONIM a comentat Legea 36 1995
    Obținerea unui împrumut legitim a fost întotdeauna o problemă uriașă Pentru atât de mulți clienți care au nevoi financiare. Problema creditului necorespunzător și a garanțiilor sunt ceva de care clienții sunt întotdeauna îngrijorați atunci când solicită un împrumut de la un creditor legitim. Dar MIDLAND CREDIT FIRM.a făcut această diferență în industria creditelor. MIDLAND CREDIT FIRM a fost acreditat de consiliul organizației de creditare pentru a acorda împrumuturi clienților locali și internaționali cu o dobândă de 3%. Ni s-a oferit privilegiul de a răspunde nevoilor dvs. financiare. Problema creditului nu ar trebui să te împiedice să obții împrumutul de care ai nevoie. Serviciile noastre includ următoarele: - * Împrumuturi pentru investitori *Consolidarea datoriilor * A doua ipotecă * Împrumuturi de afaceri *Imprumuturi personale * Împrumuturi internaționale Fără securitate socială și fără cec de credit, 100% garanție. Tot ce trebuie să faceți este să ne anunțați exact ce doriți și cu siguranță vom face ca visul dvs. să devină realitate. MIDLAND CREDIT FIRM spune DA atunci când băncile dvs. spun NU. În cele din urmă, finanțăm o firmă de împrumuturi la scară mică, intermediari, instituții financiare la scară mică pentru că avem capital nelimitat. Pentru detalii suplimentare despre cumpărarea unui împrumut de la noi: Răspundeți imediat la acest e-mail: midland.credit2@gmail.com Nume companie: MIDLAND CREDIT HOME Email companie midland.credit2@gmail.com ID NMLS al companiei: 315276. Site-ul companiei: midlandcreditonline.com Motto: Investiția pentru generații.
ANONIM a comentat Decretul 62 2019
    Sunt Marie Reilly, o împrumutată împrumutată privată și legitimă. Ești un bărbat sau o femeie de afaceri? Aveți vreo mizerie financiară sau aveți nevoie de fonduri pentru a vă începe propria afacere? Aveți nevoie de un împrumut pentru a începe o scară plăcută mică și o afacere medie? Aveți un scor de credit scăzut și vă este greu să obțineți împrumuturi de capital de la băncile locale și alte institutii financiare ?. - Intermediarii / Consultanții / Brokerii sunt bineveniți să aducă clienții lor și sunt protejați 100%. Părțile interesate ar trebui să mă contacteze pentru mai multe informații via: mariereillyfinancialaid@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 118 2010
    povești de adormit copii.statul aruncă bani pe pază gratuită a suprafețelor mici de pădure decât să fie interesat să le cumpere.praf aruncat în ochii opiniei publice privind preocuparea statului pentru păstrarea acestei avuții naționale.
ANONIM a comentat Hotărârea 118 2010
    povești de adormit copii.statul aruncă bani pe pază gratuită a suprafețelor mici de pădure decât să fie interesat să le cumpere.praf aruncat în ochii opiniei publice privind preocuparea statului pentru păstrarea acestei avuții naționale.
ANONIM a comentat Hotărârea 153 2018
    articolul 4 interzice acordarea a doua sporuri cumulate anexa 1-6 si 8 ,cum ramine cu personalul care lucreaza cu aparate de electoterapie in sectiile de recuperare,medicina fizica ?la care spor se incadreaza?
ANONIM a comentat Legea 149 2018
    Cine face propunerea conform art.10,alin 2,este ambigu
ANONIM a comentat Decretul 50 2018
    Salutare tuturor, Aici vine o companie care acordă tot felul de pe termen scurt și pe termen lung. Dacă sunteți interesat să obțineți unul dintre noi, trimiteți-ne un e-mail pentru cererea dvs. prin: kenabrighten@diplomats.com sau vizitați site-ul nostru kabusinesshome.com Mulțumesc. Publicul public.
ANONIM a comentat Rectificare 99 2018
    Salutare tuturor, Aici vine o companie care acordă tot felul de pe termen scurt și pe termen lung. Dacă sunteți interesat să obțineți unul dintre noi, trimiteți-ne un e-mail pentru cererea dvs. prin: kenabrighten@diplomats.com sau vizitați site-ul nostru kabusinesshome.com Mulțumesc. Publicul public.
ANONIM a comentat Decretul 721 2015
    Buna ziua,acest decret prezidential nu a fost pus in aplicare niciodata,cetatenii romani care traiesc si muncesc in aceasta regiune a Germaniei sunt nevoiti sa parcurga intre 300 km si 600 km pana la München unde este Consulatul General al Romaniei si sa piarda zile intregi pentru rezolvarea unor probleme care ar fi foarte usor sa le rezolve la Stuttgart daca Ministerul Afacerilor Externe si-ar face treaba. La Munchen sediul Consulatului are un spatiu foarte mic unde isi desfasoara activitatea iar cetatenii sunt nevoiti sa stea afara in strada sa astepte formandu-se cozi de peste 100 de persoane pe zi.Ultima data cand am fost la Consulat am stat 10 ore acolo iar toaleta nu functiona,cetatenii fiind obligati sa mearga la cafenele si restaurante daca aveau nevoi fiziologice.Cel mai grav lucru este faptul ca femeili cu ,copii mici nu au un loc unde sa stea cu ei,sa-i schimbe sau sa le dea mancare.S-au adus obiceiurile din Romania si aici si acest lucru este foarte grav.Personalul in schimb este destul de amabil dar lipsa spatiului si a personalului duce la aceste situatii neplacute. De aceea este urgent neesar deschiderea Consulatului la Stuttgart !!!! Prioritatile MAE se pare ca sunt altele cum ar fi mutarea Ambasadei Romaniei in Israel. Cetatenii sunt ultima lor prioritate.Probabil pana in noiembrie 2019 se va deschide totusi consulatul pentru a crea cadru legal pentru alegerile prezidentiale.In zona Baden Württemberg traiesc peste 250.000 romani si aceste voturi vor conta pentru viitorul presedinte,asa ca poate se indura cineva si de acest cetateni uitati de autoritatile din tara !!!
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu