E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
nu a fost modificat de niciun act
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 61 din 12 august 2003

privind modificarea Ordinului ministrului transporturilor nr. 353/1998 pentru aprobarea Reglementarilor privind certificarea incadrarii vehiculelor rutiere, inmatriculate, in normele tehnice privind siguranta circulatiei rutiere, protectia mediului si folosinta conform destinatiei, prin inspectia tehnica periodica, cu modificarile si completarile ulterioare

ACT EMIS DE: MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 596 din 21 august 2003


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 12 lit. d) din Ordonanta Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 197/1998, republicata, ale art. 4 alin. (2) lit. b) si alin. (3) lit. c) si k) din Ordonanta Guvernului nr. 44/1997 privind transporturile rutiere, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 105/2000, cu modificarile ulterioare, ale art. II alin. (1) din Legea nr. 167/2003 pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 81/2000 privind certificarea incadrarii vehiculelor rutiere inmatriculate in normele tehnice privind siguranta circulatiei rutiere, protectia mediului si folosinta conform destinatiei, prin inspectia tehnica periodica, precum si ale art. 5 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 740/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului,

    ministrul transporturilor, constructiilor si turismului emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Ordinul ministrului transporturilor nr. 353/1998 pentru aprobarea Reglementarilor privind certificarea incadrarii vehiculelor rutiere, inmatriculate, in normele tehnice privind siguranta circulatiei rutiere, protectia mediului si folosinta conform destinatiei, prin inspectia tehnica periodica, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 285 bis din 3 august 1998, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:
    1. Articolul 3 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 3
    Certificarea incadrarii vehiculelor rutiere in normele tehnice privind siguranta circulatiei rutiere, protectia mediului si folosinta conform destinatiei se efectueaza conform reglementarilor prevazute la art. 1, pe baza inspectiei tehnice periodice."
    2. Articolul 4 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 4
    (1) Inspectiile tehnice periodice se efectueaza de Regia Autonoma <<Registrul Auto Roman>>, denumita in continuare RAR, organism tehnic specializat al Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, prin reprezentantele sale judetene, sau de agenti economici autorizati si monitorizati de RAR.
    (2) Activitatea de inspectie tehnica periodica se poate realiza de agenti economici autorizati, numai pe baza unui contract de franciza incheiat cu RAR de catre acestia, in conditiile legii.
    (3) Prin derogare de la prevederile art. 1 lit. c) din Ordonanta Guvernului nr. 52/1997 privind regimul juridic al francizei, aprobata cu modificari prin Legea nr. 79/1998, republicata, institutiile publice care au dotarea tehnica necesara pentru desfasurarea activitatii de inspectie tehnica periodica vor fi autorizate si vor incheia contracte de franciza, aceste institutii dobandind astfel si calitatea de beneficiar.
    (4) In activitatea de inspectie tehnica periodica, autoritatea RAR se concretizeaza prin folosirea marcii inregistrate RAR de catre agentii economici autorizati sau institutiile publice autorizate, denumite in continuare persoane autorizate.
    (5) Persoanele autorizate, definite la alin. (4), care au incheiat cu RAR contracte de franciza pentru inspectia tehnica periodica, nu au dreptul sa cesioneze activitatea de inspectie tehnica periodica.
    (6) Aparatura utilizata de persoanele autorizate in statiile de inspectie tehnica periodica trebuie sa fie avizata metrologic si agreata de RAR.
    (7) Monitorizarea persoanelor autorizate sa execute inspectia tehnica periodica cuprinde: supravegherea tehnica a statiilor de inspectie tehnica periodica, controlul executarii inspectiilor tehnice periodice in aceste statii, precum si controlul tehnic in trafic.
    (8) Inspectiile tehnice periodice la anumite categorii de vehicule se efectueaza numai de RAR in statiile reprezentantelor sale, conform reglementarilor anexate la prezentul ordin."
    3. Articolul 8 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 8
    Vehiculele rutiere aflate in trafic vor fi supuse controalelor tehnice in trafic, prin sondaj, de catre RAR."
    Art. 2
    Anexa la Ordinul ministrului transporturilor nr. 353/1998, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza conform anexei la prezentul ordin.
    Art. 3
    Regia Autonoma "Registrul Auto Roman" va duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
    Art. 4
    Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si intra in vigoare dupa 30 de zile de la data publicarii.

                       p. Ministrul transporturilor,
                       constructiilor si turismului,
                              Ileana Tureanu,
                             secretar de stat

    ANEXA 1

    1. Caseta reglementarilor va avea urmatorul cuprins:
_______________________________________________________________________________
         "MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI
                                  RNTR-1
_______________________________________________________________________________
 Reglementari privind certificarea    Aprobate prin:
 incadrarii vehiculelor rutiere,      Ordinul ministrului transporturilor
 inmatriculate, in normele tehnice    nr. 353/1998
 privind siguranta circulatiei        Modificate si completate prin:
 rutiere, protectia mediului si       Ordinul ministrului transporturilor
 folosinta conform destinatiei,       nr. 565/2000
 prin inspectia tehnica periodica     Ordinul ministrului transporturilor
                                      nr. 418/2001
                                      Ordinul ministrului lucrarilor publice,
                                      transporturilor si locuintei nr. 756/2002
                                      Ordinul ministrului transporturilor,
                                      constructiilor si turismului nr. 61/2003"
_______________________________________________________________________________

    2. Articolul 1 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 1
    Prezentele reglementari stabilesc cerintele, procedurile si aparatura necesare efectuarii inspectiei tehnice periodice si controlului tehnic in trafic pentru aprecierea, fara demontare, a starii tehnice a vehiculelor rutiere inmatriculate in Romania, din punct de vedere al sigurantei circulatiei rutiere, protectiei mediului inconjurator si folosintei conform destinatiei.
    Inspectia tehnica periodica cuprinde, cumulativ, dupa caz, urmatoarele:
    a) inspectia tehnica privind siguranta rutiera;
    b) inspectia tehnica privind protectia mediului;
    c) inspectia tehnica privind incadrarea in categoria de folosinta conform destinatiei.
    Controlul tehnic in trafic se efectueaza conform prezentelor reglementari".
    3. Articolul 3 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 3
    Inspectiile tehnice periodice se efectueaza de Regia Autonoma <<Registrul Auto Roman>>, denumita in continuare RAR, organism tehnic specializat al Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, prin reprezentantele sale judetene, sau de agenti economici autorizati si monitorizati de RAR.
    Activitatea de inspectie tehnica periodica se poate realiza de agenti economici autorizati, numai pe baza unui contract de franciza incheiat cu RAR de catre acestia, in conditiile legii.
    Prin derogare de la prevederile art. 1 lit. c) din Ordonanta Guvernului nr. 52/1997 privind regimul juridic al francizei, aprobata cu modificari prin Legea nr. 79/1998, republicata, institutiile publice care au dotarea tehnica necesara pentru desfasurarea activitatii de inspectie tehnica periodica vor fi autorizate si vor incheia contracte de franciza, aceste institutii dobandind astfel si calitatea de beneficiar.
    In activitatea de inspectie tehnica periodica, autoritatea RAR se concretizeaza prin folosirea marcii inregistrate RAR de catre agentii economici autorizati sau institutiile publice autorizate, denumite in continuare persoane autorizate.
    Persoanele autorizate, definite la alin. (4), care au incheiat cu RAR contracte de franciza pentru inspectia tehnica periodica, nu au dreptul sa cesioneze activitatea de inspectie tehnica periodica.
    Aparatura utilizata de persoanele autorizate in statiile de inspectie tehnica periodica trebuie sa fie avizata metrologic si agreata de RAR.
    Atestarea personalului care efectueaza inspectia tehnica periodica se face de RAR.
    Monitorizarea persoanelor autorizate sa execute inspectia tehnica periodica cuprinde: supravegherea tehnica a statiilor de inspectie tehnica periodica, controlul executarii inspectiilor tehnice periodice in aceste statii, precum si controlul tehnic in trafic."
    4. Articolul 5 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 5
    Vehiculele rutiere inmatriculate pot fi mentinute in circulatie numai daca se face dovada incadrarii acestora in cerintele tehnice specifice prevazute in prezentele reglementari, prin efectuarea inspectiilor tehnice periodice.
    Obligatia efectuarii inspectiilor tehnice periodice, precum si a respectarii periodicitatii acestora, in functie de categoria de vehicul, revine detinatorului legal al vehiculului.
    Categoriile de vehicule supuse inspectiei tehnice periodice si periodicitatea inspectiei tehnice sunt urmatoarele:
    a) autovehicule destinate transportului de persoane si care efectueaza transport public de persoane sau transport de persoane in folos propriu - la 6 luni;
    b) autovehiculele destinate transportului de persoane si care efectueaza transport de persoane in interes personal, care au, in afara locului conducatorului, cel mult 8 locuri pe scaune - la 2 ani;
    c) autovehicule destinate transportului de persoane si care efectueaza transport de persoane in interes personal, care au, in afara locului conducatorului, mai mult de 8 locuri pe scaune - la un an;
    d) autovehicule utilizate pentru transportul de persoane in regim de taxi, in regim de inchiriere si pentru invatarea conducerii auto - la 6 luni si cele utilizate ca autospeciale ambulante - la un an;
    e) autovehicule destinate transportului de marfuri, avand o masa totala maxima autorizata mai mare de 3.500 kg - la un an;
    f) remorci si semiremorci avand o masa totala maxima autorizata mai mare de 3.500 kg - la un an;
    g) autovehicule cu cel putin 4 roti, destinate transportului de marfuri, avand o masa totala maxima autorizata care nu depaseste 3.500 kg, cu exceptia tractoarelor - la 2 ani;
    h) remorci si semiremorci avand o masa totala maxima autorizata care nu depaseste 3.500 kg - la 2 ani;
    i) motociclete, mopede, autovehicule cu 3 roti - la 2 ani;
    j) tractoarele agricole sau forestiere inmatriculate, avand o masa totala maxima autorizata mai mare de 3.500 kg - la un an;
    k) tractoare agricole sau forestiere inmatriculate, avand o masa totala maxima autorizata care nu depaseste 3.500 kg - la 2 ani;
    l) remorci si semiremorci apicole - la 3 ani.
    Autovehiculele destinate transportului de persoane si care efectueaza transport public de persoane sau transport de persoane in folos propriu, autovehiculele utilizate pentru transportul de persoane in regim de taxi, in regim de inchiriere si pentru invatarea conducerii auto se supun primei inspectii tehnice periodice la un an, daca la data primei inmatriculari in Romania au fost noi.
    Termenul pentru efectuarea primei inspectii tehnice periodice se socoteste de la data primei inmatriculari, iar pentru urmatoarea inspectie tehnica, de la data celei precedente."
    5. Articolul 6 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 6
    In intervalul dintre doua inspectii tehnice periodice detinatorul vehiculului rutier are obligatia de a asigura mentinerea acestuia intr-o stare tehnica corespunzatoare, in vederea incadrarii in normele tehnice privind siguranta circulatiei rutiere, protectia mediului si categoria de folosinta conform destinatiei."
    6. Articolul 7 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 7
    Inspectia tehnica periodica la vehiculele rutiere certificate pentru transportul de marfuri periculoase sau pentru transportul de marfuri perisabile, la autospecializatele pentru transport de butelii de gaze, la remorcile-cisterna lente destinate transportului de marfuri periculoase, la autovehiculele de epoca, la autovehiculele pentru competitii sportive, la autovehiculele echipate cu instalatii de alimentare cu gaz petrolier lichefiat (GPL) si la vehiculele rutiere cu caracteristici speciale se efectueaza de RAR in statiile reprezentantelor sale.
    Pentru autovehiculele mentionate la primul alineat, precum si pentru vehiculele destinate transportului de persoane, cu exceptia autovehiculelor destinate transportului de persoane care efectueaza transport de persoane in interes personal, nu se acorda inspectia tehnica periodica daca nu sunt indeplinite conditiile privind incadrarea in categoria de folosinta conform destinatiei."
    7. Primul alineat al articolului 9 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 9
    Statia de inspectie tehnica este o (sub)unitate care apartine unei persoane juridice ce are prevazut in statut ca obiect de activitate efectuarea de inspectii tehnice conform nomenclatorului CAEN, precum si autorizarea acestei activitati conform legislatiei in vigoare. Statia poate functiona numai daca detine autorizatie tehnica de functionare eliberata conform prezentelor reglementari. Spatiul destinat activitatii de inspectie tehnica trebuie sa fie separat de spatiul destinat altor activitati ale persoanei juridice, astfel incat activitatea de inspectie tehnica sa nu fie influentata de alte activitati desfasurate de persoana juridica respectiva."
    8. Litera a) a articolului 10 se completeaza cu un nou alineat care va avea urmatorul cuprins:
    "Dotarea cu platforme culisante pentru verificarea jocurilor este obligatorie pentru clasa a III-a de inspectie tehnica;"
    9. Litera b) a articolului 10 va avea urmatorul cuprins:
    "b) instalatie pentru evacuarea fortata a gazelor arse;"
    10. Litera c) a articolului 10 va avea urmatorul cuprins:
    "c) lampa portabila de 12 V sau 24 V."
    11. La primul alineat al punctului 1 al articolului 10 se inlocuieste expresia "0 - 20 atm" cu "0 - 10 atm".
    12. Punctul 1 al articolului 10 se completeaza cu un nou alineat care va avea urmatorul cuprins:
    "Programul standului de franare cu role trebuie sa permita tiparirea rezultatelor masuratorii. Pe buletinul de proba trebuie sa fie tiparite cel putin urmatoarele date:
    - marca, tipul si numarul de inmatriculare al vehiculului verificat (aceste date pot fi introduse de la tastatura sau completate manual de inspector pe buletinul de proba);
    - data, ora si minutul la care a fost efectuata verificarea;
    - masa efectiva a vehiculului, in momentul efectuarii probei (in cazul standurilor de franare ce nu sunt dotate cu cantar, trebuie asigurata posibilitatea introducerii masei din cartea de identitate a vehiculului de la o tastatura; in cazul in care statia este echipata cu cantar, indiferent de categoria autovehiculului, nu este admisa introducerea manuala a masei si se va folosi masa efectiva masurata prin cantarire);
    - sistemul de franare verificat (serviciu sau stationare);
    - axa verificata (axa 1, axa 2 etc.) si valorile fortelor de franare masurate;
    - valorile coeficientilor de franare (pentru frana de serviciu si cea de stationare);
    - valorile dezechilibrelor fortelor de franare pe axe (pentru frana de serviciu si cea de stationare);
    - valoarea masurata a fortei de apasare la pedala de frana (dupa caz, calculul fortei la pedala maxim admisibile pentru autovehiculul respectiv va fi efectuat manual de catre inspector pe buletinul de proba). Aceasta cerinta se aplica numai in cazul dispozitivelor care pot asigura transmiterea semnalului. Nu este obligatorie tiparirea pe buletinul de proba a valorilor limita pentru coeficientii de franare si dezechilibre, precum si a rezultatului verificarii. Totusi, in cazul respingerii vehiculului pentru neconformitati ale sistemului de franare, inspectorul va consemna manual pe buletinul de proba valorile limita ale parametrilor ce au condus la respingerea vehiculului;"
    13. Punctul 2 al articolului 10 se completeaza cu un nou alineat care va avea urmatorul cuprins:
    "Programul analizorului de gaze trebuie sa permita tiparirea rezultatelor masuratorii. Pe buletinul de proba trebuie sa fie tiparite cel putin urmatoarele date:
    - data, ora si minutul efectuarii probei;
    - temperatura uleiului de motor, la momentul efectuarii probei;
    - turatia de mers in gol incet, la care s-a efectuat proba;
    - valoarea COcor la turatia de mers in gol incet;
    - turatia de mers in gol accelerat la care s-a efectuat proba (numai in cazul analizoarelor cu 4 gaze);
    - valoarea COcor la turatia de mers in gol accelerat (numai in cazul analizoarelor cu 4 gaze);
    - valoarea coeficientului lambda la turatia de mers in gol accelerat (numai in cazul analizoarelor cu 4 gaze)."
    14. La alineatul al treilea al punctului 3 al articolului 10 se inlocuieste termenul "instrumente" cu "dispozitive".
    15. Punctul 3 al articolului 10 se completeaza cu un nou alineat care va avea urmatorul cuprins:
    "Programul opacimetrului trebuie sa permita tiparirea rezultatelor masuratorii. Pe buletinul de proba trebuie sa fie tiparite cel putin urmatoarele date:
    - data, ora si minutul efectuarii probei (numai pentru prima proba);
    - temperatura uleiului de motor la momentul efectuarii probei;
    - timpul de baza;
    - turatia de mers in gol incet;
    - turatia de mers in gol maxima (de regulator);
    - indicele de opacitate masurat.
    Opacimetrul trebuie sa asigure validarea probelor pentru:
    - un timp de baza mai mic decat valoarea specificata;
    - o dispersie a indicelui de opacitate masurat, mai mica de 0,5 m^-1.
    Pentru probele validate (minimum 3) opacimetrul trebuie sa permita calculul si tiparirea valorii indicelui de opacitate mediu."
    16. Punctul 7 al articolului 10 va avea urmatorul cuprins:
    "7. cantar pentru masurarea maselor (independent sau integrat in cadrul standului de franare) cu o precizie de minimum +/- 2% din valoarea masurata. Cantarul trebuie sa fie conectat la acelasi calculator ca si standul de franare cu role;"
    17. Punctul 8 al articolului 10 va avea urmatorul cuprins:
    "8. dispozitiv pentru verificarea suspensiei pentru clasa a II-a de inspectie tehnica;"
    18. Punctul 10 al articolului 10 va avea urmatorul cuprins:
    "10. dispozitiv de simulare a fortei de impingere la protapul remorcii sau dispozitiv de ancorare dotat cu intinzator pentru statiile ce efectueaza inspectia tehnica la remorcile cu sistem de franare cu actionare prin inertie;"
    19. Punctul 11 al articolului 10 va avea urmatorul cuprins:
    "11. dispozitiv de ancorare dotat cu intinzator pentru statiile ce efectueaza inspectia tehnica la tractoare (cu exceptia statiilor dotate cu decelerometru);"
    20. Punctul 12 al articolului 10 va avea urmatorul cuprins:
    "12. calculator pentru evidenta inspectiilor tehnice cu urmatoarea configuratie minimala:
    - procesor: 850 MHz;
    - memorie interna: Ram 128 Mb, Hdd 10 Gb;
    - CD-ROM sau CD-W;
    - placa video pentru rezolutie de 800 x 600 pixeli;
    - port paralel si port USB;
    - sistem de operare: Windows 98;
    - modem adaptat modului de transmisie: 56 Kb.
    Calculatorul trebuie folosit numai pentru activitati legate de inspectia tehnica, nefiind permisa instalarea altor programe decat cele furnizate de catre RAR. Instalarea si intretinerea programelor se fac numai de catre angajatii RAR abilitati pentru aceasta activitate.
    Utilizatorii aplicatiei de inspectii tehnice nu au voie sa altereze baza de date (folosirea necorespunzatoare si neavizata a aplicatiei pentru aceasta activitate sau prin alte mijloace software).
    21. Articolul 10 se completeaza cu doua noi alineate care vor avea urmatorul cuprins:
    "Programele aparatelor de control utilizate pentru colectarea parametrilor de masurare, prelucrarea, transmiterea si tiparirea datelor impuse trebuie sa fie certificate de catre RAR.
    Statia de inspectie tehnica trebuie sa dispuna de o linie telefonica dedicata in permanenta activitatii de inspectie tehnica."
    22. Litera a) a articolului 11 va avea urmatorul cuprins:
    "a) sa aiba calificarea de inginer, subinginer, maistru sau tehnician in domeniul vehiculelor rutiere ori calificarea de inginer, subinginer sau maistru in domeniul mecanic sau electromecanic;"
    23. Litera c) a articolului 11 va avea urmatorul cuprins:
    "c) sa aiba vechime de minimum 3 ani in activitatea de intretinere auto sau reparatii auto, cu exceptia inginerilor, subinginerilor sau maistrilor cu calificare in domeniul vehiculelor rutiere;"
    24. Litera e) a articolului 12 va avea urmatorul cuprins:
    "e) ecuson de inspectie tehnica periodica (conform modelului prezentat in anexa nr. 7)."
    25. La prima liniuta a literei i) a articolului 12 se elimina urmatoarele enunturi: "certificatele de conformitate pentru aparatura, emise de Registrul Auto Roman (conform prevederilor art. 10)" si "contractul de franciza."
    26. La a doua liniuta a literei i) a articolului 12, enuntul "lista cu parcul propriu destinat transportului in interes public, daca este cazul" se inlocuieste cu "contractul de franciza."
    27. La articolului 13, prima liniuta va avea urmatorul cuprins:
    "- certificatul de inmatriculare sau dovada inlocuitoare a certificatului de inmatriculare, eliberata de organele de politie (completata in mod corespunzator cu datele necesare identificarii) sau, dupa caz, autorizatia provizorie de circulatie;"
    28. Alineatul al doilea al articolului 15 se abroga.
    29. Primul alineat al articolului 16 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 16
    Pentru fiecare vehicul rutier prezentat la inspectia tehnica periodica se completeaza de catre inspectorul tehnic un raport de inspectie tehnica, corespunzator categoriei vehiculului rutier. Raportul de inspectie tehnica se inregistreaza dupa finalizarea inspectiei tehnice a vehiculului respectiv in calculator si in Registrul de evidenta a inspectiilor tehnice (pana la data stabilita de RAR)."
    30. Primul alineat al literei a) a articolului 16 va avea urmatorul cuprins:
    "a) daca vehiculul rutier corespunde cerintelor tehnice precizate in Planul de operatiuni corespunzator, inspectorul tehnic consemneaza in Raportul de inspectie tehnica <<Bun tehnic>>, semneaza, stampileaza si aplica matca elementului de securizare; consemneaza in anexa la certificatul de inmatriculare data pana la care trebuie efectuata urmatoarea inspectie tehnica periodica, semneaza, stampileaza, noteaza numarul de inregistrare al inspectiei tehnice periodice si aplica elementul de securizare corespunzator. In continuare, inspectorul tehnic aplica pe placa cu numarul de inmatriculare din fata ecusonul corespunzator inspectiei tehnice periodice (cu exceptia remorcilor si autovehiculelor cu doua sau trei roti, in cazul carora acesta se aplica pe placa cu numarul de inmatriculare din spate). Raportul de inspectie tehnica completat se arhiveaza (la el atasandu-se, dupa caz, buletinul de proba de la operatiunea de verificare a emisiilor poluante si/sau buletinul de proba de la operatiunea de verificare a eficacitatii sistemului de franare)."
    31. Litera b) a articolului 16 va avea urmatorul cuprins:
    "b) daca vehiculul rutier inspectat nu corespunde cerintelor tehnice precizate, inspectorul tehnic consemneaza defectiunile in Raportul de inspectie tehnica la rubrica <<Observatii privind respingerea vehiculului la inspectia tehnica>> (anexa nr. 4 sau 5) si marcheaza codurile defectelor constatate in momentul identificarii acestor defecte.
    Raportul de inspectie tehnica se inmaneaza persoanei care a prezentat vehiculul la inspectia tehnica.
    Datele de identificare si rezultatele inspectiei tehnice se inregistreaza dupa finalizarea inspectiei tehnice a vehiculului respectiv in calculator si in Registrul de evidenta a inspectiilor tehnice (pana la data stabilita de RAR)."
    32. La articolul 17 se elimina enuntul "si/sau la inspectia tehnica pentru poluare".
    33. Alineatul al doilea al articolului 20 va avea urmatorul cuprins:
    "Hala de inspectie tehnica trebuie sa permita accesul corespunzator al tuturor categoriilor de vehicule pentru care se solicita autorizarea. Fluxul de efectuare a inspectiei tehnice poate sa fie continuu sau discontinuu. Daca fluxul este discontinuu, statia de inspectie tehnica nu va fi autorizata pentru efectuarea inspectiei tehnice pentru vehicule tractate (remorci si semiremorci)."
    34. Alineatul al treilea al articolului 20 va avea urmatorul cuprins:
    "Daca statia de inspectie tehnica este dotata cu elevator, inaltimea minima interioara a incintei trebuie sa fie corespunzatoare pentru desfasurarea normala a activitatii. Statiile de inspectie tehnica dotate numai cu elevator (fara canal de vizitare) nu se autorizeaza pentru efectuarea inspectiei tehnice periodice pentru vehicule tractate (remorci si semiremorci)."
    35. Punctul 3 al alineatului al doilea al articolului 21 va avea urmatorul cuprins:
    "3. copie de pe certificatul de inmatriculare sau inregistrare de la registrul comertului, cu anexa la acesta, continand avizele de functionare pentru activitatea de inspectii tehnice periodice conform codului CAEN pentru locatia in care se desfasoara activitatea de inspectii tehnice periodice."
    36. Punctul 7 al alineatului al doilea al articolului 21 se abroga.
    37. Litera d) a articolului 24 va avea urmatorul cuprins:
    "d) in cazul persoanelor care conform art. 11 lit. c) trebuie sa aiba o vechime de minimum 3 ani in activitatea de intretinere auto sau reparatii auto, copie de pe cartea de munca sau registrul de munca, care sa dovedeasca indeplinirea acestei conditii;"
    38. La articolul 24 se abroga literele e) si f).
    39. La articolul 25 se abroga ultimul alineat.
    40. La primul alineat al articolului 26 se abroga liniutele a patra si a cincea.
    41. Alineatul al doilea al articolului 26 se completeaza cu o noua liniuta care va avea urmatorul cuprins:
    "- se constata modificari sau interventii neautorizate la aparatura utilizata sau la programele utilizate."
    42. Articolul 27 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 27
    Cerinta privitoare la dotarea standului de franare cu dispozitiv de masurare a presiunii in instalatia de franare pneumatica este obligatorie in cazul statiilor pentru clasa a III-a de inspectie tehnica, incepand cu data de 1 ianuarie 2004.
    Cerintele privitoare la asigurarea posibilitatii de conectare a analizorului de gaze, a opacimetrului si a standului de franare la un calculator, precum si dotarea cu calculatorul respectiv sunt obligatorii incepand cu data de 1 ianuarie 2005.
    Cerinta privitoare la dotarea opacimetrului cu camera mobila este obligatorie incepand cu data de 1 ianuarie 2005.
    Cerinta privitoare la dotarea statiei de inspectie tehnica cu cantar pentru masurarea maselor este obligatorie pentru statiile care efectueaza inspectia tehnica la semiremorci si pentru statiile pentru clasa a III-a de inspectie tehnica, iar incepand cu data de 1 ianuarie 2005, pentru statiile pentru clasa a II-a de inspectie tehnica.
    Metoda de verificare a suspensiei, caracteristicile dispozitivului de verificare a suspensiei, precum si data introducerii obligatorii a acestui dispozitiv se vor stabili in functie de prevederile legislatiei comunitare referitoare la inspectia tehnica periodica.
    Cerinta privitoare la dotarea statiei de inspectie tehnica cu decelerometru cu compensare si inregistrare a datelor pentru verificarea eficacitatii sistemului de franare prin probe functionale in parcurs este obligatorie incepand cu data de 1 ianuarie 2004.
    Cerinta privitoare la viteza periferica minima a rolelor standului de franare nu se aplica la standurile de franare care raman in dotarea statiilor de inspectie tehnica care au mai fost autorizate inainte de intrarea in vigoare a prezentelor reglementari.
    Cerintele pentru calculator precizate la art. 10 pct. 12 sunt obligatorii incepand cu data de 1 ianuarie 2005 (pana la aceasta data este obligatorie urmatoarea configuratie minimala pentru calculator: memorie Hdd 1 Gb, memorie Ram 32 Mb, viteza 100 MHz si sa fie echipat cu UPS si modem).
    Cerinta pentru existenta unei linii telefonice dedicate in permanenta activitatii de inspectie tehnica este obligatorie incepand cu data de 1 ianuarie 2005."
    43. Articolul 28 se completeaza un un nou alineat care va avea urmatorul cuprins:
    "In cazul utilizarii anexei la certificatul de inmatriculare (conform modelului prezentat in anexa nr. 6), inspectorul tehnic trebuie sa completeze, suplimentar fata de elementele mentionate la art. 16, numarul de inmatriculare si seria certificatului de inmatriculare a vehiculului sau, dupa caz, numarul de identificare al vehiculului."
    44. La articolul 29 se elimina enunturile: "si de inspectie tehnica pentru poluare (ambele)", respectiv, "sau inspectii tehnice pentru poluare".
    45. In anexa nr. 1 la reglementari, la coloana 3 a capului de tabel se elimina enuntul "care impun remedierea imediata".
    46. In anexa nr. 1 la reglementari, la coloana 4 a capului de tabel se elimina enuntul "care impun remedierea in maximum 30 de zile".
    47. In anexa nr. 2 la reglementari, la coloana 3 a capului de tabel se elimina enuntul "care impun remedierea imediata".
    48. In anexa nr. 2 la reglementari, la coloana 4 a capului de tabel se elimina enuntul "care impun remedierea in maximum 30 de zile".
    49. In anexa nr. 2 la reglementari, la numarul curent 01, alineatul al treilea de la coloana 4 va avea urmatorul cuprins:
    "Conducte corodate excesiv sau fixate necorespunzator."
    50. In anexa nr. 2 la reglementari, la numarul curent 02, alineatul al doilea de la coloana 3 "Catalizator neomologat" se abroga.
    51. In anexa nr. 2 la reglementari, la numarul curent 04, alineatul al patrulea de la coloana 3 va avea urmatorul cuprins:
    "Conducte neprotejate"
    52. In anexa nr. 2 la reglementari, la numarul curent 04, alineatul al cincilea de la coloana 3 va avea urmatorul cuprins:
    "Furtunuri nemarcate sau uzate"
    53. In anexa nr. 2 la reglementari, la numarul curent 04, textul de la coloana 4 "Instalatie cu revizie neefectuata sau expirata" se abroga.
    54. In anexa nr. 2 la reglementari, la numarul curent 24, coloana 1 se completeaza cu un nou alineat care va avea urmatorul cuprins:
    "ETANSEITATE: accesorii hidraulice suplimentare"
    55. In anexa nr. 2 la reglementari, la numarul curent 24, coloana 4 se completeaza un nou alineat care va avea urmatorul cuprins:
    "Neetanseitati accesorii hidraulice suplimentare"
    56. In anexa nr. 2 la reglementari, la numarul curent 30, al doilea alineat de la coloana 4 va avea urmatorul cuprins:
    "Functionare necorespunzatoare (in cazul limitatorului de viteza se va verifica, daca este posibil, viteza maxima reglata conform legislatiei in vigoare, precum si daca limitatorul de viteza impiedica vehiculul respectiv sa depaseasca aceasta viteza)"
    57. In anexa nr. 2 la reglementari, la numarul curent 37, coloana 1 se completeaza cu o noua liniuta care va avea urmatorul cuprins:
    "- sistem de refrigerare"
    58. In anexa nr. 2 la reglementari, la numarul curent 37, la coloana 4 al doilea alineat va avea urmatorul cuprins:
    "Scurgeri lichid instalatie climatizare, sistem de refrigerare"
    59. In anexa nr. 2 la reglementari, la numarul curent 38, alineatul de la coloana 2: "La motoarele cu alimentare duala benzina/GPL controlul va fi efectuat pentru ambele alimentari" va avea urmatorul cuprins:
    "La autovehiculele cu alimentare duala benzina/GPL controlul va fi efectuat pentru ambele moduri de functionare."
    60. In anexa nr. 2 la reglementari, la numarul curent 38, alineatul de la coloana 4: "Nerespectarea conditiilor de masurare impuse" va avea urmatorul cuprins:
    "Nu se poate asigura respectarea conditiilor de masurare impuse."
    61. In anexa nr. 2 la reglementari, la numerele curente 40, 41 si 43, la coloana 2 se elimina textul: "sau elevator".
    62. In anexa nr. 4 la reglementari la rubrica "OBSERVATII PRIVIND RESPINGEREA VEHICULULUI LA INSPECTIA TEHNICA" se elimina enuntul "Remediere: Imediata/In max. 30 zile".
    63. In anexa nr. 4 la reglementari, in tabelul "LISTA OPERATIUNILOR PENTRU INSPECTIA TEHNICA", se elimina expresiile: "Imediat" si "In max. 30 zile" din capul de tabel.
    64. In anexa nr. 4 la reglementari, la rubrica "ATENTIE" se inlocuieste enuntul "Pentru defectiuni din grupa cod 100, vehiculul nu are drept de circulatie" cu "Pentru vehiculele cu defectiuni se aplica prevederile legislatiei privind circulatia pe drumurile publice".
    65. In anexa nr. 5 la reglementari, fata, la rubrica "OBSERVATII PRIVIND RESPINGEREA VEHICULULUI LA INSPECTIA TEHNICA" se elimina enuntul "Remediere: Imediata/In max. 30 zile".
    66. In anexa nr. 5 la reglementari, fata, la rubrica "ATENTIE" se inlocuieste enuntul "Pentru defectiuni din grupa cod 100, vehiculul nu are drept de circulatie" cu "Pentru vehiculele cu defectiuni se aplica prevederile legislatiei privind circulatia pe drumurile publice".
    67. In anexa nr. 5 la reglementari, spate, la tabelul "LISTA OPERATIUNILOR PENTRU INSPECTIA TEHNICA", se elimina expresiile: "Imediat" si "In max. 30 zile" din capul de tabel.
    68. In anexa nr. 9 la reglementari, punctul 2 va avea urmatorul cuprins:
    "2. copie de pe certificatul de inmatriculare sau inregistrare de la registrul comertului, cu anexa la acesta continand avizele de functionare pentru activitatea de inspectii tehnice periodice conform codului CAEN pentru locatia in care se desfasoara activitatea de inspectii tehnice periodice;"
    69. In anexa nr. 9 la reglementari, punctul 6 se abroga.
    70. Titlul anexei nr. 16 la reglementari va avea urmatorul cuprins:
    "CONTROLUL TEHNIC IN TRAFIC"
    71. In tot cuprinsul anexei nr. 16 la reglementari, enuntul "verificare tehnica in trafic" se inlocuieste cu "control tehnic in trafic".
    72. In anexa nr. 16 la reglementari, la liniuta "verificari referitoare la efectuarea ultimei inspectii tehnice", ultima liniuta se abroga.
    73. In anexa nr. 16 la reglementari, liniuta "dotare" se completeaza cu doua noi puncte:
    "- aparat de control (tahograf);
    - limitator de viteza".
    74. In anexa nr. 16 la reglementari, la "Raportul de verificare tehnica in trafic", rubrica "Aplicare ecuson poluare" se abroga.
    75. In anexa nr. 16 la reglementari, la "Raportul de verificare tehnica in trafic", la numarul curent 20, coloana a doua se completeaza cu enuntul "aparat de control (tahograf); limitator de viteza".



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 61/2003

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 61 din 2003
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu