Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.6045 din 09.12.2016

privind aprobarea Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a Comisiei specializate de acreditare a programelor de formare continuă pentru personalul didactic din învăţământul preuniversitar - CSA
ACT EMIS DE: Ministerul Educatiei Nationale si Cercetarii Stiintifice
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 1038 din 22 decembrie 2016



SmartCity1

În temeiul prevederilor art. 244 alin. (3) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare,în conformitate cu prevederile Metodologiei de acreditare şi evaluare periodică a furnizorilor de formare continuă şi a programelor de formare oferite de aceştia, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5.564/2011, cu modificările şi completările ulterioare,în baza Hotărârii Guvernului nr. 44/2016 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice emite prezentul ordin. Articolul 1Se aprobă Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare a Comisiei specializate de acreditare a programelor de formare continuă pentru personalul didactic din învăţământul preuniversitar - CSA, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2Direcţia generală învăţământ preuniversitar, Direcţia formare continuă, Comisia specializată de acreditare, Direcţia generală buget finanţe duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Articolul 3Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Ministrul educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice, Monica Cristina Anisie, secretar de stat ANEXĂREGULAMENTUL-CADRU de organizare şi funcţionare a Comisiei specializate de acreditare a programelor de formare continuă pentru personalul didactic din învăţământul preuniversitar - CSA Capitolul IDispoziţii generale Articolul 1(1) Comisia specializată de acreditare, denumită în continuare CSA, este un organism consultativ de nivel naţional, fără personalitate juridică, al Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice.(2) CSA îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu prevederile art. 244 alin. (3) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, în coordonarea direcţiei responsabile de formarea continuă din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice. Articolul 2CSA urmăreşte, prin activitatea desfăşurată, aplicarea tuturor prevederilor legale, elaborarea şi implementarea politicilor şi strategiilor educaţionale privind asigurarea şi creşterea calităţii profesionale a resurselor umane în învăţământul preuniversitar românesc, compatibilizarea acestora cu structurile şi strategiile europene. Capitolul IIRolul şi atribuţiile CSA Articolul 3(1) CSA îşi desfăşoară activitatea în temeiul prezentului regulament-cadru, în concordanţă cu prevederile Metodologiei de acreditare şi de evaluare periodică a furnizorilor de formare continuă şi a programelor de formare oferite de aceştia, aprobată prin ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5.564/2011, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare metodologie.(2) Scopurile activităţii CSA sunt: evaluarea programelor de formare continuă a personalului din învăţământul preuniversitar în vederea acreditării, alocarea de credite profesionale transferabile programelor implementate de furnizori, precum şi echivalarea numărului de credite profesionale transferabile obţinute de personalul din învăţământul preuniversitar în cadrul programelor speciale, în conformitate cu categoriile de programe menţionate în anexa nr. 1, care este parte integrantă a metodologiei.(3) CSA propune, în baza unui aviz consultativ, acreditarea, amânarea sau respingerea programelor de formare continuă destinate personalului din învăţământul preuniversitar. Articolul 4CSA îndeplineşte următoarele atribuţii: a)analizează şi evaluează documentaţia de prezentare a programelor de formare continuă a personalului didactic din învăţământul preuniversitar, pe baza criteriilor precizate în metodologie; b)propune acreditarea, amânarea sau respingerea, după caz, a programelor de formare continuă a personalului didactic din învăţământul preuniversitar; c)propune modificări ale criteriilor, standardelor, metodologiei şi instrumentelor de evaluare şi monitorizare a programelor de formare continuă; d)validează calitatea ştiinţifică a propunerilor direcţiei responsabile de domeniul formării continue din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice privind standardele profesionale de formare continuă pentru toate categoriile de personal din învăţământul preuniversitar, pe funcţii didactice şi niveluri de competenţă; e)identifică disfuncţionalităţi şi propune măsuri pentru diversificarea şi flexibilizarea pieţei programelor de formare continuă acreditate şi facilitarea accesului beneficiarilor la ofertele de programe de formare acreditate; f)propune Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice şi fundamentează propunerile, programe şi proiecte în domeniul formării profesionale a resurselor umane din învăţământul preuniversitar românesc; g)propune proceduri specifice pentru acreditarea programelor de formare blended-learning şi e-learning; h)stabileşte numărul de credite profesionale transferabile aferente programelor de formare continuă, în funcţie de categorie, durată, relevanţă şi grup-ţintă; i)propune, în baza unui aviz consultativ, suspendarea/ retragerea acreditării programelor de formare continuă/ furnizorilor, în condiţiile neîndeplinirii aspectelor prevăzute de metodologie; j)echivalează numărul de credite profesionale transferabile obţinute de personalul didactic din învăţământul preuniversitar ca urmare a participării la programe speciale, în condiţiile prevăzute de metodologie; k)propune, prin preşedintele ei, înlocuirea unora dintre membrii săi pentru motive întemeiate pe care le înaintează către direcţia responsabilă cu formarea continuă din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice. Capitolul IIISelecţia membrilor CSA Articolul 5CSA este formată din 20 de membri, dintre care un preşedinte şi 2 vicepreşedinţi. Articolul 6(1) Selecţia membrilor CSA se face în baza unei proceduri transparente aprobată de către conducerea Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice şi publicată pe site-ul Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice.(2) Selecţia membrilor CSA presupune înregistrarea on-line pe platforma mon.medu a candidaturilor şi evaluarea portofoliilor candidaţilor ce vor avea următorul conţinut: CV-ul în format Europass, diplome de studiu, certificări şi recomandări specifice domeniilor de competenţă pentru formarea personalului didactic din învăţământul preuniversitar, contribuţii ştiinţifice, documente de identitate, cazier judiciar.(3) Selecţia membrilor CSA va respecta următoarele criterii:a)competenţă profesională; b)contribuţii ştiinţifice în specialitate sau domeniul politicilor educaţionale privind formarea cadrelor didactice (studii, cercetări, articole de specialitate, cărţi) şi inovare didactică; c)competenţe de utilizare a tehnologiei informaţiei şi comunicării; d)competenţe sociale şi organizatorice demonstrate în grupurile de lucru/proiectele în care a participat anterior; e)integritate morală şi profesională. Articolul 7Componenţa CSA este aprobată prin ordinul ministrului educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice. Capitolul IVComponenţa CSA Articolul 8(1) CSA este constituită din personal didactic din învăţământul universitar şi preuniversitar, persoane cu experienţă şi expertiză relevantă necesară evaluării programelor de formare continuă.(2) Domeniile principale de expertiză sunt: management şi marketing educaţional, asigurarea calităţii în educaţie, proiecte educaţionale, curriculum de formare, didactici de specialitate, inclusiv învăţământ special şi învăţământul tehnic şi profesional, educaţia adulţilor, învăţământ la distanţă şi soft educaţional, programe educaţionale internaţionale şi altele. Articolul 9(1) Membrii CSA sunt numiţi prin ordin al ministrului educaţiei, naţionale şi cercetării ştiinţifice, pentru o perioadă de 5 ani, cu posibilitatea înnoirii mandatului o singură dată.(2) CSA este formată din 20 de membri, dintre care un preşedinte şi 2 vicepreşedinţi.(3) CSA îşi alege, în prima şedinţă de lucru, prin vot secret, cu majoritate simplă, un preşedinte şi 2 vicepreşedinţi.(4) Preşedintele şi cei 2 vicepreşedinţi ai CSA sunt numiţi pe o perioadă de 5 ani pe baza rezultatelor consemnate în procesul-verbal al şedinţelor de alegeri. Articolul 10(1) CSA se organizează, pentru desfăşurarea activităţilor, pe subcomisii, după cum urmează:a)Subcomisia pentru acreditarea programelor de formare continuă a personalului didactic din învăţământul preuniversitar şi pentru acreditarea programelor de formare continuă a personalului cu funcţii de conducere, de îndrumare şi de control din învăţământul preuniversitar; b)Subcomisia pentru acreditarea programelor de formare continuă a personalului didactic din domeniul educaţiei speciale şi integrate, precum şi a personalului didactic auxiliar din învăţământul preuniversitar şi pentru echivalarea numărului de credite profesionale transferabile obţinute de personalul didactic din învăţământul preuniversitar ca urmare a participării la programe speciale, precum şi acreditarea programelor de formare continuă a formatorilor şi mentorilor din învăţământul preuniversitar. (2) Componenţa subcomisiilor nu este rigidă. Preşedintele şi vicepreşedinţii stabilesc pentru fiecare şedinţă, în funcţie de necesităţi, componenţa subcomisiilor şi pot solicita membrilor altor subcomisii participarea la activităţi ţinând cont de expertiza acestora. Articolul 11CSA cooptează în subcomisii, în funcţie de nevoi, specialişti/experţi pe domenii ştiinţifice/tematice specifice programelor de formare continuă. Articolul 12CSA îşi desemnează un birou executiv format din preşedinte, cei 2 vicepreşedinţi şi secretarul comisiei care îndeplineşte şi atribuţia de secretar al Biroului executiv. Capitolul VFuncţionarea CSA Articolul 13(1) Activitatea CSA se desfăşoară la sediul direcţiei responsabile cu formarea continuă din cadrul Direcţiei generale învăţământ preuniversitar şi în teritoriu.(2) Activităţile în teritoriu se desfăşoară în locaţia/locaţiile precizate de furnizorul de formare, în vederea monitorizării şi evaluării modului de desfăşurare a programului de formare continuă, a calităţii resurselor umane şi materiale disponibile. Articolul 14(1) CSA se întruneşte în şedinţe de lucru, de regulă, lunar, în perioada septembrie - iunie.(2) CSA poate fi reunită şi în şedinţe de lucru bilunare, în special atunci când numărul documentaţiilor depuse de furnizori sau a documentelor de evaluare întocmite de membrii comisiei necesită acest lucru.(3) Subcomisiile CSA se întrunesc ori de câte ori este nevoie, la solicitarea preşedintelui sau a vicepreşedinţilor. Articolul 15Şedinţele CSA sunt statutar constituite în cazul întrunirii majorităţii simple. Articolul 16(1) Activităţile CSA se consemnează în registrul propriu de procese-verbale.(2) Hotărârile din cadrul CSA se adoptă cu majoritate simplă de voturi.(3) Activităţile de secretariat ale CSA sunt asigurate de secretarul CSA, care face parte din personalul direcţiei responsabile cu formarea continuă din cadrul Direcţiei generale învăţământ preuniversitar, cu atribuţii prevăzute, în acest sens, în fişa postului. Articolul 17Membrii CSA stabilesc şi aprobă, prin vot deschis, atribuţiile şi responsabilităţile preşedintelui şi ale celor 2 vicepreşedinţi. Articolul 18Preşedintele CSA îndeplineşte următoarele atribuţii şi responsabilităţi: a)coordonează activitatea CSA din punct de vedere tehnic; b)coordonează activitatea Biroului executiv al CSA; c)stabileşte calendarul întrunirilor reuniunilor de lucru ale CSA; d)prezidează reuniunile în plen ale CSA; e)se informează asupra numărului documentaţiilor depuse de furnizori în vederea acreditării; f)repartizează subcomisiilor programele de formare continuă pe domenii de competenţe; g)mediază şi armonizează puncte de vedere exprimate de membrii comisiei; h)oferă consultanţă, consiliere, sprijin vicepreşedinţilor şi celorlalţi membri ai CSA; i)propune/recomandă, către Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice, participarea membrilor CSA, cel puţin o dată pe parcursul unui mandat, la programe/burse/mobilităţi, activităţi destinate dezvoltării expertizei şi competenţelor profesionale; j)propune directorului direcţiei responsabile cu formare continuă din cadrul Direcţiei generale învăţământ preuniversitar desemnarea unui reprezentant al comisiei care va efectua monitorizarea şi evaluarea, în teritoriu, a furnizorului de formare şi a programului de formare implementat de acesta; k)supune la vot propunerile şi aprecierile din fişele şi rapoartele de monitorizare/evaluare întocmite de reprezentanţii comisiei în urma activităţii în teritoriu, precum şi rapoartele asupra documentaţiei depuse de furnizorul de formare continuă; l)înaintează directorului direcţiei responsabile cu formarea continuă din cadrul Direcţiei generale învăţământ preuniversitar propunerea, după caz, de acreditare, amânare sau respingere a programelor de formare continuă a personalului din învăţământul preuniversitar, conform hotărârii CSA; m)informează semestrial directorul direcţiei responsabile cu formarea continuă din cadrul Direcţiei generale învăţământ preuniversitar asupra activităţii subcomisiilor/membrilor CSA; n)propune măsuri de sancţionare/înlocuire a membrilor CSA care absentează nemotivat la 3 şedinţe consecutive sau 4 într-un an de activitate; o)desemnează un înlocuitor căruia îi deleagă atribuţiile în cazul absenţei sale la una dintre şedinţele în plen. Articolul 19Vicepreşedinţii CSA îndeplinesc următoarele atribuţii şi responsabilităţi: a)îndeplinesc atribuţii delegate de preşedintele CSA; b)coordonează activitatea subcomisiilor; c)propun CSA, întrunită în plenul acesteia, acreditarea, amânarea sau, după caz, respingerea unui program de formare continuă analizat în cadrul subcomisiei. Articolul 20Secretarul CSA: a)întocmeşte procesele-verbale ale şedinţelor în plen; b)păstrează evidenţa prezenţei/absenţei membrilor CSA la şedinţele în plen şi pe subcomisii; c)păstrează evidenţa alocării documentaţiei programelor de formare continuă pe membri CSA; d)aduce la cunoştinţa membrilor CSA programarea şedinţelor în plen sau pe subcomisii; e)asigură legătura între furnizorii de formare care au depus documentaţii în vederea acreditării şi reprezentantul CSA desemnat să realizeze monitorizarea/evaluarea resurselor materiale şi umane; f)păstrează şi arhivează anual, cu respectarea prevederilor legale, documentele elaborate/constituite în cadrul CSA. Articolul 21Atribuţiile Biroului executiv al CSA sunt: a)asigură conducerea operativă a CSA; b)decide convocarea CSA sau a subcomisiilor; c)menţine legătura cu directorul direcţiei responsabile cu formarea continuă din cadrul Direcţiei generale învăţământ preuniversitar în afara reuniunilor de lucru; d)ia cunoştinţă de documentaţiile depuse de furnizorii de formare. Articolul 22
(1) Membrii CSA au obligaţia să participe la activităţile în plen şi ale subcomisiilor.
(2) Absenţa la activităţile CSA/subcomisiilor specializate de acreditare este anunţată şi motivată secretarului comisiei cu minimum 3 zile înainte de şedinţa CSA.
Articolul 23(1) În caz de absenţă nemotivată la 3 şedinţe consecutive sau 4 într-un an de activitate CSA, preşedintele CSA propune directorului direcţiei responsabile cu formarea continuă din cadrul Direcţiei generale învăţământ preuniversitar suspendarea şi înlocuirea respectivei persoane.(2) Propunerea de înlocuire se face de către directorul direcţiei responsabile cu formarea continuă din cadrul Direcţiei generale învăţământ preuniversitar care, la rândul său, înaintează ministrului educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice un proiect de modificare a componenţei CSA. Articolul 24În cazul în care un membru al CSA iese din sistem, nu mai poate sau nu mai doreşte să facă parte din acest organism, va notifica în scris acest lucru preşedintelui CSA, care va face propunerea de înlocuire din funcţie, cu respectarea procedurilor prevăzute la art. 33 alin. (2) din prezentul regulament. Articolul 25CSA va aplica prevederile Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, dacă se constată încălcarea deontologiei profesionale de către unul din membrii.
Capitolul VIProcedura de acreditare Articolul 26Programele de formare continuă supuse acreditării se analizează şi se evaluează de către CSA, pe baza Ordinului ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5.564/2011 pentru aprobarea Metodologiei de acreditare şi evaluare periodică a furnizorilor de formare continuă şi a programelor de formare oferite de aceştia, cu modificările şi completările ulterioare. Articolul 27CSA: a)primeşte de la directorul direcţiei responsabile cu formarea continuă din cadrul Direcţiei generale învăţământ preuniversitar, prin secretarul CSA, documentaţia înaintată către Direcţia formare continuă din cadrul Direcţiei generale învăţământ preuniversitar de către furnizorul de formare continuă; b)elaborează şi aplică unitar şi consecvent criterii şi instrumente metodologice de evaluare pentru aprecierea calităţii programelor de formare continuă, dezvoltate de diferiţi furnizori; c)în plen sau pe subcomisii, analizează şi evaluează documentaţia programului de formare continuă propus, completează „Fişa de evaluare" şi ia decizia de a propune acreditarea, respingerea sau amânarea programului; d)propune, pentru programele acreditate, numărul de credite profesionale transferabile acordate, durata acreditării, locaţiile aprobate şi resursele umane; e)elaborează şi completează, prin reprezentantul desemnat „Raportul justificativ de acordare a avizului consultativ privind acreditarea/amânarea/respingerea programului de formare continuă"; f)validează prin vot cu majoritate simplă, în plenul comisiei, „Raportul justificativ de acordare a avizului consultativ privind acreditarea/amânarea/respingerea programului de formare continuă" de subcomisii sau de reprezentantul CSA desemnat; g)înaintează „Raportul sintetic al şedinţei CSA de justificare a avizului consultativ privind acreditarea/amânarea/respingerea programului de formare continuă" conducerii direcţiei responsabile cu formarea continuă din cadrul Direcţiei generale învăţământ preuniversitar; h)monitorizează şi evaluează printr-un reprezentant desemnat calitatea implementării programului, observă şi urmăreşte activităţile de organizare, coordonare, proiectare, livrare propriu-zisă şi evaluare care au loc în cadrul programului, participă în comisia de evaluare finală a personalului didactic din învăţământul preuniversitar care finalizează programe acreditate în intervalul de timp pentru care s-a acordat acreditarea; i)oferă feedback cu privire la progresul înregistrat atât furnizorilor, cât şi beneficiarilor sau grupului-ţintă al programului de formare continuă; j)analizează, evaluează şi validează studiile ştiinţifice realizate în cadrul programelor de formare continuă, studiile de specialitate ale direcţiei responsabile cu formarea continuă din cadrul Direcţiei generale învăţământ preuniversitar şi alte materiale cu caracter ştiinţifico-metodic; k)iniţiază/propune şi avizează studii de marketing educaţional în învăţământul preuniversitar. Articolul 28Rapoartele de monitorizare/evaluare se transmit prin poştă electronică/fax imediat după inspecţia de monitorizare/evaluare sau se depun la secretariatul direcţiei responsabile cu formarea continuă din cadrul Direcţiei generale învăţământ preuniversitar. Articolul 29Programele de formare continuă intrate în procedura de acreditare se consultă de către membrii CSA la sediul direcţiei responsabile cu formarea continuă din cadrul Direcţiei generale învăţământ preuniversitar sau pe platforma electronică special concepută în acest sens. Articolul 30(1) CSA finalizează procedura de acreditare în termen de cel mult 90 de zile de la data depunerii de către furnizor a documentaţiei complete/actualizate/completate.(2) Programele depuse între 1 iulie şi 1 septembrie intră în procedură de acreditare în perioada octombrie-decembrie a aceluiaşi an, în ordinea depunerii documentaţiei complete şi în raport cu numărul acestora. Articolul 31(1) Acreditarea unui program de formare continuă se acordă pentru un singur furnizor şi pentru una sau mai multe locaţii.(2) Suplimentarea locaţiilor, a echipei de formatori sau modificarea grupului-ţintă pentru programele de formare continuă depuse se acordă cu respectarea prevederilor metodologice în vigoare. Articolul 32Acreditarea programelor de formare se realizează pentru o perioadă de maximum 5 ani, pe categorii de program, pe tipuri de competenţe şi grup-ţintă. Articolul 33(1) În cazul în care un membru al CSA, expert sau inspector al direcţiei responsabil cu formarea continuă din cadrul Direcţiei generale învăţământ preuniversitar este implicat în realizarea unui program supus acreditării sau se află în conflict de interese, va informa preşedintele CSA asupra acestui fapt.(2) În cazul în care situaţia evidenţiată la alin. (1) se află preşedintele CSA, va informa directorul direcţiei responsabile cu formarea continuă din cadrul Direcţiei generale învăţământ preuniversitar. Capitolul VIIRecunoaşterea activităţii membrilor CSA Articolul 34Contribuţia membrilor CSA, adusă la derularea activităţii specifice a direcţiei responsabile cu formarea continuă din cadrul Direcţiei generale învăţământ preuniversitar, va fi luată în considerare pentru evoluţia acestora în carieră, ca expertiză în domeniul evaluării programelor educaţionale. Capitolul VIIIDispoziţii finale Articolul 35(1) Activitatea CSA se desfăşoară în condiţii de transparenţă şi cu asigurarea accesului la informaţiile de interes public.(2) Informaţiile de interes public legate de activitatea CSA se publică pe site-ul ministerului educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice. Articolul 36(1) CSA poate primi sugestii, propuneri, sesizări, reclamaţii din partea furnizorilor de formare continuă, asociaţiilor profesionale, sindicale sau a diferitelor categorii de beneficiari.(2) Corespondenţa adresată CSA este direcţionată spre soluţionare de către directorul general al Direcţiei generale învăţământ preuniversitar/directorul direcţiei responsabile cu formarea continuă.(3) Analiza se face în următoarea şedinţă CSA, cu propunerea sau adoptarea măsurilor corespunzătoare. Articolul 37(1) Pentru participarea la şedinţele de lucru în plen sau pe subcomisii, membrii CSA pot primi o îndemnizaţie stabilită/şedinţă în conformitate cu prevederile legale de către conducerea Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice.(2) Cheltuielile de cazare, diurnă şi transport/şedinţă pentru membrii CSA, participanţi la întâlnirile de lucru, desfăşurate lunar, în plen, sau pe subcomisii, sunt suportate integral de la bugetul de stat, de către Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice, potrivit prevederilor legale în vigoare. Articolul 38Prezentul regulament intră în vigoare în momentul aprobării acestuia. Articolul 39Prezentul regulament abrogă prevederile anterioare referitoare la organizarea şi funcţionarea CSA.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 6045/2016

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 6045 din 2016
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 6045/2016
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu