Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 6 din 8 mai 2007

pentru punerea in aplicare a Normelor privind autorizarea asiguratorilor

ACT EMIS DE: COMISIA DE SUPRAVEGHERE A ASIGURARILOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 432 din 28 iunie 2007



In temeiul prevederilor art. 4 alin. (27), ale art. 5 lit. b), b1) şi d) şi ale art. 12 şi 121 din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare şi supravegherea asigurărilor, cu modificările şi completările ulterioare,

potrivit Hotărârii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor din 8 mai 2007, prin care s-au aprobat Normele privind autorizarea asigurătorilor,

preşedintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor emite următorul ordin:

Art. 1. - (1) Se pun în aplicare Normele privind autorizarea asigurătorilor, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

(2) La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 2/2001 pentru punerea în aplicare a Normelor nr. 2/2001 privind informaţiile şi documentele cerute pentru autorizarea asigurătorilor şi criteriile pentru aprobarea acţionarilor semnificativi şi a persoanelor semnificative ale asigurătorilor, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 501 din 24 august 2001, cu completările ulterioare.

(3) Prezentele norme intră în vigoare la data publicării lor în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art. 2. - Direcţiile de specialitate din cadrul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor vor asigura ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin, în conformitate cu atribuţiile specifice fiecăreia.

Preşedintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor,

Angela Toncescu

ANEXĂ

NORME

privind autorizarea asigurătorilor

CAPITOLUL I

Domeniul de aplicare

Art. 1. - Prezentele norme stabilesc, în temeiul prevederilor art. 5 lit. b), b1) şi d) şi ale art. 12 şi 121 din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare şi supravegherea asigurărilor, cu modificările şi completările ulterioare, condiţiile şi documentele în baza cărora Comisia de Supraveghere a Asigurărilor acordă asigurătorilor autorizaţia de desfăşurare a activităţii de asigurare şi condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească fondatorii şi persoanele semnificative ale asigurătorilor.

Art. 2. - (1) Procesul de autorizare a asigurătorilor de către Comisia de Supraveghere a Asigurărilor cuprinde două etape:

a)   avizarea prealabilă în vederea înregistrării ca asigurător la oficiul registrului comerţului;

b)   autorizarea funcţionării ca asigurător, în conformitate cu art. 12 alin. (3) din Legea nr. 32/2000, cu modificările şi completările ulterioare.

(2) Avizarea prealabilă în vederea înregistrării ca asigurător la oficiul registrului comerţului nu garantează obţinerea autorizaţiei de funcţionare.

CAPITOLUL II

Condiţiile de avizare prealabilă în vederea înregistrării ca asigurător la oficiul registrului comerţului

Art. 3. - (1) Denumirea unui asigurător trebuie să conţină sintagmele „asigurări", „asigurări-reasigurări", după caz, sau derivate ale acestora, în limba română ori într-o limbă de largă circulaţie.

(2)   Obiectul de activitate al asigurătorilor trebuie să fie unic, conform prevederilor art. 12 alin. (4) lit. f) din Legea nr. 32/2000, cu modificările şi completările ulterioare.

(3)   Din studiul de fezabilitate trebuie să rezulte că resursele financiare ale asigurătorului sunt suficiente pentru desfăşurarea activităţii de asigurare.

(4)   Capitalul social vărsat, reprezentând o sumă cel puţin egală cu fondul de siguranţă, trebuie să fie depus în contul unei bănci autorizate din România, în conformitate cu prevederile art. 12 alin. (4) lit. d) şi ale art. 16 alin. (4) din Legea nr. 32/2000, cu modificările şi completările ulterioare.

(5)  Actul constitutiv al asigurătorului trebuie să cuprindă numele persoanelor menţionate la art. 6 alin. (1) lit. A. Conducerea executivă a asigurătorului trebuie să fie asigurată de minimum două persoane sau, după caz, de minimum 3 persoane cu atribuţii decizionale, răspunzătoare pentru societate, ale căror semnături sunt opozabile terţilor, în condiţiile Legii nr. 31/1990 privind societăţile comerciale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

(6)   Plata taxei de autorizare trebuie să se facă în conformitate cu prevederile art. 13 alin. (1) din Legea nr. 32/2000, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale normelor şi deciziilor emise în aplicarea acesteia.

(7)   Sediul social, conducerea executivă şi serviciile administrative trebuie să fie pe teritoriul României.

Art. 4. - Pentru a putea obţine calitatea de acţionar direct şi indirect al asigurătorului, fondatorii trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:

a)    să nu fie acţionari, asociaţi sau persoane semnificative ale unui broker de asigurare şi/sau reasigurare, nici ale unui agent de asigurare persoană juridică;

b)  persoanele juridice să fie legal constituite;

c)   persoanele juridice, de tipul instituţiilor de credit, instituţiilor financiare nebancare sau societăţilor de servicii şi investiţii financiare, să fie supravegheate de autoritatea competentă din România sau din statul de origine, inclusiv în ceea ce priveşte supravegherea pe bază consolidată;

d)   persoanele fizice să nu fi fost condamnate pentru gestiune frauduloasă, abuz de încredere, fals, uz de fals, înşelăciune în dauna avutului particular sau public, delapidare, mărturie mincinoasă, dare ori luare de mită, primire de foloase necuvenite, trafic de influenţă, spălare de bani, deturnare de fonduri, evaziune fiscală ori alte fapte de natură să conducă la concluzia că nu sunt create premisele necesare pentru asigurarea unei gestiuni sănătoase şi prudente a asigurătorului. Proba se face cu cazierul judiciar, iar în cazul unei persoane fizice străine, cu un document echivalent, care să ateste că aceste cerinţe sunt îndeplinite, emis de o autoritate administrativă sau judiciară, autentificat notarial şi însoţit de traducerea în limba română, legalizată la ambasada sau la consulatul României din statul ori din statele în care persoana în cauză a domiciliat cel puţin 6 luni în ultimii 5 ani;

e)  să nu fi fost declaraţi faliţi sau să nu fi făcut parte din conducerea unei societăţi comerciale care, după încetarea activităţii sub orice formă, nu şi-a respectat obligaţiile faţă de terţi;

f)  persoanele juridice să dispună de o situaţie financiară care să le permită onorarea obligaţiilor lor patrimoniale şi care să asigure premisele pentru susţinerea activităţii asigurătorului din surse proprii, în cazul în care situaţia financiară a acestuia se deteriorează;

g)   sumele destinate participării la capitalul social al asigurătorului nu trebuie să provină din împrumuturi, indiferent cu ce titlu, de la alte persoane fizice, persoane fizice autorizate, persoane juridice sau entităţi fără personalitate juridică, asociaţii, fundaţii, uniuni sau ligi sindicale, cu excepţia sumelor puse la dispoziţia unei filiale de către societatea-mamă, din sursele proprii ale acesteia;

h) persoanele fizice trebuie să dispună de venituri care au caracter de continuitate şi care, prin nivelul lor, să justifice în mod corespunzător participaţia la capitalul social al asigurătorului;

i) persoanele juridice, altele decât cele menţionate la lit. c), să funcţioneze de minimum 3 ani; în cazul entităţilor care au fuzionat, una dintre entităţi să aibă această perioadă de funcţionare sau, în cazul divizării, entitatea care s-a divizat să îndeplinească această condiţie.

Art. 5. - Nu pot fi fondatori ai asigurătorului:

a) entităţile juridice fără scop lucrativ sau fără scop patrimonial, precum şi cele de tip asociativ sau participativ care nu depun situaţiile financiare conform legislaţiei în vigoare din România sau din statul de origine;

b)   persoanele juridice sau alte entităţi înregistrate în state cu care România nu întreţine relaţii diplomatice sau în jurisdicţii care nu instituie obligativitatea organizării şi a evidenţei contabilităţii şi/sau a publicării situaţiilor financiare, evidenţei registrelor comerciale şi/sau care permit păstrarea anonimatului în ceea ce priveşte identitatea acţionarilor/ asociaţilor şi a administratorilor;

c)   persoanele care justifică sursa fondurilor prin împrumuturi sau venituri obţinute din activităţi desfăşurate în statele sau jurisdicţiile prevăzute la lit. b);

d)    persoanele sau grupurile de persoane care acţionează împreună, controlează unul sau mai mulţi asigurători şi care vor exercita control asupra asigurătorului persoană juridică română ce urmează a se constitui; grupul de persoane care acţionează împreună reprezintă persoanele care se află sub controlul unei persoane fizice sau juridice în situaţiile în care între acestea există o relaţie de natura celei dintre o societate-mamă şi o filială a acesteia, astfel cum este aceasta prevăzută la art. 2 lit. B pct. 28 din Legea nr. 32/2000, cu modificările şi completările ulterioare, sau o relaţie similară, de genul relaţiilor existente între soţi, rude şi afini până la gradul al patrulea, inclusiv, persoanele şi societăţile aflate sub controlul acestora, o societate, administratorii şi persoanele fizice sau juridice care exercită controlul asupra acesteia, societăţi aflate sub controlul aceleiaşi ori aceloraşi persoane fizice sau juridice;

e)  persoanele respective sau persoanele din grupul care acţionează împreună care în ultimii 10 ani au constituit obiectul unor anchete sau proceduri administrative ori judiciare încheiate cu sancţiuni sau interdicţii.

Art. 6. - (1) Persoanele nominalizate la art.2 pct. 11 şi 111 din Legea nr. 32/2000, cu modificările şi completările ulterioare, trebuie să respecte următoarele condiţii:

A.   membrii consiliului de administraţie sau ai consiliului de supraveghere:

a)   să îndeplinească prevederile art. 4 lit. a), d) şi e);

b)  să dispună de o reputaţie şi o experienţă adecvate naturii, extinderii şi complexităţii activităţii asigurătorului şi responsabilităţilor încredinţate;

c)   să nu aibă interdicţie să lucreze în instituţii financiare;

B.  conducerea executivă:

a)  să îndeplinească prevederile lit. A;

b)  să aibă o experienţă de cel puţin 5 ani în domeniul asigurărilor sau de 7 ani în domeniul financiar-bancar, din care cel puţin 3 ani, respectiv 5 ani, într-o funcţie de conducere în aceste domenii;

c)  să nu aibă această calitate la altă persoană juridică, română sau străină, pe toată perioada deţinerii acestei funcţii la asigurător.

(2)   Responsabilităţile menţionate la lit. A şi B pot fi îndeplinite numai de către persoane fizice.

(3)   Persoanele menţionate la alin. (1) trebuie să fie numite respectându-se prevederile Legii nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

CAPITOLUL III

Documentaţia necesară pentru acordarea avizului prealabil în vederea înregistrării ca asigurător la oficiul registrului comerţului

Art. 7. - In vederea obţinerii avizului prealabil necesar înregistrării ca asigurător la oficiul registrului comerţului, solicitanţii vor depune la registratura Comisiei   de Supraveghere a Asigurărilor următoarele documente:

1.  cerere standard, în forma prevăzută în anexa nr. 1;

2.  proiectul actului constitutiv;

3.   copiile documentelor care atestă vărsarea integrală, în numerar, de către fiecare fondator a aportului la capitalul social, conform prevederilor legale în vigoare, certificate pentru conformitate cu originalul de către persoanele care semnează cererea standard;

4.   extrasul de cont privind vărsarea integrală a capitalului social, din data depunerii documentaţiei; sumele reprezentând aport la capitalul social şi depuse în valută se calculează la cursul comunicat de Banca Naţională a României din data plăţii;

5.  în vederea îndeplinirii condiţiilor prevăzute la art. 4, fondatorii, persoane juridice şi fizice, trebuie să depună documentele prevăzute în anexa nr. 3;

6.   persoanele prevăzute la art. 6 alin. (1) lit. A şi B trebuie să prezinte:

a)   curriculum vitae, cu semnătură olografă, care să conţină cel puţin următoarele informaţii: numele şi prenumele, data şi locul naşterii, adresa de domiciliu şi, dacă este cazul, de reşedinţă, cetăţenia/cetăţeniile, pregătirea profesională (studii/cursuri de pregătire şi perfecţionare, şcolile sau facultatea/facultăţile absolvite, diplomele obţinute), apartenenţa la organizaţii profesionale, descrierea întregii cariere profesionale (numele complet al angajatorilor, durata contractului cu fiecare dintre aceştia, departamentele în care a fost încadrat, precum şi descrierea responsabilităţilor şi activităţii desfăşurate);

b)   documentele prevăzute la lit. A pct. 1-4 şi 6 din anexa nr. 3;

c)  declaraţie autentificată, în conformitate cu prevederile art. 6 alin. (1) lit. B.c), conform anexei nr. 5;

d)   documente oficiale din care să reiasă experienţa profesională a persoanelor propuse pentru funcţiile menţionate la art. 6;

e)  extras din studiul de fezabilitate, din care să rezulte că resursele financiare ale entităţii sunt suficiente pentru desfăşurarea activităţii de asigurare;

7.   copia documentului care atestă viramentul taxei de autorizare în contul nr. RO57TREZ7005025XXX000272, deschis pe seama Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor la Direcţia de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti, potrivit prevederilor art. 13 alin. (1) din Legea nr. 32/2000, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 8. - (1) Orice modificare a documentelor sau a condiţiilor în baza cărora s-a acordat avizul prealabil în vederea înregistrării ca asigurător la oficiul registrului comerţului conduce la o nouă analiză din partea Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, anterior depunerii documentaţiei în vederea înregistrării la oficiul registrului comerţului.

(2) Cererea pentru obţinerea autorizaţiei de funcţionare se va putea depune numai după avizarea modificărilor de către Comisia de Supraveghere a Asigurărilor.

Art. 9. - In conformitate cu prevederile art. 5 lit. j) şi ale art. 8 alin. (2) lit. j) din Legea nr. 32/2000, cu modificările şi completările ulterioare, Comisia de Supraveghere a Asigurărilor poate solicita, în vederea fundamentării deciziei privind avizul prealabil necesar înregistrării ca asigurător, prezentarea de documente, situaţii, informaţii şi audieri atât de la fondatori şi persoane semnificative, cât şi de la oricare altă persoană fizică sau juridică ce are legătură, directă ori indirectă, cu activitatea acestora, precum şi de la alte instituţii sau autorităţi din tară ori din străinătate.

Art. 10. - Comisia de Supraveghere a Asigurărilor va decide, într-o perioadă de 60 de zile de la prezentarea documentaţiei complete, asupra acordării avizului prealabil în vederea înregistrării ca asigurător la oficiul registrului comerţului.

Art. 11. - Obţinerea avizului prealabil în vederea înregistrării ca asigurător la oficiul registrului comerţului în baza unor documente sau informaţii neconforme cu realitatea dă dreptul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor de a retrage avizul prealabil.

CAPITOLUL IV

Documentaţia necesară pentru obţinerea autorizaţiei de funcţionare a asigurătorului

Art. 12. - Pentru obţinerea autorizaţiei de funcţionare pe baza căreia asigurătorul va putea desfăşura activitate de asigurare, acesta va depune la registratura Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor următoarele documente:

a)  cererea de autorizare conform anexei nr. 6;

b)   copiile documentelor care atestă înregistrarea societăţii ca persoană juridică, respectiv: actul constitutiv autentificat, hotărârea judecătorească de înfiinţare, certificatul de înregistrare emis de oficiul registrului comerţului şi certificatul constatator cuprinzând toate datele de identificare ale societăţii;

c)   extrasul de cont care atestă existenţa capitalului social la data solicitării autorizaţiei de funcţionare, conform prevederilor legale în vigoare;

d)  studiul de fezabilitate, însuşit de persoanele propuse pentru conducerea executivă şi de administratorii asigurătorului, care să cuprindă cel puţin informaţiile prevăzute în anexa nr. 2. In vederea aprobării studiului de fezabilitate, persoanele propuse pentru conducerea executivă vor susţine în faţa Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor un interviu, în care una dintre aceste persoane va prezenta în limba română activitatea care urmează să fie desfăşurată de asigurător;

e)  propriile condiţii de asigurare, încadrate pe clasele de asigurare prevăzute în anexa nr. 1 la Legea nr. 32/2000, cu modificările şi completările ulterioare;

f)   copia contractului de reasigurare, certificată pentru conformitate cu originalul de persoana care depune documentaţia. In cazul reasigurării de către un asigurător român, este obligatorie prezentarea reasigurării externe, din care să rezulte că este inclus şi programul prezentat. Lipsa unui asemenea program trebuie justificată prin prezentarea în studiul de fezabilitate a calculelor privind capacitatea de subscriere proprie;

g)   copiile contractelor de administrare/de mandat ale persoanelor menţionate la art. 6 alin. (1) lit. A şi B;

h) descrierea dotării sediilor, care trebuie să fie corespunzătoare desfăşurării în condiţii adecvate a activităţii de asigurare propuse, conform studiului de fezabilitate;

i) copiile contractului de închiriere sau de comodat pentru sediul ori sediile secundare/punctele de lucru existente sau care se înfiinţează, înregistrate la administraţia financiară teritorială, sau, după caz, copia actului de proprietate asupra sediului social ori a sediilor secundare/punctelor de lucru existente sau care se înfiinţează;

j) documentaţia privind dotarea cu soft şi reţeaua de calculatoare;

k) curriculum vitae, în forma şi conţinutul prevăzute la art. 7 pct. 6 lit. a), al persoanelor propuse pentru funcţiile menţionate la lit. A-D din anexa nr. 7;

l) declaraţiile autentificate, în conformitate cu prevederile art. 4 lit. a), d) şi e), ale persoanelor prevăzute în anexa nr. 7;

m) declaraţiile autentificate, în conformitate cu prevederile art. 6 alin. (1) lit. B.c) şi ale anexei nr. 5, ale persoanelor prevăzute în anexa nr. 7;

n) documentele oficiale din care să reiasă experienţa profesională a persoanelor propuse pentru funcţiile menţionate în anexa nr. 7;

o) lista şi curriculum vitae ale personalului calificat, documentaţia privind dotarea cu echipamentul tehnic adecvat şi contractul cu reţeaua de asistenţă ce urmează a fi folosită pentru îndeplinirea obligaţiilor aferente în cazul solicitării practicării clasei de asigurări generale nr. 18 „Asigurări de asistenţă a persoanelor aflate în dificultate în cursul deplasărilor sau absenţelor de la domiciliu sau de la locul de reşedinţă permanentă".

Art. 13. - (1) Persoanele prevăzute la art. 6 alin. (1) trebuie să aibă un contract de administrare, respectiv un contract de mandat în conformitate cu prevederile Legii nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, iar persoanele prevăzute în anexa nr. 7 trebuie să aibă calitatea de angajat cu contract de muncă pe durată nedeterminată pe întreaga perioadă de desfăşurare a activităţii în cadrul unui asigurător.

(2) In termen de 60 de zile de la primirea autorizaţiei de funcţionare, asigurătorul va depune la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor copii ale documentelor menţionate la alin. (1).

CAPITOLUL V

Alte dispoziţii

Art. 14. - (1) După obţinerea autorizaţiei de funcţionare, orice modificare a documentelor sau a condiţiilor pe baza cărora s-a acordat această autorizaţie se va face numai după aprobarea sau, după caz, avizarea prealabilă de către Comisia de Supraveghere a Asigurărilor.

(2)  In termen de 4 luni de la încheierea anului financiar, asigurătorii au obligaţia să transmită Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor situaţia acţionarilor direcţi şi procentul deţinut de către aceştia din capitalul social, aşa cum este înscris în Registrul acţionarilor sau conform reglementărilor companiilor listate la Bursa de Valori.

(3)   In cazul acţionarilor semnificativi, se va transmite lista nominală, iar pentru acţionarii semnificativi persoane juridice, şi lista acţionariatului semnificativ direct şi/sau indirect al acestora.

(4)  In cazul în care volumul de informaţii solicitat la alin. (2) şi (3) este foarte mare, acestea se vor furniza pe suport electronic de tip compact-disc (CD).

Art. 15. - Comisia de Supraveghere a Asigurărilor are dreptul să anuleze orice autorizaţie obţinută pe baza unor informaţii false sau eronate şi poate interzice persoanelor răspunzătoare exercitarea oricăror activităţi reglementate de Legea nr. 32/2000, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 16. - Asigurătorii virează sumele reprezentând taxele de autorizare/avizare în contul nr. RO57TREZ7005025XXX000272, deschis pe seama Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor la Direcţia de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti.

Art. 17. - Toate documentele şi informaţiile prevăzute în prezentele norme trebuie transmise în limba română, iar documentele emise într-o limbă străină vor fi depuse în original, autentificate în ţara de origine, împreună cu traducerea legalizată.

Art. 18. - Acţionarii asigurătorilor autorizaţi până la data intrării în vigoare a prezentelor norme, care se află în una dintre situaţiile de incompatibilitate prevăzute la art. 5, au la dispoziţie o perioadă de 18 luni pentru a vinde participaţiile deţinute în condiţiile prevăzute de Legea nr. 32/2000, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale normelor emise în aplicarea acesteia.

Art. 19. - (1) Persoanele menţionate la lit. B-D din anexa nr. 7, care la data intrării în vigoare a prezentelor norme ocupă aceste funcţii, sunt considerate a îndeplini criteriile respective numai cu condiţia prezentării de către asigurători la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor a listei persoanelor respective, însoţită de curriculum vitae semnate ale acestora, de copii ale contractelor de muncă, precum şi de declaraţia prevăzută la anexa nr. 5 la prezentele norme, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentelor norme.

(2)   Asigurătorii care nu au încadrate persoane în funcţiile menţionate la lit. B şi C din anexa nr. 7 au la dispoziţie 90 de zile de la intrarea în vigoare a prezentelor norme pentru prezentarea la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor a documentaţiei necesare în vederea aprobării persoanelor respective şi, respectiv, aceeaşi perioadă pentru încadrarea unor persoane pe funcţiile prevăzute la lit. D din anexa nr. 7.

(3)   In cazul persoanelor prevăzute la art. 6 alin. (1) lit. B, care la data intrării în vigoare a prezentelor norme ocupă aceste funcţii, sunt considerate a îndeplini criteriile respective numai cu condiţia prezentării de către asigurători la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor a copiilor contractelor de mandat, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentelor norme.

(4)  In termen de 10 zile lucrătoare de la data vacantării unei poziţii deţinute de o persoană semnificativă, asigurătorul în cauză va comunica în scris Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor numele şi funcţia persoanei respective.

(5)   Indiferent de motivul vacantării, persoana care a făcut parte din conducerea executivă sau a fost, după caz, actuar, conducător al activităţii de asigurări de viaţă ori de asigurări generale sau a deţinut o funcţie de conducere specifică domeniului asigurărilor va depune la asigurător un raport de activitate din care să rezulte gradul de realizare a contractului de mandat sau, după caz, gradul de realizare a obiectivelor stabilite pentru activitatea coordonată şi, respectiv, de îndeplinire a sarcinilor scrise primite la începerea activităţii în cadrul acelui asigurător.

(6)   In cazul vacantării unei poziţii deţinute de o persoană semnificativă, perioada până la propunerea pentru o nouă persoană nu trebuie să depăşească 90 de zile, cu excepţia membrilor consiliului de administraţie sau ai consiliului de supraveghere, pentru care perioada poate fi extinsă cu maximum 60 de zile, cu avizul Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor.

(7)  In propunerea prevăzută la alin. (6) se va menţiona si numărul de înregistrare al documentului prevăzut la alin. (5).

(8)   După primirea aprobării ca persoană semnificativă, cu excepţia membrilor consiliului de administraţie sau ai consiliului de supraveghere, persoana în cauză va trimite Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, în termen de 15 zile calendaristice de la preluarea funcţiei, o declaraţie pe propria răspundere că a luat cunoştinţă de conţinutul raportului de activitate menţionat la alin. (5). Declaraţia se va ataşa la dosarul de la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor al persoanei în cauză.

Art. 20. - (1) Condiţiile şi documentele solicitate fondatorilor se aplică şi în cazul persoanelor fizice şi juridice care devin ulterior acţionari semnificativi direcţi şi indirecţi la asigurători.

(2) Condiţiile şi documentele solicitate persoanelor semnificative se aplică şi în cazul persoanelor fizice propuse care devin ulterior persoane semnificative la asigurători.

Art. 21. - Anexele nr. 1-7 fac parte integrantă din prezentele norme.

Art. 22. - Nerespectarea prevederilor prezentelor norme se sancţionează în condiţiile şi potrivit prevederilor art. 39 din Legea nr. 32/2000, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 23. - Prezentele norme transpun prevederile art. 4-8 din  Directiva Parlamentului  European şi a Consiliului 2002/83/CE din 5 noiembrie 2002 privind asigurările de viaţă, ale art. 4 - 7 din prima Directivă a Consiliului 73/239/CEE din 24 iulie 1973 de coordonare a dispoziţiilor legale, de reglementare şi administrative privind iniţierea activităţii de asigurare directă, alta decât asigurarea de viaţă, şi exercitarea sa, modificate prin art. 6-9 din Directiva Consiliului 92/49/CEE din 18 iunie 1992 de coordonare a dispoziţiilor legale, de reglementare şi administrative privind asigurarea directă, alta decât asigurarea de viaţă, şi de modificare a directivelor 73/239/CEE şi 88/357/CEE, şi ale art. 8 şi 54 din Directiva Consiliului 92/49/CEE din 18 iunie 1992 de coordonare a dispoziţiilor legale, de reglementare şi administrative privind asigurarea directă, alta decât asigurarea de viaţă, şi de modificare a directivelor 73/239/CEE şi 88/357/CEE.

ANEXA Nr. 1 la norme

CERERE

pentru obţinerea avizului prealabil în vederea înregistrării ca asigurător

1.  Denumirea completă propusă pentru persoana juridică

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

2.   Dacă actuala înregistrare determină schimbarea numelui solicitantului/asigurătorului, menţionaţi numele anterior

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

3.  Adresa propusă pentru sediul social

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

4.   Adresa poştală/de corespondenţă (dacă este diferită)

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

5.   Numărul de telefon...............................................................................................................................................................................................

6.   Numărul de fax................................................................................................................................................................................ ....................

7.   Adresa de e-mail........................................................................................................................................................................ .........................

8.   Persoana de contact........................................................................................................................................................................ ....................

9.   Reprezentantul legal........................................................................................................................................................................ .....................

10.  Categoria de asigurări:

a)  asigurări generale

b)  asigurări de viaţă

11.  Opisul documentelor depuse în anexa cererii

Subsemnatul........................................................................................................................................................................ .....................................,

în calitate de reprezentant legal al..................................................................................., cunoscând prevederile art. 292 din Codul penal privind falsul în declaraţii, declar pe propria răspundere că toate informaţiile şi documentele sunt complete şi conforme cu realitatea şi că nu există alte fapte relevante care trebuie aduse la cunoştinţă Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor.

Numele şi prenumele

............................................

(cu majuscule)

Semnătura

............................................

ANEXA Nr. 2 la norme

STUDIU  DE  FEZABILITATE

1.  Studiul de fezabilitate va cuprinde:

-   analiza pieţei asigurărilor şi prezentarea activităţii asigurătorului ce urmează să fie desfăşurată;

-   natura angajamentelor sau a riscurilor pe care asigurătorul îşi propune să le acopere, precum şi regulile de selectare a acestora;

-  organigrama şi/sau regulamentul de organizare şi funcţionare;

-   estimarea marjei de solvabilitate minime, pe o perioadă de 3 ani pentru asigurări generale şi de 5 ani pentru asigurări de viaţă;

-  elementele fondului minim de siguranţă, în conformitate cu prevederile art. 16 alin. (6) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare şi supravegherea asigurărilor, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale normelor emise în aplicarea acesteia, pe o perioadă de 3 ani pentru asigurări generale şi de 5 ani pentru asigurări de viaţă;

-  estimarea cheltuielilor generale de administraţie şi a cheltuielilor cu comisioanele, precum şi sursele de finanţare ale acestora, pe o perioadă de 3 ani pentru asigurări generale şi de 5 ani pentru asigurări de viaţă;

-  estimarea cheltuielilor aferente membrilor Consiliului de administraţie sau ai Consiliului de supraveghere, persoanelor din conducerea executivă şi persoanelor care ocupă funcţiile de conducere menţionate în anexa nr. 7 la norme. Estimarea se va defalca pe fiecare categorie în parte;

-   proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli, pe o perioadă de 3 ani pentru asigurări generale şi de 5 ani pentru asigurări de viaţă, proiectul contului de profit şi pierderi, proiectul contului tehnic al asigurării generale/de viaţă, proiectul contului netehnic al asigurării generale/de viaţă, după caz;

-   prezentarea calculelor specifice pentru rezervele tehnice şi elementele de calcul al tarifelor de primă pentru clasele sau riscurile pentru care se solicită autorizarea;

-   estimarea primelor subscrise şi a daunelor ce vor fi plătite, pe o perioadă de 3 ani pentru asigurări generale şi de 5 ani pentru asigurări de viaţă;

-  resursele financiare pentru acoperirea cheltuielilor pe o perioadă de 3 ani pentru asigurări generale şi de 5 ani pentru asigurări de viaţă;

-  principii de fundamentare, în cazul externalizarii uneia sau mai multor activităţi;

-   descrierea sediului principal şi, dacă este cazul, a sediilor secundare, precum şi a dotărilor acestuia/acestora.

2.  (1) In cazul practicării claselor de asigurări generale nr. 14 „Asigurări de credite" şi nr. 15 „Asigurări de garanţii", studiul de fezabilitate prevăzut la pct. 1 va cuprinde pentru aceste clase şi informaţii privind elementele rezervei de egalizare calculate în conformitate cu prevederile normelor specifice emise în aplicarea legii.

(2)  In cazul practicării claselor de asigurări generale nr. 17 „Asigurări de protecţie juridică", acoperirea cheltuielilor cu asistenţă juridică trebuie să facă obiectul unui contract separat de cel încheiat pentru alte clase de asigurare sau se tratează într-un capitol separat al unei poliţe unice, în care se precizează natura acoperirii cheltuielilor de asistenţă juridică, conform prevederilor legale în vigoare.

(3)  In cazul solicitării practicării clasei de asigurări generale nr. 18 „Asigurări de asistenţă a persoanelor aflate în dificultate în cursul deplasărilor sau absenţelor de la domiciliu sau de la locul de reşedinţă permanentă", studiul de fezabilitate prevăzut la pct. 1 va cuprinde şi următoarele informaţii:

-  descrierea dotării cu echipamentul tehnic adecvat;

-   reţeaua de asistenţă ce urmează a fi folosită pentru îndeplinirea obligaţiilor aferente acestei clase de asigurări.

3.  Programul de reasigurare trebuie să cuprindă cel puţin următoarele elemente:

a)  criteriile de selectare a unui reasigurator;

b)  schema programului de reasigurare al întregului portofoliu;

c)   limitele reasigurării automate, pe clase şi riscuri acoperite, termenele şi condiţiile contractuale;

d)  criterii cu privire la reasigurările facultative, pe risc şi pe eveniment, bazate pe analiza riscului şi a costurilor reasigurării;

e)   capacitatea de subscriere conferită, pe contract şi pe întregul program de reasigurare;

f)  evaluarea actuarială a riscului şi a faptului că acesta a fost transferat aşa cum s-a avut în vedere;

g)   sistemul de raportare şi principiile controlului intern în ceea ce priveşte programul de reasigurare;

h) sistemul care să verifice că s-au raportat daunele care sunt în sarcina reasiguratorului şi că sumele datorate de către aceştia se încasează prompt şi corect.

In cazul în care asigurătorul consideră că va deţine capacitate de subscriere, va prezenta o notă de fundamentare prin care să justifice că nu este necesar un program de reasigurare.

4.   Prezentarea principalelor canale de distribuţie a produselor de asigurare care se intenţionează să fie utilizate.

5.  Prezentarea structurii organizatorice a asigurătorului, cu precizarea răspunderilor şi a limitelor de competenţă pentru persoanele cu funcţii de conducere specifice domeniului asigurărilor în cadrul societăţii, precum şi a regulamentului de organizare şi funcţionare, a procedurilor interne de control, a procedurilor interne antifraudă şi de prevenire şi combatere a spălării banilor şi finanţării actelor de terorism, prezentarea sistemului intern de management al riscului, a procedurilor de rezolvare a sesizărilor şi reclamaţiilor, a procedurilor de rezolvare a daunelor, precum şi orice alte informaţii pe care acţionarii le consideră necesare în susţinerea viabilităţii studiului de fezabilitate prezentat.

6.   Politica de investiţii, cu menţionarea principalelor domenii de investire, urmărindu-se stabilirea concordanţelor dintre tipurile de obligaţii asumate şi activele care le acoperă, dispersia activelor şi a marjei de solvabilitate, pe o perioadă de 3 ani pentru asigurări generale şi de 5 ani pentru asigurări de viaţă.

7.   Prezentarea reţelei de tehnologie a informaţiei şi a softului, care trebuie să fie corespunzătoare riscurilor şi claselor de asigurări pentru care se solicită autorizarea şi să permită întocmirea şi transmiterea rapoartelor solicitate de Comisia de Supraveghere a Asigurărilor.

...............................................................................................

(numele, prenumele şi semnătura reprezentantului asigurătorului)

ANEXA Nr. 3 la norme

DOCUMENTELE

care trebuie transmise de fondatori

A.  Persoanele fizice:

1.  copia actului de identitate, a cărei conformitate cu originalul va fi certificată de posesorul actului de identitate prin semnătură olografă;

2.  în cazul în care din actul de identitate nu se pot identifica adresa de domiciliu şi, dacă este cazul, cea de reşedinţă, precum şi cetăţenia, acestea vor fi specificate separat;

3.  lista cu participările la capitalul social la alte societăţi comerciale, însoţită de documentaţia oficială;

4.  cazierul judiciar valabil sau, în cazul cetăţenilor străini, un document echivalent, emis de o autoritate administrativă sau judiciară competentă a statului în care persoana străină îşi are domiciliul. In cazul în care cetăţeanul străin a domiciliat în mai multe state membre, este necesară prezentarea acestui document din toate statele membre în care a domiciliat în ultimii 5 ani pentru o perioadă mai mare de 6 luni. Aceeaşi cerinţă se aplică şi în cazul cetăţenilor străini care au domiciliat în ultimii 5 ani în mai multe state terţe pe o perioadă mai mare de 6 luni. In cazul în care statul în care cetăţeanul străin îşi are domiciliul nu emite astfel de documente, acesta va fi înlocuit cu o declaraţie sub jurământ sau pe propria răspundere, autentificată notarial, însoţită de traducerea legalizată în limba română, întocmită la ambasada sau la consulatul României din statul pe teritoriul căruia a fost emisă;

5.  declaraţie de venit global, întocmită în conformitate cu legislaţia din ţara de origine, vizată de autoritatea fiscală sau, după caz, certificată conform legislaţiei din ţara respectivă; în cazul în care legislaţia din ţara de origine nu prevede o astfel de declaraţie, se va da o declaraţie autentificată notarial, tradusă şi legalizată în limba română, care să ateste acest fapt;

6.  cazierul fiscal valabil şi declaraţia din care să rezulte natura şi cuantumul datoriilor existente la data depunerii documentaţiei faţă de autorităţi publice centrale şi/sau locale din ţară şi din străinătate;

7.  documentele doveditoare privind provenienţa fondurilor de participare la capitalul social al asigurătorului;

8.  declaraţie autentificată, conform anexei nr. 4 la norme;

9. declaraţie autentificată care să ateste că sunt îndeplinite prevederile art. 4 lit. a) şi d) şi ale art. 5 lit. d) şi e);

10.  declaraţie autentificată care să ateste că sunt îndeplinite prevederile art. 4 lit. e), g) şi h), însoţită de documente oficiale în susţinerea acesteia.

B.  Persoanele juridice:

1.  documente oficiale din care să reiasă denumirea, numărul de înregistrare în registrul comerţului, codul unic de înregistrare, iar în cazul persoanelor juridice străine, dovada emisă de autoritatea competentă, nu mai veche de 3 luni, că persoana juridică este legal constituită şi că îndeplineşte prevederile art. 4 lit. c);

2.   lista şi cotele de participare la capitalul social ale acţionarilor direcţi şi indirecţi ai asigurătorului şi drepturile de vot, însoţite de documente oficiale;

3.  cazierul fiscal valabil;

4.  situaţiile financiare aferente ultimelor 3 exerciţii financiare, conform legislaţiei în vigoare din România sau din statul de origine;

5.   denumirea, numărul din registrul comerţului, codul unic de înregistrare, după caz, a persoanelor juridice la care este acţionar semnificativ, este în consiliul de administraţie sau are răspundere nelimitată pentru obligaţiile acestora, împreună cu documentele doveditoare;

6.  documentele doveditoare privind provenienţa fondurilor de participare la capitalul social al asigurătorului;

7.   extras din hotărârea adunării generale a acţionarilor sau, după caz, a consiliului de administraţie privind participarea la constituirea asigurătorului şi cota de participaţie la capitalul asigurătorului;

8.   declaraţie autentificată a reprezentantului legal al acesteia, din care să rezulte că sunt îndeplinite prevederile art. 4 lit. a), precum şi ale art. 5 lit. c), d) şi e);

9.   declaraţie autentificată, dată de reprezentantul legal al acesteia, din care să rezulte că sunt îndeplinite prevederile art. 4 lit. e) şi f), însoţită de documente oficiale în susţinerea acesteia.

.................................................................................................

(data, semnătura reprezentantului şi ştampila societăţii, după caz)

ANEXA Nr. 4 la norme

DECLARAŢIE*)

Subsemnatul, (numele şi prenumele)...........................................................................................................................................................................,

în calitate de fondator la (denumirea asigurătorului).........................................................................................................................................., declar pe propria răspundere următoarele:

1.  Deţin participatii (acţiuni, părţi sociale) la următoarele societăţi comerciale**):

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

2.  Valoarea dividendelor încasate în ultimii 5 ani de la societăţile comerciale la care deţin participatii este următoarea***):

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

3.   Veniturile obţinute din activitatea de bază şi din alte activităţi cu scop lucrativ pe care le-am desfăşurat în ultimii 5 ani sunt următoarele****):

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

4.  Deţin în străinătate depozite în valută în sumă de:

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

5.   Deţin depozite la instituţii de credit, participatii la fonduri de investiţii sau la alte organisme de plasament colectiv în valori mobiliare din România, în sumă de:

-  în lei ........................................................................................................................................................................ ..............................................

-  în valută .................................................................................................................................................................................................................

6.   Alte creanţe, având fiecare o valoare egală sau mai mare decât echivalentul în lei a 5.000 euro, pe care le deţin (inclusiv obligaţiuni, titluri de stat etc.) în România sau în străinătate:

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

Data ......................................................

Semnătura ..............................................

NOTĂ:

Comisia de Supraveghere a Asigurărilor va păstra confidenţialitatea informaţiilor cuprinse în această declaraţie, cu excepţia cazurilor prevăzute de lege.

*) Această declaraţie va fi completată personal de către fiecare dintre acţionarii semnificativi, persoane fizice, ai asigurătorului. Declaraţia se întocmeşte potrivit acestui model, în formă tehnoredactată; este obligatoriu a se furniza toate informaţiile solicitate.

**) Se vor indica cel puţin: denumirea şi sediul social ale societăţii comerciale, obiectul de activitate al acesteia, suma şi procentul participaţiei deţinute.

***) Se va indica valoarea dividendelor încasate anual de la fiecare societate comercială precizată la pct. 1. ****) Se vor preciza calitatea/profesia (salariat, avocat, medic, notar etc.) şi veniturile salariale/nete anuale obţinute din fiecare dintre activităţile desfăşurate.

ANEXA Nr. 5 la norme

DECLARAŢIE*)

Subsemnatul, (numele şi prenumele)....................................................................................................................................................., propus pentru funcţia de (având funcţia de)**)................................................................ la (denumirea asigurătorului)..................................................................................,

declar că în perioada mandatului/contractului de muncă***) voi exercita exclusiv această funcţie şi voi avea domiciliul/reşedinţa în........................................................... ..........................................................................................................................................

Data.....................................

Semnătura............................

ANEXA Nr. 6 la norme

CERERE

pentru acordarea autorizaţiei de funcţionare în vederea desfăşurării activităţii de asigurări................................****)

Subsemnatul, ............................................................................................................................................................., în calitate de reprezentant legal al........................................................................................................................................................................ ...................................................................

înregistrată la O.R.C. sub numărul ..........................., având cod unic de înregistrare ......................., depun, conform tabelului anexat, documentaţia necesară prevăzută la art. 12 pentru obţinerea autorizaţiei de funcţionare în vederea desfăşurării activităţii de asigurări.

Clasele de asigurări pentru care solicit autorizaţie, conform clasificării din anexa nr. 1 la Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare şi supravegherea asigurărilor, cu modificările şi completările ulterioare, sunt următoarele*****):

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

Pentru clasele solicitate în plus faţă de prevederile art. 13 alin. (6) din Legea nr. 32/2000, cu modificările şi completările ulterioare, s-a plătit taxa prevăzută la art. 13 alin. (7) din aceeaşi lege, conform documentului de plată anexat la prezenta cerere.

Subsemnatul, ............................................................................................................................................................., în calitate de reprezentant legal al................................................................................................, cunoscând prevederile art. 292 din Codul penal privind falsul în declaraţii, declar pe propria răspundere că toate informaţiile şi documentele sunt complete şi conforme cu realitatea şi că nu există alte fapte relevante care trebuie aduse la cunoştinţă Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor.

Numele şi prenumele

..............................................

(cu majuscule)

Semnătura

..............................................

Ştampila societăţii

Data ........................................

*) Se va completa de către persoanele prevăzute la art. 6 alin. (1) lit. B. şi în anexa nr. 7 la norme.

**) Sintagma din paranteză se va completa de către persoanele prevăzute la art. 6 alin. (1) lit. B şi în anexa nr. 7 la norme, care la data intrării în vigoare a prezentelor norme ocupă aceste funcţii.

***) Se va completa după caz.

****) Se va trece: „generale" sau „de viaţă".

*****) Se vor specifica clasele sau numai riscurile dintr-o clasă.

ANEXA Nr. 7 la norme

CONDIŢIILE

pentru ocuparea unor funcţii în cadrul unui asigurător

I.   Funcţii de execuţie

A.   Actuarul trebuie să se conformeze prevederilor art. 122 alin. (2) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare şi supravegherea asigurărilor, cu modificările şi completările ulterioare.

II.  Funcţii de conducere

B.  Conducătorul activităţii de asigurări de viaţă sau al activităţii de asigurări generale trebuie:

a)  să îndeplinească prevederile art. 6 alin. (1) lit. A. a)-c) din norme;

b)  să aibă o experienţă de minimum 4 ani în domeniul asigurărilor, din care minimum 2 ani în funcţii de conducere;

c)   să nu deţină această calitate la altă persoană juridică, română sau străină, pe toată perioada de angajare la acest asigurător.

C.   (1) Persoanele desemnate în funcţiile de conducere specifice domeniului asigurărilor trebuie să aibă o experienţă de minimum 3 ani în domeniul asigurărilor şi să nu deţină această calitate la altă persoană juridică, română sau străină, pe toată perioada de angajare la acest asigurător.

(2) Persoanele desemnate în funcţii de conducere specifice domeniului asigurărilor sunt:

a)  conducătorul activităţii de subscriere de contracte de asigurare;

b)  conducătorul compartimentului de reasigurare;

c)  conducătorul compartimentului managementul riscului.

D.   (1) Persoanele desemnate pentru conducerea compartimentelor daune, juridic, economico-financiar, tehnologia informaţiei trebuie să aibă o experienţă de minimum 3 ani în domeniul specific de activitate.

(2) Medicul trebuie să aibă o vechime de minimum 3 ani în domeniul său de activitate.

E.   (1) Funcţiile de conducere menţionate la lit. B şi C pot fi ocupate numai de persoane care au primit aprobarea prealabilă a Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor.

(2) Persoanele menţionate la lit. D paragraful (1) se numesc în funcţiile de conducere respective potrivit procedurilor şi atribuţiilor stabilite prin actul constitutiv al asigurătorului în cauză.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 6/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 6 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu