HOTARARE Nr.
497 din 26 mai 2010
privind aprobarea
Regulamentului de organizare si desfasurare a concursului si a examenului
pentru ocuparea posturilor vacante si temporar vacante, precum si stabilirea
criteriilor de evaluare a performantelor profesionale individuale la promovare
prin examen a personalului contractual din sistemul sanitar
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 419 din 23 iunie 2010
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată, al art. 7 şi art. 8 alin. (6) din anexa nr. I la Legea-cadru nr.
330/2009 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice
şi al art. 30 alin. (4) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificările
şi completările ulterioare,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - Se aprobă Regulamentul de organizare şi
desfăşurare a concursului şi a examenului pentru ocuparea posturilor vacante şi
temporar vacante, precum şi stabilirea criteriilor de evaluare a performanţelor
profesionale individuale la promovare prin examen a personalului contractual
din sistemul sanitar, respectiv a personalului contractual din unităţile
sanitare publice şi din serviciile publice deconcentrate, denumite în
continuare instituţii publice, prevăzut în anexa care face parte
integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. - Dispoziţiile prezentei hotărâri nu se aplică
personalului pentru care angajarea şi promovarea în funcţii, grade şi trepte
profesionale are reglementări proprii aprobate prin ordin al ministrului
sănătăţii, după cum urmează:
a) membrii comitetului director din unităţile sanitare
cu paturi;
b) membrii comitetului director din serviciile de
ambulanţă;
c) medici, farmacişti, biologi, biochimişti şi
chimişti;
d) şef de secţie, şef de laborator şi şef serviciu
medical;
e) farmacist-şef, şef compartiment.
Art. 3. - (1) Incadrarea personalului contractual se
face prin concurs sau examen organizat în limita posturilor vacante prevăzute
în statul de funcţii.
(2) In cazul în care la concursul organizat în vederea
ocupării unui post vacant nu s-au prezentat mai mulţi candidaţi, încadrarea în
muncă se face prin examen.
Art. 4. - Condiţiile de desfăşurare, bibliografia şi
alte date necesare desfăşurării concursului se afişează la sediul instituţiei
publice organizatoare a concursului, pe pagina de internet şi, după caz, se
publică în presa naţională sau locală cu cel puţin 15 zile înainte de data
desfăşurării concursului.
Art. 5. - (1) La concursurile organizate pentru
ocuparea posturilor vacante pot participa persoanele care îndeplinesc
condiţiile prevăzute de lege.
(2) Criteriile specifice de studii şi vechime privind
angajarea şi promovarea în funcţii, grade şi trepte profesionale a personalului
din unităţile sanitare publice se stabilesc prin ordin al ministrului
sănătăţii, cu consultarea organizaţiilor sindicale semnatare ale contractului
colectiv de muncă la nivel de ramură sanitară.
Art. 6. - (1) Concursul constă dintr-o probă scrisă şi
o probă orală sau interviu.
(2) Proba scrisă constă în redactarea unei lucrări sau
rezolvarea unui test-grilă, după caz, în prezenţa comisiei de concurs.
(3) Pentru funcţiile din activitatea de
întreţinere-reparaţii, de deservire, pază si curăţenie, precum şi alte
categorii de personal stabilite de conducătorul instituţiei publice, proba
scrisă poate fi înlocuită cu probă practică.
(4) Fiecare probă a concursului va fi notată cu note de
la 1 la 10 de către fiecare membru al comisiei de concurs.
(5) Pentru a fi declaraţi admişi, candidaţii trebuie să
obţină la fiecare probă cel puţin nota 7. Promovarea probei scrise este
obligatorie pentru susţinerea probei orale.
(6) Stabilirea candidaţilor care urmează să ocupe
posturile vacante scoase la concurs se va face în ordinea mediei generale,
determinată pe baza mediei aritmetice a notelor obţinute de către candidaţi la
fiecare probă.
(7) Probele se susţin în limba română.
Art. 7. - (1) Candidaţii declaraţi admişi sunt
încadraţi, în condiţiile legii, pe baza rezultatelor finale obţinute, pe
posturile pentru care au candidat.
(2) In vederea angajării, candidatul declarat admis
trebuie să se prezinte, în termen de 5 zile lucrătoare de la data expirării
termenului prevăzut pentru contestaţii, la instituţia publică în al cărei stat
de funcţii este prevăzut postul vacant.
(3) Neprezentarea candidatului în termenul prevăzut la
alin. (2) în vederea angajării atrage decăderea din dreptul de a ocupa postul
pentru care a candidat. In această situaţie instituţia publică notifică
următorului candidat declarat admis din lista cuprinzând rezultatele finale ale
concursului posibilitatea de a se angaja pe postul respectiv sau, după caz,
declară postul vacant, urmând să se organizeze un nou concurs în condiţiile
legii.
(4) Emiterea actului administrativ de angajare se face
în termen de cel mult 15 zile lucrătoare de la data la care candidatul a fost
declarat admis.
(5) Prin excepţie de la prevederile alin. (4), actul
administrativ de angajare poate fi emis cu acordul conducătorului instituţiei
publice la solicitarea scrisă şi motivată a candidatului declarat admis, în cel
mult 30 de zile calendaristice de la data declarării acestuia ca admis.
Art. 8. - In vederea organizării şi desfăşurării
concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante se constituie comisii de
concurs, respectiv comisii de soluţionare a contestaţiilor, prin act
administrativ al conducătorului instituţiei publice organizatoare a
concursului, în condiţiile prezentei hotărâri, cu cel puţin 5 zile înainte de
data de susţinere a concursului.
Art. 9. - (1) Comisia de concurs este formată din
maximum 5 membri, după cum urmează:
a) şeful compartimentului în care urmează să se facă
angajarea;
b) conducătorul ierarhic al acestuia sau, după caz, un
reprezentant al instituţiei publice ierarhic superioare;
c) 1-2 specialişti din cadrul instituţiei publice,
dintre care cel puţin unul să aibă experienţa şi cunoştinţele necesare în
domeniul în care urmează să se ocupe postul vacant;
d) un specialist din învăţământul superior de
specialitate/Academia de Ştiinţe Medicale, după caz, conform prevederilor
legale;
e) un reprezentant al organizaţiei profesionale în
condiţiile prevăzute de lege;
f) 1-2 membri supleanţi care vor înlocui membrii
comisiei în caz de incompatibilitate a acestora.
(2) In situaţia în care în cadrul instituţiei publice
nu există specialişti în profilul postului scos la concurs, în comisia de
concurs pot fi cooptaţi specialişti din afara unităţii.
(3) Comisia de soluţionare a contestaţiilor este
formată din 3 membri, dintre care cel puţin un membru să aibă experienţa şi
cunoştinţele necesare în domeniul în care urmează să se ocupe postul vacant.
(4) Comisia de soluţionare a contestaţiilor are un
membru supleant pentru situaţia de incompatibilitate a unuia dintre membrii
titulari ai comisiei.
Art. 10. - (1) Calitatea de membru în comisia de
concurs este incompatibilă cu calitatea de membru în comisia de soluţionare a
contestaţiilor.
(2) Preşedintele comisiei de concurs, respectiv al
comisiei de soluţionare a contestaţiilor se desemnează din rândul membrilor,
prin actul administrativ de constituire a comisiilor.
(3) Nu pot fi membri în comisia de concurs sau în
comisia de soluţionare a contestaţiilor persoanele care au calitatea de:
a) soţ, soţie, rudă sau afin până la gradul al IV-lea
inclusiv cu oricare dintre candidaţi;
b) au relaţii cu caracter patrimonial sau interese
patrimoniale cu oricare dintre candidaţi.
(4) Situaţia de incompatibilitate poate fi sesizată de
persoana în cauză, de oricare dintre candidaţi, de conducătorul instituţiei
publice organizatoare a concursului sau de orice altă persoană interesată. In
acest caz, persoana care are competenţa de numire a membrilor în comisia de
concurs, potrivit prevederilor prezentei hotărâri, va constata situaţia de
incompatibilitate şi va lua măsuri de înlocuire, în termen de două zile de la
data sesizării, a membrului respectiv cu o altă persoană care să îndeplinească
condiţiile cerute.
(5) Fiecare comisie de concurs şi, respectiv, fiecare
comisie de soluţionare a contestaţiilor au un secretariat a cărui componenţă se
stabileşte prin actul administrativ de constituire a comisiilor. Această
activitate se realizează de către o persoană desemnată din cadrul
compartimentelor de resurse umane sau de către o persoană cu atribuţii în acest
domeniu, prevăzute în fişa postului.
Art. 11. - (1) Din comisia de concurs şi din comisia de
soluţionare a contestaţiilor face parte cu statut de observator şi fără drept
de notare un reprezentant al sindicatelor reprezentative la nivel de instituţie
publică semnatare ale contractului colectiv de muncă la nivel de ramură
sanitară.
(2) Membrii desemnaţi potrivit prevederilor alin. (1)
trebuie să îndeplinească condiţiile prevăzute de art. 10 alin. (1) şi (3).
(3) Reprezentantul desemnat potrivit prevederilor alin.
(1) din rândul organizaţiilor sindicale reprezentative în cadrul comisiilor de
concurs şi al comisiilor de soluţionare a contestaţiilor va fi numit cu acordul
federaţiei sau, după caz, al uniunii la care sunt afiliate organizaţiile
sindicale respective.
Art. 12. - (1) Instituţia publică organizatoare a
concursului pune la dispoziţie candidaţilor interesaţi, la solicitarea
acestora, documentele elaborate de comisia de concurs, respectiv de comisia de
soluţionare a contestaţiilor, care sunt informaţii de interes public.
(2) Fac excepţie de la prevederile alin. (1)
documentele elaborate de comisia de concurs, respectiv de comisia de
soluţionare a contestaţiilor, care conţin date cu caracter personal ale
candidaţilor.
(3) Orice candidat are acces, la solicitarea sa, la
lucrarea individuală redactată în cadrul probei scrise a concursului.
Art. 13. - Concursurile şi examenele se organizează în
temeiul regulamentului de organizare şi desfăşurare a concursului şi a
examenului pentru ocuparea posturilor vacante şi temporar vacante, precum şi
stabilirea criteriilor de evaluare a performanţelor profesionale individuale la
promovare prin examen a personalului contractual din sistemul sanitar.
CAPITOLUL II
Dispoziţii tranzitorii şi finale
Art. 14. - (1) Prevederile prezentei hotărâri se
completează cu alte prevederi legale privind angajarea şi promovarea, stabilite
prin acte normative pentru anumite categorii de personal.
(2) Prevederile prezentei hotărâri nu se aplică
ministerelor şi instituţiilor centrale cu reţea sanitară proprie.
Art. 15. - Concursurile pentru ocuparea posturilor
vacante din cadrul instituţiilor publice organizate cu nerespectarea
prevederilor prezentei hotărâri sunt nule de drept. Nulitatea se constată de
instanţa competentă potrivit legii.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul sănătăţii,
Cseke Attila
Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale,
Mihai Constantin Şeitan
ANEXA
REGULAMENT
de organizare şi desfăşurare a concursului şi a
examenului pentru ocuparea posturilor vacante şi temporar vacante, precum şi
stabilirea criteriilor de evaluare a performanţelor profesionale individuale la
promovare prin examen a personalului contractual din sistemul sanitar
CAPITOLUL I
Activităţi premergătoare desfăşurării concursului
Art. 1. - (1) în vederea organizării şi desfăşurării
concursurilor, compartimentele din cadrul instituţiei publice în ale căror
structură se regăsesc posturile vacante şi care pot organiza concurs, potrivit
legii, au obligaţia să solicite avizul consultativ al compartimentului resurse
umane şi aprobarea conducătorului instituţiei publice cu cel puţin 15 zile
înainte de data susţinerii concursului.
(2) Solicitarea trebuie să cuprindă următoarele:
a) condiţiile de participare la concurs, respectiv
posturile vacante pentru ocuparea cărora se organizează concursul, alte
condiţii specifice prevăzute în fişa postului aferentă postului vacant;
b) bibliografia, stabilită de către conducătorul
compartimentului;
c) fişa postului vacant anexată.
(3) Pentru posturile vacante de asistent medical pot
participa la concurs persoane care îndeplinesc condiţiile de grad/treaptă
profesională şi specialitate, indiferent de nivelul studiilor (M, PL, SSD, S).
Art. 2. - Pe baza avizului compartimentului resurse
umane şi cu aprobarea conducătorului instituţiei publice, înainte cu cel puţin
15 zile de data susţinerii concursului instituţia publică organizatoare a
concursului are obligaţia să afişeze la sediul instituţiei publice şi să
publice, dacă este cazul, printr-un anunţ în presa naţională sau locală ori pe
pagina de internet a instituţiei publice organizatoare condiţiile de
desfăşurare a concursului, condiţiile de participare la concurs, bibliografia
şi actele solicitate candidaţilor pentru dosarul de înscriere.
CAPITOLUL II
Atribuţiile comisiei de concurs, ale comisiei de
soluţionare a contestaţiilor şi ale secretariatului
Art. 3. - Comisiile de concurs au următoarele atribuţii
principale:
a) selectează dosarele de concurs ale candidaţilor;
b) stabilesc subiectele pentru proba scrisă;
c) stabilesc planul interviului şi realizează
interviul;
d) stabilesc planul probei practice şi asigură
condiţiile necesare realizării ei;
e) notează pentru fiecare candidat fiecare probă a
concursului;
f) transmit secretariatului comisiei rezultatele
concursului pentru a fi comunicate candidaţilor.
Art. 4. - Comisiile de soluţionare a contestaţiilor au
următoarele atribuţii principale:
a) soluţionează contestaţiile depuse de candidaţi cu
privire la notarea fiecărei probe a concursului;
b) transmit secretariatului comisiei rezultatele
contestaţiilor pentru a fi comunicate candidaţilor.
Art. 5. - Secretariatul comisiei de concurs are
următoarele atribuţii principale:
a) preia dosarele de concurs depuse de candidaţi;
b) urmăreşte respectarea procedurii de organizare şi
desfăşurare a concursului;
c) întocmeşte, redactează şi semnează alături de
comisia de concurs întreaga documentaţie privind activitatea specifică a
acesteia;
d) asigură transmiterea rezultatelor concursului pentru
a fi comunicate candidaţilor;
e) îndeplineşte orice sarcini specifice necesare pentru
buna desfăşurare a concursului.
Art. 6. - Secretariatul comisiei de soluţionare a
contestaţiilor îndeplineşte în mod corespunzător atribuţiile prevăzute la art.
4 lit. b).
CAPITOLUL III
Procedura de desfăşurare a concursului
Art. 7. - Pentru a participa la concursurile organizate
pentru recrutarea personalului contractual, candidatul trebuie să îndeplinească
cumulativ următoarele condiţii:
a) îndeplineşte condiţiile prevăzute de lege în vederea
exercitării profesiei în România;
b) are vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
c) are capacitate deplină de exerciţiu;
d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului
pentru care candidează, atestată de medicul de familie sau medicul de specialitate
medicina muncii;
e) îndeplineşte condiţiile de studii prevăzute de lege
pentru postul vacant;
f) îndeplineşte condiţiile specifice pentru ocuparea
postului vacant;
g) nu a fost condamnat pentru săvârşirea unei
infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, de
serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiţiei, de
fals ori a unor fapte de corupţie sau a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie,
care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei vacante pentru care
candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea.
Art. 8. - (1) In vederea participării la concurs, în
termen de 10 zile de la data publicării anunţului, candidaţii depun la
secretariatul comisiei de concurs dosarul de concurs, care va conţine în mod
obligatoriu:
a) copia actului de identitate;
b) formularul de înscriere;
c) copiile diplomelor de studii şi ale altor acte care
atestă efectuarea unor specializări;
d) copia carnetului de muncă sau, după caz, o
adeverinţă care să ateste vechimea în muncă şi, după caz, în specialitate;
e) cazierul judiciar;
f) adeverinţa care să ateste starea de sănătate
corespunzătoare;
g) copia fişei de evaluare a performanţelor
profesionale individuale sau, după caz, recomandarea de la ultimul loc de
muncă;
h) alte înscrisuri din care să rezulte îndeplinirea
condiţiilor speciale de participare la concurs.
(2) Copiile de pe actele prevăzute la alin. (1) se
prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică pentru conformitatea
cu originalul de către secretariatul comisiei de concurs, sau în copii
legalizate.
(3) Formularul de înscriere se pune la dispoziţia
candidaţilor prin secretariatul comisiei de concurs din cadrul instituţiei
publice organizatoare a concursului.
(4) In cazul în care, din motive obiective, nu se pot
respecta data şi ora desfăşurării concursului, instituţia publică are obligaţia
de a anunţa prin aceleaşi mijloace de informare prevăzute la art. 2
modificările intervenite în desfăşurarea concursului.
Art. 9. - (1) In termen de maximum 3 zile lucrătoare de
la data expirării termenului prevăzut la art. 8 alin. (1), comisia de concurs
are obligaţia de a selecta dosarele de concurs pe baza îndeplinirii condiţiilor
de participare la concurs.
(2) Rezultatele selectării dosarelor de înscriere se
afişează, cu menţiunea „admis" sau „respins", la sediul instituţiei
publice organizatoare a concursului, în termenul prevăzut la alin. (1).
Art. 10. - (1) In termen de 24 de ore de la afişarea
rezultatului selectării dosarelor de înscriere candidaţii respinşi au dreptul
să depună contestaţie.
(2) Rezultatul contestaţiei se comunică candidaţilor în
termen de 24 de ore de la data expirării termenului de depunere a
contestaţiilor.
Art. 11. - (1) Subiectele sau testul-grilă pentru proba
scrisă se stabilesc pe baza bibliografiei de concurs, în concordanţă cu nivelul
şi specificul postului pentru care se organizează concursul.
(2) Comisia de concurs va stabili subiectele sau
testul-grilă pentru proba scrisă în ziua concursului.
(3) Seturile de subiecte sau testele-grilă se semnează
de toţi membrii comisiei de concurs şi se închid în plicuri sigilate purtând
ştampila instituţiei publice organizatoare a concursului.
Art. 12. - (1) Cu 30 de minute înainte de începerea
probei scrise se va face apelul nominal al candidaţilor, în vederea
îndeplinirii formalităţilor prealabile, respectiv verificarea identităţii.
Verificarea identităţii candidaţilor se face numai pe baza buletinului de
identitate sau a cărţii de identitate.
(2) După verificarea identităţii candidaţilor, ieşirea
din sală a acestora atrage eliminarea din concurs, cu excepţia situaţiilor de
urgenţă în care aceştia pot fi însoţiţi de unul dintre membrii comisiei de
concurs sau de persoanele care asigură supravegherea.
(3) Durata probei scrise se stabileşte de comisia de
concurs în funcţie de gradul de dificultate şi complexitate al subiectelor, dar
nu poate depăşi 3 ore.
(4) La ora stabilită pentru începerea probei scrise,
comisia de concurs prezintă candidaţilor seturile de subiecte sau testele-grilă
şi invită un candidat să extragă un plic cu subiectele de concurs.
(5) După începerea comunicării subiectelor este
interzis accesul candidaţilor care întârzie sau al oricărei persoane, în afara
membrilor comisiei de concurs, precum şi a persoanelor care asigură
secretariatul comisiei, respectiv supravegherea desfăşurării probei. In acest
caz candidatul este eliminat din concurs.
(6) Se interzice candidaţilor să deţină asupra lor pe
timpul desfăşurării probelor scrise orice fel de lucrări care ar putea fi
utilizate pentru rezolvarea subiectelor, precum şi orice mijloc electronic de
comunicare. Nerespectarea acestor dispoziţii duce la eliminarea din sală a
candidatului, indiferent dacă materialele interzise au fost folosite sau nu.
Comisia de concurs, constatând încălcarea acestor dispoziţii, va elimina
candidatul din sală, va face menţiunea „fraudă" pe lucrare şi va consemna
cele întâmplate în procesul-verbal.
(7) Lucrările vor fi redactate, sub sancţiunea
anulării, doar pe seturile de hârtie asigurate de instituţia publică
organizatoare a concursului, purtând ştampila acesteia pe fiecare filă, în
colţul din stânga sus. Prima filă, după înscrierea numelui şi a prenumelui în
colţul din dreapta sus, va fi lipită astfel încât datele înscrise să nu poată
fi identificate şi se va aplica ştampila instituţiei publice organizatoare a
concursului.
(8) Candidatul are obligaţia de a preda comisiei de
concurs lucrarea scrisă, respectiv testul-grilă, la expirarea timpului alocat
probei scrise, semnând borderoul special întocmit în acest sens.
Art. 13. - Comisia de concurs stabileşte modul de
acordare a punctajului pentru proba scrisă, care se afişează la finalizarea
acestei probe, la locul desfăşurării concursului.
Art. 14. - (1) Interviul se susţine, de regulă, nu mai
târziu de două zile lucrătoare de la data susţinerii probei scrise.
(2) Comisia de concurs stabileşte planul de interviu în
care vor fi testate cunoştinţele teoretice şi practice, abilităţile şi
aptitudinile candidatului pe baza următoarelor criterii de evaluare a
performanţelor profesionale individuale, în raport cu cerinţele postului:
a) pregătirea profesională;
b) pregătirea teoretică pe baza bibliografiei
stabilite;
c) aptitudini de comunicare/reprezentare;
d) abilităţi impuse de exercitarea funcţiei;
e) motivaţia candidatului;
f) capacitatea de decizie şi organizare pentru
funcţiile de conducere.
(3) Fiecare membru al comisiei de concurs poate adresa
întrebări candidatului. Nu se pot adresa întrebări referitoare la opiniile
politice ale candidatului, activitatea sindicală, religie, etnie, sex, stare
materială şi origine socială.
Art. 15. - La finalizarea fiecărei probe a concursului
se întocmeşte câte un proces-verbal. La finalizarea concursului se întocmeşte
un proces-verbal care să conţină modul de desfăşurare a concursului şi
rezultatele obţinute de candidaţi, semnat de membrii comisiei de concurs.
CAPITOLUL IV
Notarea probelor şi comunicarea rezultatelor
Art. 16. - (1) Notarea probei scrise şi a interviului
se face, de regulă, în termen de 24 de ore de la data susţinerii probelor.
(2) Rezultatul final pentru fiecare probă se întocmeşte
pe baza mediei aritmetice a notelor acordate de fiecare membru al comisiei de
concurs.
(3) In situaţia în care starea de incompatibilitate a
unui membru al comisiei de concurs se constată ulterior desfăşurării uneia
dintre probele concursului, se procedează la înlocuirea membrului incompatibil
cu unul dintre membrii supleanţi şi se procedează după cum urmează:
a) pentru proba scrisă se resigilează lucrarea în
vederea notării acesteia de către membrul supleant şi se recalculează nota
finală prin anularea notei acordate de membrul comisiei de concurs incompatibil
şi notarea acesteia de către membrul supleant;
b) se reiau desfăşurarea şi notarea interviului.
Art. 17. - (1) Lucrările scrise se corectează sigilate.
(2) Lucrările scrise care prezintă însemnări în scopul
identificării candidaţilor se anulează şi nu vor mai fi notate. Menţiunea
„anulat" se va face atât pe lucrare, cât şi pe borderoul de notare şi pe
centralizatorul nominal, consemnându-se aceasta în procesul-verbal.
(3) Lucrările scrise, după notarea de către fiecare
membru al comisiei de concurs, se desigilează.
Art. 18. - Sunt declaraţi admişi candidaţii care au
promovat cele două probe prevăzute la art. 6 alin. (1) sau (3) din hotărâre,
după caz, şi care au obţinut cel puţin nota 7 la fiecare probă. Promovarea
probei scrise este obligatorie pentru susţinerea interviului.
Art. 19. - (1) Punctajele obţinute, cu menţiunea
„admis" sau „respins", se comunică candidaţilor prin afişare la
sediul instituţiei publice organizatoare a concursului, în termenul prevăzut la
art. 16 alin. (1).
(2) Stabilirea candidaţilor care urmează să ocupe
posturile vacante scoase la concurs se va face în ordinea mediei generale,
determinată pe baza mediei notelor obţinute de către candidaţi la fiecare
probă.
(3) La rezultate finale egale are prioritate candidatul
care a obţinut nota cea mai mare la proba scrisă, iar dacă egalitatea se
menţine, are prioritate cel care are specializări în domeniul postului pentru
care a candidat.
(4) Comunicarea rezultatelor finale ale concursului se
face prin afişare la locul desfăşurării concursului, în termen de maximum 3
zile lucrătoare de la data susţinerii ultimei probe.
Art. 20. - Rezultatele finale ale concursului, în
ordine descrescătoare, vor fi înscrise într-un centralizator nominal în care se
va menţiona, pentru fiecare candidat, nota obţinută la fiecare dintre probele
concursului, în vederea depunerii eventualelor contestaţii. Centralizatorul
nominal se semnează pe fiecare pagină de fiecare dintre membrii comisiei de
concurs.
CAPITOLUL V
Soluţionarea contestaţiilor
Art. 21. - După afişarea rezultatelor obţinute la
concurs, candidaţii nemulţumiţi pot face contestaţie, în termen de 48 de ore de
la data afişării rezultatelor pentru fiecare probă a concursului, la sediul
instituţiei publice organizatoare a concursului, sub sancţiunea decăderii din
acest drept.
Art. 22. - (1) Comisia de soluţionare a contestaţiilor
va analiza modul în care a fost notată fiecare probă a concursului.
(2) Contestaţia va fi respinsă în următoarele situaţii:
a) dacă în urma analizării contestaţiei se constată că
notele au fost acordate potrivit baremului şi răspunsurilor din lucrarea
scrisă;
b) dacă nota acordată de comisia de soluţionare a
contestaţiilor este mai mică decât nota acordată de comisia de concurs.
Art. 23. - Comunicarea rezultatelor la contestaţiile
depuse se face în termen de 24 ore de la data expirării termenului de depunere
a contestaţiilor, prin afişare la sediul instituţiei publice organizatoare a
concursului.
Art. 24. - In cazul respingerii contestaţiei candidatul
se poate adresa instanţei de contencios administrativ, în condiţiile legii.
CAPITOLUL VI
Criterii de evaluare a performanţelor profesionale
individuale la promovare
Art. 25. - (1) Promovarea în funcţii, grade şi trepte
profesionale se face prin examen, în condiţiile legii.
(2) Comisia de examen va evalua şi nota următoarele
criterii de evaluare:
a) abilităţile profesionale, pe baza unui probe
scrise/test-grilă din domeniul de activitate al angajatului care să ateste
pregătirea profesională şi gradul de acumulare a experienţei profesionale;
b) asumarea responsabilităţii;
c) adaptarea la complexitatea muncii;
d) iniţiativa şi creativitatea.
(3) Criteriile prevăzute la alin. (2) lit. b), c) şi d)
se vor evalua în cadrul probei orale pe bază de interviu.
(4) Comisia de examen va nota fiecare criteriu cu note
de la 1 la 10. Nota finală este media aritmetică a notelor acordate de fiecare
membru al comisiei la fiecare dintre criteriile de evaluare. Poate promova
angajatul care a obţinut cel puţin nota 7.
(5) Comisia de examen la promovare se constituie prin
act administrativ al conducătorului instituţiei publice şi este formată din 3
membri, după cum urmează:
a) şeful compartimentului unde se află angajatul care
urmează să fie promovat;
b) conducătorul ierarhic al acestuia;
c) reprezentantul compartimentului de resurse umane
care asigură şi secretariatul comisiei.
(6) Pentru soluţionarea contestaţiilor prin act
administrativ al conducătorului instituţiei publice se constituie comisia de
soluţionare a contestaţiilor la promovare.
(7) Comisia de soluţionare a contestaţiilor la
promovare va avea o altă componenţă decât comisia de examen la promovare şi cel
puţin un membru trebuie să aibă experienţa şi cunoştinţele necesare în domeniul
postului în care se face promovarea.
Art. 26. - Prevederile privind promovarea nu se aplică
la promovarea în grade şi trepte profesionale a asistenţilor medicali.
Art. 27. - Examenul de promovare în cazul persoanelor
încadrate în funcţii de debutant se face, în condiţiile legii, pe baza
următoarelor criterii:
a) experienţa profesională, pe baza unui test-grilă
care să ateste capacitatea de îndeplinire a atribuţiilor specifice locului de
muncă;
b) gradul de cunoaştere a activităţilor specifice
locului de muncă/domeniului de activitate;
c) adaptarea la complexitatea muncii.
Art. 28. - Prevederile art. 27 se aplică tuturor
categoriilor de personal contractual din sistemul sanitar.
Art. 29. - Pentru funcţiile din activitatea de
întreţinere-reparaţii, de deservire, pază şi curăţenie, precum şi altor
categorii de personal stabilite de conducătorul instituţiei publice comisia de
examen la promovare poate stabili criterii de evaluare specifice.
Art. 30. - (1) La finalizarea examenului de promovare
se întocmeşte un proces-verbal care conţine rezultatele obţinute de candidaţi,
semnat de membrii comisiei de promovare.
(2) Rezultate examenului de promovare se aduc la
cunoştinţa angajaţilor în termen de 24 de ore de la data susţinerii ultimei
probe.
(3) Angajaţii nemulţumiţi de rezultatele examenului de
promovare pot face contestaţie în termen de 24 de ore de la data afişării
rezultatelor finale.
(4) Contestaţia se analizează şi se soluţionează de
comisia de soluţionare a contestaţiilor la promovare.
(5) Rezultatele contestaţiilor se aduc la cunoştinţa
angajaţilor în termen de două zile de la data depunerii acesteia.