Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 586 din 5 iulie 2007

pentru aprobarea Procedurii de implementare a Programului national multianual pe perioada 2002-2009 de sustinere a investitiilor realizate de catre intreprinderi nou-infiintate si microintreprinderi, precum si a investitiilor de modernizare/retehnologizare a intreprinderilor mici si mijlocii

ACT EMIS DE:                MINISTERUL PENTRU INTREPRINDERI MICI SI MIJLOCII, COMERT, TURISM SI PROFESII LIBERALE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 476 din 16 iulie 2007



Având în vedere prevederilor anexei nr. 3/12/19 din Legea bugetului de stat pe anul 2007 nr. 486/2006, ale art. 25 alin. (1) din Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi prevederile art. 4 lit. B pct. 1 şi 2 din Hotărârea Guvernului nr. 387/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale, cu modificările şi completările ulterioare,

în temeiul art. 5 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 387/2007,

ministrul pentru întreprinderi mici şi mijlocii, comerţ, turism şi profesii liberale emite prezentul ordin.

Art. 1. - Se aprobă Procedura de implementare a Programului naţional multianual pe perioada 2002-2009 de susţinere a investiţiilor realizate de către întreprinderi nou-înfiinţate şi microîntreprinderi, precum şi a investiţiilor de modernizare/retehnologizare a întreprinderilor mici şi mijlocii, prevăzuta in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.

Art. 2. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi va intra în vigoare de la data publicării.

Ministrul pentru întreprinderi mici şi mijlocii, comerţ, turism şi profesii liberale,

Ovidiu Ioan Silaghi

ANEXA

PROCEDURĂ  DE  IMPLEMENTARE

a Programului naţional multianual pe perioada 2002-2009 de susţinere a investiţiilor realizate de către întreprinderi nou-înfiinţate şi microîntreprinderi, precum şi a investiţiilor de modernizare/retehnologizare a întreprinderilor mici şi mijlocii

1. Obiectivul Programului

Obiectivul Programului naţional multianual pe perioada 2002-2009 de susţinere a investiţiilor realizate de către întreprinderi nou-înfiinţate şi microîntreprinderi, precum şi a investiţiilor de modernizare/retehnologizare a întreprinderilor mici şi mijlocii, denumit în continuare Program, îl constituie susţinerea investiţiilor realizate de întreprinderile nou-înfiinţate, precum şi de întreprinderile mici şi mijlocii (IMM) în sectoarele economice prioritare stabilite prin prezenta procedură, creşterea volumului de activitate şi a competitivităţii IMM din aceste sectoare.

2. Bugetul Programului

Bugetul alocat Programului, din fonduri naţionale, pentru anul bugetar 2007 este de 40 milioane lei, defalcat astfel:

- 39,95 milioane lei pentru acordarea de alocaţii financiare nerambursabile, denumite în continuare AFN, beneficiarilor eligibili;

-   0,05 milioane RON la dispoziţia Ministerului pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale, denumit în continuare MIMMCTPL, constând în cheltuieli pentru implementare, administrare, monitorizare şi evaluare.

3. Beneficiari eligibili

3.1. Pot beneficia de prevederile Programului întreprinderile nou-înfiinţate, microîntreprinderile, precum şi întreprinderile mici şi mijlocii care îndeplinesc cumulativ următoarele criterii de eligibilitate:

a) sunt definite conform art. 2 din Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare;

b) îşi desfăşoară activitatea în România;

c) au capital social integral privat;

d)  si-au îndeplinit la termen obligaţiile exigibile de plată a contribuţiilor, impozitelor şi taxelor către bugetul de stat, bugetele speciale şi bugetele locale, prevăzute de legislaţia în vigoare;

e) nu au credite restante;

f) nu sunt în stare de faliment ori de lichidare, nu au afacerile administrate de un administrator/lichidator judiciar, nu au activităţile comerciale suspendate sau nu se află într-o situaţie similară cu cele menţionate mai sus, reglementată de lege;

g) nu fac obiectul unei proceduri legale pentru declararea lor în una dintre situaţiile prevăzute la lit. f);

h) au o cifră de afaceri anuală netă de până la 50 milioane de euro, echivalent în RON, sau deţin active totale care nu depăşesc echivalentul în RON a 43 milioane de euro, conform ultimei situaţii financiare aprobate (prin active totale se înţelege activele imobilizate plus active circulante plus cheltuieli în avans);

i) au un număr mediu anual de salariaţi de până la 249 inclusiv;

j) au obţinut cel puţin 12 puncte în urma evaluării formularului de preselecţie, conform modelului şi criteriilor prevăzute în anexa nr. 3 la prezenta procedură.

k) îndeplinesc criteriile de eligibilitate prevăzute de normele specifice de creditare ale băncii, pentru a obţine creditul asociat.

l) să nu fie în dificultate, în conformitate cu prevederile Instrucţiunilor privind ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea firmelor în dificultate, publicate în Jurnalul Oficial al Comisiei Europene OJC 244/2004.

3.2. In sensul Programului, o întreprindere este considerată întreprindere nou-înfiinţată dacă:

a) a fost înfiinţată cu cel mult 2 ani înaintea datei de solicitare a AFN şi a înregistrat venituri din exploatare în fiecare din ultimele 3 luni anterioare accesării Programului;

b) are un număr mediu anual de salariaţi cuprins între 1 şi 49 inclusiv, calculat conform art. 5 şi 6 din Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare;

c) are o cifră de afaceri anuală netă sau deţine active totale de până la 10 milioane de euro, echivalent în lei, conform art. 4 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 346/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

3.3. In sensul Programului, o întreprindere este considerată microîntreprindere dacă:

a) a fost înfiinţată cu cel puţin 2 ani înaintea datei de solicitare a AFN şi a înregistrat venituri din exploatare în fiecare din ultimele 3 luni anterioare accesării Programului;

b) are un număr mediu anual de salariaţi cuprins între 1 şi 9 inclusiv, calculat conform art. 5 şi 6 din Legea nr. 346/2004 cu modificările şi completările ulterioare;

c) are o cifră de afaceri anuală netă sau deţine active totale de până la 2 milioane de euro, echivalent în lei, conform art. 4 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 346/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

3.4. In sensul Programului, o întreprindere este considerată întreprindere mică dacă:

a) a fost înfiinţată cu cel puţin 2 ani înaintea datei de solicitare a AFN, a înregistrat venituri din exploatare în fiecare dintre ultimii 2  ani anteriori solicitării AFN, inclusiv în fiecare din ultimele 3 luni anterioare accesării Programului;

b) are un număr mediu anual de salariaţi cuprins între 10 şi 49 inclusiv, calculat conform art. 5 şi 6 din Legea nr. 346/2004, cu modificările şi completările ulterioare;

c) are o cifră de afaceri anuală netă sau deţine active totale de până la 10 milioane de euro, echivalent în lei, conform art. 4 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 346/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

3.5. In sensul Programului, o întreprindere este considerată întreprindere mijlocie dacă:

a) a fost înfiinţată cu cel puţin 2 ani înaintea datei de solicitare a AFN, a înregistrat venituri din exploatare în fiecare dintre ultimii 2  ani anteriori solicitării AFN, inclusiv în fiecare din ultimele 3 luni anterioare accesării Programului;

b) are un număr mediu anual de salariaţi cuprins între 50 şi 249 inclusiv, calculat conform art. 5 şi art. 6 alin. (1) din Legea nr. 346/2004, cu modificările şi completările ulterioare;

c) are o cifră de afaceri anuală netă de până la 50 milioane de euro, echivalent în RON, sau deţine active totale care nu depăşesc echivalentul în lei a 43 milioane de euro, conform art. 4 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 346/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

4. Implementarea Programului

4.1.  (1) MIMMCTPL este administratorul Programului, iar derularea acestuia se realizează în colaborare cu instituţiile de credit.

(2) Instituţiile de credit prin care se va derula Programul vor fi făcute publice pe pagina web www.animmc.ro în termenul prevăzut la subpct. 4.4.

4.2.  In vederea administrării corespunzătoare (selecţie, evaluare, acordare AFN şi monitorizare) a Programului, în cadrul MIMMCTPL se va constitui unitatea de implementare a Programului, denumită în continuare UIP, formată din reprezentanţi ai MIMMCTPL.

4.3. Structura organizatorică, numărul de persoane, atribuţiile şi responsabilităţile UIP vor fi stabilite prin ordin al ministrului pentru întreprinderi mici şi mijlocii, comerţ, turism şi profesii liberale.

4.4.  MIMMCTPL demarează implementarea Programului în termen de 20 de zile lucrătoare de la data publicării acestuia în Monitorul Oficial al României.

4.5.  Perioada de înregistrare a formularelor de preselecţie va fi de 5 zile lucrătoare de la data împlinirii termenului prevăzut la subpct. 4.4.

4.6.   Solicitanţii vor completa şi vor transmite on-line formularul de preselecţie (anexa nr. 3 la Procedură), conform aplicaţiei software care va fi disponibilă pe pagina web a instituţiei, la adresa www.animmc.ro, începând cu ora 9,00 a primei zile de înregistrare şi până la ora 15,30 a ultimei zile de înregistrare.

4.7. Aplicaţia software va genera automat solicitantului un mesaj de confirmare a efectuării înregistrării cu numărul de înregistrare obţinut şi cu datele corespunzătoare, completate de către acesta.

4.8.  Formularul de preselecţie, corect şi integral completat, va putea fi transmis şi înregistrat o singură dată în cadrul aplicaţiei, conform subpct. 4.6, pe parcursul perioadei prevăzute la subpct. 4.5.

4.9. (1) După expirarea termenului prevăzut la subpct. 4.5 şi în conformitate cu punctajul obţinut în urma selectării solicitanţilor potrivit subpct. 4.6.-4.8, MIMMCTPL va face publică pe site-ul instituţiei, la adresa www.animmc.ro, în termen de 3 zile lucrătoare, Lista cu solicitanţii înscrişi în cadrul Programului în ordinea descrescătoare a punctajului obţinut. La punctaje egale vor prevala criteriile de selecţie suplimentare prevăzute în Cererea de solicitare a AFN şi a creditului din anexa nr. 4 la Procedură.

(2)  Documentele corespunzătoare dosarului de solicitare a AFN (certificat constatator, certificate de atestare fiscală privind achitarea obligaţiilor de plată către bugetul de stat consolidat şi cele privind achitarea taxelor şi impozitelor locale, atât pentru sediul social, cât şi pentru toate punctele de lucru) trebuie să fie eliberate cel mai târziu la data înregistrării formularului de selecţie în cadrul aplicaţiei şi să fie în termenele de valabilitate corespunzătoare.

(3)   MIMMCTPL va face cunoscută lista cu solicitanţii declaraţi eligibili şi acceptaţi pentru evaluare în scopul finanţării în cadrul Programului, în limita bugetului alocat, pe site-ul instituţiei, la adresa www.animmc.ro. Numărul minim de beneficiari în cadrul Programului este de 235.

(4)  De asemenea, MIMMCTPL va face publică şi lista de aşteptare a următorilor 100 de potenţiali beneficiari ai Programului.

(5)  MIMMCTPL va transmite, în termen de 5 zile lucrătoare de la expirarea termenului prevăzut la alin (1), solicitanţilor prevăzuţi la alin (3) şi (4) scrisori de înştiinţare cu privire la acceptarea acestora la evaluare pentru a primi finanţare în cadrul Programului.

4.10.  (1) In termen de maximum 15 zile lucrătoare de la primirea scrisorilor de înştiinţare cu privire la acceptarea la evaluare pentru a primi finanţare în cadrul Programului, solicitanţii prevăzuţi la pct. 4.9 alin (3) şi (4) au obligaţia depunerii Cererii de solicitare a AFN şi a creditului, însoţită de documentele justificative, îndosariate, conform anexei nr. 2 la Procedură, personal sau prin poştă, la sediul MIMMCTPL din str. Poteraşi nr. 11, sectorul 4, cod poştal 040263, Bucureşti.

(2) Nedepunerea documentelor menţionate la alin. (1) în intervalul de timp prevăzut atrage decăderea solicitantului din dreptul de a beneficia de prevederile prezentului Program.

4.11.  MIMMCTPL va evalua documentele depuse conform subpct. 4.10, în termen de maximum 30 de zile lucrătoare de la data depunerii acestora.

4.12.  MIMMCTPL va transmite solicitanţilor care au depus documentaţia prevăzută la pct. 4.10 alin. (1) incompletă şi/sau incorectă (cererea nu conţine toate datele solicitate sau conţine informaţii contradictorii, cererea nu este însoţită de toate documentele solicitate sau acestea nu sunt în termenele de valabilitate) scrisori de respingere de la finanţare.

4.13.(1) Unitatea de implementare a Programului (UIP) va evalua documentaţiile depuse din punct de vedere al procedurii Programului, urmând a transmite documentaţiile aprobate (fotocopii certificate ale tuturor documentelor din anexa nr. 2 la Procedură depuse de solicitant) instituţiei de credit alese de către solicitant şi menţionate în Cererea de solicitare a AFN şi a creditului, pentru evaluarea corespunzătoare normelor interne ale acestora, în vederea obţinerii componentelor de AFN şi de credit necesare în cadrul Programului.

(2) MIMMCTPL va transmite solicitanţilor prevăzuţi la alin (1) scrisori de înştiinţare privind transmiterea documentaţiei către instituţia de credit aleasă.

4.14. Decizia finală cu privire la acordarea AFN şi a creditului bancar va fi luată de către instituţia de credit menţionată la subpct. 4.15, în urma evaluării şi verificării solicitantului conform normelor interne ale acesteia şi în concordanţă cu prevederile Programului.

4.15. Acordarea AFN şi a creditului bancar se va face în baza unui contract de credit bancar şi AFN, care va fi încheiat între bancă şi beneficiarul selectat.

5. Termenii şi condiţiile Programului

5.1.  In cadrul Programului se susţin prin AFN investiţiile realizate de beneficiarii eligibili în sectoarele economice/ activităţile eligibile prevăzute în anexa nr. 1 la prezenta procedură.

5.2. AFN poate fi acordată unui beneficiar eligibil după cum urmează:

a) nu poate depăşi echivalentul în lei a 10.000 euro, pentru întreprinderi nou-înfiinţate şi microîntreprinderi, conform subpct. 3.2 şi 3.3, şi în acelaşi timp nu poate acoperi mai mult de 60% din valoarea proiectului de investiţii;

b) nu poate depăşi echivalentul în lei a 50.000 euro, în cazul întreprinderilor mici şi mijlocii, conform subpct. 3.4 şi 3.5, şi în acelaşi timp nu poate acoperi mai mult de 60% din valoarea proiectului de investiţii;

5.3.  Instituţia de credit va acorda beneficiarului eligibil un credit de finanţare, reprezentând minimum 25% din valoarea proiectului de investiţii, credit acordat în condiţiile de piaţă şi care nu este garantat de stat.

5.4.  Contribuţia proprie a beneficiarului eligibil trebuie să fie de minimum 15% din valoarea proiectului de investiţii, în numerar.

5.5. AFN poate fi utilizată pentru susţinerea cheltuielilor cu achiziţionarea de active corporale şi necorporale de tipul: clădiri industriale şi construcţii industriale, maşini, utilaje şi echipamente (inclusiv software-ul aferent), mijloace de transport de mărfuri (numai cu cabină simplă), brevete de invenţie, licenţe (cheltuielile privind TVA, taxe, avize, comisioane, ambalajul, transportul, punerea în funcţiune, instruirea personalului pentru utilizarea celor achiziţionate, cheltuielile aferente lucrărilor de construcţii nu sunt eligibile). Nu sunt eligibile pe Program cheltuielile pentru construirea, extinderea şi modernizarea clădirilor industriale şi a construcţiilor industriale.

5.6.   Se pot finanţa numai achiziţiile de maşini, utilaje, echipamente, mijloace de transport de mărfuri (cu cabină simplă) care sunt noi (nu second-hand).

5.7.  Cheltuielile efectuate, inclusiv facturile emise înaintea încheierii Contractului de credit bancar şi AFN cu una dintre instituţiile de credit care au încheiat contract de intermediere financiară cu MIMMCTPL pentru implementarea prezentului Program, nu sunt eligibile.

5.8.  Contribuţia proprie în numerar a beneficiarului va fi vărsată în contul deschis la instituţia de credit ce va acorda creditul aferent proiectului de investiţie, urmând ca pentru fiecare plată eligibilă efectuată să se utilizeze în mod proporţional cele trei componente de finanţare (aport propriu minimum 15%, credit bancar minimum 25% si AFN maximum 60%)

5.9.  Nu pot beneficia de alocaţii financiare nerambursabile în cadrul prezentului Program întreprinderile care au primit, cumulat pe parcursul ultimilor 3 ani fiscali (2 ani fiscali precedenţi şi anul fiscal în curs), ajutoare de minimis (fie din surse publice naţionale, fie din surse comunitare) în valoare totală de 200.000 euro. Operatorii economici care vor depăşi acest prag prin însumarea alocaţiei financiare nerambursabile acordate prin Program cu alte ajutoare de minimis primite în ultimii 3 ani fiscali, pot beneficia de finanţare până la atingerea plafonului de 200.000 euro.

5.10.  Prezenta procedură instituie o schemă de ajutor de minimis. Acordarea ajutoarelor de minimisîn cadrul Programului se va face numai cu respectarea criteriilor privind ajutorul de minimis prevăzute de Regulamentul CE nr. 1.998/2006, privind aplicarea art. 87 şi 88 ale Tratatului CE.

Pragul maximum al ajutorului de minimis acordat unui operator economic, cumulat pe parcursul ultimilor 3 ani fiscali (2 ani fiscali precedenţi şi anul fiscal în curs), fie din surse publice naţionale, fie din surse comunitare, este în valoare totală de 200.000 euro.

5.11. O întreprindere poate accesa o singură dată prezentul Program.

5.12.  Beneficiarul se obligă să respecte următoarele reguli cu privire la achiziţiile necesare realizării proiectului:

a) Atunci când cuantumul AFN depăşeşte 50% din valoarea proiectului de investiţii, beneficiarul are obligaţia de a aplica prevederile legale în domeniul achiziţiilor publice. Selectarea ofertelor va fi făcută de beneficiar şi se va concretiza printr-o hotărâre de acceptare a ofertei celei mai avantajoase din punct de vedere al raportului calitate - preţ, conform Caietului de sarcini.

b)  Atunci când cuantumul AFN nu depăşeşte 50% din valoarea proiectului de investiţii, beneficiarul nu are obligaţia de a aplica prevederile legale în domeniul achiziţiilor publice.

5.13.  Instituţia de credit aleasă de beneficiar va verifica respectarea subpct. 5.12.

5.14.  Beneficiarul Programului va completa şi va trimite, trimestrial, timp de 3 ani la MIMMCTPL (str. Poteraşi nr. 11, sectorul 4, Bucureşti, cod poştal 040263) Formularul de raportare tehnică şi financiară conform anexei nr. 5 la Procedură, până la 25 ale lunii următoare încheierii trimestrului.

6. Prevederi referitoare la acordarea, monitorizarea şi raportarea ajutorului de minimis

6.1.  MIMMCTPL va informa în scris operatorii economici beneficiari cu privire la pragul maxim al ajutorului şi la caracterul de minimis al acestuia, în conformitate cu prevederile Regulamentului CE nr. 1.998/2006 privind aplicarea art. 87 şi 88 ale Tratatului CE, publicat în Jurnalul Oficial al Comisiei Europene OJL 379/2006, prin intermediul scrisorii prevăzute la subpct. 4.13 alin. (2).

6.2. Ajutorul de minimis se va cumula cu alte ajutoare de stat pentru aceleaşi costuri eligibile. Dacă cumularea conduce la o intensitate a ajutorului care depăşeşte nivelul intensităţii fixat în conformitate cu prevederile Regulamentului privind exceptările în bloc sau printr-o decizie adoptată de Comisia Europeană, ajutorul de minimis nu se va acorda.

6.3.  MIMMCTPL va acorda un ajutor de minimis după ce va verifica pe baza declaraţiei pe propria răspundere a aperatorului economic că este respectată regula cumulului, precum şi faptul că suma totală a ajutoarelor de minimis primite pe parcursul unei perioade de 3 ani fiscali, inclusiv anul fiscal în curs, fie din surse ale statului sau ale autorităţilor locale, fie din surse comunitare, nu depăşeşte pragul de 200.000 euro.

6.4.   MIMMCTPL va realiza şi va menţine o evidenţă a ajutoarelor acordate în baza prezentului Program, astfel încât să fie posibilă identificarea valorii, momentului acordării, modalităţii de acordare, provenienţei finanţării, duratei şi metodei de calcul a ajutoarelor acordate. Această evidenţă va fi păstrată la MIMMCTPL timp de 10 ani de la data ultimei alocări în cadrul Programului.

6.5.  Operatorii economici beneficiari de ajutor în cadrul Programului vor ţine o evidenţă specifică a ajutoarelor primite conform prezentei scheme, a altor scheme de minimis şi a altor ajutoare de stat. Aceştia sunt obligaţi să arhiveze evidenţa specifică şi să o păstreze pe o perioadă de 10 ani.

6.6.    Monitorizarea acestei scheme de ajutor revine MIMMCTPL, care va transmite Consiliului Concurenţei informaţiile necesare în vederea întocmirii inventarului ajutoarelor de stat, raportului anual privind ajutoarele de stat acordate în România şi a registrului ajutoarelor de minimis.

6.7.  La solicitarea scrisă a Comisiei Europene, MIMMCTPL va furniza în termen de 20 de zile lucrătoare sau în termenul stabilit în solicitare toate datele pe care Comisia Europeană le consideră necesare pentru a aprecia dacă au fost respectate condiţiile impuse de legislaţia incidenţă, în special suma totală a ajutorului de minimis primit de beneficiari.

6.8.   MIMMCTPL are dreptul să verifice, atât la sediul beneficiarilor, cât şi al furnizorilor, veridicitatea şi conformitatea declaraţiilor, activităţilor şi cheltuielilor făcute în cadrul Programului.

7. Dispoziţii finale

7.1.   Procedura de implementare a Programului va fi publicată şi va putea fi obţinută de pe site-ul MIMMCTPL (www.animmc.ro) şi site-urile instituţiilor de credit prevăzute la subpct. 4.1.(21), precum şi de la sediile oficiilor teritoriale pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie.

7.2. Solicitanţii ale căror dosare de finanţare vor fi transmise instituţiilor de credit spre evaluare vor putea înştiinţa MIMMCTPL asupra eventualelor probleme întâmpinate, la nr. de fax 021/335.34.13.

7.3.  Prezenta procedură conţine următoarele anexe:

Anexa nr. 1 la Procedură reprezintă Lista sectoarelor economice şi a activităţilor eligibile în cadrul Programului naţional multianual pe perioada 2002-2009 de susţinere a investiţiilor realizate de către întreprinderi nou-înfiinţate şi microîntreprinderi, precum şi a investiţiilor de modernizare/retehnologizare a întreprinderilor mici şi mijlocii

Anexa nr. 2 la Procedură reprezintă Documente solicitate beneficiarului de Ministerul pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale (MIMMCTPL) în vederea stabilirii eligibilităţii

Anexa nr. 3 la Procedură reprezintă Formularul de preselecţie

Anexa nr. 4 la Procedură reprezintă Cererea de solicitare a AFN şi a creditului

Anexa nr. 5 la Procedură reprezintă Formularul de raportare tehnică şi financiară

ANEXA Nr. 1 la Procedură

LISTA

sectoarelor economice şi a activităţilor eligibile în cadrul Programului naţional multianual pe perioada 2002-2009 de susţinere a investiţiilor realizate de către întreprinderi nou-înfiinţate şi microîntreprinderi, precum şi a investiţiilor de modernizare/retehnologizare a întreprinderilor mici şi mijlocii

Nr. crt.

Denumirea sectoarelor eligibile

Cod CAEN

Denumirea activităţilor eligibile

1.

Industria textilă şi a produselor textile

172

Producţia de ţesături

173

Finisarea materialelor textile

174

Fabricarea de articole confecţionate din textile, cu excepţia îmbrăcămintei si lenjeriei de corp

175

Fabricarea altor articole textile

177

Fabricarea de articole tricotate sau croşetate

181

Fabricarea articolelor de îmbrăcăminte din piele

182

Fabricarea altor articole de îmbrăcăminte si accesorii

2.

Industria pielăriei şi a produselor din piele

191

Tăbăcirea si finisarea pieilor

192

Fabricarea articolelor de voiaj şi marochinărie şi a articolelor de harnasament

193

Fabricarea încălţămintei

Nr. crt.

Denumirea sectoarelor eligibile

Cod CAEN

Denumirea activităţilor eligibile

3.

Fabricarea lemnului şi a produselor din lemn

202

Fabricarea de produse stratificate din lemn

203

Fabricarea de elemente de dulgherie şi tâmplărie, pentru construcţii

205

Fabricarea altor produse din lemn; Fabricarea articolelor din plută, paie si împletituri

4.

Fabricarea celulozei, hârtiei şi a produselor din hârtie

212

Fabricarea articolelor din hârtie şi carton

5.

Fabricarea substanţelor, a produselor chimice şi a fibrelor sintetice şi artificiale

242

Fabricarea pesticidelorsi a altor produse agrochimice

243

Fabricarea vopselelor, lacurilor, cernelii tipografice şi masticurilor

244

Fabricarea de medicamente, produse farmaceutice si naturiste

2451

Fabricarea săpunurilor, detergenţilor şi a produselor de întreţinere

6.

Fabricarea produselor din cauciuc şi mase plastice

251

Producţia de articole din cauciuc

252

Fabricarea articolelor din material plastic

7.

Fabricarea altor produse din materiale nemetalice

261

Fabricarea sticlei si a articolelor din sticlă

262

Fabricarea produselor din ceramică refractară şi nerefractară (exclusiv cele pentru construcţii)

263

Fabricarea plăcilor si dalelor din ceramică

264

Fabricarea cărămizilor, ţiglelor şi altor produse pentru construcţii, din argilă arsă

2661

Fabricarea elementelor din beton pentru construcţii

2663

Fabricarea betonului

2664

Fabricarea mortarului

2665

Fabricarea produselor din azbociment

8.

Industria metalurqică si a produselor din metal

2753

Turnarea metalelor neferoase uşoare

9.

Industria metalurgică si a produselor din metal

281

Fabricarea de construcţii metalice

282

Producţia de rezervoare, cisterne şi containere metalice; Producţia de radiatoare si cazane pentru încălzire centrală

285

Tratarea şi acoperirea metalelor, operaţiuni de mecanică generală

2863

Fabricarea articolelor de feronerie

10.

Industria de maşini şi echipamente

291

Fabricarea de echipamente pentru producerea şi utilizarea energiei mecanice (cu excepţia motoarelor pentru avioane, autovehicule si motociclete)

292

Fabricarea de maşini de utilizare generală

2932

Fabricarea altor maşini si utilaje agricole si forestiere

294

Fabricarea masinilor-unelte

295

Fabricarea altor maşini cu destinaţie specifică

297

Fabricarea maşinilor si aparatelor pentru uz casnic

11.

Industria de maşini şi aparate electrice

312

Producţia de aparate pentru comandă si distribuţia electricităţii

313

Producţia de fire si cabluri electrice si optice

316

Producţia de alte aparate, echipamente si materiale electrice

12.

Industria mijloacelor de transport

3430

Producţia de piese şi accesorii pentru autovehicule şi motoare de autovehicule

13.

Alte activităţi industriale

361

Producţia de mobilier

371

Recuperarea deşeurilor si resturilor metalice reciclabile

372

Recuperarea deşeurilor si resturilor nemetalice reciclabile

14.

Industria de echipamente electrice şi optice

3310

Producţia de aparatură si instrumente medicale

3330

Producţia de echipamente de măsură, reglare şi control pentru procesele industriale

ANEXA Nr. 2 la Procedură

DOCUMENTE

solicitate beneficiarului de Ministerul pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale (MIMMCTPL) în vederea stabilirii eligibilităţii

Documentele necesare pentru accesarea Programului naţional multianual pe perioada 2002-2009 de susţinere a investiţiilor realizate de către întreprinderi nou-înfiinţate şi microîntreprinderi, precum şi a investiţiilor de modernizare/retehnologizare a întreprinderilor mici şi mijlocii sunt:

a)  Cererea de solicitare a AFN şi a creditului, semnată şi ştampilată, în original;

b) certificat constatator, în original, emis de oficiul registrului comerţului de pe lângă tribunalul unde îşi are sediul societatea solicitantă, în care să se menţioneze obligatoriu:

- datele de identificare;

- codul unic de înregistrare; -asociaţii/acţionarii;

- reprezentanţii legali ai societăţii; -domeniul de activitate principal;

- domeniile de activitate secundare;

- punctele de lucru sau alte sedii secundare ale societăţii;

- situaţia juridică a societăţii (activitate suspendată, faliment, reorganizare, dizolvare etc);

c)  istoric pe obiect de activitate, în original, pentru codul CAEN pe care se accesează Programul, cu precizarea datei când a fost autorizată această activitate, emis de oficiul registrului comerţului de pe lângă tribunalul unde îşi are sediul societatea;

d) certificat de atestare fiscală privind îndeplinirea obligaţiilor de plată către bugetul general consolidat, în original sau în copie legalizată, eliberat în condiţiile legii (inclusiv pentru punctele de lucru care au CUI);

e)  certificat de atestare fiscală, în original sau în copie legalizată, emis în condiţiile legii, cu privire la îndeplinirea obligaţiilor de plată către bugetul local (inclusiv pentru toate punctele de lucru, indiferent dacă au sau nu CUI);

f)  bilanţul contabil, contul de profit şi pierderi şi datele informative, încheiat pentru 31 decembrie 2005;

g)  bilanţul contabil, contul de profit şi pierderi şi datele informative, încheiat pentru 31 decembrie 2006;

h) balanţa de verificare pentru 31 decembrie 2006;

i) ultima balanţă de verificare încheiată;

j) declaraţia privind încadrarea beneficiarului în categoria IMM, conform prevederilor Legii nr. 346/2004, astfel cum a fost modificată prin Ordonanţa Guvernului nr. 27/2006, aprobată prin Legea nr. 175/2006 (secţiunea I);

k) opisul documentelor prevăzute la lit. a)-j), conform prezentei anexe (secţiunea II).

NOTĂ:

Firmele care au datorii eşalonate conform certificatelor de atestare fiscală, poziţiile d) şi e), nu sunt eligibile pentru a accesa Programul.

NOTĂ:

Certificatele de atestare fiscală, poziţiile d) şi e), au un interval determinat de valabilitate, iar data înregistrării Cererii de solicitare a AFN şi a creditului şi a documentelor justificative la MIMMCTPL trebuie să fie în intervalul de valabilitate a tuturor certificatelor depuse.

NOTĂ:

La completarea secţiunii I (Declaraţia privind încadrarea beneficiarului în categoria IMM, a valorii activelor totale şi a numărului mediu anual de salariaţi) se vor avea în vedere acţiunile deţinute de persoanele fizice şi juridice atât la firma solicitantă, cât şi la alte firme.

NOTĂ:

Certificatul constatator trebuie să fie emis cu cel mult 30 de zile înainte de data înscrierii în Program. Dacă certificatul constatator emis de oficiul registrului comerţului nu conţine toate punctele solicitate de MIMMCTPL, vă rugăm să solicitaţi oficiului registrului comerţului o adresă suplimentară prin care să se răspundă la toate solicitările MIMMCTPL.

NOTĂ:

Intreaga documentaţie va fi depusă în două exemplare:

- originalele pentru evaluarea din cadrul MIMMCTPL;

- fotocopii certificate pentru instituţia de credit aleasă de către beneficiar.

Actele solicitate şi depuse conform Procedurii de implementare vor fi îndosariate în ordinea de mai sus, iar dosarele se vor introduce într-un plic pe care se va menţiona:

- Pentru Unitatea de implementare a Programului de investiţii;

- Numele firmei;

- Numărul de înregistrare la registrul comerţului;

- CUI;

- Judeţul;

- Instituţia de credit la care se va solicita creditul;

- Suma AFN solicitată, în RON şi echivalent EURO;

- Numele şi prenumele delegatului.

NOTĂ:

Absenţa oricărui document cerut de MIMMCTPL, depunerea de certificate fiscale expirate, completarea greşită a cererii de solicitare AFN, necompletarea tuturor punctelor din Cererea de solicitare AFN şi a creditului sau evitarea răspunsurilor concrete atrag după sine respingerea dosarului de solicitare a AFN.

SECŢIUNEA I

Formularul A

DECLARAŢIE

privind încadrarea întreprinderii în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii

I.  Datele de identificare a întreprinderii

Denumirea întreprinderii ........................................................................................................................................................................ ....................

Adresa sediului social ........................................................................................................................................................................ ........................

Cod unic de înregistrare ........................................................................................................................................................................ ....................

Numele şi funcţia  ........................................................................................................................................................................ .............................

                                                                         (preşedintele consiliului de administraţie, director general sau echivalent)

II. Tipul întreprinderii

Indicaţi, după caz, tipul întreprinderii:

|_| Intreprindere autonomă. In acest caz, datele din tabelul de mai jos sunt preluate doar din situaţia economico-financiară a întreprinderii solicitante. Se va completa doar declaraţia, fără formularul B.

|_|  Intreprindere parteneră. Se va completa tabelul de mai jos pe baza rezultatelor calculelor efectuate conform formularului B, precum şi a fişelor adiţionale care se vor ataşa la declaraţie.

|_|  Intreprindere legată. Se va completa tabelul de mai jos pe baza rezultatelor calculelor efectuate conform formularului B, precum şi a fişelor adiţionale care se vor ataşa la declaraţie.

III. Datele utilizate pentru a se stabili categoria întreprinderii1)

Exerciţiul financiar de referinţă2)

Numărul mediu anual de salariaţi

Cifra de afaceri anuală netă

mii lei (RON)/mii euro

Active totale

mii lei (RON)/mii euro

Important:

Precizaţi dacă, faţă de exerciţiul financiar anterior, datele financiare au înregistrat modificări care determină încadrarea întreprinderii într-o altă categorie (respectiv micro-întreprindere, întreprindere mică, mijlocie sau mare).

|_|  Nu

|_|   Da (în acest caz se va completa şi se va ataşa o declaraţie referitoare la exerciţiul financiar anterior)

Semnătura ......................................................................................................................................

                                   (numele şi funcţia semnatarului autorizat să reprezinte întreprinderea)

Declar pe propria răspundere că datele din această declaraţie şi din anexe sunt conforme cu realitatea.

Data întocmirii............................

Semnătura..................................

Formularul B

CALCULUL

pentru întreprinderile partenere sau legate

Secţiunile care trebuie incluse, după caz:

-secţiunea A, dacă întreprinderea solicitantă are cel puţin o întreprindere parteneră (precum şi orice fişe adiţionale);

-secţiunea B, dacă întreprinderea solicitantă este legată cu cel puţin o întreprindere (precum şi orice fişe adiţionale).

Calculul pentru tipurile de întreprinderi partenere sau legate

Perioada de referinţă

Numărul mediu anual de salariaţi

Cifra de afaceri anuală netă mii lei(RON)/mii euro

Total active

mii lei(RON)/mii euro

1.

Datele1) întreprinderii solicitante sau din situaţiile financiare anuale consolidate [se vor introduce datele din tabelul B1 din secţiunea B2)]

2.

Datele cumulate1) în mod proporţional ale tuturor întreprinderilor partenere, dacă este cazul (se vor introduce datele din secţiunea A)

3.

Datele cumulate ale tuturor întreprinderilor legate1) (dacă există) - dacă nu au fost deja incluse prin consolidare la pct. 1 din acest tabel (se vor introduce datele din tabelul B2 din secţiunea B)

TOTAL:

Datele incluse în secţiunea „Total" din tabel trebuie introduse în tabelul „Date utilizate pentru a se stabili categoria întreprinderii" din formularul A

Secţiunea A

Intreprinderi partenere

Pentru fiecare întreprindere pentru care a fost completată fişa de parteneriat (câte o fişă pentru fiecare întreprindere parteneră a întreprinderii solicitante şi pentru orice întreprindere parteneră a oricărei întreprinderi legate, ale cărei date nu au fost încă incluse în situaţiile financiare anuale consolidate ale acelei întreprinderi legate), datele din această fişă de parteneriat trebuie să fie introduse în tabelul de mai jos.

1. Date de identificare si date financiare preliminare

Tabelul A. 1

Intreprinderea parteneră - Date de identificare

Numărul mediu anual de salariaţi

Cifra de afaceri anuală netă mii lei (RON)/

mii euro

Active totale

mii lei (RON)/ mii euro

Numele sau

denumirea

întreprinderii

Adresa sediului social

Cod unic de înregistrare

Numele şi prenumele preşedintelui consiliului de administraţie, director

general sau echivalent

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

Total:

1)  Datele cu privire la numărul mediu anual de salariaţi, cifra de afaceri anuală netă şi activele totale sunt cele realizate în ultimul exerciţiu financiar raportate în situaţiile financiare anuale aprobate de acţionari sau asociaţi. In cazul întreprinderilor nou-înfiinţate, datele cu privire la numărul mediu anual de salariaţi, cifra de afaceri anuală şi activele totale se determină şi se declară pe propria răspundere.

2) Datele întreprinderii, inclusiv numărul mediu anual de salariaţi, sunt determinate pe baza situaţiilor financiare anuale şi a datelor întreprinderii sau, atunci când este cazul, pe baza situaţiilor financiare anuale consolidate ale întreprinderii ori a situaţiilor financiare anuale consolidate în care întreprinderea este inclusă.

NOTĂ:

Aceste date sunt rezultatul unui calcul proporţional efectuat pe baza fişei de parteneriat, pentru fiecare întreprindere cu care întreprinderea solicitantă este direct sau indirect parteneră.

Datele introduse în secţiunea "Total" vor fi introduse la pct. 2 din tabelul „Calculul pentru tipurile de întreprinderi partenere sau legate" (referitor la întreprinderile partenere).

Aceste date rezultă din situaţiile financiare anuale consolidate şi din alte date ale întreprinderii partenere, dacă există, la care se adaugă în proporţie de 100% datele întreprinderilor care sunt legate cu această întreprindere parteneră, în cazul în care acestea nu au fost deja incluse în situaţiile financiare anuale consolidate ale întreprinderii partenere. Dacă este necesar, adăugaţi "fişe privind legătura dintre întreprinderi" pentru întreprinderile care nu au fost deja incluse în situaţiile financiare anuale consolidate.

FISA DE PARTENERIAT

1.  Datele de identificare a întreprinderii

Denumirea întreprinderii ........................................................................................................................................................................ ...................

Adresa sediului social ........................................................................................................................................................................ ......................

Cod unic de înregistrare ........................................................................................................................................................................ ...................

Numele, prenumele şi funcţia  ........................................................................................................................................................................ ..........

                                                                        (preşedintele consiliului de administraţie, director general sau echivalent)

2.  Datele referitoare la întreprinderea legată

Perioada de referinţă

Numărul mediu anual de salariaţi3)

Cifra de afaceri anuală netă mii lei (RON)/mii euro

Active totale

mii lei (RON)/mii euro

TOTAL:

NOTĂ:

Aceste date rezultă din conturile sau alte date ale întreprinderii partenere, consolidate, dacă există. La acestea se adaugă într-un procent de 100% datele întreprinderilor care sunt legate de această întreprindere parteneră, dacă datele din conturile consolidate ale întreprinderilor legate au fost deja incluse prin consolidare în conturile întreprinderii partenere. Dacă este necesar, se va adăuga fişa întreprinderii legate pentru întreprinderile care nu au fost încă incluse prin consolidare.

3. Calculul proporţional

a) Indicaţi exact proporţia deţinută4) de întreprinderea solicitantă (sau de întreprinderea legată prin intermediul căreia se stabileşte legătura de parteneriat), în întreprinderea parteneră la care se referă această fişă

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

Indicaţi, de asemenea, proporţia deţinută de întreprinderea parteneră, la care se referă această fişă, din capitalul social al întreprinderii solicitante (sau în întreprinderea legată):

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

b) Introduceţi în tabelul de mai jos rezultatul calculului proporţional obţinut prin aplicarea celui mai mare dintre procentele la care se face referire la lit. a) la datele introduse în tabelul de la pct. 1.

Tabelul de parteneriat-A.2

Procent

Numărul mediu anual de salariaţi

Cifra de afaceri anuală netă mii lei(RON)/mii euro

Total active5)

mii lei(RON)/mii euro

Valoare rezultată în urma aplicării celui mai mare procent la datele introduse în tabelul de la pct. 1.

Aceste date se vor introduce în tabelul A.1.

3) In cazul în care în situaţiile financiare anuale consolidate nu există date privind numărul de personal, calculul se face prin cumularea datelor de la întreprinderile legate.

4)  Procent din capitalul social sau din drepturile de vot deţinute, oricare dintre aceste procente este mai mare. La acesta trebuie cumulată proporţia deţinută de fiecare întreprindere legată în aceeaşi întreprindere parteneră.

5) Active totale reprezintă active imobilizate + active circulante + cheltuieli în avans.

Secţiunea B

Intreprinderi legate

1.  Determinarea situaţiei aplicabile întreprinderii care solicită încadrarea în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii:

|_|   Cazul 1: Intreprinderea solicitantă ţine situaţii financiare anuale consolidate sau este inclusă în situaţiile financiare anuale consolidate ale unei alte întreprinderi (tabelul B1).

|_|   Cazul 2: Intreprinderea solicitantă sau una ori mai multe întreprinderi legate nu întocmeşte/întocmesc ori nu este/nu sunt inclusă/incluse în situaţiile financiare anuale consolidate (tabelul B2).

NOTĂ:

Datele întreprinderilor legate cu întreprinderea solicitantă derivă din situaţiile financiare anuale şi din alte date ale acestora, consolidate, dacă este cazul. La acestea se adaugă în mod proporţional datele oricărei eventuale întreprinderi partenere a acelei întreprinderi legate, situată imediat în aval sau în amonte, dacă nu a fost deja inclusă prin consolidare6).

2.  Metode de calcul pentru fiecare caz

Cazul 1: Situaţiile financiare anuale consolidate reprezintă baza de calcul. Se va completa tabelul B1 de mai jos.

Tabelul B1

Numărul mediu anual de salariaţi7)

Cifra de afaceri anuală netă mii lei(RON)/mii euro

Active totale

mii lei(RON)/mii euro

Total:

Datele introduse în secţiunea "Total" din tabelul de mai sus se vor introduce la pct. 1 din tabelul „Calculul pentru tipurile de întreprinderi partenere sau legate".

Identificarea întreprinderilor incluse prin consolidare

Intreprinderea legată (denumire/date de identificare)

Adresa sediului social

Cod unic de înregistrare

Numele şi prenumele preşedintelui consiliului de administraţie, director general sau echivalent

A.

B.

C.

D.

E.

NOTĂ:

Intreprinderile partenere ale unei întreprinderi legate, care nu au fost încă incluse în situaţiile financiare anuale consolidate, sunt considerate partenere directe ale întreprinderii solicitante. Datele aferente acestora şi o "fişă de parteneriat" trebuie adăugate la secţiunea A.

Cazul 2: Pentru fiecare întreprindere legată (inclusiv prin intermediul altor întreprinderi legate) se va completa o "fişă privind legătura dintre întreprinderi" şi se vor adăuga datele din situaţiile financiare anuale ale tuturor întreprinderilor legate, prin completarea tabelului B2 de mai jos.

Tabelul B2

Intreprinderea numărul:

Numărul mediu anual de salariaţi

Cifra de afaceri anuală netă mii lei (RON)/mii euro

Active totale

mii lei (RON)/mii euro

1.*)

2.*)

3.*)

4.*)

5.*)

Total:

NOTĂ:

Datele rezultate în secţiunea "Total" din tabelul de mai sus se vor introduce la pct. 3 din tabelul „Calculul pentru tipurile de întreprinderi partenere sau legate" (privind întreprinderile legate).

6) Definiţia întreprinderii legate din prezenta lege.

7) In cazul în care în situaţiile financiare anuale consolidate nu există date privind numărul de personal, calculul se face prin cumularea datelor de la întreprinderile legate.

*) Ataşaţi câte o "fişă privind legătura dintre întreprinderi" pentru fiecare întreprindere.

FIŞA

privind legătura dintre întreprinderi nr.............din tabelul B2, secţiunea B

(numai pentru întreprinderile legate care nu sunt incluse în situaţiile financiare anuale consolidate)

1. Datele de identificare a întreprinderii

Denumirea întreprinderii ........................................................................................................................................................................ ....................

Adresa sediului social ........................................................................................................................................................................ .......................

Cod unic de înregistrare ........................................................................................................................................................................ ....................

Numele şi funcţia  ........................................................................................................................................................................ .............................

                                                           (preşedintele consiliului de administraţie, director general sau echivalent)

2. Date referitoare la întreprindere

Perioada de referinţă

Numărul mediu anual de salariaţi8)

Cifra de afaceri anuală netă mii lei(RON)/mii euro

Active totale

mii lei(RON)/mii euro

TOTAL:

Datele trebuie introduse în tabelul B2 din secţiunea B.

NOTĂ:

Datele întreprinderilor legate cu întreprinderea solicitantă sunt extrase din situaţiile financiare anuale şi din alte date aferente acestora, consolidate, dacă este cazul. La acestea se adaugă în mod proporţional datele oricărei eventuale întreprinderi partenere ale întreprinderii legate, situată imediat în aval sau în amonte de aceasta, dacă nu au fost deja incluse în situaţiile financiare anuale consolidate.

Acest tip de întreprinderi partenere sunt considerate ca fiind întreprinderi direct partenere cu întreprinderea solicitantă. Datele aferente acestora şi "fişa de parteneriat" trebuie introduse în secţiunea A.

SECŢIUNEA II

OPIS*)

1. Cererea de solicitare a AFN şi a creditului, semnată şi ştampilată, în original                                                           |_|

2. Certificat constatator, în original, emis de oficiul registrului comerţului de pe lângă tribunal din raza teritorială unde îşi are sediul întreprinderea, care va cuprinde:                                                                                                                                                                          |_|

a) datele de identificare ale întreprinderii;                                                                                                                   |_|

b) codul unic de înregistrare;                                                                                                                                      |_|

c) acţionarii/asociaţii;                                                                                                                                                 |_|

d) reprezentanţii legali ai întreprinderii;                                                                                                                        |_|

e) domeniul de activitate principal;                                                                                                                              |_|

f) domeniile de activitate secundare;                                                                                                                           |_|

g) punctele de lucru sau alte sedii secundare ale întreprinderii;                                                                                     |_|                                       

h) situaţia juridică a societăţii (faliment, reorganizare, dizolvare etc).                                                                            |_|                                            

8) In cazul în care în situaţiile financiare anuale consolidate nu există date privind numărul mediu anual de salariaţi, calculul se face prin cumularea datelor de la întreprinderile legate.

*) Se va nota cu X în dreptul fiecărui document numai dacă acesta este depus în dosar. MIMMCTPL nu-şi asumă răspunderea pentru lipsa documentelor din cadrul dosarului, chiar dacă acestea au fost marcate ca fiind în cuprinsul acesteia.

3.  Istoric pe obiect de activitate, în original, pentru codul CAEN pe care accesează programul, cu precizarea datei când a fost autorizată această activitate, emis de oficiul registrului comerţului de pe lângă tribunalul unde îşi are sediul societatea                                             |_|

4.  Certificate de atestare fiscală privind îndeplinirea obligaţiilor de plată la bugetul general consolidat, în original sau în copie legalizată, eliberate de către direcţia generală teritorială a finanţelor publice din raza/razele teritoriale unde întreprinderea îşi desfăşoară activitatea (după caz, inclusiv pentru punctele de lucru care au CUI)                                                                                                                                                            |_|

5. Certificate fiscale privind îndeplinirea obligaţiilor de plată către bugetele locale, în original sau în copie legalizată, eliberate de către direcţia de impozite şi taxe locale din cadrul primăriei din raza/razele teritoriale unde întreprinderea îşi desfăşoară activitatea (inclusiv pentru toate punctele de lucru indiferent dacă au sau nu CUI)                                                                                                                                               |_|

6.  Declaraţia privind încadrarea beneficiarului în categoria IMM, anexa nr. 2, secţiunea I                                            |_|

7.  Bilanţul contabil, contul de profit şi pierderi şi datele informative încheiat pentru 31 decembrie 2005                        |_|

8.  Bilanţul contabil, contul de profit şi pierderi şi datele informative încheiat pentru 31 decembrie 2006                        |_|

9.  Balanţa de verificare pentru 31 decembrie 2006                                                                                                     |_|

10.  Balanţa de verificare aferentă ultimei luni încheiate                                                                                                 |_|

Numele şi prenumele administratorului societăţii................................................

Semnătura şi ştampila......................................................................................

ANEXA Nr. 3 la Procedură

FORMULAR  DE  PRESELECŢIE

Date de identificare:

Denumire solicitant

Cod Unic de Inregistrare

Nr. de înregistrare la ONRC

Adresa solicitant

Judeţul

Cod poştal

Nr. telefon

Nr. fax

Adresa de email

Cod CAEN aferent Programului

Suma solicitată (euro/lei)

Nr. crt.

Criterii

Punctaj

Total

Categoria întreprinderii

A

1

Nou-înfiintată

5

2

Microîntreprindere

4

3

Intreprindere mică

3

4

Intreprindere mijlocie

2

Obs.: La încadrarea întreprinderii se vor avea în vedere prevederile subpunctelor 3.2, 3.3, 3.4 şi 3.5 din Procedura de implementare, având în vedere numărul de angajaţi din bilanţul contabil la 31 decembrie 2006.

Ponderea activităţii pe care se accesează Programul în cifra de afaceri

B

5

Cifra de afaceri este realizată preponderent din veniturile realizate din vânzarea produselor finite în anul 2006 (peste 50%)

5

6

Cifra de afaceri nu este realizată preponderent din veniturile realizate din vânzarea produselor finite în anul 2006 (sub 50%)

2

Obs.: Dovada realizării veniturilor din vânzarea produselor finite va fi făcută în baza balanţei de verificare pentru 31 decembrie 2006.

Tipul activelor ce se intenţionează a fi achiziţionate

C

7

maşini/utilaje si echipamente

5

8

brevete de invenţie, licenţe

4

9

mijloc de transport de mărfuri (numai cu cabină simplă)

3

10

clădiri si/sau construcţii industriale

2

Obs.: In cazul în care se intenţionează să fie achiziţionate mai multe tipuri de active, punctajul va fi obţinut prin calcularea mediei aritmetice corespunzătoare.

Desfăşoară efectiv activitate autorizată pe codul CAEN accesat

D

11

0 luni

0

12

1-3 luni

1

13

3-6 luni

2

14

6-12 luni

3

15

12-24 luni

4

16

peste 24 luni

5

Obs.: Dovada efectuării activităţii autorizate pe codul pe care accesează Programul prin „Istoric pe obiect de activitate" emis de ONRC

Intreprinderea a mai implementat proiecte de investiţii proprii cu finanţare din surse atrase

E

17

întreprinderea a mai implementat proiecte de investiţii proprii cu finanţare din surse atrase

1

18

întreprinderea nu a mai implementat proiecte de investiţii cu finanţare din surse atrase

0

Obs.: Fondurile obţinute prin finanţare din surse atrase reprezintă alte fonduri decât cele proprii ale întreprinderii, cum sunt credite bancare, alocaţii financiare nerambursabile, împrumuturi etc.

Cuantumul aportului propriu

F

19

până la 15%

0

20

16-20%

1

21

21-25%

2

22

26-30%

3

23

31-35%

4

24

peste 36%

5

Obs.: Fracţiunile procentuale reprezentând aportul propriu nu se rotunjesc.

Total puncte obţinute

Punctajul maxim care se poate obţine este de 25,00 puncte.

Punctajul minim care se poate obţine este de 6,00 puncte.

La punctaje egale vor prevala criteriile de selecţie suplimentare prevăzute în Cererea de solicitare a AFN şi a creditului.

ANEXA Nr. 4 la Procedură

CERERE  DE  SOLICITARE

a AFN şi a creditului în cadrul Programului naţional multianual pe perioada 2002-2009 de susţinere a investiţiilor realizate de către întreprinderi nou-înfiinţate şi microîntreprinderi, precum şi a investiţiilor de modernizare/ retehnologizare a întreprinderilor mici şi mijlocii

Societatea Comercială...............................................................................cu sediul social în (localitatea)........................................str......................... nr...........judeţul(sector).............................................înregistrată la Registrul Comerţului sub nr.......................din........................................................., cod fiscal/CUI nr......................din............., reprezentată legal de.............................................în calitate de..................................... şi de...............................în calitate de............................

COD CAEN aferent activităţii principale...................................................................................................................................................................

COD CAEN aferent proiectului................................................................................................................................................................................

Sediul (Adresă, telefon, fax):........................................................................................................................................................................ ............

Persoana de contact:....................................................Telefon.................................................................................................................................

AFN SOLICITAT:

Societatea Comercială...................................................................................solicită acordarea AFN......................................................................... (în cifre şi litere)...............................lei, echivalent a.........................euro1), reprezentând.........% din valoarea totală a proiectului de investiţii (maximum 60%).

Menţionez că valoarea totală a proiectului de investiţii pentru care solicit AFN este de...........................(în cifre şi litere).

Restul de..............% din valoarea proiectului de investiţii, reprezentând............................lei va fi acoperit astfel:

I. Prin credit ce va fi solicitat de la Instituţia de credit.............................în cuantum de.......................(în cifre şi litere) lei.

I.  pentru cheltuieli eligibile:...........................................lei

II.  Prin contribuţie proprie în cuantum de............% din valoarea proiectului de investiţii, reprezentând.........................lei.

Valoarea unui euro în ziua întocmirii Cererii de solicitare a AFN şi a creditului..................................este...........lei.

Prin semnarea Cererii de solicitare a AFN declarăm că:

- nu am mai beneficiat de finanţare în cadrul acestui Program;

-  suntem de acord cu publicarea pe site-ul MIMMCTPL: www.animmc.ro a numelui firmei şi a alocaţiei financiare nerambursabile aprobate (primite);

- suntem de acord ca Instituţia de credit..................să:

obţină orice fel de informaţii înregistrate pe numele SC.....................de la alte instituţii într-un birou independent de credit;

să transmită Ministerului pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale prezenta documentaţie şi orice informaţie/document ce va rezulta ca urmare a acestei Cereri de solicitare a AFN şi a creditului;

să transmită informaţiile referitoare la angajamentele noastre faţă de bancă unui birou independent de credit. Prezenta procedură instituie o schemă de ajutor de minimis. Acordarea ajutoarelor de minimis în cadrul Programului se va face numai cu respectarea criteriilor privind ajutorul de minimis prevăzute de Regulamentul CE nr. 1.998/2006 privind aplicarea art. 87 şi 88 ale Tratatului CE.

Pragul maxim al ajutorului de minimis acordat unui operator economic, cumulat pe parcursul ultimilor 3 ani fiscali (2 ani fiscali precedenţi şi anul fiscal în curs) fie din surse publice naţionale, fie din surse comunitare, este în valoare totală de 200.000 euro.

Lista ajutoarelor de stat şi a ajutoarelor de minimis de care SC...............a beneficiat pe parcursul precedenţilor 2 ani fiscali şi în anul fiscal în curs sunt:

                                                                                                                                                                           LEI

Nr. crt.

Anul acordării ajutorului de stat

Forma ajutorului de stat

Instituţia finanţatoare

Programul prin care a beneficiat de finanţare

Cuantumul ajutorului de stat acordat

TOTAL:

Nu pot beneficia de alocaţii financiare nerambursabile în cadrul prezentului program întreprinderile care au primit, cumulat pe parcursul ultimilor 3 ani fiscali (2 ani fiscali precedenţi şi anul fiscal în curs), ajutoare de minimis (fie din surse publice naţionale, fie din surse comunitare) în valoare totală de 200.000 euro. Operatorii economici care vor depăşi acest prag prin însumarea alocaţiei financiare nerambursabile acordate prin Program cu alte ajutoare de minimis primite în ultimii 3 ani fiscali nu pot beneficia de finanţare până la atingerea plafonului de 200.000 euro.

1) Se va calcula având la bază cursul de schimb lei/euro al Băncii Naţionale a României valabil în ziua întocmirii Cererii de solicitare a AFN şi a creditului de către solicitanţi.

Solicitantul declară şi garantează că toate informaţiile conţinute în Cererea de solicitare a AFN şi a creditului şi în celelalte documente depuse, inclusiv documente financiare, sunt adevărate şi corecte şi în concordanţă cu faptele relevante. Prin semnătura sa, solicitantul confirmă că a citit şi a înţeles în întregime conţinutul cererii.

MIMMCTPL va păstra aceste informaţii în condiţiile respectării cerinţelor legale de confidenţialitate.

........................................                                       ......................................

Numele persoanei împuternicite                                Funcţia

Semnătura persoanei împuternicite                           Data întocmirii cererii

Ştampila societăţii

NOTĂ:

Persoana împuternicită să semneze Cererea de solicitare a AFN şi a creditului este administratorul firmei.

Notă importantă!

Solicitantul nu este obligat să suporte nicio taxă din partea niciunei persoane care are calitatea de angajat sau funcţionar public angajat/numit în cadrul Ministerului pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale sau în cadrul oficiilor teritoriale pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie, care îl ajută în completarea acestei cereri.

Cererea de solicitare a AFN şi a creditului trebuie să fie tehnoredactată de către solicitant.

A. STRUCTURA ŞI SCOPUL FINANŢĂRII

Vă rugăm să daţi informaţii clare şi exacte privind tipul echipamentelor, adresa construcţiei etc. şi ataşaţi orice contracte de vânzare/cumpărare, oferte de preţuri sau facturi, dacă aveţi.

Obiectul finanţării

Suma

-LEI -

Nr./data contractului/ comenzii/ofertei

Denumire furnizor

Valoarea în euro

Total (fără TVA)

Aport propriu

Credit

AFN

NOTA:

- Obiectul finanţării din tabelul A este identic cu elementul de cost din tabelul A.1, ca denumire, precum şi ca valoare totală, aport propriu, credit şi AFN.

- Fiecare obiect finanţat are 3 componente: aport propriu - minimum 15% din valoarea obiectului finanţat fără TVA, credit - minimum 25% din valoarea obiectului finanţat fără TVA şi AFN - maximum 60% din valoarea obiectului finanţat fără TVA.

- Valoarea totală a unui element de cost este valoarea în euro x valoarea euro/lei în ziua întocmirii Cererii de solicitare a AFN şi a creditului.

- Obiectul finanţării trebuie să se încadreze în una sau mai multe dintre categoriile eligibile:

- clădiri industriale şi construcţii industriale;

- maşini, utilaje şi echipamente (inclusiv software-ul aferent);

- mijloace de transport marfă (numai cele cu cabină simplă);

- brevete de invenţie;

- licenţe.

- Obiectul finanţării trebuie să fie direct legat de codul CAEN accesat în cadrul Programului.

- Nu se finanţează elementele de cost care nu au legătură cu codul CAEN accesat şi cu procesul de producţie, ca de exemplu:

• calculatoare pentru realizarea gestiunii şi programele aferente;

• mobilă de birou, calculatoare pentru secretariat, birotică;

• racorduri la utilităţi ale utilajelor şi echipamentelor;

• bancuri de lucru;

• autoturisme, microbuze;

• clădiri pentru birouri, expoziţii, magazine de desfacere produse, săli de mese, vestiare;

• piese de schimb, truse de scule;

• avize, taxe, cursuri de instruire.

Denumirea elementului de cost este denumirea tehnică completă a acestuia.

A. 1. Costul total al proiectului de investiţie

Vă rugăm să completaţi următorul tabel, indicând costul total al fiecărui element implicat în proiectul de investiţii şi sursa de finanţare a fiecărui element de investiţie. Valoarea fiecărui element de cost are 3 componente: minimum 15% aport propriu+minimum 25% credit+maximum 60% AFN din valoarea proiectului de investiţie.

Elementul de cost

Costul elementului

Aportul propriu (minimum 15% din valoarea proiectului), din care:

Credit pentru cheltuială eligibilă

AFN

fără TVA

în numerar

Total

100%

(1)

(2)=(3)+(4)+(5)

(3)

(4) =(2) x 25%

(5) = (2) x 60%

a) Surse pentru aportul propriu: ........................................................................................................................................................................ .........

1. Aportul în numerar:........................................................................................................................................................................ ........................

Cash: de unde provin banii pentru contribuţia proprie la proiect? Economii personale, împrumuturi, cash din afacere? Alte surse?

........................................................................................................................................................................ .........................................................

b) Surse pentru finanţarea TVA şi a altor cheltuieli neeligibile aferente proiectului (surse proprii, credit):

........................................................................................................................................................................ .........................................................

c) Surse pentru finanţarea costurilor direct legate de investiţia finanţată, necesare funcţionalităţii finale a proiectului (surse proprii, credit):

........................................................................................................................................................................ .........................................................

d) Alte surse (alte credite, surse din vânzări de active, fonduri de investiţii, aporturi de capital):

........................................................................................................................................................................ .........................................................

B. FUNCŢIONAREA Şl ISTORICUL AFACERII

B.1. Obiectul de activitate principal:

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

Data începerii afacerii: ...............................................

Data începerii desfăşurării activităţii aferente codului CAEN..................................................................................pe care se accesează Programul

........................................................................................................................................................................ .........................................................

B.2. Instituţia de credit prin care accesaţi Programul: ..................................................................................................................................................

Adresa Băncii: ........................................................................................................................................................................ ..................................

Numele/tel. persoanei de contact (ofiţer de credit) din Bancă: .....................................................................................................................................

Cont în lei: ..................................................................

Cont în valută: ............................................................

B.3. Forma legală a companiei: ........................................................................................................................................................................ .........

Autoclasificarea firmei conform pct. 3 al Procedurii de implementare a prezentului program, aprobată prin Ordinul ministrului MIMMCTPL nr. 586/2007, ca:

• micro (1-9 angajaţi)

• nou-înfiinţată (1-49 angajaţi)

• mică (între 10 şi 49 angajaţi)

•  mijlocie (între 50 şi 249 angajaţi)

B.4. Numele acţionarilor (proprietarilor) si procentul deţinut:

Nume şi prenume:

.................................................................................

.................................................................................

.................................................................................

.................................................................................

Capitalul deţinut (%):

.................................................................................

.................................................................................

.................................................................................

Total: 100%

Solicitantul (societatea şi/sau acţionarii/asociaţii) deţine acţiuni în următoarele entităţi legale (firme/grupuri/ fundaţii/unităţi afiliate):

Entitatea legală

Adresa/telefon, cod fiscal

Număr angajaţi

Cifra de afaceri

Părţi deţinute (%)

1.

2.

Solicitantul face parte din grup:

Entitatea legală

Adresa/telefon, cod fiscal

Număr angajaţi

Cifra de afaceri

Părţi deţinute (%)

1.

2.

B.5. Conducerea firmei:

Nume şi prenume:

.................................................................................

.................................................................................

Funcţia:

.................................................................................

.................................................................................

*) Vă rugăm să completaţi chestionarul personal anexat (anexa nr. II la Cererea de finanţare "Prezentarea conducerii") pentru toţi proprietarii semnificativi (peste 20% capital) şi conducerea companiei.

B.6. Descrierea companiei

Descrieţi mai jos evoluţia activităţii firmei. Dacă au avut loc schimbări ale produselor sau serviciilor, vă rugăm să le descrieţi. Descrieţi pe scurt evoluţia din ultimii 3 ani a firmei şi în termeni calitativi (cifra de afaceri, profit net, nr. angajaţi, gama de produse pe coduri CAEN).

Detaliaţi activitatea principală prezentă şi activitatea pe care accesaţi Programul. Factori pe care îi consideraţi relevanţi pentru afacerea dumneavoastră (ex.: localizare, autoevaluarea tehnologiei utilizate -învechită, modernă -, politica de înlocuire a activelor etc).

In cazul firmelor nou-înfiinţate se va prezenta experienţa anterioară a managerilor.

Se va formula obligatoriu un răspuns pentru fiecare frază de mai sus.

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

B.7. Descrierea proiectului de investiţie

Descrieţi proiectul pentru care intenţionaţi să obţineţi finanţarea, menţionând legătura cu codul CAEN (conform Ordinului preşedintelui Institutului Naţional de Statistică nr. 601/2002 privind actualizarea Clasificării activităţilor din economia naţională -CAEN) pe care accesaţi Programul şi specificaţi în ce categorie/categorii eligibilă/eligibile (specificate în nota de la tabelul A-Structura şi scopul împrumutului) se integrează. Pentru fiecare element de cost din tabelul A.1 se va face o scurtă descriere a funcţionării şi a integrării în fluxul de producţie şi se vor menţiona caracteristicile tehnice principale. Se vor anexa, unde este cazul, prospecte.

Descrieţi elementele de cost şi modul în care ele vor influenţa activitatea firmei dumneavoastră (incluzând motivul pentru care v-aţi hotărât să achiziţionaţi maşinile, echipamentele, clădirile etc).

Se va formula obligatoriu un răspuns pentru fiecare frază de mai sus.

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

Se vor preciza obligatoriu luna şi anul începând cu care firma realizează venituri din exploatare pe codul CAEN pe care solicită finanţarea.

Luna................................/anul.........................................

B.8. a) Enumeraţi produsele şi serviciile ca procent din cifra de afaceri:

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

b) Enumeraţi produsele pe care le realizaţi pe codul CAEN .................................... pe care accesaţi Programul:

                                                   %                               %                              %

                                             în prezent                      după                         export

......................................       .................................................................................

......................................       .................................................................................

......................................       .................................................................................

c) Precizaţi veniturile realizate pe codul CAEN pe care accesaţi Programul în totalul cifrei de afaceri:

Indicator

Anul 2006

Trimestrul I 2007

Cifra de afaceri (CA)

Venituri din producţie

Venituri realizate pe codul CAEN aferent Programului

Procent din CA corespunzător veniturilor realizate pe codul CAEN aferent Programului

B.9. Numărul total de angajaţi:

în prezent:......................................................

după finalizarea investiţiei:...............................

B.10. Impozite şi taxe: Beneficiază sau va beneficia firma de reduceri sau scutiri de impozite şi taxe de orice fel? Dacă da, pentru cât timp?

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

B.11. Taxe vamale: Care este efectul taxelor vamale asupra activităţii firmei?

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

B.12. Schimb valutar: Care este efectul ratelor de schimb valutar asupra activităţii firmei?

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

C. POZIŢIA PE PIAŢĂ A FIRMEI

C.1. Furnizori

Vă rugăm să completaţi pentru fiecare furnizor care deţine cel puţin 15% din costurile materiei prime.

a) Furnizor actual                      % din total                        Ce furnizează                         Condiţii de plată               De când? (e furnizor)

………………….                    ……….……….              ………………..                   ………………..              …………………..

………………….                    ……….……….              ………………..                   ………………..              …………………..

………………….                    ……….……….              ………………..                   ………………..              …………………..

b) Furnizor viitor                       % din total                        Ce furnizează                         Condiţii de plată               De când?

………………….                    ……….……….              ………………..                   ………………..              …………………..

………………….                    ……….……….              ………………..                   ………………..              …………………..

………………….                    ……….……….              ………………..                   ………………..              …………………..

Indicaţi obligatoriu furnizorii actuali pentru produsele obţinute pe codul CAEN pe care aţi accesat Programul.

c) Furnizor actual                      % din total                         Ce furnizează                        Condiţii de plată               De când? (e furnizor)

………………….                    ……….……….              ………………..                   ………………..              …………………..

………………….                    ……….……….              ………………..                   ………………..              …………………..

………………….                    ……….……….              ………………..                   ………………..              …………………..

C.2. Clienţi:(doar cei care reprezintă mai mult de 15% din vânzările lunare)..................................................................................................................

a) Actuali                                % din vânzări                       Produse vândute                    Condiţii de plată              De când? (e furnizor)

………………….                    ……….……….              ………………..                   ………………..              …………………..

………………….                    ……….……….              ………………..                   ………………..              …………………..

………………….                    ……….……….              ………………..                   ………………..              …………………..

b) Viitori                                     % vânzări                        Produse vândute                   Condiţii de plată               De când? (dacă diferă)

………………….                    ……….……….              ………………..                   ………………..              …………………..

………………….                    ……….……….              ………………..                   ………………..              …………………..

………………….                    ……….……….              ………………..                   ………………..              …………………..

C.3. Concurenţa:

a) Câte firme oferă produse/servicii identice sau similare pe segmentul dumneavoastră de piaţă? Enumeraţi principalele firme concurente, interne sau externe - dacă este cazul.

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

b) Prin ce vă deosebiţi de concurenţă? Enumeraţi punctele forte şi punctele slabe ale propriei afaceri, comparativ cu ale concurenţei.

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

c) Ce ar trebui să faceţi pentru a vă îmbunătăţi poziţia pe piaţă?

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

d) Cum se compară preţurile dumneavoastră faţă de cele ale concurenţei?

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

C.4. Care este piaţa-ţintă? Cât de mare estimaţi a fi această piaţă? Care este procentul deţinut de dumneavoastră din piaţă?

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

C.5. Comentaţi schimbările ce vor avea loc pe piaţă şi cum anume se va adapta firma dumneavoastră la aceste schimbări: Creşterea concurenţei pe piaţa internă?

........................................................................................................................................................................ .........................................................

Creşterea cererii?

........................................................................................................................................................................ .........................................................

Schimbări în legislaţie?

........................................................................................................................................................................ .........................................................

Alţi factori care pot influenţa piaţa?

........................................................................................................................................................................ .........................................................

D. INFORMAŢII FINANCIARE

D. 1. Situaţia financiară a firmei: trecut, prezent şi viitor

Se vor ataşa în mod obligatoriu bilanţul, contul de profit şi pierderi şi datele informative pe ultimii 2 ani consecutivi încheiaţi (2 bilanţuri), balanţa de verificare pentru 31 decembrie 2006 şi ultima balanţă de verificare încheiată, iar în cazul solicitanţilor a căror activitate se desfăşoară de mai puţin 2 ani se va prezenta ultimul bilanţ contabil şi două balanţe de verificare sau ultimele trei balanţe de verificare, completate în concordanţă cu standardele în vigoare.

Aferent bilanţului contabil, contului de profit şi pierderi pe ultimii 2 ani şi ultima balanţă de verificare vă rugăm să prezentaţi următorii indicatori în lei şi euro (completare obligatorie):

Indicator

Anul 2005 (lei/euro)

Anul 2006 (lei/euro)

Balanţa pe luna.....................

(lei/euro)

Cifra de afaceri (CA.)

Active fixe nete

Venit total

Profit net

Datorii

Indicaţi obligatoriu veniturile obţinute din exploatare pentru fiecare din ultimele 3 luni, înaintea înscrierii în Program.

Luna de referinţă

Venituri obţinute din exploatare

Indicaţi obligatoriu veniturile obţinute din exploatare pe codul CAEN pe care se solicită finanţarea, pentru fiecare din ultimele 3 luni, înaintea înscrierii în Program.

Luna de referinţă

Venituri realizate pe cod CAEN accesat

Vă rugăm să detaliaţi următoarele informaţii (conform datelor din ultima balanţă de verificare): a) Conturi clienţi (creanţe) Lei (vechime solduri)

Nume client

<30 zile

30-60 zile

60-90 zile

>90 zile

restanţe

restanţe

restanţe

restanţe

b) Stocuri (materii prime, produse finite, produse în curs de execuţie)

Lei (durata unei rotaţii)

Denumire stoc

< 30 zile

30-60 zile

60-90 zile

> 90 zile

c) Echipamente, utilaje, autovehicule existente

Vă rugăm să completaţi lista echipamentelor pentru valori > 1.000 euro.

                                                                                                                                                                           Lei

Tip

Dată achiziţie

Preţ achiziţie

Valoare rămasă

d) Investiţii finanţate din surse atrase

Vă rugăm să prezentaţi investiţiile realizate cu finanţare din surse atrase, cu precizarea denumirii finanţatorului, obiectului şi valorii investiţiei, datei efectuării şi perioadei de rambursare.

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

NOTĂ:

Cererea este tip şi nu se admite modificarea ordinii paragrafelor sau ştergerea lor.

Vă rugăm ataşaţi orice informaţii suplimentare pe care le consideraţi relevante pentru accesarea Programului.

Cererea de solicitare a AFN şi a creditului va fi însoţită obligatoriu de următoarele documente:

Anexa nr. I la Cererea de solicitare a AFN şi a creditului „Criterii de selecţie suplimentare"

Anexa nr. II la Cererea de solicitare a AFN şi a creditului „Prezentarea conducerii"

Fotocopie a actului de identitate (BI/CI/paşaport) al persoanei care semnează Cererea de solicitare a AFN şi a creditului.

Anexa nr. I la Cererea de solicitare a AFN si a creditului

CRITERII DE SELECŢIE SUPLIMENTARE

Vă rugăm să completaţi următorii indicatori financiari, care vor fi folosiţi pentru departajare în caz de egalitate de puncte în etapa de selecţie a solicitanţilor.

1. Lichiditate curentă (Lc) = Active circulante/Datorii pe termen scurtx 100 =............................./.............................x 100

Nr. crt.

Rezultat

Punctaj aferent

1.

peste 100%

1 pct.

2.

90%-100%

2 pct.

3.

80%-90%

3 pct.

4.

60%-80%

4 pct.

5.

sub 60%

5 pct.

2. Solvabilitate patrimonială (Sp) = Capital propriu/Total pasivx 100 =.................................../...................................x 100

Nr. crt.

Rezultat

Punctaj aferent

1.

peste 20%

1 pct.

2.

10%-20%

2 pct.

3.

7%-10%

3 pct.

4.

3%-7%

4 pct.

5.

sub 3%

5 pct.

3. Rentabilitate financiară (Rf) = Profit net/Capitaluri proprii x 100 =......................................./....................................x 100

Nr. crt.

Rezultat

Punctaj aferent

1.

peste 8%

1 pct.

2.

5%-8%

2 pct.

3.

2%-5%

3 pct.

4.

1%-2%

4 pct.

5.

sub 1%

5 pct.

4. Grad de îndatorare (Gi) = Datorii totale/Total pasivx 100 =................................................/.....................................x 100

Nr. crt.

Rezultat

Punctaj aferent

1.

sub 60%

1 pct.

2.

60%-70%

2 pct.

3.

70%-85%

3 pct.

4.

85%-90%

4 pct.

5.

peste 90%

5 pct

5. Grad de acoperire a cheltuielilor de exploatare = Venituri din exploatare/Cheltuieli de exploatare x 100 =.........../......x100

Nr. crt.

Rezultat

Punctaj aferent

1.

sub 60%

1 pct.

2.

60%-70%

2 pct.

3.

70%-85%

3 pct.

4.

85%-90%

4 pct.

5.

peste 90%

5 pct.

Anexa nr. II la Cererea de solicitare a AFN si a creditului

PREZENTAREA CONDUCERII

Vă rugăm completaţi câte o prezentare pentru toţi proprietarii semnificativi şi managementul firmei. Completaţi toate informaţiile solicitate (unde nu se poate, vă rugăm menţionaţi).

Nume....................................................................................................................Act identitate................................................................(B.I./Paş.)

Seria........................Nr........................................Eliberat de:...................................................................La data:......................................................

Data naşterii......................................................Locul naşterii.......................................................................................................................Sex M F

Telefon acasă.......................................................................................Telefon serviciu...............................................................................................

Adresa.......................................................................................................................................................................................................................

Nume societate......................................................................................Funcţia..........................................................................................................

Studii

Studii universitare sau tehnice

……………………………..

……………………………..

Diploma obţinută

…………………….

…………………….

Experienţă de lucru (lista în ordine cronologică, începând cu momentul prezent)

Numele societăţii şi oraşul........................................................................................................................................................................ ..................

De la............................................până la.............................................Funcţia...........................................................................................................

Responsabilităţi/Îndatoriri...........................................................................................................................................................................................

Numele societăţii şi oraşul........................................................................................................................................................................ ..................

De la............................................până la.............................................Funcţia...........................................................................................................

Responsabilităţi/Îndatoriri...........................................................................................................................................................................................

Numele societăţii şi oraşul........................................................................................................................................................................ ..................

De la............................................până la.............................................Funcţia...........................................................................................................

Responsabilităţi/Îndatoriri...........................................................................................................................................................................................

Numele societăţii şi oraşul........................................................................................................................................................................ ..................

De la............................................până la.............................................Funcţia...........................................................................................................

Responsabilităţi/Îndatoriri...........................................................................................................................................................................................

Deţineţi cetăţenia română?                                        Da           Nu                   Serie/Nr. Paşaport...............................

Dacă aţi fost acuzat sau condamnat penal                  Da           Nu

(Dacă da, vă rugăm să oferiţi toate detaliile pe o pagină separată.)

Sunteţi implicat în vreun proces legal în prezent?        Da           Nu

Aţi fost vreodată declarat în stare de faliment?           Da           Nu

Semnătura..........................................

Data..................................................

ANEXA Nr. 5 la Procedură

FORMULAR DE RAPORTARE TEHNICĂ Şl FINANCIARĂ

Nr......................................din data:.....................................................

Numele societăţii beneficiare:.................................................................

Informaţii generale:

Data raportării:

Nr. şi data Contractului de Credit bancar şi AFN:

Tipul investiţiei (proiect):

Denumirea Băncii/Sucursalei:

Date de identificare a beneficiarului (adresa societăţii, telefon, fax, e-mail):

Data înfiinţării societăţii:

Domeniul de activitate:

Date privind acţionarii/administratorii (genul: masculin, feminin):

Informaţii despre proiect:

Obiectul investiţiei:

Perioada de implementare a proiectului:

Domeniul de activitate:

Codul CAEN:

Valoarea investiţiei:      RON            din care:

Contribuţia beneficiarului:           RON            % din valoarea investiţiei fără TVA

Valoare AFN:             RON            % din valoarea investiţiei fără TVA

Valoarea creditului:         RON            % din valoarea investiţiei fără TVA

Suma tragerilor:            RON           din care:

Suma tragerilor din AFN:           RON

Suma tragerilor din credit:           RON

Suma rambursată din credit:       RON

Suma de rambursat din credit:    RON

Informaţii operaţionale:

Rata de utilizare a capacităţii de producţie:

-  Iniţială                    %

- Curentă                    %

Adoptarea de noi tehnologii:

DA       NU

Dacă DA, specificaţi mărirea capacităţii de producţie:

DA       NU

Realizarea de produse noi:

DA        NU

Reducerea consumului de materii prime:

DA       NU

Reducerea consumului de energie:

DA       NU

Reducerea poluării:

DA       NU

Implementarea de noi tehnologii:

DA       NU

Creşterea productivităţii:

DA     NU

Altele:

Autorizaţii necesare de la Agenţia Locală de Protecţia Mediului:

DA       NU

Dacă DA, vă rugăm să specificaţi dacă sunt obţinute:

DA       NU

Personalul:

Numărul iniţial,.............................din care:

.............................bărbaţi.............................femei

.............................angajaţi permanent.............................colaboratori

.............................muncitori .....................administrativ.....................necalificaţi

Numărul actual:.............................din care:

.............................bărbaţi.............................femei

.............................angajaţi permanent.............................colaboratori

.............................muncitori.....................administrativ.....................necalificaţi

Informaţii economico-financiare:

Cifra de afaceri iniţială (la data semnării contractului)

Data.............................şi suma iniţială.............................(în RON)

cu următoarea structură:

în ţară (intern).............................

export........................................

Cifra de afaceri la data raportării (trimestrial)

Data.............................şi suma curentă.............................(în RON)

cu următoarea structură:

în ţară (intern).............................

export........................................

Profit net (la data semnării contractului)

Data.............................şi suma iniţială:.............................(în RON)

Profit net la data raportării (trimestrial)

Data.............................şi suma curentă.............................(în RON)

Pentru rapoartele trimestrului IV (raport anual) al fiecărui an din cei 3 se vor transmite:

• Cifra de afaceri (în RON):

cu următoarea structură:

în ţară (intern).............................

export........................................

• Profit din exploatare:

• Profit brut total:

• Profit net:

• Valoarea activelor totale:

• Valoarea activelor nete:

• Valoarea capitalului propriu:

• Valoarea dividendelor distribuite:

• Dacă în anul raportării s-au făcut investiţii se vor furniza următoarele date:

          o Tipul investiţiei (clădiri, utilaje, maşini de transport, birouri):

          o Valoarea:

          o Sursa finanţării (proprie sau credit):

Pentru raportul pe trimestrul IV 2007 se vor transmite:

Cifra de afaceri (în RON)

cu următoarea structură:

în ţară (intern).............................

export...........................................

Profit din exploatare:

Profit brut total:

Profit net:

Valoarea activelor totale:

Valoarea activelor nete:

Valoarea capitalului propriu:

Valoarea dividendelor distribuite:

pentru anul 2006, date necesare pentru monitorizarea programului.

Firma a mai beneficiat de alte credite de investiţii înainte de acest credit (completat numai pentru trimestrul IV 2007).

NU

DA                                           anul:                            valoarea:

Societatea a beneficiat şi de alte fonduri nerambursabile în ultimii 3 (trei) ani?

|_|  nu am beneficiat de ajutor de stat;

|_| am beneficiat de următoarele ajutoare de stat:

Nr. crt.

Anul acordării ajutorului de stat

Forma ajutorului de stat

Instituţia finanţatoare

Programul prin care a beneficiat de finanţare

Cuantumul ajutorului de stat acordat

Relaţiile cu banca (descriere generală, asistenta adecvată):

Intelegerea clară a regulilor băncii:

Probleme-cheie care au afectat afacerea:

Impactul utilizării alocaţiei asupra dezvoltării societăţii:

Recomandări pentru MIMMCTPL:

Director

Ştampila                    Semnătura


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 586/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 586 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 586/2007
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu