ORDIN
Nr. 5351 din 28 octombrie 2005
privind aprobarea Metodologiei de organizare si desfasurare a concursului
pentru ocuparea functiilor de inspector scolar general/inspector scolar general
adjunct din inspectoratele scolare si de director al casei corpului didactic
ACT EMIS DE: MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETARII
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 986 din 7 noiembrie 2005
In temeiul art. 142, al art. 143 alin. (1) si (2) si al art. 144 alin. (1)
din Legea invatamantului nr. 84/1995, republicata, cu modificarile si
completarile ulterioare, precum si al art. 20 alin. (2) si (3), al art. 24 si
31 din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu
modificarile si completarile ulterioare,
in baza Hotararii Guvernului nr. 223/2005 privind organizarea si
functionarea Ministerului Educatiei si Cercetarii,
ministrul educatiei si cercetarii emite prezentul ordin.
Art. 1
Se aproba Metodologia de organizare si desfasurare a concursului pentru
ocuparea functiilor de inspector scolar general/inspector scolar general
adjunct din inspectoratele scolare si de director al casei corpului didactic,
cuprinsa in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2
Cu data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga prevederile
Ordinului ministrului educatiei si cercetarii nr. 4.364/2001 privind
Metodologia de organizare si desfasurare a concursului pentru functiile de
inspector scolar general/general adjunct la inspectoratul scolar si de director
al casei corpului didactic.
Art. 3
Directia generala managementul resurselor umane din Ministerul Educatiei si
Cercetarii si inspectoratele scolare vor duce la indeplinire prevederile
prezentului ordin.
Art. 4
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul educatiei si cercetarii,
Mircea Miclea
ANEXA 1
METODOLOGIA
de organizare si desfasurare a concursului pentru ocuparea functiilor de
inspector scolar general/inspector scolar general adjunct din inspectoratele
scolare si de director al casei corpului didactic
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
Prezenta metodologie este elaborata pe baza prevederilor art. 142, ale art.
143 alin. (1) si (2) si ale art. 144 alin. (1) din Legea invatamantului nr.
84/1995, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si ale
art. 20 alin. (2) si (3) si ale art. 24 si 31 din Legea nr. 128/1997 privind
Statutul personalului didactic, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. 2
La concursul pentru ocuparea functiilor de inspector scolar
general/inspector scolar general adjunct de la inspectoratul scolar si de
director al casei corpului didactic poate candida personalul didactic care
indeplineste, cumulativ, urmatoarele conditii:
a) este absolvent al unei institutii de invatamant superior de lunga
durata, cu diploma de licenta sau echivalenta;
b) este personal didactic titular in invatamant si are gradul didactic I
sau titlul stiintific de doctor;
c) are o vechime in invatamantul preuniversitar de cel putin 8 ani, din
care cel putin 4 in ultimii 10 ani;
d) a obtinut calificativul "foarte bine" in ultimii 4 ani;
e) are recomandare/caracterizare (aceasta vizeaza calitatile profesionale,
manageriale si morale) din partea consiliului profesoral al unitatii de
invatamant sau din partea consiliului de administratie al inspectoratului
scolar ori recomandarea senatului universitatii sau a organului de conducere al
institutiei, in cazul in care candidatul isi desfasoara activitatea in
conditiile prevazute la art. 101 alin. (1) - (3) din Legea nr. 128/1997, cu
modificarile si completarile ulterioare;
f) dovedeste calitati in activitatea didactica si in functii de conducere,
indrumare si control anterioare, in sistemul de invatamant preuniversitar;
g) este apt din punct de vedere medical pentru indeplinirea functiei,
conform prevederilor art. 4 din Legea nr. 128/1997, cu modificarile si
completarile ulterioare;
h) la data sustinerii concursului, are varsta cu cel putin 4 ani mai mica
decat varsta maxima de pensionare pentru munca depusa si limita de varsta.
CAP. 2
Organizarea concursului
Art. 3
(1) Concursul pentru ocuparea functiilor de inspector scolar
general/inspector scolar general adjunct de la inspectoratul scolar si de
director la casa corpului didactic se organizeaza de catre Ministerul Educatiei
si Cercetarii.
(2) Secretarul de stat pentru invatamantul preuniversitar din Ministerul
Educatiei si Cercetarii stabileste perioada de organizare si desfasurare a
concursului. Ministerul Educatiei si Cercetarii anunta in presa centrala si
inspectoratul scolar in presa locala, cu cel putin 30 de zile inainte,
organizarea concursului si conditiile referitoare la inscrierea si participarea
la concurs a candidatilor.
(3) Ministerul Educatiei si Cercetarii si inspectoratul scolar afiseaza la
sediile proprii perioada de inscriere, metodologia de concurs (inclusiv anexele
nr. 1 - 7) si lista documentelor necesare inscrierii la concurs.
(4) Inscrierea la concurs se incheie cu 15 zile inaintea datei de sustinere
a concursului. Sunt acceptate la inscriere numai dosarele candidatilor care intrunesc
integral conditiile prevazute in prezenta metodologie. Lista acestora, vizata
de consilierul juridic al inspectoratului scolar, se afiseaza la sediul
inspectoratului scolar.
Art. 4
Dosarul de inscriere la concurs se depune la inspectorul scolar pentru
managementul resurselor umane de la inspectoratul scolar si trebuie sa contina:
a) cerere de inscriere;
b) curriculum vitae, redactat dupa modelul comun european, in conformitate
cu Hotararea Guvernului nr. 1.021/2004 (anexa nr. 1), la care se anexeaza
documente doveditoare;
c) copii, certificate "conform cu originalul" de catre conducerea
unitatii de invatamant/institutiei de la care provine candidatul, ale:
1. certificatului de nastere si, dupa caz, ale certificatului de casatorie;
2. actului de titularizare in invatamant;
3. adeverintelor/certificatelor/diplomelor de acordare a gradelor
didactice/titlului stiintific de doctor;
4. carnetului de munca sau documentului echivalent, completat la zi,
eliberat de unitatea de invatamant/institutia de la care provine candidatul, in
conformitate cu art. 34, alin. (5) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu
modificarile si completarile ulterioare;
5. hotararilor judecatoresti, pentru persoanele care si-au schimbat numele
din diferite motive;
d) copii legalizate ale actelor de studii (diploma de licenta sau
echivalenta s.a.); legalizarea acestora se face la notariat sau la alte
autoritati investite cu acest drept;
e) adeverinta de vechime efectiva in invatamantul preuniversitar care sa
ateste indeplinirea conditiilor prevazute la art. 2 lit. c) (in original);
f) adeverinta ce cuprinde calificativele pentru ultimii 4 ani (in
original);
g) recomandarea/caracterizarea consiliului profesoral al unitatii de invatamant
sau a consiliului de administratie al inspectoratului scolar ori recomandarea
senatului universitatii sau a organului de conducere al institutiei, in cazul
in care candidatul isi desfasoara activitatea in conditiile prevazute la art.
101 alin. (1) - (3) din Legea nr. 128/1997, cu modificarile si completarile
ulterioare (in original);
h) adeverinta medicala, in original, eliberata in conformitate cu
prevederile art. 4 din Legea nr. 128/1997, cu modificarile si completarile
ulterioare;
i) declaratie pe propria raspundere sau adeverinta, in original, care sa
ateste ca nu a desfasurat politie politica;
j) cazier judiciar, in original;
k) cerere scrisa privind limba straina, de circulatie internationala, in
care doreste sa sustina proba de concurs prevazuta la art. 12 lit. b);
l) oferta manageriala a candidatului pentru postul pentru care candideaza,
depusa in plic sigilat;
m) opisul dosarului, in dublu exemplar; un exemplar se restituie, sub
semnatura, persoanei care a depus dosarul.
NOTA:
In dosar se numeroteaza fiecare fila, iar numarul total de file se
consemneaza in opis.
Art. 5
(1) Dosarul este inregistrat daca sunt respectate in totalitate conditiile
prevazute la art. 4. Dupa inregistrare nu se admite completarea cu documente a
dosarului de concurs.
(2) In caz de respingere, motivele sunt consemnate in opisul dosarului,
care este semnat de inspectorul scolar pentru managementul resurselor umane de
la inspectoratul scolar si de persoana care depune dosarul.
(3) Un reprezentant al inspectoratului scolar, desemnat de inspectorul
scolar general prin decizie scrisa, depune la directia generala de resort din
Ministerul Educatiei si Cercetarii, cu 12 zile inaintea concursului, lista
candidatilor si dosarele de concurs ale acestora, vizate de consilierul juridic
al inspectoratului scolar.
Art. 6
Ministrul educatiei si cercetarii numeste, prin ordin, in termen de 10 zile
de la anuntarea concursului, comisia de elaborare a subiectelor si comisia de
concurs.
Art. 7
(1) Comisia de elaborare a subiectelor de concurs pentru ocuparea functiei
de inspector scolar general/inspector scolar general adjunct al inspectoratului
scolar, respectiv director al casei corpului didactic, are urmatoarea
componenta:
- presedinte - secretarul de stat pentru invatamantul preuniversitar;
- membri: directorul general/director de la Directia generala managementul
resurselor umane din Ministerul Educatiei si Cercetarii si cate un inspector de
specialitate din cadrul Directiei generale invatamant preuniversitar din
Ministerul Educatiei si Cercetarii, pentru fiecare limba straina aleasa de
candidati;
- secretar - un inspector de specialitate/consilier de la Directia generala
managementul resurselor umane din Ministerul Educatiei si Cercetarii.
(2) Comisia de elaborare a subiectelor de concurs elaboreaza:
- un set de 100 de itemi din legislatia scolara;
- un set de 100 de itemi din managementul educational si administrativ;
- un set de cate 40 de itemi din managementul educational pentru fiecare
limba straina aleasa de candidati.
Art. 8
(1) Comisia de concurs pentru ocuparea functiei de inspector scolar general
al inspectoratului scolar are urmatoarea componenta:
- presedinte - secretarul de stat pentru invatamantul preuniversitar;
- membri: 3 inspectori scolari generali de la inspectoratele scolare si un
director general/director cu competente in domeniu din Ministerul Educatiei si
Cercetarii.
(2) Secretariatul comisiei de concurs este asigurat de un inspector de
specialitate/consilier de la Directia generala managementul resurselor umane
din Ministerul Educatiei si Cercetarii.
(3) Ca observatori participa cate un reprezentant desemnat de federatiile
sindicale reprezentative la nivel de ramura invatamant, care au organizatii
sindicale in judetul/municipiul Bucuresti pentru care se organizeaza concursul.
Art. 9
(1) Comisia de concurs pentru ocuparea functiei de inspector scolar general
adjunct al inspectoratului scolar si director al casei corpului didactic are
urmatoarea componenta:
- presedinte - secretarul de stat pentru invatamantul preuniversitar;
- membri: 3 inspectori scolari generali de la inspectoratele scolare,
dintre care unul este inspectorul scolar general al inspectoratului scolar
pentru care se organizeaza concursul, si un director general/director cu
competente in domeniu din Ministerul Educatiei si Cercetarii.
(2) Secretariatul comisiei de concurs este asigurat de un inspector de
specialitate/consilier de la Directia generala managementul resurselor umane
din Ministerul Educatiei si Cercetarii.
(3) Ca observatori participa cate un reprezentant desemnat de federatiile
sindicale reprezentative la nivel de ramura invatamant, care au organizatii
sindicale in judetul/municipiul Bucuresti pentru care se organizeaza concursul.
Art. 10
Comisiile de concurs prevazute la art. 8 si 9 au urmatoarele atributii:
- stabilesc, in ziua concursului, subiectele pentru testul grila, selectand
dintre itemii elaborati de comisia prevazuta la art. 7;
- noteaza fiecare candidat la fiecare proba a concursului;
- stabilesc planul interviului si realizeaza interviul.
Art. 11
Secretarul si observatorii participa la activitatile comisiilor, dar nu se implica
in examinarea si evaluarea candidatilor. Observatorii au dreptul sa-si exprime
mentiunile privind corectitudinea organizarii si desfasurarii concursului, in
procesul-verbal mentionat la art. 15.
CAP. 3
Probele de concurs si evaluarea candidatilor
Art. 12
Concursul pentru ocuparea functiilor de inspector scolar general/inspector
scolar general adjunct de la inspectoratul scolar si de director la casa
corpului didactic cuprinde 3 probe:
a) evaluarea curriculumului vitae:
- analiza si evaluarea rezultatelor obtinute in educatie si formare, a
aptitudinilor si a competentelor personale, pe baza itemilor si punctajului din
anexa nr. 2. Punctajul maxim este de 50 de puncte (10 puncte/membru al
comisiei). Punctajul minim de promovare a probei este de 35 de puncte;
b) sustinerea unui test grila, utilizand calculatorul
Testul consta in:
1. rezolvarea a 10 itemi: 5 itemi din legislatia scolara si 5 itemi din
managementul educational si administrativ, dintre care 3 itemi vor fi formulati
in limba straina aleasa de candidat. Fiecare item este punctat cu 0,75 puncte;
2. expedierea, la o adresa e-mail indicata de comisie, a testului rezolvat
(2,50 puncte)
Punctajul maxim este de 50 de puncte (10 puncte/membru al comisiei), iar
cel minim de promovare a probei este de 35 de puncte. Durata de sustinere a
testului este de o ora;
c) interviu:
- interviu in fata comisiei de concurs, care apreciaza calitatea si
sustinerea ofertei manageriale, precum si raspunsul la intrebarile referitoare
la inspectia scolara, legislatia scolara, managementul educational si
deontologia profesionala, pe baza itemilor si a punctajului din anexa nr. 4.
Punctajul maxim este de 50 de puncte (10 puncte/membru al comisiei).
Punctajul minim de promovare a probei este de 35 de puncte.
Punctajul minim de promovare a concursului este de 105 puncte (cate 35 de
puncte/proba concurs).
CAP. 4
Desfasurarea concursului
Art. 13
(1) Concursul se desfasoara la sediul Ministerului Educatiei si Cercetarii.
(2) Programul de desfasurare a concursului se stabileste de secretarul de
stat pentru invatamantul preuniversitar, se afiseaza la sediul Ministerului
Educatiei si Cercetarii si se anunta inspectoratelor scolare pentru care se
organizeaza concurs, cu 10 zile inaintea datei de sustinere a concursului.
(3) Schimbarile care pot surveni, din motive obiective, privind locul, data
si programul de desfasurare a concursului sunt aduse la cunostinta candidatilor
si observatorilor, in scris, cu cel putin 48 de ore inaintea acestuia, de catre
persoanele imputernicite din cadrul ministerului. In situatii exceptionale,
cand termenul de 48 de ore nu poate fi respectat, constatarea imposibilitatii
desfasurarii concursului se consemneaza de secretarul comisiei intr-un
proces-verbal semnat de membrii comisiei de concurs si de observatori.
(4) Reprogramarea concursului se face in baza comunicarii Ministerului
Educatiei si Cercetarii, insotita de copia procesului-verbal de constatare a
imposibilitatii desfasurarii concursului la data stabilita.
CAP. 5
Stabilirea si afisarea rezultatelor
Art. 14
(1) Evaluarea probelor de concurs se face de presedintele comisiei de
concurs si de membrii acesteia, in plenul comisiei, prin acordarea de puncte,
potrivit itemilor mentionati in anexele nr. 2, 3 si 4.
(2) Punctajul acordat la fiecare proba, pentru fiecare candidat, va fi
consemnat in borderoul de notare prevazut in anexa nr. 5.
(3) Sunt declarati admisi candidatii care au realizat punctajul minim de
promovare pentru fiecare proba, respectiv au totalizat 105 puncte.
(4) Candidatii declarati admisi la concursul pentru ocuparea functiei de
inspector scolar general sunt eligibili pentru ocuparea acestei functii.
Art. 15
Secretarul comisiei de concurs intocmeste procesul-verbal in care
consemneaza desfasurarea si rezultatele concursului, precum si mentiunile
persoanelor desemnate ca observatori. Procesul-verbal este semnat de
presedintele comisiei, de membrii acesteia si de persoanele desemnate ca
observatori.
Art. 16
Rezultatele concursului se afiseaza, in ordinea descrescatoare a
punctajelor totale obtinute de candidati, la sediul Ministerului Educatiei si
Cercetarii, dupa incheierea concursului, in aceeasi zi.
Art. 17
(1) Eventualele contestatii la hotararile comisiei de concurs se adreseaza
ministrului educatiei si cercetarii si se depun, in termen de 5 (cinci) zile
lucratoare de la afisarea rezultatelor concursului, la registratura
Ministerului Educatiei si Cercetarii. Hotararea ministrului educatiei si
cercetarii este definitiva si se comunica, in termen de 7 zile lucratoare,
contestatarului.
(2) Nu se pot contesta rezultatele concursului altui candidat.
(3) Rezultatele finale, dupa solutionarea contestatiilor, se afiseaza la
sediul Ministerului Educatiei si Cercetarii.
(4) Dintre candidatii admisi, dupa solutionarea contestatiilor, la
concursul pentru ocuparea functiei de inspector scolar general adjunct la
inspectoratul scolar/director la casa corpului didactic este declarat reusit
candidatul care a obtinut cel mai mare punctaj.
(5) Lista candidatilor admisi, dupa solutionarea contestatiilor, la
concursul pentru ocuparea functiei de inspector scolar general la inspectoratul
scolar, redactata in ordinea descrescatoare a punctajelor totale obtinute de
candidati, se transmite, in termen de 24 de ore, institutiei prefectului din
judetul pentru care s-a organizat concursul. Lista va fi insotita de C.V.-ul
candidatilor.
CAP. 6
Dispozitii finale
Art. 18
Numirea in functia de inspector scolar general la inspectoratul scolar se
face, la propunerea prefectului din judetul pentru care s-a organizat
concursul, prin ordin al ministrului educatiei si cercetarii, dintre candidatii
declarati admisi la concursul pentru ocuparea functiei de inspector scolar
general de la inspectoratul scolar, in conformitate cu prevederile art. 25 din
Legea nr. 340/2004 privind institutia prefectului.
Art. 19
Numirea candidatilor declarati reusiti la concursul pentru ocuparea
functiilor de inspector scolar general adjunct de la inspectoratul scolar si de
director la casa corpului didactic se face prin ordin al ministrului educatiei
si cercetarii, dupa expirarea perioadei de depunere si de rezolvare a contestatiilor.
Art. 20
(1) Inspectorul scolar general incheie cu ministrul educatiei si cercetarii
un contract de management educational, ale carui conditii contractuale sunt
reevaluate o data la 4 (patru) ani.
(2) Inspectorul scolar general incheie un contract de management
educational cu inspectorul scolar general adjunct si cu directorul casei
corpului didactic aflati in subordonarea sa. Conditiile contractuale sunt
reevaluate o data la 4 (patru) ani.
Art. 21
Membrii comisiilor de concurs, precum si persoanele desemnate ca
observatori, inainte de desfasurarea concursului, vor declara pe propria
raspundere ca nu au in randul candidatilor rude sau afini pana la gradul IV
inclusiv ori relatii conflictuale cu vreun candidat.
Art. 22
Anexele nr. 1 - 7*) fac parte integranta din prezenta metodologie.
------------
*) Anexele nr. 1 - 7 sunt reproduse in facsimil.
ANEXA 1
| Model de Curriculum Vitae European | <numele
aplicantului> |
|_______________________________________|______________________________________|
| | Curriculum vitae
|
|_______________________________________|______________________________________|
| * Nota |
|
| Inlocuiti rubrica (numele aplicantului|
|
| cu propriul nume) |
|
| * Nota | |
| Toate textele scrise cu aceste |
|
| caractere au rol informativ si nu apar|
|
| in CV | |
| * Nota | |
| Textul dintre () va fi inlocuit cu |
|
| informatiile cerute |
|
|_______________________________________|______________________________________|
| INFORMATII PERSONALE |
|
|_______________________________________|______________________________________|
| Nume | (Nume, prenume)
|
|_______________________________________|______________________________________|
| Adresa | (numarul, strada, cod postal, oras,
|
| | tara)
|
|_______________________________________|______________________________________|
| Telefon |
|
|_______________________________________|______________________________________|
| Fax |
|
|_______________________________________|______________________________________|
| E-mail | |
|_______________________________________|______________________________________|
| Nationalitate |
|
|_______________________________________|______________________________________|
| Data nasterii | (ziua, luna, anul)
|
|_______________________________________|______________________________________|
| EXPERIENTA PROFESIONALA |
|
|_______________________________________|______________________________________|
| * Perioada (de la - pana la) | (Mentionati pe rand fiecare
|
| | experienta profesionala pertinenta,
|
| | incepand cu cea mai recenta dintre
|
| | acestea)
|
|_______________________________________|______________________________________|
| * Numele si adresa angajatorului |
|
|_______________________________________|______________________________________|
| * Tipul activitatii sau sectorul de |
|
| activitate |
|
|_______________________________________|______________________________________|
| * Functia sau postul ocupat |
|
|_______________________________________|______________________________________|
| * Principalele activitati si |
|
| responsabilitati |
|
|_______________________________________|______________________________________|
| EDUCATIE SI FORMARE |
|
|_______________________________________|______________________________________|
| * Perioada (de la - pana la) | (Descrieti separat fiecare forma de
|
| | invatamant si program de formare
|
| | profesionala urmate, incepand cu cea
|
| | mai recenta)
|
|_______________________________________|______________________________________|
| * Numele si tipul institutiei de |
|
| invatamant si al organizatiei |
|
| profesionale prin care s-a realizat |
|
| formarea profesionala |
|
|_______________________________________|______________________________________|
| * Domeniul studiat/aptitudini |
|
| ocupationale |
|
|_______________________________________|______________________________________|
| * Tipul calificarii/diploma obtinuta | |
|_______________________________________|______________________________________|
| * Nivelul de clasificare a formei de |
|
| instruire/invatamant | |
|_______________________________________|______________________________________|
| APTITUDINI SI COMPETENTE PERSONALE |
|
| dobandite in cursul vietii si carierei| |
| dar care nu sunt recunoscute neaparat |
|
| printr-un certificat sau o diploma |
|
|_______________________________________|______________________________________|
| Limba materna |
|
|_______________________________________|______________________________________|
| Limbi straine cunoscute | (Enumerati limbile cunoscute si
|
| * abilitatea de a citi | indicati nivelul: excelent, bine,
|
| * abilitatea de a scrie | satisfacator)
|
| * abilitatea de a vorbi |
|
|_______________________________________|______________________________________|
| Aptitudini si competente artistice | (Descrieti aceste aptitudini si
|
| Muzica, desen, pictura, literatura | indicati contextul in care le-ati
|
| etc. | dobandit)
|
|_______________________________________|______________________________________|
| Aptitudini si competente sociale | (Descrieti aceste aptitudini si
|
| Locuiti si munciti cu alte persoane, | indicati contextul in care le-ati
|
| intr-un mediu multicultural, ocupati | dobandit)
|
| o pozitie in care comunicarea este |
|
| importanta sau desfasurati o | |
| activitate in care munca de echipa |
|
| este esentiala, (de exemplu cultura, |
|
| sport etc.) |
|
|_______________________________________|______________________________________|
| Aptitudini si competente | (Descrieti aceste aptitudini si
|
| organizatorice | indicati in ce context le-ati
|
| De exemplu coordonati sau conduceti | dobandit)
|
| activitatea altor persoane, proiecte |
|
| si gestionati bugete; la locul de |
|
| munca, in actiuni voluntare (de |
|
| exemplu in domenii culturale sau |
|
| sportive) sau la domiciliu. |
|
|_______________________________________|______________________________________|
| Aptitudini si competente tehnice | (Descrieti aceste aptitudini si
|
| (utilizare calculator, anumite tipuri | indicati in ce context le-ati
|
| de echipamente, masini etc.) | dobandit) |
|_______________________________________|______________________________________|
| Permis de conducere |
|
|_______________________________________|______________________________________|
| Alte aptitudini si competente | (Descrieti aceste aptitudini si
|
| Competente care nu au mai fost | indicati in ce context le-ati
|
| mentionate anterior | dobandit)
|
|_______________________________________|______________________________________|
| INFORMATII SUPLIMENTARE | (Indicati alte informatii utile si
|
| | care nu au fost mentionate, de
|
| | exemplu persoane de contact,
|
| | referinte etc.)
|
|_______________________________________|______________________________________|
| ANEXE | (Enumerati documentele atasate
|
| | CV-ului, daca este cazul).
|
|_______________________________________|______________________________________|
ANEXA 2
Examinat ___________________ Examinator:
Judet ______________________ nume ___________________ semnatura
Data _______________________
Concursul pentru ocuparea functiei de
INSPECTOR SCOLAR GENERAL/GENERAL ADJUNCT si DIRECTOR C.C.D.
EVALUARE CURRICULUM VITAE
______________________________________________________________________________
| | Punctaj | Punctaj
|
| | Maxim* | obtinut
|
|__________________________________________________________|_________|_________|
| a) Studii: | |
|
| - Studii aprofundate, masterat, studii academice | 0,5 p |
|
| postuniversitare, studii postuniversitare de specializare| |
|
| si cursuri de perfectionare postuniversitare, in | |
|
| specialitate sau in management educational si finantare. | |
|
| - Doctorat, in specialitate sau in management educational| 1 p |
|
| si finantare. | |
|
|__________________________________________________________|_________|_________|
| b) Participarea la stagii de formare/de perfectionare in | |
|
| specialitate si/sau in managementul educational: | |
|
| - in tara; | 1 p |
|
| - in strainatate. | 1 p |
|
|__________________________________________________________|_________|_________|
| c) Experienta in activitatea de: | |
|
| - responsabil de comisie metodica, de sef catedra, | 1 p |
|
| profesor metodist, profesor-formator, director/director | |
|
| adjunct, responsabil de cerc pedagogic; | |
|
| - functii de conducere, indrumare si control in I.S.J. | 1 p |
|
| sau M.Ed.C., membru in consiliul consultativ al | |
|
| specialitatii/al inspectoratului scolar, membru in | |
|
| consiliul de administratie etc. | |
|
|__________________________________________________________|_________|_________|
| d) - Lucrari de management educational sau de | 1,5 p |
|
| specialitate publicate, cu ISBN/ISSN | |
|
| - Articole de management educational sau de specialitate | |
|
| publicate | |
|
|__________________________________________________________|_________|_________|
| e) Initiere, coordonare, participarea la proiecte pilot, | 1,5 p |
|
| la proiecte de reforma invatamantului, la proiecte | |
|
| comunitare, la proiecte de integrare europeana, la alte | |
|
| proiecte internationale. | |
|
|__________________________________________________________|_________|_________|
| f) Cunoasterea unei/unor limbi straine de circulatie | 0,75 p |
|
| internationala dovedita prin documente emise de o | |
|
| autoritate in materie (pentru cei care au pe diploma, ca | |
|
| specializare, o limba straina, este suficienta | |
|
| prezentarea copiei legalizate de pe diploma). | | |
|__________________________________________________________|_________|_________|
| g) Cunostinte de operare pe calculator, evaluabile pe | 0,75 p |
|
| baza documentelor prezentate. | |
|
|__________________________________________________________|_________|_________|
| TOTAL PUNCTAJ | 10 p |
|
|__________________________________________________________|_________|_________|
* Punctajul maxim va fi defalcat de catre Comisia de concurs.
ANEXA 3
Examinat ___________________ Examinator
Judet ______________________ nume ___________________ semnatura
Data _______________________
Concursul
pentru ocuparea functiei de
inspector scolar general/general adjunct si director c.c.d.
REZULTATELE LA TESTUL GRILA
______________________________________________
| Itemi test | Punctaj | Punctaj obtinut |
| grila | alocat | |
|____________|_________|_______________________|
| 1 | 0,75 | |
|____________|_________|_______________________|
| 2 | 0,75 | |
|____________|_________|_______________________|
| 3 | 0,75 | |
|____________|_________|_______________________|
| 4 | 0,75 | |
|____________|_________|_______________________|
| 5 | 0,75 | |
|____________|_________|_______________________|
| 6 | 0,75 | |
|____________|_________|_______________________|
| 7 | 0,75 | |
|____________|_________|_______________________|
| 8 | 0,75 | |
|____________|_________|_______________________|
| 9 | 0,75 | |
|____________|_________|_______________________|
| 10 | 0,75 | |
|____________|_________|_______________________|
| Total grila| 7,50 | |
|____________|_________|_______________________|
| Expediere | | |
| e-mail cu | | |
| testul | 2,50 | |
|____________|_________|_______________________|
| Total | 10 | |
|____________|_________|_______________________|
ANEXA 4
Examinat ___________________ Examinator
Judet ______________________ nume ___________________ semnatura
Data _______________________
Concursul
pentru ocuparea functiei de
inspector scolar general/general adjunct si director C.C.D.
EVALUARE - INTERVIU si SUSTINEREA OFERTEI MANAGERIALE
______________________________________________________________________________
| Criterii | Punctaj maxim* |Punctaj
obtinut|
|
|________________|_______________|
| |interviu| oferta|interviu|oferta|
|_____________________________________________|________|_______|________|______|
| a) Aspecte organizatorice: proiectarea, | 1 p | x | |
|
| monitorizarea, evaluarea activitatii | | | | |
| institutiei/institutiilor din subordine | | | |
|
| (Inspectoratului scolar, unitatilor conexe, | | | |
|
| unitatii de invatamant, activitatii | | | |
|
| extrascolare etc.), inspectia scolara, | | | |
|
| participare si implicare organizationala, | | | |
|
| formarea si conducerea echipelor, | | | |
|
| managementul reuniunilor de lucru. | | | |
|
|_____________________________________________|________|_______|________|______|
| b) Aspecte financiar-juridice: cunoasterea | 1 p | x | |
|
| legislatiei generale si a legislatiei din | | | |
|
| domeniul invatamantului; metode si mijloace | | | |
|
| de atragere a resurselor extrabugetare si de| | | |
|
| finantare (notiuni privind incheierea | | | |
|
| contractului de sponsorizare, de donatie | | | |
|
| etc.). | | | |
|
|_____________________________________________|________|_______|________|______|
| c) Trasaturi de personalitate relevate de | 1 p | x | |
|
| interviu: capacitate de perceptie globala si| | | |
|
| sinteza creativa, de adaptare, de | | | |
|
| relationare si comunicare, perspicacitate, | | | |
|
| prezenta de spirit, capacitate de negociere,| | | |
|
| de argumentare, de convingere, empatie, | | | |
|
| energie, disponibilitate si rezistenta la | | | |
|
| efort si stres, respectarea deontologiei | | | |
|
| profesionale. | | | |
|
|_____________________________________________|________|_______|________|______|
| d) Competente personale in: identificarea | 1 p | x | |
|
| activitatilor/actiunilor concrete necesare | | | |
|
| atingerii obiectivelor stabilite, alocarea | | | |
|
| resurselor umane si non-umane pentru | | | |
|
| realizarea activitatilor, alegerea, | | | |
|
| desemnarea/delegarea persoanelor/echipelor | | | |
|
| care vor conduce activitatile stabilite, | | | |
|
| eficienta comunicarii formale si informale, | | | |
|
| manifestarea selectiva a puterii. | | | |
|
|_____________________________________________|________|_______|________|______|
| e) Viziunea, conceptia si redactarea ofertei| x | 6 p | |
|
| manageriale; se va avea in vedere daca | | | |
|
| oferta manageriala respecta principiile | | | |
|
| generale ale proiectarii, este adaptata | | | |
|
| culturii organizationale, aplica metodele si| | | |
|
| tehnicile de marketing, este realizata pe | | | |
|
| baza unei diagnoze si a analizei de nevoi | | | |
|
| educationale si de formare. | | | |
|
|_____________________________________________|________|_______|________|______|
| Total punctaj interviu | 4 p | x | |
|
|_____________________________________________|________|_______|________|______|
| Total punctaj oferta | x | 6 p | |
|
|_____________________________________________|________|_______|________|______|
| Total proba | 10 | | |
|
|_____________________________________________|________|_______|________|______|
* Punctajul maxim va fi defalcat de catre comisia de concurs.
ANEXA 5
Concursul pentru ocuparea functiei de
INSPECTOR SCOLAR GENERAL/GENERAL ADJUNCT SI DIRECTOR LA C.C.D.
BORDEROU DE NOTARE
Examinat ___________________
Judet ______________________
Data _______________________
Examinatori
1. _____________________ Presedinte
2. _____________________ Membru
3. _____________________ Membru
4. _____________________ Membru
5. _____________________ Membru
______________________________________________________________________________
|Nr. | Proba |Examinator|Examinator|Examinator|Examinator|Examinator|
Total|
|crt.| | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
|
|____|___________|__________|__________|__________|__________|__________|______|
| | | | | | | |
|
|____|___________|__________|__________|__________|__________|__________|______|
| 1.| a) | | | | | |
|
|____|___________|__________|__________|__________|__________|__________|______|
| 2.| b) | | | | | | |
|____|___________|__________|__________|__________|__________|__________|______|
| 3.| c) | | | | | |
|
|____|___________|__________|__________|__________|__________|__________|______|
| 4.| Punctaj | | | | | |
|
| | total | | | | | |
|
|____|___________|__________|__________|__________|__________|__________|______|
Presedinte _______________________
ANEXA 6
Bibliografia
______________________________________________________________________________
|Nr. | Actul juridic/metodologia/ | Continut
|
|crt.| bibliografia | |
|____|____________________________________|____________________________________|
| 1.| LEGEA nr. 84/1995, cu modificarile | LEGEA INVATAMANTULUI.
|
| | si completarile ulterioare | |
|____|____________________________________|____________________________________|
| 2.| LEGEA nr. 128/1997, cu modificarile| Statutul personalului didactic
|
| | si completarile ulterioare | |
|____|____________________________________|____________________________________|
| 3.| Programul de guvernare 2005 - 2008,| Capitolul V. Politica in domeniul
|
| | | educatiei
|
|____|____________________________________|____________________________________|
| 4.| O.U. nr. 45/2003 | Privind finantele publice locale.
|
|____|____________________________________|____________________________________|
| 5.| LEGEA nr. 154/1998, cu modificarile| Lege privind sistemul de stabilire
|
| | si completarile ulterioare. | a salariilor de baza in sectorul
|
| | | bugetar.
|
|____|____________________________________|____________________________________|
| 6.| O.U.G. nr. 60/2001 | Ordonanta de urgenta privind
|
| | Monitorul Oficial, Partea I, | achizitiile publice de bunuri si
|
| | nr. 241 din 11.05.2001. | servicii.
|
|____|____________________________________|____________________________________|
| 7.| LEGEA nr. 53/2003, cu modificarile | Codul muncii.
|
| | si completarile ulterioare | |
|____|____________________________________|____________________________________|
| 8.| LEGEA nr. 54/2003 | Legea sindicatelor
|
|____|____________________________________|____________________________________|
| 9.| LEGEA nr. 168/1999 privind | Solutionarea conflictelor de munca
|
| | solutionarea conflictelor de munca |
|
|____|____________________________________|____________________________________|
| 10.| Contractul colectiv de munca unic |
|
| | la nivel de ramura invatamant |
|
|____|____________________________________|____________________________________|
| 11.| O.G. nr. 192/2004 | Aprobarea normelor metodologice
|
| | | privind finantarea unitatilor de
|
| | | invatamant preuniversitar
|
|____|____________________________________|____________________________________|
| 12.| LEGEA nr. 48/2002 | privind prevenirea si combaterea
|
| | | tuturor formelor de discriminare
|
|____|____________________________________|____________________________________|
| 13.| LEGEA nr. 116/2002 | privind prevenirea si combaterea
|
| | | marginalizarii sociale. Cap. II,
|
| | | sectiunea IV - accesul la
educatie.|
|____|____________________________________|____________________________________|
| 14.| O.U. nr. 75/2005 | Privind asigurarea calitatii
|
| | | educatiei |
|____|____________________________________|____________________________________|
| 15.| O.M.E.N. nr. 4682/1998 | Regulamentul de organizare si
|
| | | desfasurare a inspectiei scolare |
| | | Metodologia de aplicare a
|
| | | regulamentului de organizare si
|
| | | desfasurare a inspectiei scolare.
|
|____|____________________________________|____________________________________|
| 16.| O.M.Ed.C. nr. 4897/2001 | Regulamentul de organizare si
|
| | | functionare a CCD
|
|____|____________________________________|____________________________________|
| 17.| O.M.Ed.C. nr. 4925/2005 | Regulamentul de organizare si
|
| | | functionare a unitatilor de
|
| | | invatamant preuniversitar
|
|____|____________________________________|____________________________________|
| 18.| O.M.Ed.C. nr. 3324/1996 | Regulamentul de organizare si
|
| | | functionare a Inspectoratelor
|
| | | scolare
|
|____|____________________________________|____________________________________|
| 19.| O.M.E.N. nr. 3770/1998 | Metodologia formarii continue a
|
| | | personalului din invatamantul
|
| | | preuniversitar, completat si
|
| | | modificat prin |
| | | O.M.E.N. nr. 4863/1999
|
|____|____________________________________|____________________________________|
| 20.| O.M.Ed.C. nr. 3533/2002 | Metodologia de acreditare a
|
| | | programelor de formare continua a
|
| | | personalului din invatamantul
|
| | | preuniversitar, modificat prin
|
| | | O.M.Ed.C. nr. 5398/2004
|
|____|____________________________________|____________________________________|
| 21.| Institutul de Stiinte ale Educatiei| Manual de management educational
|
| | | pentru directorii de unitati
|
| | | scolare, Editura ProGnosis, 2000
|
|____|____________________________________|____________________________________|
| 22.| Institutul de Stiinte ale Educatiei| Managementul educational pentru
|
| | | institutiile de invatamant,
|
| | | BUCURESTI, 2001
|
|____|____________________________________|____________________________________|
ANEXA 7
Ministerul Educatiei si Cercetarii
Inspectoratul Scolar al Judetului ............../Municipiului Bucuresti
FISA POSTULUI
NR. .........
DENUMIREA POSTULUI - INSPECTOR SCOLAR GENERAL
Grad profesional al ocupatiei postului - inspector scolar general
Nivelul postului - conducere
DESCRIEREA POSTULUI:
1. Pregatirea profesionala impusa ocupantului postului:
- Studii superioare de lunga durata cu diploma de licenta sau diploma
echivalenta.
- Titular in invatamant, cu gradul didactic I sau doctorat si o vechime in
invatamantul preuniversitar de cel putin 8 ani.
- Calificativul "foarte bine", in ultimii patru ani si recomandarea
Consiliului profesoral al unitatii de invatamant, sau din partea Consiliului de
administratie al inspectoratului scolar, sau recomandarea Senatului
Universitatii sau a organului de conducere al institutiei, in cazul in care
candidatul isi desfasoara activitatea in conditiile prevazute in art. 101 alin.
(1) - (3) din Legea nr. 128/1997, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Parcurgerea tuturor etapelor de dezvoltare profesionala in invatamantul
preuniversitar si experienta manageriala (de conducere, de indrumare si
control).
- Perfectionari periodice necesare mentinerii competentei (minim 120 ore -
maxim 2 ani).
- Cunostinte operare P.C.
- O limba de circulatie internationala.
2. Experienta necesara executarii operatiunilor specifice postului
- Experienta in invatamant pentru specialitatea ceruta de post: minim 1 an.
- Perioada necesara initierii in vederea executarii operatiunilor specifice
postului: 90 zile.
3. Dificultatea operatiunilor specifice postului
- Cunoasterea invatamantului preuniversitar sub toate aspectele.
- Cunoasterea R.O.D.I.S. si M.A.R.O.D.I.S.
- Cunoasterea si aplicarea legilor, hotararilor de guvern, ordonantelor de
urgenta ale Guvernului, metodologiilor, regulamentelor si a celorlalte
documente legislative si de management educational.
- Aprecierea ofertelor de recrutare angajare, formare manageriala si
dezvoltare institutionala.
- Solutionarea contestatiilor si sesizarilor.
- Consultanta de specialitate.
- Informarea, monitorizarea informatiei si a actiunilor la nivelul
inspectoratului scolar si la nivelul unitatilor de invatamant, in vederea
asigurarii calitatii managementului educational.
- Organizarea, controlul-verificarea, evaluarea si luarea deciziilor.
4. Responsabilitate implicata de post
- Responsabilitate privind organizarea, managementul,
controlul-verificarea, comunicarea, autoritatea informala.
- Responsabilitatea privind corectitudinea si aplicabilitatea documentelor
elaborate, corectitudinea aplicarii prevederilor documentelor normative
- Responsabilitatea solutionarii starilor conflictuale sesizate direct sau
exprimate prin reclamatii.
- Responsabilitatea propunerilor decizionale.
5. Sfera de relatii (comunicare/relationare) cu:
- Ministerul Educatiei si Cercetarii, compartimentele inspectoratului
scolar, membru inspectoratului, unitatile conexe, conducerile unitatilor de
invatamant, comunitatea locala, sindicatele, organizatiile guvernamentale,
organizatiile nonguvernamentale etc.
ATRIBUTII PE DOMENII DE COMPETENTA
______________________________________________________________________________
| Domeniul de | Unitatea de competenta | Atributii
|
| competenta | | |
|_____________|________________________|_______________________________________|
| Organizare | Stabilirea strategiei | Stabileste obiectivele activitatii
|
| | de coordonare si | inspectoratului scolar
|
| | directiile de
|_______________________________________|
| | dezvoltare ale | Stabileste metodele si procedurile de
|
| | inspectoratului scolar | coordonare a activitatilor |
| | | inspectoratului
|
| |
|_______________________________________|
| | | Stabileste metodele de monitorizare
|
| | | si evaluare a activitatii
|
| | | inspectoratului
|
|
|________________________|_______________________________________|
| | Planificarea | Elaboreaza planul managerial al
|
| | activitatilor din | inspectoratului scolar
|
| | cadrul inspectoratului
|_______________________________________|
| | scolar | Planifica activitatile tematice ale
|
| | | Consiliului de Administratie
|
| |
|_______________________________________|
| | | Intocmeste lista de prioritati
|
| |
|_______________________________________|
| | | Verifica indeplinirea obiectivelor
|
| | | si a activitatilor planificate
|
|
|________________________|_______________________________________|
| | Asigurarea repartizarii| Stabileste necesarul de resurse
|
| | resurselor financiare | financiare |
| | necesare desfasurarii
|_______________________________________|
| | activitatii | Analizeaza si decide asupra
|
| | inspectoratului scolar | proiectului de buget |
| |
|_______________________________________|
| | | Repartizeaza resursele financiare
|
| |
|_______________________________________|
| | | Controleaza eficienta utilizarii
|
| | | resurselor alocate
|
|
|________________________|_______________________________________|
| | Organizarea | Identifica obiectivele activitatii
|
| | activitatilor | inspectoratului scolar
|
| | inspectoratului scolar
|_______________________________________|
| | | Recruteaza, selecteaza si promoveaza
|
| | | personalul din inspectoratul scolar
|
| |
|_______________________________________|
| | | Repartizarea sarcinilor si
|
| | | responsabilitatilor compartimentelor
|
| | | din inspectoratul scolar
|
|_____________|________________________|_______________________________________|
| Management | Conducerea/coordonarea | Asigura functionarea compartimentelor
|
| | activitatilor | din inspectoratul scolar
|
| | inspectoratului scolar |_______________________________________|
| | | Coordoneaza activitatea scolara din
|
| | | teritoriu
|
| |
|_______________________________________|
| | | Monitoriza indeplinirea sarcinilor
|
| |
|_______________________________________|
| | | Deleaga autoritatea
|
| |________________________|_______________________________________|
| | Asigurarea climatului | Sprijina initiativele si stimuleaza
|
| | de munca eficient in | creativitatea colaboratorilor
|
| | inspectorat |_______________________________________|
| | | Promoveaza luciul in echipa si a unui
|
| | | stil de conducere cooperant
|
| | |_______________________________________|
| | | Monitorizeaza progresul si
|
| | | disfunctiile aparute in activitatea
|
| | | inspectoratului scolar
|
|
|________________________|_______________________________________|
| | Asigurarea resurselor | Identifica necesarul de personal din
|
| | umane necesare | cadrul inspectoratului scolar |
| | desfasurarii
|_______________________________________|
| | activitatii | Asigura corectitudinea si
transparenta|
| | inspectoratului scolar | procesului de selectie
|
| |
|_______________________________________|
| | | Acorda calificative, premii sau
|
| | | sanctiuni personalului din subordine
|
|_____________|________________________|_______________________________________|
| Control - | Verificarea | Verifica indeplinirea planului de
|
| Verificare | activitatilor | indrumare si control al
|
| | compartimentelor din | inspectoratului scolar
|
| | subordine
|_______________________________________|
| | | Efectueaza inspectii la unitatile de
|
| | | invatamant
|
|
|________________________|_______________________________________|
| | Elaborarea materialelor| Colecteaza informatiile privind
|
| | de sinteza | indeplinirea planului managerial
|
| |
|_______________________________________|
| | | Analizeaza si sintetizeaza
|
| | | informatiile colectate |
| |
|_______________________________________|
| | | Asigura redactarea materialelor de
|
| | | sinteza, pe baza analizei informatiei
|
| | | colectate
|
|_____________|________________________|_______________________________________|
| Relatii - | Mentinerea legaturilor | Asigura fluxul informational
|
| Comunicare | inspectoratului scolar
|_______________________________________|
| | cu M.Ed.C. | Raporteaza semestrial/anual sau ori
|
| | | de cate ori este solicitat
|
| | |_______________________________________|
| | | Transmite propunerile si masurile de
|
| | | imbunatatire a activitatii
|
| | | educationale din teritoriu
|
|
|________________________|_______________________________________|
| | Reprezentarea | Dezvolta si mentine legaturilor cu
|
| | inspectoratului scolar | parteneri sociali si cu autoritatile
|
| | in relatii publice | locale
|
| |
|_______________________________________|
| | | Dezvolta si mentine legaturile cu
|
| | | organizatiile nonguvernamentale si
|
| | | institutiile de specialitate
|
| | |_______________________________________|
| | | Promoveaza imaginea inspectoratului
|
| | | scolar
|
|
|________________________|_______________________________________|
| | Consilierea si | Consiliaza personalul si consulta
|
| | facilitarea schimbului | angajatii din inspectoratul scolar si
|
| | de informatii | din unitatile de invatamant
|
| | |_______________________________________|
| | | Faciliteaza schimbul de informatii
|
|_____________|________________________|_______________________________________|
| Pregatire | Perfectionarea | Identifica propria nevoie de
|
| profesionala| activitatii proprii | perfectionare
|
| |
|_______________________________________|
| | | Alege forma convenabila de
|
| | | perfectionare
|
| |
|_______________________________________|
| | | Participa la diverse forme de
|
| | | perfectionare
|
|
|________________________|_______________________________________|
| | Asigurarea dezvoltarii/| Analizeaza necesitatile de pregatire
|
| | formarii profesionale | a personalului
|
| | a personalului din
|_______________________________________|
| | inspectorat din | Stabileste modul de participare la
|
| | unitatile din subordine| forme de perfectionare/formare
|
| |
|_______________________________________|
| | | Faciliteaza accesul la forma de
|
| | | pregatire optima
|
| |
|_______________________________________|
| | | Organizeaza activitati proprii de
|
| | | perfectionare
|
|_____________|________________________|_______________________________________|
Luat la cunostinta de catre ocupantul postului:
Numele si prenumele:
Functia:
Semnatura:
Data intocmirii:
Avizat de:
Numele si prenumele:
Functia publica de conducere din cadrul M.Ed.C.:
Semnatura:
Data intocmirii: