Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 53 din 21 martie 2008

pentru aprobarea Instructiunilor privind criteriile, metodologia si procedura de stabilire a tarifelor reglementate pentru transportul prin Sistemul national de transport al titeiului, gazolinei, condensatului si etanului

ACT EMIS DE: AGENTIA NATIONALA PENTRU RESURSE MINERALE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 267 din 4 aprilie 2008



Având în vedere:

- art. 20 alin. (4) din Legea petrolului nr. 238/2004, cu modificările şi completările ulterioare;

- art. 5.4, art. 6.2 şi art. 14.2 din anexa la Hotărârea Guvernului nr. 793/2002 privind aprobarea acordului petrolier de concesiune a activităţii de exploatare a Sistemului naţional de transport al ţiţeiului, gazolinei, condensatului şi etanului, inclusiv a conductelor magistrale şi a instalaţiilor, echipamentelor şi dotărilor anexe, aferente sistemului, încheiat între Agenţia Naţională pentru Resurse Minerale şi Societatea Comercială „Conpet" - S.A. Ploieşti, cu modificările ulterioare,

în temeiul art. 4 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 756/2003 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale,

preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale emite prezentul ordin.

Art. 1. - Se aprobă Instrucţiunile privind criteriile, metodologia şi procedura de stabilire a tarifelor reglementate pentru transportul prin Sistemul naţional de transport al ţiţeiului, gazolinei, condensatului şi etanului, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. -Agenţia Naţională pentru Resurse Minerale, prin Instrucţiunile privind criteriile, metodologia şi procedura de stabilire a tarifelor reglementate pentru transportul prin Sistemul naţional de transport al ţiţeiului, gazolinei, condensatului şi etanului, reglementează tarifele de transport care vor fi stabilite în funcţie de costurile operaţionale, rata inflaţiei, redevenţe, cota de modernizare, taxe, impozite, rentabilitatea activelor şi de eficientizarea activităţii de transport.

Art. 3. - Direcţia generală inspecţie şi supraveghere teritorială a activităţilor miniere şi a operaţiunilor petroliere din cadrul Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 4. - La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale nr. 71/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice privind criteriile, metodologia şi procedura de stabilire a tarifelor reglementate pentru transportul ţiţeiului, gazolinei, condensatului şi etanului lichid prin conducte, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 307 din 7 aprilie 2004.

Art. 5. - Prezentul ordin intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale,

Bogdan Găbudeanu

ANEXĂ

INSTRUCŢIUNI

privind criteriile, metodologia şi procedura de stabilire a tarifelor reglementate pentru transportul prin Sistemul naţional de transport al ţiţeiului, gazolinei, condensatului si etanului

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - (1) Prezentele instrucţiuni au ca scop fundamentarea şi stabilirea tarifelor reglementate pentru transportul ţiţeiului, gazolinei, condensatului şi etanului lichid, denumite în continuare sub termenul generic de petrol, prin Sistemului naţional de transport al petrolului, aşa cum este definit acesta în Legea petrolului nr. 238/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

(2) Metodologia de stabilire a tarifelor de transport al petrolului prin Sistemul naţional de transport al ţiţeiului, gazolinei, condensatului şi etanului este elaborată de Agenţia Naţională pentru Resurse Minerale (ANRM), în calitate de autoritate competentă, în baza atribuţiilor şi competenţelor conferite prin Legea nr. 238/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 2. - (1) Tariful de transport reprezintă contravaloarea serviciului de transport prestat de titularul acordului petrolier de concesiune, în calitate de transportator comun, pentru transportul, prin Sistemul naţional de transport al ţiţeiului, gazolinei, condensatului şi etanului, al unei tone de petrol între punctele de preluare a petrolului de la producătorii interni sau din import şi punctele de predare la utilizatori, în condiţiile stabilite prin contract cu beneficiarii.

(2) Serviciul de transport al petrolului desemnează ansamblul de activităţi şi operaţiuni desfăşurate de titularul acordului petrolier de transport pentru sau în legătură cu asigurarea accesului şi utilizarea sistemului de transport.

(3) Tarifele de transport se stabilesc diferenţiat pentru cele două subsisteme de transport din componenţa Sistemului naţional de transport al ţiţeiului, gazolinei, condensatului şi etanului (subsistemul pentru transportul petrolului din producţia internă şi subsistemul pentru transportul petrolului din import), în funcţie de caracteristicile tehnice şi de regimul de exploatare ale fiecărui subsistem.

(4) Tarifele stabilite de la data de 1 ianuarie 2008 nu vor creşte în medie, anual, cu mai mult de 10% faţă de media anului anterior, dacă rata inflaţiei nu va depăşi prognozele actuale sau dacă alte prevederi legislative cu influenţă directă asupra costurilor estimate nu vor influenţa acest procent.

(5) Tarifele de transport se stabilesc anual de către ANRM şi se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Excepţie fac tarifele prevăzute la art. 3 alin. (4) lit. C.

CAPITOLUL II

Metodologia de calcul al tarifelor de transport reglementate

Art. 3. - (1) Tarifele de transport se determină prin alocarea valorii serviciului de transport la cantităţile de petrol transportate pentru beneficiari, pe distanţele corespunzătoare, utilizându-se o metodologie bazată pe determinarea costului serviciului, definit ca totalitatea veniturilor necesare pentru acoperirea operaţiunilor de transport prin sistem, incluzând:

- costul de operare, care cuprinde: cheltuielile cu materialele, cheltuielile cu personalul, cheltuielile de întreţinere a conductelor, cheltuielile cu energia, costurile cu amortizarea mijloacelor fixe, redevenţe şi alte taxe aplicabile transportatorului, cheltuielile privind asigurarea pazei conductelor, sumele datorate proprietarilor de terenuri, alte cheltuieli eto;

- cota de modernizare, dezvoltare;

- o rată rezonabilă a profitului.

(2) Costul de operare al Sistemului naţional de transport al ţiţeiului, gazolinei, condensatului şi etanului este structurat pe două tipuri de cheltuieli, astfel:

- cheltuieli convenţional constante, care nu depind de cantităţile de petrol transportate;

- cheltuieli variabile, care depind de cantităţile de petrol transportate.

(3) Culegerea cheltuielilor reflectate în situaţiile financiare ale transportatorului, referitoare la operarea Sistemului naţional de transport al ţiţeiului, gazolinei, condensatului şi etanului, este organizată pe relaţii de subsistem în vederea delimitării celor două subsisteme de transport: ŢARĂ şi IMPORT

In cadrul subsistemului ŢARĂ, culegerea informaţiilor se realizează pe tronsoane de transport distincte, astfel:

- tronsoane pe care se realizează transportul prin conducte direct la rafinării;

- tronsoane prin care se realizează transportul combinat (pe infrastructura SNCFR şi prin conducte) până la rafinării;

- tronsoane prin care se realizează transportul direct la rafinării prin utilizarea infrastructurii SNCFR.

In cadrul subsistemului IMPORT, culegerea informaţiilor se realizează pentru fiecare rafinărie, avându-se în vedere tronsoane de transport distincte.

(4) In final rezultă o formulă de tipul:

A. Tariful mediu de transport pentru activitatea subsistemului ŢARĂ

                             Qc x Tc + Qcf xTcf +Qcomb x Tcomb

Tt ţară [ lei/t] = _____________________________ ,

                                         Qc + Qcf + Qcomb

în care:

TtTARĂ - tariful mediu de transport al petrolului din producţia internă, în lei/tonă; Qc = cantitatea transportată numai pe conducte la rafinării, în tone; Qcf = cantitatea transportată pe infrastructura SNCFR la rafinării, în tone;

Qcomb - cantitatea care pentru a ajunge la rafinării se transportă de la rampele de încărcare până la rampele de descărcare pe infrastructura SNCFR şi de aici prin conducte la rafinării, în tone;

Tc = tariful pentru transportul realizat numai pe conducte la rafinării, care se determină după formula:

                      SUMchelt operare conducte          Cota modernizare + Profit

Tc [lei/t] = _______________________ + ______________________,

                                                               Qc

unde:

SUM chelt operare conducte = suma cheltuielilor de operare aferente transportului pe conducte direct la rafinării; Tcf = tariful pentru transportul realizat numai pe infrastructura SNCFR la rafinării este compus din tariful pentru operare în rampe şi tariful pentru operatorii de căi ferate, care se determină după formula

Tcf [lei/t] = ?chelt operare rampe cf + Cota modernizare + Profit + SUM chelt operatori cf + Profit

                                                                 Qcf                                                                                                    Qcf

unde:

SUM chelt operare rampe cf = suma cheltuielilor de operare aferente rampelor aparţinătoare ale Sistemului naţional de transport al ţiţeiului, gazolinei, condensatului şi etanului;

SUMcheltuieli operatori cf = suma taxelor aferente transportului pe infrastructura SNCFR, precum şi taxele de manevră vagoane în rampă;

Tcomb - tariful pentru transportul combinat (pe infrastructura SNCFR şi prin conducte) realizat până la rafinării, care se determină după formula:

Tcomb[lei/t] =      SUMchelt operare transport combinat + Cota modernizare + Profit

                                                                        Qcomb

unde:

SUM chelt operare transport combinat = suma cheltuielilor de operare pentru transportul efectuat atât pe infrastructura SNCFR, cât şi pe conducte până la rafinării.

B. Tariful de transport pentru activitatea subsistemului IMPORT

Tariful de transport pentru activitatea subsistemului IMPORT se determină pe criteriul distanţei, stabilindu-se tarife de transport pentru fiecare rafinărie, astfel:

                                 SUMChelt operare rafinăria1 + Cota modernizare1 + Profit1

T1 IMPORT[lei/t] =                                             Q1,

                                 SUM Chelt operare rafinăria2 + Cota modernizare2 + Profit2

T2 IMPORT[lei/t] =                                              Q2

Tn IMPORT[lei/t] =        SUM Chelt operare rafinărian + Cota modernizaren + Profitn

                                                                       Qn

 

unde:

SUM Chelt operare rafinăria1.................n = suma cheltuielilor de operare pentru transportul de la punctul de preluare în Constanţa până la punctul de predare în rafinăria1.................. n;

Q1, Q2............................. Qn = cantitatea transportată la rafinăria1................... n, în tone.

Tarifele la subsistemul IMPORT se aplică pe intervale de cantităţi transportate, practicându-se modelul de tarifare în trepte.

Pentru identificarea valorii de ajustare a tarifelor de transport pe subsistemul IMPORT, valoare cu care se ajustează fiecare grilă de tarifare aprobată anterior pentru fiecare rafinărie, se determină un tarif mediu de transport pentru subsistemul IMPORT, după formula:

                                  Ql x T1 IMPORT + Q2 x T2 IMPORT + ............................+Q2 x Tn IMPORT

Tm import [lei/t]= _____________________________________________________________

                                                          Q1 + Q2+...................+ Qn

C. Alte tarife de transport prin Sistemul naţional de transport al ţiţeiului, gazolinei, condensatului şi etanului

Pentru alte operaţiuni de transport, care se solicită a fi realizate într-un flux tehnologic utilizat altfel decât a fost proiectat să funcţioneze sistemul, ANRM va stabili tariful, la solicitarea transportatorului, pentru fiecare operaţiune, avându-se în vedere propunerea furnizată de transportator, posibilităţile tehnice de realizare şi cheltuielile aferente.

Tariful astfel aprobat va fi comunicat transportatorului.

CAPITOLULUI

Fundamentarea, înaintarea şi analizarea propunerilor de tarife reglementate şi stabilirea acestora

Art. 4. - (1) Propunerile de tarife şi cererile de revizuire, precum şi datele de fundamentare a acestora, pe categorii de costuri, în conformitate cu metodologia prevăzută în cap. II, se transmit la ANRM de către titularul acordului petrolier de transport, în vederea analizării şi stabilirii tarifelor reglementate.

(2) Datele de fundamentare se stabilesc ca proiecţii pe o perioadă de un an, pe baza datelor de exploatare curentă rezultate din costurile justificate reflectate în ultimul bilanţ contabil (trimestrial, semestrial, anual), a programelor de investiţii, a contractelor de concesiune sau a oricăror alte angajamente legale, aprobate conform reglementărilor legale în vigoare.

(3) Proiecţiile anuale ale valorii componentelor costurilor de operare pe perioada de fundamentare vor fi aduse în termeni comparabili, prin corectarea cu indicele anual estimat al preţurilor de consum (IPC) pentru servicii faţă de anul de bază.

(4) Datele de fundamentare vor fi însoţite de declaraţia de înaintare a propunerii de tarife reglementate, de o notă explicativă privind criteriile de clasificare a costurilor conform metodologiei prezentate, precum şi de nominalizarea persoanei împuternicite să ofere informaţii şi lămuriri privind propunerile înaintate.

Art. 5. - (1) In termen de 30 de zile calendaristice de la înregistrarea declaraţiei de înaintare a propunerii de tarife reglementate, respectiv a cererii de revizuire/actualizare a acestora, Direcţia generală inspecţie şi supraveghere teritorială a activităţilor miniere şi a operaţiunilor petroliere (DGISTAMOP) din ANRM va analiza propunerile şi datele de fundamentare prezentate şi va întocmi un referat de analiză care va fi trimis titularului acordului petrolier de transport, care îşi va exprima punctul de vedere privind acceptarea sau contestarea acestuia în termen de 10 zile calendaristice de la data primirii.

(2) In cazul contestării referatului de analiză, DGISTAMOP va organiza, în termen de 10 zile lucrătoare de la primirea contestării (punctului de vedere), o întâlnire de consultări şi clarificări cu reprezentanţii titularului de acord petrolier de transport. Rezultatele întâlnirii vor fi consemnate într-o minută semnată de toţi cei prezenţi.

Art. 6. - Referatul de analiză, însoţit de punctul de vedere şi, după caz, de minuta prevăzute la art. 5, se înaintează conducerii ANRM care adoptă hotărârea privind stabilirea sau, după caz, revizuirea tarifelor reglementate.

Art. 7. - Tarifele reglementate, aprobate de conducerea ANRM, intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art. 8. - (1) ANRM stabileşte anual tarifele reglementate de transport pe baza propunerilor şi datelor de fundamentare înaintate de titularul acordului petrolier de transport cu cel puţin 60 de zile calendaristice anterior datei de intrare în vigoare.

(2) ANRM poate revizui semestrial tarifele reglementate de transport din proprie iniţiativă sau la cererea fundamentată a titularului acordului petrolier de transport, dacă cel puţin unul dintre parametrii datelor de fundamentare considerate la stabilirea acestora suferă în termeni reali o variaţie mai mare de +/- 5%. Cererea de revizuire se înaintează ANRM cu cel puţin 60 de zile calendaristice anterior datei de intrare în vigoare.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 53/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 53 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu