ORDIN Nr. 1008
din 19 aprilie 2006
pentru aprobarea Normelor
interne privind repartizarea fondului constituit potrivit art. 25 alin. (2) din
Legea nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru, cu modificarile si
completarile ulterioare, pentru stimularea personalului din sistemul justitiei
ACT EMIS DE: MINISTERUL
JUSTITIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 446 din 23 mai 2006
Ţinând seama de art. 10 alin. (2) din Legea nr.
500/2002 privind finanţele publice,
potrivit art. 25 alin. (3) din Legea nr. 146/1997
privind taxele judiciare de timbru, cu modificările şi completările ulterioare,
în conformitate cu Hotărârea Guvernului nr. 83/2005
privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei, cu modificările şi
completările ulterioare,
ministrul justiţiei emite
următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Normele interne privind
repartizarea fondului constituit potrivit art. 25 alin. (2) din Legea nr.
146/1997 privind taxele judiciare de timbru, cu modificările şi completările
ulterioare, pentru stimularea personalului din sistemul justiţiei, cuprinse în
anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - La data intrării în vigoare a prezentului
ordin se abrogă Ordinul ministrului justiţiei nr. 2.404/C/2004 pentru aprobarea
Normelor interne privind repartizarea fondului constituit potrivit art. 25
alin. (2) din Legea nr.
146/1997 privind taxele judiciare de timbru, cu modificările şi completările
ulterioare, pentru stimularea personalului din sistemul justiţiei, publicat în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 824 din 7
septembrie 2004.
Art. 3. - Direcţia resurse
umane şi relaţii cu Consiliul Superior al Magistraturii, Direcţia
economic-administrativ, conducerile curţilor de apel, ale tribunalelor şi
conducătorii unităţilor subordonate vor duce la îndeplinire dispoziţiile
prezentului ordin.
Ministrul justiţiei,
Monica Luisa Macovei
ANEXĂ
NORME INTERNE
privind repartizarea fondului constituit potrivit
art. 25 alin. (2) din Legea nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru,cu
modificările şi completările ulterioare, pentru stimularea personalului din
sistemul justiţiei
Art. 1. - (1) Fondul destinat stimulării personalului
din sistemul justiţiei, în conformitate cu prevederile art. 25 alin. (2) din Legea nr. 146/1997 privind
taxele judiciare de timbru, cu modificările şi completările ulterioare, se
constituie din diferenţa de 75% din recuperarea sumelor din cheltuieli
judiciare avansate de stat din bugetele aprobate Ministerului Justiţiei şi
Ministerului Public pentru desfăşurarea proceselor penale, precum şi din
amenzile judiciare.
(2) Din veniturile realizate
potrivit alin. (1) ministrul justiţiei repartizează prin ordin, pentru
stimularea personalului, un procent de 1% pentru Inalta Curte de Casaţie şi
Justiţie, 3% pentru parchete şi 1% pentru Consiliul Superior al Magistraturii,
din totalul fondului realizat la nivelul exerciţiului bugetar în curs.
(3) Ministrul justiţiei are calitatea de ordonator
principal de credite, preşedinţii curţilor de apel au calitatea de ordonator
secundar de credite, iar preşedinţii tribunalelor au calitatea de ordonator
terţiar de credite.
Art. 2. - (1) Sumele constituite potrivit art. 1 se vor
utiliza pentru stimularea judecătorilor, personalului auxiliar de specialitate,
personalului economic, tehnic, administrativ şi de serviciu din cadrul
instanţelor judecătoreşti, a personalului Ministerului Justiţiei, al
Institutului Naţional de Criminologie, al Institutului Naţional de Expertize
Criminalistice, precum şi a personalului din Centrul Medical de Diagnostic şi
Tratament Ambulatoriu.
(2) Repartizarea sumelor
pentru instanţele judecătoreşti şi instituţiile subordonate Ministerului
Justiţiei, destinate stimulării personalului, se face de către ordonatorul
principal de credite.
(3) Repartizarea sumelor destinate stimulării
personalului în cadrul instanţelor judecătoreşti se face pe ordonatori
secundari şi terţiari de credite, prin ordin al ministrului justiţiei,
ţinându-se seama, în principal, de gradul de colectare a acestor sume la
nivelul ordonatorilor secundari şi terţiari de credite.
(4) Gradul de colectare la
nivelul ordonatorilor secundari şi terţiari de credite se determină prin
raportul dintre totalul sumelor global colectate la nivelul tuturor
ordonatorilor de credite şi sumele colectate la nivelul fiecărui ordonator de
credite, rezultate din evidenţa cheltuielilor judiciare (amenzi judiciare,
cheltuieli din sumele avansate de stat) ale fiecărei instanţe judecătoreşti.
(5) După repartizarea sumelor potrivit alin. (3) şi
(4) şi în raport de criteriile prevăzute la art. 4, colegiile de conducere ale
instanţelor fac propuneri nominale către ordonatorii terţiari şi secundari de
credite în vederea acordării stimulentelor prevăzute la art. 1, după cum
urmează:
- pentru personalul curţii de apel, colegiile de
conducere ale curţilor de apel fac propuneri nominale către preşedinţii acestor
instanţe;
- pentru personalul din cadrul judecătoriilor şi
tribunalelor, colegiile de conducere ale tribunalelor şi judecătoriilor fac
propuneri nominale către preşedinţii tribunalelor.
Art. 3. - (1) Principalele criterii de repartizare individuală a stimulentelor pentru judecători
sunt:
a) rezultatele meritorii în activitate, care se
apreciază, în principal, în raport de:
- numărul de dosare rulate, numărul de hotărâri
pronunţate şi numărul de şedinţe la care au participat;
- complexitatea cauzelor soluţionate;
- operativitatea în soluţionarea cauzelor, în raport
de volumul de activitate şi complexitatea cauzelor;
b) lipsa unei sancţiuni disciplinare în cele 12 luni
anterioare acordării stimulentului;
c) aportul direct la
realizarea unor măsuri prevăzute în Strategia de reformă a sistemului judiciar
(de exemplu: implementarea de programe la nivelul instanţelor, participarea la
procesul de formare a judecătorilor şi procurorilor, participarea la elaborarea
unor proiecte de acte normative în domeniu, perfecţionarea sau pregătirea în
domeniul tehnologiei informaţiei etc).
(2) Principalele criterii de repartizare individuală
a stimulentelor pentru celelalte categorii de personal sunt:
a) complexitatea sarcinilor de serviciu potrivit fişei postului şi modul de realizare a acestora;
b) operativitatea în îndeplinirea sarcinilor de
serviciu;
c) lipsa unei sancţiuni disciplinare în cele 12 luni
anterioare acordării stimulentului.
(3) Ordonatorii secundari şi terţiari de credite pot
stabili, pe lângă criteriile prevăzute la alin. (1) şi (2), şi alte criterii
obiective de repartizare individuală a stimulentelor, care se aplică numai după
aprobarea lor de către colegiul de conducere al instanţei respective.
(4) Ministrul justiţiei poate
acorda, prin ordin, stimulente nominale pentru personalul din sistemul
justiţiei care participă la activităţi ştiinţifice, la organizarea unor
evenimente deosebite, la elaborarea codurilor sau a altor acte normative
complexe ori la alte activităţi cu caracter deosebit.
(5) In acordarea stimulentelor prevăzute la alin. (4)
se au în vedere natura activităţilor, importanţa acestora pentru promovarea şi
realizarea obiectivelor generale ale Ministerului Justiţiei, inclusiv a celor
cuprinse în Strategia de reformă a sistemului judiciar, modul de realizare a
activităţilor în termenele stabilite.
Art. 4. - Stimulentele nu fac parte din indemnizaţia de
încadrare brută lunară/salariul de bază, nu se suportă din fondul de salarii,
iar asupra lor nu se calculează contribuţia pentru asigurări sociale, şomaj,
pensia suplimentară.
Art. 5. - Sumele rămase neutilizate la sfârşitul anului
se reportează pentru anul următor, urmând a fi utilizate cu aceeaşi destinaţie.
Art. 6. - In contabilitate sumele pentru stimularea personalului din sistemul justiţiei vor fi evidenţiate
în contul 550.01 „Disponibil din fonduri cu destinaţie specială - fondul pentru
stimularea personalului potrivit dispoziţiilor legale", conform Ordinului
ministrului finanţelor publice nr. 1.917/2005 pentru aprobarea Normelor
metodologice privind organizarea şi conducerea contabilităţii instituţiilor
publice, Planul de conturi pentru instituţiile publice şi instrucţiunile de
aplicare a acestuia.