Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 529 din 1 iulie 2008

privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare al Directiei generale pentru dezvoltarea capacitatii administrative

ACT EMIS DE: MINISTERUL INTERNELOR SI REFORMEI ADMINISTRATIVE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 579 din 31 iulie 2008



In conformitate cu prevederile:

- Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008;

- Hotărârii Guvernului nr. 416/2007 privind structura organizatorică şi efectivele Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, cu modificările şi completările ulterioare;

- Hotărârii Guvernului nr. 457/2008 privind cadrul instituţional de coordonare şi de gestionare a instrumentelor structurale,

în temeiul prevederilor art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008,

ministrul internelor şi reformei administrative emite prezentul ordin.

Art. 1. - Se aprobă Regulamentul de organizare şi funcţionare al Direcţiei generale pentru dezvoltarea capacităţii administrative, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Direcţia generală management resurse umane şi Direcţia generală pentru dezvoltarea capacităţii administrative vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul internelor şi reformei administrative,

Liviu Radu,

secretar de stat

ANEXĂ

REGULAMENT

de organizare şi funcţionare al Direcţiei generale pentru dezvoltarea capacităţii administrative

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - (1) Direcţia generală pentru dezvoltarea capacităţii administrative, denumită în continuare direcţie generală, este o structură de specialitate a aparatului central, segment administraţie publică, al Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, denumit în continuare M.I.R.A., Iară personalitate juridică, cu rolul de Autoritate de management pentru Programul Operaţional Dezvoltarea Capacităţii Administrative, denumit în continuare PO DCA, având responsabilitatea gestionării şi implementării asistenţei financiare alocate acestui program, conform prevederilor art. 18 din Hotărârea Guvernului nr. 457/2008 privind cadrul instituţional de coordonare şi de gestionare a instrumentelor structurale.

(2) Activitatea direcţiei generale este coordonată de către secretarul de stat pentru reformă în administraţia publică.

Art. 2. - Direcţia generală asigură în activitatea sa aplicarea legilor, a ordonanţelor şi a hotărârilor Guvernului, a ordinelor şi a instrucţiunilor emise de ministrul internelor şi reformei administrative, precum şi a dispoziţiilor secretarului de stat pentru reformă în administraţia publică, în domeniul său de competentă.

Art. 3. - (1) In îndeplinirea atribuţiilor, direcţia generală cooperează cu celelalte direcţii ale M.I.R.A. şi colaborează cu unităţi aflate în subordinea acestuia, pe probleme de interes comun, potrivit legii şi ordinelor ministrului internelor şi reformei administrative, cu instituţii şi autorităţi din administraţia publică centrală şi locală, precum şi cu instituţii ale Uniunii Europene.

(2) Diagrama de relaţii a direcţiei generale este prevăzută în anexele nr. 1 a) şi 1 b).

CAPITOLUL II

Organizarea direcţiei generale

Art. 4. - (1) Structura organizatorică a direcţiei generale este următoarea:

a) Conducerea direcţiei generale;

b) Direcţia implementare;

c) Serviciul strategie şi coordonare program;

d) Biroul management financiar;

e) Compartimentul control, nereguli şi antifraudă;

f) Unitatea de evaluare;

g) Unitatea de gestionare a documentelor şi înregistrărilor.

(2) Structura organizatorică a direcţiei generale este prevăzută în anexa nr. 2.

Art. 5. - Intre compartimentele direcţiei generale se stabilesc relaţii de cooperare, în vederea îndeplinirii atribuţiilor.

Art. 6. - (1) Personalul direcţiei generale este format din funcţionari publici şi personal contractual, repartizaţi pe domenii de activitate.

(2) Intregul personal al direcţiei generale este subordonat directorului general.

(3) Personalul direcţiei generale răspunde pentru executarea sarcinilor de serviciu încredinţate, potrivit fişei postului.

Art. 7. - Fişa postului pentru personalul direcţiei generale va fi întocmită de către conducătorul compartimentului în cadrul căruia îşi desfăşoară activitatea titularul postului, se avizează de către superiorul conducătorului compartimentului şi se aprobă de către conducătorul autorităţii sau instituţiei publice.

CAPITOLUL III

Atribuţiile direcţiei generale

Art. 8. - Potrivit dispoziţiilor Hotărârii Guvernului nr. 457/2008 şi ale regulamentelor Comisiei Europene (CE), direcţia generală are următoarele atribuţii principale:

a) asigură îndeplinirea atribuţiilor ce decurg din funcţiile prevăzute la art. 60 din Regulamentul Consiliului nr. 1.083/2006;

b) contribuie la elaborarea şi modificarea documentelor programatice [de exemplu, Cadrul Strategic Naţional de Referinţă (CSNR), programul operaţional etc.];

c) negociază cu Comisia Europeană PO DCA, în conformitate cu prevederile art. 32, 33 şi 37 din Regulamentul Consiliului nr. 1.083/2006;

d) asigură implementarea şi monitorizarea implementării PO DCA şi răspunde pentru utilizarea eficientă, efectivă şi transparentă a fondurilor din care el se finanţează;

e) analizează şi propune modificări ale PO DCA, pe care le supune Comitetului de monitorizare;

f) asigură şi răspunde pentru buna gestionare financiar-contabilă a operaţiunilor finanţate şi derulate prin PO DCA;

g) participă la reuniunile anuale cu CE pentru examinarea progresului implementării PO DCA, în conformitate cu prevederile art. 68 din Regulamentul Consiliului nr. 1.083/2006; informează Comitetul de monitorizare al PO DCA cu privire la observaţiile CE şi colaborează cu Autoritatea de Coordonare a Instrumentelor Structurale, denumită în continuare ACIS, şi cu Autoritatea de Certificare şi Plată, denumită în continuare ACP, pentru întreprinderea acţiunilor necesare în soluţionarea observaţiilor;

h) asigură corelarea operaţiunilor din PO DCA cu cele din celelalte programe finanţate din fondurile structurale şi, dacă este cazul, cu programele operaţionale finanţate din Fondul European pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală şi Fondul European de Pescuit, sub coordonarea ACIS;

i) urmăreşte dezvoltarea parteneriatelor în procesul de programare şi în fazele de implementare a PO DCA, în conformitate cu prevederile art. 11 din Regulamentul Consiliului nr. 1.083/2006;

j) asigură dezvoltarea capacităţii administrative a structurilor implicate în derularea PO DCA, sub coordonarea si cu sprijinul ACIS;

k) asigură dezvoltarea competenţelor profesionale şi pregătirea profesională continuă în domeniile specifice de competenţă ale personalului din direcţia generală;

l) elaborează proceduri pentru gestionarea PO DCA, în vederea asigurării îndeplinirii atribuţiilor ce îi revin;

m) păstrează înregistrări pentru fiecare activitate în forma originală sau versiuni certificate, conforme cu originalele, pe suporturi de date acceptate şi în condiţii corespunzătoare;

n) furnizează ACIS informaţiile solicitate pentru verificarea ex-ante, monitorizarea anuală şi verificarea ex-posta respectării principiului adiţionalităţii, în conformitate cu prevederile art. 15 din Regulamentul Consiliului nr. 1.083/2006;

o) furnizează, în limita competenţelor, informaţiile necesare ACIS şi ACP pentru îndeplinirea de către acestea a atribuţiilor ce le revin prin reglementările în vigoare;

p) asigură prevenirea neregulilor, identifică neregulile, constată creanţele bugetare şi asigură recuperarea sumelor rezultate din nereguli, în limita competenţelor;

q) transmite ACP rapoarte privind neregulile identificate şi sumele plătite necuvenit, precum şi rapoarte privind recuperarea sumelor plătite necuvenit, a celor neutilizate şi a celor rezultate din nereguli;

r) pune la dispoziţia CE, la cerere, lista operaţiunilor încheiate care fac obiectul închiderii parţiale în conformitate cu prevederile legale în vigoare;

s) elaborează, cu sprijinul celorlalte structuri implicate, descrierea sistemelor de management si control pentru PO DCA;

ş) elaborează şi implementează Planul multianual de evaluare şi se asigură că acesta este utilizat ca instrument strategic si de management pe parcursul implementării PO DCA;

t) elaborează si implementează Planul de comunicare pentru PO DCA;

ţ) contribuie, împreună cu ACIS, la dezvoltarea şi implementarea Sistemului Unic de Management al Informaţiilor SMIS CSNR;

u) colaborează cu ACIS în vederea asigurării unui cadru procedural eficient şi armonios pentru implementarea instrumentelor structurale;

v) colaborează cu ACIS pentru realizarea activităţilor de informare privind fondurile structurale;

w) realizează stabilirea, documentarea, implementarea, menţinerea şi îmbunătăţirea continuă a eficacităţii unui sistem de management al calităţii;

x) verifică şi avizează proiectele legislative iniţiate de alte structuri implicate în gestionarea fondurilor structurale la nivel naţional şi care ar putea afecta direct sau indirect implementarea PO DCA;

y) iniţiază şi promovează propuneri legislative în vederea îmbunătăţirii condiţiilor de implementare a PO DCA.

CAPITOLUL IV

Conducerea direcţiei generale

Art. 9. - (1) Conducerea direcţiei generale se exercită de către directorul general şi directorul general adjunct.

(2) Fişele posturilor de director general, respectiv director general adjunct sunt prevăzute în anexele nr. 3 şi 4.

Art. 10. - (1) Directorul general conduce întreaga activitate desfăşurată de personalul direcţiei generale şi o reprezintă în relaţia cu celelalte unităţi ale M.I.R.A., cu instituţii, autorităţi şi organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale, precum şi cu instituţii ale Uniunii Europene, în limitele de competenţă stabilite de conducătorul autorităţii sau instituţiei publice.

(2) In condiţiile legii şi ale reglementărilor în vigoare, directorul general poate delega atribuţii din competenţa sa directorului general adjunct, iar în lipsa acestuia, altor persoane din cadrul direcţiei generale.

(3) In baza şi în executarea ordinelor sau a instrucţiunilor ministrului internelor şi reformei administrative, precum şi a dispoziţiilor secretarului de stat, directorul general emite dispoziţii.

Art. 11. - Directorul general răspunde de întreaga activitate pe care o desfăşoară direcţia generală în faţa ministrului şi a secretarului de stat pentru reformă în administraţia publică.

Art. 12. - (1) Directorul general adjunct, directorul Direcţiei implementare, şeful Serviciului strategie şi coordonare program, personalul Unităţii de evaluare şi personalul Unităţii de gestionare a documentelor şi înregistrărilor se subordonează nemijlocit directorului general şi răspund în faţa acestuia de planificarea, organizarea şi desfăşurarea activităţilor proprii, aşa cum sunt prevăzute în cap. V.

(2) Şeful Biroului management financiar, precum şi personalul Compartimentului control, nereguli şi antifraudă se subordonează nemijlocit directorului general adjunct, răspunzând în faţa acestuia de planificarea, organizarea şi desfăşurarea activităţilor proprii, aşa cum sunt prevăzute în cap. V; în absenţa directorului general adjunct, şeful de birou şi personalul Compartimentului control, nereguli şi antifraudă răspund pentru activitatea desfăşurată în faţa directorului general.

Art. 13. - Conducerea direcţiei generale analizează modul în care sunt îndeplinite obiectivele asumate prin documente strategice şi atribuţiile prevăzute prin fişele posturilor şi dispune măsurile care se impun sau face propuneri de îmbunătăţire a activităţii.

CAPITOLUL V

Atribuţiile structurilor componente din cadrul direcţiei generale

SECŢIUNEA 1

Direcţia implementare

Art. 14. - Direcţia implementare cuprinde două unităţi, respectiv Unitatea de contractare şi monitorizare a implementării proiectelor şi Unitatea de comunicare, SMIS şi IT, cu următoarele atribuţii comune:

a) elaborează şi amendează Documentul-cadru de implementare (DCI), în concordanţă cu obiectivele şi priorităţile stabilite prin PO DCA, şi îl supune avizării Ministerului Economiei şi Finanţelor;

b) elaborează manualele de proceduri specifice fiecărei unităţi şi asigură pistele de audit corespunzătoare;

c) organizează lansarea cererii de proiecte;

d) asigură corespondenţa cu solicitanţii/beneficiarii pe întreaga durată a procesului de contractare şi monitorizare a implementării proiectelor;

e) acordă asistenţă continuă potenţialilor beneficiari/ beneficiarilor prin asigurarea unui help desk pe toată perioada de derulare a PO DCA;

f) se asigură de îndeplinirea de către beneficiari a obligaţiilor de informare şi publicitate stabilite de regulamentele comunitare;

g) previne, detectează şi raportează în scris către ofiţerul de nereguli şi riscuri toate neregulile identificate în activitatea curentă;

h) organizează activităţi de informare şi diseminare a bunelor practici;

i) asigură păstrarea în vederea arhivării a documentelor proprii, conform cerinţelor naţionale şi comunitare.

Art. 15. - Atribuţiile specifice Unităţii de contractare şi monitorizare a implementării proiectelor sunt următoarele:

a) elaborează criteriile de selecţie şi le transmite spre aprobare Comitetului de monitorizare;

b) realizează evaluarea preliminară a ideilor de proiect şi acordă asistenţă potenţialilor beneficiari în dezvoltarea ideii de proiect;

c) organizează procesul de evaluare a cererilor de finanţare;

d) asigură verificarea conformităţii administrative şi a eligibilităţii cererilor de finanţare;

e) realizează evaluarea cererilor de finanţare, pregăteşte documentaţia pentru luarea deciziei privind finanţarea şi realizează punerea ei în aplicare;

f) elaborează decizii/ordine de finanţare prin care se stabilesc obligaţiile direcţiei generale/beneficiarului;

g) încheie contracte de finanţare cu beneficiarii proiectelor aprobate, prin care se asigură de respectarea condiţiilor specifice referitoare la implementarea proiectului, în conformitate cu regulamentele comunitare aplicabile şi cu legislaţia naţională în vigoare;

h) are competenţe în faza de angajare a cheltuielilor din cadrul execuţiei bugetare, prin parcurgerea paşilor pentru întocmirea şi aprobarea angajamentelor bugetare şi legale;

i) are competenţe în faza de lichidare a cheltuielilor din cadrul execuţiei bugetare, asigurându-se că produsele şi serviciile cofinanţate sunt livrate/realizate şi activităţile sunt îndeplinite în conformitate cu prevederile contractuale, prin verificarea documentelor anexate cererilor de rambursare şi solicitărilor de acordare a prefinanţării;

j) analizează şi evaluează stadiul implementării proiectului, aşa cum rezultă din datele cuprinse în rapoartele de monitorizare;

k) planifică şi efectuează vizitele în teritoriu şi realizează în cazuri excepţionale verificări suplimentare pentru a monitoriza stadiul de desfăşurare a activităţilor stabilite prin contract;

l) trimite către beneficiar concluziile şi/sau recomandările şi urmăreşte îndeplinirea recomandărilor făcute în urma analizării şi evaluării rapoartelor, efectuării vizitelor şi verificărilor suplimentare;

m) pune la dispoziţia unităţilor interesate documentaţia necesară care să asigure exercitarea atribuţiilor Comitetului de monitorizare;

n) răspunde de gestionarea dosarului proiectului;

o) asigură înregistrarea şi actualizarea cu celeritate a informaţiilor în SMIS CSNR, fiind responsabilă de acurateţea, integritatea şi nivelul de completare a datelor din competenţa sa.

Art. 16. -Atribuţiile specifice Unităţii de comunicare, SMIS şi IT sunt următoarele:

a) creează şi dezvoltă un sistem eficient de promovare a PO DCA;

b) asigură îndeplinirea obligaţiilor legate de informare şi publicitate, în conformitate cu prevederile părţii 1 din Regulamentul Comisiei nr. 1.828/2006;

c) asigură comunicarea pe problematica PO DCA cu potenţialii beneficiari şi publicul larg;

d) diseminează informaţiile relevante şi asigură îndrumarea beneficiarilor;

e) realizează şi pune în aplicare planul de comunicare pentru PO DCA;

f) asigură informarea cetăţenilor şi mass-media cu privire la rolul Uniunii Europene în derularea PO DCA şi conştientizarea potenţialilor beneficiari cu privire la oportunităţile generate de implementarea acestuia, în conformitate cu prevederile comunitare;

g) asigură avizul de conformitate pentru măsurile de informare şi publicitate luate de beneficiari în respectarea legislaţiei comunitare şi a prevederilor contractuale;

h) asigură buna funcţionare a SMIS, în vederea colectării informaţiilor referitoare la implementare, necesare managementului financiar, monitorizării, verificării, auditării şi evaluării programului operaţional;

i) gestionează baza de date privind ideile de proiect şi cererile de finanţare primite de direcţia generală;

j) dezvoltă mecanismul privind alocarea cererilor de finanţare şi a ideilor de proiect ofiţerilor de proiect;

k) gestionează baza de date privind evaluatorii externi şi interni a cererilor de finanţare;

l) realizează rapoarte, sinteze privind situaţia ideilor de proiect şi a cererilor de finanţare aflate în diferite etape ale implementării în cadrul direcţiei generale;

m) asigură planificarea, dezvoltarea, întreţinerea şi monitorizarea unitară a sistemului IT din cadrul direcţiei generale, precum si eliminarea disfuncţionalităţilor acestuia în limita competenţelor;

n) analizează şi întocmeşte necesităţile de programe informatice, precum şi solicitările tehnice pentru componente hardware în vederea asigurării compatibilităţii cu programele software rulate pe calculatoare;

o) asigură planificarea, proiectarea şi implementarea sistemului de securitate a reţelei proprii;

p) asigură implementarea sistemului de baze de date (conform cerinţelor de implementare) şi accesul la conţinutul acesteia;

r) administrează serverele de reţea proprii;

s) asigură actualizarea site-ului/portalului web al direcţiei generale;

t) reprezintă direcţia generală, din punct de vedere tehnic, în relaţia cu compartimentul de achiziţii publice al M.I.R.A., pentru achiziţiile de IT;

u) asigură securitatea echipamentelor IT şi a datelor prin măsuri IT specifice;

v) asigură salvarea datelor şi informaţiilor la nivelul direcţiei generale prin mecanisme IT specifice.

SECŢIUNEA a 2-a

Serviciul strategie şi coordonare program

Art. 17. - Serviciul strategie şi coordonare program este format din Unitatea de coordonare şi sinteză şi Secretariatul tehnic al Comitetului de monitorizare, având următoarele atribuţii comune:

a) asigură elaborarea şi actualizarea PO DCA în parteneriat cu actorii implicaţi;

b) asigură monitorizarea PO DCA;

c) asigură corespondenţa cu actorii implicaţi pe întreaga durată a procesului de elaborare/actualizare a PO DCA;

d) asigură legătura cu instituţiile şi/sau structurile implicate în gestionarea fondurilor structurale;

e) asigură corelarea operaţiunilor din PO DCA cu operaţiunile din celelalte programe finanţate din fonduri structurale;

f) urmăreşte dezvoltarea parteneriatelor în procesul de programare şi în fazele de implementare a PO DCA, în conformitate cu prevederile legislaţiei comunitare;

g) elaborează manualele de proceduri specifice fiecărei unităţi şi asigură pistele de audit corespunzătoare;

h) asigură înregistrarea şi actualizarea cu celeritate a informaţiilor în SMIS CSNR, fiind responsabilă de acurateţea, integritatea şi nivelul de completare a datelor din competenţa sa;

i) previne, detectează şi raportează în scris Compartimentului de control, nereguli şi antifraudă toate riscurile şi/sau neregulile identificate în activitatea curentă.

Art. 18. - Atribuţiile specifice Unităţii de coordonare şi sinteză sunt următoarele:

a) elaborează/actualizează capitolele specifice din CSNR;

b) propune, în vederea negocierii, modificări ale PO DCA reprezentanţilor CE, în conformitate cu prevederile Regulamentului Consiliului nr. 1.083/2006;

c) derulează activităţile necesare demarării procesului de programare a următoarei perioade de programare a fondurilor structurale;

d) realizează, actualizează şi implementează Strategia de resurse umane a direcţiei generale;

e) gestionează, în colaborare cu Direcţia generală management resurse umane, segment administraţie publică, resursele umane ale PO DCA;

f) elaborează/actualizează şi monitorizează implementarea Planului de instruire pentru personalul direcţiei generale, a beneficiarilor şi potenţialilor beneficiari şi a membrilor Comitetului de monitorizare;

g) desfăşoară activităţi de raportare generală asupra activităţii AM PO DCA;

h) asigură coordonarea axei prioritare de asistenţă tehnică a PO DCA prin asigurarea gestionării fondurilor alocate acestei priorităţi;

i) asigură legătura cu actorii implicaţi în coordonarea asistenţei tehnice aferente programelor operaţionale finanţate din fonduri structurale;

j) asigură legătura cu structurile M.I.R.A, implicate în gestionarea achiziţiilor publice efectuate din fondurile asistenţei tehnice a PO DCA;

k) participă la reuniunile şi grupurile de lucru dedicate asigurării demarcaţiei şi complementarităţii între programele operaţionale, informează şi/sau implementează, după caz, recomandările rezultate;

l) asigură legătura cu reprezentanţii altor autorităţi de management şi/sau organisme intermediare din ţară sau din străinătate.

Art. 19. - Atribuţiile specifice Secretariatului tehnic al Comitetului de monitorizare sunt următoarele:

a) asigură constituirea şi organizarea Comitetului de monitorizare pentru PO DCA în conformitate cu prevederile art. 63 şi 64 din Regulamentul Consiliului nr.1083/2006;

b) desfăşoară activităţi specifice de monitorizare a implementării PO DCA şi asigură legătura cu reprezentanţii CE în cadrul procesului de analiză a performanţei acestuia;

c) prezintă Comitetului de monitorizare progresul în atingerea obiectivelor specifice ale acestuia, precum şi a ţintelor stabilite pentru fiecare axă prioritară, în conformitate cu prevederile art. 65 din Regulamentul Consiliului nr. 1.083/2006;

d) colectează, analizează, înregistrează, prelucrează şi integrează în mod continuu şi sistematic, atât de la structurile interne responsabile, cât şi din surse externe, informaţii fizice şi financiare privind implementarea PO DCA;

e) colaborează cu instituţii de profil pentru colectarea datelor statistice şi a celor provenite din surse administrative necesare monitorizării PO DCA;

f) elaborează Raportul anual de implementare, precum şi Raportul final de implementare pentru PO DCA, în conformitate cu prevederile art. 67 din Regulamentul Consiliului nr. 1.083/2006, şi le supune aprobării Comitetului de monitorizare, ulterior consultării ACIS şi a ACP;

g) realizează coordonarea între asistenţa financiară de preaderare (PHARE), cea de postaderare (Facilitatea de tranziţie) şi FSE pentru evitarea dublei finanţări;

h) elaborează informări referitoare la stadiul fizic şi/sau financiar de implementare a PO DCA;

i) desfăşoară activităţile specifice organizării reuniunilor Comitetului de monitorizare al PO DCA, precum şi activităţile postreuniune şi asigură legătura cu personalul acestui organism pe perioada dintre reuniuni;

j) elaborează, după caz, colectează şi integrează documente supuse informării sau aprobării Comitetului de monitorizare al PO DCA.

SECŢIUNEA a 3-a

Biroul management financiar

Art. 20. - Biroul management financiar este compartimentat în Unitatea de validare şi Unitatea de plăţi şi contabilitate, având următoarele atribuţii comune de management financiar:

a) derulează gestionarea financiar-contabilă a operaţiunilor finanţate prin PO DCA;

b) elaborează şi implementează procedurile operaţionale ale procesului de management financiar al fondurilor derulate prin PO DCA, asigurând îmbunătăţirea activităţilor specifice, care garantează o pistă de audit adecvată;

c) asigură fundamentarea programării bugetare a sumelor necesare finanţării proiectelor, pentru sursele de finanţare reprezentând fonduri externe nerambursabile primite din FSE, precum şi pentru cele alocate de la bugetul de stat;

d) autorizează şi efectuează plăţile pentru prefinanţare şi pentru rambursarea cheltuielilor eligibile efectuate de către beneficiarii proiectelor finanţate prin PO DCA;

e) transmite informări financiare privind angajările bugetare şi legale, validarea cheltuielilor, plata sumelor, evidenţa financiar-contabilă către ACP, CE şi alte organe abilitate, în conformitate cu legislaţia in vigoare;

f) transmite sesizări către ofiţerul de nereguli, în cazul constatării unor nereguli privind derularea operaţiunilor financiar-contabile;

g) se asigură că debitele constatate prin titlul de creanţă se înregistrează în conformitate cu planul contabil şi se deduc din cererile de rambursare depuse de beneficiarii PO DCA;

h) are competenţe în fazele de execuţie bugetară: angajarea cheltuielilor prin controlul financiar preventiv propriu şi Unitatea de plăţi şi contabilitate, lichidarea cheltuielilor prin Unitatea de validare, ordonanţarea cheltuielilor prin Unitatea de validare, control financiar preventiv propriu şi Unitatea de plăţi şi contabilitate, plata cheltuielilor prin Unitatea de plăţi şi contabilitate;

i) asigură păstrarea în vederea arhivării a documentelor proprii, conform cerinţelor naţionale şi comunitare;

j) efectuează reconcilieri periodice interne şi externe pentru a se asigura controlul intern al datelor şi raportărilor;

k) asigură înregistrarea şi actualizarea cu celeritate a informaţiilor în SMIS CSNR, fiind responsabilă de acurateţea, integritatea şi nivelul de completare a datelor din competenţa sa.

Art. 21. - Unitatea de validare are următoarele atribuţii specifice:

a) se implică în faza de lichidare a cheltuielilor din cadrul execuţiei bugetare prin determinarea sumelor datorate beneficiarilor proiectelor finanţate prin PO DCA, în cadrul Raportului de validare;

b) are competenţe în faza de ordonantare a cheltuielilor bugetare, prin care se confirmă că plata sumelor din cadrul cererilor de rambursare sau al solicitărilor de acordare a prefinanţării poate fi realizată;

c) asigură recuperarea integrală a prefinanţării acordate beneficiarilor, progresiv din cererile de rambursare depuse, înainte de plata finală a proiectului;

d) asigură validarea cererilor de rambursare de la beneficiari, în vederea efectuării plăţilor din fonduri comunitare sau de la bugetul de stat;

e) asigură deducerea sumelor reprezentând debite de recuperat stabilite prin titlurile de creanţă din cererea de rambursare;

f) elaborează previziunile de fluxuri de numerar şi de plată şi le transmite către ACP.

Art. 22. - Unitatea de plăţi şi contabilitate are următoarele atribuţii specifice:

a) elaborează şi fundamentează estimările privind creditele de angajament şi creditele bugetare pentru cofinanţarea de la bugetul de stat;

b) efectuează deschiderile de credite bugetare în limita creditelor bugetare şi potrivit destinaţiilor aprobate pe capitole, subcapitole, titluri de cheltuieli;

c) are competenţe în faza de angajament a execuţiei bugetare, în faza de ordonantare, precum şi în faza de plată a cheltuielilor publice;

d) primeşte de la ACP sumele aferente programului operaţional şi efectuează plăţile, din fondurile Uniunii Europene şi din cofinanţarea de la bugetul de stat, către beneficiari, în mod regulat, fără întârzieri sau deduceri nejustificate;

e) asigură înregistrarea şi raportarea operaţiilor financiare într-un sistem contabil computerizat, privind fondurile structurale şi cofinanţarea naţională aferentă;

f) transmite ACP declaraţia lunară de cheltuieli validată ca fiind eligibilă la nivelul PO DCA.

Art. 23. - (1) In cadrul Biroului management financiar se acordă viză de control financiar preventiv propriu, în sensul verificării sistematice şi identificării proiectelor de operaţiuni care nu respectă condiţiile de legalitate, regularitate şi/sau, după caz, de încadrare în limitele şi destinaţia creditelor bugetare şi de angajament şi prin a căror efectuare s-ar prejudicia fondurile publice.

(2) Persoana responsabilă cu controlul financiar preventiv propriu acordă viză pentru proiectele de operaţiuni derulate în cadrul activităţilor specifice ale direcţiei generale, stabilite prin reglementările interne ale M.I.R.A.

(3) Persoana desemnată cu controlul financiar preventiv propriu are şi rolul de supraveghere a organizării, ţinerii, actualizării şi raportării evidenţei angajamentelor bugetare şi legale.

(4) Persoana desemnată cu controlul financiar preventiv propriu întocmeşte şi transmite rapoarte trimestriale şi anuale privind activitatea de control financiar preventiv propriu către Direcţia generală financiară şi alte structuri abilitate.

SECŢIUNEA a 4-a

Compartimentul control, nereguli şi antifraudă

Art. 24. - Personalul Compartimentului control, nereguli şi antifraudă asigură respectarea legalităţii, regularităţii şi conformităţii în utilizarea şi administrarea fondurilor provenite din asistenţa financiară nerambursabilă acordată de CE prin FSE, precum şi a fondurilor de cofinanţare aferente, în scopul protejării intereselor financiare ale bugetului Uniunii Europene şi ale bugetului de stat, având următoarele atribuţii specifice:

a) asigură identificarea, clasificarea, analiza şi prioritizarea riscurilor identificate pentru fiecare obiectiv/activitate specific(ă) autorităţii de management, contribuind la implementarea unui management eficient al riscurilor;

b) gestionează planul de acţiune pentru eliminarea sau reducerea efectelor riscurilor cu impact major asupra activităţilor AM;

c) asigură condiţiile necesare pentru derularea controalelor la faţa locului, în sensul pregătirii documentelor necesare efectuării misiunii de control, culegerii datelor referitoare la proiectul analizat şi elaborării fişelor de verificări;

d) în baza planului de control, efectuează verificări tehnice şi financiare, în orice fază de implementare a proiectelor, privind furnizarea de produse şi servicii, realitatea cheltuielilor declarate de beneficiari pentru operaţiuni, precum şi conformitatea acestora cu datele prezentate în rapoartele de progres şi în cererile de rambursare, cu termenii şi condiţiile contractului/ordinului de finanţare, cu reglementările legale comunitare şi naţionale;

e) sesizează ofiţerul de nereguli şi riscuri cu privire la neregulile/suspiciunile de fraudare constatate în timpul verificărilor efectuate;

f) întocmeşte rapoarte de control pentru fiecare proiect verificat;

g) monitorizează acţiunile corective şi modul de îndeplinire de către beneficiari a măsurilor dispuse ca urmare a misiunilor de control efectuate;

h) în cazul primirii unor sesizări privind nereguli, alertează conducerea AM în scopul declanşării acţiunilor proprii de verificare a sesizărilor şi/sau notificării, după caz, a altor structuri competente pentru realizarea verificărilor/investigaţiilor specifice;

i) în cazul primirii unor sesizări privind nereguli, informează personalul din cadrul AM direct implicat, în scopul reducerii gradului de impact negativ al neregulii sau a posibilităţii de apariţie a unei nereguli similare;

j) efectuează acţiuni de control în cazurile în care există indicii şi/sau sesizări provenite din interiorul şi exteriorul autorităţii, inclusiv al celor cuprinse în rapoartele de audit, cu privire la gestiunea financiară defectuoasă sau frauduloasă a fondurilor provenite din asistenţa financiară externă nerambursabilă, precum şi din cofinanţarea naţională aferentă;

k) stabileşte obligaţiile de plată privind creanţele bugetare provenite din sumele plătite necuvenit din fonduri comunitare şi/sau din sume de cofinanţare aferente, ca urmare a neregulilor, cadrul legal încălcat şi persoanele obligate la plată, prin întocmirea proceselor-verbale de constatare pentru individualizarea creanţelor bugetare, ce reprezintă titlu de creanţă în condiţiile legii;

l) întocmeşte şi transmite către ACP rapoartele privind neregulile identificate şi sumele plătite necuvenit;

m) monitorizează cazurile de nereguli înregistrate, de la detectare până la stingerea creanţelor bugetare rezultate din nereguli, şi se asigură de aplicarea măsurilor preventive sau corective, după caz, pentru eliminarea riscului de a se repeta;

n) efectuează alte acţiuni de control dispuse prin decizia conducerii AM, ori de cate ori aceasta consideră că este necesar;

o) colaborează cu Biroul de management financiar în ceea ce priveşte evidenţa contabilă şi recuperarea debitelor, precum şi cu celelalte structuri interne din cadrul M.I.R.A, în vederea îndeplinirii atribuţiilor specifice;

p) colaborează cu instituţiile şi autorităţile naţionale cu atribuţii în domeniu, în scopul proiecţiei intereselor financiare ale UE;

r) asigură documentarea, aprobarea, implementarea, controlul şi îmbunătăţirea activităţilor specifice, printr-un sistem de proceduri scrise, care garantează o pistă de audit adecvată;

s) asigură înregistrarea şi actualizarea cu celeritate a informaţiilor în SMIS CSNR, fiind responsabil de acurateţea, integritatea şi nivelul de completare a datelor din competenţa sa.

SECŢIUNEA a 5-a

Unitatea de evaluare

Art. 25. - Personalul Unităţii de evaluare are următoarele atribuţii specifice:

a) coordonează activităţile de evaluare a PO DCA;

b) elaborează şi implementează Planul multianual de evaluare;

c) menţine legătura cu principalii actori implicaţi în evaluarea PO DCA; '

d) informează Comitetul de monitorizare al PO DCA asupra rezultatelor evaluărilor şi asupra modalităţilor propuse pentru implementarea acestora;

e) convoacă şi conduce activităţile Comitetului de coordonare pentru evaluarea programului operaţional;

f) organizează evaluările intermediare ale PO DCA;

g) propune Comitetului de monitorizare realizarea de evaluări ad-hoc ale PO DCA atunci când se înregistrează îndepărtări semnificative de la obiectivele propuse iniţial;

h) coordonează procesul de contractare a proiectelor de evaluare;

i) controlează din punct de vedere calitativ rapoartele de evaluare primite;

j) monitorizează progresul realizat în implementarea recomandărilor de evaluare;

k) asigură înregistrarea şi actualizarea cu celeritate a informaţiilor în SMIS CSNR, fiind responsabil de acurateţea, integritatea şi nivelul de completare a datelor din competenţa sa.

SECŢIUNEA a 6-a

Unitatea de gestionare a documentelor şi înregistrărilor

Art. 26. - Personalul Unităţii de gestionare a documentelor şi înregistrărilor are următoarele atribuţii specifice:

a) asigură circuitul documentelor în cadrul direcţiei generale potrivit unui document independent, aprobat de conducerea direcţiei generale;

b) organizează, identifică şi arhivează documentele direcţiei generale (electronic şi pe hârtie), răspunzând de depozitarea şi predarea acestora arhivei M.I.R.A;

c) asigură trasabilitatea documentelor;

d) identifică riscurile asociate obiectivelor procesului de control al documentelor şi înregistrărilor şi răspunde de implementarea măsurilor de reducere/eliminare stabilite de factorii decizionali;

e) colaborează cu personalul direcţiei cu atribuţii de secretariat tehnic al Comitetului de monitorizare al PO DCA.

CAPITOLUL VI

Dispoziţii finale

Art. 27. - Personalul direcţiei generale execută deplasări interne şi externe în interes de serviciu, potrivit dispoziţiilor conducerii direcţiei generale.

Art. 28. - Personalul direcţiei generale respectă confidenţialitatea datelor în exercitarea atribuţiilor de serviciu, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

Art. 29. - După aprobare, regulamentul de organizare şi funcţionare al direcţiei generale se aduce la cunoştinţă personalului direcţiei generale, care este obligat să îl cunoască în părţile ce îl privesc şi să aplice întocmai prevederile acestuia.

Art. 30. -In termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentului regulament, se vor elabora fişele posturilor personalului din cadrul direcţiei generale.

Art. 31. -Anexele nr. 1a), 1b) şi nr. 2-4 fac parte integrantă din prezentul regulament.

ANEXA Nr. 1a)*) la regulament

*) Anexa nr. 1 a) este reprodusă în facsimil.

ANEXA Nr. 1b)*) la regulament

MINISTERUL INTERNELOR ŞI REFORMEI ADMINISTRATIVE

DIAGRAMA DE RELAŢII EXTERNE

A DIRECŢIEI GENERALE PENTRU DEZVOLTAREA CAPACITĂŢII ADMINISTRATIVE

Direcţia Generală pentru Dezvoltarea Capacităţii Administrative

*) Anexa nr. 1 b) este reprodusă în facsimil.

ANEXA Nr. 2*) la regulament

ORGANIGRAMA

Direcţiei generale pentru dezvoltarea capacităţii administrative

*) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil.

ANEXA Nr. 3 la regulament

MINISTERUL INTERNELOR ŞI REFORMEI ADMINISTRATIVE

FIŞA POSTULUI

Direcţia generală pentru dezvoltarea capacităţii administrative

APROB.

MINISTRUL INTERNELOR SI REFORMEI ADMINISTRATIVE

FIŞA POSTULUI

Nr..........................

Denumirea postului: director general

Nivelul postului: funcţie publică de conducere

Scopul principal al postului1):

- îndeplinirea unor activităţi specifice utilizării fondurilor structurale;

- coordonează, îndrumă şi verifică activităţile desfăşurate de personalul din cadrul Direcţiei generale pentru dezvoltarea capacităţii administrative (DG DCA);

- îndeplineşte atribuţiile funcţionarului de securitate, conform anexei la fişa postului.

Identificarea funcţiei publice

Denumire: director general

Vechimea în specialitate necesară2): 5 ani în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice

Condiţii specifice privind ocuparea postului:

Studii de specialitate: studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă

Limbi străine3) (necesitate şi grad de cunoaştere): engleza - nivel avansat

• Abilităţi, calităţi şi aptitudini necesare:

- capacitatea de adaptare la activităţi complexe în continuă modificare;

- aptitudini deosebite de analiză şi sinteză şi de întocmire a rapoartelor;

- abilităţi pentru susţinerea de prezentări;

- capacitatea de a lucra atât în echipă, cât şi independent;

- spirit constructiv în abordarea problemelor;

- corectitudine, disciplină şi un angajament clar în administrarea fondurilor publice.

Competenţă managerială:

- capacitatea de a coordona, organiza, conduce, de a controla, delega, în gestionarea resurselor umane, de a dezvolta abilităţile personalului, abilităţi în domeniul instruirii, de mediere şi negociere, obiectivitate în apreciere.

Cerinţe specifice (de exemplu, călătorii frecvente, delegări):

- cunoaşterea procesului de utilizare a fondurilor structurale, atitudine proactivă în raport cu atribuţiile postului;

- disponibilitate pentru călătorii, delegări în ţară şi peste hotare;

- capacitate de comunicare eficientă;

- cunoştinţe de operare/programare pe calculator: Windows, Word, Excel, Power Point, Internet Explorer, utilizare Microsoft Outlook.

Atribuţii4) specifice gestionării asistenţei financiare nerambursabile reprezentând 80% din totalul atribuţiilor de serviciu:

• coordonează eventualele modificări aduse documentelor strategice pentru fundamentarea accesării fondurilor europene: Programul operaţional „Dezvoltarea capacităţii administrative" (PO DCA), precum şi Documentului-cadru de implementare (DCI);

1) Se vor indica necesitatea existenţei postului şi contribuţia pe care acesta o are în cadrul autorităţii sau instituţiei publice.

2) Se stabileşte pe baza prevederilor legale.

3) Şi limba minorităţilor naţionale, acolo unde este cazul.

4) Se stabilesc pe baza activităţilor care presupun exercitarea prerogativelor de putere publică, în concordanţă cu specificul funcţiei publice. Gradul de complexitate şi dificultate va creşte treptat în funcţie de gradul profesional, pentru funcţiile publice de execuţie, sau de nivelul competenţei manageriale, pentru funcţiile publice de conducere şi pentru funcţiile publice corespunzătoare categoriei înalţilor funcţionari publici.

negociază, în baza mandatului acordat, eventualele modificări ale PO DCA cu reprezentanţii Comisiei Europene;

• urmăreşte identificarea şi pregătirea listei de proiecte care vor fi incluse în Programul operaţional „Dezvoltarea capacităţii administrative";

• coordonează elaborarea manualelor şi procedurilor necesare finanţării şi implementării proiectelor finanţate prin PO DCA din Fondul Social European;

• supervizează elaborarea rapoartelor anuale şi a raportului final privind implementarea tehnică şi financiară a programului;

face parte din Comitetul de monitorizare al PO DCA şi participă la reuniunile subcomitetelor sectoriale de monitorizare;

• participă la reuniunile comitetelor de monitorizare ale altor programe operaţionale ca membru titular sau supleant;

coordonează actualizarea documentelor strategice potrivit recomandărilor venite ca urmare a rapoartelor de monitorizare şi evaluare;

• dispune identificarea măsurilor ce trebuie întreprinse în vederea remedierii eventualelor nereguli constatate prin rapoartele de monitorizare şi evaluare;

• întreprinde măsurile necesare în urma neregulilor raportate de către ofiţerul de nereguli şi riscuri;

• aprobă raportul privind neregulile din cadrul direcţiei generale în vederea transmiterii acestuia la ACP;

• realizează sinteze şi raportări solicitate de şefii ierarhici;

coordonează, îndrumă, verifică şi răspunde de activitatea Unităţii de evaluare, a ofiţerului de nereguli şi riscuri, a Direcţiei de implementare, a Serviciului de coordonare şi sinteză, a Biroului de management financiar şi a Unităţii de control;

analizează ori de câte ori este necesar modul în care sunt îndeplinite obiectivele şi atribuţiile persoanelor din subordine, prevăzute prin fişele posturilor, şi dispune măsurile necesare.

Atribuţii cu caracter general reprezentând 20% din totalul atribuţiilor de serviciu:

• participă la sesiuni/seminarii/reuniuni pe teme de administraţie publică şi conexe;

• diseminează informaţii generale în domeniul administraţiei publice.

Limite de competenţă5):

- îndeplinirea atribuţiilor prevăzute în fişa postului şi a sarcinilor primite de la conducerea departamentului, M.I.R.A.

Delegarea de atribuţii:

- în lipsa titularului postului, atribuţiile din prezenta fişă vor fi preluate de către persoana desemnată de şeful ierarhic superior, respectiv către directorul general adjunct;

- în lipsa titularului postului, atribuţiile de funcţionar de securitate, conferite acestuia conform Ordinului ministrului de interne nr. S/353/2002 şi specificate în anexa la fişa postului, vor fi preluate de personalul desemnat să îl reprezinte.

Sfera relaţională:

A. Intern:

a) relaţii ierarhice:

- subordonat faţă de secretarul de stat pentru reforma în administraţia publică;

- superior personalului din cadrul DG DCA;

b) relaţii funcţionale: cu celelalte direcţii/direcţii generale din cadrul M.I.R.A.;

c) relaţii de control: îndrumă şi controlează activităţile personalului din cadrul DG DCA;

d) relaţii de reprezentare: reprezintă direcţia generală şi, după caz, pe bază de mandat, M.I.R.A. în relaţia cu alte instituţii, autorităţi şi organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale.

B. Extern:

a) cu autorităţi şi instituţii publice: reprezintă direcţia generală şi, după caz, pe bază de mandat, şi M.I.R.A.;

b) cu şeful de misiune desemnat pentru managementul Fondului Social European de la Ministerul Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse;

c) în relaţie cu organizaţii internaţionale: reprezintă direcţia generală şi, după caz, pe bază de mandat, M.I.R.A.

Intocmit de6):

Luat la cunoştinţă de către ocupantul postului:

Avizat de7):

Nume si prenume.......................

Semnătura.................................

Data întocmirii...........................

Nume si prenume.......................

Semnătura.................................

Data..........................................

Nume si prenume....................

Secretar de stat

Semnătura.................................

Data...........................................

5) Reprezintă libertatea decizională de care beneficiază titularul pentru îndeplinirea atribuţiilor care îi revin.

6) Se întocmeşte de conducătorul compartimentului în care îşi desfăşoară activitatea titularul postului.

7) Se avizează de către superiorul conducătorului compartimentului.

ANEXA Nr. 4 la regulament

MINISTERUL INTERNELOR SI REFORMEI ADMINISTRATIVE

Direcţia generală pentru dezvoltarea capacităţii administrative

APROB.

SECRETAR DE STAT

FIŞA POSTULUI

Nr..........................

Denumirea postului: director general adjunct

Nivelul postului: funcţie publică de conducere

Scopul principal al postului1):

- îndeplinirea unor activităţi specifice gestionării fondurilor structurale;

- asigurarea funcţionării şi utilizării sistemului de gestionare financiar-contabilă şi de control al operaţiunilor finanţate şi derulate prin PO DCA.

Identificarea funcţiei publice

Denumire: director general adjunct

Vechimea în specialitate necesară2): 5 ani în specialitatea studiilor

Condiţii specifice privind ocuparea postului:

Studii de specialitate: studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă

Limbi străine3) (necesitate şi grad de cunoaştere): engleza - nivel avansat

• Abilităţi, calităţi şi aptitudini necesare:

- capacitatea de adaptare la activităţi complexe în continuă modificare;

- aptitudini deosebite de analiză şi sinteză şi de întocmire a rapoartelor;

- abilităţi pentru susţinerea de prezentări;

- capacitatea de a lucra atât în echipă, cât şi independent;

- spirit constructiv în abordarea problemelor;

- corectitudine, disciplină şi un angajament clar în administrarea fondurilor publice.

Cerinţe specifice (de exemplu, călătorii frecvente, delegări):

- cunoaşterea procesului de utilizare a fondurilor structurale, atitudine proactivă în raport cu atribuţiile postului;

- disponibilitate pentru călătorii, delegări în ţară şi peste hotare;

- capacitate de comunicare eficientă;

- cunoştinţe de operare/programare pe calculator: Windows, Word, Excel, Power Point, Internet Explorer, utilizare Microsoft Outlook.

Atribuţii4) specifice gestionării asistenţei financiare nerambursabile reprezentând 80% din totalul atribuţiilor de serviciu:

• coordonează, îndrumă şi verifică activităţile desfăşurate de personalul din cadrul Compartimentului control, nereguli şi antifraudă şi Biroului de management financiar;

asigură funcţionarea şi gestionarea sistemului financiar-contabil şi de control al operaţiunilor finanţate şi derulate prin PO DCA;

• gestionează derularea activităţilor privind controlul la faţa locului al operaţiunilor desfăşurate de beneficiari;

• supervizează estimările privind creditele de angajament şi creditele bugetare;

• coordonează elaborarea manualelor şi procedurilor privind managementul financiar şi sistemul de control;

analizează ori de câte ori este necesar modul în care sunt îndeplinite obiectivele şi atribuţiile persoanelor din subordine, prevăzute prin fişele posturilor, şi dispune măsurile necesare;

1) Se vor indica necesitatea existenţei postului şi contribuţia pe care acesta o are în cadrul autorităţii sau instituţiei publice.

2) Se stabileşte pe baza prevederilor legale.

3) Şi limba minorităţilor naţionale, acolo unde este cazul.

4) Se stabilesc pe baza activităţilor care presupun exercitarea prerogativelor de putere publică, în concordanţă cu specificul funcţiei publice. Gradul de complexitate şi dificultate va creşte treptat în funcţie de gradul profesional, pentru funcţiile publice de execuţie, sau de nivelul competenţei manageriale, pentru funcţiile publice de conducere şi pentru funcţiile publice corespunzătoare categoriei înalţilor funcţionari publici.

• participă la semnarea contractelor de finanţare;

• realizează sinteze şi raportări solicitate de şefii ierarhici;

supervizează elaborarea rapoartelor periodice şi finale privind implementarea financiară a programului;

asigură schimbul de informaţii privind aspectele financiare ale implementării programului cu direcţiile implicate din cadrul Comisiei Europene;

• notifică conducerea Direcţiei generale pentru dezvoltarea capacităţii administrative (DG DCA) cu privire la orice modificare de procedură;

• efectuează informări financiare către ACP, Comisia Europeană şi alte organe abilitate, la solicitarea acestora;

• îndeplineşte atribuţii în conformitate cu activităţile de management financiar şi control solicitate de şefii ierarhici;

propune soluţii pentru clarificarea aspectelor de natură financiară în ceea ce priveşte întreaga activitate a DG DCA.

Atribuţii cu caracter general reprezentând 20% din totalul atribuţiilor de serviciu:

• participă la sesiuni/seminarii/reuniuni pe teme de administraţie publică şi conexe;

• diseminează informaţii generale în domeniul administraţiei publice.

Limite de competenţă5):

- îndeplinirea atribuţiilor prevăzute în fişa postului şi a sarcinilor primite de la conducerea direcţiei generale, departamentului, M.I.R.A.;

- în absenţa directorului general, asigură conducerea DG DCA.

Delegarea de atribuţii:

- în lipsa titularului postului, atribuţiile din prezenta fişă vor fi preluate de persoana desemnată de şeful ierarhic superior, respectiv de directorul direcţiei de implementare.

Sfera relaţională:

A. Intern:

a) relaţii ierarhice:

- subordonat nemijlocit faţă de directorul general al direcţiei generale;

- subordonat faţă de secretarul de stat pentru reforma în administraţia publică;

b) relaţii funcţionale: cu personalul DG DCA şi cu celelalte direcţii/direcţii generale din cadrul M.I.R.A.;

c) relaţii de control: îndrumă şi controlează activităţile personalului din cadrul DG DCA;

d) relaţii de reprezentare: reprezintă direcţia generală şi, după caz, pe bază de mandat, M.I.R.A. în relaţia cu alte instituţii naţionale

B. Extern:

a) cu autorităţi şi instituţii publice: reprezintă direcţia generală şi, după caz, pe bază de mandat, M.I.R.A.;

b) cu organizaţii internaţionale: reprezintă direcţia generală şi, după caz, pe bază de mandat, M.I.R.A.

Intocmit de6):

Luat la cunoştinţă de către ocupantul postului:

Avizat de7):

Nume si prenume...................

Director general

Semnătura...............................

Data întocmirii.......................

Nume si prenume......................

Semnătura.................................

Data...........................................

Nume si prenume......................

Director general

Semnătura.................................

Data...........................................

5) Reprezintă libertatea decizională de care beneficiază titularul pentru îndeplinirea atribuţiilor care îi revin.

6) Se întocmeşte de conducătorul compartimentului în care îşi desfăşoară activitatea titularul postului.

7) Se avizează de către superiorul conducătorului compartimentului.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 529/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 529 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu