ORDIN Nr. 5262
din 24 septembrie 2009
privind sectiile/scolile
speciale germane din Romania, finalizate cu Diploma de acces general în
învatamantul superior german si Diploma de bacalaureat
ACT EMIS DE:
MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII SI INOVARII
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 714 din 22 octombrie 2009
In conformitate cu Legea învăţământului nr. 84/1995,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi cu prevederile
Legii nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificările şi
completările ulterioare,
în baza Acordului dintre Guvernul României şi Guvernul
Republicii Federale Germania cu privire la colaborarea în domeniul şcolar,
semnat la Bucureşti la 15 martie 1996, aprobat prin Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 99/1999,
în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 51/2009 privind
organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării,
ministrul educaţiei, cercetării şi inovării emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se aprobă Regulamentul de desfăşurare a
examenului în vederea obţinerii Diplomei de acces general în învăţământul
superior german şi a Diplomei de bacalaureat de către absolvenţii
secţiilor/şcolilor speciale germane din România, prevăzut în anexa nr. 1, care
face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Se aprobă Planul-cadru pentru
secţiile/şcolile speciale germane, profil matematică-informatică şi profil
ştiinţe sociale, prevăzut în anexa nr. 2, care face parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 3. - Direcţia generală educaţie timpurie, şcoli,
performanţă şi programe, Direcţia generală învăţământ în limbile minorităţilor
şi relaţia cu Parlamentul, Centrul Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în
Invăţământul Preuniversitar, Direcţia generală învăţământ superior,
Inspectoratul Şcolar Judeţean Timiş, Inspectoratul Şcolar al Municipiului
Bucureşti şi unităţile de învăţământ vor duce la îndeplinire prevederile
prezentului ordin.
Art. 4. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul educaţiei, cercetării şi inovării,
Ecaterina Andronescu
ANEXA Nr. 1
REGULAMENT
de desfăşurare a examenului în vederea obţinerii
Diplomei de acces general în învăţământul superior german şi a Diplomei de
bacalaureat de către absolvenţii secţiilor/şcolilor speciale germane din
România
(Hotărârea Conferinţei Permanente a Miniştrilor
Invăţământului şi Culturii din Landurile Republicii Federale Germania din 17
februarie 1994, în varianta din 10 decembrie 2008)
§ 1. Scopul examenului
Prin promovarea examenului, candidaţii vor demonstra că
îndeplinesc condiţiile necesare pentru începerea unui studiu superior la
instituţiile de învăţământ superior în Republica Federală Germania şi în
România.
§ 2. Susţinerea examenului
(1) Susţinerea examenului poate fi solicitată de
secţii/şcoli speciale germane care funcţionează în România, în conformitate cu
Acordul dintre Republica Federală Germania şi România cu privire la colaborarea
în domeniul şcolar.
(2) Examenul se susţine la sfârşitul ultimului an
şcolar al secţiei/şcolii speciale germane.
(3) Conducerea şcolii anunţă la începutul anului şcolar
respectiv intenţia de a organiza examenul şi solicită Conferinţei Permanente a
Miniştrilor Invăţământului şi Culturii din Landurile Republicii Federale
Germania numirea unui preşedinte al comisiei de examen. Solicitarea va conţine,
după consultarea ministerului de resort, calendarul tuturor probelor scrise şi
o propunere referitoare la calendarul tuturor probelor orale, precum şi numărul
probabil de candidaţi. Probele scrise şi probele orale se vor desfăşura, pe cât
posibil, în perioade compacte. Calendarul este hotărât de preşedintele comisiei
de examen, după consultarea părţii române.
§ 3. Discipline de examen. Cerinţe
(1) Examenul poate fi susţinut doar integral. El se
compune din probe scrise şi din probe orale.
(2) Cerinţele pentru disciplinele de examen ce cad în
responsabilitatea părţii germane trebuie să corespundă programelor aprobate
pentru fiecare disciplină de către Comisia federaţie-landuri pentru activitate
şcolară în străinătate şi de către Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării
din România.
(3) Discipline de examen posibile pentru ambele
profiluri sunt:
- Limba germană;
- Limba română;
- Limba engleză;
- Istorie;
- Matematică,
iar pentru profilul matematică-informatică:
- Fizică;
- Chimie;
- Informatică,
pentru profilul ştiinţe sociale:
- Limba franceză;
- Geografie;
- Ştiinţe sociale.
(4) Examenul constă pentru fiecare candidat din 8
elemente constituente.
(5) Cele 4 discipline la care se susţin probe scrise
sunt:
- Limba germană;
- Limba română;
- Istorie;
- Matematică.
(6) Fiecare candidat va fi examinat oral la cel puţin 4
discipline, şi anume:
(i) Limba română;
(ii) Limba germană;
(iii) Matematică sau Istorie, în funcţie de opţiunea
candidatului (în responsabilitatea părţii germane);
(iv) o altă disciplină, pe care o alege candidatul
dintre celelalte discipline de examen în afară de ceea ce a ales la lit. (iii),
în responsabilitatea părţii germane sau în responsabilitatea părţii române:
- pentru profilul matematică-informatică: Limba engleză
sau Fizică ori Informatică;
- pentru profilul ştiinţe sociale: Limba engleză sau
Limba franceză ori Ştiinţe sociale.
Disciplinele din domeniul ştiinţelor naturii, respectiv
ştiinţelor sociale trebuie să fi fost studiate până la examen cel puţin 4 ani
succesivi şi în ultimii 2 ani şcolari minimum 3 ore pe săptămână.
§ 4. Evaluare
(1) Pentru evaluarea rezultatelor şcolare ale elevelor
şi elevilor din ultimii 2 ani şcolari şi în cadrul examenului este valabil
următorul sistem de notare, exprimat în calificative:
- „foarte bine" - dacă rezultatele şcolare
corespund într-o măsură deosebită cerinţelor;
- „bine" - dacă rezultatele şcolare corespund pe
deplin cerinţelor;
- „corespunzător" - dacă rezultatele şcolare
corespund în general cerinţelor;
- „suficient" - dacă rezultatele şcolare prezintă
oarecare lacune, dar în general corespund cerinţelor;
- „necorespunzător" - dacă rezultatele nu
corespund cerinţelor, dar se constată că există cunoştinţele de bază necesare,
iar lacunele ar putea fi eliminate într-o anumită perioadă de timp;
- „insuficient" - dacă rezultatele şcolare nu
corespund cerinţelor, iar cunoştinţele de bază sunt atât de lacunare încât nu
ar putea fi eliminate într-o perioadă de timp previzibilă.
(2) Pentru transpunerea calificativelor în sistemul de
notare din Republica Federală Germania, exprimat în puncte, este valabilă
următoarea grilă:
- 15/14/13 puncte corespund calificativului „foarte
bine";
- 12/11/10 puncte corespund calificativului
„bine";
- 9/8/7 puncte corespund calificativului
„corespunzător";
- 6/5/4 puncte corespund calificativului
„suficient";
- 3/2/1 puncte corespund calificativului
„necorespunzător";
- 0 puncte corespund calificativului
„insuficient".
(3) Rezultatele şcolare semestriale obţinute la
disciplinele de examen în ultimii 2 ani şcolari, precum şi rezultatele obţinute
la examen sunt notate cu un număr de puncte de la 0 la 15. Transpunerea
rezultatelor şcolare semestriale din ultimii 2 ani şcolari şi a celor obţinute
la examen în puncte din sistemul de notare utilizat în Republica Federală
Germania se face în baza tabelelor asupra cărora s-a convenit, (anexa nr. 5 şi
anexa nr. 6).
Se emit situaţii şcolare semestriale.
§ 5. Comisia de examen. Comisia de examen pe
discipline. Participanţi
(1) Din comisia de examen fac parte:
a) reprezentantul Conferinţei Permanente a Miniştrilor
Invăţământului şi Culturii din Landurile Republicii Federale Germania, în
calitate de preşedinte al comisiei de examen;
b) un reprezentant numit de Ministerului Educaţiei,
Cercetării şi Inovării din România;
c) directorul şcolii;
d) directorul secţiei/şcolii speciale germane;
e) cadrele didactice care au predat candidaţilor la
clasă disciplinele de examen în ultimul an şcolar;
f) dacă este cazul, alte cadre didactice, conform
deciziei preşedintelui.
(2) Preşedintele comisiei de examen este numit de către
preşedintele Conferinţei Permanente a Miniştrilor învăţământului şi Culturii
din Landurile Republicii Federale Germania, de comun acord cu Ministerul
Afacerilor Externe al Republicii Federale Germania. Acesta este, de regulă, un
membru al Comisiei federaţie-landuri pentru activitate şcolară în străinătate
din Republica Federală Germania.
(3) Preşedinţia comisiei de examen pe discipline este
preluată de reprezentantul numit de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi
Inovării din România, pentru examenele la Limba şi literatura română şi la
disciplinele ce sunt în responsabilitatea părţii române [§ 3 alin. (6)].
(4) Din comisia de examen pe discipline, sub
preşedinţie germană, fac parte preşedintele comisiei de examen, profesorul care
a predat disciplina de examen la clasă în ultimul an şcolar şi al doilea
corector (profesorul care consemnează rezultatele examenului).
(5) La desfăşurarea probelor orale participă, în afara
membrilor comisiei de examen şi ai comisiei de examen pe discipline, şi
reprezentanţi ai Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării din România şi
ai reprezentanţei diplomatice a Republicii Federale Germania, respectiv ai
misiunii diplomatice sau ai oficiului consular. Cadrele didactice din şcoală
pot participa la desfăşurarea probelor orale.
(6) Cu acordul celui ce urmează să fie examinat,
preşedintele comisiei poate aproba ca maximum 2 elevi din clasa a XI-a să
asiste la o examinare orală. Preşedintele comisiei poate aproba şi altor
persoane asistenţa la desfăşurarea probelor orale. La consultarea legată de
evaluarea examinării nu este admisă prezenţa altor persoane.
(7) Atât membrii comisiei de examen, cadrele didactice
implicate în examen, cât şi ceilalţi participanţi la desfăşurarea probelor
orale sunt obligaţi să păstreze secretul în legătură cu desfăşurarea examenului.
§ 6. Inscrierea la examen. Consiliul de admitere la
examen
(1) Cererea de înscriere a candidatului se înaintează
directorului secţiei speciale germane până la data fixată de conducerea şcolii.
Candidatul comunică opţiunea sa în legătură cu cea de-a treia şi a patra probă
orală [§ 3 alin. (6)].
(2) Cererii de înscriere i se anexează un curriculum
vitae (scris de mână) şi o prezentare a parcursului şcolar anterior.
(3) a) In cadrul Consiliului de admitere la examen,
format din cadrele didactice care fac parte din comisie, prezidat de directorul
secţiei speciale [§ 5 alin. (1) lit. e)], se va decide, înainte de începerea
probelor scrise, pentru fiecare candidat, de comun acord cu directorul şcolii,
dacă rezultatele obţinute la învăţătură permit admiterea candidatului la
examen.
b) Admiterea la examen presupune participarea cu
regularitate a candidaţilor la orele de curs şi rezultate şcolare care fac
previzibilă promovarea examenului.
(4) Preşedintelui i se pun la dispoziţie, cel târziu
după desfăşurarea lucrărilor Consiliului de admitere la examen, CV-urile
candidaţilor şi o listă a disciplinelor de examen alese de către candidaţi
pentru probele orale.
§ 7. Cerinţe ale examenului scris
(1) Subiectele trebuie să ofere candidatului prilejul
să demonstreze cunoştinţe, cunoaşterea metodelor, gândire independentă,
capacitate de judecată şi de prezentare a cunoştinţelor.
Nu este permis ca subiectele să se asemene cu cele
rezolvate sau tratate în cadrul orelor de curs ori să fie pregătite în cadrul
orelor de curs astfel încât să nu solicite o rezolvare independentă din partea
candidatului.
(2) Subiectele trebuie să fie alcătuite conform
predării din ultimii 2 ani şcolari.
(3) Formularea subiectelor se va face astfel încât să i
se ofere candidatului posibilitatea de a demonstra abilităţi şi cunoştinţe în 3
domenii de cerinţe:
I. Redarea într-un context repetitiv a cunoştinţelor şi
informaţiilor dintr-un domeniu bine definit, într-un context învăţat,
descrierea şi utilizarea tehnicilor de lucru şi a metodelor învăţate şi
exersate.
II. Explicarea, prelucrarea şi prezentarea independentă
a unor conţinuturi cunoscute, aplicarea şi transferul independent al celor
însuşite în situaţii şi contexte noi şi comparabile cu cele cunoscute.
III. Prelucrarea unor fenomene complexe, după o
planificare prealabilă, cu scopul de a găsi independent soluţii, argumente,
respectiv interpretări şi de a formula concluzii şi aprecieri proprii.
In formularea subiectelor accentul se va pune pe
domeniul de cerinţe II.
In plus se va ţine cont şi de domeniile de cerinţe I şi
III; cerinţele din domeniul I vor avea o pondere mai mare decât cele din
domeniul III.
§ 8. Subiectele pentru probele scrise
(1) Pentru lucrarea la Limba română este valabilă
metodologia aprobată anual prin ordinul ministrului (metodologia privind
organizarea şi desfăşurarea examenului de bacalaureat, aprobată prin ordin al
ministrului educaţiei, cercetării şi inovării în anul şcolar respectiv).
Subiectele la Limba germană trebuie să fie astfel
alcătuite încât să permită o tratare complexă.
(2) a) Tipurile de itemi pentru disciplina Limba
germană oferă posibilitatea de a evalua într-o măsură diferită capacitatea de
analiză, cercetare, dezbatere şi redactare:
1. analiza şi interpretarea unui text nonliterarsau
literar;
2. dezbaterea eseistică structurată a unui text
nonliterarsau literar;
3. dezbaterea eseistică liberă a unei teme, fără
folosirea unui text suport (dezbatere liberă);
4. interpretarea structurată a unor texte funcţionale
sau a unor texte literare.
Aceste tipuri de itemi reprezintă modele de bază, ce
pot fi şi combinate.
b) Profesorul de specialitate înaintează pentru 3 din 4
tipuri de itemi câte o propunere. Preşedintele aprobă două subiecte. Dintre
cele două subiecte aprobate, candidatul alege un subiect pentru a-l trata.
(3) a) Subiectele scrise la disciplina Istorie vor fi
astfel alcătuite încât să se pună în evidenţă capacităţile de a explica, de a
înţelege şi de a interpreta din punct de vedere istoric. Candidaţii au
posibilitatea să expună coerent, în baza cunoştinţelor fundamentate, evoluţii
istorice şi structuri, într-un text unitar. Tipurile de subiecte sunt:
1. interpretarea surselor;
2. interpretarea explicaţiilor unor fapte istorice din
redarea lor;
3. redarea unor fapte istorice în forma unor
argumentări istorice.
Aceste tipuri de itemi reprezintă modele de bază, ce
pot fi şi combinate.
b) Profesorul de specialitate înaintează 3 propuneri.
Fiecare propunere trebuie să permită o abordare istorică longitudinală şi
transversală din cel puţin două domenii a fazelor de calificare. Preşedintele
aprobă două subiecte. Dintre cele două subiecte aprobate, candidatul alege un
subiect pe care îl tratează.
(4) a) Pentru disciplina Matematică se cere tratarea a
2 până la 5 itemi.
b) Profesorul de specialitate înaintează propuneri
pentru două subiecte. Fiecare variantă propusă trebuie să conţină itemi din cel
puţin două domenii de specialitate, analiză, algebră lineară/geometrie
analitică şi stochastică. Nu este permis ca subiectul să se refere doar la
conţinuturile dintr-un semestru. Subiectele vor fi în proporţie de o treime din
analiza matematică.
c) Preşedintele comisiei de examen validează, de
regulă, o propunere de variantă. El poate selecta şi 3 itemi din cele două
propuneri de variante. Analiza matematică este obligatorie.
(5) Propunerilor de subiecte li se ataşează explicaţii,
care li se dau candidaţilor, precum şi mijloacele auxiliare, care urmează să le
fie puse la dispoziţie.
(6) Fiecare subiect propus va fi însoţit de un barem
detaliat, care va cuprinde şi un „orizont al aşteptărilor", respectiv ceea
ce se aşteaptă din partea candidaţilor în tratarea subiectului, precum şi
criteriile de evaluare, inclusiv precizări referitoare la ponderea
subpunctelor; astfel se evidenţiază şi relaţia faţă de cele 3 domenii de cerinţe,
în special pentru diferenţierea clară a limitei dintre „bine" şi
„satisfăcător".
Se anexează o scurtă prezentare a conţinuturilor şi a
temelor abordate în lucrările semestriale din ultimii 2 ani şcolari.
(7) Profesorii de specialitate prezintă propunerile de
variante directorului secţiei/şcolii speciale germane, confirmându-i acestuia,
în scris, păstrarea secretului cu privire la subiecte. Directorul
secţiei/şcolii speciale germane verifică propunerile, constatând dacă acestea
sunt în concordanţă cu prezentul regulament, şi le trimite în timp util
preşedintelui comisiei de examen.
(8) Dacă constată nerespectarea prevederilor
regulamentare, preşedintele comisiei de examen poate modifica subiectele sau
poate să solicite alte propuneri de subiecte.
(9) Plicul sigilat conţinând subiectele poate fi
deschis numai în prezenţa directorului şcolii, în ziua desfăşurării fiecărei
probe, In cazul în care preşedintele comisiei de examen modifică o variantă,
pentru o probă aflată în responsabilitatea părţii germane, acest lucru se
consemnează pe plic. In acest caz, plicul se deschide în ziua premergătoare
desfăşurării probei scrise respective, în prezenţa directorului şcolii. Acelaşi
lucru este valabil şi în situaţia în care preşedintele comisiei de examen a ales
un experiment pentru proba scrisă la o disciplină din aria curriculară
Matematică şi ştiinţe ale naturii.
(10) Profesorii propunători de subiecte şi directorul
secţiei/şcolii speciale germane au datoria de a asigura ca subiectele pentru
proba scrisă să le fie făcute cunoscute candidaţilor numai la începutul
fiecărei probe. Este interzisă divulgarea subiectelor sau orice aluzie la
subiectele propuse.
§ 9. Desfăşurarea probelor scrise
(1) Cel târziu în ultima zi de curs dinaintea primei
probe scrise, directorul secţiei speciale germane aduce la cunoştinţa
candidaţilor consecinţele săvârşirii unei fraude.
(2) a) Candidaţii ce se fac vinovaţi de fraudă, de
tentativă de fraudă sau acordă ajutor în timpul examenului sunt excluşi din
examen. Atât examenul în vederea obţinerii Diplomei de acces general în
învăţământul superior german, cât şi examenul în vederea obţinerii Diplomei de
bacalaureat se consideră în aceste cazuri nepromovate.
b) Pentru disciplinele aflate în responsabilitatea
părţii germane, directorul secţiei/şcolii speciale germane aprobă tratarea unui
nou subiect, dacă natura cazului îi permite o decizie mai puţin gravă.
Aplicarea acestei prevederi presupune acordul
preşedintelui comisiei de examen.
(3) Candidaţii tratează subiectele sub supravegherea
permanentă a cadrelor didactice. Directorul secţiei speciale germane
stabileşte, consultând directorul şcolii, supravegherea şi verifică aşezarea
candidaţilor în sălile de examen, în conformitate cu planificarea întocmită.
(4) Timpul de lucru alocat pentru probele scrise este
de:
- 5 ore pentru disciplina Limba germană;
- 3 ore pentru disciplina Istorie;
- 4 ore pentru disciplina Matematică.
Pentru disciplina Limba română sunt valabile
prevederile metodologiei privind organizarea şi desfăşurarea examenului de
bacalaureat, aprobată prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării şi
inovării în anul şcolar respectiv.
Timpul de lucru începe de îndată ce subiectele au fost
distribuite.
Pentru disciplinele Limba germană şi Istorie, pentru
care candidaţii aleg un subiect din două, timpul de lucru începe la 20 de
minute după distribuirea subiectelor.
(5) Candidaţii care şi-au încheiat lucrarea o predau
profesorului care asigură supravegherea şi părăsesc sala de examen.
Toate lucrările se vor preda de îndată ce s-a scurs
timpul de lucru.
Lucrările se predau însoţite de ciorne, respectiv de
orice însemnări făcute în timpul examenului.
(6) In legătură cu desfăşurarea examenului scris se
întocmeşte un proces-verbal.
§ 10. Corectarea, evaluarea şi notarea lucrărilor
scrise
(1) Din corectarea şi evaluarea lucrărilor scrise
trebuie să rezulte în ce măsură candidatul a reuşit să rezolve creativ
subiectele sau în ce măsură nu a reuşit acest lucru, datorită unor greşeli de
conţinut sau de logică. Abateri grave şi frecvente de la normele limbii germane
sau prezentarea într-o formă necorespunzătoare atrag depunctarea, şi anume cu
1-2 puncte din notarea simplă; pentru disciplina Limba germană sunt valabile
criterii proprii în ceea ce priveşte corectitudinea exprimării. Nota reflectă o
evaluare de ansamblu.
(2) Pentru disciplina Limba germană, evaluarea
conţinutului şi evaluarea exprimării corecte au o pondere aproximativ egală.
Următoarelor aspecte li se acordă o importanţă deosebită:
- corectitudinea ştiinţifică;
- motivarea afirmaţiilor, succesiunea logică;
- multitudinea punctelor de vedere, respectiv
însemnătatea lor;
- modul diferenţiat de a înţelege şi de a reda;
- realizarea unor conexiuni potrivite;
- gradul de independenţă;
- claritatea în structurarea lucrării şi în limbajul
folosit;
- siguranţa în utilizarea limbajului de specialitate şi
a metodelor specifice;
- respectarea normelor limbii literare. Se face o
evaluare de ansamblu.
(3) Pentru evaluarea lucrărilor la disciplina Istorie
se acordă o importanţă deosebită:
- corectitudinii ştiinţifice;
- siguranţei în utilizarea limbajului de specialitate
şi a metodelor specifice disciplinei;
- prezentării logice, motivate şi corelate a
expunerilor;
- gradului de problematizare, multiperspectivităţii,
respectiv argumentării controversei;
- măsurii abordării independente;
- clarităţii concepţionale;
- respectării normelor lingvistice şi a aspectelor
formale.
(4) In cazul lucrărilor scrise la disciplina
Matematică, procentajul obţinut din unităţile de evaluare se raportează după
cum urmează la sistemul de puncte aplicat în Republica Federală Germania:
100-95%: 15 puncte; 94-90%: 14 puncte; 89-85%: 13
puncte;
84-80%: 12 puncte; 79-75%: 11 puncte; 74-70%: 10
puncte;
69-65%: 9 puncte; 64-60%: 8 puncte; 59-55%: 7 puncte;
54-50%: 6 puncte; 49-45%: 5 puncte; 44-40%: 4 puncte;
39-34%: 3 puncte; 33-27%: 2 puncte; 26-20%: 1 punct.
(5) Profesorul de specialitate evaluează greşelile din
fiecare lucrare, în funcţie de tip şi gravitate, întocmeşte o apreciere,
evidenţiind avantajele şi deficienţele fiecărei lucrări, acordând în final un
număr de puncte (notarea simplă).
Se anexează şi un raport cu privire la evaluarea de
ansamblu a tuturor lucrărilor scrise.
(6) Pentru fiecare disciplină aflată în
responsabilitatea părţii germane, directorul secţiei/şcolii speciale germane
numeşte un al doilea corector. Acesta citeşte şi evaluează lucrarea, după care
fie validează evaluarea celui dintâi corector, fie face o apreciere şi o
evaluare proprie; evaluarea divergentă trebuie motivată.
Corectura a doua trebuie să fie recognoscibilă.
(7) Lucrările scrise, inclusiv subiectele şi evaluarea
de ansamblu în legătură cu lucrările scrise pentru fiecare disciplină, se
trimit, în timp util, preşedintelui comisiei de examen. Se anexează
procesul-verbal în legătură cu examenul scris.
(8) Preşedintele comisiei de examen este cel care
fixează nota finală pentru fiecare lucrare [vezi § 12 alin. (2)], fiind
mandatat să modifice, dacă este cazul, aprecierea propusă şi poate, în cazul în
care există dubii în legătură cu rezolvarea independentă a unor lucrări sau a
tuturor lucrărilor, să le declare nule şi să propună alte subiecte spre a fi
tratate.
§ 11. Stabilirea notelor preliminare pentru
disciplinele de examen. Consiliul de stabilire a notelor preliminare
(1) Inainte de începerea examenului oral, directorul
secţiei/şcolii speciale germane întruneşte consiliul, la care participă membrii
comisiei de examen, în vederea stabilirii notelor (rezultatelor şcolare)
preliminare la disciplinele de examen.
In stabilirea notelor preliminare se iau în
consideraţie rezultatele semestriale din ultimii 2 ani şcolari, rezultatele din
ultimul an şcolar având o pondere mai mare faţă de cele din anul precedent.
Transformarea evaluării în puncte din sistemul de notare din Republica Federală
Germania se face conform § 4 alin. (2).
(2) La examenul oral este admis doar cel/cea care a
absolvit cu succes clasa a XII-a şi îndeplineşte condiţiile de admitere pentru
bacalaureatul românesc. Referitor la admitere, directorul secţiei speciale
germane informează în scris preşedintele în cadrul consiliului dinaintea
începerii probelor orale.
(3) Procesul-verbal al consiliului şi fişele de examen
(conform anexei nr. 2), care reflectă situaţia şcolară la momentul respectiv,
se predau preşedintelui comisiei de examen, în timp util.
§ 12. Consiliul dinaintea începerii probelor orale
(1) Inaintea începerii examenului oral, preşedintele
comisiei de examen se întruneşte în consiliu cu membrii comisiei de examen şi
cu ceilalţi membri ai comisiei pe discipline.
(2) Preşedintele comisiei îşi expune punctul de vedere
în legătură cu candidaţii şi îşi exprimă opinia în legătură cu lucrările
scrise. Se stabilesc rezultatele finale ale lucrărilor scrise.
(3) a) Dacă 3 sau toate 4 lucrările scrise ale unui
candidat sunt notate cu mai puţin de 4 puncte - în sistemul de notare aplicat
în Republica Federală Germania-, candidatul respectiv nu este admis la examenul
oral.
Dacă două lucrări scrise au fost notate cu mai puţin de
4 puncte - în sistemul de notare aplicat în Republica Federală Germania -,
preşedintele comisiei de examen dispune asupra admiterii candidatului la
examenul oral, după ce ascultă punctul de vedere al comisiei. In acest caz se
iau în calcul, pe lângă rezultatele obţinute la examenul scris, şi rezultatele
obţinute în timpul ultimilor 2 ani şcolari.
b) Candidatul care nu a fost admis la examenul oral nu
a promovat examenul în vederea obţinerii Diplomei de acces general în
învăţământul superior german şi a Diplomei de bacalaureat din România.
(4) Preşedintele comisiei de examen stabileşte, în
conformitate cu § 3 alin. (6), la care dintre cele 4 discipline urmează să fie
examinat fiecare candidat.
Se stabileşte ordinea probelor de examen.
(5) Preşedintele discută cu membrii comisiilor de
examen pe discipline modul de desfăşurare a probelor orale.
(6) Deciziile consiliului comisiei de examen sunt
consemnate într-un proces-verbal.
§ 13. Organizarea şi desfăşurarea probelor orale
(1) Fiecare examen va fi astfel organizat încât să
ofere candidatului posibilitatea de a demonstra cunoştinţe precise şi ordonate,
cunoaşterea tehnicilor de lucru specifice fiecărei discipline, înţelegere şi
capacitate de judecată, gândire independentă, înţelegere a conexiunilor dintre
domeniile disciplinei şi capacitate de prezentare a cunoştinţelor.
Examenul oral nu poate relua conţinuturi ale unei probe
scrise.
(2) Probele orale se desfăşoară individual.
(3) Candidaţii se pregătesc pentru proba orală sub
supravegherea cadrelor didactice. Supravegherea este organizată de către directorul
secţiei speciale germane.
Timpul de pregătire este, de regulă, de 20 de minute.
(4) Pentru fiecare examinare orală se formulează un
subiect inedit, bine delimitat. Subiectele sunt formulate de profesorul de
specialitate şi prezentate în scris. Textele şi alte indicaţii sunt însoţite de
cerinţele de lucru. § 13 alin. (6) nu suferă atingere.
(5) Subiectele pentru examenul oral vor fi predate
preşedintelui comisiei de examen înaintea începerii examenului.
(6) Profesorul de specialitate examinează la proba
orală. Preşedintele are dreptul să le adreseze candidaţilor întrebări şi să
preia temporar examinarea.
(7) Durata fiecărei examinări orale este, de regulă, de
20 de minute.
(8) In timpul probei orale, candidatul va încerca să
rezolve independent subiectul pregătit, printr-o prezentare liberă. Următoarele
aspecte contravin scopului examenului:
- citirea însemnărilor făcute în timpul pregătirii
subiectului;
- redarea unor cunoştinţe care nu au legătură cu
subiectul;
- examinarea în baza unor întrebări izolate, fără o
succesiune logică.
(9) Pe parcursul examinării, discuţia se va extinde
asupra unor contexte mai largi care rezultă din formularea subiectelor
respective.
Dacă datorită cunoştinţelor lacunare ale candidatului
acest lucru nu este posibil, examinatorul abordează un alt domeniu.
De asemenea, considerente legate de specialitate pot să
conducă la trecerea la un alt domeniu.
(10) a) Probele la disciplina Limba şi literatura
germană au ca suport un text nonliterar sau literar. In aprecierea probei
orale, prestaţia candidatului din punctul de vedere al conţinutului şi al
limbajului utilizat se apreciază prin acordarea unui număr de puncte.
b) In cazul probei orale la Limba germană, candidatul
trebuie să dovedească prin expunerea sa că a înţeles conţinutul textului şi că
a identificat specificitatea sa din punct de vedere lingvistic.
c) In cazul probelor orale la Matematică şi Istorie,
subiectele se formulează pe baza unor materiale ce se pun la dispoziţia
candidaţilor.
d) Pentru proba orală la disciplina Limba şi literatura
română şi la disciplinele aflate în responsabilitatea părţii române sunt
valabile prevederile metodologiei privind organizarea şi desfăşurarea
examenului de bacalaureat, aprobată prin ordin al ministrului educaţiei,
cercetării şi inovării în anul şcolar respectiv.
(11) Preşedintele comisiei de examen stabileşte numărul
de puncte acordat pentru fiecare candidat, de regulă, după fiecare examinare
orală, în urma consultării cu profesorul care consemnează rezultatele
examenului şi cu profesorul de specialitate.
(12) Dacă se constată că un candidat nu a promovat
examenul în vederea obţinerii Diplomei de acces general în învăţământul
superior din Republica Federală Germania şi a Diplomei de bacalaureat din
România, în condiţiile prezentului regulament, acest lucru i se comunică
imediat.
(13) Preşedintele comisiei de examen ia măsurile
necesare în cazul în care un candidat nu s-a putut prezenta la examen sau a
fost nevoit să îl întrerupă.
(14) In cazul constării fraudei sau a tentativei de fraudă
ori a complicităţii la fraudă în timpul desfăşurării examenului oral se aplică
în mod corespunzător prevederile § 9 alin. (2).
(15) Se întocmeşte un proces-verbal pentru fiecare
examinare.
§ 14. Stabilirea rezultatelor examenului (Consiliul
final)
(1) După încheierea probelor orale are loc conferinţa
comisiei de examinare.
(2) Preşedintele comisiei stabileşte nota finală, după
consultarea comisiei de examen, pentru fiecare candidat, la fiecare disciplină.
a) Nota finală pentru fiecare disciplină de examen se
compune, de regulă, din nota preliminară şi din rezultatele probelor scrise
sau/şi orale. Atunci când există diferenţe, rezultatul examenului are o pondere
mai mare în raport cu nota preliminară. Dacă diferenţa rezultată este un număr
par de puncte, cele două părţi pot avea o pondere egală.
b) Dacă la o disciplină s-a examinat atât în scris, cât
şi la oral, o pondere mai mare va avea, în cazul în care există diferenţe între
acestea, rezultatul probei scrise faţă de cel obţinut la oral. Dacă diferenţa
rezultată este un număr par de puncte, cele două părţi pot avea o pondere
egală.
c) Dacă la o disciplină de examen nu s-a examinat nici
în scris, nici la oral, nota finală este egală cu nota preliminară.
(3) Preşedintele comisiei stabileşte rezultatul final
al examenului pentru fiecare candidat.
Stabilirea rezultatului final se face în baza celor 8
note obţinute la disciplinele de examen.
(4) a) Examenul este promovat dacă suma celor 8 note
finale simple la disciplinele de examen este de cel puţin 40 de puncte, iar
rezultatele celor 4 probe scrise însumează cel puţin 20 de puncte, în
conformitate cu prevederile din Republica Federală Germania cu privire la
promovare.
b) în plus:
Nu se admite punctajul 0, la nicio disciplină, iar la
cel mult două discipline se admite un punctaj cuprins între 1-3 puncte, din
care doar o disciplină la care s-a examinat în scris.
Dacă punctajul obţinut la două discipline este de 1-3
puncte, la fiecare dintre celelalte discipline de examen sunt necesare cel
puţin 5 puncte.
c) Dacă nu se obţine suma necesară de puncte [(conform
lit. a)], examenul nu este promovat, chiar dacă rezultatele obţinute la
disciplinele de examen nu sunt sub 4 puncte.
(5) a) Numărul total de puncte ale examenului se obţine
prin însumarea următoarelor:
- dublul punctajului de la fiecare dintre cele 4 probe
scrise;
- punctajul de la fiecare dintre celelalte probe de
examen. Astfel, la cele 8 discipline de examen se pot obţine maximum 180 de
puncte (120 + 60).
b) Suma totală a punctelor se transformă în medie, în
conformitate cu tabelul din anexa nr. 3 (pentru transformarea numărului total
de puncte din sistemul de notare aplicat în Republica Federală Germania în
medie generală).
(6) Se stabilesc şi se consemnează notele finale pentru
celelalte discipline de învăţământ, aplicându-se tabelul din anexa nr. 5
(pentru transformarea mediilor cu zecimale, rezultate din însumarea mediilor
semestriale sau a mediilor din ultimii 2 ani şcolari, din sistemul de notare
românesc în sistemul de puncte aplicat în Republica Federală Germania).
(7) Deciziile consiliului final al comisiei de examen
se consemnează într-un proces verbal.
§ 15. Diploma de acces general în învăţământul
superior din Republica Federală Germania şi Diploma de bacalaureat din România
(1) Candidaţii care au promovat examenul, în condiţiile
prezentului regulament, obţin Diploma de acces general în învăţământul superior
din Republica Federală Germania, în conformitate cu modelul prevăzut în anexa
nr. 1.
(2) Diploma de bacalaureat din România se eliberează în
baza reglementărilor româneşti, luându-se în considerare rezultatele examenului
şi tabelul de transpunere a punctelor din sistemul de notare aplicat în
Republica Federală Germania în sistemul de notare din România, în conformitate
cu anexele la prezentul regulament.
Candidaţii care, în condiţiile prezentului regulament,
nu au fost admişi la probele scrise sau orale ori nu au promovat examenul în
vederea obţinerii Diplomei de acces general în învăţământul superior german şi
Diplomei de bacalaureat din România se pot înscrie la examenul naţional de
bacalaureat în anul curent doar în sesiunea a doua, în condiţiile prevederilor
metodologiei de organizare şi desfăşurare a examenului de bacalaureat, aprobată
anual prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării şi inovării.
§ 16. Repetarea examenului
(1) Examenul nepromovat pentru obţinerea Diplomei de
acces general în învăţământul superior din Republica Federală Germania şi a
Diplomei de bacalaureat din România poate fi repetat, de regulă o singură dată,
şi anume în anul următor.
(2) Repetarea examenului presupune repetarea ultimei
clase a secţiei/şcolii speciale germane.
In acest caz, pentru ultima clasă se iau în
consideraţie numai rezultatele obţinute în anul în care se repetă clasa.
(3) Un examen promovat nu poate fi repetat.
§ 17. Dispoziţii finale
Acest regulament, elaborat în conformitate cu § 17 al
Regulamentului-cadru pentru examenul în vederea obţinerii Diplomei de acces
general în învăţământul superior german şi a examenelor naţionale la încheierea
învăţământului secundar pentru absolvenţii secţiilor cu limbă de predare
germană din licee speciale de stat din state din Europa Centrală, de Est şi de
Sud-Est (Hotărârea Conferinţei Permanente a Miniştrilor Invăţământului şi
Culturii din Landurile Republicii Federale Germania din 27 ianuarie 1994, în
varianta din 29 martie 2006), intră în vigoare la data publicării. Regulamentul
se aplică elevilor care se află în clasele a IX-a şi a X-a la data publicării
în Monitorul Oficial al României, Partea I. Pentru elevii care la data
publicării sunt în clasele a XI-a şi a XII-a se aplică §§ 5-11 şi § 13 din
prezentul regulament.
ANEXA Nr. 1 la regulament
Model pentru formularul Diplomei de acces general în
învăţământul superior
...............................................................................................
(denumirea şcolii şi localitatea)
DIPLOMĂ
de acces general în învăţământul superior
pentru....................................................................................................................
Se eliberează în baza Regulamentului pentru
desfăşurarea examenului în vederea obţinerii unei diplome germane de acces
general în învăţământul superior şi a diplomei româneşti de bacalaureat pentru
absolvenţii secţiilor/şcolilor speciale din România (Hotărârea Conferinţei
Permanente a Miniştrilor Invăţământului şi Culturii din Landurile Republicii
Federale Germania din 17 februarie 1994, în varianta
din........................).
(pagina a 2-a a Diplomei de acces general în
învăţământul superior)
........................................................................................................................................................................ .........................................................născut
la............................, în........................................, cu
cetăţenie ...................................., a absolvit la(şcoala)
..........................................................
din(localitatea/oraşul)............................................., în anul
şcolar..........................., cu succes clasa terminală a secţiei speciale
şi a susţinut examenul în vederea obţinerii accesului general în învăţământul
superior german.
Rezultatele finale la disciplinele de examen
Discipline la care se susţin probe scrise
Disciplina
|
Numărul de puncte
|
Limba germană
|
|
Limba şi literatura română
|
|
Matematică
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(pagina a 3-a a Diplomei de acces general în
învăţământul superior)
Calificarea finală
Numărul de puncte la cele 4 probe scrise dublate
|
|
|
Numărul de puncte la celelalte 4 probe scrise - notare simplă
|
|
|
Numărul total de puncte
Minimum 60, maximum 180 de puncte
|
|
Media
|
|
Alte discipline din ultimii 2 ani şcolari
Discipline până la sfârşitul antepenultimei clase
Observaţii:
(pagina a 4-a a Diplomei de acces general în
învăţământul superior)
........................................................................................................................................................................ .........................................................
a promovat examenul şi a obţinut astfel competenţa de a
studia într-o instituţie de învăţământ superior din Republica Federală
Germania.
..........................................................................................
(n.n. localitatea, data)
Reprezentantul/Reprezentanta Conferinţei Permanente
a Miniştrilor Invăţământului şi Culturii din Landurile Republicii Federale
Germania,
...........................................................................................
Reprezentantul/Reprezentanta Ministerului Educaţiei,
Cercetării si Inovării din România,
...........................................................................................
Directorul/Directoarea secţiei speciale germane,
...........................................................................................
Ştampila reprezentanţei diplomatice sau consulare a
Republicii Federale Germania
Directorul/Directoarea şcolii,
...........................................................................................
Ştampila şcolii
ANEXA Nr. 2 la regulament
Scoală
Fisa de examen
Data naşterii:
Locul
naşterii:
|
Nume:
Prenume:
Rezultate obţinute
|
|
Disciplinele de examen scris
|
Alte discipline de examen
|
Alte discipline din clasa a XII-a
|
|
|
Germană
|
Română
|
Matematică
|
|
|
|
|
|
Geografie
|
Artă/Muzică
|
Sport
|
Clasa aXI-a
|
Sem. I
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sem. II
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nota
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Clasa a XII-a
|
Sem. I
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sem. II
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nota
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nota preliminară
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Probe scrise
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Probe orale
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nota finală
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Numărul de puncte la cele 4 probe scrise,
dublate: |_______________|
Numărul de puncte la celelalte 4 discipline de
examen: |_______________|
Numărul total de puncte: |_______________|
Media: |_______________|
................................................................
Data deciziei finale
Rezultatul examenului: promovat/nepromovat
................................................................
(semnătura preşedintelui/preşedintei comisiei de
examen)
ANEXA Nr. 3 la regulament
TABEL
pentru transformarea numărului total de puncte în
medie generală
Numărul total de puncte
|
Media
|
180-165
|
1,0
|
164-161
|
1,1
|
160-158
|
1,2
|
157-154
|
1,3
|
153-151
|
1,4
|
150-147
|
1,5
|
146-143
|
1,6
|
142-140
|
1,7
|
139-136
|
1,8
|
135-133
|
1,9
|
132-129
|
2,0
|
128-125
|
2,1
|
124-122
|
2,2
|
121-118
|
2,3
|
117-115
|
2,4
|
114-111
|
2,5
|
110-107
|
2,6
|
106-104
|
2,7
|
103-100
|
2,8
|
99-97
|
2,9
|
96-93
|
3,0
|
92-89
|
3,1
|
88-86
|
3,2
|
85-82
|
3,3
|
81-79
|
3,4
|
78-75
|
3,5
|
74-71
|
3,6
|
70-68
|
3,7
|
67-64
|
3,8
|
63-61
|
3,9
|
60
|
4,0
|
ANEXA Nr. 4 la regulament
TABEL
pentru transformarea punctelor obţinute la examenul
de acces general în învăţământul superior german din sistemul de notare
utilizat în Republica Federală Germania în sistemul de notare din România
Sistemul de puncte utilizat în
Republica Federală Germania
|
Echivalentul în sistemul de notare
din România
|
15
|
10,00
|
14
|
9,85
|
13
|
9,60
|
12
|
9,15
|
11
|
8,72
|
10
|
8,29
|
9
|
7,86
|
8
|
7,43
|
7
|
7,01
|
6
|
6,59
|
5
|
6,17
|
4
|
5,75
|
3
|
5,33
|
2
|
5,00
|
1
|
2,90
|
0
|
1,50
|
ANEXA Nr. 5 la regulament
TABEL
pentru transformarea mediilor din clasele a XI-a şi
a XII-a din sistemul de notare din România în sistemul de puncte utilizat în
Republica Federală Germania
Medii în sistemul de notare din
România
|
Echivalent în sistemul de puncte
utilizat în Republica Federală Germania
|
10,00
|
15
|
9,50
|
13
|
9,00
|
12
|
8,50
|
11
|
8,00
|
10
|
7,50
|
9
|
7,00
|
8
|
6,50
|
7
|
6,00
|
6
|
5,50
|
5
|
5,00
|
5
|
ANEXA Nr. 6 la regulament
TABEL DE ECHIVALARE
pentru transformarea punctelor cumulate din sistemul
de notare utilizat în Republica Federală Germania în sistemul de notare din
România
DIPLOMA DE ACCES GENERAL ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL SUPERIOR DIN
REPUBLICA FEDERALĂ GERMANIA SI DIPLOMA DE BACALAUREAT DIN ROMÂNIA
Total puncte cumulate în sistemul
de notare utilizat în Republica
Federală
Germania
|
Echivalent în sistemul de notare
din România
|
Total puncte cumulate în sistemul
de notare utilizat în Republica
Federală Germania
|
Echivalent în sistemul de notare
din România
|
180-165
|
10,00
|
112
|
7,95
|
164
|
9,90
|
111
|
7,91
|
163
|
9,86
|
110
|
7,87
|
162
|
9,82
|
109
|
7,83
|
161
|
9,78
|
108
|
7,80
|
Total puncte cumulate în sistemul
de notare utilizat în
Republica Federală Germania
|
Echivalent în sistemul de notare
din România
|
Total puncte cumulate în sistemul
de notare utilizat în Republica
Federală Germania
|
Echivalent în sistemul de notare
din România
|
160
|
9,75
|
107
|
7,76
|
159
|
9,71
|
106
|
7,72
|
158
|
9,67
|
105
|
7,68
|
157
|
9,63
|
104
|
7,65
|
156
|
9,60
|
103
|
7,61
|
155
|
9,56
|
102
|
7,57
|
154
|
9,52
|
101
|
7,53
|
153
|
9,48
|
100
|
7,50
|
152
|
9,45
|
99
|
7,46
|
151
|
9,41
|
98
|
7,42
|
150
|
9,37
|
97
|
7,38
|
149
|
9,33
|
96
|
7,35
|
148
|
9,30
|
95
|
7,31
|
147
|
9,26
|
94
|
7,27
|
146
|
9,22
|
93
|
7,23
|
145
|
9,18
|
92
|
7,20
|
144
|
9,15
|
91
|
7,16
|
143
|
9,11
|
90
|
7,12
|
142
|
9,07
|
89
|
7,08
|
141
|
9,03
|
88
|
7,05
|
140
|
9,00
|
87
|
7,01
|
139
|
8,96
|
86
|
6,97
|
138
|
8,92
|
85
|
6,93
|
137
|
8,88
|
84
|
6,90
|
136
|
8,85
|
83
|
6,86
|
135
|
8,81
|
82
|
6,82
|
134
|
8,77
|
81
|
6,78
|
133
|
8,73
|
80
|
6,75
|
132
|
8,70
|
79
|
6,71
|
131
|
8,66
|
78
|
6,67
|
130
|
8,62
|
77
|
6,63
|
129
|
8,58
|
76
|
6,60
|
128
|
8,55
|
75
|
6,56
|
127
|
8,51
|
74
|
6,52
|
126
|
8,47
|
73
|
6,48
|
125
|
8,43
|
72
|
6,45
|
124
|
8,40
|
71
|
6,41
|
123
|
8,36
|
70
|
6,37
|
122
|
8,32
|
69
|
6,33
|
121
|
8,28
|
68
|
6,30
|
120
|
8,25
|
67
|
6,26
|
119
|
8,21
|
66
|
6,22
|
118
|
8,17
|
65
|
6,18
|
117
|
8,13
|
64
|
6,15
|
116
|
8,10
|
63
|
6,11
|
115
|
8,06
|
62
|
6,07
|
114
|
8,02
|
61
|
6,03
|
113
|
7,98
|
60
|
6,00
|
PLAN-CADRU
pentru secţiile/şcolile speciale germane Profilul
matematică-informatică
ANEXA Nr. 2
Clasa
|
9
|
10
|
11
|
12
|
Limba română
|
4
|
4
|
4
|
4
|
Limba germană
|
4
|
4
|
4
|
4
|
Limba engleză
|
3
|
3
|
3
|
3
|
Limba franceză
|
2
|
2
|
|
|
Matematică
|
5
|
5
|
5
|
5
|
Fizică
|
3
|
3
|
3
|
3
|
Chimie
|
2
|
2
|
2
|
2
|
Biologie
|
1
|
1
|
1
|
1
|
Istorie
|
3
|
3
|
4
|
4
|
Geografie
|
1
|
1
|
|
1
|
Ştiinţe sociale
|
|
|
1
|
|
Informatică
|
3
|
3
|
3
|
3
|
Educaţie fizică
|
2
|
2
|
2
|
2
|
Educaţie artistică/muzicală
|
|
|
|
|
Opţional
|
1
|
1
|
1
|
1
|
Total
|
34
|
34
|
33
|
33
|
Legenda
|
Ro
|
Ge
|
En
|
Fr
|
Mat
|
Fiz
|
Chi
|
Bio
|
Ist
|
Geo
|
StS
|
Info
|
Sport
|
EdAM
|
Probe scrise
|
|
|
Ro
|
Ge
|
Mat
|
Ist
|
|
|
|
|
Alte discipline
|
|
En
|
Fiz
|
Chi
|
Info
|
|
|
|
|
Probe orale
|
(la alegere)
|
1
|
2
|
3
|
4
|
Ro
|
Ge
|
Mat
|
Ist
|
sau
|
En
|
Fiz
|
Info
|
(la alegere)
1
|
2
|
3
|
4
|
Ro
|
Ge
|
Ist
|
Mat
|
|
En
|
Fiz
|
Info
|
Observaţie: Un număr suplimentar de ore la disciplinele
oferite opţional este posibil. (Alegerea se face de bună voie; după alegere,
participarea devine obligatorie, la fel şi notarea.)
Profilul ştiinţe sociale
Clasa
|
9
|
10
|
11
|
12
|
Limba română
|
4
|
4
|
4
|
4
|
Limba germană
|
4
|
4
|
4
|
4
|
Limba engleză
|
3
|
3
|
3
|
3
|
Limba franceză
|
3
|
3
|
3
|
3
|
Matematică
|
4
|
4
|
4
|
4
|
Fizică
|
2
|
2
|
1+2*
|
1+2*
|
Chimie
|
|
2
|
|
|
Biologie
|
2
|
|
2+1*
|
2+1*
|
Istorie
|
3
|
3
|
4
|
4
|
Geografie
|
2
|
2
|
2
|
2
|
Ştiinţe sociale
|
2
|
2
|
3
|
3
|
Informatică
|
1
|
1
|
|
|
Educaţie fizică
|
2
|
2
|
2
|
2
|
Educaţie artistică
|
1
|
1
|
|
|
Opţional
|
1
|
1
|
1
|
1
|
Total
|
34
|
34
|
30
|
30
|
Legenda
|
Ro
|
Ge
|
En
|
Fr
|
Mat
|
Fiz
|
Chi
|
Bio
|
Ist
|
Geo
|
StS
|
Info
|
Sport
|
EdAM
|
Probe scrise
|
|
|
Ro
|
Ge
|
Mat
|
Ist
|
|
|
|
|
Alte discipline
|
|
En
|
Fr
|
Geo
|
StS
|
|
|
|
|
Probe orale
|
(la alegere)
|
1
|
2
|
3
|
4
|
Ro
|
Ge
|
Mat
|
Ist
|
sau
|
En
|
Fr
|
sts
|
(la alegere)
1
|
2
|
3
|
4
|
Ro
|
Ge
|
Ist
|
Mat
|
|
En
|
Fr
|
StS
|
* Alegerea variantei A (Fiz 1 h + Bio 2h) sau a
variantei B (Fiz 2h + Bio 1h) revine conducerii şcolii.