
În temeiul prevederilor art. 23 din Metodologia de organizare şi funcţionare a învăţământului dual, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei naţionale nr. 3.554/2017, şi ale art. 9 din Metodologia de organizare şi funcţionare a învăţământului profesional de stat, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice nr. 5.033/2016,în conformitate cu Hotărârea Guvernului nr. 26/2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei Naţionale, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul educaţiei naţionale, interimar, emite prezentul ordin. Articolul 1Se aprobă Calendarul etapelor şi acţiunilor pentru stabilirea cifrei de şcolarizare în învăţământul dual şi în învăţământul profesional pentru anul şcolar 2020-2021, prevăzut în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2Se aprobă modelele pentru avizarea de către comitetul local de dezvoltare a parteneriatului social, Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic şi unitatea administrativ-teritorială a proiectului cifrei de şcolarizare în învăţământul dual şi în învăţământul profesional, prevăzute în anexele nr. 2-4, care fac parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 3Direcţia generală învăţământ secundar superior şi educaţie permanentă, Direcţia minorităţi, Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic, inspectoratele şcolare şi unităţile de învăţământ profesional şi tehnic duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Articolul 4 Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul educaţiei naţionale, interimar, Valer-Daniel Breaz ANEXA Nr. 1CALENDARUL etapelor şi acţiunilor pentru stabilirea cifrei de şcolarizare în învăţământul dual şi în învăţământul profesional pentru anul şcolar 2020-2021
Nr. crt. |
Etapa/Acţiunea |
Termen de finalizare etapă/acţiune Perioada |
Informarea operatorilor economici şi a autorităţilor publice locale cu privire la intrarea în vigoare a Calendarului etapelor şi acţiunilor pentru stabilirea cifrei de şcolarizare în învăţământul dual şi în învăţământul profesional pentru anul şcolar 2020-2021 |
1 |
Inspectoratul şcolar judeţean/Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti (ISJ/ISMB) realizează, cu sprijinul camerelor de comerţ şi al instituţiilor reprezentate în comitetele locale de dezvoltare a parteneriatului social (CLDPS), acţiuni de informare şi popularizare în rândul operatorilor economici şi al unităţilor de învăţământ profesional şi tehnic privind calendarul etapelor şi acţiunilor pentru stabilirea cifrei de şcolarizare în învăţământul dual şi în învăţământul profesional pentru anul şcolar 2020-2021. ISJ/ISMB publică pe site-ul instituţiei calendarul etapelor şi acţiunilor pentru stabilirea cifrei de şcolarizare în învăţământul dual şi în învăţământul profesional pentru anul şcolar 2020-2021. |
până la 30 septembrie 2019 |
2 |
ISJ/ISMB informează autorităţile administraţiei publice locale cu privire la rolurile acestora în stabilirea cifrei de şcolarizare şi încheierea contractelor de parteneriat pentru învăţământul dual. |
până la 30 septembrie 2019 |
Realizarea propunerilor privind locurile în învăţământul dual şi în învăţământul profesional |
Învăţământ dual |
3 |
Operatorii economici transmit la Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic (CNDIPT) solicitările de şcolarizare în învăţământul dual, conform modelului de solicitare din anexa nr. 2 la Metodologia de organizare şi funcţionare a învăţământului dual, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei naţionale nr. 3.554/2017, prezentat şi în anexa care face parte integrantă din prezentul calendar. NOTĂ: Solicitările operatorilor economici se pot transmite prin e-mail la adresa registratura.cndipt@gmail.com. |
până la 22 noiembrie 2019 |
Nr. crt. |
Etapa/Acţiunea |
Termen de finalizare etapă/acţiune Perioada |
4 |
CNDIPT centralizează solicitările operatorilor economici şi transmite către inspectoratele şcolare şi unităţile administrativ-teritoriale pe raza cărora s-a solicitat şcolarizarea situaţia solicitărilor operatorilor economici pentru şcolarizare în învăţământul dual. |
până la 29 noiembrie 2019 |
5 |
ISJ/ISMB analizează solicitările operatorilor economici, în conformitate cu obligaţiile prevăzute la art. 23 alin. (6)-(8) din Metodologia de organizare şi funcţionare a învăţământului dual, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei naţionale nr. 3.554/2017, şi transmit la CNDIPT situaţia cu locurile propuse, ca răspuns la aceste solicitări. |
până la 6 decembrie 2019 |
6 |
CNDIPT analizează gradul de satisfacere al solicitărilor operatorilor economici, motivele de nesatisfacere ale acestora la nivel judeţean şi iniţiază, după caz, demersuri pentru identificarea soluţiilor de satisfacere la nivel regional a solicitărilor care, din motive obiective, nu pot fi satisfăcute la nivel judeţean. CNDIPT formulează propuneri pentru creşterea gradului de satisfacere a solicitărilor operatorilor economici. |
până la 11 decembrie 2019 |
7 |
ISJ/ISMB definitivează situaţia cu locurile propuse pentru învăţământul dual, conform anexei nr. 3 la ordin. |
până la 12 decembrie 2019 |
Învăţământ profesional |
8 |
Operatorii economici înaintează unităţilor de învăţământ profesional şi tehnic sau inspectoratelor şcolare solicitările de şcolarizare în învăţământul profesional pentru anul şcolar 2020-2021, conform modelului prevăzut în anexa la prezentul calendar. |
până la 22 noiembrie 2019 |
9 |
Unităţile de învăţământ profesional şi tehnic1 încheie contracte-cadru cu operatorii economici pentru formarea profesională a elevilor prin învăţământul profesional de stat şi înaintează la ISJ/ISMB propunerea privind numărul de locuri în învăţământul profesional, împreună cu contractele-cadru încheiate. |
până la 29 noiembrie 2019 |
10 |
ISJ/ISMB analizează solicitările operatorilor economici şi transmite la CNDIPT situaţia cu locurile propuse la învăţământul profesional, ca răspuns la aceste solicitări, conform anexei nr. 4 la ordin. |
până la 6 decembrie 2019 |
11 |
CNDIPT analizează gradul de satisfacere al solicitărilor operatorilor economici, motivele de nesatisfacere ale acestora la nivel judeţean şi formulează propuneri pentru creşterea gradului de satisfacere a solicitărilor operatorilor economici. |
până la 11 decembrie 2019 |
12 |
ISJ/ISMB definitivează situaţia cu locurile propuse la învăţământul profesional, conform anexei nr. 4 la ordin. |
până la 12 decembrie 2019 |
Analiza şi avizarea propunerilor locurilor solicitate de operatorii economici pentru învăţământul profesional şi învăţământul dual |
13 |
ISJ/ISMB organizează şedinţă CLDPS pentru analiza şi avizarea numărului de locuri pentru învăţământul profesional şi pentru învăţământul dual. La şedinţa CLDPS participă reprezentanţii operatorilor economici care au solicitat şcolarizare în învăţământul dual, ai unităţilor administrativ-teritoriale pe raza cărora s-a solicitat şcolarizarea în învăţământul dual de către operatorii economici şi directorii unităţilor de învăţământ propuse să şcolarizeze învăţământul dual. |
12-19 decembrie 2019 |
14 |
ISJ/ISMB transmite la unităţile de învăţământ şi la unităţile administrativ-teritoriale pe raza cărora se află unităţile de învăţământ respective situaţia locurilor repartizate pentru învăţământul dual, conform modelului din anexa nr. 2 la ordin. ISJ/ISMB informează unităţile de învăţământ cu privire la numărul de locuri repartizat pentru învăţământul profesional, avizat de CLDPS şi CNDIPT. ISJ/ISMB transmite la CNDIPT proiectul cifrei de şcolarizare la învăţământul dual şi învăţământul profesional, conform anexelor nr. 2-4 la ordin. |
16-20 decembrie 2019 |
15 |
Unităţile de învăţământ care au cifră de şcolarizare avizată de ISJ/ISMB pentru învăţământul dual încheie contractele de parteneriat cu operatorii economici şi cu unitatea administrativ-teritorială pe raza căreia se află unitatea de învăţământ şi transmit la inspectoratul şcolar copii ale contractelor. |
până la 17 ianuarie 2020 |
16 |
ISJ/ISMB organizează şedinţă CLDPS pentru analiza şi avizarea numărului de locuri pentru învăţământul profesional şi tehnic. NOTĂ: Planificarea întâlnirilor de lucru ale CLDPS se realizează cu consultarea coordonatorului regional din partea CNDIPT, instituţie care asigură coordonarea metodologică a activităţilor CLDPS. La întâlnirile CLDPS participă coordonatorii regionali din partea CNDIPT. |
13-17 ianuarie 2020 |
17 |
ISJ/ISMB aprobă proiectul planului de şcolarizare în consiliul de administraţie. |
până la 20 ianuarie 2020 |
1 Cu excepţia celor aflate în proces de reorganizare.
Nr. crt. |
Etapa/Acţiunea |
Termen de finalizare etapă/acţiune Perioada |
18 |
ISJ/ISMB elaborează varianta finală a proiectului cifrei de şcolarizare şi o transmite la Ministerul Educaţiei Naţionale şi la CNDIPT. Varianta finală a proiectului cifrei de şcolarizare transmisă la CNDIPT va fi însoţită de copii ale contractelor de parteneriat încheiate de unităţile de învăţământ cu operatorii economici şi cu unitatea administrativ-teritorială pe raza căreia se află unitatea de învăţământ, pentru învăţământul dual. Varianta finală a proiectului cifrei de şcolarizare cuprinde anexele nr. 2-4 la ordin şi anexele referitoare la învăţământul liceal, profesional, dual şi postliceal, conform Metodologiei privind fundamentarea cifrei de şcolarizare pentru învăţământul preuniversitar de stat, evidenţa efectivelor de antepreşcolari, preşcolari şi elevi şcolarizaţi în unităţile de învăţământ particular, precum şi emiterea avizului conform în vederea organizării reţelei unităţilor de învăţământ preuniversitar pentru anul şcolar 2020-2021, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei naţionale nr. 5.090/2019. |
până la 20 ianuarie 2020 |
19 |
CNDIPT transmite Ministerului Educaţiei Naţionale situaţia centralizatoare a planului de şcolarizare pentru învăţământul profesional şi învăţământul dual, precum şi Nota de informare privind avizarea de către CLDPS şi CNDIPT a cifrei de şcolarizare pentru învăţământul profesional şi tehnic. |
27 ianuarie 2020 |
NOTĂ: Modelul Contratului-cadru pentru formarea profesională a elevilor prin învăţământul profesional de stat este cel din anexa nr. 1 la Metodologia de organizare şi funcţionare a învăţământului profesional de stat, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice nr. 5.033/2016. Modelul Contractului de parteneriat pentru formarea profesională a elevilor prin învăţământul dual este cel din anexa nr. 1 la Metodologia de organizare şi funcţionare a învăţământului dual, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei naţionale nr. 3.554/2017. ANEXĂla calendar
|
(Antet operator economic) |
(Nr. de înregistrare) |
Solicitare de şcolarizare în învăţământul dual pentru anul şcolar 2020-2021 1. Date privind operatorul economic 1.1. Denumirea operatorului economic: ........ ................ ................ ................ ........ ............. CIF/CUI: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ 1.2. Adresa: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ 1.3. Date de contact: Telefon: ........ ................ ................ Fax: ........ ................ ................ .............. E-mail: ........ ................ ........ ............... Pagină web: ........ ................ ................ 1.4. Persoana de contact: Numele şi prenumele: ........ ................ ................ ................ .......... Funcţia: ........ ................ ................ ................ ................ ............ Date de contact: Telefon: ........ ........ ............ Fax: ........ ................ ........ .............. E-mail: ........ ............ 2. Solicitarea de şcolarizare Solicităm includerea următoarelor calificări în planul de şcolarizare pentru învăţământul dual în anul şcolar 2020-2021:
Calificarea profesională solicitată1 |
Numărul de locuri solicitate |
|
|
|
|
3. Precizări privind unitatea/unităţile administrativ-teritorială/administrativ-teritoriale pe raza căreia/cărora se solicită şcolarizare şi preferinţe privind unitatea de învăţământ pentru încheierea contractului de parteneriat
Judeţul |
Localitatea |
Unitatea de învăţământ parteneră preferată2 |
|
|
|
|
|
|
1 Se completează conform nomenclatoarelor calificărilor profesionale pentru care se asigură pregătirea prin învăţământul preuniversitar, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 844/2002, cu modificările şi completările ulterioare. 2 Indicarea preferinţei pentru o unitate de învăţământ este opţională. Alocarea pe unităţi de învăţământ a cifrei de şcolarizare în învăţământul profesional dual se va realiza ţinând cont de preferinţele operatorilor economici şi în funcţie de posibilităţile de constituire a formaţiunilor de studii, cu respectarea reglementărilor referitoare la efectivele minime şi maxime de elevi, în conformitate cu art. 63 alin. (1) lit. e1), e2) şi e3) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare. Menţionăm că vom asigura pregătirea practică a elevilor în cadrul unităţii noastre, în conformitate cu standardele de pregătire profesională în vigoare. Menţionăm că vom acorda pentru fiecare elev, conform numărului de locuri solicitate, bursă la nivelul celei acordate din fonduri publice.3 Menţionăm că vom angaja cheltuieli pentru formarea de calitate a elevilor, cheltuieli care vor fi negociate şi detaliate în contractul de parteneriat pe care îl vom încheia cu unitatea de învăţământ şi unitatea administrativ-teritorială pe raza căreia se află unitatea şcolară la care vor fi alocate locurile aprobate pentru şcolarizare în învăţământul profesional dual. Data: ........ ............ Reprezentant legal, Funcţia ........ ................ ................ ........ ............. Numele şi prenumele ........ ................ .............. Semnătură [ştampilă] ........ ................ ............. 3 Cerinţă în conformitate cu art. 25 alin. (4) lit. c) din Legea nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare.
|
|
(Antet operator economic) |
(Nr. de înregistrare) |
Solicitare de şcolarizare în învăţământul profesional pentru anul şcolar 2020-2021 1. Date privind operatorul economic 1.1. Denumirea operatorului economic: ........ ................ ................ ................ ........ ............. CIF/CUI: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ 1.2. Adresa: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ 1.3. Date de contact: Telefon: ........ ................ ................ Fax: ........ ................ ................ .............. E-mail: ........ ................ ........ ............... Pagină web: ........ ................ ................ 1.4. Persoana de contact: Numele şi prenumele: ........ ................ ................ ................ .......... Funcţia: ........ ................ ................ ................ ................ ............ Date de contact: Telefon: ........ ........ ............ Fax: ........ ................ ........ .............. E-mail: ........ ............ 2. Solicitarea de şcolarizare Solicităm includerea următoarelor calificări în planul de şcolarizare pentru învăţământul profesional în anul şcolar 2020-2021:
Calificarea/Calificările profesională(e) solicitată(e)1 |
Numărul de locuri solicitate |
|
|
|
|
3. Precizări privind unitatea de învăţământ parteneră Avem o unitate de învăţământ parteneră/cu care dorim să colaborăm pentru practica elevilor din învăţământul profesional în anul şcolar 2020-2021 în calificările mai sus menţionate. Da Precizaţi unitatea de învăţământ parteneră ........ ................ ........ ............. Nu 4. Precizări privind asigurarea stagiilor de practică a elevilor la operatorul de practică
Calificarea/Calificările profesională(e) solicitată(e) |
Vom asigura efectuarea stagiilor de practică a elevilor |
|
Da/Nu2 |
Observaţii3 |
|
|
|
|
|
|