Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.5076 din 05.12.2014

pentru aprobarea Metodologiei privind recrutarea şi selecţia lectorilor de limba română care urmează să predea cursuri de limbă, literatură, cultură şi civilizaţie românească în universităţi din străinătate şi a Regulamentului privind funcţionarea Corpului lectorilor în cadrul Institutului Limbii Române
ACT EMIS DE: Ministerul Educatiei Nationale
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 952 din 29 decembrie 2014



SmartCity1

În conformitate cu dispoziţiile Hotărârii Guvernului nr. 837/2014 privind înfiinţarea şi funcţionarea lectoratelor de limbă, literatură, cultură şi civilizaţie românească în universităţi din străinătate,luând în considerare dispoziţiile Hotărârii Guvernului nr. 34/1999 privind înfiinţarea Institutului Limbii Române, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 185/2013 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei Naţionale, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul educaţiei naţionale şi ministrul delegat pentru învăţământ superior, cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică emit prezentul ordin. Articolul 1Se aprobă Metodologia privind recrutarea şi selecţia lectorilor de limba română care urmează să predea cursuri de limbă, literatură, cultură şi civilizaţie românească în universităţi din străinătate, prevăzută în anexa nr. 1. Articolul 2Se aprobă Regulamentul privind funcţionarea Corpului lectorilor în cadrul Institutului Limbii Române, prevăzut în anexa nr. 2. Articolul 3La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 4.653/2008 pentru aprobarea Metodologiei privind recrutarea, selecţia, încadrarea şi evaluarea lectorilor români care urmează să predea cursuri de limbă, cultură şi civilizaţie românească la universităţi din străinătate, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 553 din 22 iulie 2008, Partea I. Articolul 4Institutul Limbii Române asigură ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin. Articolul 5Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul educaţiei naţionale, Remus Pricopie p. Ministrul delegat pentru învăţământ superior, cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică, Gigel Paraschiv, secretar de stat
ANEXA Nr. 1METODOLOGIE privind recrutarea şi selecţia lectorilor de limba română care urmează să predea cursuri de limbă, literatură, cultură şi civilizaţie românească în universităţi din străinătate Capitolul IDISPOZIŢII GENERALE Articolul 1În sensul prezentei metodologii, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii: a)lectorat de limba română - mod specific de organizare a cursurilor de limbă, literatură, cultură şi civilizaţie românească într-o universitate din străinătate, prin Institutul Limbii Române; b)post de lector de limba română la o universitate din străinătate - poziţia ocupată în cadrul Corpului lectorilor de limba română din cadrul Institutului Limbii Române, indiferent de funcţia didactică; c)Corpul lectorilor - compartiment în cadrul Institutului Limbii Române prin care se asigură funcţionarea lectoratelor de limbă, literatură, cultură şi civilizaţie românească în universităţi din străinătate; d)mandat/misiune în străinătate a lectorului de limba română - perioada în care lectorul de limba română promovează limba, literatura, cultura şi civilizaţia românească într-o universitate din străinătate prin activităţi didactice, activităţi de cercetare, activităţi ştiinţifice etc. Articolul 2 (1) Lectoratul de limba română se înfiinţează şi funcţionează într-o universitate din străinătate, în baza acordurilor interguvernamentale, interministeriale sau a protocoalelor interinstituţionale încheiate între Institutul Limbii Române şi universitatea respectivă.(2) Lectorul de limba română este cadru didactic, cu minimum 2 ani vechime la catedră, titular într-o instituţie/unitate de învăţământ românească acreditată sau autorizată, numit prin ordin al ministrului educaţiei naţionale să predea cursuri de limbă, literatură, cultură şi civilizaţie românească la universităţi din străinătate, în urma promovării concursului organizat de către Institutul Limbii Române. Capitolul IIOrganizarea concursurilor Secţiunea 1Propunerile de organizare a concursurilor Articolul 3 (1) În interesul promovării limbii, literaturii, culturii şi civilizaţiei româneşti în străinătate, Institutul Limbii Române organizează concursuri pentru ocuparea, pe perioadă determinată, a posturilor de lector de limba română.(2) Posturile de lector de limba română la o universitate din străinătate se ocupă prin concurs, în conformitate cu prezenta metodologie. Articolul 4 (1) Propunerea de organizare a concursului pentru ocuparea unui post de lector de limba română se face de către Compartimentul lectorate din cadrul Institutului Limbii Române, prin referat.(2) Lista posturilor de lector de limba română propuse pentru ocuparea prin concurs se aprobă de către directorul Institutului Limbii Române. Secţiunea a 2-aAnunţul de organizare a concursului Articolul 5(1) Institutul Limbii Române are obligaţia să publice, cu cel puţin 15 zile lucrătoare înainte de data stabilită pentru prima probă a concursului pentru ocuparea unui post de lector de limba română, anunţul privind concursul în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, într-un cotidian de largă circulaţie, la sediul Institutului Limbii Române, pe site-ul web al Institutului Limbii Române şi pe site-ul web al Ministerului Educaţiei Naţionale.(2) Anunţul conţine cel puţin următoarele informaţii:a)descrierea lectoratului pentru care se organizează concursul: ţara, universitatea etc.; b)calendarul concursului; c)decizia comisiei de concurs privind lansarea concursului în mediul universitar sau în mediul preuniversitar ori în ambele, în funcţie de solicitările partenerului străin şi de structura lectoratului; d)lista documentelor din dosarul de concurs; e)cerinţe particulare formulate de către universitatea din străinătate, dacă există; f)adresa la care trebuie transmis dosarul de concurs; g)datele de contact ale persoanei care asigură secretariatul comisiei de concurs. Secţiunea a 3-aConcursul Articolul 6 (1) Concursul constă în:a)evaluarea dosarului de concurs; b)interviu; c)desemnarea lectorului. (2) Fiecare candidat obţine un punctaj calculat ca suma dintre punctajul obţinut la evaluarea dosarului şi punctajul obţinut la interviu.(3) Punctajul maxim este de 100 de puncte.(4) Sunt declaraţi admişi candidaţii care obţin minimum 55 de puncte.(5) Rezultatele evaluării dosarului şi ale interviului, precum şi rezultatele finale ale concursului se afişează pe pagina web a Institutului Limbii Române, conform calendarului. Articolul 7În vederea înscrierii la concursul pentru ocuparea unui post de lector de limba română la o universitate din străinătate, candidatul întocmeşte un dosar, în format tipărit şi pe suport electronic (CD, DVD etc.), care conţine următoarele documente: a)opis al documentelor cuprinse în dosar, semnat de către candidat; b)cererea de înscriere la concurs, semnată de către candidat, conform anexei nr. 1; c)copie a documentului de identitate; d)copie a certificatului de căsătorie sau alt document care face dovada schimbării numelui, dacă este cazul; e)adeverinţă medicală cu menţiunea „apt pentru muncă“; f)adeverinţa privind statutul de titular al candidatului într-o instituţie/unitate de învăţământ acreditată sau autorizată şi privind vechimea în învăţământ; g)copii ale diplomelor care atestă studiile candidatului: licenţă, master, doctorat, postdoctorat; în cazul în care diplomele de studii au fost obţinute în străinătate, vor fi însoţite de documente privind recunoaşterea sau echivalarea acestora în România; h)adeverinţă privind calitatea de doctorand, dacă este cazul; i)adeverinţă privind gradul didactic, pentru candidaţii proveniţi din învăţământul universitar; j)copie a documentului privind gradul didactic, pentru candidaţii proveniţi din învăţământul preuniversitar; k)curriculum vitae în format european, în limba română şi în limba engleză sau în limba ţării pentru care se aplică; l)lista lucrărilor de specialitate; m)lista evenimentelor ştiinţifice, proiectelor de cercetare etc. la care a participat candidatul; n)certificat de competenţă lingvistică pentru o limbă străină sau un document echivalent; o)proiect de activitate didactică pentru un ciclu complet de studii de 3 ani, în limba română şi în limba engleză sau în limba ţării pentru care se aplică, precum şi un rezumat al acestuia; p)două recomandări în limba română, cu traducere în limba engleză sau în limba ţării pentru care se aplică, din care cel puţin una să fie din partea unui reprezentant al instituţiei/unităţii de învăţământ în care candidatul este titular; q)alte documente conform cerinţelor particulare postului de lector pentru care candidează. Articolul 8(1) Proiectul de activitate didactică are maximum 2.000 de cuvinte, iar rezumatul acestuia are maximum 300 de cuvinte. Acestea se redactează cu caractere Times New Roman, la 1,5 rânduri.(2) În elaborarea proiectului, candidaţii vor face referire şi vor avea în vedere următoarele secţiuni:a)Mediul cultural şi educaţional în care va funcţiona lectoratul; b)Proiectarea unui parcurs didactic relevant, orientat spre nevoile cursanţilor; c)Competenţele specifice; d)Competenţe de comunicare interpersonală şi instituţională; e)Valoarea adăugată. Articolul 9 (1) Dosarul de concurs se depune în format tipărit şi pe suport electronic, în termenul stabilit prin calendarul concursului, la Institutul Limbii Române, direct sau prin intermediul serviciilor poştale ori de curierat care permit confirmarea primirii în termen de 30 de zile de la data publicării anunţului privind concursul. (2) Se evaluează numai dosarele complete. Articolul 10 (1) Evaluarea dosarelor se face în conformitate cu Grila de evaluare a dosarului de concurs prevăzută în anexa nr. 2.(2) Fiecare membru al comisiei de concurs evaluează şi punctează dosarele candidaţilor.(3) Punctajul final la evaluarea dosarului este media aritmetică a punctajelor acordate de către membrii comisiei.(4) Punctajul maxim care se acordă pentru dosar este de 70 de puncte, iar punctajul minim necesar este de 35 de puncte.(5) Rezultatele evaluării dosarelor se publică pe site-ul web al Institutului Limbii Române, în termen de două zile de la data evaluării prevăzute în calendarul concursului. Articolul 11 (1) Sunt acceptaţi la proba de interviu candidaţii care au obţinut punctajul minim necesar la evaluarea dosarului.(2) Interviul se susţine în faţa comisiei de concurs, în prezenţa a minimum 4 dintre membrii acesteia, la data stabilită în calendarul concursului, şi constă în:

susţinerea proiectului didactic de activitate pentru un ciclu de studii (3 ani), propus de către candidat;

discuţii pe tema predării limbii române ca limbă străină, a activităţii de lector de limba română etc.
(3) Fiecare membru al comisiei punctează candidatul, conform grilei de interviu prevăzute în anexa nr. 3.(4) Membrii comisiei pot adresa întrebări candidatului în legătură cu proiectul prezentat, cu activitatea de lector de limba română pe care urmează să o desfăşoare, cu activitatea de promovare a limbii, culturii şi civilizaţiei româneşti în ţara pentru care aplică etc.(5) Punctajul final la proba de interviu este media aritmetică a punctajelor acordate de către membrii comisiei.(6) Punctajul maxim care se acordă la interviu este de 30 de puncte, iar punctajul minim necesar este de 20 de puncte.(7) Rezultatele interviului se publică pe site-ul web al Institutului Limbii Române, în termen de două zile de la data probei.
Articolul 12 (1) Concursul se consideră finalizat după desemnarea de către universitatea din străinătate a lectorului de limba română dintre candidaţii admişi.(2) În cazul în care postul scos la concurs nu a fost ocupat, concursul poate fi reluat, cu respectarea integrală a procedurilor.
Secţiunea a 4-aComisia de concurs Articolul 13 (1) Comisia de concurs pentru ocuparea posturilor de lector de limba română se numeşte prin ordin al ministrului educaţiei naţionale.(2) Comisia de concurs este formată din 7 membri permanenţi şi 3 membri supleanţi:

directorul Institutului Limbii Române - preşedinte;

2 reprezentanţi ai Ministerului Educaţiei Naţionale;

1 reprezentant al Ministerului Afacerilor Externe;

3 specialişti în predarea limbii române (cadre didactice universitare, cercetători etc.);

3 membri supleanţi.
(3) În cazul indisponibilităţii participării unui membru permanent la lucrările comisiei, acesta poate fi înlocuit de către un membru supleant.(4) Hotărârea comisiei este validă dacă întruneşte majoritatea simplă.
Articolul 14Comisia de concurs are următoarele atribuţii: a)decide lansarea concursului pentru candidaţii din mediul universitar sau din mediul preuniversitar ori din ambele; b)evaluează dosarele candidaţilor; c)evaluează candidaţii la proba de interviu; d)transmite Compartimentului lectorate al Institutului Limbii Române rezultatele evaluării dosarelor şi pe cele de la interviu, pentru a fi comunicate candidaţilor.
Secţiunea a 5-aContestaţii Articolul 15 (1) Contestaţiile pot fi depuse exclusiv pentru nerespectarea procedurilor legale de concurs.(2) În situaţia în care un candidat deţine elemente care pot demonstra nerespectarea procedurilor legale de concurs, candidatul poate formula contestaţie în termen de două zile de la comunicarea rezultatului.(3) Contestaţia se formulează în scris, se înregistrează la Institutul Limbii Române şi se soluţionează de către comisia de contestaţii.(4) Comisia de contestaţii este numită prin decizie a directorului Institutului Limbii Române şi este alcătuită din 3 membri. Articolul 16Rezultatele concursului se publică pe site-ul Institutului Limbii Române în termen de două zile lucrătoare de la finalizarea concursului.
Capitolul IIIDispoziţii finale Articolul 17(1) Numirea pe postul de lector de limba română la universitatea din străinătate se face prin ordin al ministrului educaţiei.(2) Institutul Limbii Române încheie contracte de muncă pe perioadă determinată cu lectorii de limba română pe durata misiunii în străinătate. Articolul 18Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezenta metodologie.
ANEXA Nr. 1la metodologie Cerere de înscriere la concurs Subsemnatul(a), ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ..........., având titlul/gradul didactic ........ ................ ................ ................ ................ ................ ........ .............., născut(ă) la data de ........ ................, cu domiciliul în localitatea ........ ................ ........ .............., judeţul/sectorul ........ ........ .............., str. ........ ................ .........., nr. ......, bl. ......, sc. ....., et. ...., ap. ......, telefon ........ ........, absolvent(ă) în anul .......... al (a) Facultăţii de ........ ................ ................ ........ ............. din cadrul Universităţii ........ ................ ................ ............, specializarea ........ ...........,........ ........ ..............., titular la ........ ................ ................ ................ ........ ..........., cu o vechime în învăţământ de .............. ani, (instituţia/unitatea de învăţământ) vă rog să îmi aprobaţi înscrierea la concursul pentru ocuparea postului de lector de limba română de la ........ ................ ................ ........ ............... . (universitatea, ţara) Declar pe propria răspundere, cunoscând prevederile
Legii nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările şi completările ulterioare, privind falsul în declaraţii, că toate informaţiile din dosarul meu de concurs sunt reale, iar proiectul prezentat nu este un plagiat, fiind creaţia mea. Data ............. Semnătura........ ........ ANEXA Nr. 2la metodologie Grilă de evaluare a dosarului de concurs

Nr. crt. Criteriul de evaluare1 Criteriul de punctare Punctajul
Domeniul de licenţă Specializarea
1 Studii universitare de bază2 Limba şi literatură Limbă şi literatură română 15 puncte
Altă specializare 14 puncte
Limbi moderne aplicate Toate specializările 14 puncte
Istorie, Ştiinţe ale comunicării, Studii culturale (în limba română) Toate specializările 12 puncte
2 Masterat Masterat filologie Limba şi literatura română 5 puncte
Altă specializare 4 puncte
Masterat istorie 3 puncte
Masterat în studii culturale 3 puncte
Masterat în ştiinţele comunicării 3 puncte
Masterat în alt domeniu 2 puncte
3 Doctorat Doctorat în filologie 10 puncte
Doctorat în istorie 9 puncte
Doctorat în studii culturale 9 puncte
Doctorat în ştiinţele comunicării 9 puncte
Doctorat în alte domenii 8 puncte
Doctorand 4 puncte
4 Cunoaşterea limbii ţării în care funcţionează lectoratul Specializare universitară în limba ţării partenere 5 puncte
Certificat/Atestat de cunoaştere a limbii ţării în care funcţionează lectoratul 5 puncte pentru nivelul C
4 puncte pentru nivelul B
3 puncte pentru nivelul A
Nr. crt. Criteriul de evaluare1 Criteriul de punctare Punctajul
Domeniul de licenţă Specializarea
5 Gradul didactic Asistent universitar 7 puncte
Lector universitar 8 puncte
Conferenţiar universitar 9 puncte
Profesor universitar 10 puncte
Profesor în învăţământul preuniversitar 6 puncte - gradul didactic I
5 puncte - gradul didactic II
3 puncte - gradul didactic definitiv
6 Experienţă în predarea limbii române pentru străini Lector de limba română 5 puncte
An pregătitor 4 puncte
Cursuri de vară 3 puncte
Alte cursuri de limba română ca limbă străină 2 puncte
7 Activitatea ştiinţifică3 Lucrări de specialitate, participări la evenimente ştiinţifice, la proiecte de cercetare etc. Între 1-10 puncte
8 Cerinţe ale partenerului Între 1-10 puncte

1 La criteriile 1-6 se acordă punctajul cel mai mare. Nu se cumulează punctaje aferente aceluiaşi criteriu. 2 Pentru absolvenţii din seriile anterioare, comisia de selecţie va proceda la încadrarea/echivalarea domeniilor de licenţă/masterat/doctorat, dacă este cazul. 3 La criteriul 7 punctarea poate ţine cont de structura şi particularităţile lectoratului. ANEXA Nr. 3la metodologie Grila de interviu A. Evaluarea proiectului (maximum18 puncte)

Nr. crt. Domenii Aspecte/Teme evaluate Punctajul maxim
1. Cunoaşterea mediului cultural şi educaţional (4 puncte) - aspecte specifice culturii cu impact asupra sistemului educaţional 0,8 puncte
- particularităţi ale lectoratului pentru care a aplicat candidatul 0,8 puncte
- cunoaşterea planurilor de învăţământ existente 0,8 puncte
- contacte personale în mediul educaţional al lectoratului relevante pentru activitatea didactică 0,8 puncte
- competenţe de comunicare în limba ţării-gazdă/într-o limbă de circulaţie internaţională 0,8 puncte
2. Proiectarea unui parcurs didactic relevant, orientat spre nevoile cursanţilor (6 puncte) - scopul şi relevanţa proiectului 0,75 puncte
- conţinuturi moderne, semnificative, bine structurate 0,75 puncte
- o viziune modernă asupra procesului didactic 0,75 puncte
- eficienţa tehnicilor de interacţiune didactică 0,75 puncte
- cunoaşterea instrumentelor de lucru disponibile (planul-cadru european, manuale etc.) 0,75 puncte
- capacitatea de elaborare a unor materiale didactice 0,75 puncte
- capacitatea de monitorizare şi evaluare a progresului studenţilor 0,75 puncte
- capacitatea de motivare a studenţilor pentru studierea limbii române 0,75 puncte
Nr. crt. Domenii Aspecte/Teme evaluate Punctajul maxim
3. Competenţe specifice (4 puncte) - competenţe specifice acumulate în activitatea desfăşurată până la momentul aplicaţiei 0,8 puncte
- fructificarea experienţei didactice şi/sau ştiinţifice relevante 0,8 puncte
- capacitatea de a elabora un proiect de activitate didactică 0,8 puncte
- competenţe avansate de redactare 0,8 puncte
- capacitate de inovare 0,8 puncte
4. Competenţe de comunicare interpersonală şi instituţională (2 puncte) - abilităţi de comunicare interculturală 0,5 puncte
- capacitatea de a stabili relaţii de colaborare instituţională 0,5 puncte
- abilităţi de comunicare cu studenţii 0,5 puncte
- strategii de a atrage noi studenţi în programele de limba română 0,5 puncte
5. Valoare adăugată (2 puncte) - competenţe pentru predarea limbii române ca limbă străină 0,5 puncte
- beneficii pentru studenţi 0,5 puncte
- beneficii pentru dezvoltarea personală 0,5 puncte
- capacitatea de a stabili contacte instituţionale pe termen lung 0,5 puncte

B. Evaluarea susţinerii proiectului şi a participării la discuţii (maximum 12 puncte)

Nr. crt. Criteriu de evaluare Punctaj maxim
1. Comportamentul comunicativ adecvat situaţional 2 puncte
2. Capacitatea de structurare a conţinuturilor prezentate 2 puncte
3. Capacitatea de sinteză şi de captare a esenţialului 2 puncte
4. Capacitatea de a dialoga, elaborând răspunsuri relevante la întrebări 2 puncte
5. Capacitate de argumentare şi asertivitate 2 puncte
6. Deschidere comunicativă, spontaneitate, originalitate 2 puncte

ANEXA Nr. 2REGULAMENT privind funcţionarea Corpului lectorilor în cadrul Institutului Limbii Române Capitolul IDispoziţii generale Articolul 1Prezentul regulament stabileşte cadrul general privind încadrarea lectorilor de limba română la Institutul Limbii Române, drepturile şi obligaţiile acestora, cadrul general de realizare a evaluării calităţii corpului lectorilor de limba română, principiile şi metodele de evaluare referitoare la activitatea didactică, cercetarea ştiinţifică şi implicarea lectorilor de limba română în acţiuni de promovare a limbii, literaturii, culturii şi civilizaţiei româneşti. Articolul 2Calitatea corpului lectorilor de limba română se referă la cunoştinţele de specialitate şi potenţialul de cercetare ştiinţifică, la capacitatea didactică de transmitere a cunoştinţelor către studenţi, de promovare a limbii, literaturii, culturii şi civilizaţiei româneşti în străinătate, la deontologia profesională a lectorilor de limba română, precum şi la prestigiul profesional şi recunoaşterea internaţională a acestora şi a lectoratelor de limba română. Articolul 3(1) Corpul lectorilor de limba română este o structură în cadrul Institutului Limbii Române prin care se asigură funcţionarea lectoratelor de limbă, literatură, cultură şi civilizaţie românească în universităţi din străinătate.(2) Lectorii de limba română aflaţi la universităţi din străinătate se preiau de către Institutul Limbii Române şi se încadrează în Corpul lectorilor de limba română. Articolul 4Institutul Limbii Române poate încheia protocoale de colaborare cu universităţi din ţară şi din străinătate privind formarea profesională, evaluarea anuală şi la final de mandat a lectorilor de limba română, organizarea de activităţi specifice. Capitolul IIÎncadrarea lectorilor de limba română Secţiunea 1Dispoziţii generale Articolul 5Lectorul de limba română este numit anual prin ordin al ministrului educaţiei, astfel: a)în primul an de mandat, în urma promovării concursului şi a desemnării de către universitatea parteneră; b)în următorii ani ai mandatului, în baza acordului universităţii partenere şi a aprobării date de către Institutul Limbii Române. Articolul 6(1) Institutul Limbii Române încheie contract individual de muncă pe durată determinată cu lectorul de limba română, pe durata misiunii în străinătate.(2) Pe durata misiunii în străinătate, raporturile de serviciu dintre lectorul de limba română şi instituţia sau unitatea de învăţământ în care este titular se suspendă.(3) Pe durata misiunii în străinătate, lectorului de limba română i se rezervă catedra/postul la instituţia/unitatea de învăţământ unde este titular, iar perioada în care funcţionează ca lector de limba română se consideră vechime în învăţământ. Articolul 7 (1) Un mandat de lector de limba română este de 3 ani, în baza aprobării Institutului Limbii Române, în urma evaluării anuale şi a confirmării obţinute din partea universităţii din străinătate.(2) Pe durata mandatului/misiunii în străinătate, lectorii de limba română sunt încadraţi în Corpul lectorilor de limba română. Secţiunea a 2-aDrepturile şi obligaţiile lectorilor de limba română Articolul 8 (1) Lectorii de limba română au drepturile şi obligaţiile care decurg din legislaţia în vigoare, din prezentul regulament, precum şi din contractul de muncă.(2) Lectorii de limba română au obligaţii şi răspunderi de natură profesională, materială şi morală, care garantează realizarea procesului instructiv-educativ. Articolul 9Lectorii de limba română au, în principal, următoarele drepturi: a)dreptul la plata, lunar, pe durata misiunii în străinătate, a unei sume echivalente salariului corespunzător postului deţinut la instituţia/unitatea de învăţământ unde este titular şi a unei indemnizaţii în valută, conform dispoziţiilor legale în vigoare; b)dreptul la concediu anual de odihnă, cu plată, în perioada vacanţelor universitare, cu durata de 40 de zile lucrătoare, proporţional cu perioada lucrată în anul respectiv, în funcţie de interesul învăţământului şi al celui în cauză; c)dreptul la plata, o dată pe an, a unui transport internaţional dus-întors, conform legislaţiei în vigoare; d)dreptul la paşaport de serviciu, conform legislaţiei în vigoare; e)dreptul la manuale, cărţi, materiale didactice, publicaţii de specialitate etc. Articolul 10Lectorilor de limba română le revin în principal următoarele obligaţii: a)obligaţia de a-şi desfăşura atribuţiile de serviciu cu responsabilitate, competenţă, eficienţă, corectitudine şi conştiinciozitate; b)obligaţia de a organiza, de a desfăşura, şi de a participa la activităţile profesionale, culturale care vizează promovarea limbii, literaturii române, a culturii şi civilizaţiei româneşti; c)obligaţia de a transmite Institutului Limbii Române:

planificarea activităţilor didactice, conform anexei nr. 1;

programele cursurilor;

fişa de activitate lunară, conform anexei nr. 2;

raportul anual format din Fişa anuală a activităţilor desfăşurate în cadrul universităţii, prevăzută în anexa nr. 3, Fişa de evaluare de către studenţi, prevăzută în anexa nr. 4 şi un raport scris privind activităţile desfăşurate pe parcursul respectivului an universitar;

fişa de autoevaluare anuală, prevăzută în anexa nr. 5;

raportul de mandat, care este o descriere a lectoratului (instituţional, administrativ), a evoluţiei acestuia, precum şi o prezentare a activităţilor de promovare a limbii, literaturii, culturii şi civilizaţiei româneşti pe perioada mandatului;

alte documente necesare evaluării profesionale, precum şi orice date sau informaţii necesare dosarului personal al lectorului de limba română; d)obligaţia de a comunica toate informaţiile solicitate de către Institutul Limbii Române şi Ministerul Educaţiei Naţionale privind activitatea din cadrul lectoratului; e)obligaţia morală de a acorda respectul reciproc şi sprijin colegilor săi în îndeplinirea obligaţiilor profesionale; f)obligaţia de a respecta regulamentul intern al universităţii în care funcţionează; g)obligaţia de a respecta legile statului pe teritoriul căruia îşi desfăşoară activitatea; h)obligaţia de a participa în calitate de evaluatori la sesiunile de atestare a cunoştinţelor de limba română organizate de către Institutul Limbii Române. Capitolul IIIEvaluarea activităţii lectorilor de limba română Articolul 11Evaluarea activităţii lectorilor de limba română se face anual şi în situaţii speciale, la solicitarea temeinic justificată a universităţii din străinătate, precum şi la final de mandat. Articolul 12 (1) Evaluarea are un caracter complex şi se referă la: activitatea didactică, activitatea de cercetare, acţiunile de promovare a limbii, literaturii, culturii şi civilizaţiei române, recunoaşterea internaţională a lectorilor de limba română etc.(2) Evaluarea lectorilor de limba română este responsabilitatea directorului Institutului Limbii Române care elaborează un raport de evaluare (sinteză) cuprinzând informaţii şi aprecieri din următoarele surse: autoevaluarea activităţii didactice şi de cercetare ştiinţifică, evaluarea realizată de către o comisie de evaluare şi evaluarea realizată de către studenţi.(3) Autoevaluarea se realizează anual, furnizează informaţii cu privire la activitatea anuală a lectorului de limba română şi are ca reper criteriile şi indicatorii din fişa de autoevaluare,(4) Evaluarea anuală de către comisia de evaluare se referă la activitatea didactică şi ştiinţifică, la activitatea de promovare a culturii şi civilizaţiei româneşti, precum şi la aspectele deontologice şi la calităţile comportamentale ale lectorilor de limba română. Aprecierea se face anual şi ori de câte ori este necesar, putând fi utilizate raportul anual, fişele de activitate lunară, alte documente transmise de lector sau de universitate, chestionare sau interviu de evaluare etc.(5) Comisia de evaluare anuală se aprobă prin decizie a directorului Institutului Limbii Române. Din comisia de evaluare anuală pot face parte şi specialişti externi. (6) Evaluarea la final de mandat se realizează de către o comisie de evaluare din care pot face parte şi specialişti externi, numită prin decizie a directorului Institutului Limbii Române.(7) Evaluarea la final de mandat vizează evoluţia lectoratului în perioada mandatului lectorului de limba română, activitatea de promovare a culturii şi civilizaţiei româneşti, precum şi evaluarea/aprecierea universităţii străine. Articolul 13Raportul scris, parte componentă a raportului anual, însoţit de documente justificative, are ca repere următoarele secţiuni: a)organizarea şi funcţionarea lectoratului, activitatea didactică; b)realizarea de materiale didactice şi auxiliare; c)dezvoltarea lectoratului pe parcursul anului universitar; d)activităţi de promovare a limbii, culturii şi civilizaţiei româneşti în ţara-gazdă; e)activitatea ştiinţifică; f)participarea la activităţi de formare continuă, la conferinţe, simpozioane, proiecte internaţionale etc. Articolul 14 (1) În urma evaluării anuale se acordă un punctaj şi un calificativ. Punctajul maxim este de 10 puncte, iar punctajul minim necesar pentru confirmarea continuării mandatului este de 7 puncte.(2) Corespondenţa dintre punctaj şi calificativ este următoarea:a)punctaj de minimum 9 puncte - calificativul „foarte bine“; b)punctaj de 7 sau 8 puncte - calificativul „bine“; c)punctaj de 5 sau 6 puncte - calificativul „satisfăcător“; d)punctaj de 4 puncte sau mai mic - calificativul „nesatisfăcător“. (3) Rezultatele evaluării anuale se comunică personal lectorului de limba română, prin Fişa de evaluare anuală, prevăzută în anexa nr. 6. Articolul 15Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din prezentul regulament. ANEXA Nr. 1la regulament Universitatea ........ ........... Facultatea/Departamentul ........ .............. Lector ........ ........ .......... Anul universitar ........ ........ ......... Planificarea activităţilor didactice Semestrul I

1.* Tipul activităţii 2.** Denumirea activităţii 3. Nr. de ore planificate 4. Orarul activităţilor 5. Nr. de studenţi/ cursanţi externi înscrişi 6.*** Forma de evaluare 7. Observaţii

Semestrul al II-lea

1.* Tipul activităţii 2.** Denumirea activităţii 3. Nr. de ore planificate 4. Orarul activităţilor 5. Nr. de studenţi/ cursanţi externi înscrişi 6.*** Forma de evaluare 7. Observaţii

* Tipuri de activităţi didactice: de predare, consultaţii, evaluare, cercetare, alte tipuri de activităţi. ** În cazul unui curs se vor completa denumirea, tipul (obligatoriu, facultativ etc.) şi încadrarea acestuia în oferta departamentului/facultăţii. *** Se precizează forma de evaluare şi numărul de credite/nivelul de competenţă lingvistică. ANEXA Nr. 2la regulament Anul universitar ........ ............ Universitatea ........ ........ ............ Departamentul/Facultatea ........ ................ .......... Semestrul ........ ........ ........... Luna ........ ........ .......... Lector ........ ........ ......... Fişa de activitate lunară

1.* Tipul activităţii 2. Denumirea activităţii 3. Descrierea activităţii 4. Data 5. Nr. de ore 6.** Observaţii

* Tipuri de activităţi: de predare, consultaţii, evaluare, cercetare, alte tipuri de activităţi. ** Materiale didactice folosite, realizate; orice altă informaţie relevantă. Data ........ ........ ........... Lector ........ ........ ........... ANEXA Nr. 3la regulament Anul universitar ........ ........... Universitatea ........ ........ Departamentul/Facultatea ........ ......... Lector ........ .............. Fişa anuală a activităţilor desfăşurate în cadrul universităţii

1.* Tipul activităţii 2.** Denumirea activităţii 3.*** Nr. de ore planificate 4. Orarul activităţilor 5.**** Nr. de studenţi înscrişi 6. Nr. de ore efectuate 7.***** Forma de evaluare 8.****** Observaţii

* Tipuri de activităţi: de predare, consultaţii, evaluare, cercetare, alte tipuri de activităţi. ** În cazul unui curs se vor completa: denumirea, tipul (obligatoriu, facultativ etc.) şi încadrarea acestuia în oferta departamentului/facultăţii. *** Numărul de ore planificate pe săptămână/pe semestru/pe an. **** Se completează şi nivelul de competenţă lingvistică/anul de studiu etc. ***** Se precizează forma de evaluare şi numărul de credite/nivelul de competenţă lingvistică. ****** Materiale didactice folosite, realizate, orice altă informaţie relevantă. Data ........ ............. Lector ........ ............ Şef de departament/Reprezentant universitate, ........ ................ ANEXA Nr. 4la regulament Fişă de evaluare de către studenţi Numele şi prenumele lectorului de limba română: ........ ......... Anul/Grupa de studenţi: ............ data ........... Prezentul chestionar vă solicită să evaluaţi activitatea prestată de domnul/doamna ........ ................ ................ ............... în calitate de lector de limba română. Vă rugăm să apreciaţi cu onestitate şi responsabilitate, potrivit opiniei proprii, nivelul la care lectorul de limba română realizează criteriile menţionate mai jos. Răspundeţi marcând cu semnul X în dreptul calificativului ales. Răspunsurile dumneavoastră nu vor afecta în niciun fel situaţia dumneavoastră la disciplina vizată.

Întrebări Calificative
Foarte bine Bine Satisfăcător Nesatisfăcător
1. În ce măsură a reuşit lectorul de limba română să formuleze clar obiectivele cursului, să precizeze ceea ce intenţionează să realizeze în cadrul cursului?
2. Cum apreciaţi nivelul ştiinţific al cursului, al cunoştinţelor predate (sistematizarea, structurarea logică)?
3. Cum apreciaţi calitatea predării sub aspectul metodelor folosite de lectorul de limba română (cursul a fost atractiv, interesant, sprijinit pe imagini, aplicaţii)?
4. În ce măsură lectorul de limba română a reuşit să clarifice problemele dificile, să explice clar şi convingător, să conducă studenţii spre înţelegerea cunoştinţelor?
5. Disponibilitatea de a le oferi studenţilor ajutor suplimentar, când era nevoie, a fost:

6. Menţionaţi ce apreciaţi în mod deosebit la acest curs/seminar/laborator: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ........... 7. Formulaţi unele recomandări pentru îmbunătăţirea calităţii acestui curs/seminar/laborator: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............ ANEXA Nr. 5la regulament Anul universitar ........ ............. Universitatea ........ ............... Departamentul/Facultatea ........ ......... Lector ........ .............. Fişa de autoevaluare anuală

Nr. crt. Criteriu de evaluare/punctajul maxim Punctajul
1 Organizarea şi funcţionarea lectoratului, activitatea didactică: maximum 2 puncte
2 Realizarea de materiale didactice şi auxiliare: maximum 1 punct
3 Dezvoltarea lectoratului pe parcursul anului universitar: maximum 1 punct
4 Activităţi de promovare a limbii, culturii şi civilizaţiei româneşti în ţara în care funcţionează: maximum 1 punct
5 Activitatea ştiinţifică: maximum 1 punct
6 Participarea la activităţi de formare continuă, la conferinţe, simpozioane, proiecte internaţionale etc.: maximum 1 punct
7 Colaborarea cu Institutul Limbii Române, cu alte lectorate etc.: maximum 1 punct
Total Maximum 8 puncte

Data ........ ............... Semnătura lectorului ........ ........ ........ ANEXA Nr. 6la regulament Lector ........ ......... Universitatea ........ ........ Anul universitar ........ .......... Fişa de evaluare anuală

Nr. crt. Criteriu de evaluare Punctaj maxim
1 Organizarea şi funcţionarea lectoratului, activitatea didactică 2 puncte
2 Realizarea de materiale didactice şi auxiliare 1 punct
3 Dezvoltarea lectoratului pe parcursul anului universitar 1 punct
4 Activităţi de promovare a limbii, culturii şi civilizaţiei româneşti în ţara în care funcţionează 1 punct
5 Activitatea ştiinţifică 1 punct
6 Participarea la activităţi de formare continuă, la conferinţe, simpozioane, proiecte internaţionale etc. 1 punct
7 Colaborarea cu Institutul Limbii Române, cu alte lectorate etc. 1 punct
8 Evaluarea realizată de către universitate 1 punct
9 Evaluarea realizată de către studenţi 1 punct
Total 10 puncte

Calificativ: ........ ........... Comisia de evaluare ........ ........ ............


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 5076/2014

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 5076 din 2014
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu