Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 49 din 27 ianuarie 1998

pentru aprobarea Normelor tehnice privind proiectarea si realizarea strazilor in localitatile urbane

ACT EMIS DE: MINISTERUL TRANSPORTURILOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 138 din  6 aprilie 1998


SmartCity3


    In conformitate cu prevederile art. 67 din Ordonanta Guvernului nr. 43/1997 privind regimul juridic al drumurilor,
    in temeiul Hotararii Guvernului nr. 44/1997 privind organizarea si functionarea Ministerului Transporturilor,
    ministrul transporturilor emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Normele tehnice privind proiectarea si realizarea strazilor in localitatile urbane, anexa la prezentul ordin.
    Art. 2
    Anexa face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 3
    Prezentul ordin se va publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I si va intra in vigoare la 15 zile de la data publicarii.

                       Ministrul transporturilor,
                            Traian Basescu

    ANEXA 1

                            NORME TEHNICE
privind proiectarea si realizarea strazilor in localitatile urbane

    CAP. 1
    Generalitati

    1.1. Prezentele norme tehnice se aplica tuturor drumurilor publice din interiorul localitatilor urbane, fiind elaborate in conformitate cu Ordonanta Guvernului nr. 43/1997 privind regimul juridic al drumurilor.
    1.2. Prin strazi, in intelesul prezentelor norme tehnice, se intelege drumurile publice din interiorul localitatilor, indiferent de denumire: strada, cale, chei, splai, sosea, alee, fundatura, ulita etc.
    1.3. Strazile din localitatile urbane se clasifica in raport de intensitatea traficului si de functiile pe care le indeplinesc, astfel:
    - strazi de categoria I - magistrale;
    - strazi de categoria a II-a - de legatura;
    - strazi de categoria a III-a - colectoare;
    - strazi de categoria a IV-a - de folosinta locala.
    1.4. Functiile, dimensiunile si modul de realizare a fiecarei categorii de strazi sunt cele prevazute in prezentele norme tehnice.
    1.5. Incadrarea in categorii a strazilor din localitatile urbane se face de catre consiliile judetene sau locale, pe baza studiilor de dezvoltare si organizare a traficului, potrivit prezentelor norme tehnice.
    1.6. Drumurile nationale, judetene si comunale isi pastreaza categoria functionala din care fac parte, fiind considerate fara intrerupere in traversarea localitatilor, servind si ca strazi. Modificarea traseelor acestora in traversarea localitatilor, precum si lucrarile de realizare, modernizare si reparare a acestora se fac in conformitate cu legislatia in vigoare.
    1.7. Sectoarele de drumuri nationale, judetene si comunale, incluzand lucrari de arta si amenajarile aferente, situate in intravilanul resedintelor de judet sau al municipiilor sunt in administrarea consiliilor locale.

    CAP. 2
    Domenii de aplicare

    2.1. Pentru strazile existente, conditiile tehnice din prezentele norme trebuie respectate la repararea, reabilitarea sau modernizarea lor.

    CAP. 3
    Prescriptii generale

    3.1. Strazile din localitatile urbane au urmatoarele functii si caracteristici:
    - strazile de categoria I - magistrale - asigura preluarea fluxurilor majore ale orasului pe directia drumului national ce traverseaza orasul sau pe directia principala de legatura cu acest drum, avand minimum 6 benzi de circulatie, inclusiv liniile de tramvai;
    - strazile de categoria a II-a - de legatura - asigura circulatia majora intre zonele functionale si de locuit, avand 4 benzi de circulatie, inclusiv liniile de tramvai;
    - strazile de categoria a III-a - colectoare - preiau fluxurile de trafic din zonele functionale si le dirijeaza spre strazile de legatura sau magistrale, avand 2 benzi de circulatie;
    - strazile de categoria a IV-a - de folosinta locala - asigura accesul la locuinte si servicii curente sau ocazionale din zonele cu trafic foarte redus.
    3.2. Zona strazilor din localitatile urbane include partea carosabila, acostamentele, santurile, rigolele, trotuarele, spatiile verzi, suprafetele adiacente pentru parcaje, suprafetele de teren necesare amplasarii anexelor acestora. Pe sectoarele de strazi fara canalizare, scurgerea apelor trebuie asigurata prin santuri amenajate, cu dirijarea in afara zonelor de siguranta a strazilor.
    3.3. Zonele de siguranta si de protectie a intravilanului localitatilor urbane se stabilesc prin studii de trafic si prin documentatiile de urbanism si de amenajare a teritoriului.
    3.4. Conditiile tehnice de proiectare a strazilor din localitatile urbane, precum si capacitatile maxime de circulatie sunt prevazute in anexele nr. 1 si 2.
    3.5. Proiectarea, sistematizarea si realizarea strazilor din localitatile urbane se fac in corelare cu planul urbanistic general al localitatii, pe baza studiului de dezvoltare si organizare a traficului, intocmit pentru o perioada de perspectiva de minimum 15 ani, cu respectarea normelor tehnice in vigoare.
    3.6. Prin sistematizarea retelei stradale se va asigura ca drumurile nationale sa traverseze localitatea prin una sau cel putin doua strazi principale de circulatie, in conformitate cu legislatia in vigoare.
    3.7. La proiectarea, executia si interventiile asupra strazilor din localitatile urbane se va tine seama de categoriile functionale ale acestora, de traficul rutier, de siguranta circulatiei, de factorii economici, sociali si de aparare, de conservarea si protectia mediului inconjurator, conform studiilor de impact, de planurile de urbanism si de amenajare a teritoriului, de anchetele de trafic origine - destinatie, precum si de normele tehnice in vigoare, pentru adaptarea acestora la cerintele persoanelor cu handicap si ale celor de varsta a treia, precum si pentru amenajarea pistelor pentru biciclisti.
    3.8. Desfiintarea, largirea sau crearea de strazi noi in cadrul unor cvartaluri existente se pot face prin hotarare a Guvernului, la propunerea Regiei Autonome "Administratia Nationala a Drumurilor din Romania", in cazul drumurilor nationale, prin hotarare a consiliilor locale, in cazul strazilor si la propunerea consiliilor judetene, in cazul drumurilor judetene.
    3.9. Documentatiile tehnice privind proiectarea constructiei, modernizarea si reabilitarea strazilor din localitatile urbane se avizeaza de catre administratorul acestora.
    3.10. Imbunatatirea elementelor geometrice ale strazii se poate efectua, potrivit dispozitiilor legale, prin corectari sau retrageri de garduri, fara demolari de cladiri, asigurandu-se latimea minima de trotuar.
    3.11. Amplasarea unor obiective economice sau de alta natura, care implica modificari ale traseului, ale elementelor geometrice sau ale structurii de rezistenta a unei strazi, se face cu respectarea legislatiei in vigoare privind autorizarea executarii constructiei, cheltuielile aferente fiind in sarcina celui care a solicitat modificarile.
    3.12. In zonele protejate ale localitatilor se va urmari descurajarea sau interzicerea circulatiei de tranzit, in conditiile legii, prin asigurarea unor trasee de deviere corespunzatoare, cu acordul administratorului drumului si al politiei rutiere.
    3.13. In cadrul proiectelor de sistematizare a localitatilor urbane se va avea in vedere posibilitatea realizarii unor monumente noi, precum si punerea in valoare a monumentelor existente, lucrarile destinate acestor scopuri efectuandu-se cu avizul Ministerului Culturii. Se interzice realizarea de piete noi sau spatii verzi in jurul obiectivelor social-culturale, prin demolarea unor constructii existente.
    3.14. Pentru drumurile de tranzit care ocolesc localitatile urbane, accesul spre aceste drumuri se realizeaza prin intersectii amenajate corespunzator intensitatii traficului.
    3.15. Pentru intocmirea studiilor de dezvoltare si organizare a circulatiei, consiliile locale impreuna cu politia rutiera asigura recensamantul periodic al traficului, potrivit normelor tehnice stabilite in acest scop.
    3.16. Vitezele de circulatie luate in considerare la proiectare, intensitatea si natura traficului, precum si organizarea circulatiei, dispunerea si amenajarea intersectiilor se stabilesc cu respectarea prevederilor normelor in vigoare.
    3.17. Dimensionarea numarului de benzi carosabile se face in functie de intensitatea si caracteristicile traficului, cu respectarea capacitatilor maxime de circulatie pe strazi, prevazute in anexa nr. 2.
    3.18. Adoptarea elementelor geometrice ale strazilor din localitatile urbane se face cu respectarea prevederilor normelor in vigoare si sunt redate in anexa nr. 3.
    3.19. Alinierea constructiilor in lungul strazilor din categoriile I-III se face cu respectarea distantelor maxime intre fronturile acestora, prevazute in anexa nr. 4.
    3.20. Dimensionarea structurii rutiere se face in functie de intensitatea si de compozitia traficului de perspectiva, de caracteristicile fizico-mecanice si de deformabilitate ale materialelor, conform reglementarilor in vigoare.
    Alegerea tipului de structura rutiera se va face pe baza unor calcule tehnico-economice si de rentabilitate, tinand seama si de lucrarile de intretinere necesare fiecarui tip de imbracaminte rutiera in exploatare.
    Perioada de perspectiva pentru dimensionarea structurii rutiere va fi de minimum 15 ani.
    3.21. Pe sectoarele de drum unde sunt semnalate degradari datorate fenomenului de inghet-dezghet se vor lua masuri pentru sporirea rezistentei structurii rutiere la acest fenomen.
    3.22. Intersectiile se realizeaza denivelat sau la acelasi nivel, in functie de categoria strazii si de traficul rutier, cu respectarea legislatiei in vigoare. Cheltuielile privind aceste lucrari sunt in sarcina celor care au in administrare sau in proprietate strada pe care se desfasoara traficul ce impune amenajarea sau modificarea intersectiei.
    3.23. La proiectarea intersectiilor in mediul urban se va tine seama de fluxurile circulatiei, de relatiile dintre curentii de trafic, de modul de dirijare a traficului, de conditiile de vizibilitate si de siguranta a circulatiei, cu respectarea normelor in vigoare.
    3.24. Pentru circulatia pietonilor in localitatile urbane se vor amenaja trotuare, cu o latime cuprinsa intre 1,00 m si 4,00 m, in functie de intensitatea circulatiei pietonale si de locul unde sunt amplasate, conform anexei nr. 5. Daca este cazul, se pot amenaja piste pentru biciclisti, in conformitate cu prevederile normelor in vigoare, avandu-se in vedere studiile efectuate de administratiile locale si planurile de urbanism local.
    3.25. La traversarea strazilor din categoriile I si II pot fi prevazute refugii sau pasaje pietonale denivelate.
    3.26. Realizarea si amplasarea in zona strazilor a oricarei constructii sau instalatii, in orice scop, se fac cu respectarea legislatiei in vigoare.
    3.27. Detinatorii constructiilor sau instalatiilor acceptate sunt obligati sa execute, pe cheltuiala lor, demolarea, mutarea sau modificarea acestora, avandu-se in vedere corelarea cu cota partii carosabile a strazii, daca aceste operatiuni sunt impuse de modernizarea, modificarea, intretinerea sau exploatarea strazii.
    3.28. Consiliile locale sunt obligate sa-i instiinteze pe detinatori in legatura cu lucrarile prevazute, dupa cum urmeaza:
    - cu cel putin 12 luni inainte de inceperea lucrarilor a caror executie impune mutarea sau modificarea, pentru constructiile autorizate cu caracter definitiv;
    - cu cel putin 3 luni inainte de inceperea lucrarilor, in cazul constructiilor acceptate cu caracter provizoriu.
    3.29. Detinatorii de constructii amplasate in zona strazilor sunt obligati sa execute revizia periodica si repararea acestora pentru a se asigura estetica, protejarea strazii si siguranta circulatiei.
    3.30. Liniile noi de tramvai se amplaseaza pe baza unor studii tehnice. In cazul amplasarii acestora pe partea carosabila a strazii, la nivelul ei se vor amenaja obligatoriu statii de tramvai cu refugii pentru pietoni, profilul caracteristic al strazii modificandu-se in conformitate cu normele in vigoare.
    3.31. Autoritatile administratiei publice locale impreuna cu politia rutiera au obligatia de a reglementa parcarea si stationarea pe strazi a vehiculelor.
    3.32. Parcarea autovehiculelor se admite, de regula, in zone special amenajate, in afara benzilor de circulatie si a trotuarelor, amplasate de comun acord cu politia rutiera.

    CAP. 4
    Dispozitii finale

    4.1. Anexele nr. 1 - 5 fac parte integranta din prezentele norme tehnice.
    4.2. Conditiile din prezentele norme tehnice contin prevederi minime obligatorii.
    4.3. Referinte: Ordonanta Guvernului nr. 43/1997 privind regimul juridic al drumurilor.

    ANEXA Nr. 1
    la norme

     Conditii tehnice de proiectare a strazilor din localitatilor urbane
------------------------------------------------------------------------------
 Nr. Categoria   Viteza   Intensitatea   Partea   Distanta     Organizarea
crt.  strazii      de      traficului  carosabila  minima      circulatiei
               proiectare     in          (m)      normala         si a
                (km/ora)  autoturisme              dintre     intersectiilor
                           (vehicul               intersectii
                           - etalon)              la acelasi
                            (ora si               nivel (m)
                             banda) -------------------------
                                      A    B    C    D    E
------------------------------------------------------------------------------

 1. Strada de    60       Foarte      6   3,50  21   800  200 a) liniile de
    categoria             intensa                                tramvai se
       I -                - peste                                amplaseaza
    magistrala            600 si                                 in limita
                          intensa                                partii
                          - 360                                  carosabile
                          - 600                                  a strazii,
                                                                 incadrate in
                                                                 numarul
                                                                 benzilor
                                                              b) intersectiile
                                                                 foarte
                                                                 solicitate
                                                                 se
                                                                 amenajeaza
                                                                 denivelat
                                                              c) intersectiile
                                                                 la nivel cu
                                                                 circulatia
                                                                 dirijata cu
                                                                 semafoare
                                                              d) stationarile
                                                                 pe benzile de
                                                                 circulatie
                                                                 curenta sunt
                                                                 interzise

 2. Strada de    50-60  Intensa -    4  3,50  14  500  100-   a) liniile de
    categoria           360-600                        150       tramvai se
    a II-a -                                                     amplaseaza in
    de                                                           limita partii
    legatura                                                     carosabile a
                                                                 strazii,
                                                                 incadrate in
                                                                 numarul
                                                                 benzilor
                                                              b) intersectiile
                                                                 la nivel au
                                                                 circulatia
                                                                 dirijata de
                                                                 semafoare
                                                              c) stationarile
                                                                 pe benzile de
                                                                 circulatie
                                                                 curenta sunt
                                                                 interzise
                                                              d) in conditii
                                                                 deosebite de
                                                                 desfasurare a
                                                                 traseului
                                                                 strazii (teren
                                                                 accidentat,
                                                                 zone locuite)
                                                                 se poate
                                                                 reduce viteza
                                                                 de proiectare
                                                                 pe sector pana
                                                                 la 35 km/ora

 3. Strada de    40-50  Medie -    2   3 -    6-7   200  50      in conditii
    categoria           160-360        3,50                      deosebite de
    a III-a -                                                    desfasurare a
    colectoare                                                   traseului
                                                                 strazii (teren
                                                                 accidentat,
                                                                 zone locuite)
                                                                 se poate
                                                                 reduce viteza
                                                                 de proiectare
                                                                 pe sector pana
                                                                 la 25 km/ora

 4. Strada de     25   Redusa -    1    3 -    3 -       Sub  a) strazile pot
    categoria          30-160 si        3,50   3,50      100     fi prevazute
    a IV-a -           foarte                                    cu platforme
    de                 redusa                                    de incrucisare
    folosinta          - sub 30                                  si bucle de
    locala                                                       intoarcere si
                                                                 au, de regula,
                                                                 trotuar de
                                                                 1,00 m
                                                              b) se va
                                                                 interzice
                                                                 traficul
                                                                 mijloacelor de
                                                                 transport in
                                                                 comun pe
                                                                 aceasta
                                                                 categorie de
                                                                 strazi
------------------------------------------------------------------------------
    Semnificatia literelor din tabel este urmatoarea:

    A = Nr. de benzi
    B = Latimea banzii (m)
    C = Latimea carosabila (m)
    D = Relatii stanga-dreapta
    E = Relatii numai dreapta


    ANEXA Nr. 2
    la norme

             CAPACITATILE MAXIME DE CIRCULATIE ALE STRAZILOR
                     SITUATE IN PALIER SI ALINIAMENT

                                          (autoturisme - vehicule-etalon/ora)
------------------------------------------------------------------------------
Nr. benzilor   Distanta dintre              Viteza de proiectare (km/ora)
de circulatie    intersectii (m)      ----------------------------------------
                                      60      50-60       40-50       25
------------------------------------------------------------------------------
    A. Circulatia in regim normal si flux continuu (unda verde, intersectii denivelate)

  6 benzi            -                5.000      -          -          -
  4 benzi            -                3.500    3.800        -          -

    B. Circulatia in regim normal si flux discontinuu (cu treceri alternative
in intersectii)

  6 benzi          800                2.800      -           -          -
  4 benzi          800                2.000    2.200         -          -
                   500                1.500    1.800         -          -
  2 benzi          500                  -      1.000       1.200        -
                   300                  -       700         900         -
                   200                  -       600         800         -
  1 banda          100                  -        -           -         350
------------------------------------------------------------------------------

    ANEXA Nr. 3 a)
    la norme
                 PROFILURI CARACTERISTICE DE STRAZI
    A. Strazi de categoria I - magistrale - cu minimum 6 benzi de circulatie
    Schemele se gasesc in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, Nr. 138 bis, din 06 aprilie 1998.

    ANEXA Nr. 3 b)
    la norme

    B. Strazi de categoria a II-a - de legatura - cu 4 benzi de circulatie
    Schemele se gasesc in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, Nr. 138 bis, din 06 aprilie 1998.

    ANEXA Nr. 3 c)
    la norme

    C. Strazi de categoria a III-a - colectoare - cu 2 benzi de circulatie
    D. Strazi de categoria a IV-a - de deservire locala - cu o singura banda de circulatie
    Schemele se gasesc in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, Nr. 138 bis, din 06 aprilie 1998.

    ANEXA Nr. 4
    la norme

    DISTANTELE DINTRE FRONTURILE CONSTRUCTIILOR SITUATE PE PARTILE LATERALE ALE STRAZII
------------------------------------------------------------------------------
Nr. benzilor          Conditiile                       Distantele dintre
de circulatie        de amenajare                fronturile constructiilor (m)
curenta              a strazilor                        (vezi nota)
(ambele sensuri)
------------------------------------------------------------------------------
- sase benzi     Cu sau fara linie de tramvai,
                 cu pomi si stalpi la marginea                  35
                 trotuarului
- patru benzi    Cu sau fara linie de tramvai,
                 cu pomi si stalpi la marginea                  25
                 trotuarului
- doua benzi     Cu pomi si stalpi si cu            14 - 16, in functie de
                 retele subterane numeroase          latimea trotuarelor

- doua benzi     Fara pomi                               9 - 13, in functie de
                                                           latimea carosabila
                                                           a trotuarelor
-----------------------------------------------------------------------------
     Nota:       Distantele dintre fronturile constructiilor se reduc, in
                 cazul in care sunt prevazute trotuare cu latimi mai mici
                 decat cele stabilite in mod curent, si se majoreaza atunci
                 cand se prevad zone verzi mediane, refugii pentru pietoni,
                 amenajari pentru intersectii si pentru asigurarea
                 vizibilitatii, precum si in cazul terenului accidentat, in
                 vederea reducerii volumelor de terasamente, al zidurilor de
                 sprijin si al soclurilor cladirilor.

                 Distanta dintre fronturile cladirilor de locuit, altele decat
                 cele amplasate pe strazile de categoria I si a II-a, va fi de
                 28 m, pentru cladirile cu 11 niveluri (P + 10), si de 13 m,
                 pentru cele cu 5 niveluri (P + 4), respectiv 16 m, pentru
                 strazile cu doua benzi de circulatie si trotuare de 3 m.
------------------------------------------------------------------------------

    ANEXA Nr. 5
    la norme

                     PROFILURI CARACTERISTICE DE STRAZI
------------------------------------------------------------------------------
                   Capacitati de circulatie (pietoni/ora)
------------------------------------------------------------------------------
  Latimea        Trotuar langa     Trotuar langa         Alee in zona de parc
trotuarului (m)     locuinte          magazine
------------------------------------------------------------------------------
    1,00              800               700                     600
    1,50             1.600             1.400                   1.200
    2,25             2.400             2.100                   1.800
    3,00             3.200             2.800                   2.400
    4,00             4.000             3.500                   3.000
                                                                             



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 49/1998

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 49 din 1998
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 49/1998
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu